مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری عمان یکی از روش های پر طرفدار برای مهاجران می باشد. سرمایه گذاری در عمان و اخذ ویزای سرمایه گذاری در عمان از روش های مختلفی امکان پذیر است، که در برخی از این روش ها امکان اقامت در کشور عمان وجود دارد و برخی فقط روش های سرمایه گذاری در عمان هستند و از این طریق شما نمی توانید اقامت عمان را به دست آورید.

در این مطلب قوانین مهاجرت به عمان و شرایط اخذ اقامت عمان از طریق سرمایه گذاری را به شما شرح می دهیم. همچنین در مورد میزان درآمد و هزینه زندگی در عمان توضیح می دهیم تا بدانید با توجه به میزان درآمدی که از سرمایه گذاری در عمان به دست می آورید می توانید برای مهاجرت به عمان اقدام کنید یا نه.

🔊 پادکست شرایط سرمایه گذاری در عمان 🔊 

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری عمان

سرمایه گذاری در عمان

از آن جایی که ارزش پول ایران به نسبت پول عمان بسیار پایین است سفر به این کشو هزینه زیادی برای افراد ایرانی دارد و باید مبالغ زیادی را برای هتل، رستوران و سایر مخارج در نظر گرفت. عمان دارای 11 استان است. این 11 استان عبارتند از:

  1. مسقط
  2. الداخلیه
  3. مسندام
  4. الظهیره
  5. آل بوریمی
  6. الوستا
  7. الباطنه ی شمالی
  8. الباطنه ی جنوبی
  9. الشرقیه ی شمالی
  10. الشرقیه ی جنوبی
  11. ظفار

هر کدام از این استان ها دارای شهرهای کوچک و بزرگ هستند. مثلا استان مسقط دارای شهرهای مسقط، مطرح، بوشر، سیب، العامرات و قریات می باشد.
عمان دارای مناطق آزادی می باشد که برخی قوانین در این مناطق با بخش های دیگر عمان متفاوت است.
این مناطق شامل منطقه آزاد صلاح، بندر صلاح، منطقه آزاد صحار، بندر صحار، منطقه آزاد مسندم، منطقه آزاد ریسوت، منطقه آزاد صلاله و منطقه آزاد المزیونه می باشد. منطقه آزاد مسندم بخشی از عمان است که از کشور جدا افتاده و در جنوب تنگه هرمز قرار دارد.

سرمایه گذاری در عمان

روش های سرمایه گذاری در عمان

برای سرمایه گذاری در عمان روش های مختلفی وجود دارد. اما اگر می خواهید با سرمایه گذاری در عمان اقامت این کشور را به دست آورید انتخاب شما محدود می شود.
این نکته را باید در نظر داشته باشید که با اخذ اقامت عمان از طریق سرمایه گذاری نمی توانید اقامت دائم و تابعیت عمان را به دست آورید و تنها ویزای سرمایه گذاری شما تمدید می شود.

روش های سرمایه گذاری در عمان به صورت زیر هستند:

نکاتی در مورد مهاجرت سرمایه گذاری در عمان

یکی از روش های پر طرفدار برای دریافت اقامت عمان و سرمایه گذاری در این کشور، ثبت شرکت در عمان می باشد. شما برای ثبت شرکت در عمان باید حداقل 20 هزار ریال عمان سرمایه گذاری کنید. ثبت شرکت در عمان به خصوص برای افرادی که در حوزه صادرات و واردات مشغول به کار هستند، مناسب می باشد. با توجه به پایین بودن هزینه گمرک در عمان میزان هزینه شرکت ها پایین آمده و سود بیشتری کسب می شود.

ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان نسبت به مناطق دیگر کمی متفاوت است. در چند سال اخیر اجازه ثبت شرکت در این مناطق نیز برای افراد خارجی داده شده است.
شما با ثبت شرکت در مناطق آزاد می توانید مالکیت صد در صد شرکت را داشته باشید و علاوه بر این موضوع از 50 سال معافیت مالیاتی استفاده کنید. برای ثبت شرکت در عمان باید از وزارت بازرگانی و صنایع عمان گواهی تجارت دریافت کنید.

