سرمایه گذاری در انگلستان یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نموده است. در این مقاله می خواهیم شرایط سرمایه گذاری در انگلستان را بررسی کنیم و به مدارک مهاجرت انگلستان از طریق سرمایه گذاری اشاره کنیم. درباره قوانین مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری  مطابی را مورد مطالعه قرار می دهیم. در این خصوص ممکن است سوالات بسیاری ذهن افراد را به خود مشغول کند که چگونه می توان در انگلستان سرمایه گذاری کرد؟
سرمایه گذاری در انگلستان شامل چه شرایطی می باشد؟ سرمایه گذاری در انگلیس چه مزایا و معایبی را در بر دارد؟ با توجه به قوانین کشور انگلستان با چه میزان از سرمایه گذاری در این کشور می‌توان به اقامت و تابعیت آن دست یافت؟ آیا با خرید بیزینس در انگلیس می توان اقامت این کشور را کسب نمود؟

آیا امکان اخذ اقامت انگلستان از طریق سرمایه ‌گذاری وجود دارد؟ کدام یک از روش های سرمایه گذاری در انگلستان منجر به اخذ اقامت در این کشور می‌ شود؟ توضیحاتی کافی و دقیق به شما عزیزان در این باره ارائه می دهیم.
این مقاله توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تالیف شده است.اگر قصد مهاجرت به انگلستان را دارید، اقامت انگلستان از طریق سرمایه گذاری می تواند راهی مطمئن برای مهاجرت باشد. این کشور توسعه یافته به روش های مختلفی اجازه کار و سرمایه گذاری  به افراد می دهد.
همچنین قوانین مهاجرت به انگلستان پیچیدگی های مخصوص به خود را دارد و امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و پاسخ سوالات خود را در رابطه با مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری انگلستان دریافت کنید، برای مشاوره دقیق تر می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

سرمایه گذاری در انگلستان
سرمایه گذاری در انگلستان

سرمایه گذاری در انگلستان و شرایط عمومی آن

انگلستان یکی از چهار کشور تشکیل ‌دهنده پادشاهی بریتانیای کبیر که در نیمه جنوبی آن واقع شده است. انگلستان جزو وسیع‌ ترین، پرجمعیت‌ ترین و ثروتمند ترین کشور پادشاهی شناخته می شود. این کشور از شمال با اسکاتلند و از غرب با ولز ‌مرز مشترک دارد. با دریای ایرلند، دریای سلتی و کانال مانش  نیز مرز آبی دارد.
پایتخت کشور انگستان شهر زیبا و توریستی لندن است که به عنوان پایتخت پادشاهی بریتانیا به حساب می آید. با توجه به صنعت مهم گردگشگری در این کشور، شهر لندن نیز سالیانه میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان به خود جذب می ‌کند.
این کشور با وسعتی در حدود 243.610 کیلومتر مربع، به صوت تقریبی 55 میلیون نفر جمعیت دارد. زبان رسمی مردم انگلستان، انگلیسی و واحد پول رایج این کشور پوند است. برگزیت از مهم‌ ترین اتفاق‌ هایی است که در سال‌های اخیر در این کشور رخ داده است.

برگزیت یک همه‌ پرسی در سال 2016 بود و با رای 52 درصد از مردم انگلستان، این کشور از اتحادیه اروپا خارج شد. این اتفاق بزرگ سبب تحول و دگرگونی های زیادی در خصوص اقتصاد انگستان شد.
در سال های اخیر کشور انگلیس، جایگاه اقتصادی خوبی را کسب کرده است و از نظر صنایع و تولیدات داخلی در موقعیت بسیار مطلوبی قرار گرفته است. این کشور ذخایر نفتی بسیار خوبی دارد که به سبب آن توانسته است رتبه بیست و یکمین کشور صادر کننده نفت در دنیا را کسب کند. همچنین کشاورزی نقش پر رنگی را در قسمت صادرات اقتصاد انگلیس دارد.
از دیگر صاردات کشور انگلستان می توان از صاردارت محصولات شیمیایی، ماشین آلات صنعتی، ماشین، کشتی، لوازم هواپیما، غلات و نفت و صنعت های مربوط به هواپیما، کشتی و خودروسازی نام برد. کیفیت و سطح آموزشی بالا در دانشگاه های برتر در این کشور نیز افراد زیادی را جذب تحصیل و کار در کشور انگلستان می کند.

