مهاجرت کاری به استرالیا یکی از راه های مهاجرت به این کشور است. و اگر قصد مهاجرت از طریق کار در استرالیا دارید، باید ویزای استرالیا را بدست آورید. این کار به شما اجازه ورود قانونی به این کشور را می دهد. افرادی که ویزای استرالیا را دریافت می کنند می توانند مانند یک استرالیایی اقامت داشته و از مزایای داشتن آن بهره مند شوند.

برنامه مهاجرت استرالیا برای سال 2021 پرونده حدود 160000 نفر از کسانی که درخواست از طریق اقامت کاری به استرالیا را داده اند، بررسی می کند. سیستم مهاجرت استرالیا برای افرادی که دارای تجربه در زمینه های مختلف کاری، سن مناسب، شرایط و نیازهای مختلف هستند، فرصت های مهاجرت ایجاد می کند.

🔊 پادکست شرایط کار در استرالیا 🔊 

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

🔰 مزایای مهاجرت و اقامت کاری استرالیا
🔰 10 تا از بهترین سایت های کاریابی در استرالیا
🔰 انواع ویزاهای کاری مبتنی بر مهارت
🔰 طرح نامزدی کارفرما (ساب کلاس 186)
🔰 ویزای مستقل مهارت (ساب کلاس 189)
🔰 ویزای منطقه ای ماهر (ساب کلاس 887)
🔰 طرح حمایت از مهاجرت تحت حمایت منطقه ای (ساب کلاس 187)
🔰 ویزای نوآوری و سرمایه گذاری تجاری (موقت) (ساب کلاس 188)
🔰 ویزای کاری افراد دارای مهارت (ساب کلاس 190)
🔰 ویزای استعداد کسب و کار (دائمی) (ساب کلاس 132)

مزایای مهاجرت و اقامت کاری استرالیا

فرصت های شغلی عالی:

استرالیا با داشتن بسیاری از منابع طبیعی و رونق اقتصاد صنعتی دارای اقتصادی پر رونق است که قوانین آن دولت این کشور را برای فراهم آوردن فرصت های شغلی کافی برای افراد با مهارت و تجربه مرتبط ملزم می کند. این کشور به دنبال متخصصان ماهر است که بتوانند خلا مهارت را از طریق مهاجرت اقامت کاری به استرالیا پر کنند.

آموزش عمومی رایگان:

این کشور برای تمام کودکان استرالیایی بین 6 تا 15 سال آموزش رایگان ارائه می دهد. دانشجویانی که علاقه مند به ادامه تحصیلات عالی خود هستند می توانند برای HECS درخواست کنند، این سیستمی است که دانشجویان را قادر می سازد هزینه تحصیل خود را پرداخت کنند و پس از اتمام تحصیل می توانند کار کنند.
تحصیل در استرالیا یکی از بهترین روش های درخواست ویزای استرالیا است که همچنین زمینه اقامت دائم را فراهم می کند و به شما در یافتن شغل در حین ادامه تحصیل یا پس از اتمام تحصیل کمک می کند.

مزایای مهاجرت و اقامت کاری استرالیا

شرایط آب و هوایی و امنیت اجتماعی:

کسی که مایل به بازدید از استرالیا است می تواند تابستان های طولانی و زمستان های معتدل را تجربه کند. به عنوان سرزمین کانگوروها، گردشگران و ساکنان می توانند از وجود گونه های متنوع جانوری و گیاهی لذت ببرند.
این کشور دارای یک سیستم تأمین اجتماعی خوب است که افرادی را که به دنبال کار هستند تشویق می کند. به منظور جلب افراد حرفه ای و مناسب، دولت استرالیا برنامه های زیادی را برای تشویق دانشجویان، بازدید کنندگان از این کشور، متخصصان کار و کارآفرینان طراحی کرده است.

10 تا از بهترین سایت های کاریابی در استرالیا

1.لینکدین LinkedIn: اولین مرجع کاریابی در کشور استرالیا، سایت لینکدین است.

2. سایت AllJobs: در این سایت شما می‌توانید بر حسب عنوان شغلی، نام شرکت، رده‌ی شغلی، منطقه، شهر و… کار مورد نظر خود را جستجو کنید.

3. سایت APS JOBS: این سایت برای کسانی است که به دنبال شغل‌های دولتی یا کارهای ادارای هستند، و مرجع مناسبی از آگهی‌های شغلی و استخدامی مراکز دولتی است.

4. سایت Australian JobSearch: این سایت نیز یکی دیگر از مراجع کاریابی در استرالیا برای مشاغل دولتی می‌باشد.

