ثبت شرکت ترکیه جز پر طرفدارترین ویزاهای ترکیه می باشد. در این مطلب می خواهیم شرایط ثبت شرکت در ترکیه را توضیح داده و مدارک و مراحل ثبت شرکت در ترکیه را نام ببریم. همچنین به سوالاتی در مورد قوانین مهاجرت به ترکیه از طریق ثبت شرکت و میزان مالیات شرکتی در ترکیه توضیحاتی به شما ارائه می دهیم.

اگر قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارید، اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت می تواند راهی مطمئن برای مهاجرت باشد. این کشور در حال توسعه بوده و بر روی حوزه های مختلفی سرمایه گذاری می کند. همچنین قوانین مهاجرت به ترکیه پیچیدگی های کمتری دارد. این مقاله توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان گردآوری و تهیه شده است.
امیدواریم مطالب ذکر شده برای شما مفید باشد و پاسخ سوالات خود را در رابطه با مهاجرت اقامت ثبت شرکت در ترکیه در این مطلب پیدا کنید.

همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت و اقامت از طریق ثبت شرکت در ترکیه می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط ثبت شرکت در ترکیه 🔊

شرایط ثبت شرکت در ترکیه

ترکیه کشوری در اوراسیا می باشد. بخشی از ترکیه در قاره آسیا و بخشی دیگر در قاره اروپا قرار دارد. در واقع ترکیه گذرگاه بین آسیا و اروپا است و برای بسیاری از کشورها از جمله ایران کشور ترکیه جهت صادرات و واردات کالا به نقاط مختلف دنیا اهمیت زیادی دارد. کشور ترکیه برای سرمایه گذارانی که تمایل به ثبت شرکت در ترکیه دارند، مزایای زیادی دارد.

ترکیه دروازه ای بین اروپا و خاورمیانه است و از اقتصاد خوبی برخوردار است. فضای سرمایه گذاری در این کشور آزاد و نرخ مالیات در ترکیه مناسب است.

ترکیه با کشورهای ایران، گرجستان، ارمنستان، آذربایجان، یونان، سوریه، عراق و بلغارستان همسایه است. ترکیه آب و هوای بسیار خوبی دارد و از این جهت نیز بسیاری از افرد ترکیه را برای سفر یا زندگی انتخاب می کنند. ترکیه هر ساله با جذب گردشگر از نقاط مختلف دنیا درآمد بسیاری برای خود رقم زده است.

پایتخت کشور ترکیه آنکارا است. از شهرهای مهم دیگر ترکیه می توان به استانبول، ازمیر، آنتالیا، بدروم و مارماریس اشاره کرد. ترکیه دارای 81 استان است که اکثر این استان ها مراکزی هم نام با نام استان دارند. واحد پول کشور ترکیه لیر می باشد. در سال های گذشته دولت ترکیه به دلیل پایین آمدن ارزش پول کشورش از صفرهای واحد لیر کم کرد تا در معاملات از اعداد کوچک تری استفاده شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید ملک در ترکیه کلیک کنید.

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در ترکیه | مهاجرت به ترکیه از طریق ثبت شرکت | شرایط ثبت شرکت در ترکیه | قوانین ثبت شرکت ترکیه
مهاجرت و اقامت از طریق ثبت شرکت در ترکیه

ترکیه یک کشور مهاجر پذیر است و افراد زیادی هر ساله برای مهاجرت به ترکیه اقدام می کنند. اقتصاد ترکیه در دنیا دارای رتبه 18 می باشد و ثبات اقتصادی در این کشور وجود دارد.
به همین دلیل مهاجرت ثبت شرکت در ترکیه می تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاران و مدیران شرکت ها باشد. البته در این اواخر به دلیل برخی تنش های سیاسی ارزش لیر ترکیه کمی کاهش پیدا کرده است.

زبان رسمی در ترکیه ترکی می باشد. اما در این کشور زبان های کردی و عربی نیز وجود دارد. حدود 75% از جمعیت ترکیه ترک هستند و بعد از آن تعداد شهروندان کرد به 18% می رسد. دین رسمی ترکیه اسلام می باشد و بیشتر مسلمانان ترکیه سنی هستند.