شرایط سرمایه گذاری در انگلستان

کشور انگلستان با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه علم و فناوری و استفاده از تکنولوژی در صنعت داشته است و همچنین شرایط و کیفیت زندگی، علم و دانش، حمایت از کار و سرمایه، استانداردهای سرمایه گذاری بسیار مناسب و همچنین شرایط اقتصادی ایده آل این کشور، سبب شده است که نظر افراد بسیاری برای مهاجرت به انگلستان را به خود جلب کرده است.
از این رو برای متقاضیان که به دنبال گسترش فعالیت های تجاری خود در بازارهای اروپایی هستند، سرمایه گذاری در انگلستان گزینه بسیار خوبی است. در کشور انگلستان یکی از بزرگترین مراکز مالی جهان در شهر لندن واقع شده است.

متقاضیان سرمایه گذاری باید از ویزای نوع Tier 1 برای دریافت ویزا استفاده نمایند. برای دریافت این ویزا فرد سرمایه گذار باید شرایطی داشته باشد. اولین شرط، سن متقاضی است که باید بالای 18 سال باشد. به طور معمول برای سرمایه گذاری در انگلستان متقاضیان به مدرک زبان با در سطوح بالا نیازی ندارند.
فرد متقاضی همچنین باید در این کشور حساب بانکی داشته باشد و میزان سرمایه او در یک یا چند نهاد مالی تنظیم شده باشد. از دیگر شروط، منشاء و منبع سرمایه است که فرد باید ثابت کند به خودش تعلق دارد یا مثلا به همسرش. سرمایه ای که متقاضی باید برای سرمایه گذاری در کشور انگلستان داشته باشد بین 50 هزار پوند تا 2 میلیون پوند باشد.
سرمایه‌گذاری در انگلستان به ارزش 2 میلیون پوند و یا بیشتر (در اوراق قرضه دولتی، سرمایه وام شرکت‌ها و یا سرمایه مشترک) برای شهروندان خارج از منطقه اقتصادی اروپا امکان پذیر است.

شرایط سرمایه گذاری در انگلستان
شرایط سرمایه گذاری در انگلستان

سرمایه گذاری در انگلستان و اخذ اقامت

به طور کلی کشور انگلستان برای اخذ تابعیت و پاسپورت شرایط سختی را برای افراد در نظر دارد. متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند می توانند با توجه به نوع و مبلغ سرمایه گذاری خود اقدام به اخذ اقامت و تابعیت انگلستان نمایند. افرادی که بتوانند با مبلغی در حدود 2 میلیون پوند و یا بیشتر اقدام به سرمایه گذاری در این کشور کنند، اقامت 4 ساله برایشان صادر می شود.
به طور کلی اقامت دائم انگلستان بعد از 5 سال زندگی و پرداخت مالیات و بیمه قابل دریافت است. متقاضیان پس از گذشت 5 سال می توانند برای تابعیت انگلستان درخواست دهند. کشور انگلستان منعی بر تابعیت دوگانه ندارد.

لازم به ذکر است که قوانین برای اخذ اقامت دائم و تابعیت با هم متفاوت است. برای دریافت اقامت دائم انگلستان، متقاضی می تواند در هر سال تا 180 روز را خارج از انگلستان زندگی کند، اما برای دریافت تابعیت و پاسپورت انگلستان، متقاضی در 5 سال اول، نباید بیش از 450 روز را در خارج از انگلستان زندگی کند. همچنین در 12 ماه نهایی نباید بیش از 90 روز را خارج از انگلستان زندگی کرده باشد.

استانداردهای سرمایه گذاری در انگلستان

سرمایه گذاری در انگلستان مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است. خرید ملک نیز نوعی از سرمایه گذاری در کشور انگلستان به حساب می آید که نیاز به بررسی در زمینه های مختلف و مسائل مربوط به بحث مصادره اموال (Expropriation risk) و امنیت سرمایه گذاری دارد.
زیرا بعضی از دولت ها اموال سرمایه گذار خارجی را تصرف می نماید یا با اعمال سیاست هایی محدود کننده مانع از توسعه و رشد کسب و کار سرمایه گذاران می گردند که باعث ایجاد خسارت مالی می شود.
سلامت نظام قضایی این کشور نیز باید مورد بررسی قرار گیرد تا متقاضی از سالم بودن و عدم فساد در نظام قضایی انگلستان مطمئن شود تا بتواند با خیال راحت سرمایه گذاری خود را انجام دهد. البته مباحث دیگری نیز نیاز به بررسی دارد که در بخش های دیگر به آنها می پردازیم.