5. سایت ArtHub: آگهی‌های استخدامی مختلفی در حوزه‌های هنرهای بصری، هنرهای نمایشی، معماری، دکوراسیون داخلی، طراحی و سایر رشته‌های هنری وجود دارد.

6. سایت Glassdoor: این سایت یکی از بهترین سایت های کاریابی در استرالیا است و با امکانات مختلفی که در اختیار مخاطبان و جویندگان کار قرار داده، سریعا توانسته تبدیل به سایتی محبوب در این کشور شود.

7. سایت Gumtree: اگر به دنبال شغلی هستید که در آن کارفرمای شما صاحب یک کسب و کار کوچک است و می‌خواهید در شرکتی ساکت و دنج مشغول به کار شوید، سری به سایت Gumtree بزنید.

8. سایت Indeed: این وب سایت با داشتن بیش از هزاران آگهی شغلی که از وب سایت‌های مختلف، روزنامه‌ها، آگهی‌های استخدامی شرکت‌ها و منابع مختلف جمع آوری شده است، یکی از جامع‌ترین سایت های کاریابی در استرالیا است. 

9. سایت Seek:  یکی دیگر از بهترین سایت‌های کاریابی در استرالیا است. در سایت کاریابی Seek می‌توانید بر حسب منطقه، زمینه کاری، میزان حقوق و سایر مزایای مورد نظرتان آگهی‌های شغلی را طبقه‌بندی کنید.

10. سایت Grad Connection: اگر در جستجوی پیدا کردن شغلی در حین تحصیل هستید یا به‌ تازگی مدرک فارغ‌التحصیلی خود را گرفته‌اید این سایت می‌تواند نیاز شما را برطرف کند.

انواع ویزاهای کاری مبتنی بر مهارت

اگر از مهارت ها و توانایی هایی برای تقویت اقتصاد و نیروی کار استرالیا برخوردار هستید، ممکن است با درخواست ویزای کار در استرالیا واجد شرایط مهاجرت به استرالیا باشید. این ویزاها به طور خاص برای تشویق متقاضیان به گرفتن حمایت مالی و پیدار کردن از طریق کارفرما طراحی شده است.
بسیاری از خارجی ها به دلیل سبک زندگی و فرصت های شغلی ارائه شده، قوانین کار منصفانه و هزینه های مناسب به نسبت درآمد در این کشور، استرالیا را انتخاب می کنند.

این کشور تعداد زیادی خارجی را به خود جذب کرده و قصد دارد از حدود 190000 درخواست مهاجرت جدید استقبال کند. البته مهاجرت کاری در اولویت است: 68٪ ویزاهای صادر شده برای نیروی کار ماهر اختصاص دارد؛ بنابراین، اشتغال مسیر اصلی اقامت دائم در استرالیا است.
اخذ اقامت از طریق انواع مختلف ویزا ممکن بوده و به شما امکان می دهد به عنوان شخص دارای اقامت دائم در استرالیا زندگی و کار کنید. اگرچه شرایط درخواست ویزا متفاوت است، داشتن زیر 50 سال و داشتن دانش کافی انگلیسی معمولاً ضروری است.

انواع ویزاهای کاری مبتنی بر مهارت

طرح نامزدی کارفرما (ساب کلاس 186)

ویزای 186 استرالیا یکی از ویزاهای کاری استرالیا از طریق یافتن کارفرمای شغلی است. ویزای 186 استرالیا به اقامت دائم استرالیا ختم شده و مناسب افراد متخصص و ماهری است که توسط یک کارفرمای مورد تائید اداره مهاجرت استرالیا اسپانسر شده اند.
اگر شما یک پیشنهاد کاری یا به اصطلاح جاب آفر از استرالیا دارید بهترین گزینه ویزای 186خواهد بود. به علاوه متقاضیان ویزای 186 می توانند هم از داخل و هم از خارج استرالیا برای این ویزا اقدام کنند. سه شاخه زیر مخصوص اقدام برای  این ویزا هستند:

تغییر اقامت موقت به دائم از طریق ویزای 186 استرالیا (TRT):

این حالت مناسب افرادی است که دارای ویزای 457 استرالیا بوده و کارفرمای آن‌ها در همان شغلی که قبلاً اسپانسر آن‌ها شده است و می خواهد این کار را ادامه دهد. به علاوه متقاضی باید دو سال در آن شغل کار کرده باشد.