نحوه ثبت شرکت ترکیه

بسیاری از مدیران شرکت ها و افراد کارآفرین تمایل دارند کشور ترکیه را برای راه اندازی کسب وکار خود انتخاب کنند. برای ثبت شرکت در ترکیه باید در ابتدا درخواست شما تایید شود.
حتی افرادی که تمایل به اقامت در ترکیه ندارند، می توانند اقدام به ثبت شرکت در ترکیه کنند و با ارائه مدارک و اسناد مربوطه به سفارت یا کنسولگری ترکیه، اجازه ثبت شرکت در ترکیه را دریافت کنند.
اگر شخص متقاضی اقامت ترکیه را داشته باشد و بخواهد برای ثبت شرکت در ترکیه اقدام کند، می تواند از طریق اداره ثبت تجارت ترکیه اقدام کرده و مدارک خود را ارائه دهد.

انواع ثبت شرکت در ترکیه

انواع ثبت شرکت در ترکیه
انواع ثبت شرکت در ترکیه

در ترکیه برای ثبت شرکت انواع شرکت وجود دارد، که قوانین و مقررات آن ها با هم متفاوت است و حداقل سرمایه گذاری اولیه برای هر یک جدا تعیین شده است. این شرکت ها عبارتند از:

1. شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود جز پر طرفدار ترین انواع شرکت می باشد و بسیاری از سرمایه گذاران برای ثبت شرکت در ترکیه این نوع شرکت را انتخاب می کنند. شرکت با مسئولیت محدود دو نوع خصوصی و دولتی دارد، که سرمایه گذاران خارجی نوع خصوصی این شرکت را انتخاب می کنند.

در شرکت با مسئولیت محدود به حداقل 10 هزار لیر ترکیه برای سرمایه گذاری اولیه نیاز است. تا چند سال گذشته برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه باید تعداد سهامداران حداقل دو نفر می بود. اما در چند وقت اخیر این قانون تغییر کرده و با تنها یک سهامدار می توان این نوع شرکت را تاسیس کرد. تعداد سهامداران در شرکت با مسئولیت محدود حداکثر باید 50 نفر باشد.

2. شرکت سهامی

در شرکت های سهامی باید برای سرمایه گذاری اولیه حداقل 50 هزار لیر ترکیه در حساب بانکی شرکت سپرده گذاری کرد. تعداد سهامداران در شرکت های سهامی باید حداقل 5 نفر باشد، که این 5 نفر می توانند اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند.
این نوع شرکت بیشتر برای افرادی مناسب است که به دنبال فعالیت های اقتصادی گسترده در ترکیه هستند.

3. شرکت جمعی

شرکت جمعی فقط توسط اشخاص حقیقی قابل ثبت می باشد.

4. شرکت تعاونی

شرکت تعاونی یکی از قدیمی ترین انواع شرکت در ترکیه است، که هنوز هم از محبوب ترین انواع شرکت در ترکیه محسوب می شود.

برای انتخاب نوع شرکت، مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری ترکیه می توانید با وکیل مهاجرت به ترکیه مشورت کنید و بهترین نوع شرکت را با توجه به نوع کسب و کار و حوزه فعالیتتان انتخاب کنید.

انواع ثبت شرکت در ترکیه

مدارک ثبت شرکت در ترکیه

شما باید برای ثبت شرکت در ترکیه درخواست ثبت شرکت را ارائه دهید. برای تایید این درخواست به یک سری مدارک نیاز دارید که عبارتند از:

  • ارائه فرم ثبت نام که توسط اداره ثبت تجارت ترکیه ارسال می شود.
  • ارائه طرح تجاری شرکت
  • اساس نامه شرکت و نسخه های محضری اساس نامه
  • نسخه های فرم اطلاع رسانی که باید به صورت محضری ثبت شده باشند.
  • اثبات حداقل سرمایه گذاری اولیه در یکی از بانک های ترکیه
  • ارائه وکالت نامه ای که نمایندگان شرکت را به طور رسمی معرفی کند.
  • اعلامیه ای که در آن مدیران شرکت تصمیم خود برای ثبت شرکت در ترکیه را تصویب کرده باشند.
  • ارائه مدارک مربوط به پرداخت هزینه های ثبت شرکت به سازمان های مربوطه
  • عکس مالک شرکت با ابعاد عکس پاسپورتی

اسناد و مدارک نام برده برای ثبت شرکت در ترکیه به ویژه ثبت شرکت با مسئولیت محدود لازم است.

شما می توانید برای تکمیل مدارک و پرونده خود با وکیل مهاجرت مشاوره داشته تا مدارک خود را به طور کامل جمع آوری کنید.

ثبت شرکت در ترکیه و طرح تجاری (بیزینس پلن)

یکی از مدارک مهمی که برای ثبت شرکت در ترکیه باید ارائه شود، یک بیزینس پلن قوی برای شرکت است. در بیزینس پلن شخص متقاضی باید جزئیات فعالیت خود به عنوان مدیر کسب و کار ذکر کرده و در مورد حوزه فعالیت شرکت مطالب کوتاهی را ارائه دهد.