استانداردهای سرمایه گذاری در انگلستان
استانداردهای سرمایه گذاری در انگلستان

شاخص ریسک مصادره اموال و امنیت سرمایه

ریسک مصادره یا سلب اموال یکی از مهم ترین موارد در سرمایه گذاری است. این شاخص در بازه ی 1 تا 7 تعیین کننده میزان ریسک سرمایه است و هر چه این عدد به یک نزدیک تر باشد، نشان دهنده میزان ثبات و امنیت بالا در انگلستان است.
امتیاز کشور انگلستان در این شاخصه 1 است که بیانگر امنیت بالای سرمایه گذاری در این کشور را نشان می دهد. برای تضمین امنیت سرمایه بهتر است این موضوع بررسی شود که دولت انگلستان تا چه اندازه در سال های اخیر به صورت تبعیض آمیز نسبت به سلب مالکیت یک طرفه، از سرمایه گذار اقدام می نماید.

شاخص کنترل فساد نظام قضایی

شاخص بعدی که قبل از سرمایه گذاری در کشور انگلستان لازم است به آن توجه شود، شاخص کنترل فساد است. کنترل فساد هر کشوری نشان ‌دهنده نظارت دولت و ارگان های آن کشور به سازمان ها و نهاد های مرتبط و غیر مرتبط است.
در کشوری که فساد وجود دارد ادارات دولتی، دادگاه ها و دیگر ارگان های مربوط، قابل اعتماد نیستند و در صورت بروز اختلاف و مشکل، فرد سرمایه گذار خارجی، نمی تواند حق و حقوق خود را از دولت و شهروندان آن کشور دریافت کند.
این استاندارد عددی بین مثبت 2.5 تا منفی 2.5 را شامل می‌شود که هرچه این عدد به منفی 2.5 نزدیک تر باشد نشان دهنده کنترل ضعیف تر و هر چه به 2.5 نزدیکتر باشد نشان دهنده کنترل قوی تر خواهد بود. کشور انگلستان با رقم 1.83، از نظرفساد اداری، نرخ بسیار پایینی دارد که نشان می دهد کاملاً کنترل شده است.

شاخص های اقتصادی سرمایه گذاری در انگلستان

از دیگر شاخص هایی که برای سرمایه گذاری در کشور انگلستان باید به آنها توجه کرد و مورد بررسی قرار داد، شاخص های اقتصادی تاثیرگذار هستند و سرمایه گذاری را تحت تاثیر خود قرار می دهند که شامل مواردی چون: تولید ناخالص داخلی، مالیات و سود و بهره بانکی می شوند که هر کدام نقش موثری در شناخت شرایط اقتصادی کشور انگلستان دارند.
نرخ مواردی که مطرح شده است به صورت تقریبی در سال های اخیر در زیر آورده شده است:

نرخ تورم (Inflation Rate)

اساسا نرخ تورم یکی از مهم ترین شاخصه های سرمایه گذاری در هر کشوری از جمله انگلستان و سایر کشور های میزبان برای سرمایه گذاری است که باید توسط متقاضی به دقت بررسی گردد. این نرخ ترجیحا باید از 2 یا 3 درصد فراتر نباشد.
بر طبق آمار نرخ تورم در کشور انگلستان 1.5 درصد اعلام شده است که نشان می دهد این کشور توانسته است به راحتی تورم را در جامعه کنترل کند.

نرخ تورم در انگلستان (Inflation Rate)
نرخ تورم در انگلستان (Inflation Rate)

نرخ تولید ناخالص داخلی

تولید ناخالص ملی، میزان تولید یک کشور در طول 1 سال است که با توجه به جمعیت و مساحت یک کشور مشخص می شود و بر اساس آن می توان وضعیت رشد اقتصادی یک کشور را بررسی کرد.
کشور انگلستان از جمله برترین کشورها در خصوص میزان نرخ تولید ناخالص داخلی  به حساب می آید. تولید ناخالص داخلی، شاخصی است که هر چه این عدد به سمت 35 هزار باشد، یعنی توانایی و قدرت خرید مردم آن کشور مناسب تر است.
نرخ تولید ناخالص داخلی کشور انگلستان در سال‌های گذشته رشد خوبی داشته و طبق آمار عدد 3100.88 را نشان می دهد. با این میزان تولید ناخالص داخلی سود سرمایه گذاری شما در بخش‌های مختلف صنعت کشور انگلستان نیز خوب خواهد بود.

