مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم  و مدارک، قوانین، هزینه و مزایا و هرآنچه که شما  باید در ارتباط با مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال بدانید را برای شما توضیح می دهیم.
روش های متفاوتی برای اخذ اقامت کشور پرتغال وجود دارد مانند اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری، اخذ اقامت از طریق کار، اخذ اقامت از طریق تولد، اخذ اقامت از طریق ازدواج، اخذ اقامت از طریق پناهندگی، اخذ اقامت از طریق تحصیل و مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال که در این مقاله به آن می پردازیم که بسیار در میان سرمایه گذاران محبوب است.
هزینه ثبت شرکت در پرتغال چگونه است؟ مالیات کشور پرتغال به چه صورت است؟ می پردازیم.

این مقاله توسط متخصصین مجرب ما در ” موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان ” جمع آوری و نوشته شده است. ما در این مقاله تلاش کرده ایم تمامی اطلاعات ثبت شرکت را در اختیارتان بگذاریم که با آگاهی کامل اقدام به اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت پرتغال کنید.
در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی شما می توانید با موسسه ما ارتباط برقرار کنید و از خدمات و مشاوره رایگان تلفنی ما بهره مند شوید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط ثبت شرکت در پرتغال 🔊

ثبت شرکت در پرتغال و شرایط عمومی آن

مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال قبل از هر چیزی نیاز به شناخت این کشور دارد. کشور پرتغال که با نام رسمی جمهوری پرتغال شناخته می شود در جنوب غربی اروپا قرار گرفته است و غربی ترین کشور اصلی اروپاست. پایتخت پرتغال لیسبون است و زبان رسمی این کشور پرتغالی است. جمعیت این کشور 10.5 میلیون نفر است و واحد پول این کشور یورو است.

کشور پرتغال عضو اتحادیه اروپا و ناتو است. خاک کشور پرتغال همراه با همسایه خود اسپانیا شبه جزیره ایبری را تشکیل داده اند. از سوی غرب به اقیانوس اطلس و دو مجمع الجزایر آزور و مادیرا که در اقیانوس واقع شده اند جزء خاک این کشور هستند.
مساحت کشور پرتغال 92.212 کیلومتر مربع است. کشور پرتغال دو منطقه کلان شهری عمده دارد که یکی کلان شهر لیسبون و دیگری کلان شهر پورتو است. کشور پرتغال یکی از گرم ترین کشورهای اروپایی است. ولی اقیانوس اطلس باعث شده آب و هوای این کشور معتدل شود. دین اکثر مردم کشور پرتغال مسیحی است.

ثبت شرکت در پرتغال و شرایط عمومی آن
ثبت شرکت در پرتغال و شرایط عمومی آن

شرایط مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال

مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال یکی از بهترین روش ها در میان سرمایه گذاران است زیرا در کنار اخذ اقامت این کشور باعث می شود که از طریق کسب و کار شما به سود برسید و همچنین کشور پرتغال از سرمایه گذاران استقبال می کند زیرا با ثبت شرکت در این کشور اقتصاد این کشور رو به رشد می رود. طبق قوانین و شرایط کشور پرتغال موردی که بسیار اهمیت دارد این است که قبل از ثبت شرکت در این کشور نام شرکت در ریجستری ملی شرکت پرتغال تأیید بشود و مؤسسه ریجستری ملی پرتغال باید یک گواهی اعتبار سنجی و یا پذیرش را صادر کند و پس از آن اگه نام شرکت مورد تأیید قرار گرفت و ثبت شد این مؤسسه کارت موقت هویت شرکت را به متقاضی می دهد.

از دو طریق می توان  شرکت را در پرتغال به ثبت رساند. اولین راه این است که در مراکزی که در ارتباط  با کسب وکار و یا اداره ثبت پرتغال  شرکت را به ثبت برسانید که می توانید این روش را توسط  وکیل قانونی و یا سهامدار انجام دهید. روش دوم ثبت شرکت به صورت آنلاین است. این روش امکان دارد 1 یا 2 روز طول بکشد که بستگی به تصویب ریجستری ملی شرکت پرتغال دارد و همچنین اساسنامه که متقاضی ارائه می دهد.

