مهاجرت اقامت ثبت شرکت در عمان را در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم و به شما بگوییم برای انجام مراحل ثبت شرکت در عمان باید چه مدارکی ارائه دهید، تا امکان ثبت شرکت در عمان برای شما وجود داشته باشد.
همچنین اطلاعات لازم در مورد نرخ مالیات در عمان برای شرکت ها را عنوان می کنیم و انواع روش های ثبت شرکت عمان را به طور کامل به شما توضیح می دهیم.

اگر قصد مهاجرت به عمان را دارید و می خواهید با سرمایه گذاری در عمان اقامت این کشور را به دست آورید، می توانید مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در عمان را مورد بررسی قرار دهید. برای این منظور باید مدارک مورد نیاز برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت در عمان را داشته و مراحل اخذ اقامت عمان از طریق ثبت شرکت را طی کنید. این مقاله توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده و در اختیار شما قرار گرفته است.
امیدواریم مطالب ذکر شده برای شما مفید باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید.

🔊 پادکست شرایط ثبت شرکت در عمان 🔊

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

🔰 ثبت شرکت در عمان و شرایط عمومی آن
🔰 مهاجرت اقامت ثبت شرکت عمان و بررسی شرایط اقتصادی عمان
🔰 شرایط مهاجرت به عمان از طریق ثبت شرکت
🔰 مدارک مهاجرت اقامت ثبت شرکت عمان
🔰 ثبت شرکت در عمان و مراحل ثبت آن
🔰 ثبت شرکت در عمان و طرح تجاری (بیزینس پلن)
🔰 انواع مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در عمان
🔰 مزایای مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در عمان
🔰 مهاجرت اقامت ثبت شرکت عمان برای صادرات و واردات
🔰 حقوق و درآمد کارکنان شرکت در عمان
🔰 تعیین بیمه کارکنان بعد از ثبت شرکت در عمان
🔰 مالیات مهاجرت اقامت ثبت شرکت عمان
🔰 هزینه مهاجرت اقامت ثبت شرکت عمان

ثبت شرکت در عمان و شرایط عمومی آن

کشور عمان در شبه جزیره عربستان واقع شده است و آب و هوای گرم و خشکی دارد. این کشور از طریق مرز آبی با ایران ارتباط دارد. از غرب با امارات متحده عربی و عربستان همسایه است. همچنین با کشور یمن از جنوب مرز مشترک دارد. پایتخت عمان شهر مسقط می باشد.
این شهر بزرگترین شهر عمان بوده و جمعیت آن حدود 800 هزار نفر می باشد. شهر مسقط شهری تاریخی محسوب می شود که در جنوب عمان قرار دارد.
از شهرهای مهم دیگر عمان می توان به صلاله، بوشر، بهلا و مرباط اشاره کرد. یکی دیگر از شهرهای مهم عمان مسندم است که بخشی جداگانه است و در جنوب تنگه هرمز قرار دارد.

کشور عمان دارای 9 بخش به شرح زیر است:

  • استان مسقط به مرکزیت مسقط
  • استان مسندم به مرکزیت خصب
  • استان بریمی به مرکزیت بریمی
  • استان ظفار به مرکزیت صلاله
  • منطقه شرقیه به مرکزیت صور _ ابرا
  • منطقه داخلیه به مرکزیت نزوی
  • منطقه وسطی به مرکزیت هیما
  • منطقه ظاهره به مرکزیت عبری
  • منطقه باطنه به مرکزیت صحار-رستاق

زبان رسمی در عمان مانند کشورهای حوزه خلیج فارس عربی است و زبان دوم انگلیسی می باشد. واحد پول در این کشور ریال عمان است که جز با ارزش ترین پول های دنیا محسوب می شود. شاید با خود فکر کنید دلار و یورو با ارزش ترین واحدهای پول دنیا هستند.
اما این طور نیست واحد پول عمان دارای جایگاه سوم در دنیا است.
یکی از دلایل اصلی این موضوع این است که عمان ثبات سیاسی بالایی دارد و همیشه سعی داشته رابطه ی خوبی با کشورهای منطقه داشته باشد. همچنین در تنش های منطقه عمان همیشه نقش واسطه را داشته و برای حل این موضوع تلاش کرده است.  