نرخ تولید ناخالص داخلی در انگلستان
نرخ تولید ناخالص داخلی در انگلستان

نرخ مالیات شرکت ها (Corporate Tax Rate)

نرخ مالیات بر شرکت ها در طی سال های اخیر در کشور انگلستان، تقریباً ثابت بوده و نوسان چندانی نداشته است. به علاوه هر چقدر درصد مالیات در یک کشور بالاتر بماند، در مقابل آن سود سرمایه‌ گذاری پایین ‌تر خواهد بود. مالیات سالانه کشور انگلستان 19 درصد است که البته این رقم از برخی کشورهای دیگر اروپایی بالاتر است.
بررسی این دو شاخص اقتصادی در کنار هم حاکی از رشد مثبت اقتصادی کشور انگلستان بوده و از طرفی نرخ بهره بانکی نیز در این ارزیابی مهم است زیرا هر چقدر این نرخ پایین‌ تر باشد نشان دهنده نرخ پایین ‌تر تورم هم خواهد بود. نرخ بهره بانکی در کشور انگلستان 1 درصد را نشان می دهد.

نرخ مالیات شرکت ها (Corporate Tax Rate)
نرخ مالیات شرکت ها (Corporate Tax Rate)

انواع سرمایه گذاری در انگلستان

برای مهاجرت به انگلستان روش های متعددی از سرمایه گذاری وجود دارد که شرایط را برای متقاضیان تسهیل می کند. اشخاص متقاضی می توانند با مشاوره با افراد متخصص با توجه یه شرایط خود تصمیم به سرمایه گذاری در هر یک از این موارد داشته باشند که منجر به اقامت دائم برای آنها شود.
زیرا در صورتی که سرمایه گذاری موجب اخذ اقامت دائم یا تابعیت برای متقاضیان نشود، ریسک سرمایه افراد را بالا می برد. دولت انگلستان برنامه های متعددی را برای سرمایه گذاری در نظر گرفته است که شامل موارد زیر می شود:

انواع سرمایه گذاری در انگلستان
انواع سرمایه گذاری در انگلستان

سرمایه گذاری در انگلستان از طریق خرید ملک: سرمایه گذاری در انگلستان از طریق خرید ملک برای متقاضیان خارجی امکان پذیر است اما سرمایه گذاری به تنهایی از طریق خرید ملک در انگلستان منجر به اخذ اقامت و تابعیت این کشور نخواهد شد.

سرمایه گذاری در انگلستان از طریق ثبت شرکت: ثبت شرکت در انگلستان می تواند موجب اقامتی 3 ساله برای فرد سرمایه گذار شود. در صورتی که فعالیت شرکتی که به ثبت رسیده است ادامه داشته باشد، شخص می تواند درخواست تمدید اقامت بدهد و به مدت 2 سال دیگر قابل تمدید است. اگر شخص سرمایه گذار در این مدت 5 ساله بتواند شرکت را سرپا نگه دارد و مالیات و بیمه پرداخت نماید، می تواند اقامت دائم را کسب نماید.

سرمایه گذاری در انگلستان از طریق کارآفرینی: کارآفرینی به 2 روش، طرح نوآورانه و مبتکرانه قابل سرمایه گذاری است و در طرح مبتکرانه ویزایی به متقاضی اعطا می شود که قابل تمدید است و می تواند منجر به اخذ تابعیت در کشور انگلستان شود.

سرمایه گذاری در انگلستان از طریق خرید اوراق قرضه دولتی: خرید اوراق قرضه دولتی به ارزش حداقل دو میلیون پوند، از بهترین و آسان ترین روش های سرمایه گذاری در کشور انگلستان است و فرد سرمایه گذار می تواند برای خود و خانواده اش درخواست اقامت دائم داشته باشد.

سرمایه گذاری در انگلستان از طریق ویزای خود حمایتی: سرمایه گذاری و دریافت اقامت در کشور انگلستان از طریق خود حمایتی یا تمکن مالی امکان پذیر نیست.