ورود مستقیم از طریق ویزای 186 استرالیا (DE):

این راه مناسب متقاضیانی است که نمی توانند از حالت تغییر اقامت موقت اقدام کنند و از طریق جاب آفر دریافتی به صورت مستقیم می خواهند وارد این کشور بشوند. در این روش الزاما نیازی به ارزیابی مدرک یا داشتن 3 سال سابقه کار مرتبط نخواهد بود.

توافق کاری مخصوص کارفرمایان خاص برای ویزای 186 استرالیا (LA):

این نوع ویزا مخصوص کسانی است که کارفرمای آن‌ها تمایل دارد برای اقامت دائم اسپانسر ایشان شده و این کارفرما قردادهای خاصی با دولت استرالیا دارد.

ویزای 186 چه شرایط قوانین و هزینه هایی دارد؟

همانطور که اشاره شد مهم ترین و اولین شرط برای این دریافت این ویزا داشتن یک جاب آفر از یک کارفرمای مورد تائید اداره مهاجرت استرالیا است. شرط بعدی مربوط به شغل و مهارت فرد می شود که باید مطابق مدرک تحصیلی وی باشد و همچنین در لیست بلند مدت مشاغل مورد نیاز استرالیا قرار داشته باشد.

شرط سوم این است سن متقاضی طبق قوانین اقامت و مهاجرت باید کمتر از 45 سال باشد در غیر این صورت باید تحت شرایط خاص می تواند اقدام کند. نمره زبان انگلیسی در آزمون IELTS متقاضی شرط چهارم بوده که باید حداقل 6 باشد و یا معادل آن در دیگر آزمون های مورد تائید اداره مهاجرت استرالیا مانند تافل و PTE باید کسب شود.
اثبات اینکه فرد باید در شغل انتخابی خود مهارت کافی را داشته باشد تا به نوعی نشان دهد برای آن کار توانایی کافی را دارد شرط بعدی است. شرایط دیگر هم به بحث تست سلامت و مدیکال چک و همچنین دارا بودن گواهی عدم سو پیشینه فرد تعلق دارد.

ویزای 186 چه شرایط قوانین و هزینه هایی دارد؟

هزینه ویزای 186 استرالیا برای کار در استرالیا

اکثریت ویزاهای استرالیا نیازمند پرداخت هزینه هایی هستند که مستقیماً به حساب اداره مهاجرت استرالیا واریز می گردد. با توجه کرد که افراد خانواده که شخص را همراهی می کنند نیز شامل هزینه هایی می گردد که نسبت به متقاضی اصلی بسیار کمتر است.

هزینه های این ویزا در دو مرحله پرداخت می شود یعنی اولین قسط را هنگام ثبت درخواست ویزا پرداخت می‌کنید و قسط دوم را زمانی که به شما اعلام شد پرداخت خواهید کرد و تا زمانی که این قسط پرداخت نشود، ویزای صادر نخواهد شد.

  • متقاضی اصلی: 4045 دلار استرالیا
  • اعضای خانواده دارای 18 سال یا بالاتر: 1875 دلار استرالیا به ازای هر فرد
  • اعضای خانواده کمتر از 18 سال: 940 دلار استرالیا به ازای هر فرد

ویزای مستقل مهارت (ساب کلاس 189)

ویزای 189 استرالیا یا ویزای کار در استرالیا برای افراد متخصصی است که به صورت مستقل و بدون دریافت دعوتنامه اسپانسری کارفرما، نسبت به اخذ اقامت استرالیا اقدام می‌کنند. این حالت از ویزاهای مهاجرت کاری به استرالیا یکی از بهترین نوع ورودها به این کشور است چون شما از همان ابتدا با اقامت دائم استرالیا وارد شده و به هیچ ایالت و شخص یا سازمانی وابسته نبوده و بدیهی است فرد در این حالت می‌تواند در هر کجای استرالیا که دوست دارد ساکن شود.
ویزای مستقل کار ماهر کلیه مزایای اقامت دائم استرالیا را برای شما و خانواده ارائه می دهد که شامل موارد زیر می شود:

  • کار و زندگی در استرالیا به طور نامحدود
  • فرصت تحصیل در استرالیا
  • ثبت نام در برنامه مراقبت های بهداشتی دولتی استرالیا (Medicare)
  • فرصت درخواست تابعیت استرالیا
  • اقوام را برای اقامت دائم حمایت کنید
  • هر زمان که می خواهید به استرالیا سفر کرده و از آن خارج شوید.
 ویزای مستقل مهارت (ساب کلاس 189)

شرایط مراحل و هزینه های اقدام برای ویزای مستقل کار متقاضی

هنگامی که از افراد دعوت می‌شود تا برای دریافت ویزای 189 استرالیا اقدام کنند باید کمتر از 45 سال داشته باشند و شغل آن‌ها نیز حتما در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا موجود باشد.
فرد باید ارزشیابی مهارتی مثبتی داشته باشد تا نشان دهد که برای کار کردن در آن شغل مهارت‌های لازم را داراست. باید توجه کرد که اداره مهاجرت استرالیا هر سال لیست مشاغل مورد نیاز را تغییر می‌دهد.