حتما بخوانید: کار در عمان

شرایط ثبت شرکت در عمان
شرایط ثبت شرکت در عمان

مهاجرت اقامت ثبت شرکت عمان و بررسی شرایط اقتصادی عمان

یکی از منابع اصلی اقتصاد عمان نفت و گاز می باشد و تولید ناخالص داخلی در این کشور رشد داشته است. نرخ بیکاری در چند سال اخیر در عمان کاهش داشته و به همین دلیل راه برای افراد مهاجر هموارتر شده است. عمان توانسته نرخ تورم را به نزدیک صفر برساند و شرایط خوبی را برای شهروندان و افراد مقیم رقم بزند.
عمان بیشتر کالاهای صادراتی خود مثل نفت، ماهی و آهن را به چین و ژاپن صادر می کند. بیشتر ایرانیانی که در عمان ثبت شرکت انجام داده اند، به صادرات آهن مشغول هستند.
همچنین این کشور در صادرات مواد غذایی به جایگاه خوبی رسیده است. در چند سال اخیر عمان افراد زیادی را به ثبت شرکت در حوزه درمانی ترغیب کرده است و قصد دارد در این حوزه نیز پیشرفت هایی داشته باشد. به همین دلیل بیزینس پلن های مربوط به حوزه درمان شانس زیادی برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت عمان دارند.

اگر بخواهیم عمان را با دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس مثل امارات، بحرین و عربستان سعودی مقایسه کنیم، عمان هنوز برای رسیدن به جایگاه مطلوب نیاز به رشد دارد. این کشور از لحاظ تولید ناخالص داخلی و سهولت انجام کسب وکار نسبت به کشورهای ذکر شده جایگاه پایین تری دارد.
اما این نکته را باید در نظر داشت دریافت ویزای عمان برای ایرانیان همانند مردم کشورهای دیگر آسان است و پروسه ثبت شرکت در عمان به نسبت برخی کشورهای پیشرفته کوتاه تر می باشد.
طبق آمار رسمی تا کنون بیش از 5 هزار شرکت ایرانی توانسته اند در عمان شرکت خود را ثبت کنند و حجم مبادلات ایران با عمان به نسبت 5 سال گذشته 5 برابر شده است. همچنین در عمان هر ساله 8 نمایشگاه بین المللی برگزار می شود که شرکت های ایرانی می توانند کالا و محصولات خود را در این نمایشگاه ها معرفی کرده و از رقبای خارجی خود نکات مهمی را یاد بگیرند.

حتما بخوانید: ویزای کار عمان و شرایط اخذ آن

شرایط ثبت شرکت در عمان

بهتر است در همین ابتدای مطلب به شما بگوییم که برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت در عمان باید شرایطی را داشته باشید. در غیر این صورت تجارت شما شکست می خورد و با ثبت شرکت در عمان به سودی نمی رسید.
شما باید اطلاعات کاملی در مورد بازار عمان و فرهنگ مردم این کشور به دست آورید. در کنار این مورد باید در کشور خودتان کسب وکار و یا شرکتی موفق را مدیریت کرده و با اصول و قواعد تجارت آشنایی کافی داشته باشید. اگر به زبان خارجی تسلط نداشته باشید در عمان یا هر کشور دیگری برای انجام معاملات و قراردادها با مشکل مواجه می شوید.

مورد مهم دیگر میزان سرمایه شما برای ثبت شرکت درعمان می باشد. باید این موضوع را مد نظر داشته باشید که مهاجرت اقامت ثبت شرکت عمان از ابتدا هزینه هایی برای شما دارد و علاوه بر سرمایه گذاری در شرکت باید برای هزینه های دیگر نیز برنامه ریزی کرده باشید. شما می توانید با مهاجرت ثبت شرکت در عمان و راه اندازی کسب و کاری سود آور اقامت عمان را دریافت کنید. اما این موضوع را باید بدانید که دریافت اقامت دائم و تابعیت عمان برای افراد خارجی بسیار سخت می باشد.
فرقی ندارد از چه طریقی به عمان مهاجرت کرده باشید، در هر صورت دریافت پاسپورت عمان بسیار سخت می باشد. شما با مهاجرت اقامت ثبت شرکت در عمان اقامت موقت را به دست می آورید و تا زمانی که شرکت شما بتواند برای خودتان و اقتصاد عمان مفید باشد و سودی از آن دریافت کنید، اقامت شما تمدید می شود. اما اگر شرکت ثبت شده در عمان شرایط مطلوبی نداشته باشد دیگر اقامت شما تمدید نمی شود.

