مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری پرتغال از راه های سریع و مطمئن است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نموده است. در این مقاله می خواهیم شرایط اخذ اقامت سرمایه گذاری در پرتغال را بررسی کنیم و به مدارک مهاجرت اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری اشاره کنیم. همچنین به سوالاتی درباره قوانین مهاجرت به پرتغال از طریق سرمایه گذاری و سوالاتی همچون، چگونه می توان در پرتغال سرمایه گذاری کرد؟ سرمایه گذاری در پرتغال چه مزیت و معایبی را در بر دارد؟ آیا امکان اخذ اقامت پرتغال از طریق سرمایه ‌گذاری وجود دارد؟ توضیحاتی کافی و دقیق به شما عزیزان در این باره ارائه می دهیم.

🔊 پادکست شرایط سرمایه گذاری در پرتغال 🔊 

شرایط سرمایه گذاری در پرتغال

با توجه به این که کشور پرتغال شرایط و روش های متنوعی را برای مهاجران در زمینه سرمایه گذاری در نطر گرفته است، سرمایه گذاری در پرتغال نیز روشی مناسب برای مهاجرت به این کشور زیبا و دریافت تابعیت پرتغال است.
بر اساس رشد آمار مهاجرت به کشورهای اروپایی در طی سال های اخیر، هر یک از کشورهای اروپایی برنامه های مهاجرتی مختلفی را ارائه می کنند. در کشور پرتغال افراد خارجی برای گرفتن پاسپورت پرتغال، چندین انتخاب دارند زیرا دو ملیتی در این کشور مجاز است. افراد می توانند تا زمانی که پاسپورت آنها اعتبار دارد خروج و ورود مجدد به پرتغال به دفعات را داشته باشند. افرادی که اقامت این کشور را دریافت می کنند می توانند به همه نقاط دنیا و اتحادیه اروپا سفر داشته باشند.

افرادی که بر روی ملک سرمایه گذاری انجام می دهند باید حداقل 5 سال آن را نگه دارند، به این معنی است که ملک تا 5 سال نباید فروخته شود تا اقامت تمدید شود. همچنین پول سرمایه گذاری شده باید خارج از کشور پرتغال تأمین شده باشد.
یکی از نکاتی که در خصوص سرمایه گذاری خارجی همواره باید مورد توجه سرمایه گذاران در کشور پرتغال قرار بگیرد این است که سرمایه گذاری در هر کشوری که سرمایه گذاران روسی و چینی به سرمایه گذاری در آن می پردازند، این پتانسیل پتانسیل سودآوری خواهد داشت.

شرایط سرمایه گذاری در پرتغال

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در پرتغال

به طور کلی کشور پرتغال برای اخذ تابعیت و پاسپورت شرایطی را برای افراد در نظر دارد که تمام این روش ها منجر به اخذ ویزای طلایی یا GoldenVisa در این کشور می شود.

از جمله روش های اخذ اقامت، سرمایه گذاری در پرتغال است که ریسک بسیار پایینی دارد. در این روش متقاضی علاوه بر کسب سود، پاسپورت این کشور را نیز به دست می آورد.
در این روش ابتدا یک اقامت دو ساله و سپس یک اقامت سه ساله اعطا می شود که پس از آن می تواند برای سه سال دیگر تمدید شود. همچین امکان اخذ مجوز اقامتی برای همسر و فرزندان زیر 18 سال و فرزندان بالای 18 سال که مشغول تحصیل هستند و والدین با بیش از 66 سال سن، فراهم است.
پس از 5 سال اقامت و زندگی در کشور پرتغال می توان برای اقامت دائم این کشور درخواست نمود. نکته مهم و مثبتی که در مورد ویزای طلایی پرتغال هست امکان عدم حضور است.
این موضوع به این معنی است که متقاضی در دو سال اول باید فقط 14 روز در پرتغال اقامت کند و در هر سه سال بعد از آن نیز باید 21 روز در این کشور اقامت کرده باشد. برای اخذ ویزای طلایی پرتغال، فرد باید واجد شرایط بوده و با انتخاب یکی از مسیرهایی که در زیر عنوان شده است برای سرمایه گذاری پرتغال اقدام نماید.

