مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نموده است. در این مقاله می خواهیم شرایط مهاجرت اقامت کاری پرتغال را بررسی کنیم و به مدارک مهاجرت و اقامت پرتغال از طریق کار اشاره کنیم.
همچنین به سوالاتی درباره قوانین مهاجرت به پرتغال از طریق کار و مراحل درخواست برای اخذ ویزای کار در پرتغال و این که چه شرایطی برای دریافت ویزای کار پرتغال وجود دارد؟ آیا می توان از طریق کار به اقامت و تابعیت پرتغال دست یافت؟
شرایط کاریابی در پرتغال چگونه است و چگونه می توان در پرتغال کار پیدا کرد؟ و سوالات زیادی که برایشان توضیحاتی کافی و دقیق به شما عزیزان ارائه می دهیم.

اگر قصد مهاجرت به پرتغال را دارید، اقامت پرتغال از طریق کار می تواند راهی مطمئن برای مهاجرت باشد. این کشور توسعه یافته به روش های مختلفی اجازه کار و کاریابی  به افراد می دهد.
همچنین قوانین مهاجرت به پرتغال پیچیدگی های مخصوص به خود دارد. این مقاله توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تالیف شده است. امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و پاسخ سوالات خود را در رابطه با مهاجرت و اقامت کار پرتغال می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط کار در پرتغال 🔊 

شرایط عمومی مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

کشور پرتغال در جنوب غرب اروپا واقع شده است و تنها کشوری که با آن مرز مشترک دارد، کشور اسپانیا است و در قسمت جنوب غربی با اقیانوس اطلس همسایه است. با جمعیتی در حدود 10.67 میلیون نفر و مساحتی در حدود 92،000 کیلومتر مربع است.
پایتخت این کشور شهر زیبای لیسبون است که مرکز سیاسی پرتغال محسوب می شود. کشور پرتغال دارای آب و هوای بسیار خوبی است و سطح رفاه و کیفیت زندگی در این کشور از استاندارد بالایی برخوردار است.

همچنین کشور پرتغال یکی از امن ترین کشورهای دنیا به شمار می رود. در طی سال های اخیر اقتصاد کشور پرتغال در جهت رشد و توسعه قرار گرفته است و صنایع بسیار زیادی رونق گرفته است.
صنعت هوا فضا و خودرو در میان تمام صنایع این کشور، از اهمیت بیشتری برخوردار است. زبان رسمی این کشور پرتغالی است. واحد پول ملی پرتغال یورو است و این کشور یکی از کشورهای عضو اصلی منطقه یورو به حساب می آید.

شرایط عمومی مهاجرت و اقامت کاری پرتغال
شرایط عمومی مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

کشور پرتغال یکی از انتخاب های خوب برای متقاضیانی است که قصد اخذ ویزای کار در پرتغال را دارند زیرا این کشور  رویکردی مثبتی نسبت به پذیرش مهاجرین تحصیل ‌کرده و متخصص از سراسر دنیا دارد و همچنین برای جذب مهاجران در تلاش است تا با ایجاد امکانات و شرایط متنوع زندگی، کار و تحصیل بستری مناسب برایشان رقم بزند.

صادرات کشور پرتغال شامل محصولات کشاورزی مانند سیب زمینی، گوجه فرنگی، زیتون و محصولات صنعتی شامل پارچه، کفش، کاغذ، پالایش نفت و پلاستیک است. همچنین یکی از منابع اصلی درآمدزایی این کشور را می توان صنعت توریسم نام برد.
شهرهای بزرگ پرتغال همچون لیسبون و پورتو، گزینه های بسیار خوبی برای یافتن شغل در کشور پرتغال هستند زیرا بسیاری از شرکت های بین المللی مانند نوکیا، سامسونگ، نستله و غیره، نمایندگی های خود را در این شهرهای بزرگ دایر می کنند و شانس یافتن شغل در چنین محیط هایی قطعا بیشتر خواهد بود.

