مهاجرت و اقامت ثبت شرکت کانادا باید قبل از اقدام برای اخذ ویزای کانادا بدانید قرار است در کدام ایالت شرکت خود را ثبت کنید. قوانین ثبت شرکت در کانادا به یک صورت نیست. بلکه در ایالت های مختلف قوانین و شرایط ثبت شرکت کمی متفاوت است.

در این مطلب شرایط ثبت شرکت در کانادا و مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا را بررسی می کنیم و به طور کامل توضیح می دهیم، چگونه برای ثبت شرکت کانادا اقدام کنید. این مقاله توسط موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است. امیدواریم پاسخ سوالات خود را در این مطلب به دست آورید.

🔊 پادکست شرایط ثبت شرکت در کانادا 🔊 

ثبت شرکت در کانادا

کشور کانادا در شمال قاره آمریکا قرار دارد. این کشور از جنوب با ایالات متحده آمریکا همسایه است و در جهت های دیگر جغرافیایی به اقیانوس های اطلس، آرام و منجمد شمالی منتهی می شود. کانادا بعد از روسیه دومین کشور پهناور جهان است. قسمت های شمالی این کشور به دلیل سرمای شدید خالی از سکنه است.

کانادا دارای 10 ایالت و 3 قلمرو است. با وجود پهناور بودن کانادا جمعیت آن نسبت به روسیه و آمریکا کمتر است. با وجود این که مساحت ایالت متحده آمریکا نسبت به کانادا کمتر است.

حدود 90 در صد از مردم کانادا در جنوب این کشور و نزدیکی مرز آمریکا زندگی می کنند. جمعیت کانادا چیزی حدود 35 میلیون و 56 هزار نفر است. پرجمعیت ترین شهر کانادا تورنتو است و بعد از آن مونترال و ونکوور قرار می گیرند.

ایالت های کانادا همگی از نظر اقتصادی رتبه خوبی دارند. این ایالت ها عبارتند از:

  • ایالت آلبرتا
  • ایالت بریتیش کلمبیا
  • ایالت مانیتوبا
  • ایالت کبک
  • ایالت ساسکاچوان
  • ایالت نوااسکوشیا
  • ایالت نیوبرانزویک
  • ایالت انتاریو
  • ایالت نیوفاندلند و لابرادور
  • جزیره پرنس ادوارد
ثبت شرکت در کانادا و شرایط عمومی آن

ویزای ثبت شرکت کانادا

تا چند سال قبل شما می توانستید با سرمایه گذاری در کانادا اقامت این کشور را به دست آورید و دیگر نیازی به مهاجرت و اقامت ثبت شرکت کانادا نبود. به عنوان مثال برای دریافت اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری در ایالت کبک می توانستید یک میلیون و 200 هزار دلار در کانادا سرمایه گذاری کنید و بعد از 5 سال بدون بهره این مبلغ سرمایه را دریافت کنید.

اما در چند سال اخیر برای ثبت شرکت کانادا انجام دهید و فعالیت اقتصادی داشته باشید. اگر قصد مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم کانادا را دارید، باید بدانید ثبت شرکت در کانادا به منزله دریافت اقامت دائم نیست.

شما با ثبت شرکت در این کشور می توانید ویزای توریستی دریافت کنید و به صورت کوتاه مدت در کانادا اقامت داشته باشید، تا به کارهای شرکت و روند کسب و کار خود رسیدگی کنید.
برای این که بتوانید از طریق ثبت شرکت کانادا اقامت کانادا را به دست آورید باید بیزینس پلن خود را ارائه دهید و ثابت کنید که شرکت شما برای اقتصاد کانادا مفید است. در واقع شما باید در کنار ثبت شرکت کانادا به کارآفرینی نیز بپردازید، تا شرایط اخذ اقامت کانادا را به دست آورید.

قوانین ثبت شرکت کانادا

شما برای ثبت شرکت کانادا باید همراه با مدارک مورد نیاز آدرس شرکت را نیز ثبت کنید. آدرس ثبت شده در هر ایالتی که باشد، طبق قوانین ثبت شرکت در آن ایالت باید مراحل کار ثبت شرکت را انجام دهید.

پس حتما قبل از ثبت آدرس قوانین ثبت شرکت در ایالت های مختلف را بررسی کنید تا در این پروسه با مشکل مواجه نشوید.
اگر می خواهید یک شرکت بزرگ در سطح کل کانادا راه اندازی کنید، باید ثبت شرکت را به صورت دولتی و فدرال انجام دهید و دیگر نیازی نیست از طریق دولت محلی اقدام کنید.