  • خرید ملک به ارزش 280،000 تا 500,000 یورو
  • خرید سهام در پرتغال به ارزش 1,000,000 یورو
  • سرمایه گذاری به ارزش حداقل 350،000 یورو در یک صندوق واجد شرایط در پرتغال
  • ثبت شرکت و ایجاد 10 شغل تمام وقت در پرتغال
  • سرمایه گذاری 350،000 یورو در یک شرکت پرتغالی
  • انتقال سرمایه به ارزش 250,000 یورو در جهت حفظ منابع فرهنگی و هنری پرتغال
  • انتقال سرمایه به ارزش 350,000 یورو جهت فعالیت در امور تحقیقاتی و پژوهشی

منابع مالی متقاضی سرمایه گذاری می بایست خارج از پرتغال باشد و شخص نباید دارای سوء پیشینه کیفری باشد. سپس پس از 5 سال اقامت در پرتغال امکان تقاضا برای اخذ اقامت دائم پرتغال وجود داشته و در سال ششم با یادگیری زبان پرتغالی، کسب تابعیت و پاسپورت پرتغالی ممکن خواهد شد. سپس بعد از گذشت 5 سال و اخذ پاسپورت پرتغالی می توان هر گونه سرمایه گذاری در این کشور را یا به فروش رسانده و یا سرمایه خود را همراه با سود به دست آمده از این کشور خارج کرد.

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در پرتغال

استانداردهای سرمایه گذاری در پرتغال

سرمایه گذاری در پرتغال مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است. خرید ملک نیز نوعی از سرمایه گذاری در کشور پرتغال به حساب می آید که نیاز به بررسی در زمینه های مختلف و مسائل مربوط به بحث مصادره اموال (Expropriation risk) و امنیت سرمایه گذاری دارد. البته مباحث دیگری نیز نیاز به بررسی دارد که در بخش های دیگر به آنها می پردازیم. ریسک مصادره یا سلب اموال یکی از مهم ترین موارد است.

این شاخص در بازه ی 1 تا 7 تعیین کننده میزان ریسک است که هر چه این عدد به یک نزدیک تر باشد، نشان دهنده میزان ثبات و امنیت بالا در پرتغال است. امتیاز کشور پرتغال در این شاخصه 1 است که بیانگر امنیت بالای سرمایه گذاری در این کشور را نشان می دهد. برای تضمین امنیت سرمایه بهتر است این موضوع بررسی شود که دولت پرتغال تا چه اندازه در سال های اخیر به صورت تبعیض آمیز نسبت به سلب مالکیت یک طرفه، از سرمایه گذار اقدام می نماید.

آزادی مالکیت برای متقاضیان سرمایه گذاری در پرتغال وجود دارد و روالی راحت و ساده با کمترین محدودیت ها برای سرمایه گذاران در بر می گیرد. سیستم حقوقی در این کشور نیز براساس عدم تبعیض و توجه به منشا ملی سرمایه گذار است. این مطلب توسط موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تهیه شده است و کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعا و قانونا مجاز نیست.

شاخص های اقتصادی تأثیر گذار در پرتغال

از دیگر شاخص هایی که برای سرمایه گذاری در پرتغال باید به آنها توجه کرد و مورد بررسی قرار داد، شاخص های اقتصادی تاثیرگذار هستند و سرمایه گذاری را تحت تاثیر خود قرار می دهند که شامل مواردی چون: تولید ناخالص داخلی، مالیات و سود و بهره بانکی می شوند که هرکدام نقش موثری در شناخت شرایط اقتصادی کشور پرتغال دارند. نرخ مواردی که مطرح شده است به صورت تقریبی در سال های اخیر در زیر آورده شده است:

در سال های اخیر میزان مالیات در این کشور به شدت متغییر بوده  است و مالیات شرکت ها حدود 21% و مالیات بر درآمد شخصی ممکن است تا حدود 41% هم برسد.

نرخ مالیات شرکت ها در پرتغال

در حال حاضر نرخ بیکاری در پرتغال 6.7 درصد اعلام شده است، این نرخ بیکاری نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بالاتر است ولی باز هم نرخ بیکاری متوسطی را در مقایسه با برخی از کشورهای اروپایی دارد.

نرخ بیکاری در پرتغال

رشد تولید ناخالص داخلی کشور پرتغال در رتبه 34 جهانی قرار دارد و در سرانه هر سال 22.264 تخمین زده شده است. تورم در کشور پرتغال در سال 2018 1 درصد بوده است و این مقدار قبل از شیوع بیماری کرونا یعنی در ابتدای سال 2020 به 0.5 درصد کاهش یافته بود.