ویزای کار در پرتغال – مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

در طی سال های اخیر سیاست های دولت پرتغال مقررات خاصی را برای محدود کردن تعدادی مشاغل به دلیل نرخ بالای بیکاری در این کشور، اتخاذ کرده است تا بتواند تا جایی که می شود، نرخ بیکاری را در کشور خود کنترل کند.
متقاضیان کار در پرتغال در ابتدا نیازمند یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای پرتغالی هستند برای این کار محدودیت هایی وجود دارد زیرا کارفرما باید شغل مورد نظر را در کشور پرتغال آگهی کند و اگر نیرویی در این کشور پیدا نشود که بتواند این کار را انجام دهد، سپس کارفرما می تواند برای متقاضی خارجی دعوتنامه ارسال کند.

رسیدن به چنین شرایطی با سختی هایی همراه است و شانس پیدا کردن کار را پایین می آورد. اخذ ویزای کار پرتغال برای افراد خارج از اتحادیه اروپا، با توجه به طول دوره قرارداد و استخدام، به دو صورت قابل دریافت است.

ویزای کار در پرتغال
ویزای کار در پرتغال

ویزای کار کوتاه مدت: این ویزای کار برای قراردادهای موقت کوتاه مدت یا شغل های پاره وقت است که کمتر از شش ماه طول می کشند. همچنین برای افرادی که خود اشتغالی دارند پس از بررسی و ارزیابی توسط اداره کار(IEFP)، برایشان این نوع ویزا صادر می شود. ویزای اقامت موقت در صورتی که شخص مشغول تحقیق علمی، تدریس دانشگاهی یا فعالیت های حرفه ای یا برخی از آموزش ها و خدمات ارائه شده توسط اعضای کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی باشد می تواند تا یک سال نیز تمدید گردد. اگر فردی قصد اقامت کوتاه مدت با اهداف تجاری داشته باشد، می تواند به جای ویزای کاری برای ویزای کسب و کار پرتغال درخواست ارسال کند.

ویزای کار طولانی مدت: برای اقامت کاری بیش از 6 ماه، این ویزا مورد استفاده قرار می گیرد. فرآیند این ویزا باید از داخل کشور فرد متقاضی اقدام شود. با توجه به اینکه پرتغال در حوزه شنگن است، ویزای کاری طولانی مدتی که صادر می شود، ویزای شنگن است که به فرد متقاضی این اجازه را می دهد تا بتواند به تمام کشورهای عضو شنگن سفر کند.

مدارک مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

متقاضیانی که بتوانند دعوت نامه و یا پیشنهاد کار را از یک کارفرما یا یک شرکت معتبر در کشور پرتغال بگیرند، باید برای ویزای کاری خود در کشوری که زندگی می کنند، به سفارت این کشور درخواست دهند و مدارک مورد نیاز کنسولگری را آماده و ارسال کنند.
لازم به ذکر است ارائه مدارک به صورتی که سفارت از متقاضیان خواسته است، از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا در صورت نقص یا کمبود در مدارک ممکن است کار به تعویق بیوفتد یا کل درخواست کنسل شود.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در پرتغال به شرح زیر است:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • دعوت نامه کاری و کپی قرارداد فی ما بین متقاضی و کارفرما
  • پاسپورت معتبر و کپی ویزاهای قبلی خود
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • جزئیات رزرو بلیط هواپیما
  • بیمه نامه پزشکی (هزینه ها را بتواند تا مبلغ 30 هزار یورو پوشش می دهد)
  • تمکن مالی شخص متقاضی
  • مدارک مربوط به محل اقامت در پرتغال (رزرو هتل، اجاره آپارتمان)
  • پرداخت هزینه ویزا

به طور معمول ویزای کار بر اساس مدت زمان قرارداد دارای اعتبار خواهد بود. پس از ورود به کشور پرتغال باید در سیستم تامین اجتماعی این کشور ثبت نام کرد و سپس شماره مالیاتی دریافت نمود.
همچنین کارشناسان خبره ما می توانند در صورت نیاز در کنار شما باشند تا در ارسال مدارک خود دچار مشکل نشوید و مرحله به مرحله شما را همراهی می کنند تا به مقصد مورد نظرتان برسید.

شرایط کار در پرتغال

یکی از مسائلی که جهت اقدام برای کار در هر کشوری به آن توجه کرد، میزان کیفیت زندگی و شرایط و قوانین کار در آن کشور است. گاهی شرایط پیدا کردن کار در پرتغال به دلیل بحران های اقتصادی که عموم کشورها آن را تجربه می کنند به خصوص در سال های اخیر، کمی دشوار است.
اما همچنان نشانه های از پیشرفت اقتصادی و بهبود شغل در این کشور مشاهده می شود. امروزه تعداد فارغ التحصیلان در کشور پرتغال روز به روز در حال افزایش است. به همین سبب بازار کار بسیار رقابتی می شود اما هنوز شرایط برای افراد متخصص محیا است و کمبود هایی در زمینه های مختلف کاری احساس می شود.