انواع سرمایه گذاری در انگلستان
انواع سرمایه گذاری در انگلستان

سرمایه گذاری در انگلستان از طریق خرید ملک

یکی از راه ‌های سرمایه ‌گذاری در انگلستان خرید ملک است و قوانین سخت گیرانه ای برای افراد خارجی خارج از اتحادیه اروپا دارد.
با وجود اینکه ریسک مصادره اموال و امنیت سرمایه گذای در انگلیس بسیار مناسب برای سرمایه گذاری است و همچنین با نرخ فساد پایین، سرمایه گذار از بابت خرید ملک می تواند مطمئن باشد و نگران ضرر مالی آن نباشد، اما باید به این نکته توجه داشت که مطابق قوانین کشور انگلستان متقاضیانی که قصد مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری از طریق ملک را دارند، تنها از طریق خرید ملک در انگلستان منجر به اخذ اقامت و تابعیت این کشور نخواهد شد. به همین منظور سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در کشور انگلستان گزینه مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی نیست.

به طور کلی قیمت ملک در انگلستان از دیگر کشور های اروپایی همجوارش گران تر است به طوری که میانگین قیمت آپارتمان در هر متر مربع در مرکز شهر در حدود 4365 پوند و  قیمت هر متر مربع در خارج از مرکز شهر در حدود 2991 پوند تخمین زده شده است.
برای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک بهتر است متقاضیان خارجی، با سرمایه و پول نقد اقدام به خرید ملک نمایند. به طوری که برای خرید ملک، نیازی به درخواست وام از بانک های انگلستان نداشته باشند. زیرا گرفتن چنین وام هایی برای متقاضیان خارجی بسیار دشوار است.

سرمایه گذاری در انگلستان از طریق ثبت شرکت

سرمایه گذاری در انگلستان از طریق ثبت شرکت از دیگر راه هایی است که متقاضیان می توانند موفق به دریافت اقامت این کشور شوند. سرمایه گذاری در یک شرکت انگلیسی، استقلال و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سایر سرمایه گذاری ها در این کشور را دارد. متقاضیان سرمایه گذاری یا باید خودشان یک شرکت را مستقلا به ثبت برسانند و یا با مشارکت یک شرکت انگلستانی به عنوان صاحب شرکت خود را معرفی کنند. ثبت شرکت در انگلستان در انواع مختلفی قابل ثبت است:

انواع ثبت شرکت در انگلستان
انواع ثبت شرکت در انگلستان

سهامی خاص با مسئولیت محدود: در این روش متقاضی می تواند به صورت خصوصی اقدام به ثبت شرکت کند. به صورتی که می تواند تنها با داشتن یک مدیر و سهام دار، این شرکت را به ثبت رساند. این شرکت ها محدودیتی برای انجام معاملات ندارند و همچنین می توانند با سایر شرکت ها در هر کجای جهان همکاری داشته باشند.

شرکت با مسئولیت محدود:  این نوع شرکت، به کلیه شرکت هایی با عنوان سهامی خاص با مسئولیت محدود هستند شباهت بسیار دارد. اما در انتخاب نام شرکت و طول مدت زمانی که نیاز است تا شماره ثبت این شرکت آماده شود، تفاوت دارند. در این روش اسمی که فرد می تواند انتخاب کند دارای محدودیت است.

شرکت مسئولیت محدود با گارانتی: عموما این نوع شرکت با ارگان ها و نهادهای غیر انتفاعی مرتبط است. این شرکت را می توان در عرض چند ساعت اقدام به ثبت آن کرد. این نوع شرکت ها مانند باشگاه های ورزشی و سازمان هایی هستند که می توانند افراد را به عضویت خود در آورند.

شرکت سهامی عام: در این نوع شرکت در صورتی که سهام آن به اشتراک گذاشته شود، قابل ثبت است. برای ثبت این شرکت به دو مدیر و یک سهام دار نیاز است و سرمایه اولیه زیادی می خواهد اما بسیار سریع قابل ثبت و انجام است. این شرکت می تواند فعالیت خود را به صورت بین المللی ادامه دهد.

ثبت شرکت در انگلستان می تواند موجب اقامتی 3 ساله برای فرد سرمایه گذار شود. در صورتی که فعالیت شرکتی که به ثبت رسیده است ادامه داشته باشد، شخص می تواند درخواست تمدید اقامت بدهد و به مدت 2 سال دیگر قابل تمدید است.
اگر شخص سرمایه گذار در این مدت 5 ساله بتواند شرکت را سرپا نگه دارد و مالیات و بیمه پرداخت نماید، می تواند اقامت دائم را کسب نماید. برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت می توانید با موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان مشاوره تخصصی داشته باشید .

