سرمایه گذاری در ایتالیا به معنای اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری است. منتها ابتدا باید از قوانین اخذ اقامت ایتالیا آگاه شوید. به اضافه این که به طور دقیق شرایط اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری را بدانید. در همین حین توجه به هزینه زندگی در ایتالیا هم ضرورت دارد. در این مطلب به بررسی دقیق اخذ اقامت، تابعیت و پاسپورت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری پرداخته ایم.

روش های سرمایه گذاری در ایتالیا نیز به طور مفصل توضیح داده شده است. به طوری که در نهایت اطلاعات کاملی از سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ایتالیا پیدا می کنید. با سرمایه گذاری در ایتالیا از طریق ویزای طلایی (Golden Visa ) آشنا می شوید. سرمایه گذاری در ایتالیا از طریق ثبت شرکت معرف حضورتان قرار می گیرد.
حتی از چم و خم سرمایه گذاری در ایتالیا از طریق کارآفرینی، خود حمایتی (تمکن مالی) و خرید اوراق قرضه نیز مطلع می گردید. با این اوصاف فرصتی دست می دهد تا با آگاهی صد درصدی برای مهاجرت به ایتالیا اقدام کنید.

ناگفته نماند که حتی می توانید ضمن تماس با موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان از مشاوره رایگان هم برخوردار شوید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط سرمایه گذاری در ایتالیا 🔊

شرایط سرمایه گذاری در ایتالیا

حتماً شما هم ایتالیا را با لقب کشور چکمه ای می شناسید. این کشور فرهنگ و تمدنی هنرمندانه و مشهور دارد که همواره مورد توجه مردمان دنیا قرار گرفته است. از سوی دیگر فرصت های سرمایه گذاری قابل توجهی در ایتالیا یافت می شود. این فرصت ها را دولت ایتالیا برای تشویق و تحریک سرمایه گذاران خارجی ایجاد کرده است. در نتیجه مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا طرفداران بسیاری دارد.

سرمایه گذاری در ایتالیا و شرایط عمومی آن
سرمایه گذاری در ایتالیا و شرایط عمومی آن

فراهم بودن فرصت های سرمایه گذاری و منعطف بودن قوانین اخذ اقامت ایتالیا دست به دست هم داده اند و این کشور را به مقصدی ایده آل برای اتباع خارجی تبدیل کرده اند.

مزایای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا

مهم ترین مزیت دریافت اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری در سیاست های حمایتی این کشور است. دولت ایتالیا تلاش های قابل توجهی برای جذب سرمایه گذاران خارجی کرده است.

هم راستا با قوانین مهاجرت به ایتالیا، ویژگی های ایده آلی در این کشور وجود دارد. این امتیازات، متقاضیان مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا را به سرمایه گذاری در این کشور ترغیب می کنند. این ویژگی ها شامل موارد زیر است:

مزایای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا
مزایای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا

اقتصاد پر رونق در ایتالیا

در وهله اول باید اشاره ای به اقتصاد رو به راه ایتالیا داشته باشیم؛ چرا که این کشور از نظر جهانی هشتمین اقتصاد بزرگ دنیا است. از طرف دیگر در مرتبه سوم از اقتصادهای بزرگ منطقه یورو قرار دارد.
می بینید که ایتالیا جزو بهترین اقتصادها و بازارهای جهانی محسوب می شود. قابل توجه متقاضیان مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا، تولید ناخالص داخلی این کشور تقریباً 2 تریلیون دلار است. به همه این ها یک امتیاز دیگر را باید اضافه کنیم؛ یعنی وجود فرصت های سرمایه گذاری متنوع در بازار داخلی این کشور.