قانون دوم ثبت شرکت در کانادا این است که در میان افراد هیئت مدیره حتما باید شهروند کانادایی حضور داشته باشد. در واقع در میان مسئولان شرکت باید 25 در صد افراد مقیم کشور کانادا باشند. طبق قوانین CBCA اگر تعداد افراد هیئت مدیره کمتر از 4 نفر است، باید حداقل یک نفر از اعضا مقیم کانادا باشد.

قوانین مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در کانادا | مهاجرت اقامت ثبت شرکت کانادا

برخی قوانین نیز در ایالت های مختلف متفاوت است. مثلا در ایالت کبک اجباری برای اقامت اعضای شرکت وجود ندارد یا در ایالت بریتیش کلمبیا قوانین در مورد افرادی که مقیم کانادا نیستند، انعطاف پذیری بیشتری دارد.

شما می توانید شرکت خود را به صورت فدرال ثبت کنید. در این صورت امکان تاسیس شرکت در ایالت های مختلف کانادا وجود دارد و می توانید با یک نام تجاری در استان های مختلف فعالیت کنید.
برای ثبت شرکت در فدرال کانادا حتما باید یکی از اعضای هیئت مدیره شهروند کانادا باشد. در ایالت های آلبرتا و آنتاریو نیز این قانون وجود دارد. اما اگر قصد ثبت شرکت در ایالت هایی مثل بریتیش کلمبیا، نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، کبک و جزیره پرنس ادوارد را داشته باشید، می توانید بدون هیچ شهروند کانادایی شرکت خود را ثبت کنید.

انواع ثبت شرکت در کانادا

هر شخصی که بخواهد در کانادا ثبت شرکت انجام دهد یا به کارآفرینی بپردازد، باید متناسب با نوع تجارت خود یکی از انواع شرکت را انتخاب کند. در ادامه انواع شرکت در کانادا را به طور کامل به شما توضیح می دهیم.

انواع ثبت شرکت در کانادا
انواع ثبت شرکت در کانادا

1. ثبت شرکت تعاونی در کانادا

این نوع شرکت یک شرکت تجاری ساده است که توسط دو یا چند نفر راه اندازی می شود. در شرکت تعاونی همه ی اعضا می توانند در تصمیم گیری ها شرکت کنند و مسئولیت افراد محدود است. درآمد اعضای شرکت با هم برابر است.

2. ثبت شرکت مشارکتی در کانادا

در این نوع شرکت حداقل تعداد اعضا باید دو نفر باشد. شرکت مشارکتی از انواع پر طرفدار در کانادا است. شرکت های مشارکتی خود به دو نوع شرکت تقسیم می شوند. شرکت مشارکت محدود و شرکت مشارکت عمومی. در مشارکت محدود اعضای شرکت در مورد مسئولیت ها و حقوق هر یک از شرکا با هم به توافق می رسند.

میزان سود و مسئولیت هر کس می تواند طبق توافق متفاوت باشد. همه ی این جزئیات باید در قرارداد عنوان شود. در مشارکت عمومی هر شخصی می تواند تجارت را اداره کند و باید مسئول بدهی ها و تعهدات شرکت باشد.

3. ثبت شرکت سهامی در کانادا

شرکت های سهامی جز شرکت های محبوب در کانادا هستند که بیشتر سرمایه گذاران خارجی تمایل دارند از این روش شرکت خود را ثبت کنند. در شرکت سهامی سهامداران هیچ مسئولیتی در قبال بدهی ها و تعهدات شرکت ندارند.

شرکت های سهامی خاص نمی توانند سهام را آزادانه معامله کنند. اما شرکت سهامی عام طبق قوانین می تواند سهام خود را عمومی کند. در این نوع شرکت اگر بیزینس ورشکست شود سهامداران ورشکست نمی شوند.

البته ثبت چنین شرکتی هزینه بر می باشد. یک شرکت سهامی خاص می تواند طبق قوانین و رعایت الزامات قانون مالیات بر درآمد به شرکت سهامی عام تبدیل شود و از این طریق سرمایه زیادی جذب کند.

