مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین یکی از بهترین روش های اخذ اقامت در کشور چین است. در این مقاله ما تمام شرایط لازم وهمچنین مدارک، قوانین، هزینه، مالیات و هرنکته ای که برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت چین لازم است که بدانید را برایتان مورد بررسی قرار می دهیم تا شما بتوانید با داشتن اطلاعات کافی اقدام به مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین کنید.
روش های مختلفی برای اخذ اقامت کشور چین وجود دارد مانند اخذ اقامت از طریق تحصیل، اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری، اخذ اقامت از طریق تولد، اخذ اقامت از طریق ازدواج، اخذ اقامت از طریق پناهنگی، اخذ اقامت از طریق کار و همچنین مهاجرت اقامت ثبت شرکت است که ما در این مقاله به اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت چین می پردازیم.

این مقاله توسط متخصصین مجرب ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است و در شما قرار گرفته است تا با آگاهی بیشتر اقدام به ثبت شرکت کنید. برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین بهتر است که از اطلاعات کارشناسان و مشاوران  با تجربه موسس ما استفاده نمایید و تماس و مشاوره تلفنی رایگان داشته باشید تا شما را در راه رسیدن به هدفتان راهنمایی کنند. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط ثبت شرکت در چین 🔊

مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین و شرایط عمومی آن

مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین نخست نیاز به شناخت این کشور دارد. چین به نام رسمی جمهوری خلق چین معروف است و کشوری مستقل در آسیای شرقی است. مساحت کشور چین 9.6 میلیون کیلومتر مربع است. کشور چین سومین کشور پهناور جهان است که دارای جمعیتی بیشتر از 1.433 میلیارد نفر است و پرجمعیت ترین کشور دنیا می باشد.
پایتخت کشور چین پکن است و واحد پول این کشور یوان است. کشور چین با 14 تا کشور روسیه، مغولستان، قزاقستان، کره شمالی، قرقیزستان، تاجیکستان،افغانستان، پاکستان، هند، نپال، بوتان، میانمار، لائوس و ویتنام هم مرز است. زبان رسمی کشور چین ماندارین است که پرشمارترین زبان جهان است.

بزرگترین صادر کننده و همچنین دومین وارد کننده است و دومین اقتصاد دنیا  بر پایه تولید ناخالصی داخلی است که تأثیر به سزایی در مهاجرت اقامت ثبت شرکت دارد. چین عضو سازمان تجارت جهانی، شورای امنیت سازمان ملل، اپک، گروه 20 و سازمان همکاری شانگهای است.
کشور چین یکی از قوی ترین اقتصادهای دنیا است به همین علت ثبت شرکت در چین بهترین گزینه برای متقاضیان است. کشور چین دارای سلاح هسته ای است و بزرگترین ارتش دائمی جهان و همچنین دومین بودجه دفاعی بزرگ جهان را دارد.

مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین و شرایط عمومی آن
مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین و شرایط عمومی آن

شرایط مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین

اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در چین یکی از ارزشمند ترین روش های سرمایه گذاری است. زیرا هم دارای اقتصادی قوی و هم دارای مزایا بسیاری است. کشور چین از نظر سیاسی و اقتصادی با کشورهای آسیایی روابط خوبی دارد. با ثبت شرکت در چین شما وارد دنیای صادرات و واردات محصولات مختلف می شود.
اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت درچین هم می تواند به صورت دفتر نمایندگی و هم به صورت مالکیت 100 درصدی انجام شود. اخذ مجوز از اداره مهاجرت کشور چین برای فعالیت تجاری لازم است. شرایط تولید و توزیع خدمات با ثبت شرکت در چین در اختیار شما قرار می گیرد و همچین می توانید نیروی کار محلی و خارجی استخدام کنید.