موقعیت جغرافیایی ویژه ایتالیا

از رونق و پویایی اقتصاد در ایتالیا که بگذریم، نوبت به بررسی موقعیت جغرافیایی ایتالیا می رسد. کارشناسان سرمایه گذاری در ایتالیا آن را مرکزی استراتژیک دانسته اند که اتصال قدرتمندی به بازارهای جهانی دارد. بهتر است این طور بگوییم که ایتالیا ورودی بازارهای اروپا محسوب می شود. یک درب ورودی که سرمایه گذاران را به سوی چیزی حدود 500 میلیون مشتری هدایت می کند.

البته موقعیت جغرافیایی عالی ایتالیا به همین جا خلاصه نمی شود. بلکه در مهاجرت اقامت سرمایه گذاری ایتالیا به افریقای شمالی و منطقه خاورمیانه نیز نزدیک می شوید. مناطقی که به خودی خود حدود 270 میلیون مشتری بالقوه در آن ها وجود دارد. از دیگر محاسن جغرافیایی کشور ایتالیا این است که پلی ارتباطی بین اروپای شمالی و کشورهای اتحادیه مرکزی و شرقی به حساب می آید.
با این تفاسیر مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا نتایج بسیار مطلوب و سودآوری در پی دارد. به ویژه که با اقدام برای اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری دسترسی قابل توجهی برای حمل و نقل دریایی و زمینی نصیبتان می شود؛ چرا که از یک سو شبکه حمل و نقل گسترده زمینی را پیش رو دارید و از سوی دیگر بنادر این کشور را!

فعالیت های تولیدی و صادراتی قوی در ایتالیا

ایتالیا از منظر جهانی صادرات قدرتمندی دارد. به طوری که در جایگاه دومین اقتصادی تولیدی و صادراتی اروپا قرار گرفته است؛ اگرچه قدرت اقتصادی آن به پای آلمان نمی رسد اما با این حال هنوز هم جزو چند تولید کننده برتر جهانی محسوب می شود. همین موضوع را می توان از دلایل اصلی رواج یافتن سرمایه گذاری در ایتالیا معرفی کرد.

سرمایه گذران خارجی با اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری و به پشتوانه قوانین اخذ اقامت ایتالیا به محیط تولیدی و رقابتی این کشور وارد می شوند؛ در نتیجه سرمایه گذاری موفق و پر منفعتی نصیبشان می شود. به خصوص که اقتصاد ایتالیا رشدی روز افزون دارد و در آن خبری از رکود و کسادی نیست؛ بنابراین می توانید با خاطری آسوده برای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا اقدام کنید.

صنایع پیشرفته و توسعه یافته

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا در واقع یک سرمایه گذاری عالی در کشوری با دانش پیشرفته است. این دانش در زمینه ماشین آلات و اتوماسیون، طراحی، مد و غذا توسعه فراوانی یافته است.

اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری فرصتی در اختیارتان می گذارد تا با بنگاه های اقتصادی کوچک ارتباط بگیرید. این بنگاه ها که SME نامیده می شوند در واقع محصولاتی با کیفیت بالا در سطح جهانی را تهیه می کنند.

استانداردهای سرمایه گذاری در ایتالیا

بسیاری از افراد پیش از مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا به مواردی همچون اوضاع اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور مقصد نگاه می کنند؛ اما متاسفانه آن طور که باید به استانداردهای سرمایه گذاری در ایتالیا توجه نمی کنند. برای یک سرمایه گذاری مطمئن و امن لازم است که حسابی زیر و بم امنیت سرمایه گذاری در ایتالیا را در بیاورید.

وقتی هم که صحبت از امن بودن مهاجرت اقامت سرمایه گذاری در ایتالیا می شود، به هیچ وجه نباید از نرخ مصادره اموال در ایتالیا غافل شد. ریسک مصادره اموال (Expropriation risk ) در ایتالیا در مقیاسی بین عدد 1 تا 7 سنجیده می شود. این نرخ برای ایتالیا به عدد 1 می رسد یعنی رقمی بسیار پایین که باعث تمایز ایتالیا از سایر کشورهای اتحادیه اروپا و حتی آسیا شده است.
برای سرمایه گذاری در ایتالیا بد نیست بدانید نرخ مصادره اموال این کشور در سال های اخیر مقدار یکسانی بوده است. این مقدار خبر از ثبات اقتصادی و حتی قوانین ایتالیا می دهد. همین امر موجب می شود که سرمایه گذاران خارجی با فراغ بال به سرمایه گذاری در ایتالیا بپردازند؛ چرا که از حمایت دولت ایتالیا برخوردار خواهند شد.

