مهاجرت به بلژیک از طریق سرمایه گذاری امکان اقامت 1 ساله را برای فرد در بلژیک فراهم می کند و همچنین فرد با سرمایه گذاری در بلژیک می تواند برای دریافت تابعیت بلژیک اقدام نماید . لازم به ذکر است که با اخذ ویزای بلژیک می توان به سایر کشورهای اتحادیه اروپا بدون نیاز به ویزا سفر کرد . ویزای سرمایه گذاری بلژیک امکان سرمایه گذاری و راه انداختن کسب و کار در بلژیک را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم می کند.
اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور بلژیک حدود 3 تا 8 ماه به طول می انجامد و ویزایی که برای فرد صادر می شود ، 1 سال اعتبار دارد . حداقل سرمایه لازم برای اخذ ویزای سرمایه گذاری بلژیک 300 هزار یورو می باشد. در ادامه مقاله بیشتر در مورد مهاجرت به بلژیک از طریق سرمایه گذاری توضیح خواهیم داد .

مهاجرت به بلژیک از طریق سرمایه گذاری

شاخص های تاثیر گذار جهت سرمایه گذاری در بلژیک

سرمایه گذاری در بلژیک مستلزم این است که شاخص های اقتصادی آن بررسی شود که این عوامل جهت سود دهی و بازده سرمایه گذاری می باشد. شاخص های تاثیر گذار جهت سرمایه گذاری در بلژیک عبارتند از :

  • تولید ناخالص داخلی: یکی از شاخص های مهم جهت سرمایه گذاری در کشور منتخب ، تولید ناخالص داخلی است و هر چقدر تولید ناخالص داخلی یک کشور بالا باشد نشان دهنده این است که فروش در آن کشور بالا می باشد
  • بررسی مالیات در کشور بلژیک : یکی از شاخص های مهم در باب سرمایه گذاری خارجی مالیات آن کشور می باشد که در هر کشور چند نوع مالیات وجود دارد که شامل مالیات بر درآمد، مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر سرمایه و غیره.
  • بررسی نرخ بیکاری در کشور بلژیک : یکی از شاخص های مهم در سرمایه گذاری خارجی نرخ بیکاری آن کشور می باشد که نرخ بیکاری در کشور بلژیک در سال 2018 میلادی ، 5.50 بوده است .

مهاجرت به بلژیک از طریق خرید ملک

یکی از راه های مهاجرت به بلژیک از طریق سرمایه گذاری خرید ملک می باشد. بسیاری از افراد تمایل به زندگی در بلژیک دارند به دلیل اینکه سطح رفاهی بالا و مطلوبی دارد. بازار املاک در کشور بلژیک به شدت تحت تاثیر اقتصاد می باشد و مالکیت آن برای سرمایه گذاران خارجی هیچ محدودیتی ندارد. قیمت املاک در کشور بلژیک نسبت به سایر کشور های اروپایی ارزان است. ۷۵ درصد از مردم کشور بلژیک مالکیت املاک خود را دارند. قیمت های پایین در بلژیک می تواند گزینه مناسبی جهت سرمایه گذاری است زیرا این امکان را به افراد خارجی می دهد که بتوانند با اجاره دادن املاک به سود دهی برسند. لازم به ذکر است که اگر سرمایه گذاری در املاک کمتر از ۵ سال باشد نرخ مالیات آن ۱۶٫۵ درصد تعلق می گیرد.

مهاجرت به بلژیک از طریق خرید ملک

دلایل مهم جهت سرمایه گذاری در بلژیک

دلایل مهم جهت سرمایه گذاری در بلژیک به شرح زیر می باشد :

  • کشور بلژیک ، دروازه ای به روی 500 میلیون مصرف کننده اروپایی : از نظر موقعیت مکانی کشور بلژیک که در مرکز ثروتمندترین و پیشرفته ترین منطقه جهان قرار دارد فرصت های متعدد و متنوعی برای صادرات از بلژیک وجود دارد . اگر یک کالا در بلژیک با موفقیت راه انداری و عرضه شود بدون شک موفقیت مشابه را می توان در دیگر مناطق اروپایی انتظار داشت.
  • داشتن اقتصاد باز در کشور بلژیک : کشور بلژیک بازار شکوفایی دارد که بیشتر آنها را در مرکز غرب اروپا دایر می کند. صادرات بلژیک بیش از 80 درصد از تولید ناخالص داخلی ملی می باشد .
  • دسترسی به تصمیم گیرندگان مهم اروپایی : کشور بلژیک به عنوان یکی از اعضای موسس اتحادیه اروپا همواره نقش تعیین کننده ای در سطح بین المللی داشته است و همواره میزبان ناتو و اتحادیه اروپا و همچنین مقر متعددی از شرکت های چند ملیتی و بازنشستگان بزرگ جهانی بوده است. تعداد سازمان های بین المللی در بروکسل از واشنگتن دی سی بیشتر می باشد .
  • تخته جهش منطقی برای انتقال کالا : شبکه حمل و نقل به هم پیوسته کشور بلژیک انتخاب های بی پایان را در تجارت پیشنهاد می دهد و با انتخاب هر کدام از راه های حمل و نقل جاده ای ، قطار، دریا، آبراه ها، هوایی یا حمل مرکب می توان مطمئن بود که راه حل توزیع بسیار کارآمدی را انتخاب شده است. این سیستم تدارکاتی از طریق ارتباط از راه دور در سطح جهانی و اینترنت حمایت می شود. مراکز توزیع بسیار زیادی در حال حاضر در کشور بلژیک تاسیس شده اند که مزیت هزینه کم و فاصله کمی با بازارهای بزرگ اروپا دارند. بدون شک کشور بلژیک اولین کشور برای تدارکات و توزیع در اروپا می باشد.
  • نیروی کار بلژیک یکی از بالاترین سطوح بهره برداری در سطح اتحادیه اروپا می باشد .
  • راه اندازی یک کسب و کار در کشور بلژیک بسیار سریع و ساده می باشد .
  • هزینه سکونت در بلژیک از دیگر شهرهای اروپایی کمتر است و بروکسل به عنوان پایتخت این کشور قیمت بسیار پایین تری نسبت به دیگر پایتخت های اروپایی مانند لندن، پاریس و فرانکفورت دارد.