در کشور پرتغال حداقل سن کار 16سال است و هر فرد می تواند از سن 18سالگی، بدون داشتن مدارک تحصیلات تکمیلی، قرارداد کار منعقد کند. ساعات کاری در کشور پرتغال همانند دیگر کشورها، 8 ساعت کار در روز و 40 ساعت کار در هفته است.
همچنین افراد اجازه دارند با توجه به توافق میان کارمند و کارفرما، میزان ساعات کاری خود را تا 12 ساعت کار در روز و 60 ساعت کار در هفته افزایش دهند اما در عین حال ساعات استراحت و مرخصی باید به طور کامل به فرد داده شود.
همچنین برای کارگران به غیر از 9 روز تعطیلات رسمی، 22 روز مرخصی نیز قابل دریافت است. برای دانشجویان نیز ساعات کاری با توجه به مقاطع تحصیلی مختلف، بین 20 تا 30 ساعت در هفته در مقاطع فوق لیسانس و دکتری مجاز است.

انواع مهاجرت و اقامت کاری به پرتغال 

اخذ اقامت کاری کشور پرتغال با توجه به وضعیت اشتغال، انواع مختلفی دارد:

انواع مهاجرت و اقامت کاری به پرتغال 
انواع مهاجرت و اقامت کاری به پرتغال 

مجوز اقامت کارگران و افراد متخصص: این مجوز برای کارگران و همچنین افرادی که در فعالیت های حرفه ای تخصصی مشغول به کار می شوند، است. برای یک سال اعتبار دارد و می تواند تا 5 سال نیز تمدید شود. البته فرد در صورت تمایل می تواند بعد از این مدت درخواست اقامت دائم در این کشور دهد.

کارت آبی اروپا: کارت آبی به عنوان یک ویزای کار پرتغال و اجازه اقامت برای افراد کارآمد و دارای مدارک معتبر دانشگاهی صادر می شود. کارت های آبی اتحادیه اروپا بین 1 تا 4 سال اعتبار دارند و به دارندگان آن اجازه می دهد تا در کشور های عضو اتحادیه اروپا به استثنای دانمارک و انگلستان کار کنند.

اقامت طلایی برای سرمایه گذاران تجاری: یک برنامه ویژه برای جذب سرمایه های خارجی به پرتغال طراحی شده است. افرادی که خارج از اتحادیه اروپا تمایل دارند تا در موضوعاتی چون سرمایه گذاری در املاک و مستغلات و یا سرمایه گذاری برای شروع یک کسب و کار تازه، سرمایه گذاری کنند، کشور پرتغال از این روند بسیار استقبال خواهد کرد.

اقامت برای خود اشتغالی: شهروندان کشورها غیر اتحادیه اروپا که می خواهند یک کسب و کار کوچک را راه اندازی نموده یا کار آزاد را در پرتغال دنبال نمایند، از همان فرآیند گرفتن ویزای مخصوص کارگران باید اقدام کنند.
اما، مجوز اقامتی که به افراد داده خواهد شد مختص کارکنان خویش فرما بوده و مستلزم ارائه اسناد و مدارک اضافی مربوط به فعالیت های تجاری و یا ثبت خود اشتغالی در دفتر مالیاتی خواهد بود.
افراد خویش فرما این امکان را خواهند داشت که با یک کارفرمای ثالث کار کنند البته این کار مستلزم دریافت مجوز مخصوص اقامت کارگران خواهد بود.

آموزش و کار داوطلبانه در پرتغال: مهاجرانی که در حال گذراندن آموزش رایگان یا کار داوطلبانه در این کشور هستند این امکان را دارند که برای دریافت اقامت ویژه پرتغال درخواست کنند.
پس از اتمام دوره آموزشی، دانشجویان می توانند طی یک قرارداد استخدام در پرتغال کار کرده و این کار منوط به ارائه درخواست تغییر در مجوز اقامتی است که به تایید SEF می رسد.
مجوز اقامت برای داوطلبان به مدت یک سال معتبر خواهد بود، به جز شرایطی که یک برنامه داوطلبانه بیشتر از یک سال طول کشیده و قابل تمدید هم نمی باشد. دارندگان مشاغلی که حقوق دریافت می کنند این امکان را ندارند که از این نوع مجوز استفاده کنند.