شرایط مراحل هزینه ها مهاجرت اقامت کاری استرالیا

به علاوه فرد باید حتما برای اقدام جهت اخذ ویزای 189 استرالیا دعوت شود. اگر فرصت‌های شغلی برای شغل برگزیده‌ی فرد وجود داشته باشد و رتبه‌ وی از نظر امتیازی به ‌اندازه‌ی کافی بالا باشد، دعوت‌نامه‌ ارسال خواهد شد، به علاوه فرد باید در دعوت‌نامه امتیاز مورد نظر (حداقل 65 امتیاز) را داشته باشد. امتیاز در دعوت‌نامه‌ی متقاضی براساس اطلاعات فرم ابراز تمایل (EOI) است.
زمانی که از فرد دعوت می شود تا برای ویزا اقدام نماید، باید امتیاز کف را داشته باشد. در مورد ویزاهای ریجکت شده باید گفت اگر هنگامی که فرد در استرالیا بوده است ویزای وی لغو یا رد شده باشد، ممکن است برای درخواست ویزای 189 استرالیا واجد شرایط نباشد. در مورد زبان هم متقاضی باید تسلط قابل قبولی به زبان انگلیسی داشته باشد و برای مثال نمره کلی 6 را در آزمون آیلتس بدست آورد.

به علاوه فرد بر اساس قوانین اقامتی می‌تواند همسر (قانونی یا ازدواج سفید)، فرزندان خود و فرزند خوانده‌های خود را در درخواست مهاجرتی خود لحاظ کند. اعضای خانواده فرد هم پس از اخذ ویزا دارای حقوق و امکاناتی مشابه وی هستند. متقاضی و اعضای خانواده‌ وی باید تابع قوانین استرالیا و شرایط ویزای خود باشند و تا پنج سال بعد از صدور ویزای 189 استرالیا می‌توانند بدون محدودیت به استرالیا رفت و آمد کنند. چنانچه متقاضی در طی پنج سال نتواند شهروند استرالیا شود و قصد ورود یا خروج از این کشور را داشته باشد، باید یک ویزای مخصوص با نام ویزای بازگشت، برای اجازه ورود به استرالیا دریافت نماید. هزینه های صدور ویزا هم به صورت زیر است:

  • متقاضی اصلی: 3755 دلار استرالیا
  • همسر متقاضی: 1875 دلار استرالیا
  • فرزند متقاضی کمتر از 18 سال: 940 دلار استرالیا
  • فرزند متقاضی 18 سال و بالاتر: 1875 دلار استرالیا

مزایای ویزای 189 اقامت کاری استرالیا برای افراد:

  • اقامت به‌ صورت دائمی در استرالیا
  • درس خواندن و کار کردن در استرالیا
  • بهره مندی از خدمات بهداشت و درمان رایگان
  • واجدالشرایط شدن برای اخذ اقامت دائم استرالیا و اسپانسر اقوام
  • رفت و آمد به استرالیا برای 5 سال
  • درخواست شهروندی در صورت واجد شرایط بودن
  • دریافت پاسپورت استرالیایی برای  فرزندی که در استرالیا به دنیا آمده
  • استفاده از وام خرید خانه در استرالیا

مهاجرت و اقامت کاری به استرالیا – ویزای منطقه ای ماهر (ساب کلاس 887)

این ویزا برای افرادی است که در استرالیا حداقل 2 سال زندگی کرده و حداقل یک سال (تمام وقت) در مناطق خاصی از کشور کار کرده و اکنون هم در این کشور هستند. بنابراین لازم است که بتوانید مدارک اقامت و شغل خود را ارائه دهید.
درخواست ها باید با تکمیل فرم ویزای تحصیلات تکمیلی موقت یا منطقه ای و ضمیمه مدارک مورد نیاز بصورت آنلاین ارائه شود. این ویزا 370 AUD هزینه دارد و در مدت 6 ماه قابل دریافت است.

