همانطور که در مقاله های قبلی توضیح داده شد برای مهاجرت و اقامت در ایسلند روش های زیادی وجود دارد. از جمله روش های اخذ اقامت در ایسلند، تحصیل در ایسلند، اخذ ویزای کاری ایسلند یا سرمایه گذاری در ایسلند، اخذ اقامت در ایسلند از طریق تولد فرزند و اخذ اقامت از طریق ازدواج در ایسلند می باشد که در این مقاله به بررسی این روش خواهیم پرداخت.

مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج
مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج

شرایط مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج

ایسلند شمالی ترین کشور اروپا و جزیره ای در شمال اقیانوس اطلس است. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن ریکیاویک و جمعیت این کشور 320 هزار نفر است. حدود 88 درصد از مردم این کشور مسیحی و بیشترشان پیرو آیین پروتستان هستند.
شرایط مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج بدین صورت است که فرد تابع کشور ایسلند باشد و دارای درآمد کافی برای تامین زندگی خود و همسرش می باشد.
طبق قانون ازدواج در ایسلند شخص متقاضی ازدواج با تبعه ایسلندی باید زبان ایسلندی را در حد عمومی آشنایی داشته باشد. بعد از ازدواج متقاضی برای اخذ ویزا باید به سفارت ایسلند مراجعه نموده و مدارک ثبت ازدواج و تقاضای خود را برای دریافت ویزای ازدواج ارائه نماید و در صورت تایید مدارک ویزای ازدواج صادر خواهد شد. 
پیشنهاد ما برای مهاجرت به ایسلند از طریق تحصیل می باشد، وجود دانشگاه های خوب و معتبر امکان تحصیل در این دانشگاه ها را فراهم آورده است.

مدارک حقوقی که شما باید قبل از ورود به ایسلند به همراه داشته باشید:

  • گذرنامه
  • گواهی تولد
  • گواهی وضعیت تاهل
  • فرم شاهد
  • بلیط هواپیما
  • تاییدیه اداره مهاجرت مبنی بر سکونت یا اقامت قانونی شما در ایسلند
  • مدارک طلاق (در صورت مطلقه بودن)
  • گواهی فوت همسر قبلی (در صورت بیوه بودن). در این مورد، شما باید مدارک مربوط به دارایی ها و تعهدات همسر مرحوم خود را ارائه کنید.

شرایط مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج
شرایط مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج

روند ثبت و رسیدگی به درخواست برای مجوز مورد نیاز می تواند بین 3 تا 6 هفته طول بکشد. اکیداً توصیه می شود که درخواست خود را بسیار زودتر از موعد ارسال کنید.

تابعیت ایسلند از طریق ازدواج

تابعیت در ایسلند براساس سیستم خون است یعنی تولد از پدر و مادر ایسلندی منجر به تابعیت ایسلندی فرزند می شود. طبق قانون تابعیت ایسلند اگر مادر ایسلندی و پدر خارجی بود تابعیت ایسلندی کودک منوط به ارائه درخواست تابعیت  تحصیل در ایسلند است اما اکنون این قانون ملغی شده است.
در حال حاضر ازدواج با یک زن یا مرد ایسلندی فرزند حاصل از این ازدواج بر طبق اصل خون تبعه ایسلند می شود. اگر پدر ایسلندی مجرد و مادر خارجی باشد ایسلندی شدن فرزند مشروط است به اینکه اول طفل در خاک ایسلند متولد شده باشد و ثانیا در راستای رسیدن به اهداف قانون راجع به کودکان ایسلند، پدر مجرد پدر طفل فرض شود. 
اگر چنین طفلی خارج از خاک ایسلند متولد شده باشد میتوان تا قبل از رسیدن به سن 18 سال ، درخواست تابعیت ایسلندی کودک را تهیه کرد.

مدت زمان اقامت برای تحصیل تابعیت ایسلند به کمتر از 7 سال کاهش می یابد، یکی از این راه ها ازدواج با تبعه ایسلند است، در این روش  با 3 سال اقامت در خاک ایسلند تابعیت ایسلندی به همسر خارجی اعطا می گردد.

تابعیت ایسلند از طریق ازدواج
تابعیت ایسلند از طریق ازدواج

شرایط ازدواج با همسر ایسلندی برای تحصیل تابعیت ایسلند

همسر ایسلندی باید حداقل 5 سال تابعیت کشور ایسلند را داشته باشد.

از ازدواج آنها 4 سال سپری شده باشد و از این 4 سال، 3 سال آن را در ایسلند اقامت داشته باشند.