4. ثبت شرکت مالکیت انفرادی در کانادا

این نوع شرکت ها ساده هستند و بیشتر برای کسب و کارهای کوچک استفاده می شود. مالکیت و کنترل کارهای شرکت توسط یک نفر انجام می شود، که این شخص باید مسئولیت همه بدهی ها و تعهدات را قبول کند.

هزینه راه اندازی و کارهای اداری آن به نسبت انواع دیگر شرکت کمتر است. اما دریافت وام از بانک ها برای این نوع شرکت سخت می باشد.

5. ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کانادا

این نوع شرکت در کانادا خیلی کاربرد ندارد و می توان گفت گران ترین نوع مهاجرت اقامت ثبت شرکت کانادا می باشد. این نوع شرکت بیشتر در کشورهای اروپایی دیده می شود. در این نوع شرکت اعضا در بدهی ها و تعهدات شرکت مسئولیتی ندارند و جذب سرمایه برای شرکت آسان می باشد.

6. ثبت شرکت فوق استانی در کانادا

این نوع شرکت نیز برای سرمایه گذاران خارجی جذاب است و می توان گفت فقط در کانادا چنین شرکتی وجود دارد. شرکت های فوق استانی مناسب سرمایه گذارانی است که می خواهند در چند ایالت کانادا فعالیت کنند. برای ثبت چنین شرکتی باید در ایالت ها به صورت جدا مجوز دریافت شود و نماینده هر استان باید ثبت شود.

شرایط ثبت شرکت و کارآفرینی در کانادا

شما می توانید با کارآفرینی در کانادا اقامت دائم کانادا را به دست آورید. برای این منظور باید یک سری شرایط داشته باشید. شرط اول این است که در 5 سال اخیر حداقل 3 سال سابقه مدیریتی در کشور مبدا داشته باشید و یا مدیر ارشد کسب و کاری بوده باشید.

این کسب و کار یا باید مجوز کسب و کار داشته باشد و یا به صورت شرکت ثبت شده باشد. شما باید در این کسب و کار ثبت شده تمام مالیات های خود را پرداخت کرده باشید.

شرط دوم برای دریافت اقامت کانادا از طریق کارآفرینی این است که در کشور مبدا حداقل 600 هزار دلار کانادا سرمایه داشته باشید و از این میزان سرمایه 150 تا 200 هزار دلار را در کانادا سرمایه گذاری کنید. بعد از ایجاد بیزینس در کانادا باید حداقل برای یک نفر از شهروندان کانادا ایجاد شغل کنید.

شرایط ثبت شرکت و کارآفرینی در کانادا

در صورت دارا بودن این شرایط به شما ویزای بیزینسی 2 ساله تعلق می گیرد. اگر بخواهید در ثبت شرکت کانادا خانواده خود را همراه ببرید، برای همسر شما نیز ویزای بیزینسی صادر می شود.

در صورتی که فرزند شما زیر 21 سال باشد می تواند با ویزای تحصیلی همراه شما باشد. اگر فرزند شما در سن تحصیل نباشد، برای فرزندتان ویزای توریستی صادر می کنند.

ثبت دفتر شعبه با ثبت شرکت در کانادا

برخی سرمایه گذاران و صاحبان شرکت تمایل دارند دفاتر شعبه در کانادا ثبت کنند. در واقع شعبه بخشی توسعه یافته از شرکت اصلی است. تاسیس شعبه شرکت در کانادا شرایط و قوانینی دارد.

بیشتر افرادی که خارج از کانادا شرکت دارند و می خواهند در کانادا نیز سرمایه گذاری کنند، به دو طریق این کار را انجام می دهند. یا دفاتر شعبه خود را در کانادا راه اندازی می کنند و یا شرکت تابعه ثبت می کنند که یک شرکت مستقل است. دفتر نمایندگی نیز نوعی شعبه شرکت محسوب می شود، که وظیفه آن بررسی بازار و راحت تر کردن راه ها برای کار شرکا و مشتریان است.

مدارک مورد نیاز برای تاسیس شعبه شرکت در کانادا

اگر بخواهید چندین شعبه شرکت در ایالت های مختلف کانادا تاسیس کنید، باید در هر ایالت پروسه ثبت شرکت را انجام دهید. برای تاسیس شعبه مدارکی مورد نیاز است. این مدارک عبارتند از:

  • گواهی نامه شرکت اصلی (شرکت مادر)
  • اسناد حقوقی شعبه شرکت که در ایالت مورد نظر ثبت می شود.
  • اطلاعات شرکت اصلی
  • اظهارنامه ای که در آن مشخصات مدیران شرکت و منشی شعبه ی مربوطه ثبت شده باشد.
  • ارائه مشخصات نمایندگان محلی که قرار است در دفتر شعبه فعالیت کنند.