شرایط و قوانین ثبت شرکت در عمان
شرایط و قوانین ثبت شرکت در عمان

حتما بخوانید: شرایط کار پرستاران و پزشکان در عمان

شرایط ثبت شرکت در منطقه آزاد عمان

عمان دارای 11 منطقه مهم اقتصادی و تجاری است که برای ثبت شرکت در عمان این مناطق می توانند مناسب باشند. یکی از این مناطق منطقه صحار می باشد. صحار منطقه ای در عمان است که جز مناطق آزاد محسوب می شود و دارای شهرک صنعتی می باشد.
با ثبت شرکت در این منطقه می توانید تا 25 سال از پرداخت مالیات معاف شوید. همین موضوع باعث جذب بسیاری از سرمایه گذاران شده است.
منطقه مهم دیگر منطقه دقم است. دولت عمان به منطقه دقم توجه ویژه ای دارد و جز مناطق ویژه اقتصادی بندری است. در این منطقه نیز امکان معافیت از مالیات تا 30 سال وجود دارد و در شرایط خاصی تا 30 سال بعد نیز تمدید می شود. منطقه صلاله نیز برای ثبت شرکت در عمان مناسب می باشد. صلاله جز مناطق آزاد عمان محسوب شده و برای افرادی که می خواهند سمت آفریقا صادرات داشته باشند، این منطقه مناسب است.
اما اگر قرار است صادرات و واردات تنها بین ایران و عمان انجام شود، این منطقه به دلیل دور بودن از ایران مناسب نیست. منطقه ی دیگری که برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت عمان مناسب است، منطقه المزیونه می باشد. این منطقه یک شهرک صنعتی محسوب می شود و برای صادرات به یمن گزینه مناسبی است.

در مناطق ذکر شده می توان با سرمایه گذاری حداقل 150 هزار ریال عمان شرکت ثبت کرد. قبل از ثبت شرکت باید حساب بانکی برای شرکت افتتاح کنید و بعد از آن بیزینس پلن خود را به مدیریت منطقه صنعتی ارائه دهید. در این مناطق آزاد شما می توانید مالکیت صد در صد شرکت را داشته باشید.

مدارک مهاجرت اقامت ثبت شرکت عمان

برای مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در عمان لازم است ابتدا مدارکی را جمع آوری کنید و برای دریافت ویزای عمان این مدارک را ارائه دهید.
مدارک مورد نیاز برای مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در عمان شامل موارد زیر است:

مدارک مهاجرت به عمان از طریق ثبت شرکت
مدارک مهاجرت به عمان از طریق ثبت شرکت

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در عمان

برای ثبت شرکت در عمان باید سهامداران شرکت را پیدا کنید. تقریبا در تمام انواع شرکت شما به یک سهامدار که شهروند عمانی باشد نیاز دارید. بعد از مشخص شدن سهامداران و میزان سهام هر شخص باید مدارک خودتان و دیگر اعضای شرکت را برای ثبت قانونی شرکت در عمان ارائه دهید. این مدارک عبارتند از:

  • فرم درخواست ثبت شرکت
  • پاسپورت معتبر شخص متقاضی و دیگر سهامداران شرکت
  • کپی مدارک شناسایی سهامداران شرکت
  • بیزینس پلن قوی (ترجمه شده به زبان انگلیسی یا عربی)
  • اساس نامه شرکت
  • فرمی که نام و مشخصات سهامداران و امضا کنندگان شرکت در آن موجود است.
  • ارائه اسناد مربوط به سرمایه گذاری اولیه در شرکت
  • مدارک مربوط به ثبت شرکت در اداره بازرگانی و صنعت عمان

مدارک مهاجرت اقامت ثبت شرکت عمان
مدارک مهاجرت اقامت ثبت شرکت عمان

ثبت شرکت در عمان و مراحل ثبت آن

در اولین قدم باید نامی برای شرکت خود انتخاب کنید. نام تجاری شرکت باید با قوانین عمان همسو باشد. برای ثبت نام تجاری باید فرم درخواست خود را به اداره صنعت و تجارت عمان ارسال کنید و در صورت تایید و تکراری نبودن، نام تجاری برای شرکت شما ثبت می شود. اگر نام انتخاب شده مورد تایید اداره صنعت و تجارت عمان بود می توانید مهر شرکت را طراحی کنید تا بتوانید در معاملات و قراردادها از این مهر استفاده کنید.

بعد از ثبت نام شرکت برای ثبت شرکت و ثبت برند اقدام کنید. در زمان ثبت شرکت باید نوع شرکت خود را مشخص کرده باشید. در ادامه ی این مطلب انواع شرکت در عمان را برای شما شرح می دهیم.
بعد از این که نام تجاری انتخاب شده تایید و رزرو شد، باید حسابی به نام شرکت و یک حساب شخصی به نام خودتان در عمان افتتاح کنید. مدارک مربوط به شرکت مثل اساس نامه شرکت، فرم های بانکی مربوط به افتتاح حساب شرکت و اطلاعات کامل سهامداران را برای اداره صنعت و تجارت عمان ارسال کنید.