تولید ناخالصی در پرتغال

انواع مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری در پرتغال

برای سرمایه گذاری در پرتغال روش های سرمایه گذاری وجود دارد که شرایط را برای متقاضیان تسهیل می کند. اشخاص متقاضی می توانند با مشاوره با افراد متخصص با توجه یه شرایط خود تصمیم به سرمایه گذاری در هر یک از این موارد داشته باشند که منجر به اقامت دائم برای آنها شود.

دولت پرتغال برنامه های متعددی را برای سرمایه گذاری در نظر گرفته است که شامل موارد زیر می شود:

انواع روش های سرمایه گذاری در پرتغال

سرمایه گذاری در پرتغال از طریق خرید ملک: امکان اخذ اقامت با سود تضمینی در روش خرید ملک در پرتغال امکان پذیر است و منجر به اخذ اقامت دائم و پاسپورت پرتغال می شود. همچنین فرد متقاضی برای خانواده خود نیز می تواند اقامت دریافت کنند.

سرمایه گذاری در پرتغال از طریق ثبت شرکت: امکان اخذ اقامت در این روش امکان پذیر است و حداقل میزانه سرمایه 500 هزار یورو است تا فرد بتواند برای خود و خانواده اش اقامت دریافت کند و در صورتی افراد خانواده اجازه کار دارند که در شرکت ثبت شده سمتی داشته باشند و بیمه مالیات برای آنها پرداخت شود.

سرمایه گذاری در پرتغال از طریق کارآفرینی: در این روش فرد کارآفرین باید شرکتی را به ثبت برساند که حداقل برای 10 نفر شغل تمام وقت ایجاد کند. طریقه دیگر، شراکت سرمایه گذار با یک شرکت پرتغالی است که به مدت 3 سال باید برای 5 نفر ایجاد شغل تمام وقت نمایند.

 سرمایه گذاری در پرتغال از طریق ویزای خود حمایتی: یکی از پرطفدارترین روش هایی است که امکان مهاجرت و اخذ اقامت بدون سرمایه گذاری را به متقاضیان می دهد و تنها با نشان دادن تمکن مالی، بدون محدودیت سنی می توان اقدام کرد و برای افراد بازنشسته نیز امکان پذیر است.

سرمایه گذاری در پرتغال از طریق خرید سهام های دولتی: این روش به صورت سپرده گذاری و انتقال پول و مشارکت در انجام پروژه های تحقیقاتی، هنری و خرید سهام از صندوق های سرمایه گذاری، همچنین خرید اوراق قرضه دولتی است که با توجه به میزان سرمایه متفاوت است.

سرمایه گذاری در پرتغال از طریق خرید ملک

یکی از راه ‌های سرمایه ‌گذاری در پرتغال خرید ملک است که روش های مخصوص به خود را دارد و با خرید ملک می توان اقامت این کشور را دریافت کرد. برای کسانی که از طریق خرید ملک، می خواهند اقدام به سرمایه گذاری در این کشور کنند، نرخ خرید زمین در پرتغال، بسیار پایین تر از دیگر کشورهای اروپایی است.
به همین سبب افراد می توانند متراژ بیشتری را خریداری نمایند. ارزش ملک در این کشور سالیانه بین 5 درصد الی 15 درصد رشد می کند. این روش از سرمایه گذاری، هم افزایش سرمایه و کسب سود را برای فرد سرمایه گذار در بر می گیرد و هم شخص سرمایه گذار اقامت یک کشور اروپایی و عضو شنگن را بدست آورده است. از نکات مهم این روش اقامت برای افراد خانواده شخص را نیز می توان در نظر گرفت.

برای کسب درآمد از طریق سرمایه کذاری در پرتغال، متقاضیان می توانند با خرید ملک در مناطق توریستی، ملک را اجاره بدهد که در این صورت سود حاصل از آن بین 15 تا 20 درصد را در بر می گیرد. این روش به قدری مورد استقبال قرار گرفته است که شرکت هایی در این مناطق به وجود آمده است تا از طریق اجاره املاک توریستی، هم برای خود و هم برای افراد سرمایه گذار سود قطعی به همراه داشته باشد. سرمایه گذاری در پرتغال از طریق خرید ملک را می توان به سه دسته تقسیم کرد که هر سه منجر به اخذ اقامت کشور پرتغال می شود.
افراد می توانند با سرمایه گذاری در املاک پرتغال بعد از 5 سال اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند و سپس بعد از مدت 6 سال برای تابعیت و پاسپورت اقدام کنند. سرمایه گذاران پس از اینکه اقامت دائم را دریافت کردند، می توانند ملکی که خریداری کردند را به فروش برسانند و با توجه به گذر این چند سال می توانند از سود حاصل از آن نیز بهره مند شوند.