مزایا تاسیس شعبه شرکت در کانادا

  • هزینه تاسیس شعبه شرکت نسبت به راه اندازی شرکت بسیار کمتر است.
  • از آن جایی که نام شعبه با نام تجاری شرکت اصلی یکی است، دیگر نیازی به هزینه برای ثبت نام تجاری شرکت نیست و کارها سریع تر انجام می شود.
  • مزایای مالیاتی برای شعبه شرکت

مدارک مهاجرت و اقامت ثبت شرکت کانادا

هر شخصی که بخواهد در کانادا ثبت شرکت انجام دهد، چه افراد مقیم کانادا و چه کسانی که می خواهند برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت کانادا اقدام کنند، باید یک سری مدارک و اسناد را ارائه دهند، که شامل موارد زیر است:

  • اسناد قانونی شرکت
  • مدارک هویتی سهامداران شرکت
  • فرم بیمه برای کلیه کارکنان شرکت
  • اظهارنامه ای که در آن مدیران شرکت مشخص باشند.
  • اطلاعات ایالتی که شرکت در آن ثبت خواهد شد.
  • فرم تایید شده برای درخواست ثبت شرکت در کانادا

مراحل ثبت شرکت در کانادا

قبل از هر اقدامی باید بدانید قرار است دفتر اصلی شما در کجا واقع شود. باید ایالت مناسب برای راه اندازی شرکت خود را پیدا کنید. بعد از مشخص شدن آدرس باید برای نام تجاری مناسبی برای شرکت انتخاب کنید.

سپس نوع شرکت خود را مشخص کنید. (انواع شرکت را در بخش های بالا توضیح دادیم.) همچنین برای ثبت شرکت باید اساسنامه ای را تکمیل کنید که حتما باید در اساسنامه نام تجاری شرکت، آدرس شرکت و اسامی اعضای هیئت مدیره قید شود.

مراحل ثبت شرکت در کانادا

مراحل کلی ثبت شرکت کانادا به شرح زیر است:

  • دریافت مجوز کار در کانادا
  • ثبت درخواست برای همکاری با ایالت مورد نظر
  • انتخاب نام تجاری برای شرکت که باید هویت و نوع فعالیت شرکت در نام تجاری مشخص باشد. نام تجاری نباید تکراری باشد. همچنین لازم است در دیتابیس فدرال کانادا جستجو کنید تا از آزاد بودن این نام مطمئن شوید.
  • آماده سازی مدارک شرکت مثل سند قوانین رفتارهای شرکتی و تاریخچه شرکت
  • تشکیل پرونده و پرداخت هزینه های اصلی و جانبی شرکت
  • ارائه برنامه و اهداف شرکت در جهت رشد اقتصادی

مزایا مهاجرت و اقامت ثبت شرکت کانادا

  • مالیات شرکت ها در کانادا پایین است. (مالیات شرکتی از مالیات بر درآمد شخصی پایین تر است.)
  • با ثبت حقوقی شرکت سهامداران در مقابل بدهی ها و تعهدات شرکت مسئولیتی ندارند.
  • امکان دریافت اقامت دائم کانادا
  • امکان اخذ پاسپورت کانادا از طریق سرمایه گذاری
  • امکان استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان
  • امکان تحصیل فرزندان در کانادا به صورت رایگان
  • روند سریع ثبت شرکت در کانادا
  • امکان جذب سرمایه و کمک های مالی برای شرکت

حداقل سرمایه مورد نیاز ثبت شرکت در کانادا

به طور دقیق نمی توان گفت برای ثبت شرکت در کانادا به چه مقدار سرمایه ای نیاز است. این موضوع به نوع کسب و کار و حوزه فعالیت شما بستگی دارد.
اما حداقل سرمایه ای که هر شخصی برای راه اندازی شرکت در کانادا نیاز دارد، حدود 70 هزار دلار تا 200 هزار دلار کانادا است. هزینه اولیه برای درخواست ثبت شرکت در حالت آنلاین و حضوری متفاوت است.