بعد از این که شرکت شما در اداره صنعت و تجارت عمان ثبت شد، برای تکمیل اقدامات قانونی شرکت لازم است شرکت در اتاق بازرگانی و صنعت عمان نیز به ثبت برسد. یکی دیگر از اقدامات مهم بیمه می باشد. برای بیمه کردن شرکت خود به دنبال کارگزار بیمه مناسب باشید.
در ادامه ی مراحل مهاجرت از طریق ثبت شرکت در عمان با توجه به نوع شرکت و اندازه کسب و کار ممکن است تاییدیه های دیگری نیز بخواهید. مثلا برای پرداخت مالیات باید در اداره مالیات عمان ثبت نام کنید. همچنین برای انجام مراحل قانونی ممکن است لازم باشد در پلیس عمان نیز شرکت خود را ثبت کنید. اگر شرکت شما در حوزه صادرات و واردات فعالیت می کند، باید برای این امر نیز مجوز دریافت کنید. با دریافت مجوز اتاق بازرگانی عمان کارت بازرگانی برای شما صادر می کند. اعتبار این کارت با توجه به شرکت شما از 1 سال تا 3 سال می باشد، که می توان این کارت را تمدید کرد.

اگر شما بخواهید برای شرکت خود افراد خارجی را جذب کنید، باید در وزارت کار و نیرو شرکت خود را ثبت کنید تا افراد خارجی بتوانند از طریق شرکت شما ویزای کار عمان را دریافت کنند.

ثبت شرکت در عمان و طرح تجاری (بیزینس پلن)

در عمان هم مانند بسیاری از کشورها برای ثبت شرکت نیاز به یک بیزینس پلن قوی است. این بیزینس پلن باید بتواند اداره بازرگانی و صنعت عمان را قانع کند، که شرکت و کسب و کار شما سودآور بوده و می تواند برای خودتان و کشور عمان مفید باشد.

بیزینس پلن باید اهداف شما از ثبت شرکت در عمان را بیان کند و توضیح دهد که قرار است چه فعالیت اقتصادی در این کشور انجام دهید. بیزینس پلن ارائه شده برای شرکت در کشورهای مختلف ضوابط و قوانین مختلفی دارد تا مورد قبول قرار گیرد.
برای این منظور حتما از متخصصان این امر مشور بگیرید و سعی کنید در ارائه بیزینس پلن تمام جوانب کار از سرمایه گذاری اولیه تا جزئیات فعالیت شرکت را به طور خلاصه بیان کنید.

بیزینس پلن مهاجرت اقامت ثبت شرکت عمان
بیزینس پلن مهاجرت اقامت ثبت شرکت عمان

انواع مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در عمان

جهت انجام پروسه مهاجرت از طریق ثبت شرکت در عمان لازم است نوع شرکت خود را مشخص کنید. هر کدام از انواع شرکت قوانین و مسئولیت های مخصوصی دارد و باید در چهارچوب مشخصی مدیریت شود.
همچنین میزان سرمایه و تعداد سهامداران در انواع شرکت متفاوت می باشد. برای انتخاب نوع شرکت با متخصصان این حوزه مشورت کنید تا بتوانید متناسب با کسب وکار شرکت خود را افتتاح کنید.

انواع ثبت شرکت در عمان
انواع ثبت شرکت در عمان

1. شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در عمان جز متداول ترین انواع ثبت شرکت می باشد. افراد خارجی عموما از این روش اقدام به مهاجرت اقامت ثبت شرکت عمان و سرمایه گذاری می کنند. در این نوع شرکت حداقل به دو سهامدار نیاز است. حتما باید یکی از سهامداران شهروند کشور عمان یا شهروند کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و یا شهروند آمریکا باشد.

این سهامدار در واقع کفیل طرف خارجی می باشد و سهم این سهامدار نباید کمتر از 30 در صد شود. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید حداقل 150 هزار ریال عمان سرمایه گذاری کرد. اگر فرد خارجی بخواهد سهامدار 70 در صد از شرکت باشد باید مبلغ 105 هزار ریال عمانی سرمایه گذاری کند. سهامداران خارجی می توانند حداقل 3 نفر باشند و نباید سهم هیچ کدام از 10 در صد کمتر شود.

2. شرکت با مشارکت محدود

در این نوع شرکت حداقل باید دو شریک وجود داشته باشد. یکی از اعضا شریک عمومی و دیگری شریک محدود است. شریک عمومی باید شهروند عمان باشد و در قبال تمام بدهی ها و تعهدات شرکت مسئول است.

اما شریک محدود که فرد خارجی می باشد، مسئولیت محدودی دارد و در قبال بدهی ها و تعهدات شرکت به اندازه شریک عمومی مسئول نیست. در واقع شریک محدود تنها به اندازه سهم خود در قبال بدهی ها مسئولیت دارد.