 افرادی که می خواهند اقامت دائم خود را در کشورچین اخذ نمایند باید پس از 2 سال از اقامت موقت خود برای اقامت دائم اقدام کنند و متقاضیانی که از طریق ثبت شرکت می خواهند اقامت دائم را اخذ نمایند به زمان کمتری نیاز دارند. اخد اقامت خانواده از طریق ثبت شرکت چین هم امکان پذیر است و خانواده متقاضی (همسر و فرزندان زیر 18 سال) تا سال اول حق کار ندارند و همچنین فرزندان متقاضی می توانند در این کشور تحصیل کنند. نکته بسیار مهم برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین این است که ویزای همراه برای کشور چین همزمان با ویزای شما صادر نمی شود و  باید پس از اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور چین 6 ماه  تا 1 سال در چین زندگی کنید و سپس برای اخذ ویزای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود اقدام کنید.

شرایط لازم برای ثبت شرکت در چین پروسه مربوط به خود را دارد که به صورت زیر است:

1. شهری را که می خواهید شرکت خود را در آن به ثبت برسانید مثلا مناطق آزاد تجاری مانند شانگهای، گانگ ژو و شن ژن و..  برای بعضی از صنایع خاص مکان های مناسبی هستند.

شرایط مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین
شرایط مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین

2. انتخاب فرم یا ساختار شرکتی مناسب خیلی مهم است.

3. سرمایه گذاری را باید پیدا کنید و انتخاب کنید که یک شرکت خارجی یا یک شخص باشد و سپس به دنبال کارهای اداری بروید.

4. می توانید نام انگلیسی برای شرکت خود انتخاب کنید و مهر شرکت هم با همین اسم انگلیسی منقوش باشد.

5. تشکیل پرونده قانونی قبل از تحویل مدارک به ادارات تجاری وصنعتی جهت اخذ گواهی تجاری و نامه تأیید باید مد نظر قرار گیرد.

انواع شرکت مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین

انواع ثبت شرکت در چین | اخذ مهاجرت ثبت شرکت چین

ثبت شرکت در کشور چین با کشورهای دیگر متفاوت است. برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین مهم است که نوع شرکتی که می خواهید به ثبت برسانید را انتخاب کنید. در این قسمت انواع شرکت در کشور چین را نام می بریم و مورد بررسی قرار می دهیم.
انواع شرکت در چین موارد زیر است:

انواع شرکت در چین
انواع شرکت در چین

1. شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود چین معروف به شرکت محدود چین است که سهامداران این شرکت تنها مسئول بدهی های شرکت با سرمایه خودشان هستند.

2. شرکت محدود شده توسط سهام

شرکتی که توسط سهام محدود می شود به این صورت است که مسئولیت سهامداران در مقابل طلبکاران به اندازه میزانی که سرمایه گذاری کرده اند می باشد و دارایی آنها در هنگام ورشکستگی شرکت حفاظت می شود. این نوع از شرکت ها یک هیئت مدیره دارند و 5 تا 19 عضو دارند.

3. شرکت هولدینگ

این نوع از شرکت ها به این صورت می باشند که سرمایه گذار می تواند دارایی هایی مانند املاک و مستغلات، صندوق های سرمایه گذاری مشترک و پروانه های کسب و کار را بدون نیاز به پرداخت مالیات خریداری کنند.

4. دفتر نمایندگی

دفتر نمایندگی شرکتی است که به نمایندگی از طرف شرکت مادر در کشور چین است. شرکت مادر باید سابقه ای بیشتر از 2 سال داشته باشد. این نکته قابل توجه است که دفتر نمایندگی نمی تواند هر فاکتوری را صادر کند و نهادی جدا از قانون نمی باشد. تمام هزینه های مربوط  به دفتر نمایندگی توسط شرکت مادر تأمین  می شود.
دفتر نمایندگی می تواند  حساب بانکی مجزا داشته باشد و همچنین می تواند نیرو محلی استخدام کند. برای اجاره مکانی برای دفترنمایندگی باید مجوزات لازم برای اجاره محل برای امر مورد نظر از مقامات دولت چین را اخذ کرد. دفتر نمایندگی باید به صورت قانونی ثبت شود و آدرس آن ثبت گردد و همچنین می توانید فضای خود را بزرگ یا کوچکتر کنید. اجاره نامه برای برای تأسیس دفتر نمایندگی لازم است.