سرمایه گذاری در انگلستان از طریق ثبت شرکت
سرمایه گذاری در انگلستان از طریق ثبت شرکت

سرمایه گذاری در انگلستان از طریق کارآفرینی

افرادی می خواهند در کشور انگلستان یک  بیزینس جدید را شروع کنند و قصد کارآفرینی دارند، می توانند از این طریق موفق به اخذ ویزای سرمایه گذاری در این کشور شوند.
کشور انگلستان به دلیل داشتن شرایط مناسب سرمایه گذاری و رشد اقتصادی، سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کرده است و تعداد زیادی از کارآفرینان نیز در این راه پیش قدم هستند. از 2 طریق می توان برای اخذ ویزای سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی در کشور انگلستان اقدام کرد.

ویزای سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی نو آورانه (START UP)

در این روش به یک طرح تجاری یا بیزنس پلن خلاق و نوآورانه نیاز است که قبلا در این کشور ارائه نشده باشد. این طرح باید مورد تایید دولت و موسسات حامی کارآفرینان انگلیس قرار بگیرد.
در این صورت فرد موفق به اخذ ویزای 2 ساله می شود. لازم به ذکر است که نوع ویزا قابل تمدید نیست اما در صورتی که طرح تجاری فرد در طی این 2 سال سود دهی و رشد داشته باشد می تواند به ویزای tier1 تبدیل شود.

ویزای سرمایه گذاری از طریق طرح مبتکرانه  (INNOVATOR)

در این روش نیز متقاضیان باید یک طرح تجاری جدید ارائه دهند و مورد تایید سازمان های مربوطه قرار گیرد. متقاضیان باید بتوانند در این روش ثابت کنند که تمکن مالی کافی برای اجرای طرح خود را دارند.
حداقل سرمایه اولیه برای راه اندازی کسب و کار خود، 50 هزار پوند سرمایه داشته باشد. در این روش متقاضی می تواند برای همسر و فرزندان بالای 18 سال خود نیز درخواست اقامت داشته باشد. پس از تایید دولت از طرح متقاضی، یک ویزای 3 ساله به او اعطا می شود که قابل تمدید است و متقاضی می تواند چند بار آن را تمدید کند.

سرمایه گذاری در انگلستان از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی در کشور انگلستان علاوه بر شهروندان خود، برای متقاضیان خارجی که بالای 18 سال سن دارند نیز امکان پذیر است. اوراق قرضه دولتی سبب حفظ سرمایه و کسب سود در یک کشور می شود.
از این رو دولت انگلستان همواره سعی در جذب سرمایه های خارجی دارد. متقاضیان می توانند حداقل 2 میلیون پوند از اوراق قرضه دولتی را خریداری نمایند.
سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی کشور انگلستان، می تواند منجر به اقامت برای متقاضیان شود. زمانی که متقاضی سرمایه گذار اقدام به خرید اوراق قرضه می نماید، در ابتدا برای او یک ویزای اقامت 3 ماهه صادر می شود و در صورتی که فرد بتواند سرمایه خود را از کشورش مبدا به انگلستان انتقال دهد، اقامت وی به مدت 2 سال تمدید می شود.

اگر فرد سرمایه گذار بتواند به مدت 5 سال اقامت خود را تمدید نماید، پس از گذشت 5 سال، دولت اجازه درخواست اقامت دائم را به وی می دهد. در این روش فرد سرمایه گذار می تواند برای همسر و فرزندان بالای 18 سال خود نیز اقامت دائم دریافت کند.
لازم به ذکر است فرد سرمایه گذار علاوه بر سرمایه 2 میلیون پوند، باید ثابت کند که می تواند از پس هزینه های زندگی خود و خانواده اش برآید. در صورتی که انجام این روند برای شما مشکل است و نمی توانید انجام دهید نگران نباشید.
کارشناسان و مشاوران موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان با آگاهی کامل از شرایط و قوانین کشور انگلستان راهنمایی ها و اقدامات لازم برای اخذ ویزا از این طریق را برای شما انجام خواهند داد.