طرح تجاری باید بتواند مسئولان مربوطه را متقاعد کند که فعالیت شرکت شما همسو با نیازهای بازار ترکیه است و می تواند به سوددهی برسد.
شرکتی که قرار است در ترکیه ثبت شود، باید علاوه بر مفید بودن برای خود شخص برای اقتصاد ترکیه نیز مفید باشد و بتواند اشتغال زایی کند. بهتر است برای نوشتن بیزینس پلن از وکیل مهاجرت مشورت گرفته و توسط افراد متخصص این حوزه طرح تجاری خود را بنویسید.

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

طبق مقررات و قوانین ثبت شرکت در کشور ترکیه باید مراحلی طی شود تا اجازه فعالیت برای مدیران شرکت صادر شود. در مراحل ثبت شرکت که در ادامه ذکر می کنیم، فرقی ندارد شرکت از چه نوعی باشد. برای ثبت هر نوع شرکتی باید این مراحل طی شود.

  • استعلام و رزرو نام تجاری برای شرکت
  • انتخاب نوع شرکتی که قرار است ثبت شود و تنظیم اسناد مربوط به آن با توجه به قانون شرکت ها در ترکیه
  • ارائه اسناد شرکت با مراجعه به سر دفتر اسناد رسمی و محضری کردن تمام اسناد
  • افتتاح حساب بانکی در ترکیه به نام شرکت و واریز حداقل سرمایه مورد نیاز
  • دریافت اسناد مربوط به واریز سرمایه در حساب بانکی برای ارائه به اداره ثبت تجارت
  • طبق مقررات و قوانین ثبت شرکت در ترکیه، مدیر یا مدیران شرکت انتخاب شوند.
  • اسناد و مدارک مربوط به مدیران و سهامداران شرکت باید به اداره ثبت تجارت ترکیه ارسال شود.
  • ارائه درخواست برای اداره مالیات و دریافت شماره مالیات و مالیات بر ارزش افزوده
  • ثبت نام برای بیمه درمانی و اقدامات مربوط به بازنشستگی
مراحل مهاجرت اقامت ثبت شرکت در ترکیه | مهاجرت به ترکیه از طریق ثبت شرکت | شرایط ثبت شرکت ترکیه | قوانین ثبت شرکت ترکیه
مراحل مهاجرت اقامت ثبت شرکت در ترکیه

انتخاب نام شرکت

اولین قدم برای ثبت شرکت در ترکیه انتخاب نام تجاری برای شرکت می باشد. این نام تجاری باید غیر تکراری و منحصر بفرد بوده و از کلمات توهین آمیز و غیر قانونی در آن استفاده نشود.
شما می توانید برای ثبت نام تجاری 3 نام برای تایید اعتبار شرکت ثبت کنید تا نام مناسب بر اساس فعالیت شرکت ثبت شود. اگر قرار است دفتر شعبه در ترکیه افتتاح کنید، بهترین کار استفاده از نام شرکت اصلی (شرکت مادر) می باشد.

انتخاب سهامداران شرکت

سهامداران شرکت می توانند اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند که باید در ابتدا سهام آن ها به طور مشخص تعیین گردد. هر سهامدار به اندازه سهم خود از شرکت در بدهی ها و تعهدات شرکت شریک است.
همچنین سهامداران علاوه بر وظایفی که در قبال شرکت بر عهده دارند، دارای حقوقی نیز می باشند. تعداد سهامداران در شرکت های خصوصی و عمومی می تواند حداقل یک نفر باشد. سهامداران شرکت حتما نباید شهروندان ترکیه باشند و افراد خارجی می توانند به عنوان تنها سهامداران شرکت تعیین گردند.

انتخاب مدیر شرکت

در مراحل ثبت شرکت در ترکیه قید شد که باید مدیر یا مدیران شرکت انتخاب شده و نام آن ها به اداره ثبت تجارت ترکیه ارائه شود. در شرکت های خصوصی سهامداران باید حداقل یک مدیر برای شرکت انتخاب کنند.
اما در شرکت های دولتی لازم است هیئت مدیره برای انتخاب مدیر اقدامات مورد نظر را انجام دهد. علاوه بر انتخاب مدیر باید برای شرکت یک حسابرس نیز منصوب گردد.

در مورد شرکت های خصوصی حسابرس می تواند پاره وقت فعالیت کند و فقط زمانی که قرار است اسناد مالی شرکت مورد بازرسی قرار گیرد، حسابرسی شرکت را انجام می دهد.