طبق شرایط کشور پرتغال زمانی که با در خواست شما موافقت شود برای شما و خانواده شما ویزا صادر می شود که 4 ماه اعتبار دارد. در این مدت شما باید کارهای تأسیس شرکت را انجام دهید تا بتوانید اقامت موقت خود و خانواده خود را برای 1 سال اخذ نمایید. این اقامت را می توانید به مدت 5 سال تمدید کنید تا در آخر اقامت دائم را اخذ نمایید.

ثبت شرکت در پرتغال و انواع شرکت

برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال نیاز به مشخص کردن نوع شرکتی که در این کشور می خواهید به ثبت برسانید دارید که در این متن انواع شرکت و توضیحات لازم برای آنها را برایتان شرح می دهیم.

انواع شرکت در پرتغال به شرح زیر است:

انواع شرکت در کشور پرتغال
انواع شرکت در کشور پرتغال

1. شرکت عمومی

این مدل شرکت ها بیشتر برای شرکت هایی تأسیس می شود که بزرگ هستند و فعالیت های تجاری بزرگی دارند. برای تأسیس این نوع شرکت نیاز به حداقل 5 سهامدار در آغاز کار است. سرمایه اولیه برای تأسیس این شرکت 50 هزار یورو است. در این شرکت ها نیاز به حسابدار است و داشتن حسابدار الزامی است تا تمام حساب ها دقیق باشند.

2. شرکت محدود خصوصی

این نوع از شرکت ها در میان سرمایه گذاران بسیارمحبوب هستند. این شرکت برای کسب و کارهای کوچک و تأسیس شرکت های کوچک است و دارای شرایط راحتر و آسانتری نسبت به شرکت عمومی است. این شرکت نیاز به 2 سرپرست دارد و هر سهامدار نسبت به سرمایه ای که در شرکت دارد متعهد می باشد. یعنی میزان تعهدات سهامدار به سرمایه اولیه که در شرکت وارد شده می باشد. حداقل سرمایه مورد نیاز برای شرکت با مسئولیت محدود 5000 یورو است.

3. شرکت شعبه

این شرکت برای افرادی که در کشور دیگری دارای شرکت هستند و بیزنس خاصی را دارند و می خواهند در کشور پرتغال هم  این شرکت را تأسیس کنند مناسب است. این شرکت شعبه ای از شرکت مادر است که کامل اختیار ندارد و تمام قراردادها و تمام عملیات ها توسط شرکت مادر نظارت می شود و انجام می شود.

  4. شرکت با سهامداران تک

 این شرکت برای کسانی است که می خواهند به تنهایی مؤسس یک شرکت در کشور پرتغال باشند. راه اندازی این شرکت بسیار ساده و آسان است.  تنها مسئول این شرکت کسی است که این شرکت را تأسیس کرده است. خیلی کم پیش می آید که این شرکت ها در کشور پرتغال ثبت شوند.

ثبت شرکت در پرتغال و ویزای ثبت شرکت

ویزای مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال

برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال در مرحله اول نیاز به ویزای این کشور است. کشور پرتغال عضو شنگن می باشد، پس ویزای شنگن نیاز است. زمان رسیدگی به تقاضا برای ویزا در سفارت پرتغال حداقل 30 روز است. ویزای پرتغال به دو صورت کوتاه مدت و بلند مدت است. اگر متقاضی عضو اتحادیه اروپا نباشد نیاز به ویزای کوتاه مدت دارد که 90 روز می تواند در این کشور اقامت داشته باشد. ویزای که برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال نیاز است ویزای نوع دی می باشد. این ویزا برای افرادی است که قرار است طولانی مدت در این کشور باشند. با این ویزا می توانید بیشتر از 1 سال در این کشور باشید و برای ثبت شرکت لازم است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای شنگن موارد زیر است:

1.عکس گذرنامه سیاه سفید (35 در 45 میلی متر)

2. فرم درخواست برای اقامت بلند مدت

 3. شناسنامه (اگر نام و نام خانوادگی عوض شده است)