قانون ازدواج ایسلند

مراحل قانونی برای ازدواج در ایسلند:

  • سن زوجین  باید 18 سال یا بالاتر باشد.
  • در ایسلند قانون تک همسری حکم فرماست و نباید در قید زوجیت شخص دیگری نباشند.
  • مطابق قانون ایسلند هیچ مانعی برای ازدواج پارتنرها وجود نداشته باشد. ممکن است از پارتنرهای خارجی درخواست شود تا گواهی نامه ای از سوی مقامات ذیصلاح کشور پارتنر غیر ایسلندی صادر شود و تایید نمایند که مانعی برای ازدواج برنامه ریزی شده شخص مذکور وجود ندارد.
  • چنانچه مدارک مورد درخواست به زبانی غیر از انگلیسی یا اسکاندیناوی است باید ترجمه شده و اصل مدارک به همراه ترجمه آن ارائه گردد.
  • همه ی مدارک می بایست 2 هفته قبل از مراسم ازدواج ارائه شود ویا طرفین میتوانند ابتدا از طریق ایمیل یا فکس مدارک را ارسال نمایند و حداکثر 5 روز قبل از مراسم ازدواج اصل مدارک را ارائه نمایند.

قانون ازدواج ایسلند
قانون ازدواج ایسلند

اخذ اقامت ایسلند از طریق ازدواج

کارشناسان و مشاورین ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و تابعیت در ایسلند را ارائه خواهند داد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه اخد تابعیت از طریق ازدواج در ایسلند و چگونگی مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج و ارایه خدمات صدور ویزای ازدواج ایسلند می توانید با ما در ارتباط باشید.

4/5 - (5 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Sohrab ghafori

سلام بسیار عالی است

آتیه آفرینان

با سلام. ممنون از نگاهتون

محمد علی حسنی

محمدعلی حسنی

ابوالفضل مرادی

سلام من میخواهم به ایسلند مهاجرت کنم و اقامت بگیرم و آنجا تشکیل خانواده بدم

آتیه آفرینان

با سلام. فقط از طریق تحصیل، کار و سرمایه گذاری اقدام داریم

هادی اعتبار

سلام برا ای کار وازدواج شغلم من ساخت وساز بود که کلاه برداری ازم شد زنم طاق گرفت دیگه میخوام از ایران برم همه کار ساختمانی هم بلدم از صفر تا صد

آتیه آفرینان

با سلام. در حال حاضر از طریق این پروسه اقدام نداریم

vahid nazri

سلام من دنبال همسر هستم تا یه زندگی خوب و عالی داشته باشم

آتیه آفرینان

با سلام در حال حاضر این پروسه رو اقدام نداریم.

امین الله همدرد

سلام میشه کمکم کنید از طریق ازدواج به ایسلند برم لطفاً ممنون

آتیه آفرینان

با سلام. در حال حاضر اقدام نداریم.

مهران

با عرض سلام وخسته نباشید من قصد اقامت از طریق ازدواج در کشور ایسلند دارم باید چه شرایطی دارا باشم وایا این کشور به مهاجر خارجی که با یه دختر ایسلندی ازدواج می‌کند چه امکاناتی می‌دهد. تشکر

سارا جوادی

با سلام جناب آقای مهران ، به منظور اقدام برای ویزای ازدواج کشور ایسلند ابتدا باید فرد موردنظر را برای ازدواج پیدا کنید. درضمن دولت ایسلند برای افرادی که با شهروندان ایسلندی ازدواج میکنند هیچ امکاناتی را فراهم نمی کند.

میثم

‌سلام من 19 سالمه و کل سرمایم هم 40ملیون تومان هست میخواستم از طریق  تحصیل یا ازدواج اقامت بگیرم در کشور ایسلند  باید چیکار کنم؟ تحصیلاتم هم  دیپلم علوم انسانی هستش ممنون. 

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز شما میتوانید برای مقطع کارشناسی در ایسلند اقدام کنید. تحصیلات در ایسلند رایگان نبوده و شما ملزم به پرداخت شهریه خواهید بود. پیشنهاد ما به شما اقدام برای کشورهایی است که تحصیلات رایگان ارائه می دهند.پیشنهاد میکنم برای اطلاعات تکمیلی همه روزه از ساعت 10 الی 6 با شماره 22226777 تماس بگیرید.

یزدان خسروی

باعرض سلام وخسته نباشید اینجانب قصد اقامت از طریق ازدواج در ایسلند را دارم وچگونه میتوانم با دختر ایسلندی که قصد داره با اتباع خارجی ازدواج داره ازدوهج کنم وبتوانم اقامت در کشور ایسلند را بگیرم وایا هزینهای زیادی میخواهد وایا کشور ایسلند برای کسیکه با دخترای ایسلندی ازدوهج کند امتیازهای در نظر گرفته است یا خیر لطفا به پیام بنده از طریق جیمیل اینجانب پاسخ دهید باتشکر از شما

علی

اعرض سلام وخسته نباشید اینجانب قصد اقامت در کشور ایسلند از طریق ازدواج  و یا خرید ملک مسکونی را دارم چگونه میتوانم با دختر ایسلندی ازدواج کنم و یا ملکی مسکونی بخرم تا بتوانم اقامت در کشور ایسلند را بگیرم .

شیوا ساریخانی

با سلام جهت کسب اطلاعات با موسسه آتیه آفرینان ایرانیان تماس حاصل نمایید تا بهترین پیشنهادها برای اخذ اقامت کشورهای اروپایی بر اساس شرایط شما اعلام بشود. شماره تماس : ۰۲۱۲۲۲۲۶۷۷۷ موفق باشید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button