استانداردهای سرمایه گذاری مهاجرت اقامت سرمایه گذاری ایتالیا | قوانین هزینه اقامت از طریق سرمایه گذاری در ایتالیا
استانداردهای سرمایه گذاری مهاجرت اقامت سرمایه گذاری ایتالیا

شاخص های اقتصادی تاثیر گذار در ایتالیا

اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری نسبت به دیگر شیوه های مهاجرتی اهمیتی بیشتری دارد؛ زیرا هر چه نباشد صحبت از مقدار زیادی پول است! در نتیجه برای مهاجرت اقامت سرمایه گذاری ایتالیا باید شش دانگ حواستان را جمع کنید. برای سرمایه گذاری در ایتالیا حتماً باید به شاخص های اقتصادی تاثیر گذار توجه کنید.

شاخص هایی که بر اقتصاد ایتالیا اثر می گذارند شامل نرخ تولید ناخالص داخلی، مالیات، بیکاری، بهره بانکی و غیره است؛ البته که بررسی این شاخص ها باید بر مبنای داده های آماری معتبر و دقیق باشد. چنین اطلاعاتی به راحتی در بستر اینترنت یافت می شوند؛ اما تحلیل صحیحشان کاری است که متخصصان امر مهاجرت بر می آید. با این تفاسیر در سرمایه گذاری در ایتالیا باز هم پی به اهمیت وکیل مهاجرت می برید.

نرخ مالیات در ایتالیا

به عنوان یک سرمایه گذار خارجی آگاهی از نرخ مالیات در ایتالیا بسیار مهم است. به خصوص برای هموطنان ایرانی که برای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا اقدام می کنند؛ چرا که در ایران مالیات بر درآمد افراد به مفهوم واقعی آن مطرح نیست. طبق نمودار زیر نرخ مالیات در ایتالیا تقریباً با سایر کشورهای اروپایی برابری می کند. در نتیجه مقدار مالیات بر درآمد افراد و شرکت ها در ایتالیا مقدار مناسب و استانداردی است.

نرخ تولید ناخالص داخلی در ایتالیا (GPD)

در فرآیند مهاجرت اقامت سرمایه گذاری ایتالیا عامل موثر دیگری بر اقتصاد و سرمایه گذاری وجود دارد؛ یعنی میزان سرانه تولید ناخالص داخلی. این نرخ در کشورهایی با اقتصاد پیشرفته و قدرتمند چیزی در حدود 35000 دلار است. در حالی که نرخ تولید ناخالص داخلی کشورهای فقیر و توسعه نیافته کمتر از 1000 دلار در سال است.
با بررسی نمودار زیر می بینید که نرخ تولید ناخالص داخلی ایتالیا در حد متوسط است؛ البته برای متقاضیان مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا جایی برای نگرانی وجود ندارد.

سرمایه گذاری ایتالیا | تولید ناخالص داخلی
نرخ تولید ناخالص داخلی در ایتالیا (GPD)

انواع روش های سرمایه گذاری در ایتالیا

اگر خواستار اخذ اقامت ایتالیا هستید یا به دنبال کشوری برای یک سرمایه گذاری پر سود می گردید، شک نکنید که ایتالیا گزینه بسیار مناسبی است. با این حال ممکن است بر اساس شرایط شخصی شما مقاصدی بهتر از ایتالیا نیز وجود داشته باشد؛ در نتیجه پیشنهاد می دهیم سریعاً برای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا وارد عمل نشوید.
بلکه حسابی تحقیق کنید و چه بهتر اگر از وکیل مهاجرت مشورت بگیرید. قوانین اخذ اقامت ایتالیا و شرایط اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری را به طور کامل از بر شوید. سپس برای سرمایه گذاری در ایتالیا یا دیگر کشورها دست به کار شوید.