3. شرکت سهامی عام

در شرکت های سهامی عام سرمایه شرکت به صورت سهام در بازار بورس عمان عرضه شده و قابل خرید و فروش است. برای ثبت شرکت سهامی عام لازم است پروانه ای از طرف وزارت تجارت و صنعت عمان صادر شود تا این شرکت اجازه فعالیت داشته باشد. حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی عام 150 هزار ریال عمان می باشد.

4. شرکت سهامی خاص

در شرکت های سهامی خاص مانند شرکت سهامی عام امکان خرید و فروش سهام در بازار بورس وجود ندارد و نمی توان آن را به صورت عمومی عرضه کرد. برای ثبت شرکت سهامی خاص در عمان به حداقل 3 سهامدار نیاز است.
یکی از سهامداران باید شهروند عمان بوده و حداقل مالک 30 در صد از سهام شرکت باشد. برای راه اندازی شرکت سهامی خاص به حداقل 50 هزار ریال عمان سرمایه نیاز است.

5. دفتر شعبه شرکت

اگر سرمایه گذار شرکتی خارج از عمان داشته باشد می تواند دفتر شعبه شرکت را در عمان افتتاح کند. برای این منظور باید یک عامل محلی برای دریافت ویزا و مجوزهای لازم از شرکت شما حمایت کند. همچنین برای ثبت شعبه شرکت در عمان نیاز به تاییدیه وزارت بازرگانی و صنعت عمان است.

6. دفتر نمایندگی شرکت

دفتر نمایندگی به این منظور ثبت می شود تا شرکت بتواند بر روی بازار تحقیق کند و یا در کشور مورد نظر تبلیغات انجام دهد. دفاتر نمایندگی اجازه فعالیت اقتصادی و بازرگانی ندارند. در این دفاتر باید حداقل یک نفر از اعضا شهروند کشور عمان باشد.

انواع ثبت شرکت در عمان
انواع ثبت شرکت در عمان

مزایای ثبت شرکت در عمان

  • رشد اقتصادی و توسعه کارآفرینی در عمان شرایط مطلوبی دارد و دولت عمان با خصوصی سازی در جهت رشد کسب و کارها موفق عمل کرده است.
  • موقعیت جغرافیایی عمان و داشتن مرز آبی خلیج فارس امکانات زیادی برای صادرات و واردات دارد.
  • اصلاحات اقتصادی در عمان که از سال 1970 در این کشور به وجود آمد راه را برای سرمایه گذاران خارجی باز کرد. همچنین با رشد و توسعه در حوزه املاک و گردشگری سرمایه های بیشتری در این بخش وارد شد.
  • با جذب سرمایه گذاران خارجی وابستگی عمان به نفت کمتر شده و امکان رشد در حوزه ها و صنایع دیگر این کشور وجود دارد.
  • دولت عمان برای اشتغال زایی بیشتر و جذب سرمایه گذاران خارجی وام هایی را با شرایط آسان قرار داده است و در برخی کسب وکارها معافیت های مالیاتی برای شرکت ها تعیین شده است.
  • با ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان می توان از مزیت های زیادی برخوردار شد.
  • با مهاجرت اقامت ثبت شرکت عمان می توان نیروی کار ارزان جذب کرد.
  • ارزش ریال عمان بسیار بالا بوده و حتی از دلار و یورو جایگاه بالاتری دارد.
  • میزان کم مالیات در عمان و نبود مالیات بر درآمد برای اشخاص سود سرمایه گذاران را بسیار بالا می برد.

برای تصمیم گیری جهت مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در عمان بهتر است مزایا و معایب مهاجرت اقامت ثبت شرکت عمان را بررسی کنید و با توجه به شرایط خود برای مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در عمان تصمیم بگیرید.

  • ریال عمان جز با ارزش ترین پول های دنیا است و دارای رتبه سوم می باشد.
  • اقتصاد عمان در شرایط مطلوبی بوده و تورم آن نزدیک به صفر است.
  • عمان هیچگاه خود را وارد تنش های سیاسی نکرده و از گذشته با ایران رابطه خوبی داشته است.
  • عمان با ایالت متحده آمریکا توافق نامه آزاد تجاری امضا کرده و این موضوع سرمایه گذاری در این کشور را جذاب تر کرده است.
  • مالیات بر درآمد شخصی در عمان صفر است و همین موضوع باعث شده بسیاری از افراد مهاجرت اقامت ثبت شرکت عمان را انتخاب کنند.
  • سلطنت عمان از سرمایه گذاران خارجی حمایت کرده و هر ساله مسیر را برای سرمایه گذاری راحت تر می کند.