ولی از نقاط ضعف سرمایه گذاری در کشور بلژیک می توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • نرخ بالای حقوق کارمندان در بلژیک می تواند عامل بازدارنده ای برای سرمایه گذاران و کارآفرینان جهت اشتغال زایی در این کشور محسوب گردد.
  • سطح بالای مالیات شرکت های بلژیک
  • سطح بالای بدهی جامعه به دولت
  • مراحل پیچیده اخراج کارمندان، در واقع کارفرما به راحتی این امکان را ندارد در صورت عدم تمایل به همکاری با کارمندی به خصوص، ایشان را اخراج کند .

شرایط مهاجرت به بلژیک از طریق سرمایه گذاری

متقاضیان مهاجرت به بلژیک از طریق سرمایه گذاری باید یک پروسه حداقل یک ساله را جهت بررسی پرونده شان در نظر بگیرند. در قدم اول ابتدا باید طرح اقتصادی فرد توسط دولت کشور بلژیک بررسی شده و تاییدات لازمه را دریافت کند . در صورتی که این طرح اقتصادی مورد تایید نباشد نمی تواند بر مبنای آن مهاجرت کرده و ویزای سرمایه گذاری بلژیک را کسب کند اما در صورتی که پس از بررسی و سنجش طرح اقتصادی ارائه شده توسط دولت، تاییدات نهایی لازمه به دست آید، میزان سرمایه اولیه مورد نیاز برای اجرای این طرح اقتصادی به متقاضی پیشنهاد داده می شود. 

در واقع هر نوع سرمایه گذاری در کشور بلژیک حداقل سرمایه ای نیاز دارد که متقاضی می بایست این حداقل هزینه را برای شروع پروسه سرمایه گذاری وارد کشور نروژ کند . پس از موفقیت با طرح اقتصادی متقاضی و انجام پروسه های قانونی آن، در نهایت به فرد و اعضای خانواده وی، که شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال می شود، مجوز ورود به این کشور داده می شود. لازم به ذکر است افرادی که اقامت کشور بلژیک از طریق ویزای سرمایه گذاری را کسب می کنند می توانند از تحصیل رایگان در موسسات، مدارس و دانشگاه های این کشور برخوردار شوند و همچنین اجازه کار به افرادی که به واسطه سرمایه گذاری وارد بلژیک شده اند نیز داده می شود که هم می توانند به صورت تمام وقت و هم به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند.

لازم به ذکر است که در طول این دوره زمانی سرمایه گذاری انجام شده در کشور بلژیک باید موفق بوده و سودآوری خوبی داشته باشد و اگر به هر دلیلی پروسه سرمایه گذاری در این کشور با شکست مواجه شود، ویزای سرمایه گذاری شخص به حالت تعلیق درآمده و در چنین حالتی قویا پیشنهاد می شود فرد به واسطه مسیر دیگری مانند تحصیل و یا دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در این کشور اقامت تحصیلی و یا کاری کسب کند و در هر صورت امکان تبدیل اقامت سرمایه گذاری به کاری و یا تحصیلی وجود دارد .

شرایط مهاجرت به بلژیک از طریق سرمایه گذاری

مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری بلژیک

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری بلژیک عبارتند از :

  • مدارک شناسایی معتبر همسر و فرزندان شخص متقاضی ویزای سرمایه گذاری بلژیک
  • اصل پاسپورت فرد متقاضی ویزای سرمایه گذاری بلژیک با اعتبار بیش تر از 6 ماه
  • 2  قطعه عکس پاسپورتی فرد متقاضی ویزای سرمایه گذاری بلژیک
  • ترجمه مدارک شغلی (هر آنچه که ثابت کند فرد تجربه کاری لازم در زمینه طرح اقتصادی ارائه شده را داراست)
  • نامه تمکن مالی بانک که ثابت کند فرد سرمایه لازم جهت اجرایی کردن طرح اقتصادی مورد نظر کشور بلژیک را داراست.
  • سند ازدواج (در صورت تاهل) جهت مهاجرت به بلژیک از طریق سرمایه گذاری
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در بلژیک تحصیل پزشکی در بلژیک

کشور بلژیک، کشوری واقع در غرب اروپا است که پایتخت آن شهر بروکسل می باشد. بلژیک از جمله کشوره...

مهاجرت به بلژیک مهاجرت به بلژیک

مهاجرت به بلژیک و روش های مختلف اقامت در بلژیک در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. در سال 1995...

تحصیل در بلژیک تحصیل در بلژیک

تحصیل در بلژیک به عنوان چند فرهنگی ترین کشور در اروپا یک تجربه عالی برای تحصیلات بین الم...

نظرات کاربران
Call Now Button