انواع سرمایه گذاری در ایتالیا به شرح زیر است:

انواع روش های سرمایه گذاری در ایتالیا
انواع روش های سرمایه گذاری در ایتالیا

سرمایه گذاری در ایتالیا از طریق خرید ملک

یکی از راه های سرمایه گذاری در ایتالیا، خرید ملک در این کشور است. البته اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری از نوع دائم نیست. همین روال در بیشتر کشورهای اروپایی جاری است؛ یعنی خریدن ملک تنها راهی برای سرمایه گذاری محسوب می شود و این طور نیست که مستقیماً به دریافت اقامت دائم و پاسپورت منجر شود.

اگر قصد مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا از طریق خرید ملک را دارید، مطالب پیش رو را با دقت بیشتری مطالعه کنید. برای خرید املاک و مستقلات در ایتالیان مبلغ پایه ای مشخص نشده است. با این حال سرمایه اولیه خرید ملک در این کشور باید چیزی حدود 300 الی 500 هزار یورو باشد.
برخی افراد سرمایه گذاری در ایتالیا از طریق خرید ملک را بیشتر به قصد دریافت اقامت انجام می دهند تا سرمایه گذاری؛ در این صورت علاوه بر خرید ملک اگر درآمد سالانه ای معادل 100 هزار یورو داشته باشید؛ و این موضوع توسط اداره مهاجرت ایتالیا احراز شود در نتیجه می توانید برای اخذ اقامت درخواست دهید. با این تفاسیر سرمایه گزاری از طریق خرید ملک در ایتالیا تنها سرمایه گذاری است؛ و ویزای ایتالیا به خصوص ویزای طلایی (Golden Visa) را برایتان به همراه ندارد.

سرمایه گذاری در ایتالیا از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در ایتالیا یکی از راه هایی است که برای سرمایه گذاری در ایتالیا پیش روی دارید؛ و از طریق آن اجازه اقامت در این کشور را دریافت می کنید. منتها سرمایه گذاری در ایتالیا از طریق ثبت شرکت، پروسه ای طولانی دارد. به این صورت که از زمان اقدام تا اخذ ویزا ایتالیا زمانی حدود یک سال طول می کشد؛ بنابراین باید با یک برنامه ریزی حساب شده پیش بروید.

با توجه به حساسیت سرمایه گذاری در ایتالیا بهتر است که از یک وکیل مهاجرت کمک بخواهید. به ویژه که پای سرمایه نسبتاً هنگفتی در میان است؛ البته یک سری کارها را باید شخصاً انجام دهید. از جمله این که در بازه زمانی گفته شده باید 3 بار به ایتالیا سفر کنید تا کارهای لازم برای ثبت شرکت را انجام دهید.

برای آسان تر شدن مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا از طریق ثبت شرکت روال کلی آن را در چند قدم خلاصه کرده ایم:

  • اولین قدم برای سرمایه گذاری در ایتالیا از طریق ثبت شرکت، تشکیل پرونده در اداره مهاجرت این کشور است؛ که اتفاقاً فرد متقاضی مهاجرت اقامت سرمایه گذاری ایتالیا برای تشکیل پرونده باید شخصاً دست به کار شود. در همین حین باید برای خود حساب بانکی باز کنید. مدارک شناسایی و هویتی خود را ارائه دهید و در نهایت به اداره پلیس معرفی شوید.
  • قدم دوم در مهاجرت اقامت سرمایه گذاری ایتالیا با دومین سفر به این کشور مصادف می شود؛ یعنی برای سرمایه گذاری در ایتالیا از طریق ثبت شرکت باید سفر دیگری به ایتالیا داشته باشید. در این سفر کد ملی و اجازه اقامت در ایتالیا را دریافت خواهید کرد. همچنین کارهای مربوط به ثبت شرکت هم انجام می گیرد.
  • در سومین قدم از سرمایه گذاری در ایتالیا از طریق ثبت شرکت، یک سری معاینات صورت می گیرد؛ و سپس ثبت نهایی شرکت در دفاتر رسمی ایتالیا را خواهید داشت.
مهاجرت اقامت سرمایه گذاری ایتالیا | قوانین اقامت سرمایه گذاری در ایتالیا | مهاجرت سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت ایتالیا
مهاجرت اقامت سرمایه گذاری ایتالیا | قوانین اقامت سرمایه گذاری در ایتالیا

