همانطور که در مقاله های قبلی توضیح داده شد برای مهاجرت و اقامت در ارمنستان روش های زیادی وجود دارد. از جمله روش های اخذ اقامت در ارمنستان ،  تحصیل در ارمنستان ، اخذ ویزای کاری ارمنستان یا سرمایه گذاری در ارمنستان ، اخذ اقامت در ارمنستان از طریق تولد فرزند و اخذ اقامت از طریق ازدواج درارمنستان می باشد که در این مقاله به بررسی این روش خواهیم پرداخت.

اخذ اقامت در کشور ارمنستان از طریق ازدواج – مهاجرت به ارمنستان از طریق ازدواج

یکی از راه های اقامت قانونی ازدواج می باشد و برای افرادی که برای کسب اقامت و تابعیت مضاعف می خواهند از این طریق اقدام کنند می توان گفت که این راه به عنوان یک راه اقامتی قانونی بازه اقدام را فراهم می آورد . اما همان گونه که مستحضر هستید سختی پروسه بسیار زیاد است و دارای پیچیدگی های خاص به خود است.

برای این مهم باید فرد به خاک ارمنستان از نوع ویزای مهاجرتی ازدواج ورود کند و فرم مربوطه را به زبان ارمنی  و انگلیسی تکمیل نماید . هزینه تکمیل فرم در حدود ۵۰ $ است.

پس از تکمیل فرم شما آن را باید به ثبت رسمی برسانید. لذا سپس فرم و مدارک خود را تسلیم بخش کنسولی سفارت ارمنستان کنید. پس از اتمام مراحل قبلی باید در اداره احراز هویت در وزارت امور خارجه رفته و استعلامات لازم را کسب کنید. در صورت تأییدات استعلامات باید آن را در مراکز ثبت نام اعمال مدنی در وزارت دادگستری به ثبت برسانید . باید برای ثبت پروسه فوق الذکر برای همسر تان در ارمنستان نیز یک سری مدارک ارائه نمایید تا مراحل اداری و ثبت پروسه و اعمال مدنی انجام گیرد.

اخذ اقامت در کشور ارمنستان از طریق ازدواجشرایط ازدواج در ارمنستان

  • برای این امر رضایت هر دو فرد بسیار مهم می باشد
  • در صورتی که یکی از افراد مشکل قانونی داشته باشد امکان ازدواج وجود ندارد
  • پدر و مادر و پدر بزرگ و مادر بزرگ یکی از طرفین باید تابعیت ارمنستان را داشته باشند
  • باید والدین دو طرف رضایت خود را احراز نمایند

سند نامزدی شما تا 6 ماه مورد اعتبار خواهد بود و لازم است شما تا قبل از اتمام مهلت 6 ماه در یکی از دفاتر دولتی و معتبر به صورت رسمی ازدواج خود را به ثبت برسانید .

در صورتی که فرد بخواهد زودتر از مدت ده روز تأییدات خود را کسب نماید باید مبالغی مضاعف به دولت بپردازد که به شرح ذیل می باشد .

  • برای ثبت نام در عرض 2 روز کاری – 150.000 AMD
  • برای ثبت نام در 5 روز کاری – 120.000 AMD
  • برای ثبت نام در 7 روز کاری – 90.000 AMD
مهاجرت به ارمنستان از طریق ازدواج | مهاجرت به ارمنستان از طریق ازدواج | شرایط ازدواج در ارمنستان
مهاجرت به ارمنستان از طریق ازدواج | مهاجرت به ارمنستان از طریق ازدواج | شرایط ازدواج در ارمنستان

ازدواج در صورت ثبت در ارمنستان در دفاتر RA ، لازمه شروع یک زندگی مشترک است و نشان دهنده آن می باشد که به صورت توافقی بوده و قصد منفی در آن دخیل نخواهد بود (منظور هدف فقط اقامت از طریق ازدواج ارمنستان نباشد ) . این ازدواج در کلیساهای ارمنستان صورت می پذیرد و در ان جا تعهدات شکل می پذیرد .

تمامی اموال موجود برای افراد مکتوب خواهد شد . و اموال عمومی و یا اگر چیز دیگری وجود دارد مکتوب خواهد شد و به امضاء طرفین خواهد رسید .

ازدواج برای اتباع خارجی ، در واقع کسانی که تابعیت ارمنستان را ندارند باید محل سکونت خود را مشخص کنند و ان را به اداره مهاجرت و دفاتر RA  معرفی کنند.

اخذ اقامت در کشور ارمنستان از طریق ازدواج – مزایای تابعیت ارمنستان

مزایای تابعیت ارمنستان به شرح زیر می باشد :

اخذ گذرنامه ارمنستان به شما این امکان را می دهد تا بدون ویزا به برخی کشورها مثل روسیه سفر کنید و آسان تر بتوانید ویزای سایر کشورها را اخذ کنید.

شهروندی به نسل های آینده منتقل می شود.

کمک دولت که شامل کمک هزینه پزشکی، درمانی و آموزش و پرورش می باشد.

مالکیت زمین که شهروندان می توانند از مالکیت زمین های کشاورزی و غیره بهره مند شوند.

امنیت زیرا ارمنستان جزو امن ترین کشورها است و میزان جرایم بسیار پایین است.

ارزان بودن هزینه های دولت برای گرفتن گذرنامه واین هزینه در حدود ۷۰ تا ۸۰ دلار است.

هنگامی که شهروندی ارمنستان را دریافت می کنید فرزاندان به طور خودکار پاسپورت ارمنی را دریافت می کنند و همسر نیز واجد شرایط اخذ پاسپورت می باشد.

اخذ اقامت ارمنستان از طریق ازدواج

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در ارمنستان مقاله “تحصیل در ارمنستان” را مطالعه فرمایید.

  • کارشناسان و مشاورین ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و تابعیت در ارمنستان را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه اخد تابعیت از طریق ازدواج در  ارمنستان و چگونگی مهاجرت به  ارمنستان  از طریق ازدواج و ارایه خدمات صدور ویزای ازدواج ارمنستان می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
حسین

سلام ببخشید میشه بگید اونجا شرایط کار چجوریه اگه ازدواج کنی اونجا کار از کجا بیاری یا محلی برای زندگی؟؟؟

سارا جوادی

با سلام جناب آقای حسین ، برای پیدا کردن کار باید به آژانس ها و ادارات کاریابی ارمنستان مراجعه کنید. میتوانید برای اطلاعات تکمیلی به مقاله "مهاجرت به ارمنستان از طریق ویزای کار " که بر روی وبسایت آتیه آفرینان موجود هست مراجعه کنید.

علیرضا مطهری

سلام.پدربزرگ اینجانب ازارمنستان به ایران مهاجرت کردند ودرایران ازدواج وتشکیل خانواده دادند.اینکه چطورمیشه از خانواده ایشان درارمنستان کسب اطلاع کرد وایا باوجود فامیلی قبلی امان بنام سرکیسیان که درشناسنام ام بانام قبلی درج شده است تسهیلاتی برای مهاجرت درنظر گرفته شود؟

سارا جوادی

با سلام جناب مطهری شما شانس اقدام برای مهاجرت از طریق روش های دیگر رو دارید اما متاسفانه تسهیلاتی با توجه به شرایطی که فرمودید وجود ندارد. پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 10 الی 6 با شماره 72207 تماس بگیرید و یا فرم های ارزیابی رایگان را پر کنید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button