فعالیت های مجاز شرکت های نمایندگی در چین

1. کنترل کیفیت معاملات

2. اقدامات لازم جهت تنظیم داد و ستد های مالی شرکت

3. انجام تحقیقات علمی در رابطه با بازار

4. معرفی محصولات

5. شرکت دولتی

این نوع از شرکت به این صورت است که دولت صاحب همه چیز می باشد. این شرکت ها کمتراستفاده می شوند و فقط در بخش های خاصی مانند هوا فضا، نیروی برق و ارتباطات از راه  دور و به طور کلی  در بخش هایی که دولت به آنها اهمیت می دهد.

6. شرکت خصوصی

یکی از دلایلی که کشور چین را در اقتصاد بالا برده است وجود شرکت های خصوصی است. شرکت های خصوصی یا مؤسسات غیر دولتی شرکتی است که توسط گروهای شخصی با افراد یا شرکت های دیگر به ثبت برسند و مالکیت دولتی ندارند.

7. شرکت شخصی

این مدل شرکت برای یک شخص است و برای شرکت های کوچک است. باید برای این نوع از شرکت ها تبعه چین باشید.

8. شرکت کاملا خارجی

شرکت کاملا خارجی شرکتی با مسئولیت محدود است که سرمایه گذاران آن کاملا خارجی هستند. محبوبترین شرکت میان متقاضیان شرکت مسئولیت محدود است. متقاضیانی که علاقه به تجارت، تولید، خدمات مشاوره ای و مدیریتی، گسترش نرم افزار و فعالیت های سودآور دیگر هستند می توانند در این نوع شرکت سرمایه گذاری کنند. شرکت خارجی به سرمایه گذاران این اجازه را می دهد که صد در صد سهام را به اسم سهامداران خارجی کند.

9. شرکت سرمایه گذاری مشترک

شرکتی با مسئولیت محدود تحت مالکیت سرمایه گذار چینی و سرمایه گذار خارجی را شرکت سرمایه گذاری مشترک می گویند. از این نوع شرکت دو مدل در کشور چین است یکی شرکت تعاونی یا سرمایه گذاری مشترک متساوی و دیگری سرمایه گذاری مشترک قرار دادی است.
شرکت سرمایه گذاری مشترک را می شود در هر کجای چین که شما بخواهید راه اندازی کرد. سرمایه گذاری مشترک با حقوق متساوی طبق قوانین نیاز دارد که شریک خارجی 25 درصد سرمایه اولیه را شریک شود. قوانین کشور چین به این صورت است که باید شریک چینی بیشترین مالکیت را داشته باشد.

مهاجرت اقامت ثبت شرکت و ویزای چین

مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین قبل ازهر چیزی نیاز به ویزای کشور چین دارد. انواع ویزا درچین وجود دارد و چهار نوع است. ویزای دیپلماتیک، ویزای خدمات، ویزای معمولی، ویزای حسن نیت ارائه دهنده خدمات است.

برای اخذ ویزا باید شما فرم درخواستی را همراه با عکس رنگی که به تازگی گرفته شده است (حداقل 3 ماه) را کامل کنید. گذرنامه خود را تهیه کنید (حداقل مدت اعتبار 6 ماه از تاریخ بازگشت) و با مدارک به سفارت کشور چین در مکانی که زندگی میکنید ببرید. مدارک دیگری که لازم است  کپی کردن از تمام صفحات گذرنامه و تأییدیه های اقامت پرداخت شده در چین است.