دانشجویانی که در پرتغال کار می کنند: اتباع کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا به طور کلی به یک ویزای دانشجویی پرتغال نیاز دارند، اما مشروط به اخذ تایید SEF، اجازه خواهند داشت در پرتغال کار کنند.
چنانچه این افراد معیارهای لازم را برآورده کنند، آنها همچنین مجاز به انجام کار تحقیقاتی، تدریس و یا فعالیت های شغلی تخصصی در پرتغال می باشند.

مشاوره مهاجرت به پرتغال از طریق اخذ ویزای کار

متقاضیانی که علاقه مند به کار در پرتغال و اخذ ویزای کاری این کشور هستند بهتر است قبل از هر اقدامی از یک متخصص این کار کمک بگیرند تا در انجام تمام مراحل در کنارشان باشد و بتوانند به درست ترین و متناسب ترین شکل ممکن در روند کار و اتخاذ تصمیم درست عمل کنند.
اگر خواهان مهاجرت و اخذ اقامت کاری پرتغال هستید، پیشنهاد ما این است که می توانید با مشاوران و وکلای ما به صورت تلفنی و رایگان تماس حاصل فرمایید تا به تمام سوالات و ابهاماتی که در ذهن دارید پاسخ درست دریافت کنید.

کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان، با بررسی دقیق و تخصصی شرایط فعلی شما، بهترین راهنمایی ها را می توانند در اختیار شما عزیزان قرار دهند تا هدفی که در سر دارید را تحقق بخشند.
در این راه دشوار یک وکیل حرفه ای با توجه به اینکه نسبت به قوانین مهاجرتی آشنایی کامل دارند می تواند تمامی فرآیند های مربوط به مهاجرت را به راحتی برای افراد انجام دهد زیرا وکلای مهاجرتی در این زمینه مطالعات به روز دارند و به علم آن آشنایی کامل دارند و می توانند سریع ترین و کم هزینه ترین راه در عین حال امن و مطمئن، برای مهاجرت افراد به کشور پرتغال را برایشان رقم بزنند.

مشاوره مهاجرت به پرتغال از طریق اخذ ویزای کار

مزایا معایب مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

هر کشوری مزایا و معایبی دارد که بررسی آنها می تواند در تصمیم گیری هر فرد کمک کند تا انتخاب بهتری برای خود رقم بزند. از مزایای مهمی که در کشور پرتغال وجود دارد این است که در کنار زندگی هیجان انگیز، امکانات تحصیل همزمان با کار برای افراد فرآهم است و فرصت های شغلی بسیاری برای افراد موجود است. همچنین امکان ایجاد ارتباط و پیدا کردن شغل به زبان انگلیسی در کشور پرتغال وجود دارد و این مسئله برای افراد انگلیسی زبان بسیار حائز اهمیت است.
نسل جوان کشور پرتغال به زبان انگلیسی و همچنین برقراری ارتباط با آن تسلط نسبی داشته که این موضوع باعث می شود که تا زمانی که مهاجران بتوانند زبان پرتغالی را بیاموزند با زبان انگلیسی با افراد جامعه ارتباط برقرار کنند. به این ترتیب آنها می توانند مشکلات ناشی از عدم برقراری ارتباط با زبان پرتغالی را مرتفع نمایند.

نرخ بیکاری در این کشور به عنوان یکی از مهم ترین آن به حساب می آید. به همین ترتیب افراد در صورت اقدام از خارج اتحادیه اروپا، شانس به مراتب پایین تری برای کار در این کشور خواهند داشت.
از معایب دیگر کشور پرتغال می توان به سختی یادگیری زبان پرتغالی اشاره کرد. زبان پرتغالی یکی از سخت ترین زبان هایی است که یادگیری آن به راحتی ممکن نیست.
در واقع تلفظ و یادگیری کلمات این زبان بسیار مشکل بوده و تسلط کامل بر آن بسته به صرف تلاش و زمان زیادی است. در واقع برای یادگیری زبان پرتغالی مسیری طولانی در پیش روی هر فرد مهاجر وجود خواهد داشت.