در این نوع ویزای مهاجرتی، اگر متقاضی فرزندی دارد که از زمان دریافت ویزای فعلی خود در استرالیا یا در خارج از استرالیا متولد شده باشد، باید قبل از ارائه درخواست اقامت در مورد فرزند خود اطلاع داده و مشاوره دریافت نماید.

با این ویزا می توانید از امتیازات زیر بهره مند شوید:
  • اقامت دائم استرالیا را دریافت کرد.
  • در استرالیا کار و تحصیل کنید.
  • اسپانسر بستگان خود برای آمدن به استرالیا باشید.
  • از خدمات بهداشت عمومی استرالیا (mediacare) استفاده کنید.
  • به مدت 5 سال به استرالیا رفت و آمد کنید.
  • در صورت واجد شرایط بودن، برای شهروندی و پاسپورت استرالیا اقدام کنید.

طرح حمایت از مهاجرت تحت حمایت منطقه ای (ساب کلاس 187)

ویزای 187 استرالیا یک ویزای اقامت دائم برای آن دسته از نیروهای ماهر و متخصصی است که می‌خواهند در منطقه‌ مشخصی در استرالیا کار کنند. متقاضی برای گرفتن این ویزا نیاز به گذراندن یک آزمون مهارتی و معرفی شدن توسط یک کارفرمای تائید شده استرالیایی برای کار در مناطق مجاز استرالیا دارد.
مناطق مجاز کار برای دریافت این ویزا شامل شهرهایی چون گلدن بیچ، بریزبن، نیوکاسل، سیدنی، ولونگونگ یا ملبورن نیست. این ویزا 3 شاخه دارد و متقاضیان نیز باید شرایط اخذ آن را داشته باشند تا واجد شرایط باشند.

مزایای این طرح عبارتند از:
  • زندگی و کار دائمی در استرالیا و در منطقه‌ی مشخص
  • تحصیل در استرالیا
  • بهره مندی از خدمات بهداشت و درمان رایگان
  • درخواست شهروندی استرالیا در صورت داشتن شرایط مشخص
  • اسپانسر شدن برای اقوام واجدالشرایط به منظور اخذ اقامت استرالیا به صورت دائمی
  • رفت ‌وآمد به استرالیا برای 5 سال
مزایای مهاجرت و اقامت کاری استرالیا

شرایط لازم برای واجد شرایط بودن ویزا طرح مهاجرت تحت حمایت منطقه ای (ساب کلاس 187)

ویزای ساب کلاس 187 برای همه متقاضیان سه شرط کلی دارد و بسته به اینکه در کدام جریان درخواست می کنید، شرایط خاصی نیز دارد.

شرایط عمومی عبارتند از:

  • توسط کارفرمای استرالیایی مورد تائید، برای شغلی در منطقه های استرالیا انتخاب شوید.
  • کمتر از 50 سال سن (مگر در شرایط خاص)
  • مهارت ها، مدارک و الزامات زبان انگلیسی را برآورده کنید (مگر اینکه معاف شوید)

ویزای Subclass 187 به شما امکان می دهد در یکی از 3 گزینه زیر در استرالیا کار کنید:

  1. تغییر اقامت موقت (TRT): این تغییر اقامت برای افرادی است که ویزای 457 استرالیا را داشته‌اند و کارفرمای آن‌ها در همان شغلی که قبلاً اسپانسر آن‌ها شده است و آن‌ها نیز به ‌مدت دو سال کار کرده‌اند، مایل به اسپانسر کردن ایشان است.

2. جریان مستقیم ورود (DE): افرادی که برای اقدام از طریق تغییر اقامت موقت واجد شرایط نیستند (هرگز در استرالیا کار نکرده‌اند یا مدت کارشان کوتاه بوده است)، همچنین افرادی که دارای اقامت موقت استرالیا باشند و شرایط لازم برای اقدام از طریق تبدیل اقامت موقت را نداشته باشند، یا متقاضیانی که درخواست خود را قبل از ۱ ژانویه 2012 ثبت کرده‌اند، می‌توانند از این راه اقدام نمایند. در این روش الزاما نیاز به ارزیابی مدرک یا داشتن 3 سال سابقه کار مرتبط نخواهد بود.

3. جریان توافق نامه: برای افرادی است که ویزای زیر کلاس 457 کار موقت (ماهر) را دارند و از طریق یک قرارداد کار توسط کارفرمایان حقوق دریافت می کنند.
برای واجد شرایط بودن، باید سن، مهارت ها و شرایط زبان انگلیسی مندرج در قرارداد را داشته باشید.