مدارک سرمایه گذاری در ایتالیا از طریق ثبت شرکت

اکنون که با ثبت شرکت به عنوان شیوه ای از سرمایه گذاری در کشور ایتالیا آگاه شده اید، نوبت به تهیه و تدارک مدارک و اسناد می رسد. کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان در پروسه مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا توصیه ای جدی دارند؛ مبنی بر این که پیش از هر کاری به سراغ تهیه و تدارک مدارک زیر بروید:

  • پاسپورت معتبر و قانونی
  • طرح توجیهی تجاری تایید شده (Business Plan )
  • پرینتی از حسابی بانکی که تمکن مالی را اثبات کند.
  • مدارک و گواهی های پزشکی مورد نیاز

قابل توجه متقاضیان سرمایه گذاری در ایتالیا، لزومی ندارد که حتماً شرکتی جدید و مستقل راه بیندازید. بلکه برای اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری می توانید شرکتی را خریداری کنید؛ حتی این فرصت را دارید که برای خرید قسمت اعظم سهام یک شرکت موجود اقدام کنید.

با این کار شرایط اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری بسیار آسان تر می شود؛ چرا که نه نیازی به ارائه طرح تجاری (Business Plan ) دارید و نه لازم است که وارد مراحل ثبت شرکت شوید.

سرمایه گذاری در ایتالیا از طریق کارآفرینی

برای سرمایه گذاری در ایتالیا روش های متنوعی وجود دارد. هر یک از متقاضیان بر اساس شرایط شخصی خود می توانند به انتخاب یکی از شیوه های سرمایه گذاری بپردازند؛ البته در عمل ممکن است انتخاب راهی برای اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری چندان آسان نباشد.

به خصوص که معمولاً قوانین اخذ اقامت ایتالیا در هر روشی متفاوت با دیگری است.
در چنین شرایطی می توانید با موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس بگیرید. اوضاع و احوال شخصی خود را با کارشناسان مهاجرتی ما در میان بگذارید. در نهایت هم راهی مطمئن و تضمینی برای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا معرف حضورتان قرار گیرد. همان طور که قبلاً هم گفته شد، این مشاوره تلفنی رایگان انجام می شود؛ البته گاهی ممکن است برای دریافت ویزا، پاسپورت و تابعیت ایتالیا به وکیل مهاجرت نیاز داشته باشید.

در هر صورت قصد داریم شما را با مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا از طریق کارآفرینی آشنا کنیم. صنایعی همچون خودرو سازی، هوافضا، تکنولوژی و غیره در ایتالیا رشد و نوآوری های فراوانی داشته اند؛ در نتیجه برای اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری می توانید روی این صنایع حساب کنید. در این میان قوانین مهاجرت به ایتالیا هم حامی سرمایه گذاران خارجی است.
به منظور سرمایه گذاری در ایتالیا از طریق کارآفرینی ابتدا باید صنعتی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید. سپس با نهایت دقت یک طرح تجاری (Business Plan ) درست و حسابی تهیه کنید. اگر طرح توجیهی شما به اندازه کافی خود و قانع کننده باشد، می تواند شما را به اقامت ایتالیا برساند. در ادامه شما را با ویژگی های یک طرح اقتصادی موفق آشنا می کنیم.