مهاجرت اقامت ثبت شرکت و ویزای چین
مهاجرت اقامت ثبت شرکت و ویزای چین

مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین و مالیات آن

مالیات مهاجرت از طریق ثبت شرکت در چین

مالیات یکی از گزینه های مهم برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین است. مالیات در کشور چین اصلا فرآیند پیچیده ای ندارد. مالیات برای ثبت شرکت بدین صورت است که سرمایه گذار اصلی یا نماینده اصلی شرکت در چین باید مالیات را پرداخت کند. پرداخت مالیات بستگی به نوع شرکت، فعالیت آن شرکت، دفتر نمایندگی آنها در کشور چین و یا شرکت چند ملیتی در چین، پرداخت مالیات آنها متفاوت است. مالیات در کشور چین برای شرکت های تازه تأسیس متفاوت است که موارد زیر است:

1. نرخ مالیات در کشور چین برای شرکت های خارجی و محلی در سال2008 (25 درصد) اعلام شده است و در 4 مرحله باید پرداخت شود.

 2. مالیات کسب و کار برای معاملات و خدمات شرکت است که شرکت مؤظف به پرداخت آن است. مقدار این مالیات بستگی به اندازه بزرگی کالا دارد که بین 3 تا 20  درصد است. که در اکثر مواقع  مالیات بین 3 تا 5 درصد است که این مالیات باید به صورت ماهیانه  پرداخت می شود.

 3. مالیات بر ارزش افزوده در کشور چین برای تمام شرکت هایی که از طریق شرکت در چین مشغول به کار و فروش کالا، صادرات کالا و تعمیر و جایگزینی خدمات، پردازش مواد هستند تعلق می گیرد. نرخ مالیات بر ارزش افزوده در کشور چین 13 درصد است که 9 درصد برای محصولاتی مانند کتاب و روغن و….و 6 درصد برای خدمات است.

 4. برای خدمات پزشکی مالیات بر ارزش افزوده صفر است.

مدارک مورد نیاز برای مالیات

  • افتتاح حساب بانکی
  • معافیت با بازپرداخت
  • درخواست کاهش میزان مالیات
  • خرید برگه های فروش
  • درخواست اتمام یا تعلیق فعالیت

ثبت شرکت در چین و وکیل ثبت شرکت

مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین و وکیل ثبت شرکت

مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین علاوه بر داشتن سرمایه نیاز به اطلاعات کافی در ارتباط با کشور چین دارد. اما تنها داشتن اطلاعات و سرمایه کافی نمی باشد و باید سرمایه گذار تمام مراحل را به صورت درست انجام دهند که بهتر است وکیل اختیار کنند و همچنین استخدام وکیل می تواند به شما کمک کند که تمامی کارهای ثبت شرکت را به درستی انجام دهید و حتی برای ثبت شرکت به صورت غیر حضوری اقدام کنید.

تیم وکلای با تجربه مؤسسه ما با 18 سال سابقه در ارتباط با  امور مهاجرتی می توانند به شما هموطنان عزیز کمک کنند تا شرکت خود را در کشور چین به ثبت برسانید و شما را به هدفتان که اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در کشور چین است برسانند.

ثبت شرکت در چین و وکیل ثبت شرکت
ثبت شرکت در چین و وکیل ثبت شرکت

ثبت شرکت در چین و مراحل آن

مراحل مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین | مراحل اخذ ثبت شرکت در چین

برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین باید مراحلی را شما بگذرانید که اولین مرحله برای ثبت شرکت انتخاب نام شرکت است. در این مرحله باید نامی برای شرکت انتخاب کنید که متناسب با نوع فعالیت شما باشد.
نام شرکت نباید کپی باشد و نباید طولانی باشد و باید طبق قوانین کشور چین باشد. درخواست گواهی شرکت مرحله بعدی است که باید این درخواست به صورت کتبی و با رعایت اصول محصول باشد. این مرحله امکان دارد 1 ماه طول بکشد.