4. فرم درخواست ویزا را پر کرده و تحویل دهید

5. رسید پرداخت هزینه ویزا

6.اصل و ترجمه کارت ملی و شناسنامه فرد

 7. گذرنامه و کپی ویزاهای قبلی که دارای اعتبار باشند

 8. نامه ای که هدف از بازدید کشور پرتغال را توضیح دهد

9. اصل و کپی بیمه مسافرتی

 10. اثبات کردن محل اسکان خود در پرتغال

11. تمکن مالی و گردش حساب

ثبت شرکت در پرتغال و ویزای ثبت شرکت
ثبت شرکت در پرتغال و ویزای ثبت شرکت

ثبت شرکت در پرتغال و بلوکارت (کارت آبی)

مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال در کنار تمام روش های ثبت شرکت روش دیگری هم دارد و آن اخذ کارت آبی است. اخذ کارت آبی یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت است. اخذ کارت آبی به دو صورت انجام می شود. کارت آبی به افرادی تعلق می گیرد که دارای تحصیلات بالا و مهارت بالا باشند و همچنین حقوق ماهیانه این افراد بیشتر از 4200 یورو باشد. به دلیل اینکه 4200 یورو در ماه مبلغ زیادی می باشد پس یک گارگر عادی شاید نتواند این کارت را دریافت کند.

اخذ کارت آبی از طریق ثبت شرکت یکی از روش های مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال است. زمانی که متقاضی شرکت خود را ثبت می کند برای اخذ کارت آبی می تواند همسر خود را در شرکت استخدام کند و ماهیانه مبلغ بیش از 4200 به آن پرداخت کند. در نتیجه همسر متقاضی کارت آبی را دریافت می کند و می تواند اقامت خانواده خود را اخذ نماید.

مدارکی که برای اخذ کارت آبی لازم است موارد زیر است:

1. پاسپورت معتبر

2. دو قطعه عکس

3. ارائه پیشنهاد یا قرارداد کاری

4. ارائه مدرک تحصیلی

5. اثبات میزان تخصص

6. درخواست ویزا و رزومه کاری

7. تکمیل فرم ویزا

8. شناسنامه تمام خانواده

9. اثبات داشتن بیمه سلامت

10. گواهی عدم سوء پیشینه

ثبت شرکت در پرتغال و قوانین آن

قوانین مهاجرت از طریق ثبت شرکت در پرتغال

قوانین هر کشور برای اقامت با کشور دیگر متفاوت است. برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در کشور پرتغال باید قوانین این کشور را رعایت کنید.
در تاریخ 2 سپتامبر 1986 در قانون تجارت پرتغال در ارتباط با ثبت شرکت مبحثی منتشر شد. تمام شرکت هایی که در کشور پرتغال قرار دارند طبق این قانون باید عمل کنند. اگر شرکتی در پرتغال می خواهید ثبت کنید که دفاتر مرکزی آن در کشور پرتغال هم قرار دارد قوانین آن با توجه به قانون شرکت می باشد و برای شرکت هایی که دفاتر آن ها  در خارج از کشور پرتغال است و شرکت در پرتغال فعالیت دارد قوانین آن ها طبق قوانین کشوری است که دفاتر آنها در آن جا هستند.

قوانین مهاجرت از طریق ثبت شرکت در پرتغال
قوانین مهاجرت از طریق ثبت شرکت در پرتغال

ثبت شرکت در پرتغال و مالیات آن

یکی از نکاتی که برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت باید به آن توجه داشت نرخ مالیات این کشور است. در کشور پرتغال اگر شخصی خانه ای بخرد باید سالانه مالیات پرداخت کند، اما اجاره ملک نیاز به پرداخت مالیات ندارد. برای ثبت شرکت بهتر است که شما با انواع مالیاتی که در این کشور است بیشتر آشنا شوید.

انواع مالیات در پرتغال موارد زیر است:

  • مالیات بر درآمد
  • مالیات بر درآمد شرکت
  • مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد به این معنی است که نسبت به درآمدی که شخص دارد از آن شخص مالیات دریافت می شود و هرچه درآمد آن شخص بیشتر باشد مالیات بر درآمد آن بیشتر می شود. کمترین مالیات کشور پرتغال 40 درصد و بیشترین 48 درصد است. مالیات بر در آمد کشور پرتغال برای درآمد بالای 80000 یورور 48 درصد است.