اگر به صورت آنلاین برای درخواست اقدام کنید، باید 200 دلار بپردازید. در غیر این صورت هزینه درخواست 250 دلار خواهد بود. همچنین برای اطلاع از آزاد بودن نام تجاری و جستجو در دیتابیس فددرال کانادا باید 75 دلار بپردازید. در صورت تکراری بودن اسم برای هر بار جستجو این مبلغ باید پرداخت شود.

هزینه ثبت شرکت در ایالت های مختلف کانادا متفاوت است. به عنوان مثال اگر شما بخواهید در ایالت آلبرتا شرکت خود را ثبت کنید، باید 450 دلار و برای جستجوی نام 30 دلار بپردازید. هزینه ثبت شرکت در ایالت بریتیش کلمبیا 350 دلار می باشد.
اگر در ایالت کبک شرکت خود را ثبت کنید، موظف هستید 326 دلار پرداخت کنید. در ایالت نووا اسکوشیا برای ثبت شرکت 337 دلار، برای ثبت درخواست 118 دلار و برای جستجوی نام باید 61 دلار پرداخت کرد.

مالیات ثبت شرکت در کانادا

افراد در کانادا موظف هستند از اول ماه فوریه تا آخر ماه آوریل فرم مالیاتی خود را پر کنند و تحویل اداره مالیات یا CRA دهند. در این فرم باید میزان درآمد در یک سال و همچنین هزینه ها وارد شود. از آن جایی که بسیاری از افراد در طول سال مالیات خود را هر ماهه پرداخت کرده اند، میزان مالیات پرداختی را نیز باید وارد کنند تا همه موارد بررسی شود.

پس از بررسی ها در صورتی که شخص مالیات بیشتری پرداخت کرده باشد، میزان اضافه آن برگردانده می شود. اگر میزان کمتری پرداخت کرده باشد، باید هر چه سریع تر بدهی خود را بپردازد. افرادی که در سال گذشته شغل و درآمدی نداشته اند، نیز باید فرم مالیاتی خود را پر کنند. در این صورت دولت می تواند به آن ها مقداری کمک مالی بکند.

مالیاتی که در کانادا باید پرداخت کنید، شامل 4 بخش است:

مالیات ثبت شرکت در کانادا
مالیات ثبت شرکت در کانادا

نرخ مالیات بر درآمد در کانادا

میزان مالیات بر درآمد در کانادا به صورت تصاعدی است. هرچه درآمد افراد بیشتر باشد، میزان مالیاتی که پرداخت می کنند، نیز بیشتر است. البته در مورد درآمد ابتدا معافیت های مالیاتی لحاظ می شود. سپس در مورد میزان درآمد باقی مانده مالیات تعیین می شود.
معافیت های مالیاتی مواردی مثل هزینه شهریه دانشگاه، صندوق بازنشستگی و هزینه های مهد کودک می باشد.

در کانادا مالیات بر درآمد به صورت فدرال و استانی دریافت می شود. در میان ایالت های کانادا ایالت انتاریو، نواحی شمال غربی و ایالت آلبرتا مالیات بر درآمد کمتری نسبت به ایالت های دیگر برای افراد تعیین کرده اند.

میزان مالیات بر درآمد در سطح فدرال به صورت زیر است:

میزان درآمد یا حقوقنرخ مالیات بر درآمد
درآمد کمتر از 48535 دلار15%
درآمد 48535 دلار تا 97069 دلار20.5%
درآمد 97069 دلار تا 150473 دلار26%
درآمد 150473 دلار تا 214368 دلار29%
درآمد بیشتر از 214368 دلار33%

نرخ مالیات شرکتی در کانادا

در صورتی که بخواهید با ثبت شرکت کانادا، اقامت این کشور را به دست آورید، باید بدانید که شرکت ها نیز موظف هستند بر حسب درآمد خود میزان مشخصی مالیات پرداخت کنند. میزان مالیات شرکتی در کانادا به این صورت است که شرکت های مشمول مالیات باید 15 در صد از درآمد خود را به عنوان مالیات به دولت پرداخت کنند.

اما شرکت هایی که مشمول کسر مالیات می شوند و جز کسب و کارهای کوچک محسوب می شوند، باید 10 در صد از درآمد خود را به عنوان مالیات پرداخت کنند.

نرخ مالیات شرکتی در کانادا

نرخ مالیات فروش در کانادا

مالیات فروش در کانادا در واقع میزان مالیاتی است که افراد مصرف کننده باید برای کالاها و محصولات پرداخت کنند. یک سری محصولات مثل مواد غذایی و کالاهای پزشکی معاف از مالیات هستند.