مراحل ثبت شرکت در عمان

مراحل ثبت شرکت در عمان به صورت زیر می باشد:

  1. نام شرکت را ثبت کنید. برای این کار درخواستی را به وزارت بازرگانی و صنایع عمان ارسال کنید تا نام شرکت ثبت شود.
  2. اسناد و مدارک ثبت شرکت را ارسال کنید. بعد از انجام مراحل ثبت برند و نام شرکت باید اسناد و قرارداد سهامداران را تهیه کرده و بعد از امضا به وزارت بازرگانی و صنایع ارائه دهید.
  3. ثبت نام در اتاق تجارت و صنعت عمان (OCCI). بعد از ثبت نام در وزارت بازرگانی و صنایع برای رعایت قوانین و مقررات تجاری شرکت باید در اتاق تجارت و صنعت عمان ثبت نام کنید.
  4. دریافت تاییدیه دولتی. با توجه به اندازه و نوع فعالیت شرکت ممکن است لازم باشد در برخی موضوعات از دولت تاییدیه دریافت کنید. مواردی مثل ثبت مالیات، ثبت نام در اداره پلیس عمان، ثبت نام در وزارت نیرو برای دریافت مجوز کار، پروانه شهرداری، مجوز صادرات و واردات با توجه به نوع فعالیت شرکت و مجوزهای صنعتی و زیست محیطی
  5. مهر اختصاصی برای شرکت طراحی کنید.
مراحل ثبت شرکت در عمان

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در عمان

برای ثبت شرکت در عمان باید مدارکی را آماده کنید، که به شرح زیر است:
  • فرم ثبت شرکت
  • مدارک شناسایی ترجمه شده
  • گواهی سوء پیشینه
  • پرینت حساب بانکی مربوط به 6 ماه اخیر
  • کپی پاسپورت معتبر
  • یک قطعه عکس
  • مدارک هویتی معتبر سهامداران
  • کپی مدارک شناسایی سهامداران
  • فرم امضا شده توسط مالک و سهامداران شرکت
  • اساسنامه شرکت
  • گواهی عضویت در اتاق بازرگانی و صنایع عمان
  • گواهی سپرده سرمایه اولیه در بانک

انواع ثبت شرکت در عمان

برای افراد خارجی 2 نوع ثبت شرکت در عمان وجود دارد. شما می توانید شرکتی در عمان ثبت کنید که مالک حقیقی آن خودتان هستید. این نوع ثبت شرکت حدود 5 تا 6 ماه زمان می برد تا پروسه آن انجام شود. بعد از انجام مراحل اولیه باید محلی را اجاره کنید و کارمندانی را استخدام کنید.
در این حالت شما اقامت 6 ماهه دریافت می کنید و در این 6 ماه باید نشان دهید که فعالیت شرکت برای خودتان و برای کشور عمان سودآور است. در این صورت اقامت 6 ماهه شما به اقامت 2 ساله تبدیل می شود. این اقامت در صورت ادامه دار بودن فعالیت شما در عمان قابل تمدید است.

در روش دوم شما به عنوان فرد خارجی مالکیت حقوقی شرکت را برعهده دارید. در این نوع ثبت شرکت شما شرکتی در ایران دارید و می توانید با ارسال مدارک ترجمه شده شرکتی با همان نام یا نامی دیگر در عمان با طرف عمانی ثبت کنید.
مزیت این نوع ثبت شرکت این است که مدت زمان انجام مراحل آن کمتر است و حدود 3 تا 4 ماه طول می کشد شرکت شما در عمان ثبت شود. بعد از ثبت شرکت بلافاصله اقامت سرمایه گذاری عمان را دریافت می کنید، که اعتبار آن دو ساله می باشد.

طبق قوانین ثبت شرکت در عمان برای افراد خارجی طرف خارجی می تواند مالک 70 در صد از شرکت باشد و طرف عمانی باید مالکیت 30 در صد از شرکت را داشته باشد. اما شخص عمانی اجازه تصمیم گیری و حق مدیریت در شرکت را ندارد و فقط به صورت ماهانه یا سالانه حقوق خود را از شرکت دریافت می کند.
البته همان طور که گفتیم در مناطق آزاد عمان می توان مالکیت صد در صد شرکت را داشت و نیازی به مالک عمانی نیست. تنها مورد در ثبت شرکت در مناطق آزاد این است که باید بیزینس پلن قوی ارائه دهید تا هیئت تصمیم گیری در منطقه آزاد با ثبت شرکت در آن منطقه موافقت کند.