زمانی که دو مرحله اول با موفقیت گذرانده شد باید برای شرکت خود در خواست ثبت مهر بدید. مرحله بعدی مربوط به در خواست گواهی صنعتی است. اگر شرکت شما دارای فعالیت صنعتی باشد نیاز دارید که در خواست گواهی صنعتی بدهید و باید در این نوع، فعالیت صنعتی  مورد نیاز در گواهی صنعتی ثبت بشود. در مرحله بعدی شما باید حساب بانکی خود را افتتاح کنید.
مرحله ثبت مالیات از مراحل دیگر ثبت نام است که توسط نامه ای تمام مدارک ثبت شرکت را به اداره مالیات ارائه می دهید. زمان ثبت شرکت از اول شروع تا تمام شدن 29 روز کاری می باشد.

ثبت شرکت در چین و مجوز برای شرکت

مجوز مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین

  • برخی فعالیت ها در کشور چین نیاز به اخذ مجوزدارند برای مثال مجوزهای اداری برای بخش های خرده فروشی یا تولید لازم است.
  •  شرکت هایی که در بخش صادرات و واردات هستند باید قبل از شروع کسب و کار خود در خواست مجوز و تأییدیه ویژه کنند.
  •  بخش های مواد غذایی و دارویی و آشامیدنی نیاز به مجوز خاص دارند. بخش ساخت و ساز و ارتباطات هم نیازمند مجوز است.

ثبت شرکت به صورت غیر حضوری در چین

مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین می تواند فرآیند بسیار پیچیده ای داشته باشد به همین دلیل پیشنهاد می شود که نماینده ای در کنارتان باشد. شما باید تمامی کارها را به وکیل بسپارید و ثبت غیر حضوری را انجام دهید. برای ثبت نام در چین برای اخذ پروانه کسب و کار شرکت ها باید به مراجع زیر مراجعه کنید.

برای ثبت شرکت باید به اداره محلی شرکت صنعت و تجارت مراجعه کنید و در آنجا شرکت را ثبت کنید. این نکته مهم است که تمام شرکت های اصلی باید به صورت حضوری ثبت نام شوند و گواهی ثبت شرکت را اخذ نمایند.

ثبت شرکت به صورت غیر حضوری در چین
ثبت شرکت به صورت غیر حضوری در چین

مدارکی که برای ثبت غیر حضوری باید ارائه دهید به شرح زیر است:

1. اساسنامه (کل جزئیات مدیریت و سرمایه گذاری در اساسنامه توضیح داده شود. موضوعات اصلی شرکت باید مشخص و در مقاله نوشته شود که شامل مدیریت محلی، مدیران، آدرس محلی، آدرس شرکت، قوانین ویژه اختیارات مدیران و سرمایه ثبت شده است)

2. امکان سنجی (پروژه تصویب نمی شود به جز اینکه مقامات محلی راضی شوند که این کار شدنی است و یک برنامه و بودجه اساسی نیاز دارد)

3. اجاره نامه توافق (برای همه ی اجاره نامه ها لازم است که نامه ای ارائه شود که شامل اجاره فضای انبار و اجاره فضای اداری و کارخانه باشد. در کشور چین به این صورت است که باید یک سال قبل اجاره را بپردازید)

ثبت شرکت در چین و استخدام نیرو

مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین و استخدام نیرو

برای شرکت باید نیرو استخدام کرد. در شرکت های نمایندگی مسئول اصلی دفاتر اجازه به طور مستقیم ندارد که نیروی محلی استخدام کنند. دفتر با توجه به نظارت دفتر مادر می تواند نیروی خارجی استخدام کند که مجاز هستند که فقط 4 نفر را استخدام کنند و بیشتر نمی توانند.

برای استخدام نیروهای خارجی اخذ کارت سلامت از بیمارستان و همچنین تأییدیه ثبت نام به عنوان متقاضی کار لازم است.