2. مالیات بر درآمد شرکت

این مالیات برای سرمایه گذارانی که می خواهند ثبت شرکت در این کشور داشته باشند بسیار مهم است. پایین ترین نرخ این مالیات 21 درصد است و بالاترین نرخ مالیات 55.10 درصد است. یعنی هر چقدر درآمد شرکت شما بیشتر باشد میزان مالیات بر درآمد شرکت بیشتر می شود.

ثبت شرکت پرتغال | نرخ مالیات شرکت
ثبت شرکت پرتغال | نرخ مالیات شرکت

3. مالیات بر ارزش افزوده

در کشور پرتغال در ازای استفاده از خدمات یا کالا باید مالیاتی را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنید. در پرتغال مالیات بر ارزش افزوده  پایین ترین نرخ 17درصد و بالاترین نرخ 23 درصد است.

ثبت شرکت در پرتغال و وکیل ثبت شرکت

برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال علاوه بر دانستن تمام موارد لازم برای اخذ اقامت این کشور نیاز است که شما وکیل با تجربه ای اختیار کنید که در طول مسیر ثبت شرکت به مشکل بر نخورید. وکلای موسسه ما با داشتن 18 سال سابقه و مجوز ازوزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خدمت شما سرمایه گذاران عزیز هستند که تمامی مدارک و قوانین لازم برای ثبت شرکت را مورد بررسی قرار دهند و کارهای لازم برای ثبت شرکت شما را انجام دهند و همچنین مجوزهای لازم برای شرکت را برای شما سرمایه گذاران عزیز اخذ نمایند و شما را به هدفتان که مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال است برسانند.

ثبت شرکت در پرتغال و مراحل آن

برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت مراحلی را باید سرمایه گذار طی کند که اولین گامی که باید برداشته شود ثبت نام شرکت است که باید نامی باشد که تکراری نباشد. نوع شرکتی که می خواهید به ثبت برسانید باید مشخص شود که انواع شرکت را توضیح داده ایم. برای شرکت می توانید یک نماینده قانونی در کشور پرتغال انتخاب کنید. همچنین ارائه یک طرح تجاری (بیزنس پلن) عالی مهم است تا دولت پرتغال را متقاعد کنید که شرکت شما سودآور است. زیرا بیزنس پلنی که خوب باشد هم برای اقتصاد پرتغال مفید است و هم شرکت شما را می تواند به سود برساند.

 تهیه اساسنامه و طرح تجاری شرکت که تمامی اطلاعات را در بر دارد. در اساسنامه باید نام شرکت، آدرس شرکت، اسامی اعضای هیئت مدیره ذکر شود. مرحله بعدی افتتاح حساب بانکی در کشور پرتغال است که سرمایه اولیه باید در آن واریز شود و برای اهداف مالیاتی و مشارکت های اجتماعی در کشور پرتغال باید ثبت نام انجام دهید.

 بعد از آن باید در اداره مالیات ثبت نام کنید زیرا تمام شرکت ها باید مالیات پرداخت کنند و بعد کد مالیاتی را از کشور پرتغال اخذ نمایید تا شرکت شما بتواند فعالیت تجاری خود را شروع کند.

ثبت شرکت در پرتغال و مراحل آن
ثبت شرکت در پرتغال و مراحل آن

ثبت شرکت در پرتغال و طرح تجاری (بیزنس پلن)

مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال  نیاز به ارائه یک طرح تجاری دارد که بسیار در اخذ اقامت این کشور مؤثراست زیرا متقاضی با بیزنس پلنی که ارائه می دهد باید سفارت پرتغال را متقاعد کند که بیزنس پلنی که ارائه داده است برای این شرکت سودآور است و باعث پیشرفت اقتصادی می شود. در واقع طرح تجاری باید برای اقتصاد کشور پرتغال سودآور باشد. به دلیل مهم بودن این طرح بهتر است از کسانی که مهارت کافی در زمینه اقتصاد دارند مشاوره و کمک گرفته شود.