خرید ملک با مبلغ 500,000 یورو

افرادای که قصد دارند از این طریق اقدام به سرمایه گذاری در پرتغال کنند، می توانند بعد از مدت 5 سال اقامت دائم خود را دریافت نمایند. یکی از مواردی که در این زمینه می توان به آن اشاره کرد این است که در مناطق کم جمعیت، خرید ملک به میزان 20 درصد کاهش می یابد.

مشارکت در نوسازی املاک به مبلغ 350,000 یورو

کشور پرتغال شرایطی برای سرمایه گذاران فرآهم کرده است تا افراد بتوانند با مشارکت در بازسازی ملک های قدیمی،  بتوانند اقامت این کشور را دریافت کنند. افراد می توانند در بازسازی ملک هایی که بیش از 30 سال عمر داشته باشند و مبلغ 350 هزار یورو برای مشارکت هزینه کنند، مشارکت کنند.

در این روش افراد می توانند در خانه ها نیمه ساخت نیز مشارکت داشته باشند و اقدام به سرمایه گذاری کنند به صورتی که تا تکمیل ساخت خانه مشارکت داشته باشند.
به ازای هر سال برای فرد سرمایه گذار به میزان 2 تا 4 درصد سود برای کل سرمایه در نظر گرفته شده است. با این روش از سرمایه گذاری افراد می توانند بعد از گذشت 5 سال اقامت این کشور را دریافت کنند.

سرمایه گذاری در پرتغال از طریق خرید ملک

مشارکت در نوسازی املاک به مبلغ 280,000 یورو

در این مشارکت نیز افراد می توانند با مبلغ حداقل 280،000 یورو، در ملک های تجاری یا مسکونی، اقدام به بازسازی و یا تکمیل ساخت نمایند. املاکی که با این مبلغ قابلیت مشارکت دارد، معمولا بیش از 30 سال قدمت دارند و به تعداد محدودی برای ارائه وجود دارد.

سرمایه گذاری در پرتغال از طریق ثبت شرکت

سرمایه گذاری در پرتغال از طریق ثبت شرکت از دیگر راه هایی است که متقاضیان می توانند موفق به دریافت اقامت این کشور شوند. در این روش سرمایه گذاران ابتدا باید اسم شرکت را به ثبت برسانند و طرح تجاری خود را ارائه دهند. چندین هفته طول می کشد که سفارت کشور پرتغال این طرح را تایید نمایند. سپس یک ویزای چهار ماهه برای سرمایه گذار صادر می شود تا بتوانند وارد کشور پرتغال شوند و فرآیند ثبت شرکت را تکمیل نمایند.
سرمایه اولیه ای که برای ثبت شرکت نیاز است مبلغ حدود 500 هزار یورو می باشد. دولت پرتغال در سال اول انتظار ندارد شرکتی که متقاضی به ثبت رسانده است الزاما به سود دهی برسد اما در سال دوم حتما باید بتواند تمام هزینه های خود را بپردازد. پس از راه اندازی شرکت، امکان راه اندازی مشاغلی وجود دارد که مرتبط با مدارک تحصیلی ارائه شده نباشد.

نکته ای که از اهمیت بالایی برخوردار است، اجازه کار برای فرزندان و همسر سرمایه گذار است، زمانی این اجازه صادر می شود که اعضای خانواده سمتی در همان شرکت داشته باشند و این درصورتی قابل تایید است که برای آنها بیمه و مالیات رد شده باشد. حقوقی که برای آنها نیز در نظر گرفته می شود نیز حداقل حقوق پایه در پرتغال است که 635 یورو به صورت ماهیانه محاسبه می شود.
از مبلغی که دریافت می کنند باید 34 درصد آن را به عنوان مالیات پرداخت کنند که این مبلغ به ازای هر نفر مبلغی در حدود 220 یورو است و به صورت مستقیم به دولت پرداخت می شود. ویزایی که به این سرمایه گذاری می دهند در ابتدا 2 سال اعتبار دارد و سپس ویزای 3 ساله برای سرمایه گذار صادر می شود. پس از گذشت این 5 سال در صورت داشتن شرایط، اقامت دائم به سرمایه گذار تعلق می گیرد که می تواند بعد از 6 سال برای اخذ پاسپورت اقدام نماید. برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت می توانید با موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان مشاوره تخصصی داشته باشید .