معایب ثبت شرکت در عمان

  • هوای عمان بسیار گرم و مرطوب است و این موضوع در 6 ماه از سال بسیار شدید می شود.
  • با ثبت شرکت در عمان و راه اندازی کسب و کار باید نیروی عمانی استخدام کنید تا برای شهروندان عمان اشتغال زایی کرده باشید.
  • شما برای افتتاح حساب شرکتی نیاز به کفیل عمانی دارید و نمی توانید به تنهایی این کار را انجام دهید.
  • برای اجاره خانه و دفتر کار در عمان باید یک چک به مبلغ اجاره کل سال بدهید. البته در عمان مبلغ رهن وجود ندارد.
  • از آن جایی که ارزش پول عمان بسیار بالا می باشد، در زمان مهاجرت اقامت ثبت شرکت عمان این اختلاف ارزش پول به شدت حس می شود و تا زمانی که در عمان درآمد نداشته باشید احتمالا هزینه های زندگی برایتان زیاد می شود.
  • در کشور عمان سرمایه گذاران هندی و بنگلادشی نیز حضور دارند و اکثر آن ها با قیمت های پایین کار کرده و رقابت را سخت می کنند.
مزایا و معایب ثبت شرکت در عمان
مزایا و معایب ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان برای صادرات و واردات

اگر به دنبال صادرات و واردات کالا هستید عمان می تواند جز گزینه های مناسب برای شما باشد. ایران هر ساله کالاهای زیادی را به عمان صادر می کند.
کالاهایی مثل محصولات آهنی، فولادی، قیر و آسفالت، گوسفند و بز زنده، گندم، هندوانه و انواع سیگار. شما با دریافت کارت بازرگانی از اتاق بازرگانی عمان می توانید به صادرات و واردات کالا از طریق عمان به کشورهای دیگر بپردازید. صادرات و واردات در عمان برای برخی کشورها بدون هزینه گمرک انجام می شود. ایران هم جز کشورهایی محسوب می شود که می تواند بدون هزینه گمرک با عمان مبادله کالا انجام دهد.
البته برخی کالاها جز این قانون نیستند و باید برای صارات آن ها هزینه گمرک پرداخت کرد. به عنوان مثال کالاهایی مثل سیگار، تنباکو، نوشیدنی های شیرین و سوسیس و کالباس جز این قانون محسوب نمی شوند. برای حذف هزینه گمرک یک شرط وجود دارد. برای این که کالایی به عمان صادر شود و هزینه گمرکی بابت آن دریافت نشود باید 70 درصد آن در کشور مبدا ساخته شده و 30 درصد دیگر در عمان تکمیل شود.

شاید با خود بگویید که برای صادرات و واردات کالا نیازی به مهاجرت اقامت ثبت شرکت عمان نیست. اما این نکته را باید بیان کنیم که شما با مهاجرت اقامت ثبت شرکت عمان از مزایای زیادی بهره مند می شوید. به عنوان مثال برای انجام معاملات با کشورهای خارجی بهتر است به عنوان یک شخص حقوقی در عمان فعالیت اقتصادی داشته باشید. متاسفانه بسیاری از کشورها به شرکت های ایرانی اعتمادی ندارند.
همچنین برای انجام کارهای بانکی که طرف قرارداد شخص عمانی می باشد بهتر است در عمان حساب بانکی برای شرکت خود داشته باشید. در غیر این صورت مجبور هستید از شرکت های واسط استفاده کنید و سود شما کمتر می شود.
در برخی قراردادهای تجاری ممکن است طرفین به مشکل بخورند. اگر شما فقط در ایران شرکت خود را ثبت کرده باشید و بخواهید با شرکتی عمانی معامله کنید، در صورت بروز مشکل هیچ کدام از طرفین نمی توانند کاری انجام دهند. اما اگر شرکت شما در عمان ثبت شده باشد پیگیری مشکلات بسیار راحت می باشد.

حقوق و درآمد کارکنان شرکت در عمان

در عمان برای حقوق شهروندان عمانی در شرکت ها سختگیری زیادی وجود دارد و حداقل حقوقی وجود دارد که نباید از آن مقدار کمتر پرداخت کنید. طبق قانون وزارت کار عمان حداقل حقوق تعیین شده برای شهروندان عمانی 325 ریال می باشد. اما در مورد استخدام افراد خارجی این سختگیری ها وجود ندارد و حداقل حقوقی تعیین نشده است.