بیزنس پلنی که متقاضی می خواهد ارائه دهد باید در آن این نکات ذکر شود: دیدگاه کلی ازشغل سرمایه گذار، توضیح در ارتباط با خدماتی که می خواهد ارائه دهد، محصولات ومدلی که در بازار آنها را ارائه می کند، توضیح در ارتباط با سرمایه گذار مانند مهارتها و مدارک تحصیلی و..، استراتژی فردی مانند برنامه بازاریابی و سیاست قیمت گذاری، ارائه سرمایه اولیه و تأمین اعتبار اضافی و سود کافی و همچنین تمام مدارک و اسناد مرتبط با ثبت شرکت و تأییدیه کتبی حمایت مالی ومجوزها و توصیه نامه ها باید درج شود.ب

ثبت شرکت در پرتغال و مدارک آن

اگر شما بخواهید از کشور خود خارج شوید، برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال باید مدارکی را مهیا کنید.

مدارکی که لازم است موارد زیر را شامل می شود:

1. پیش نویس اساسنامه

2. ارائه طرح تجاری یا بیزنس پلن

3. کپی گذرنامه

4. تکمیل فرم های مربوط به ثبت شرکت

5. استخدام مدیر مالی

6. خرید یا اجاره دفتر جهت فعالیت های تجاری

7. افتتاح حساب بانکی به نام شرکت

8. نمونه فرم امضا

9. ارائه عدم گواهی سوء پیشینه

ثبت شرکت در پرتغال و هزینه آن

برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال باید از تمام هزینه های موجود در ارتباط با آن اطلاع کامل داشته باشید. علاوه بر هزینه ثبت شرکت هزینه هایی که مربوط به روند و روال کار هستند لازم است که پرداخت شود. همچنین هزینه زندگی در این کشور را باید بدانید. لازم به ذکر است که هزینه هر شخصی به مکان و سبک زندگی آن شخص بستگی دارد.

ثبت شرکت در پرتغال و هزینه آن
ثبت شرکت در پرتغال و هزینه آن

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت نام برای شرکت که جزء اولین هزینه ها می باشد مبلغ حداکثر 600 یورو است که برای نام و اسناد و گواهی شرکت است.

  • هزینه دفتر مجازی 50 یورو در ماه است.
  • هزینه تشکیل شرکت 10 هزار یورو است.
  • هزینه حسابداری 150 یورو است.

هزینه شرکتی که سرمایه آن پول نقد باشد 360 یورو است  ولی اگر سرمایه آن نقد نباشد علاوه بر پرداخت هزینه که گفته شد باید موارد دیگری پرداخت شود که شامل : برای هر ساختمان و شرکت 50 یورو، برای هر اتومبیل و قایق و ماشین آلات سنگین 30 یورو، به ازای هر وسیله نقلیه دوچرخه و موتور 20 یورو است.

ایجاد برند در کشور پرتغال 200 یورو هزینه دارد.

هزینه ملک (میانگین)

  • اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر در ماه 674.18 یورو است.
  • اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از شهر در ماه  489.04 یورو است.
  • اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر در ماه 1223.68 یورو است.
  • اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از شهر در ماه 820.73 یورو است.
  • قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 2712.10 یورو است.
  • قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از شهر 1495.75 یورو است.

هزینه خوراک (میانگین)

  • یک وعده غذا برای 1 نفر در رستوران معمولی 7 یورو است.
  • آب معدنی کمتر از 1 یورو است.
  • شیر1 لیتری 0.65 یورو است.
  • یک کیلوگرم گوشت گاو 9.97 یورو است.
  • یک کیلوگرم برنج 0.88 یورو است.

هزینه حمل و نقل

  • بلیط یک طرفه حمل و نقل محلی 1.40 یورو است.
  • بلیط ماهیانه 32.00 یورو است.
  • کرایه تاکسی 3.50 یورو است.
  • بنزین 1 لیتر 1.55 یورو است.

ثبت شرکت در پرتغال و مزایا آن

کشور پرتغال  دارای مزایای بسیاری است که با مهاجرت اقامت ثبت شرکت این مزایا نصیب شما می شود. مزایا کشور پرتغال موارد زیر است:

1. مالکیت صد در صدی (بدون نیاز به شریک)