کار در پرتغال و نرخ بیکاری در پرتغال

بررسی نرخ بیکاری در روند کار در پرتغال بسیار اساسی و مهم است. نرخ بیکاری مناسب و پایین می تواند رونق اقتصادی، توسعه صنایع، پویایی تجارت ها، کسب و کارهای بزرگ و کوچک را نشان دهد هرچه این نرخ پایین تر باشد رشد اقتصادی بالاتر است.
نرخ بیکاری در کشور پرتغال در آخرین آمار رسمی منتشر شده 5.6% است و این نرخ با توجه به جمعیت و شرایط این کشور نرخ نسبتا متوسطی است. اما نرخ بیکاری مطلوب برای یک کشور زیر 4% است.

 البته باید توجه داشت نرخ بیکاری در پرتغال در 3 ماهه دوم سال 2020 به 6.7 % رسیده بود و در حال حاضر توانسته است این نرخ را کاهش دهد. از آنجایی که نرخ اشتغال افزایش یافته است و تعداد بیکاران نسبت به سال قبل کمتر شده است نشان می دهد که کشور پرتغال از رشد اقتصادی خوبی برخوردار است و این نتیجه دریافت می شود که این کشور مقصد مناسبی برای افراد متقاضی کار است.

نرخ بیکاری در پرتغال
نرخ بیکاری در پرتغال

کار در پرتغال و مشاغل مورد نیاز 2022 پرتغال

با توجه به اینکه کشور پرتغال از رشد اقتصادی و نرخ بیکاری متوسطی برخوردار است، اما هنوز هم نشانه هایی از توسعه و رشد اقتصادی دیده می شود. متقاضیانی که هدف آنها دریافت ویزای کار در پرتغال است بهتر است بدانند که لیست مشاغل مورد نیاز این کشور حائز اهمیت زیادی است، زیرا با توجه به شغل هایی که در آن کمبود مهارت و نیرو احساس می شود می توان راحت تر کار پیدا کرد.

رشته هایی هایی مانند حسابداری،IT ، نرم افزار و همچنین رشته‌های مهندسی و فنی از جمله مشاغلی مورد نیاز است که پردرآمد هستند و قابلیت پیشرفت زیادی دارند. از دیگر مشاغلی که در سال های اخیر بسیار رونق گرفته است و همچنان مورد نیاز است در حوزه صنعت توریسم و گردشگری است که شامل مشاغلی چون گردشگری، هتلداری، رستوران داری، املاک، خدمات پزشکی و غیره می شود.
صنعت خودرو و صنعت هوا و فضا نیز رونق بسیاری در کشور پرتغال دارند این صنایع در زمینه های ساخت هواپیما های بدون سرنشین و صنایع هوایی و در زمینه های تولید خودرو، کامیونت و اتوبوس ها تخصص دارند. در این مشاغل شانس بیشتری برای دریافت ویزای کاری وجود دارد. از مشاغل دیگری که در کشور پرتغال مورد نیاز است می توان موارد زیر را نام برد:

  • صنایع فرهنگی
  • عمران
  • صنعت کشاورزی
  • صنعت مد
  • منسوجات
  • فناوری و اطلاعات
  • بهداشت
  • تامین انرژی و آب

کار در پرتغال و میزان حقوق در پرتغال

حداقل حقوق و دستمزد برای نیروی کار در پرتغال، به نسبت هزینه های زندگی، سیاست های دولت و درآمدهای نسبی افراد به صورت سالیانه، در نظر گرفته می شود. حداقل دستمزدی که در سال 2020 برای هر ماه مبلغ 700 یورو تخمین زده شده است که این مقدار نسبت به دیگر کشور های اتحادیه اروپایی  به میزان قابل توجهی پایین است.

نرخ متوسط یا میانگین حقوق مشاغل مختلف در پرتغال به طور متوسط 2750 یورو است. به این ترتیب برای فردی که در کشور پرتغال کار می کند حقوقی از 700 یورو (حداقل حقوق) تا 12300 یورو (حداکثر حقوق) تخمین زده شده است.
اگرچه باید در نظر داشت که میزان حقوقی که تخمین زده شده است شامل مسکن، حمل و نقل، خورد و خوراک و سایر مزایا می شود.