سرمایه گذاری در پرتغال از طریق کارآفرینی

متقاضیان می توانند با در نظر داشتن سرمایه مورد نیاز کشور پرتغال و مواردی که دولت پیشنهاد می دهد، در یکی از مناطق این کشور، حداقل برای ۱۰ نفر از ، شغل تمام وقت ایجاد کند. گرچه این تعداد از افراد با توجه به میزان جمعیتی که کارآفرین در آنجا سرمایه گذاری می کند متفاوت و قابل تغییر است. اگر در مناطق کم جمعیت سرمایه گذاری شود این تعداد به 8 نفر کاهش پیدا می کند. لازم به ذکر است که مشاغلی که ایجاد می شود حتما باید به صورت تمام وقت باشد و شرکت به طور کامل به نام متقاضی اصلی باشد.

از روش دیگری که می توان در کشور پرتغال، سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی استفاده کرد، شراکت در یک شرکت پرتغالی به مبلغ حداقل 350 هزار یورو است که این شراکت باید باعث ایجاد حداقل 5 شغل تمام وقت برای تبعه یا مقیمان پرتغال شود. اخذ اقامت در صورتی میسر است که حداقل سه سال پی در پی شرکت دایر باشد و افراد مشغول به کار باشند.

متقاضیانی که علاقه مند به کار در پرتغال و اخذ ویزای کاری این کشورهستند بهتر است قبل از هر اقدامی، از یک متخصص این کار کمک بگیرند تا در انجام تمام مراحل در کنارشان باشد و بتوانند به درست ترین و متناسب ترین شکل ممکن در روند کار و اتخاذ تصمیم درست عمل کنند.
اگر خواهان مهاجرت و اخذ اقامت کاری پرتغال هستید، پیشنهاد ما این است که می توانید با مشاوران و وکلای ما به صورت تلفنی و رایگان تماس حاصل فرمایید تا برای تمام سوالات و ابهاماتی که در ذهن دارید پاسخ درست دریافت کنید.
کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان، با بررسی دقیق و تخصصی شرایط فعلی شما، بهترین راهنمایی ها را می توانند در اختیار شما عزیزان قرار دهند تا هدفی که در سر دارید را تحقق بخشند.

سرمایه گذاری در پرتغال از طریق کارآفرینی

سرمایه گذاری در پرتغال از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

همانطور که در بال به آن اشاره شد، سپرده گذاری و انتقال پول و مشارکت در انجام پروژه های تحقیقاتی، هنری و خرید سهام از صندوق های سرمایه گذاری همچنین خرید اوراق قرضه دولتی از دیگر راه های سرمایه گذاری در پرتغال به حساب می آیند که انجام این کار به شرح زیر است:

  • افتتاح حساب سپرده به میزان بیش از یک میلیون یورو در یکی از بانک های کشور پرتغال و امکان سرمایه گذاری در پرتغال با این مبلغ و خرید سهام
  • اختصاص سرمایه ای تا مبلغ سیصد و پنجاه هزار یورو در راستای فعالیت های تحقیقاتی و علمی
  • سرمایه گذاری دویست و پنجاه هزار یورویی در زمینه فعالیت های هنری
  • تخصیص سرمایه پانصد هزار یورویی برای خرید سهام از صندوق های سرمایه گذاری و یا کسب و کار های پرتغال

در صورتی که انجام این روند برای شما مشکل است و نمی توانید انجام دهید نگران نباشید. کارشناسان و مشاوران موسسه آتیه آفرینان ایرانیان با آگاهی کامل از شرایط و قوانین کشور پرتغال راهنمایی ها و اقدامات لازم برای اخذ ویزا از این طریق را برای شما انجام خواهند داد.