نکات مهم اساسنامه ثبت شرکت در ترکیه

همان طور که در مراحل ثبت شرکت در ترکیه ذکر کردیم، یکی از مراحل، ارائه اسناد شرکت به اداره ثبت تجارت ترکیه است. این مرحله اهمیت بسیاری دارد و از اسناد مهم شرکت می توان به اساس نامه شرکت اشاره کرد.
در این اساس نامه باید مشخصات کامل سهامداران شامل مشخصات هویتی، آدرس محل زندگی، میزان سهم آن ها در شرکت و تعداد سهام هر شخص مشخص گردد. همچنین باید اطلاعات کاملی در مورد مدیر شرکت و وظایف و تعهدات او ذکر شود.

علاوه بر اطلاعات مدیر و سهامداران شرکت باید در اساس نامه نام تجاری شرکت که قبلا به ثبت رسیده است و آدرس ثبت شده ی شرکت عنوان شود. در اساس نامه باید به طور مختصر در مورد فعالیت شرکت و قوانین حقوقی برای حل اختلاف توضیح داده شود.
در تهیه این اساس نامه باید تمام قوانین تجارت ترکیه رعایت شود. به همین دلیل لازم است قبل از ارائه اساس نامه با افراد متخصص در این رابطه مشورت کنید.

هزینه ثبت شرکت در ترکیه

هزینه ثبت شرکت در ترکیه با توجه به نوع شرکت و ابعاد تجارت متفاوت است. اما در هر صورت یک سری هزینه های ثابت وجود دارد، که در مراحل مختلف ثبت شرکت باید پرداخت شود. البته برخی مراحل ثبت شرکت در ترکیه رایگان می باشد. این هزینه ها شامل موارد زیر است:

  • رزرو نام تجاری برای شرکت رایگان است و می توانید این مرحله را به صورت آنلاین انجام دهید.
  • اگر بخواهید از دفتر مجازی استفاده کنید هزینه آن ماهانه 881.18 لیر می باشد.
  • تنظیم و محضری کردن اسناد شرکت که توسط دفتر اسناد رسمی انجام می شود، رایگان بوده و نیاز به پرداخت هزینه ای ندارد.
  • اگر می خواهید شرکت با مسئولیت محدود ثبت کنید باید هزینه کمی را پرداخت کنید.
  • برای انتشار اساس نامه شرکت در روزنامه های رسمی کشور ترکیه باید هزینه ای پرداخت شود.
  • ثبت امضای مدیران شرکت نیاز به پرداخت هزینه دارد.
هزینه های مهاجرت اقامت ثبت شرکت در ترکیه | مهاجرت به ترکیه از طریق ثبت شرکت | شرایط  قوانین ثبت شرکت ترکیه
هزینه های مهاجرت اقامت ثبت شرکت در ترکیه

قوانین ثبت در شرکت ترکیه

شما با مهاجرت به ترکیه از طریق ثبت شرکت باید یک سری مقررات را رعایت کنید. قانون تجارت ترکیه مجموعه ای از مقررات می باشد، که روش های مدیریت و الزامات حسابرسی شرکت را در یک چهارچوب خاص ارائه می دهد.
یک شرکت در ترکیه موظف است، فعالیت های اقتصادی و تجاری خود را به طور کاملا شفاف انجام داده و در قبال مسئولیت ها و تعهدات خود پاسخگو باشد. لازم به ذکر است برخی از موارد مهم در قوانین مهاجرت و اقامت از طریق ثبت شرکت در ترکیه عبارتند از:

  • صورت های مالی شرکت باید جمع آوری و در اختیار اداره مالیات قرار گیرد.
  • ساختار سازمانی شرکت شامل مدیران و سهامداران شرکت باید به طور واضح مشخص شود.
  • شرکت ها در ترکیه موظف هستند، حساب مالی خود را به صورت سالانه حسابرسی کنند.
  • سهامداران شرکت در واقع صاحبان شرکت هستند که علاوه بر حقوق وظایفی در قبال شرکت بر عهده دارند.
  • هرگونه تغییر ساختاری در شرکت باید به اطلاع اداره ثبت تجارت ترکیه برسد.

امکان جستجوی شرکت ها با ثبت شرکت در ترکیه

زمانی که شما اقدام به مهاجرت و اقامت ثبت شرکت ترکیه کنید، با ثبت شرکت در ترکیه افراد و شرکت ها می توانند اطلاعات شرکت شما را مشاهده کنند. برای جستجو در میان شرکت های ثبت شده در ترکیه باید درخواستی را تکمیل کنید و هزینه ای بابت جستجو پرداخت کنید. در این صورت می توانید با جستجو در سایت ثبت تجارت ترکیه موارد زیر را بررسی کنید.