انواع ثبت شرکت در عمان

شما می توانید از طرق مختلفی شرکت خود را در عمان ثبت کنید و از این راه اقامت سرمایه گذاری عمان را به دست آورید.

  • شرکت با مسئولیت محدود

یکی از پر طرفدار ترین روش ها برای ثبت شرکت در عمان شرکت با مسئولیت محدود است. در این شرکت مسئولیت سهامداران محدود است  و شامل یک سهم از کل سهام شرکت می شود. حداقل سهامدار مورد نیاز برای ثبت چنین شرکتی 2 نفر است و باید حداقل یکی از سهامداران از شهروندان عمان یا کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس باشد. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید حداقل 150 هزار ریال عمان سرمایه داشته باشید.

  • شرکت با مشارکت محدود

شرکت با مشارکت محدود نیاز به 2 عضو دارد. یک نفر از اعضای شرکت باید شهروند عمان باشد و شریک عمومی نامیده می شود. این شریک در قبال تعهدات و بدهی های شرکت مسئول است. شریک دیگری که به آن شریک محدود می گویند می تواند فرد خارجی باشد و به اندازه سهام خود در شرکت در قبال تعهدات و بدهی ها مسئولیت دارد.

  • شرکت سهامی عام

این نوع شرکت همان طور که از اسم آن مشخص است می تواند در بورس عرضه شود و سهام آن توسط عموم خرید و فروش شود. برای ثبت این نوع شرکت به تاییدیه وزارت تجارت و صنعت عمان نیاز است. حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت چنین شرکتی 150 هزار ریال عمان می باشد.

  • شرکت سهامی خاص

این نوع شرکت برای خرید و فروش عمومی نمی تواند در دسترس قرار گیرد و وارد بازار بورس نمی شود. برای ثبت چنین شرکتی به 3 سهام دار نیاز است. یک سهام دار مانند روش های دیگر ثبت شرکت باید شهروند عمان باشد و حداقل 30 در صد از سهام شرکت به نام او باشد. برای راه اندازی شرکت سهامی خاص در عمان به سرمایه کمتری نیاز است و شما می توانید با داشتن سرمایه 50 هزار ریالی شرکت سهامی خاص در عمان ثبت کنید.

  • دفتر شعبه

اگر شرکتی خارجی بخواهد شعبه ای از شرکت خود را در عمان تاسیس کند نیاز به تاییدیه وزارت بازرگانی و صنعت عمان دارد. برای ثبت چنین شرکتی باید بیزینس پلن قوی داشته باشید و فعالیت شرکت تاثیر به سزایی بر اقتصاد عمان داشته باشد. در این صورت یک عامل محلی از ویزای شما حمایت می کند و می توانید به عمان مهاجرت کنید و در آن جا سرمایه گذاری کنید.

  • آژانس تجاری

اگر زمینه فعالیت شما صادرات و واردات می باشد، می توانید از این طریق آژانس تجاری خود را در عمان ثبت کنید. یک آژانس تجاری در واقع محلی برای تبلیغ و توزیع خدمات و محصولات شرکت خارجی است که می خواهد کالا و خدمات خود را به عمان صادر کند. نماینده تجاری که در این آژانس تجاری فعالیت می کند باید شهروند عمان باشد که نام این شخص باید در اتاق بازرگانی عمان ثبت شده باشد تا اجازه فعالیت در آژانس تجاری را داشته باشد.

انواع ثبت شرکت مهاجرت اقامت سرمایه گذاری عمان

طرح تجاری برای اخذ اقامت عمان از طریق سرمایه گذاری

شما از هر روشی که بخواهید در عمان شرکت ثبت کنید، لازم است بیزینس پلن قوی داشته باشید. این بیزینس پلن باید نوع کسب و کار و هدف شما برای سرمایه گذاری در عمان را به طور واضح توضیح دهد. شما باید در بیزینس پلن خود نشان دهید که با ثبت شرکت در عمان می توانید هم برای خود و هم برای کشور عمان درآمد زایی کنید و تاثیر مثبتی در اقتصاد این کشور داشته باشید.

برای نوشتن بیزینس پلن و دریافت اقامت سرمایه گذاری عمان یک سری قوانین و قواعد وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنید تا طرح تجاری شما در سطح استاندارد باشد. قبل از ارسال بیزینس پلن خود حتما با مشاوران حوزه تخصصی خود مشاوره داشته باشید. زیرا ممکن است برخی طرح های تجاری و سرمایه گذاری ها در عمان جواب ندهد، اما در کشور دیگری بسیار مورد توجه قرار گیرد.