سرمایه گذاری در پرتغال از طریق خود حمایتی

یکی از روش های دیگر سرمایه گذاری در پرتغال که منجر به اخذ تابعیت پرتغال نیز می شود، روشی به نام « اقامت بازنشستگان در پرتغال »‌ است که « خودحمایتی» و «تمکن مالی پرتغال » نیز نامیده می شود. این روش از کم ریسک ترین نوع ویزا های سرمایه گذاری است. در این روش نیاز به سرمایه گذاری یا انتقال پول به شخصی خاص و یا شرکت خاصی نیست و تمام مدت زمانی که این فرآیند طول بکشد، پول در حساب شخصی فرد متقاضی می ماند.
افراد می‌توانند با ارائه تمکن مالی یا نشان دادن دارایی خود در حساب بانکی، نشان دهند که جزء افراد متمول جامعه خود هستند و توانایی این را دارند که بدون این که کار کنند، خانواده خود را در کشور پرتغال، تحت پوشش خود قرار دهند و تمام هزینه‌های زندگی خود و خانواده را در این کشور پرداخت نمایند.

لازم به ذکر است که به ازای هر یک از اعضای خانواده باید مبلغی مشخص در حساب بانکی خود پول نشان دهند. در این روش هیچ محدودیت سنی برای متقاضی وجود ندارد و تنها با ارائه پرینت حساب بانکی خود به مقدار تعیین شده توسط دولت پرتغال، فرد متقاضی می تواند برای خود و خانواده اش اقامت دائم این کشور را دریافت نماید.
از آنجایی که منع قانونی برای شرایط سنی وجود ندارد افراد بازنشسته نیز می توانند در این طرح شرکت کنند. به همین منظور از این طرح با عنوان اقامت بازنشستگان در پرتغال نیز نام می برند. میزان مبلغ مورد نیازی که متقاضیان باید در حساب خود به ازای هر نفر بلوکه کنند و برای مدت طولانی نگه دارند به شرح زیر است:

مبلغ مورد نیاز برای بلوکه هر نفر در پرتغال

علاوه بر مبلغ بانکی، بسته به تعداد افراد خانواده یک یا دو سند ملکی هم به نام شخص اصلی باید ارائه شود. لازم به ذکر است این مقاله به کوشش تیم تحقیقاتی موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تهیه و تنظیم گردیده است و هرگونه کپی برداری از مطالب آن قانونی نیست.

مزایای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری پرتغال

علاوه بر این که هزینه های زندگی در پرتغال نسبت به سایر کشورهای پیشرفته دنیا پایین تر است و از آب و هوای خوبی برخوردار است سرمایه گذاری در کشور پرتغال نیز دارای مزایا و نقاط مثبتی است که افراد زیادی را در جهت جذب سرمایه آنها، به خود جلب کرده است که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

  • امکان فروش ملک خریداری شده پس از گذشت 5 سال
  • رشد قیمت ملک به میزان 5 الی 15 درصد
  • عدم نیاز به حضور در کشور پرتغال برای مجوز اقامت
  • اعطای مجوز اقامت به اعضای خانواده سرمایه گذار
  • امکان تحصیل رایگان در پرتغال برای فرزندان سرمایه گذار
  • امکان سفر یه کشورهای عضو شنگن بدون نیاز به ویزا
  • امکان سرمایه گذاری بدون نیاز به مدرک تحصیلی و مدرک زبان
  • بدون محدودیت سنی
  • بدون نیاز به سابقه کار

معایب سرمایه گذاری در پرتغال

به طور طبیعی هر کشوری برای زندگی و کار دارای نقاط منفی است که بهتر است افراد قبل از اقدام، به بررسی مفصل آن بپردازند، چرا که ممکن است بر روی تصمیم گیری افراد برای اقدام به سرمایه گذاری این کشور تاثیر بگذارد. برخی از معایب و نقاط ضعف کشور پرتغال در سرمایه گذاری، به شرح زیر است:

  • دشواری یادگیری زبان پرتغالی
  • کم بودن درآمدها
  • حجم محدود در تولیدات و صنایع این کشور
  • کمبود نیروی متخصص در رشته های مورد نیاز در این کشور در بخش‌های سوخت، مواد غذایی، محصولات شیمیایی و دیگر موارد
  • سطح بالای بدهی های عمومی و خصوصی در کشور
  • عدم رقابت بازار داخلی با بازار های خارجی
  • سطح پایین سرمایه گذاری در پرتغال
  • نرخ بیکاری بالا

شایان ذکر است کلیه این موارد برای کسانی حائز اهمیت خواهد بود که قصد زندگی در این کشور را خواهد داشت، در حالی که بیشتر سرمایه گذارانی که کشور پرتغال را انتخاب می کنند، عموماً قصد کسب اقامت و پاسپورت یک کشور اروپایی را دارند و تصمیمی برای زندگی و اقامت دائمی در این کشور ندارند.