2. دسترسی به تمام مناطق عضو شنگن برای سفر

3. امکان درخواست اقامت دائم  پس از 3 سال

4. امکان درخواست پاسپورت 5 سال بعد از اخذ اقامت دائم

5. اخذ آسان ویزا برای تمام نقاط دنیا

6. افتتاح حساب شرکتی و شخصی

7. استفاده از مارک تجاری اروپا

8. قوانین گمرکی و تجاری آزاد در داخل اتحادیه اروپا

ثبت شرکت در پرتغال و مزایا آن
ثبت شرکت در پرتغال و مزایا آن

 شرکت در پرتغال و اقتصاد آن

مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال نیاز به شناخت اقتصاد این کشور دارد زیرا تأثیر مستقیمی روی شرکت شما دارد. کشور پرتغال دارای اقتصادی توسعه یافته است. کشور پرتغال با صادرات تجهیزات حمل و نقل، ماشین آلات و فلزات و مواد شیمیایی درآمدی که برای کشور نیاز است را بدست می آورد.
تولید ناخالصی داخلی کشور پرتغال در سال 2009 به مبلغ 168.5 میلیارد یورو بوده است که در سال های آتی افزایش داشته است. تولید ناخالصی این کشور در حال حاضر 205 میلیارد دلار بوده است که نشان از رشد اقتصادی این کشور دارد.

نرخ تورم در کشور پرتغال در چندین سال گذشته کاهش داشته است که در حال حاضر نرخ تورم پرتغال کم است. تولید ناخالصی این کشور بیشتر در بخش های کشاورزی، خدمات و صنعت است. کشور پرتغال تولید کننده محصولاتی مانند پوشاک، ماشین آلات، کاغذ و مواد شیمیایی است و اصلی ترین واردات این کشور ماشین آلات است. صنعت گردشگری این کشور در سال های اخیر تأثیر بسزایی در اقتصاد این کشور داشته است.

کشور پرتغال رتبه 30 را درجهان برای شاخص های راه اندازی کسب و کار را به خود اختصاص داده است. رتبه 44 در جهان را برای صادرات به خود اختصاص داده است و رتبه 40 را در جهان برای واردات به خود اختصاص داده است.

این کشور بر مبنای کشاورزی، توریسم و تجارت بنا شده است. همچنین در تولید چوب پنبه، زیتون و روغن زیتون جایگاه ویژه ای دارد. همچنین در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی و توسعه استفاده از انرژی تجدید پذیر فرصت خوبی برای سرمایه گذاران قرار داده است.

ثبت شرکت در پرتغال و شاخص های تأثیر گذار اقتصادی

از موارد دیگری که باید توجه داشت برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال شاخص های اقتصادی است. این شاخص ها در کسب و کار تأثیر بسیاری دارند. شاخص هایی که برای ثبت شرکت باید سرمایه گذار به آن ها توجه کند موارد زیر هستند:

شاخص های اقتصادی کشور پرتغال
شاخص های اقتصادی کشور پرتغال

 1. نرخ تولید ناخالصی داخلی پرتغال

 تولید ناخالصی رابطه مستقیمی با رشد اقتصادی دارد یعنی شما برای فهمیدن رشد اقتصادی باید از مبلغ تولید ناخالصی این کشورآگاه باشد. یعنی با افزایش تولید ناخالصی رشد اقتصادی هم افزایش پیدا می کند و با افزایش تولید ناخاصی و اقتصاد این کشور سود شما هم بیشتر می شود. پس برای ثبت شرکت یکی از شرایط  دیگری که باید مورد بررسی بگیرد رشد اقتصادی است زیرا با سودهی شرکت شما ارتباط دارد و می تواند شما را به سود بالاتری برساند. نرخ رشد تولید ناخالصی  داخلی 0.20 درصد بوده است.

نرخ تولید ناخالصی داخلی پرتغال
نرخ تولید ناخالصی داخلی پرتغال

2. نرخ تورم در پرتغال

نرخ تورم یکی از شاخص های اقتصادی است که باید برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال بدانید. نرخ تورم نشان دهنده درآمد و هزینه آن کشوراست. نرخ تورم بدین گونه است که اگر کشوری دچار نوسانات شدید و یا سرمایه گذاری در آن کشور زیاد باشد یعنی آن کشور دارای نوسان اقتصادی است و سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آن کشور مناسب نیست. نرخ تورم این کشور 0.50 درصد است.

 3. نرخ بیکاری در پرتغال

 باید به نرخ بیکاری یک کشور برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال توجه کنید زیرا نشان دهنده بازار کار این کشوراست که ارتباط  با رشد اقتصادی دارد. نرخ بیکاری این کشور 7.10 است.