شرکت و فرد خارجی باید برای قرارداد با هم به توافقی برسند و حقوقی برای شخص مشخص شود. به عنوان مثال یک شخص فیلیپینی در عمان برای استخدام در شرکت به عنوان کارمند حدود 200 ریال حقوق دریافت می کند و شخص پاکستانی در همین شرایط با حدود 150 ریال حقوق به توافق می رسد.

حقوق و درآمد ثبت شرکت در عمان
حقوق و درآمد ثبت شرکت در عمان

تعیین بیمه کارکنان بعد از ثبت شرکت در عمان

در مورد بیمه هم مانند پرداخت حقوق وزارت کار عمان تاکید دارد که شرکت ها باید شهروندان عمانی را بیمه کنند. اما این قانون در مورد افراد خارجی صدق نمی کند و شرکت در صورت تمایل می تواند آن ها را بیمه کند. در عمان هزینه حداقلی برای بیمه 60 ریال می باشد و میزان دقیق هزینه بیمه به شرکت و نوع بیمه بستگی دارد.

مالیات مهاجرت و اقامت ثبت شرکت عمان

در کشور عمان همانند کشورهای اروپایی، کانادا و آمریکا قوانین سخت گیرانه و پیچیده برای مالیات وجود ندارد. همین موضوع باعث شده بسیاری از افراد تمایل داشته باشند که در عمان فعالیت اقتصادی خود را راه اندازی کنند. در کشور عمان برای اشخاص مالیات بر درآمد تعریف نشده است و کارکنان نیازی به پرداخت مالیات ندارند. همچنین افراد برای درآمد حاصل از فروش معاف از مالیات هستند.

مالیات شرکت ها در عمان تا چند سال پیش 12 در صد بود و اکنون به 15 در صد رسیده است. البته افرادی که در مناطق آزاد عمان شرکت خود را ثبت کرده باشند، می توانند از معافیت های مالیاتی استفاده کنند. همچنین اگر شرکت ثبت شده در عمان در حوزه های صنعتی فعالیت کند می تواند معاف از مالیات باشد.

نرخ مالیات ثبت شرکت در عمان
نرخ مالیات ثبت شرکت در عمان

هزینه ثبت شرکت در عمان

قبل از مهاجرت اقامت ثبت شرکت عمان بهتر است هزینه های زندگی در عمان را بررسی کنید. به خصوص اگر در ابتدا درآمدی در عمان ندارید باید میزان هزینه ها و دارایی خود را بسنجید و با برنامه ریزی دقیق به عمان مهاجرت کنید.
اما به طور کلی هزینه های زندگی در عمان به دلیل پایین بودن تورم تقریبا ثابت است و حتی در برخی مواقع کاهش هم پیدا می کند. در جدول زیر قیمت مواد غذایی که به طور روزمره از آن ها استفاده می کنید، آورده ایم تا از هزینه های زندگی در عمان مطلع شوید.

غذا در رستوران ارزان قیمت2 ریالغذا در رستوران متوسط برای دو نفر10 ریال
کاپوچینو1.64 ریالبطری آب 0.33 لیتری0.12 ریال
شیر یک لیتری0.63 ریالیک عدد نان سفید0.41 ریال
یک کیلو گرم برنج سفید0.69 ریال12 عدد تخم مرغ0.95 ریال
یک کیلو گرم پنیر محلی2.69 ریالیک کیلو گرم فیله مرغ2.16 ریال
یک کیلو گرم گوشت گاو3.33 ریالیک کیلو گرم سیب0.88 ریال
یک کیلو گرم موز0.6 ریالیک کیلو گرم پرتقال0.67 ریال
یک کیلو گرم گوجه فرنگی0.47 ریالیک کیلو گرم سیب زمینی0.37 ریال

هزینه حمل و نقل در عمان

در عمان اگر بخواهید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید باید برای بلیط یک طرفه 0.5 ریال هزینه کنید، که این هزینه ماهانه حدود 13.5 ریال می شود. اما یکی از معایب عمان این است که وسایل نقلیه عمومی زیاد نیست و شما برای رفت و آمد نمی توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید. شروع هزینه کرایه تاکسی در عمان 1.20 ریال می باشد و هر کیلومتری که توسط تاکسی طی شود 0.2 ریال هزینه دارد.

از آن جایی که در عمان فاصله مناطق شهری و همچنین فاصله شهرها از هم زیاد است، اگر بخواهید از تاکسی استفاده کنید هزینه شما بسیار بالا می رود. بسیاری از افراد که هر روزه باید این مسیرهای طولانی را طی کنند، اتومبیل شخصی تهیه کرده و با این کار هزینه های خود را کم می کنند. هزینه هر لیتر بنزین در عمان 0.22 ریال می باشد.
اگر شخصی توانایی خرید ماشین نداشته باشد، می تواند به جای تاکسی ، اتومبیلی را به صورت روزانه اجاره کند. اجاره اتومبیل در عمان نسبت به استفاده از تاکسی هزینه کمتری دارد.