ثبت شرکت در چین و طرح تجاری (بیزنس پلن)

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در چین

مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین نیاز به ارائه طرح تجاری (بیزنس پلن) دارد. طرح تجاری ایده شما برای شروع کسب و کاراست. بیزنس پلن باید به صورتی باشد که نشان دهد کسب و کار شما برای اقتصاد کشور چین مفید می باشد و باعث پیشرفت اقتصاد این کشور می شود.

اگر بیزنس پلن خود به صورتی باشد که نیاز به استخدام افراد بیشتری باشد کشور چین بیشتر به آن توجه می کند. بهتر است برای ارائه بیزنس پلن خود از افرادی که مهارت کافی در اقتصاد دارند مشاوره بگیرید و هم چنین این نکته که دولت چین از شرکتی که در زمینه فناوری پیشرفته و نوآوری باشد بیشتر استقبال می کند.

بیزنس پلنی که برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین باید ارائه شود شامل موارد زیر است:

1. دیدگاه کلی از شغل سرمایه گذار

2. توضیح در ارتباط با متقاضی  که می خواهد ثبت شرکت را انجام دهد

  3. مدارک تحصیلی، مهارت و تجربه

4. توضیحاتی در ارتباط با خدمات و محصول و روشی که می خواهید در بازار آن ها را ارائه دهید

5. استراتژی تجاری فرد، سیاست قیمت گذاری، برنامه بازاریابی

6. ارائه سرمایه اولیه، سود احتمالی، تأمین اعتبار اضافی

 7. دربیزنس پلن باید تمامی مدارک واسنادی که در ارتباط با ثبت شرکت است ضمیمه شود و همچنین تأیید کتبی حمایت مالی، مجوزها و توصیه نامه ها.

ثبت شرکت در چین و مدارک آن

مدارک مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین

برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در کشور چین مدارکی لازم است که در این قسمت به آن می پردازیم و شامل موارد زیر است :

1. درخواست کتبی ثبت شرکت درکشور چین

2. ارائه طرح تجاری و امکان سنجی طرح

3. مستندات دال بر توان سرمایه گذاری و تأمین سرمایه مورد نیاز از منبع خارجی

4. اسامی اعضاء هیئت مدیره و سهامداران

5. مدارک شناسایی سرمایه گذاران و سهامداران

6. جواز ثبت شرکت از دولت محلی

7. وکالتنامه وکیل بین المللی

8. شماره حساب بانکی

9. ثبت نام در اداره مالیاتی

10. ثبت نام کارکنان در اداره بیمه تأمین اجتماعی

11. نام نیروهای فعال شرکت

12. اجاره یا خرید مکانی برای دفتر و کارخانه

13. لیست لوازم وارد شده به چین

14. کپی پاسپورت شرکا

هزینه مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین

هزینه مهاجرت اقامت ثبت شرکت در کشور چین متفاوت است و به نوع شرکت و فعالیت آن بستگی دارد. هزینه ثبت شرکت متفاوت نمی باشد و فقط سرمایه اولیه شرکت است که تفاوت دارد.

یکی دیگر از هزینه هایی که باید پرداخت شود در کشور چین هزینه اجاره مکانی برای دفتر شرکت، هزینه استخدام کارمند و افتتاح حساب بانکی است  که هر اندازه سرمایه شرکت در کشور چین بیشتر باشد آن شرکت اعتبارش در این کشور بیشتر می شود.

  •   بهتر است مبلغ 1 تا 2 میلیون یوان سرمایه خود را افزایش دهید.
  •  هزینه ثبت شرکت در چین بستگی به محلی دارد که شرکت در آن جا قرار است تأسیس شود و حداقل مبلغ بین 15000 تا 40.000 دلار است.
  •  هزینه های مربوط به ویزا 6500 یوان است.
  •  هزینه اجاره فضای اداری 20000 یوان است.
  •  خدمات حسابداری که بستگی به تعداد کارمندان دارد از 500 یوان شروع می شود.
  • هزینه زندگی در چین از هزینه زندگی در ایران بیشتر است.