مزایای ثبت شرکت در عمان

  • کشور عمان دارای مناطق آزاد است که چند سالی است به افراد خارجی اجازه فعالیت در این مناطق را می دهد. با ثبت شرکت در این مناطق آزاد تا 50 سال از پرداخت مالیات معاف هستید.
  • اگر شرکتی که در عمان ثبت کرده اید، از نوع شرکت با مسئولیت محدود باشد، از مالیات سهام و مالیات بر ارزش افزوده و مالیات اموال معاف می شوید.
  • برای افرادی که در زمینه صادرات و واردات فعالیت دارند، عمان گزینه بسیار مناسبی است. زیرا بدون محدودیت بین المللی می توانند به هر کدام از کشورها صادرات یا واردات انجام دهند.
  • کشور عمان در سازمان تجارت جهانی عضو است، که این موضوع یک مزیت محسوب می شود.
  • امکان دریافت ویزای شینگن از مسیر راحت تر
  • امنیت بالا در کشور عمان
  • ثبات اقتصادی و کم شدن ریسک سرمایه گذاری در عمان
  • هزینه هایی مثل هزینه نیروی کار و دفتر کار در عمان پایین می باشد.
  • امکان افتتاح حساب بانکی که از نظر بین المللی اعتبار بالایی دارد.
  • اخذ اقامت عمان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری در عمان از طریق خرید ملک

یکی دیگر از راه های سرمایه گذاری در عمان خرید ملک در این کشور می باشد. شما با خرید ملک در عمان می توانید در این کشور اقامت داشته باشید. اما خرید ملک در عمان به منزله اخذ تابعیت این کشور نمی باشد. اقامت شما وخانوادتان در عمان تا زمانی ادامه دارد، ملکی در عمان داشته باشید. سند این املاک 90 ساله بوده و شما با پرداخت هزینه ملک می توانید 90 سال صاحب آن باشید.

در زمان خرید و فروش ملک در عمان فروشنده هیچ مبلغی پرداخت نمی کند. اما خریدار باید یک سری هزینه را در نظر بگیرد. هزینه هایی مثل هزینه ثبت نام، هزینه درخواست و هزینه تمبر مالیاتی. در کنار این موارد بهتر است هنگام خرید ملک از مشاوره های قانونی نیز استفاده کنید تا در روند خرید ملک در عمان مشکلی برای شما پیش نیاید. برای مشاوره نیز باید هزینه ای را در نظر بگیرید. هزینه های دریافتی شامل موارد زیر هستند:

  • 3 در صد هزینه ثبت نام
  • 20 دلار آمریکا برای هزینه درخواست
  • 3 در صد هزینه تمبر مالیاتی

دولت عمان به افراد خارجی اجازه نمی دهد که در هر منطقه ای از عمان ملک خریداری کنند. بلکه مناطق مشخصی برای مهاجران وجود دارد، که تنها اجازه دارند در آن مناطق ملک خریداری کرده و اقامت کنند. یکی از مزیت های خرید ملک در عمان این است که مهاجران می توانند تا 80 در صد قیمت خانه را به عنوان وام دریافت کنند و این وام را طی 25 سال بازگردانند.
میزان سودی که به وام شما تعلق می گیرد به مسائل مختلفی مثل ملیت شما و ارزش ملک بستگی دارد. البته بانکی که می خواهید از آن جا وام دریافت کنید، نیز ممکن است شرایط متفاوتی داشته باشد. به طور کلی قوانین بانک های عمان در قبال افراد مهاجر متفاوت است. پس قبل از اقدام برای دریافت وام حتما از شرایط دریافت وام مطلع شوید.

بانک هایی که می توانید از آن ها وام دریافت کنید به شرح زیر هستند:

  • Alhi bank
  • بانک مسقط
  • بانک دفتار عمان
  • بانک های بین المللی مثل HSBC

اگر شخصی بخواهد به عمان مهاجرت کند و برای سرمایه گذاری در عمان زمین خریداری کند، باید طی 4 سال آن را بسازد. برای ساخت و ساز در زمین نیاز به مجوز است.