دریافت تابعیت و پاسپورت عمان

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که شما از هر روشی برای ثبت شرکت در عمان اقدام کرده باشید، دریافت تابعیت عمان امری بسیار مشکل است. اما در صورتی که شرایط شما برای دریافت تابعیت عمان مناسب باشد، باید این نکته را بدانید که عمان تابعیت مضاعف را قبول نمی کند و شما باید برای دریافت تابعیت عمان از تابعیت قبلی خود صرف نظر کنید.
عمان عضو سازمان تجارت جهانی بوده و با داشتن تابعیت این کشور موقعیت اقتصادی خودتان و شرکت ثبت شده در عمان در جایگاه مناسبی قرار می گیرد. همچنین شما می توانید بدون هیچ محدودیت بین المللی با هر کدام از کشورها معاملات تجاری انجام داده و به صادرات و واردات بپردازید.

پاسپورت عمان دارای رتبه 56 در میان کشورها می باشد و با این پاسپورت می توان به 43 کشور جهان آزادانه سفر کرد. اگر می خواهید با مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در عمان به تابعیت این کشور برسید، بهتر است برای اقامت کشورهای دیگر برنامه ریزی کنید و کشوری را انتخاب کنید که تابعیت مضاعف را قبول داشته باشد.

سخن پایانی

در این مطلب مهاجرت اقامت ثبت شرکت عمان مورد بررسی قرار گرفت. همچنین شرایط ثبت شرکت عمان، مدارک مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در عمان، مراحل ثبت شرکت در عمان و میزان مالیات ثبت شرکت در عمان توضیح داده شد. برای مهاجرت به عمان روش های مختلفی علاوه بر اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت عمان وجود دارد. افراد زیادی سالانه از طریق ازدواج، خرید ملک، اقامت کاری عمان و اقامت تحصیلی ویزای عمان را دریافت می کنند.

جهت اخذ اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت اقامت ثبت شرکت عمان می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس بگیرید و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید. همچنین می توانید در بخش دیدگاه ها که پایین همین مطلب قرار دارد، نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ شما را می دهند.

سوالات متداول در زمینه ثبت شرکت در عمان

✳️ حقوق کارمندان در عمان چقدر است؟

طبق قانون وزارت کار عمان حداقل حقوق تعیین شده برای شهروندان عمانی 325 ریال می باشد.

✳️ مدارک مهاجرت به عمان از طریق ثبت شرکت چیست؟

مدارک شناسایی شخص متقاضی که به انگلیسی یا عربی ترجمه شده است. پاسپورت معتبر (اعتبار آن حداقل یک سال باشد.) یک قطعه عکس، گواهی عدم سوء پیشینه، اثبات تمکن مالی

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
سایت و موسسات کاریابی در عمان سایت و موسسات کاریابی در عمان

اگر به دنبال فرصت‌های شغلی و مشاغل ایده آل در عمان هستید، باید ابتدا سایت‌ها و مؤسسات کاری...

شرایط کار پرستاران و پزشکان در عمان شرایط کار پرستاران و پزشکان در عمان

شرایط کار پرستاران و پزشکان در عمان و نحوه اخذ مجوز کار در عمان در این مطلب مورد بررسی قرار ...

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری در عمان مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری در عمان

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری عمان یکی از روش های پر طرفدار برای مهاجران می باشد. سرمایه گذار...

نظرات کاربران
سمین

سلام. با رشته دندانپزشکی میشه در عمان کار پیدا کرد؟

آتیه آفرینان

با سلام، بله موسسه برای افراد واجد شرایط جاب آفر دریافت می کند، جهت بررسی رزومه با شماره ی 02172207 تماس داشته باشید.

یاسمن

سلام آیا اقامت ثبت شرکت عمان نیاز به مدرک زبان دارد؟

آتیه آفرینان

با سلام، خیر نیازی به ارائه ی مدرک زبان نیست.

محمدی

با سلام ممنون از مطالب مفید و سایت خوبتون

آتیه آفرینان

سلام،سپاسگذارم از نگاهتون.

عرشیا

خیلی عالی بود مرسی

آتیه آفرینان

ممنون از نگاهتون

خانم صبا

سلام. آيا از طريق ثبت شركت در عمان امكان اخذ اقامت دائم وجود دارد؟

آتیه آفرینان

با سلام با توجه به اینکه کشور عمان مهاجر پذیر نیست اخذ اقامت دائم از این کشور بسیار مشکل می باشد.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button