کار در پرتغال و میزان حقوق در پرتغال
کار در پرتغال و میزان حقوق در پرتغال

کار در پرتغال و نحوه کاریابی در پرتغال

برای اخذ ویزای کار کشور پرتغال، دانستن راه های جستجوی کار و نحوه کاریابی از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا متقاصیان خارج از اتحادیه اروپا، ابتدا به یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای معتبر در این کشور نیاز دارند. افراد می توانند با توجه به رزومه کاری و تحصیلی خود و میزان تجربه ای که دارند، از لیست مشاغل مورد نیاز کشور پرتغال شغل مورد نیاز را انتخاب کرده و بررسی کنند.
سپس می توانند رزومه خود را برای موسسات و سایت های معتبر کاریابی ارسال کنند تا فرآیند پیدا کردن شغل مورد نظر از طریق این موسسات صورت گیرد.
داشتن آگاهی و دانش کافی از زبان پرتغالی می تواند در پیدا کردن شغل در کشور پرتغال بسیار پراهمیت باشد و فرصت های شغلی بیشتری را پیش روی افراد می گذارد با این وجود تعداد مشاغلی که به زبان انگلیسی در این کشور وجود دارد نیز کم نیستند.

داشتن یک رزومه غنی و پربار که می تواند شامل موارد بسیاری باشد اما موارد اصلی عبارت است از: سوابق تحصیلی و سوابق کاری که مرتبط با رشته تحصیلی متقاضی است و همچنین مدارکی که سطح زبان فرد را مشخص می کند.
افراد هرچه بیشتر و کامل رزومه ی خود را ارسال کنند شانس بیشتری برای وصل شدن به کارفرما و جذب آنها را دارند زیرا این رزومه نشان دهنده کلی از فرد متقاضی است.
این فرآیند امری بسیار دشوار است زیرا پس از پیدا کردن کارفرما، شغل مورد نظر باید به مدت 3 ماه در این کشور آگهی شود و اگر فرد صلاحیت داری در داخل کشور برای این شغل پیدا نشود به مدت 3 ماه دیگر در کل اروپا، آگهی می شود. بعد از گذشتن شش ماه از انتشار آگهی، اگر فردی در داخل اروپا برای این کار یافت نشود، کارفرما می تواند یک دعوتنامه برای فرد متقاضی صادر کند.

کار در پرتغال و موسسات کاریابی در پرتغال

یکی از روش های ساده برای پیدا کردن شغلی که منجر به اخذ ویزای کار کشور پرتغال شود، استفاده از سایت ها و موسسات کاریابی این کشور است. موسسات و سایت های کاریابی پل ارتباطی بین کارفرما و افراد متقاضی کار در پرتغال هستند و می توانند با توجه به امکاناتی که در دست دارند، با در نظر گرفتن رزومه کاری فرد مورد نظر، بهترین موقیت را به او معرفی کنند.
مشاغلی که در این کشور آگهی شده باشند و نیازمند فرد متخصصی باشد، در این سایت ها نیز بارگذاری می شود که افراد می توانند به آنها دسترسی داشته باشند.

برای این منظور، کافی است که فرد متقاضی رزومه خود را برای این موسسات ارسال نمایند تا آنها نیز با استفاده از توانایی، دانش و تجربه خود در امر کاریابی، بهترین خدمات را به متقاضیان ارائه دهند.
در صورتی که انجام این روند برای شما مشکل است و نمی توانید انجام دهید نگران نباشید. کارشناسان و مشاوران موسسه آتیه آفرینان ایرانیان با آگاهی کامل از شرایط و قوانین کشور پرتغال راهنمایی ها و اقدامات لازم برای اخذ ویزای کاری پرتغال را برای شما انجام خواهند داد.