اما محصولات دیگری که باید برای آن ها مالیات پرداخت کرد، شامل مالیات 5 درصدی می شوند. البته این نکته را باید در نظر داشت، که در برخی ایالت ها علاوه بر مالیات فروش، باید مالیات فروش استانی را نیز پرداخت کرد، که در مجموع میزان مالیات محصولات بیشتر از 5 در صد می شود.

نرخ مالیات فروش در کانادا

نرخ مالیات ملک در کانادا

اگر شما تصمیم داشته باشید بعد از ثبت شرکت کانادا در آن جا ملکی خریداری کنید، باید بدانید که موظف هستید هر ساله مالیات ملک خود را پرداخت کنید. این مالیات به شهرداری پرداخت می شود.

از آن جایی که نرخ مالیات ملک به شرایط مختلفی مثل ارزش خانه و منطقه و ایالتی که ملک در آن قرار دارد، وابسته است. افراد در کانادا می توانند مالیات ملک را در دو قسط در نیمه اول سال و نیمه دوم سال به شهرداری پرداخت کنند. در صورتی که شخصی مالیات ملک خود را پرداخت نکند، شهرداری این اجازه را دارد، که ملک را به حراج بگذارد.

بررسی مالیات های دیگر در کانادا

شما با مهاجرت و اقامت ثبت شرکت کانادا علاوه بر مالیات های ذکر شده باید برای موارد دیگری نیز مالیات پرداخت کنید. مالیات غیر مستقیم مالیات مربوط به خودرو است، که بابت سوخت خودرو و موارد دیگری پرداخت می شود.

میزان این مالیات ثابت است. میزان مالیات برای بنزین معمولی خودروها در هر لیتر 10 سنت می باشد. برای سوخت دیزل در هر لیتر استفاده باید 4 سنت پرداخت کرد.

هزینه ثبت شرکت در کانادا

قبل از ثبت شرکت در کانادا و دریافت اقامت کانادا حتما هزینه زندگی در کانادا را بررسی کنید. هزینه هایی مثل هزینه خرید یا اجاره خانه، هزینه ثبت شرکت کانادا ، هزینه مواد غذایی و هزینه ای که بابت مالیات در کانادا باید پرداخت کنید.

هزینه خرید خانه در کانادا

اگر قصد خرید خانه در کانادا را دارید، علاوه بر پرداخت هزینه بابت خانه، باید سالانه مالیات ملک را نیز پرداخت کنید. هزینه خرید ملک در ایالت ها و مناطق مختلف کانادا متفاوت است.

اما به طور میانگین هزینه خرید خانه در کانادا 500 هزار دلار می باشد. گران ترین منطقه برای خرید خانه ونکوور می باشد، که به طور میانگین باید یک میلیون و 30 هزار دلار بابت آن پرداخت کنید. ارزان ترین مناطق برای خرید خانه در کانادا متعلق به ایالت مانیتوبا و جزیره پرنس ادوارد می باشد که حدود 173 هزار دلار است.

هزینه مهاجرت و اقامت ثبت شرکت کانادا

علاوه بر هزینه خانه هزینه های دیگری نیز باید ماهانه پرداخت کنید. اگر می خواهید در بهترین مناطق کانادا زندگی کنید، مسلما باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

گران ترین شهرهای کانادا به ترتیب عبارتند از:

  • شهر ونکوور در ایالت بریتیش کلمبیا
  • شهر تورنتو در ایالت اونتاری
  • شهر مونترال در ایالت کبک
  • شهر کلگری در ایالت آلبرتا
  • شهر اتاوا در ایالت انتاریو

هزینه زندگی در برخی شهرهای کانادا کمتر می باشد. برای افرادی که درآمد کمتری دارند این شهرها می تواند انتخاب مناسبی باشد. شهرهای ارزان کانادا عبارتند از:

  • شهر شربروک در ایالت کبک
  • شهر لاوال در ایالت کبک
  • شهر لویس در ایالت کبک
  • شهر ساگنای در ایالت کبک
  • شهر مونتکتون در ایالت نیوبرانزویک
  • شهر ابوتستفورد در ایالت بریتیش کلمبیا
  • شهر سنت کاتارینز در ایالت انتاریو

هزینه مواد غذایی در کانادا

در جدول زیر هزینه مواد غذایی در کانادا را به صورت میانگین ایالت های مختلف برای شما ذکر کرده ایم، تا به صورت کلی با هزینه زندگی در کانادا آشنا شوید.