مراحل اقدام برای ویزای ساب کلاس 187

مرحله 1: بررسی کنید که آیا همه شرایط لازم برای مهاجرت کاری به استرالیا را دارید یا خیر. شما باید هم شرایط عمومی ویزای ساب کلاس 187 و هم شرایط خاص جریانی را که تحت آن درخواست می کنید، داشته باشید. ویزای 187 به شما امکان می دهد در یکی از 3 شاخه زیر مهاجرت اقامت کاری به استرالیا داشته باشید:

مراحل اقدام برای ویزای ساب کلاس 187

مرحله 2: از کارفرمای خود بخواهید درخواست خود را ثبت کند. قبل از اینکه درخواست ویزای زیر کلاس 187 را ارسال کنید، کارفرمای شما باید درخواست خود را برای وزارت امور داخلی استرالیا (DHA) ثبت کند و شما باید کمتر از شش ماه پس از تائید درخواست اقدام کنید.

مرحله 3: اسناد خود را آماده کنید. برای اثبات ادعاهای مطرح شده در درخواست ویزای 187، اداره مهاجرت از شما می خواهد که اسناد خود را با درخواست ویزا ارائه دهید. درباره این اسناد می توانید از مشاور مهاجرتی خود سوال کنید.

مرحله 4: درخواست خود را به صورت آنلاین ارائه دهید زیرا ویزای طرح نامزدی کارفرما (زیر کلاس 187) نیاز به درخواست آنلاین دارد.

مرحله 5: منتظر تصمیم اداره مهاجرت باشید. تصمیم گیری در مورد درخواست ویزا توسط DHA ممکن است چندین ماه طول بکشد.

مرحله 6: ویزای خود را دریافت کرده و شروع به کار کنید. پس از تائید درخواست، ویزای خود را دریافت خواهید کرد و می توانید در استرالیا کار خود را شروع یا ادامه دهید.

مراحل ساب کلاس 187 مهاجرت و اقامت کاری استرالیا

ویزای نوآوری و سرمایه گذاری تجاری (موقت) (ساب کلاس 188)

ویزای 188 یا ویزای کارآفرینی استرالیا یکی از مرسوم ترین راه هایی است که در سال های اخیر مورد توجه صاحبان کسب و کار در دنیا به منظور مهاجرت به استرالیا قرار گرفته است.
برای مهاجرت از راه سرمایه گذاری در استرالیا و کارآفرینی باید ابتدا اثبات کنید کسب و کاری که دارید و سپس ویزای حدود 4 ساله دریافت کنید و به همراه اعضای خانواده خود اقدام به مهاجرت به استرالیا نمایید.
در استرالیا تجارت خود را راه اندازی کرده و طبق قوانین اقامت دائمی استرالیا را دریافت کنید و بعد از مدت کوتاهی شهروند استرالیا شوید و سپس پاسپورت خود را نیز دریافت کنید. خبر خوش این است که مدرک زبان در این نوع ویزا الزامی نیست و اینکه پول خود را نیز بعد از ورود به استرالیا به حساب خود در این کشور انتقال خواهید داد.

ویزای کاری افراد دارای مهارت (ساب کلاس 190)

ویزای 190 استرالیا ویزای اقامت استرالیا بصورت دائم است که از طریق سیستم امتیاز بندی مهاجرت به استرالیا دریافت می شود. برای این نوع ویزا ها احتیاجی به کارفرما ندارید و از داخل یا خارج استرالیا می توانید اقدام کنید.
این ویزا تمام مزایای اقامت دائم استرالیا را برای شما و خانواده ارائه می دهد که شامل موارد زیر است:

  • کار و زندگی در استرالیا به طور نامحدود
  • فرصت تحصیل در استرالیا
  • ثبت نام در برنامه مراقبت های بهداشتی دولتی استرالیا در Medicare
  • فرصت درخواست تابعیت استرالیا
  • حمایت اقوام را برای دریافت اقامت دائم
  • مطابق میل خود به استرالیا سفر کرده و از آن خارج شوید

مراحل اقدام برای ویزای کار نامزد مهارت (ساب کلاس 190)

مرحله 1: بررسی کنید آیا شغل شما در لیست های شغلی مورد نیاز اعلام شده هست یا خیر. این ویزا فقط برای افرادی در دسترس است که می توانند موقعیتی را در این لیست پر کنند.