برای این که مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا از طریق کارآفرینی جواب بدهد، شرایطی لازم است؛ یعنی دولت ایتالیا باید درآمد زایی، اشتغال زایی برای شهروندان ایتالیایی و سودآوری طرح تجاری شما را احراز کند. از این ها گذشته سرمایه گذاری در ایتالیا از طریق کارآفرینی به یک سرمایه اولیه احتیاج دارد. طبق قوانین اخذ اقامت ایتالیا در کمترین حالت باید 100.000 یورو را در بخش کارآفرینی سرمایه گذاری کنید.

سرمایه گذاری در ایتالیا از طریق خود حمایتی

حتی اگر کمی در مورد مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا تحقیق کرده باشید، بدون شک با ویزا تمکن مالی آشنا هستید. این ویزا با نام خود حمایتی نیز شناخته می شود. در واقع یکی از راه های موجود برای دریافت اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری است. بر اساس قوانین اخذ اقامت ایتالیا، در این شیوه باید توان مالی خود را اثبات کنید تا بتوانید اقامت این کشور را از آن خود نمایید.

به گفته کارشناسان مهاجرتی موسسه آتیه آفرینان ایرانیان برای سرمایه گذاری در ایتالیا از طریق خود حمایتی، لزومی به انتقال سرمایه نیست؛ یعنی متقاضی سرمایه گذاری در ایتالیا تنها کافی است تمکن مالی خود را اثبات کند. دقیق تر بخواهید بگوییم باید ثابت کنید که از پس مخارج خود و خانواده تان در ایتالیا بر می آیید.

مهاجرت اقامت سرمایه گذاری ایتالیا | اقامت سرمایه گذاری در ایتالیا | سرمایه گذاری ایتالیا از طریق خود حمایتی در ایتالیا
سرمایه گذاری ایتالیا از طریق خود حمایتی در ایتالیا

شرایط اخذ ویزای خود حمایتی (تمکن مالی)

  • به عنوان متقاضی مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا از طریق خود حمایتی باید ثابت کنید مقدار درآمد ماهیانه شما 2600 یورو است.
  • در پروسه سرمایه گذاری در ایتالیا از طریق خود حمایتی، پای درآمد همسرتان نیز به میان می آید؛ یعنی طبق قوانین اخذ اقامت ایتالیا باید ثابت کنید که همسرتان در ماه 500 یورو درآمد دارد. تنها در این صورت است که مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا با موفقیت سپری می شود.
  • از دیگر شرایط اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری به درآمد سایر همراهان مربوط می شود. به این نحو که هر یک از همراهان شما در سرمایه گذاری ایتالیا باید 130 یورو درآمد ماهیانه داشته باشند. این مقدار درآمد باید از طریق اظهارنامه های مالی و بانکی اثبات شود. توجه داشته باشید که قوانین اخذ اقامت ایتالیا در این موارد با کسی شوخی ندارد. تنها با تکمیل بودن شرایط، می توانید اقامت ایتالیا را از طریق خود حمایتی (تمکن مالی ) دریافت کنید.
  • به عنوان متقاضی مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا از طریق تمکن مالی (خود حمایتی) باید قدرت خرید ملک یا اجاره آن در ایتالیا را داشته باشید؛ البته خرید ملک در ایتالیا در واقع تیری برای دو نشان است؛ زیرا با خریدن ملک در ایتالیا ضمن اثبات توان مالی خود، به نحو آسان تری هم می توانید ویزا دریافت کنید.
  • در بیان شرایط اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری بد نیست نکته زیر را بدانید. مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا از طریق خود حمایتی (تمکن مالی) تنها اجازه اقامت در ایتالیا را در پی دارد؛ در نتیجه متقاضیان برنامه خود حمایتی اصلاً نمی توانند کار و کسبی را راه بیندازند یا سرمایه گذاری فعال نمایند.
  • اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری خود حمایتی اقامتی برای مدت 5 سال را به شما اعطا می کند؛ البته بعد از این مدت زمانی می توانید برای ویزا و اقامت دائم درخواست بدهید.