معایب سرمایه گذاری در پرتغال

مدارک مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری پرتغال

افرادی می توانند برای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری پرتغال مدارک ارسال نمایند که سن آنها  18 سال به بالا باشد. با توجه به تعدد راه هایی که برای اخذ اقامت سرمایه گذاری وجود دارد، مدارک اضافه تری می تواند مورد نیاز سفارت باشد که باید با مشاوره درست آنها را شناسایی کرد.

برای اخذ ویزای سرمایه گذاری و اقامت در پرتغال مدارکی مورد نیاز سفارت این کشور است که در زیر به آن اشاره شده است:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 2 سال
  • دو قطعه عکس استاندارد
  • نامه شرح دلایل برای اقامت در پرتغال
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • موجودی حساب یا حساب ‌های متقاضی اصلی
  • پرینت گردش حساب
  • فیش حقوق بازنشستگی (در صورت بازنشسته بودن متقاضی)
  • اسناد ملکی و اجاره ‌نامه
  • برگه‌ های سهام و اوراق بهادار و هرگونه مدرکی که درآمد سالیانه متقاضی اصلی را اثبات نماید
  • مدارک لازم برای اثبات افتتاح حساب در کشور پرتغال و اجاره یا خرید ملک برای سکونت متقاضی و همراهانش
  • بیمه ‌نامه معتبر
  • رسید پرداخت هزینه های ویزا

همچنین کارشناسان خبره ما می توانند در صورت نیاز در کنار شما باشند تا در ارسال مدارک خود دچار مشکل نشوید و مرحله به مرحله شما را همراهی می کنند تا به مقصد مورد نظرتان برسید.

سخن پایانی

سرمایه گذاری در پرتغال و شرایط اخذ آن، در این مقاله مورد بررسی قرار گفت. از آنجا که اقامت پرتغال به سبب استانداردهای بالای زندگی در این کشور، افراد بسیاری را مجذوب خود کرده است به همین جهت بر آن شدیم پیرامون مسائل مهم راجع به راه های سرمایه گذاری در پرتغال و استانداردهای مربوط سرمایه گذاری در پرتغال مطالبی را مورد مطالعه و بررسی قرار دادیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد. شاخص های اقتصادی تأثیر گذار، خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی، خرید اوراق قرضه دولتی و مدارک و هزینه های مورد نظر برای سرمایه گذاری در پرتغال از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت.

سوالات متداول

مزایای مهاجرت و سرمایه گذاری در پرتغال چیست؟

امکان فروش ملک خریداری شده پس از گذشت 5 سال
رشد قیمت ملک به میزان 5 الی 15 درصد
عدم نیاز به حضور در کشور پرتغال برای مجوز اقامت و…

شرایط سرمایه گذاری در پرتغال چیست؟

افرادی که بر روی ملک سرمایه گذاری انجام می دهند باید حداقل 5 سال آن را نگه دارند، به این معنی است که ملک تا 5 سال نباید فروخته شود تا اقامت تمدید شود. همچنین پول سرمایه گذاری شده باید خارج از کشور پرتغال تأمین شده باشد و…

امکان سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در پرتغال وجود دارد؟

امکان اخذ اقامت در این روش امکان پذیر است و حداقل میزانه سرمایه 500 هزار یورو است تا فرد بتواند برای خود و خانواده اش اقامت دریافت کند.

معایب سرمایه گذاری در پرتغال چیست؟

دشواری یادگیری زبان پرتغالی
کم بودن درآمدها
حجم محدود در تولیدات و صنایع این کشور و…

4.7/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در پرتغال کار در پرتغال

کار در پرتغال همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به این ک...

خرید ملک در پرتغال خرید ملک در پرتغال

یکی از بهترین راه ها برای سرمایه گذاری در پرتغال، خرید ملک در پرتغال است. ثبات اقتصادی این ک...

مهاجرت به پرتغال مهاجرت به پرتغال

کشور پرتغال عضو اتحادیه اروپا و شنگن است، و جاذبه های تاریخی و گردشگری بسیار زیبا دارد.خدما...

نظرات کاربران
زهرا

مرسی عالی بود

آتیه آفرینان

سپاسگذاریم

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button