مهاجرت اقامت سرمایه گذاری عمان از طریق خرید ملک

در عمان اگر شخص مالکی فوت کند و هیچ وارثی نداشته باشد ملک او توسط وزارت گردشگری اداره می شود و بعد از 15 سال در اختیار دولت قرار می گیرد. یکی از مزایای خرید ملک در عمان این است که حتی اگر شخص مالک از عمان به هر دلیلی اخراج شود، مالکیت ملک خود را از دست نمی دهد.
حدود 40 در صد از جمعیت عمان را افراد مهاجر تشکیل می دهند، که این افراد در عمان برای خرید خانه یا اجاره خانه اقدام می کنند. البته بیشتر افرادی که به عمان مهاجرت می کنند، خرید خانه و ملک را ترجیح می دهند. به خصوص خرید ملک در پایتخت این کشور یعنی شهر مسقط تقاضای بالایی دارد. به همین دلیل قیمت خانه در این شهر به نسبت مناطق دیگر عمان بالاتر است.

یکی از مزیت های خرید ملک در عمان این است که شما با انتقال سند بلافاصله اقامت عمان را دریافت می کنید و می توانید برای مهاجرت به عمان خانواده شامل همسر، فرزند و والدین خود را به این کشور ببرید. اما به محض فروش ملک اقامت خود را در عمان از دست می دهید.

مدارک لازم برای خرید ملک در عمان

در عمان فرد مهاجر برای خرید و فروش ملک باید تمام مدارک واسناد زیر را در اختیار داشته باشد تا بتواند ملکی را خریداری کند.

  • کپی پاسپورت خریدار و فروشنده
  • در صورت کار در عمان کپی کارت کار خریدار و فروشنده
  • گواهی که تعداد اعضای خانواده خریدار را نشان دهد.
  • آدرس اقوام درجه یک خریدار ( در صورت نیاز اقوام درجه دو)
  • کپی اسناد ثبت نام تجاری برای افراد حقوقی
  • مدارک حقوقی

سرمایه گذاری در عمان و بررسی قیمت ملک در عمان

اگر می خواهید برای سرمایه گذاری در عمان از طریق خرید ملک اقدام کنید، باید قیمت ملک در نقاط مختلف و در شرایط مختلف را بررسی کنید تا با توجه به سرمایه خالص خود برای اقامت سرمایه گذاری عمان تصمیم بگیرید.

طبق گزارش بازار املاک عمان متوسط قیمت یک آپارتمان یک خوابه 105 هزار ریال عمان می باشد. میانگین قیمت آپارتمان های دو خوابه 142 هزار ریال عمان و خانه های سه خوابه 150 هزار ریال عمان می باشد. اما اگر بخواهید دنبال خانه های ویلایی باشید باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. برای خرید خانه ی ویلایی حداقل 187500 ریال باید پرداخت کنید که این ویلاها عموما دو خوابه هستند. اما ویلاهای بزرگ تر و 6 خوابه هزینه ای حدود 780 هزار ریال دارند.

در جدول زیر می توانید قیمت آپارتمان و ویلا را با توجه به ابعاد ساختمان در عمان بررسی کنید. قیمت های ذکر شده بر حسب ریال عمان است.

قیمت آپارتمانکمترین قیمتبیشترین قیمت
یک خوابه38000105000
دو خوابه50000142000
سه خوابه70000150000
قیمت ویلاکمترین قیمتبیشترین قیمت
سه خوابه130000300000
چهار خوابه180000440000
پنج خوابه222000558000

در اوایل سال 2023 میزان قراردادهای فروش ملک در عمان 15.2 در صد کاهش یافت. همچنین قراردادهای رهنی نیز 25.8 در صد کمتر از سال قبل شد.

سرمایه گذاری در عمان از طریق خرید اوراق قرضه

شما می توانید با خرید اوراق قرضه دولتی وارد بورس عمان شوید و از این طریق برای سرمایه گذاری در عمان اقدام کنید. البته این مورد تنها با هدف سرمایه گذاری می باشد و به هیچ عنوان نمی شود، با خرید اوراق قرضه اقامت عمان را به دست آورد.

اگر شما جز افرادی هستید که از طریق تحصیل، از طریق کار یا هر روش دیگری به عمان مهاجرت کرده اید، می توانید برای سرمایه گذاری در عمان از این روش استفاده کنید.