مرحله 2: اطمینان حاصل کنید که تمام شرایط لازم برای واجد شرایط بودن را برآورده می کنید. برای درخواست باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • مدرک تحصیلی خود را ارزیابی و معادل مدرک استرالیایی کنید
  • سن شما کمتر از 45 سال باشد
  • حداقل مدرک آیلتس 6 یا معادل آن را برای اثبات سطح توانایی زبان خود ارائه دهید
  • طبق جدول امتیازات ویزای مهارتی شما اگر امتیاز حداقل 55 را بدست آورید با 5 امتیازی که از طریق اسپانسر شیپ ایالت بدست می آورید به امتیاز 60 که کف امتیاز برای مراحل دیگر است می رسید.

مرحله 3: ارزیابی مهارت های خود را کامل کنید. برای واجد شرایط بودن ویزای ساب کلاس 190 باید مهارت خود را ارزیابی کنید و نمره قابل قبولی کسب کنید. نمره شما باید مطابق با نمره دعوت نامه شما باشد.
مرحله 4: دستورالعمل های مربوط به نحوه ارزیابی صحیح مهارت را می توان مشاوران ذی صلاح یا سایت های مربوطه گرفت.

مراحل ساب کلاس 190 مهاجرت و اقامت کاری استرالیا

مرحله 5: ابراز علاقه از طریق SkillSelect. در مرحله بعدی، شما باید ابراز علاقه (EOI) را از طریق SkillSelect ارائه دهید. برنامه SkillSelect تعدادی سوال در رابطه با سوابق، مهارت ها و سابقه کار مرتبط از شما می پرسد.

مرحله 6: ویزای افراد دارای مهارت (زیر کلاس 190) مستلزم اسپانسر شدن توسط دولت ایالتی یا منطقه ای است. هنگامی که EOI خود را ارسال می کنید، پروفایل شما توسط مقامات دولتی که به دنبال کارگران احتمالی با مجموعه مهارت های شما هستند، قابل مشاهده است. اگر ایالتی تصمیم به معرفی شما بگیرد، نامه دعوت نامه درخواست ویزای 190 دریافت خواهید کرد.

مرحله7: این مرحله شامل درخواست ویزای افراد دارای مهارت است. پس از یافتن کارفرما و دریافت تائید نامزدی، می توانید از طریق DHA به صورت آنلاین برای ویزای 190 اقدام کنید. شما باید اسناد خاصی را به همراه درخواست خود ارائه دهید.

مرحله 8: منتظر تصمیم باشید. تصمیم گیری در مورد درخواست ویزا توسط DHA ممکن است چندین ماه طول بکشد. در سال 2019، زمان رسیدگی به ویزای 190، 3 ماه بود.

مرحله 9: ویزای خود را دریافت کرده و شروع به کار کنید. پس از تائید درخواست، ویزای خود را دریافت خواهید کرد و می توانید در استرالیا کار خود را شروع کنید.

ویزای استعداد کسب و کار (دائمی) (ساب کلاس 132)

با این ویزای اقامت دائم، یک تجارت جدید ایجاد کنید یا تجارت موجود خود را در استرالیا گسترش دهید. برخی از کارآفرینان خارجی ممکن است واجد شرایط ویزای ساب کلاس 132 باشند. شما همچنین باید توسط یک ایالت استرالیا یا آژانس دولتی اسپانسر شوید. پذیرش در این شاخه شامل کلیه مزایای اقامت دائم استرالیا به شرح زیر می باشد:

  • کار و زندگی در استرالیا به طور نامحدود
  • فرصت تحصیل در استرالیا
  • ثبت نام در برنامه مراقبت های بهداشتی دولتی استرالیا (Medicare)
  • فرصت درخواست تابعیت استرالیا
  • اقوام را برای اقامت دائم حمایت کنید
  • مطابق میل خود به استرالیا سفر کرده و از آن خارج شوید

5 شرط اقدام برای ویزای استعداد کسب و کار (دائمی) (ساب کلاس 132)

متقاضیان برای اخذ اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 132 استرالیا نیاز به داشتن تعدادی شرایط اولیه دارند، که وجود آن‌ها الزامی بوده و به شرح زیر هستند:

شرایط ساب کلاس 132 مهاجرت و اقامت کاری استرالیا
  1. ابتدا در مورد سن متقاضیان باید گفت که برای دریافت ویزای سرمایه گذاری استرالیا و ساب کلاس 132 باید دارای سنی کمتر از 55 سال باشند.
  2. درباره سرمایه متقاضیان هم باید گفت که باید به این مورد اشاره کرد که برای هریک از ویزاهای سرمایه گذاری استرالیا یک حداقلی تعیین شده است که برای ویزای 132 استرالیا اعلام شده است که سرمایه و ارزش دارایی های شخص و همسر وی باید حداقل معادل یک و نیم میلیون دلار استرالیا و قابل انتقال به این کشور باشد.
  3. کف دارایی های متقاضی و یا همسر وی در تجارت و کسب کار باید 400 هزار دلار برای 2 سال از 4 سال قبل از اقدام برای این ویزا باشد.
  4. شخص می بایست در یک یا چند کسب و کار خود گردش مالی حداقل برابر با 3 میلیون دلار استرالیا را در 2 سال از 4 سال اخیر نشان دهد.
  5. مورد بعدی که باید به آن دقت کرد این است که متقاضی باید از شرایط زیر حداقل یکی را داشته باشد:
  • اگر درآمد کسب ‌و کار و تجارت شما کمتر از 400000 دلار است باید حداقل 51 درصد سهام متعلق به شما باشد.
  • اگر درآمد کسب ‌و کار و تجارت شما بیش از 400000 دلار است، باید حداقل  30 درصد سهام متعلق به شما باشد.

سوالات متداول

✳️ چگونه می توانم حق زندگی و کار در استرالیا را داشته باشم؟

مدارکی از وضعیت اقامت دائم، ویزای موقت با حق کار، گذرنامه استرالیایی یا نیوزیلندی، گواهی تابعیت استرالیا، شناسنامه استرالیایی.

✳️ برای رفتن به استرالیا چه مقدار پول در حساب بانکی خود برای برآوردن نیازهای اولیه خود نیاز دارید؟

مقداری حداقلی 5000 دلار استرالیا برای گذراندن و تامین هزینه های فرد در هفته های ابتدایی ورود به استرالیا کفایت می کند.

✳️ روش skillselect چیست؟

روش SkillSelect دولت استرالیا را قادر می سازد تا جریان مهاجرت را تنظیم کرده و مهاجرت نیروی کار ماهر را تسهیل کند. برای دریافت تعدادی ویزای اقامت دائم، این روش آنلاین الزامی است.

✳️ مراحل دریافت ویزای ساب کلاس 188 چیست؟

برای مهاجرت از راه سرمایه گذاری در استرالیا و کارآفرینی باید ابتدا اثبات کنید کسب و کاری که دارید و سپس ویزای حدود 4 ساله دریافت کنید و به همراه اعضای خانواده خود اقدام به مهاجرت به استرالیا نمایید و…

5/5 - (4 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در استرالیا کار در استرالیا

کار در استرالیا و شرایط اخذ انواع ویزای کار استرالیا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگ...

تحصیل در رشته پرستاری استرالیا تحصیل در رشته پرستاری استرالیا

تحصیل در رشته پرستاری استرالیا که از رشته های پر درآمد به شمار می رود می توانند سبب موفقیت ف...

سرمایه گذاری در استرالیا سرمایه گذاری در استرالیا

سرمایه گذاری در استرالیا یکی از روش های اقامت در این کشور است. همچنین روش های زیادی برای اقا...

نظرات کاربران
عرفان

سلام.وقت بخیر.لطفا سایت های کاریابی استرالیا رو معرفی کنید،مرسی

آتیه آفرینان

با سلام وقت شما هم بخیر. به مطلب اضافه شد.

رضا محمدی

با سلام و خسته نباشید من متولد 1365 و دارای مدرک مهندسی بهره برداری نیروگاه و دانشجوی ارشد سیستم های انرژی هستم. 10 سال در شرکت های حفاری نفت و گاز مشغول به کار هستم . تخصص من مکانیک و تعمیر و نگهداری در حفاری هستم. آیا شما آفر ی برای من دارید برای خارج از کشور برای کار ؟ البته هرکاری باشه هم میتونم برم و از صفر شروع کنم.ممنونم رضا محمدی

آتیه آفرینان

باسلام، جناب محمدی به طور کلی شرایط شما مناسب می باشد اما برای اخذ جاب آفر موارد جزئی تر نیز بایستی بررسی شود، جهت رزرو وقت مشاوره با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

زهرا

سلام وقتتون بخیر شرایط سرمایه گذاری در استرالیا به چه صورت است؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر، در مقاله ی "سرمایه گذاری استرالیا" به صورت کامل تمام شرایط را توضیحات داده ایم.

احمدی

سلام وقتتون بخیر ممنون از مطالب مفید و خوبتون

آتیه آفرینان

سپاس.

امید

سلام وقتتون بخیر ممنون از سایت و مطالب خوبتون.

آتیه آفرینان

سلام ممنون از نگاهتون

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button