غذا در رستوران ارزان قیمت17 دلارغذا در رستوران متوسط برای دو نفر70 دلار
یک لیتر شیر2.5 دلاریک عدد قرص نان2.91 دلار
یک کیلو گرم برنج سفید3.75 دلار12 عدد تخم مرغ3.47 دلار
یک کیلو گرم پنیر محلی12.54 دلاریک کیلو گرم فیله مرغ13.12 دلار
یک کیلو گرم گوشت گاو15.07 دلاریک کیلو گرم سیب4.13
یک کیلو گرم پرتقال3.96 دلاریک کیلو گرم گوجه فرنگی4.32 دلار
یک کیلو گرم سیب زمینی2.88 دلاریک کیلو گرم پیاز2.65 دلار
یک عدد کاهو2.59 دلاریک کیلو گرم موز1.79 دلار

هزینه حمل و نقل در کانادا

یکی از هزینه های مهم که قبل از ثبت شرکت کانادا باید در نظر داشته باشید، هزینه حمل و نقل در کانادا است. اگر بخواهید برای رفت و آمد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، برای بلیط یک طرفه باید 3.25 دلار هزینه کنید، که قیمت ماهانه آن حدود 92 دلار می شود.

برای استفاده از تاکسی حداقل میزان کرایه 4 دلار است و برای هر کیلومتری که توسط تاکسی طی می شود، باید 2 دلار هزینه کنید. در صورتی که بخواهید بعد از مهاجرت به کانادا اتومبیل تهیه کنید، باید قیمت بنزین در کانادا را بدانید. در این کشور برای هر لیتر بنزین 1.11 دلار باید پرداخت کنید. البته باید به این هزینه، هزینه ی مالیات سوخت خودرو را نیز اضافه کنید.

دریافت تابعیت کانادا از طریق ثبت شرکت

پس از ثبت شرکت کانادا می توانید شانس خود را برای دریافت تابعیت کانادا امتحان کنید. برای اخذ تابعیت کانادا باید حداقل 3 سال در این کشور زندگی کرده باشید.

دقت کنید زمان ارائه مدارک و درخواست برای اخذ تابعیت کانادا در مورد هیچ مسئله ای دروغ نگویید. در کانادا سیستم بررسی به شکل کاملا دقیق انجام می شود و هرساله افراد زیادی به دلیل دروغ در ارائه اسناد و مدارک امکان تابعیت و اقامت کانادا را از دست می دهند.

برای دریافت تابعیت کانادا مسئله تسلط بر زبان نیز اهمیت زیادی دارد. شما باید به یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسوی تسلط کافی داشته و مهارت رایتینگ و اسپیکینگ بالایی داشته باشید.
یکی دیگر از موارد بسیار مهم برای اخذ شهروندی کانادا آزمون تابعیت کانادا می باشد. این آزمون هر ساله سخت تر شده و شرایط قبولی در آن نیاز به تلاش بیشتری دارد و از سال 2010 میزان نمره برای قبولی بالاتر رفته است. به عنوان مثال قبلا در این آزمون کافی بود از 20 امتیاز 12 امتیاز کسب کنید تا نمره قبولی بگیرید. اما از سال 2012 برای قبولی در آزمون شهروندی کانادا نیاز است، 15 امتیاز دریافت کنید.

مورد دیگر ارائه مدارک و اسنادی است که ثابت کند، شما به مدت حداقل 3 سال در کانادا اقامت داشته اید. برای اثبات این موضوع باید مدارکی مثل مدارک فعالیت در شرکت، مدارک تحصیلی، قرارداد املاکی که خریداری یا اجاره کرده اید و همچنین پاسپورت خود را ارائه دهید.
از آن جایی که ثبت شرکت در کانادا متقاضیان زیادی دارد و دولت کانادا برای اقامت کانادا روش های بسیاری قرار داده است، بررسی پرونده ها و اخذ تابعیت کانادا ممکن است مدت زیادی طول بکشد. بررسی برخی پرونده ها حتی تا 24 ماه نیز زمان گرفته است.

دریافت تابعیت کانادا از طریق ثبت شرکت

مزایا اخذ تابعیت و شهروندی کانادا

همان طور که قبلا گفتیم ثبت شرکت کانادا به معنی دریافت اقامت کانادا نیست و شما باید شرایط مهاجرت و اقامت ثبت شرکت کانادا را داشته باشید و کسب و کار شما برای اقتصاد کانادا مفید باشد.