اقامت سرمایه گذاری عمان از طریق خرید اوراق قرضه

مزایای سرمایه گذاری در عمان

  • در کشور عمان سرمایه گذاری با ارزهای خارجی انجام می شود و مسائلی مثل بی ارزش شدن ریال نمی تواند در سرمایه گذاری شما مشکلی ایجاد کند.
  • برای سرمایه گذاری از طریق صادرات و واردات کشور عمان بسیار مناسب است. زیرا به آب های آزاد دسترسی دارد.
  • همچنین به علت پایین بودن هزینه گمرک در عمان صادرات و واردات سود بیشتری دارد.
  • عمان از نظر اقتصادی پیشرفت زیادی داشته است و در حال رشد می باشد.
  • عمان رابطه خوبی با کشورهای دیگر دارد و وارد تنش های سیاسی نمی شود. همین مورد باعث می شود سرمایه گذاری درعمان امن باشد.
  • آزادی انتقال سرمایه و سود
  • نرخ مالکیت می تواند بعد از بررسی شورای وزرا از 70 در صد به 100 در صد برسد.

معایب سرمایه گذاری در عمان

  • جمعیت این کشور کم است و میزان درخواست کالا و خدمات پایین می باشد.
  • عمان نسبت به کشورهای دیگر حوزه خلیج فارس سهام صنعتی کمتری دارد.
  • مجوز ویزا و مجوز کار برای افراد مهاجر به خصوص مهاجران زن دارای پیچیدگی های زیادی است.
  • بخش دولتی و خصوصی در عمان به درستی تقسیم نشده است.
  • دولت برای بخش استخدام و کار شرکت های بین المللی سهمیه تعیین می کند.
  • با سرمایه گذاری در عمان نمی توان تابعیت این کشور را به دست آورد.

مالیات مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری عمان

یکی از موارد مهم هنگام مهاجرت به هر کشوری بررسی نرخ مالیات در آن کشور می باشد. افرادی که تمایل دارند در عمان سرمایه گذاری کنند و از این طریق اقامت عمان را به دست آورند، باید بدانند چه مقدار از درآمدی که به دست می آورند، صرف پرداخت مالیات می شود. در ادامه انواع مالیات در عمان را بررسی می کنیم.

انواع مالیات در عمان
  • مالیات بر درآمد

در کشور عمان مالیات بر درآمد از افراد گرفته نمی شود. فرقی ندارد شهروند عمان باشید یا فرد مهاجر. در عمان برای مشاغل مختلف و درآمدهای مختلف مالیات بر درآمدی تعریف نشده است.

  • مالیات شرکتی

در عمان تقریبا تنها درآمد دولت از مالیات مربوط به مالیات شرکت ها می باشد. اگر برای ثبت شرکت در عمان اقدام کرده اید و در مناطق آزاد عمان شرکت خود را ثبت نکرده اید، باید سالانه 15 در صد از درآمد شرکت را به عنوان مالیات پرداخت کنید. مالیات شرکتی فقط از مهاجران گرفته می شود و افراد عمانی این مالیات را پرداخت نمی کنند.

  • مالیات بر ارزش افزوده

در کشور عمان برای بیشتر کالاها مالیات بر ارزش افزوده تعریف نشده است و فقط به برخی کالاها مثل مشروبات الکلی و تنباکو مالیات بر ارزش افزوده اضافه می شود. مقدار این مالیات حدود 5 در صد می باشد.

  • تمبر مالیاتی

افراد برای خرید ملک در عمان باید تمبر مالیاتی تهیه کنند. میزان این مالیات 3 در صد می باشد. این مالیات فقط توسط خریدار پرداخت شده و فروشنده مبلغی پرداخت نمی کند. برخی افراد به همین دلیل ترجیح می دهند در عمان خانه اجاره کنند.

بررسی وضعیت اقتصادی عمان

کشور عمان از سال 2004 پیشرفت اقتصادی فوق العاده ای داشته است. یکی از دلایل اصلی این موضوع استفاده از ذخایر نفتی می باشد. عمان از نظر اقتصادی کشور تقریبا سالمی است. میزان بدهی های دولت در سال 2019 حدود 38.9 در صد تخمین زده شد. این مقدار در مقایسه با ذخایر طلای عمان و ارز خارجی بسیار کم است.