  • اطلاعات مربوط به انواع شرکت های ثبت شده در ترکیه. از شرکت هایی با مسئولیت محدود تا شرکت های بازرگانی
  • تاریخ تاسیس و ثبت شرکت ها در ترکیه
  • آدرس دقیق شرکت ها
  • اطلاعات در مورد حوزه فعالیت و صنعت شرکت ها
  • اطلاعات در مورد میزان سرمایه و وضعیت مالی شرکت ها. به خصوص در مورد شرکت های ورشکسته و یا شرکت هایی که مراحل ورشکستگی را طی می کنند، این اطلاعات به طور کامل تری ارائه می شود.
  • اطلاعات در مورد مدیر یا مدیران شرکت های ثبت شده در ترکیه

شرایط استخدام کارکنان خارجی در ترکیه

اگر شرکتی در ترکیه تمایل داشته باشد از افراد خارجی برای نیروی کار شرکت استفاده کند، باید دقت داشته باشد این افراد مجوز کار در ترکیه را از مقامات ترکیه دریافت کرده باشند.
اگر فرد خارجی در کشور ترکیه اقامت داشته باشد، می تواند از طریق وزارت کار برای دریافت مجوز کار اقدام کند. اما اگر در ترکیه حضور نداشته باشد، باید از طریق سفارت یا کنسولگری ترکیه در کشور خود برای دریافت مجوز کار اقدام کند.

شرایط استخدام کارکنان مهاجرت اقامت ثبت شرکت در ترکیه | مهاجرت به ترکیه از طریق ثبت شرکت | شرایط  قوانین ثبت شرکت ترکیه
شرایط استخدام کارکنان شرکت در ترکیه

مدارکی که لازم است فرد خارجی برای استخدام و دریافت مجوز کار از طریق سفارت ترکیه ارائه دهد، عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست ویزای کار ترکیه
  • یک قطعه عکس در ابعاد عکس پاسپورتی
  • یک نسخه از قرارداد کار که توسط کارفرما باید ارسال شود.
  • نامه ای که استخدام کارمند را در شرکت تایید می کند.

علاوه بر مدارکی که فرد خارجی برای استخدام در شرکت باید ارائه دهد، خود شرکت نیز موظف است برای استخدام افراد خارجی درخواست و مدارکی را به وزارت کار و تأمین اجتماعی ترکیه به صورت آنلاین ارائه دهد. این مدارک عبارتند از:

  • نامه درخواست مجوز کار برای شخص متقاضی
  • فرم درخواست پرسنل خارجی برای شرکت
  • ترازنامه
  • آخرین صورت مالی مربوط به سود و ضرر شرکت

مالیات ثبت شرکت در ترکیه

شما با ثبت شرکت در ترکیه موظف هستید مالیات شرکت خود را هر 3 ماه پرداخت کنید. همان طور که در مراحل ثبت شرکت در ترکیه ذکر کردیم، انجام کارهای مالیاتی جز موارد مهم محسوب می شود.
شما با دریافت شماره مالیاتی می توانید اجازه معاملات تجاری را دریافت کنید. برای ثبت مالیات شرکت در ترکیه باید مدارک زیر را ارائه دهید.

  • اصلی ترین مدرک اساس نامه شرکت می باشد.
  • فرم درخواست صادر شده از اداره مالیات محلی ترکیه
  • سندی که آدرس شرکت در آن ثبت شده باشد.
  • وکالت نامه (در صورت انجام کارهای مالیاتی توسط شخص ثالث به عنوان نماینده)

نرخ مالیات در ترکیه

در ترکیه موارد مالیاتی مختلفی وجود دارد. مثل مالیات بر درآمد، مالیات بر املاک و مستغلات و مالیات تأمین اجتماعی.
برای املاک و مستغلات از 0.1% تا 0.6% مالیات تعیین می شود. اگر ملک شما در محدوده ی شهرداری باشد، میزان مالیات دو برابر خواهد شد. واحدهای مسکونی باید 0.1% مالیات پرداخت کنند و مالیات دیگر واحدها 0.2% تعیین شده است.