سرمایه گذاری در انگلستان از طریق خرید اوراق قرضه دولتی
سرمایه گذاری در انگلستان از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

سرمایه گذاری در انگلستان از طریق خود حمایتی

به طور کلی خود حمایتی به این معناست که افراد با ارائه مدارک لازم و همچنین با داشتن حساب بانکی به مبلغ مشخصی که ثابت می کند که فرد، تمکن مالی کافی برای زندگی در آن کشور را دارد.
سقف مبلغ تمکن مالی را معمولا قانون کشوری که مجوز اقامت از طریق خود حمایتی را به افراد می دهد، مشخص می نماید. اما سرمایه گذاری و دریافت اقامت در کشور انگلستان از این طریق امکان پذیر نیست. کشورهایی مانند  اتریش، فرانسه، پرتقال، سوئیس، اسپانیا و یونان از این طریق به افراد مجوز اقامت طولانی مدت را می دهند.

مزایای سرمایه گذاری در انگلستان

سرمایه گذاری در انگلستان دارای مزایا و نقاط مثبتی است که افراد زیادی را در جهت جذب سرمایه آنها، به خود جلب کرده است و فرصت های بسیاری را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم آورده است. می توان از مزایای سرمایه گذاری در انگلیس به موارد زیر اشاره نمود:

  • ریسک مصادره اموال بسیار کم و امنیت سرمایه بسیار زیاد است.
  • نرخ مناسب مالیات بر شرکت ها از مزایای مهم سرمایه گذاری است.
  • به عنوان مرکز مالی پیشرو مشهور است و پایتخت کشور انگلستان به عنوان بزرگترین مرکز مالی جهانی شناخته شده است.
  • سرمایه گذاری در انگلستان علاوه بر سود اقتصادی، امکان دست یابی به اقامت و تابعیت کشور انگلستان را نیز فراهم می آورد.
  • متقاضی ویزای سرمایه گذاری انگلستان می تواند با سرمایه گذاری های کلان، در مدت کوتاه 2 یا 3 ساله به اقامت دائم این کشور دست یابد.
  • روند اخذ اقامت انگلستان از طریق سرمایه گذاری در زمان کوتاهی انجام می پذیرد.
  • از طریق سرمایه گذاری در انگلستان، متقاضیان می توانند از خدمات و امکانات دولتی همانند دیگر شهروندان انگلستان بهره مند شوند.
  • امکان اخذ اقامت برای همسر و فرزندان زیر 18 سال سرمایه گذار از طریق سرمایه گذاری در انگلستان وجود دارد.
  • از طریق سرمایه گذاری امکان دریافت تابعیت برای شخص سرمایه گذار و خانواده وی وجود خواهد داشت.
  • باقی ماندن سرمایه در حساب شخصی فرد سرمایه گذار ریسک سرمایه گذاری را پایین می آورد.
  • دسترسی به سرمایه و امکان مصرف آن
  • امکان باز کردن حساب بانکی در بریتانیا
  • انگلستان از نظر زیر ساخت های فناوری ارتباطات و خطوط ریلی، هوایی، و امور حمل و نقل شرایط مطلوبی را دارد.
  • اقتصاد این کشور با نرخ ثابتی رشد می نماید.

مزایای سرمایه گذاری در انگلستان
مزایای سرمایه گذاری در انگلستان

معایب سرمایه گذاری در انگلستان

به طور طبیعی هر کشوری برای زندگی و کار دارای نقاط منفی است که بهتر است افراد قبل از اقدام به سرمایه گذاری و تصمیم نهایی، به بررسی مفصل آن بپردازند، چرا که ممکن است بر روی تصمیم گیری افراد برای اقدام به سرمایه گذاری این کشور تاثیر بگذارد.
برخی از معایب و نقاط ضعف کشور انگلستان در سرمایه گذاری، به شرح زیر است:

  • سرمایه اولیه با مبلغ بالا از معایبی است که سرمایه گذاری را مختص افرادی می کند که از استطاعت مالی خوبی برخوردار باشند.
  • هزینه بالای زندگی
  • با افزایش جمعیت مهاجران خدمات رسانی دولت به مردم دشوارتر شده است.
  • آب و هوای لندن در 90 درصد روزهای سال بارانی و ابری است.
  • ترافیک سنگین شهری بخصوص در شهرهای بزرگ