بررسی ویزای همراه – مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

طبیعی است افرادی که متقاضی کار و اخذ ویزای کار پرتغال هستند به دنبال دریافت ویزا برای خانواده و همراهان خود نیز هستند. لذا این امکان وجود دارد که متقاضیان با استفاده از ویزای کار کشور پرتغال بتوانند، همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را در این کشور به خود ملحق کنند.
مطابق قانون اتحادیه شنگن، برای افرادی که اقامت کاری بلند مدت و بیش از سه ماه را داشته باشند اجازه درخواست برای ویزای همراهان خود دارند که باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • توانایی مالی برای حمایت خود و خانواده
  • متقاضی باید نشان دهد که میزان حقوق دریافتی وی برای کار در پرتغال از حداقل دستمزد مشخص شده در اداره کار بالاتر است
  • اثبات مسکنی که بتواند خانواده خود را تامین کنند
  • مدارک نشان دهنده رابطه خانوادگی برای فرزندان و سایر وابستگان

به علاوه کشور پرتغال این امکان را به فرزندان زیر 18 سال همراه شخص اصلی خواهد داد تا به صورت رایگان در پرتغال تحصیل کنند. همسر شخص متقاضی نیز اجازه کار به صورت تمام وقت را در پرتغال دریافت خواهد کرد.
متقاضی پس از شروع به کار در پرتغال در صورتی که بتواند میزان تمکن مالی خود را برای حمایت از خانواده اثبات کند این امکان را خواهد داشت که درخواست ویزای الحاق خانواده دهد. مدت زمان صدور این ویزا هم 3 الی 5 ماه طول خواهد انجامید.

بررسی ویزای همراه کشور پرتغال
بررسی ویزای همراه کشور پرتغال

کار در پرتغال و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در پرتغال

اکثر افرادی به دنبال اخذ اقامت کاری پرتغال هستند، مقصد نهایی آنها دریافت اقامت دائم و تابعیت، از این کشور است. افرادی که موفق به دریافت ویزای کار می شوند، برای اخذ تابعیت پرتغال باید شرایطی را داشته باشند تا بتوانند پاسپورت پرتغال را دریافت کنند. مدارک و شرایط لازم جهت دریافت اقامت دائم و تابعیت به شرح زیر است:

  • زندگی و کار به مدت 5 سال
  • پرداخت مالیات
  • تسلط کافی به زبان پرتقالی
  • ارائه گذر نامه شخص
  • اقامت معتبر در پرتغال
  • اثبات توانایی مالی
  • اثبات محل سکونت در پرتغال
  • مدارک اثبات کننده پرداخت بیمه و مالیات در پرتغال
  • ارائه بیمه پزشکی
  • ارائه مدرک زبان پرتغالی با نمره قبولی
  • قبولی در آزمون شهروندی
  • عدم سوء پیشینه کیفری

سخن پایانی مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

ویزای کار پرتغال و شرایط اخذ آن، در این مقاله مورد بررسی قرار گفت. از آنجا که اقامت پرتغال به سبب استانداردهای بالای زندگی در این کشور، افراد بسیاری را مجذوب خود کرده است به همین جهت بر آن شدیم پیرامون مسائل مهم راجع به ویزای کار پرتغال و کار در  پرتغال مطالبی را مورد مطالعه و بررسی قرار دادیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد.
نرخ بیکاری، لیست موسسات کاریابی پرتغال، مشاغل مورد نیاز 2021  پرتغال، میزان دستمزد و نکات مربوط به قوانین و شرایط کاری  پرتغال و اخذ ویزای کار  پرتغال از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت.

کارشناسان ما در موسسه آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی، تابعیت و اقامت کاری در کشور پرتغال  را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و به روز یا داشتن هر گونه سوال در زمینه مهاجرت به کشور پرتغال  از طریق ویزای کار می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول در زمینه کار در پرتغال

❇️ انواع ویزای کار در پرتغال چیست؟

1. ویزای کار کوتاه مدت 2. ویزای کار طولانی مدت

❇️ شرایط اقامت دائم پرتغال چیست؟

زندگی و کار به مدت 5 سال، پرداخت مالیات، تسلط کافی به زبان پرتقالی، ارائه گذر نامه شخص، اقامت معتبر در پرتغال، اثبات توانایی مالی و…

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در استرالیا کار در استرالیا

کار در استرالیا و شرایط اخذ انواع ویزای کار استرالیا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگ...

کار در چک کار در چک

کار در چک و شرایط اخذ ویزای کار چک در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگر قصد مهاجرت به چک ا...

مهاجرت کاری به ژاپن مهاجرت کاری به ژاپن

مهاجرت کاری به ژاپن یکی از کم هزینه ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت به کشور...

نظرات کاربران
Call Now Button