سرمایه گذاری در ایتالیا از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

1) سرمایه گذاری از طریق ویزای طلایی(Golden Visa)

خوشبختانه در میان کشورهای اروپایی، ایتالیا برای سرمایه گذاران خارجی ویزای طلایی(Golden Visa ) ارائه نموده است. مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا از طریق ویزای طلایی، بی برو و برگرد به اقامت، تابعیت و پاسپورت ایتالیا منجر می شود. اگر مایل به دریافت ویزای طلایی (Golden Visa ) هستید، 4 برنامه سرمایه گذاری پیش رویتان قرار دارد؛ یعنی سرمایه گذاری 2 میلیون یورویی، یک میلیون یورویی، 500 هزار یورویی و 250 هزار یورویی.

2) سرمایه گذاری 2 میلیون یورویی

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا از طریق ویزای طلایی در حقیقت سرمایه گذاری در زمینه خرید سهام و اوراق بهادار است؛ البته ویزای طلایی (Golden Visa ) زیر شاخه های دیگری نیز دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم؛ اما در خصوص سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه در ایتالیا باید سهام خریداری شده را برای مدت 2 سال نگه دارید. به اضافه این که طبق قوانین اخذ اقامت ایتالیا، در این مدت زمانی نباید از کشور ایتالیا خارج شوید.

3) سرمایه گذاری 1 میلیون یورویی

در این شیوه از مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا باید مبلغ یک میلیون یورو را در پروژه های عام المنفعه سرمایه گذاری کنید. فرقی نمی کند زمینه انتخابی تان آموزشی باشد یا تحقیقی پژوهشی یا حتی در حوزه توسعه فرهنگی سرمایه گذاری کنید. در هر صورت این زیرشاخه از ویزای طلایی (Golden Visa ) اقامت ایتالیا را برای شما به ارمغان می آورد.

متقاضیان مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا توجه داشته باشند که این نوع سرمایه گذاری در حقیقت هبه و هدیه ای به اقتصاد ایتالیا است. در نتیجه آن موفق به اخذ اقامت ایتالیا، پاسپورت و تابعیت آن می شوید؛ منتها مبلغ سرمایه گذاری شده قابل بازگشت نیست. منطقی هم بخواهیم نگاه کنیم هیچ کس هدیه ای را که داده، پس نمی گیرد!

4) سرمایه گذاری 500 هزار یورویی

 مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا اگر به مبلغ 500 هزار یورو باشد؛ و به ثبت شرکت یا راه اندازی یک کار و کسب اختصاص یابد به دریافت اقامت ایتالیا می انجامد. قوانین اخذ اقامت ایتالیا در انتخاب نوع شرکت دستتان را باز گذاشته است. با این حال برای سرمایه گذاری در ایتالیا از طریق ویزای طلایی (Golden Visa) بهتر است ثبت شرکت با مسئولیت محدود را انتخاب کنید.

5) سرمایه گذاری ایتالیا به مبلغ 250 هزار یورو

سرمایه گذاران خارجی اگر مبلغ 250 هزار یورو را برای راه اندازی شرکت های نو پا ( Start up ) اختصاص دهند؛ یا شرکت هایی با زمینه ابداعی و اختراعی را ایجاد کنند، موفق به دریافت اقامت ایتالیا می شوند. در نتیجه این نیز شیوه ای برای مهاجرت اقامت سرمایه گذاری ایتالیا محسوب می شود.

هزینه زندگی در ایتالیا

یکی از مهم ترین سوال های متقاضیان مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا به هزینه زندگی در ایتالیا مربوط می شود. هزینه زندگی در ایتالیا 71.33 درصد بیشتر و گران تر از ایران است. اجاره بها در ایتالیا نیز به طور میانگین 35.64 درصد بیشتر از ایران است. بد نیست نگاهی کوچک به یک سری از هزینه های ضروری و اولیه برای زندگی در ایتالیا بیندازیم.