هزینه سرمایه گذاری در انگلستان

میزان هزینه ای که سرمایه گذاران در روش های متعددی که می توانند سرمایه گذای کنند، با توجه به نوع آنها می تواند متفاوت باشد. اما هزینه درخواست ویزای سرمایه گذاری که از ویزای نوع Tier 1 است، برای بار اول و یا صدور مجدد 1623 پوند است.
مبلغ مورد نظر چه برای فرد اصلی سرمایه گذار، چه برای افراد خانواده اش یکسان است. همچنین تمامی متقاضیان مهاجرت سرمایه ‌گذاری در انگلستان باید مازاد بیمه درمانی خود را به مبلغ 1400 پوند و روند بیومتریک را 19.20 پوند را پرداخت کنند.

مدارک سرمایه گذاری در انگلستان

برای اخذ ویزای سرمایه گذاری و اقامت در انگلستان مدارکی مورد نیاز سفارت این کشور است که در زیر به آن اشاره شده است:

  • مدارک هویتی همچون شناسنامه
  • پاسپورت معتبر(حتماً باید بیش از 6 ماه اعتبار داشته باشد)
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • گواهی تمکن مالی شامل پرینت حساب بانکی
  • حساب بانکی در بریتانیا
  • گواهی سلامت پزشکی
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • بیمه نامه مسافرتی
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای انگلستان
  • رسید پرداخت هزینه اخذ ویزا
  • ارائه مدارک محل اقامت مانند رسید رزرو هتل یا اجاره نامه خانه

نکته قابل تامل این است که سرمایه گذاری در هر یک از روش های ذکر شده ممکن است نیاز به مدارک بیشتری داشته باشد که متعاقبا توسط سفارت کشور انگلستان به افراد سرمایه گذار اعلام می گردد.
همچنین کارشناسان خبره ما می توانند در صورت نیاز در کنار شما باشند تا در ارسال مدارک خود دچار مشکل نشوید و مرحله به مرحله شما را همراهی می کنند تا به مقصد مورد نظرتان برسید.

مدارک سرمایه گذاری در انگلستان
مدارک سرمایه گذاری در انگلستان

سخن پایانی سرمایه گذاری در انگلستان

سرمایه گذاری در انگلستان و شرایط اخذ آن، در این مقاله مورد بررسی قرار گفت. از آنجا که اقامت انگلستان به سبب استانداردهای بالای زندگی در این کشور، افراد بسیاری را مجذوب خود کرده است به همین جهت بر آن شدیم پیرامون مسائل مهم راجع به راه های سرمایه گذاری در انگلستان و استانداردهای مربوط سرمایه گذاری در انگلیس مطالبی را مورد مطالعه و بررسی قرار دادیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد.
شاخص های اقتصادی تأثیر گذار، خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی، خرید اوراق قرضه دولتی و مدارک و هزینه های مورد نظر برای سرمایه گذاری در انگلستان از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت.
کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی، تابعیت و اقامت سرمایه گذاری در کشور انگلستان را ارائه خواهند داد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و به روز یا داشتن هر گونه سوال در زمینه مهاجرت به کشور انگلستان از طریق ویزای سرمایه گذاری می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.
همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول سرمایه گذاری در انگلستان

✳️ معایب سرمایه گذاری در انگلستان چیست؟

1. هزینه بالای زندگی
2. با افزایش جمعیت مهاجران خدمات رسانی دولت به مردم دشوارتر شده است.
3. آب و هوای لندن در 90 درصد روزهای سال بارانی و ابری است.
4. ترافیک سنگین شهری بخصوص در شهرهای بزرگ

✳️ هزینه درخواست ویزای سرمایه گذاری در انگلیس چقدر است؟

هزینه درخواست ویزای سرمایه گذاری که از ویزای نوع Tier 1 است، برای بار اول و یا صدور مجدد 1623 پوند است.

✳️ آیا با خرید ملک در انگلستان می توان اقامت گرفت؟

خیر، خرید ملک موجب دریافت اقامت نمی شود.

✳️ سرمایه گذاری در انگلستان از طریق کارآفرینی چه شرایطی دارد؟

کارآفرینی به 2 روش، طرح نوآورانه و مبتکرانه قابل سرمایه گذاری است و در طرح مبتکرانه ویزایی به متقاضی اعطا می شود که قابل تمدید است و می تواند منجر به اخذ تابعیت در کشور انگلستان شود.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button