بررسی نرخ بیکاری در عمان

نرخ بیکاری در هر کشوری تعداد افرادی را مشخص می کند که به دنبال شغل هستند. در عمان در جهت کاهش نرخ بیکاری فعالیت های زیادی انجام شده است.
میزان نرخ بیکاری در سال 2010 حدود 4.4 بود که از آن سال این عدد رو به کاهش رفت. در سال 2014 این عدد به 3.8 رسید و در 3 سال اخیر روی عدد 3.1 ثابت است. به طور کلی نرخ بیکاری زیر 5 عدد مطلوبی به حساب می آید. در عمان نزدیک به دو میلیون شغل توسط افراد مهاجر گرفته شده است و یکی از مشکلات عمان بیکاری جوانان این کشور است.

نرخ بیکاری در عمان

هزینه زندگی در عمان

عموما مهاجرت به عمان نسبت به کشورهای همسایه منطقی تر است. از آن جایی که در عمان مالیات بر درآمد به افراد تعلق نمی گیرد، میزان هزینه ها کمتر می شود.
هزینه زندگی در مسقط پایتخت عمان نسبت به شهرهای دیگر بالاتر است. در سال 2020 مسقط از میان 209 شهر مهم در دنیا از لحاظ هزینه زندگی در رتبه 96 قرار گرفت. این رتبه بندی نشان می دهد هزینه زندگی در مسقط نسبت به تورنتو بیشتر و نسبت به رم و مادرید کمتر است.

در عمان هزینه آب و برق بسیار کم است و از آن جایی که ساخت و ساز خانه در عمان زیاد است با هر بودجه ای خانه در عمان پیدا می شود. هزینه های اضافه نیز با توجه به متراژ خانه و امکانات آن متفاوت است. در عمان خانه های مبله بسیار کم پیدا می شود. به همین دلیل اگر قصد اجاره خانه دارید، باید برای خرید وسایل خانه و هزینه حمل و نقل نیز بودجه ای در نظر بگیرید. برای اجاره خانه در عمان ممکن است صاحب خانه از شما بخواهد اجاره خانه را یک ساله یا 6 ماهه پرداخت کنید. البته شما می توانید خانه ای پیدا کنید که اجاره را ماهانه پرداخت کنید. در هر صورت باید در قرار داد ذکر کنید که بر چه اساس توافق کرده اید.

هزینه حمل و نقل در عمان

در عمان نسبت به کشورهای اروپایی استفاده از خودروی شخصی به صرفه تر است و افراد مهاجر در اکثر مواقع خودروی شخصی تهیه می کنند. اما اگر بخواهید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، هزینه بسیار کمی باید پرداخت کنید. در عمان برای استفاده از تاکسی هزینه بر حسب هر کیلومتر طی شده محاسبه می شود و قیمت آن مقرون به صرفه است. در عمان برای هر کیلومتری که توسط تاکسی طی می شود باید مبلغی حدود 0.2 ریال پرداخت کنید و برای استفاده از وسایل نقلیه ای مثل اتوبوس باید حدود 0.5 ریال عمان پرداخت شود.

هزینه غذا در عمان

هزینه غذا و خورد و خوراک در عمان برای مهاجران اروپایی ارزان است. اما مسلما برای ایرانیان هزینه ها بیشتر است. در عمان برای تهیه غذا از رستورانی ارزان قیمت باید حدود 2 ریال هزینه کنید. تهیه غذای 2 نفره در رستوران های متوسط حدود 10 ریال هزینه دارد. در عمان برای خرید شیر، نان، برنج، پنیر و مرغ باید به ترتیب 0.63 ریال، 0.41 ریال، 0.69 ریال، 2.69 ریال و 2.16 ریال هزینه کنید.

هزینه های مراقبت بهداشتی در عمان

حتما قبل از اقامت در عمان و دریافت ویزای سرمایه گذاری عمان دقت کنید بیمه ی درمانی که گرفتید شامل خدمات دندان پزشکی و مشکلات روانی نیز شود. زیرا برخی بیمه ها این موارد را پوشش نمی دهند. در عمان اکثر شرکت ها بیمه های درمانی را برای افراد در نظر می گیرند. شهروندان عمانی می توانند به صورت رایگان از خدمات بهداشتی و درمانی استفاده کنند.
اما مهاجران امکان استفاده رایگان از این خدمات را ندارند. برای مهاجران نرخ خدمات بهداشتی به صورت نرخ یارانه ای محاسبه می شود. مهاجران می توانند از خدمات بهداشتی و درمانی خصوصی نیز استفاده کنند که قیمت بالاتری دارد.