هزینه مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین
هزینه مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین

 اقامت ثبت شرکت در چین و مزایا آن

مزایای مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین

مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین دارای مزایا بسیاری است که سرمایه گذار را به سمت خود جذب می کند این مزایا شامل موارد زیر است:

1. درخواست اقامت در کشور چین برای اشخاص امکان پذیر می شود

2. نیازی به شریک خارجی نمی باشد

3. مالکیت صد در صدی شرکت و اخذ کارت بازرگانی

4.  شرکت بین 1 تا 5 سهامدار می تواند داشته باشد

5. نیازی به انتقال سرمایه به چین نمی باشد

6. افتتاح حساب بانکی

7. استفاده از معافیت های صادرات چین

ثبت شرکت در چین و اقتصاد آن

اقتصاد مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین

برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت چین باید از اقتصاد این کشور آگاه باشید. اقتصاد چین یک اقتصاد بازار سوسیالیستی مختلط است. کشور چین پرسرعت ترین اقتصاد بزرگ دنیا می باشد که در 30 سال گذشته 10 درصد سالانه رشد داشته است.
صندوق بین المللی پول در سال 2019 بر پایه درآمد سرانه رتبه 73 را به کشور چین داده است. تولید ناخالصی داخلی در کشور چین در سال 2019 معادل 14.3 تریلیون دلار بوده است.

منابع طبیعی کشور چین به ارزش 23 تریلیون دلار است که 90 درصد آن را زغال سنگ و عنصرهای خاکی کمیاب تشکیل داده است. کشور چین چهارمین مرکز جذب سرمایه گذاری خارجی است و همچنین یازدهمین کشور سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشورهای دیگر می باشد.
عظیم ترین ذخیره ارزی خارجی در اختیار کشور چین است به همین دلیل یکی از قدرت های اقتصادی دنیا است که برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت بسیار گزینه عالی می باشد. تولید ناخالصی در بخش کشاورزی 7.9 درصد، در بخش صنعت 40.5 درصد و در بخش خدمات 51.6 درصد بوده است.

برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین بهتر است صنایع اصلی چین را بهتر بشناسید که شامل: آهن، آلومینیوم، جنگ افزار، صنعت برق، سیمان، پوشاک، فولاد، مهندسی مکانیک، نفت خام، هواگرد، کشتی سازی، خودرو، الکترونیک، متالورژی استخراجی، ماهواره و…. است.

ثبت شرکت در چین و شاخص های اقتصادی تأثیرگذار

شاخص های اقتصادی مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین

از موضوع دیگری که برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین باید به آن توجه شود شاخص های اقتصادی تأثیرگذار می باشد که این شاخص ها موارد زیراست:

1. نرخ مالیات

2. نرخ تولید ناخالصی داخلی

3. نرخ بیکاری

1. نرخ مالیات

 همان طور که مشخص است هر چه میزان مالیات بر درآمد شرکت کمتر باشد آن کشور برای ثبت شرکت گزینه بهتری است.

2. نرخ تولید ناخالصی داخلی در چین

تولید ناخالصی داخلی از گزینه های دیگر است که نشان از میزان رشد اقتصادی این کشور است. کشور چین میزان تولید ناخالصی بالایی دارد در نتیجه وابستگی کمتری به کشورهای دیگر دارد پس برای ثبت شرکت گزینه عالی می باشد.
یعنی هر چقدر تولید ناخالصی یک کشور بیشترباشد اقتصاد آن کشور پیشرفت می کند و در نتیجه اگر اقتصاد آن کشور رشد کند، شرکت شما هم سود بیشتری می کند.