نرخ مالیات در ترکیه
نرخ مالیات در ترکیه

مالیات دیگری که در ترکیه دریافت می شود، مالیات بر ارزش افزوده است. این مالیات از 1 تا 23% متغیر بوده و در اغلب موارد 18% تعیین می شود. در مورد شرکت ها نیز میزان مالیات بر ارزش افزوده 18% تعیین شده است.
در ترکیه افراد موظف به پرداخت مالیات بر درآمد هستند. این مالیات در واقع سودی است که افراد از کسب وکار خود و یا هر نوع تجارتی به دست می آورند. میزان مالیات بر درآمد در ترکیه از 15% تا 40% می باشد. مالیات بر درآمدی که برای بیشتر شرکت ها در ترکیه تعیین می شود، 20% می باشد.

نکات مهم ثبت شرکت در ترکیه

در زمان اقدام برای اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت ممکن است با سوالات متعددی روبرو شوید. در این بخش نکات مهم و قوانینی که برای ثبت شرکت در ترکیه و اقامت ترکیه وجود دارد، توضیح می دهیم.
یکی از سوالاتی که افراد هنگام مهاجرت از طریق ثبت در شرکت ترکیه می پرسند، این است که ثبت شرکت در ترکیه چه مدت زمان می برد؟ به طور کلی ثبت شرکت در ترکیه حدود 3 هفته طول می کشد. اما ممکن است پروسه صدور مجوز برای فعالیت شرکت با توجه به حوزه فعالیت شرکت و صنعتی که دنبال می کند، متفاوت باشد.

در برخی کشورها برای ثبت شرکت باید یکی از مدیران یا سهامداران شرکت شهروند آن کشور باشد تا اجازه فعالیت به آن شرکت داده شود. اما یکی از مزیت های مهاجرت و اقامت ثبت شرکت ترکیه این است که اجباری در حضور شهروندان ترکیه در میان مدیران و سهامداران شرکت نیست. افراد خارجی می توانند بنا به شرایط شرکت خود از شهروندان ترکیه ای در مدیریت شرکت دعوت کنند.
شما برای ثبت شرکت در ترکیه به آدرس ثبت شده نیاز دارید تا پروسه ثبت شرکت به درستی انجام شود. لازم به ذکر است مطالب ذکر شده توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تهیه و گردآوری شده و هرگونه استفاده از این مطالب و کپی برداری از آن ها غیرقانونی می باشد.

نکات مهم مهاجرت اقامت ثبت شرکت در ترکیه | نکات مهم مهاجرت به ترکیه از طریق ثبت شرکت | شرایط  قوانین ثبت شرکت ترکیه
نکات مهم مهاجرت اقامت ثبت شرکت در ترکیه

بهترین مناطق برای ثبت شرکت در ترکیه

سرمایه گذاران خارجی و مدیران شرکت ها برای ثبت شرکت در ترکیه بیشتر تمایل دارند، در 3 منطقه ترکیه شرکت خود را ثبت کنند. این مناطق مزیت هایی دارند که سود شرکت ها را افزایش داده و روند کارهای شرکت بهتر انجام می شود.

بهترین مناطق برای ثبت شرکت در ترکیه
بهترین مناطق برای ثبت شرکت در ترکیه

این مناطق به شرح زیر هستند:

  • مناطق آزاد

در ترکیه 20 منطقه آزاد برای سرمایه گذاران خارجی وجود دارد. این مناطق به خصوص برای شرکت هایی که در حوزه صادرات فعالیت دارند، مناسب است. زیرا عوارض گمرکی در این مناطق دارای معافیت است. همچنین شرکت های تولیدی می توانند از معافیت مالیات بر درآمد شرکت ها و مالیات بر ارزش افزوده استفاده کنند.

  • مناطق صنعتی سازمان یافته

276 منطقه در ترکیه وجود دارد که در آن مناطق هزینه های گاز طبیعی، آب، ارتباطات و اینترنت بسیار کمتر از مناطق دیگر است. همچنین برای ساخت و ساز در این مناطق نیازی به پرداخت مالیات شهرداری نیست. اگر منطقه ی مورد نظر از خدمات شهرداری بهره مند نباشد، به مدت 5 سال می توان از مالیات بر ارزش افزوده زمین معاف بود.

  • منطق توسعه فناوری

در ترکیه 50 منطقه وجود دارد، که تا سال 2024 معافیت های عمده ای شامل حال شرکت های بزرگ این منطقه می شود. البته در حال حاضر 34 منطقه توسعه فناوری فعال بوده و مناطق دیگر در دست ساخت هستند.

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه مزایای زیادی برای افراد سرمایه گذار و کارآفرینان دارد. هر ساله افراد زیادی به منظور سرمایه گذاری در ترکیه و دریافت اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت به این کشور مهاجرت می کنند. برخی از مزایای ثبت شرکت در ترکیه را برای شما عنوان می کنیم.