نرخ بیکاری در پرتغال
نرخ بیکاری در پرتغال

4. نرخ مالیات در پرتغال

نرخ مالیات یعنی به میزان درآمدی که دارید باید مالیاتی را به کشور پرداخت کنید که بستگی به کسب و کار شما دارد. هر چقدر درآمد شما در کشور پرتغال بیشتر باشد مالیات بر درآمد شرکت بیشتر می شود. نرخ مالیات این کشور 21 درصد است.

معایب مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال

کشور پرتغال مزایا بسیاری دارد اما در کنار این مزایا مشکلاتی هم وجود دارد که بهتر است قبل از اقدام برای ثبت شرکت از آن آگاه باشید و بعد اقدام به تصمیم گیری کنید. مشکلات کشور پرتغال موارد زیر است:  

  • نرخ مالیات بر درآمد شرکت یکی از مشکلات این کشور است که این نرخ بالا می باشد و برای کسی که می خواهد شرکتی را به ثبت برساند این نرخ بسیار اهمیت دارد.
  • بروکراسی در امور اداری پرتغال از مشکلات دیگر است. بروکراسی موجود در ادارات کشور پرتغال باعث دلسردی متقاضیانی که می خواهند در این کشور ثبت شرکت داشته باشند می شود. برای یک پروسه اداری زمان بسیاری صرف بروکراسی می شود و تمام مراحل ثبت شرکت زمان زیادی طول می کشد.
  • مشکل دیگر برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال رشوه و فساد اقتصادی است. رشوه یک عمل غیر قانونی در کشور پرتغال است اما گاهی امکان دارد در یک سازمان بازرگانی که در این کشور است وقوع رشوه و فساد وجود داشته باشد.
  • فرهنگ و زبان کشور پرتغال هم برای خود مشکلی به حساب می آید. در فرهنگ این کشور گفتگو به صورت غیر رسمی است و همچنین برخورد سرد مرم این کشور با افراد خارجی بعضی وقت ها باعث دشواری و مشکلات می شود.
  • تابوهای موجود در فرهنگ پرتغال هم از دلایل دیگر است. در کشور پرتغال نباید راجب مذهب بحث نمود. نباید در این کشور بحث های سیاسی نمود. از میزان درآمد نباید در جمع صحبت کنید.

سخن آخر مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال

در این مقاله تمام نکاتی که در ارتباط با مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال اهمیت داشت را برایتان توضیح داده ایم  و به این نتیجه رسیده ایم که ثبت شرکت در کشور پرتغال مزایا بسیاری دارد که باعث سودآوری شما می شود.
در این مقاله مطالبی در مورد مالیات مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال، مدارک ثبت شرکت در پرتغال و قوانین اقامت ثبت شرکت در پرتغال بیان شد.

ما تلاش کرده ایم در این مقاله اطلاعات مهمی در اختیار شما قرار بدهیم تا شما با آگاهی کافی برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت اقدام نمایید.
جهت آگاهی و اطلاعات بیشتر بهتر است قبل از اقدام به اخذ اقامت با مشاوران و کارشناسان ما در ” موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان” که دارای تجربه در امور مهاجرتی هستند تماس گرفته و می توانید از توضیحاتی که رایگان به شما می دهند بهره ببرید و همچنین می توانید در پایین این مقاله تمامی سوالات و پیشنهادات خود را بیان کنید. 

سوالات متداول در زمینه ثبت شرکت در پرتغال

✳️ انواع مالیات در پرتغال کدامند؟

مالیات بر درآمد، مالیات بر درآمد شرکت، مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر درآمد

✳️ انواع ثبت شرکت در پرتغال چیست؟

1. شرکت عمومی 2. شرکت محدود خصوصی 3. شرکت شعبه 4. شرکت با سهامداران تک

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
ثبت شرکت در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت ترکیه جز پر طرفدارترین ویزاهای ترکیه می باشد. در این مطلب می خواهیم شرایط ثبت شرکت ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در اسلواکی مهاجرت اقامت ثبت شرکت در اسلواکی

مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی را در این مطلب می خواهیم به شما توضیح دهیم که چگونه با کمترین ...

نظرات کاربران
هوتن

بسیار عالی ممنون

آتیه آفرینان

سپاس.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button