3. نرخ بیکاری در چین

به نرخ بیکاری باید توجه شود زیرا نشان دهنده بازار کار آن کشور است. نرخ بیکاری چین 5 درصد است.

نرخ بیکاری در چین
نرخ بیکاری در چین

5 مشکل مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین

کشور چین برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت مزایا بسیاری دارد که برایتان توضیح داده ایم ولی در کنار آن باید از مشکلات این کشور هم آگاهی کامل را داشته باشید که با شناخت کامل تری برای اخذ اقامت ثبت شرکت چین اقدام کنید. مشکلات کشور چین به شرح زیر است :

1. افزایش قیمت املاک

 برخی شرکت ها در کشور چین از قیمت املاک سوء استفاده می کنند و قیمت ها را بالا می برند. دولت چین  تلاش می کند که با قوانین بتواند کمی این اثر را خنثی کند ولی هنوز نتوانسته است.

2. پیدا کردن کار

 بیکاری در کشور چین که دومین اقتصاد دنیا است تقریباً 5 درصد است. کند شدن اقتصاد چین برخی از مشکلات را برای اشتغال زایی ملی دارد.

3. عادات غذایی متفاوت

 خوردن غذای چینی برای بسیاری از افراد امکان پذیر نیست و همچنین غذاهای خارجی در این کشور گران قیمت هستند. همچنین کسانی که در شهرهای کوچک چین می خواهند زندگی کنند غذای چینی شاید تنها انتخاب آنها باشند.

4. زبان چینی

زبان چینی یکی از سخت ترین زبان های دنیا است و یادگیری این زبان برای بسیاری از افراد مشکل اساسی است.

 5. حمل و نقل

رانندگی در کشور چین بسیار مشکل است. مردم چین در هنگام رانندگی بسیار عصبی و خشن رفتار می کنند. در کشور چین قوانین راهنمایی و رانندگی در اکثر مواقع رعایت نمی شود.

سخن پایانی مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین

تمام مدارک، قوانین، هزینه و شرایط لازم برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت چین را مورد بررسی قرار داده ایم. کشور چین از نظر اقتصادی بسیار قوی است به همین دلیل برای ثبت شرکت بسیار گزینه مناسبی می باشد و سرمایه گذاران را به سمت خود جذب می کند. برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در چین بهتر است که مشاوره دریافت کنید تا بدون هیچ گونه مشکلی بتوانید اقامت کشور چین را اخذ نمایید.

مشاوران و کارشناسان ما در مؤسسه مهاجرتی آتیه آفرینان می توانند شما را در این راه یاری کنند و به هدفتان برسانند. شما سرمایه گذاران عزیز می توانید مشاوره رایگان تلفنی در ارتباط با ثبت شرکت داشته باشید و همچنین سوالات و پیشنهادهای خود را در پایین این مقاله مطرح کنید.

سوالات متداول در زمینه ثبت شرکت در چین

✳️ مشکلات ثبت شرکت در چین کدامند؟

1. افزایش قیمت املاک 2. پیدا کردن کار 3. عادات غذایی متفاوت 4. زبان چینی  5. حمل و نقل

✳️ مدارک موردنیاز برای مالیات ثبت شرکت چین؟

افتتاح حساب بانکی، معافیت با بازپرداخت، درخواست کاهش میزان مالیات، خرید برگه های فروش، درخواست اتمام یا تعلیق فعالیت

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در چین تحصیل در چین

تحصیل در چین می تواند موفقیت خوبی برای افرادی باشد که قصد تحصیل با هزینه های مناسب در یکی...

تحصیل پزشکی در چین تحصیل پزشکی در چین

همانطور که می دانید تحصیل پزشکی این روزها به علت شرایط خوب درآمد بسیار حائز اهمیت شده است . ...

مهاجرت به چین مهاجرت به چین

مهاجرت به چین و روش های اقامت در چین در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به چین از طر...

نظرات کاربران
Call Now Button