بررسی وضعیت اقتصادی اقامت سرمایه گذاری عمان

هزینه تحصیل در عمان

هزینه تحصیل در عمان بسیار زیاد است. به خصوص برای افرادی که چند فرزند دارند این هزینه بیشتر هم می شود. البته در عمان مدارس دولتی نیز وجود دارد که میزان هزینه های شما را کم می کند. اما اکثر افرادی که به عمان مهاجرت می کنند، تمایل دارند فرزندانشان در مدارس خصوصی و بین المللی تحصیل کنند که میزان هزینه این مدارس بسیار زیاد است.

اگر قصد مهاجرت به عمان و اخذ اقامت عمان از طریق سرمایه گذاری را دارید می توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تماس بگیرید و از شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری عمان و قوانین مهاجرت به عمان مطلع شوید.

سوالات متداول

نرخ بیکاری در کشور عمان چگونه است؟

به طور کلی نرخ بیکاری زیر 5 عدد مطلوبی به حساب می آید. در عمان نزدیک به 2 میلیون شغل توسط افراد مهاجر گرفته شده است و یکی از مشکلات عمان بیکاری جوانان این کشور است.

مزایای سرمایه گذاری در عمان چیست؟

برای سرمایه گذاری از طریق صادرات و واردات کشور عمان بسیار مناسب است. زیرا به آب های آزاد دسترسی دارد.
همچنین به علت پایین بودن هزینه گمرک در عمان صادرات و واردات سود بیشتری دارد.
عمان از نظر اقتصادی پیشرفت زیادی داشته است و در حال رشد می باشد و…

معایب سرمایه گذاری در عمان چیست؟

بخش دولتی و خصوصی در عمان به درستی تقسیم نشده است.
دولت برای بخش استخدام و کار شرکت های بین المللی سهمیه تعیین می کند.
با سرمایه گذاری در عمان نمی توان تابعیت این کشور را به دست آورد.

5/5 - (5 امتیاز)
مقالات مشابه
سایت و موسسات کاریابی در عمان سایت و موسسات کاریابی در عمان

اگر به دنبال فرصت‌های شغلی و مشاغل ایده آل در عمان هستید، باید ابتدا سایت‌ها و مؤسسات کاری...

شرایط کار پرستاران و پزشکان در عمان شرایط کار پرستاران و پزشکان در عمان

شرایط کار پرستاران و پزشکان در عمان و نحوه اخذ مجوز کار در عمان در این مطلب مورد بررسی قرار ...

کار در عمان کار در عمان

کار در عمان برای ایرانیان همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مه...

نظرات کاربران
ایزدی کیان

با سلام ممنون ومتشکر از راهنمایی های ارزنده بنده حدود یک میلیون دلار برای ساخت کارخانه ای در یک کشور عربی در نظر دارم سوال اینجاست که ایا تهسیلات راحت میشود دریافت کرد ایا از یک شرکت تولیدی حمایت میشود درصورت امکان راهنمایی بفرمایید

آتیه آفرینان

با سلام دوست عزیز برای پاسخ سوالتان بهتراست تایم مشاوره تخصصی دریافت کنید، با شماره 02172207 تماس بگیرید.

ميثمى

سلام خسته نباشید. آيا در حال حاضر ميتونيم در عمان سرمايه گذاري كنيم؟

آتیه آفرینان

با سلام، بله امکان پذیر می باشد.

یاسمن

سلام وقتتون بخیر شرایط تمکن مالی عمان به چه صورت است؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر ، برای بررسی شرایطتان و دریافت مشاوره با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

محمدی

سلام وقتتون بخیر شرایط اقامت کاری عمان به چه صورت است؟

آتیه آفرینان

با سلام، به طور کلی برای اخذ ویزای کار بهتر است مدرک لیسانس و سابقه کاری مرتبط ارائه دهید.شما می توانید با شماره ی 02172207 تماس بگیرید تا مشاوران ما به صورت رایگان شرایطتان را بررسی کنند.

مانی

بسیار عالی بود ممنون

آتیه آفرینان

سپاسگذارم

امیر

سلام خسته نباشید. ممنون از سایت خوب و اطلاعات مفیدتون

آتیه آفرینان

سلام ممنون از نگاهتون

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button