اجاره ماهانه آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر  569.24 یورو
اجاره ماهانه آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز    29.451 یورو
اجاره بهای ماهانه آپارتمان 3 خوابه مرکز شهر    1035.06 یورو
اجاره بهای ماهانه آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز 750.50 یورو
قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر    3.252.71 یورو
قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز 1948.72 یورو
1 کیلوگرم برنج   1.96 یورو
1 کیلو گرم گوشت قرمز  14.80 یورو
12 عدد تخم مرغ   2.80 یورو
1 کیلوگرم پنیر محلی     12.48 یورو
1 کیلوگرم سیب     1.81 یورو
1 کیلوگرم پرتقال    1.81 یورو

سرمایه گذاری در ایتالیا و سخن پایانی

مهاجرت اقامت سرمایه گذاری ایتالیا اگر بر اساس قوانین اخذ اقامت ایتالیا انجام شود، شما را به نتیجه دلخواهتان می رساند؛ بنابراین ابتدا همه شرایط اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری بدانید و برآوردی صحیح و همه جانبه انجام دهید. به خصوص حواستان به هزینه زندگی در ایتالیا باشد. بگذارید این طور بگوییم در فرآیند سرمایه گذاری در ایتالیا هیچ حرکتی را بدون مشورت و از روی عجله انجام ندهید.
تلاش کارشناسان موسسه آتیه آفرینان ایرانیان بر مبنای ارائه همه اطلاعات مورد نیاز در پروسه اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری بوده است. با این حال ممکن است سوالی، ابهامی چیزی باقی مانده باشد.

در این صورت می توانید زیر همین مقاله برایمان بنویسید و در اسرع وقت پاسخ بگیرید. اگر مایل باشید حتی می توانید تجارب شخصی تان در زمینه مهاجرت اقامت سرمایه گذاری ایتالیا را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

مدت زمان ویزای سرمایه گذاری در ایتالیا چقدر است؟

اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری خود حمایتی برای مدت 5 سال را به شما اعطا می کند؛ البته بعد از این مدت زمانی می توانید برای ویزا و اقامت دائم درخواست بدهید.

مزایای سرمایه گذاری در ایتالیا چیست؟

رونق اقتصادی، موقعیت جغرافیایی ویژه، فعالیت قوی در تولید و صادرات، صنایع توسعه یافته

شرایط تمکن مالی ایتالیا چیست؟

به عنوان متقاضی مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ایتالیا از طریق خود حمایتی باید ثابت کنید مقدار درآمد ماهیانه شما 2600 یورو است.

آیا برای اخذ اقامت ایتالیا میتوان از طریق اوراق قرضه اقدام کرد؟

خیر، در حال حاضر نمیتوان اقدام کرد.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
بورسیه تحصیلی ایتالیا بورسیه تحصیلی ایتالیا

بورسیه تحصیلی ایتالیا یکی از روش های جذاب مهاجرت به این کشور است. گاهی اوقات ممکن است متقاض...

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

ایتالیا به داشتن برخی از بهترین دانشکده‌های پزشکی در اروپا افتخار می‌کند. رشته‌های پزشکی...

تحصیل در ایتالیا تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا یکی از پرطرفدارترین روشهای مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی برای ایرا...

نظرات کاربران
نیما

سلام وقتتون بخیر شرایط کار در ایتالیا به چه صورت است؟

آتیه آفرینان

با سلام، جهت دریافت اطلاعات مربوط به مهاجرت کاری به مقاله ی "کاردرایتالیا برای ایرانیان" مراجعه کنید.

دکتر ناصری

سلام خدمت شما. ممنون سایت خوب و اطلاعات دقیقتون❤️

آتیه آفرینان

سلام ممنون از نظرتون

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button