  • ترکیه اقتصادی پویا دارد و سرمایه گذاران خارجی زیادی را جذب می کند.
  • رشد اقتصادی ترکیه امیدوار کننده است و انتظار می رود از نظر سرعت رشد اقتصادی در میان کشورهای جهان رتبه خوبی به دست آورد.
  • برای ثبت شرکت در ترکیه زیرساخت های خوبی تعبیه شده است.
  • نیروی کار واجد شرایط در ترکیه به راحتی پیدا می شود.
  • رژیم مالیاتی ترکیه برای شرکت ها بسیار مطلوب است. مالیات در ترکیه بر اساس درآمد باید پرداخت شود و اگر شرکت شما سوددهی نداشته باشد، معاف از مالیات می شوید.
  • برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت ترکیه نیازی به سهامداران و مدیران شهروند ترکیه نیست و فرد خارجی می تواند به تنهایی مالکیت شرکت را در اختیار داشته باشد.
  • با ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه می توان از مزایا و معافیت های مالیاتی بهره مند شد.
  • شرکت هایی در زمینه فعالیت های تحقیق و توسعه با ثبت شرکت خود در ترکیه از مزایای زیادی برخوردار می شوند.
  • سرمایه گذاری های استراتژیک یا سرمایه گذاری های کلان در ترکیه بسیار حمایت می شوند. 
  • دریافت مجوز کار در ترکیه با کمترین هزینه
  • با اقامت از طریق ثبت شرکت در ترکیه می توان به راحتی ویزای کشورهای اروپایی را دریافت کرد.
مزایای مهاجرت اقامت ثبت شرکت در ترکیه | مزایای مهاجرت به ترکیه از طریق ثبت شرکت | شرایط  قوانین ثبت شرکت ترکیه
مزایای مهاجرت اقامت ثبت شرکت در ترکیه

دریافت پاسپورت و تابعیت ترکیه از طریق ثبت شرکت

شما می توانید با اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت برای دریافت تابعیت ترکیه اقدام کنید. ترکیه روابط اقتصادی ویژه ای با کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارد و با مهاجرت به ترکیه از طریق ثبت شرکت و در نهایت دریافت پاسپورت کشور ترکیه می توان آینده مناسبی برای خود رقم زد. مهاجرت اقامت ثبت شرکت ترکیه جز ارزان ترین روش ها برای دریافت اقامت ترکیه و اخذ تابعیت این کشور می باشد.

شرایط دریافت تابعیت در ترکیه به نسبت بسیاری از کشورها آسان است. در سال 2018 پاسپورت ترکیه با 114 امتیاز رتبه 39 را در دنیا به دست آورد. اگر اقدام به ثبت شرکت کرده اید، می توانید برای دریافت تابعیت ترکیه مدارک خود را به شهرداری ببرید و در آن جا فرم درخواست دریافت کنید. پس از تکمیل مدارک و پرداخت هزینه های درخواست تابعیت ترکیه، پرونده شما برای بررسی به وزارت کشور ترکیه ارسال می شود.

شرایط اخذ تابعیت و پاسپورت ترکیه

برای اخذ تابعیت ترکیه باید شرایطی را داشته باشید تا بتوانید پاسپورت ترکیه را دریافت کنید. این شرایط عبارتند از:

  • در سن قانونی باشید.
  • در 5 سال اخیر حداقل 6 ماه در  ترکیه زندگی کرده باشید.
  • سابقه کیفری نداشته باشید.
  • باید در سطح مقدماتی به زبان ترکی تسلط داشته باشید.
  • باید تمکن مالی خود را اثبات کنید. اثبات این موضوع توسط مدارک مربوط به شغل، میزان دارایی ها و یا حقوق بازنشستگی انجام می شود.
  • اگر نشان دهید که برای فرهنگ و جامعه ترکیه ارزش قائل هستید، احتمال دریافت پاسپورت ترکیه برای شما افزایش می یابد.
  • اگر در یک شرکت ترکی کار کنید، ورزشکار و یا استاد دانشگاه باشید، شانس شما برای دریافت پاسپورت ترکیه افزایش می یابد.

مزایای دریافت تابعیت و پاسپورت ترکیه

بسیاری از افراد با مهاجرت به ترکیه از طریق ثبت شرکت تمایل دارند در نهایت تابعیت ترکیه را به دست آورند. پاسپورت ترکیه مزایای زیادی دارد که همین موضوع باعث شده بسیاری از افراد مهاجرت به ترکیه را انتخاب کنند.