بهتر است برای سرمایه گذاری در کانادا از ابتدا شرایط اخذ اقامت کانادا را بررسی کنید و با ثبت شرکت در کانادا در نهایت تابعیت و شهروندی این کشور را به دست آورید. زیرا تابعیت کانادا مزایای زیادی برای شما و خانودتان دارد، که به برخی از این مزایا اشاره می کنیم.

  • حق رای
  • ورود به عرصه های سیاسی
  • امکان یافتن مشاغل بهتر
  • اگر فرزند شما در کانادا به دنیا بیاید، بدون نیاز به گذراندن مراحل قانونی شهروند کانادا به حساب می آید.
  • امکان تابعیت مضاعف در کانادا. تابعیت مضاعف به این معنا است که با اخذ پاسپورت کانادا نیازی نیست از تابعیت قبلی خود صرف نظر کنید. در صورتی که در بسیاری از کشورها این قانون وجود ندارد.
  • کانادا کشوری امن با فرصت های شغلی زیاد است.
  • خدمات درمانی و مراقبت های بهداشتی برای شما و خانوادتان رایگان است.
  • می توانید از ایالتی که در آن اقامت دارید، گواهی بیمه سلامت عمومی دریافت کنید.
  • امکان تحصیل در بهترین دانشگاه ها و مراکز آموزشی کانادا برای خودتان یا فرزندتان

معایب ثبت شرکت کانادا

در کنار تمام مزایایی که برای ثبت شرکت کانادا وجود دارد، یک سری معایب هم هست که باید به آن ها نیز توجه کنید تا بتوانید برای مهاجرت به کانادا تصمیم بگیرید.

  • هزینه زیاد زندگی در برخی ایالت های کانادا
  • حدودا نصف درآمد ماهانه هر شخص صرف هزینه های روزانه می شود.
  • هزینه قبوضی مثل برق در کانادا بالا است.
  • هزینه تماس با تلفن و اینترنت در کانادا نسبت به کشورهای دیگر گران است.
  • زمستان های این کشور بسیار سرد است و دما به زیر صفر می رسد.

سوالات متداول

✳️ هزینه خرید ملک در کانادا چقدر است؟

هزینه خرید ملک در ایالت ها و مناطق مختلف کانادا متفاوت است. اما به طور میانگین هزینه خرید خانه در کانادا 500 هزار دلار می باشد.

✳️ مزایای اخذ تابعیت در کشور کانادا چیست؟

1. حق رای
2. ورود به عرصه های سیاسی
3. امکان یافتن مشاغل بهتر
4. اگر فرزند شما در کانادا به دنیا بیاید، بدون نیاز به گذراندن مراحل قانونی شهروند کانادا به حساب می آید.
و…

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در کانادا کار در کانادا

کار در کانادا با توجه به وسعت خاک کشور کانادا و جمعیت کمی که دارد تقاضای قابل توجهی دارد. ال...

لیست مشاغل مورد نیاز در ایالت کبک کانادا لیست مشاغل مورد نیاز در ایالت کبک کانادا

مهاجرت به ایالت کبک کانادا ،یکی از روش های مهاجرت به کانادا می باشد که طرفداران زیادی دارد ....

تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

نظرات کاربران
سحر

سلام وقتتون بخیر شرایط کار در کانادا به چه صورت است؟

آتیه آفرینان

با سلام، برای کسب اطلاعات مربوط به مهاجرت کاری مقاله "کار در کانادا برای ایرانیان" را مطالعه بفرمایید.

نیوشا

با سلام و خسته نباشید ممنون از سایت خوبتون

آتیه آفرینان

سپاسگذاریم از لطف بینهایتتان.

سپهر

سلام وقتتون بخیر ممنون از سایت خوبتون

آتیه آفرینان

ممنون از نگاهتون دوست عزیز.

سپهر

سلام وقتتون بخیر ممنون از سایت خوبتون

آتیه آفرینان

سپاسگذاریم .

سپهر

سلام وقتتون بخیر آیا با ثبت شرکت در کانادا میشه اقامت دائم کشور کانادا را دریافت کرد؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر، بله ثبت شرکت منجر به اخذ اقامت دائم کانادا می شود.

دلارام

سلام ممنون از سایت خوبتون.

آتیه آفرینان

سلام. ممنون از نگاهتون

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button