  • شما با داشتن پاسپورت ترکیه می توانید به 72 کشور بدون ویزا سفر کنید.
  • در صورت ورود به 42 کشور می توانید بعد از رسیدن به فرودگاه کشور مورد نظر ویزا دریافت کنید.
  • ترکیه همانند کشورهای اروپایی یک کشور مدرن می باشد. در کنار این مورد هزینه های زندگی در ترکیه پایین است.
  • با دریافت پاسپورت ترکیه امکان تابعیت مضاعف وجود دارد و نیازی نیست، از تابعیت اصلی خود انصراف دهید.
  • پاسپورت ترکیه در مدت زمان کوتاهی صادر می شود. در بیشتر مواقع افراد حدودا یک ماهه پاسپورت خود را دریافت می کنند.
  • پاسپورت ترکیه جز 30 پاسپورت برتر جهان است.
  • با اخذ پاسپورت ترکیه به عنوان شهروند ترکیه می توانید از برنامه های بازنشستگی بهره مند شوید.
  • امکان آموزش رایگان برای شهروندان ترکیه وجود دارد.
  • حق رای در انتخابات ترکیه را دارید.
تابعیت مهاجرت اقامت ثبت شرکت در ترکیه | پاسپورت مهاجرت به ترکیه از طریق ثبت شرکت | شرایط  قوانین ثبت شرکت ترکیه
تابعیت مهاجرت اقامت ثبت شرکت در ترکیه

جمع بندی

ثبت شرکت در ترکیه، در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در بخش های مختلف این مقاله در رابطه با شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت و قوانین مهاجرت به ترکیه با ثبت شرکت مطالبی ارائه شد. ترکیه کشوری با اقتصاد پویا و با ثبات است، که افراد خارجی برای مهاجرت انتخاب می کنند. شما با دریافت ویزای ترکیه و اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در ترکیه می توانید برای دریافت تابعیت و پاسپورت ترکیه اقدام کنید.

در مطالب ذکر شده در مورد مزایای ثبت شرکت در ترکیه و اخذ تابعیت ترکیه مطالبی را ارائه دادیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت شرکت ترکیه می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تماس گرفته و مشاوره رایگان تلفنی دریافت کنید. همچنین می توانید در قسمت دیدگاه ها که پایین همین مطلب قرار گرفته است، پیشنهادات و یا سوالات خود را مطرح کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به شما پاسخ داده شود.

سوالات متداول

انواع ثبت شرکت در ترکیه چیست؟

شرکت با مسئولیت محدود، شرکت جمعی، شرکت تعاونی، شرکت سهامی

چه مدارکی برای استخدام فرد خارجی برای ویزای ثبت شرکت ترکیه نیاز هست؟

پاسپورت معتبر، فرم درخواست ویزای کار ترکیه، یک قطعه عکس در ابعاد، عکس پاسپورتی، یک نسخه از قرارداد کار که توسط کارفرما باید ارسال شود.
نامه ای که استخدام کارمند را در شرکت تایید می کند.

مزایای ثبت شرکت در ترکیه چیست؟

برای ثبت شرکت ترکیه زیرساخت های خوبی تعبیه شده است.
نیروی کار واجد شرایط در ترکیه به راحتی پیدا می شود.
رژیم مالیاتی ترکیه برای شرکت ها بسیار مطلوب است. مالیات در ترکیه بر اساس درآمد باید پرداخت شود و اگر شرکت شما سوددهی نداشته باشد، معاف از مالیات می شوید و…

بهترین مناطق برای ثبت شرکت در ترکیه کجاست؟

مناطق آزاد. مناطق صنعتی سازمان یافته. مناطق توسعه فناوری

5/5 - (4 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال

مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم  و مدارک، قوانین، هز...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در اسلواکی مهاجرت اقامت ثبت شرکت در اسلواکی

مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی را در این مطلب می خواهیم به شما توضیح دهیم که چگونه با کمترین ...

نظرات کاربران
علیزاده

هزینه وکالت ثبت شرکت ( بغیر از هزینه های اداری ) از صفر تا صد شامل ثبت شرکت و افتتاح حساب بانکی ، دریافت اجازه کار ، دریافت اجازه اقامت حداقل یکسال قابل تمدید چقدر است

آتیه آفرینان

با سلام دوست عزیز برای رزرو وقت مشاوره با دفتر تماس بگیرید. شماره تماس:02172207

زهرا

با سلام خیلی ممنون از سایت خوبتون و مطالب مفیدتون

آتیه آفرینان

با سلام ،ممنون از نگاهتون.

احمدی

سلام وقتتون بخیر شما چه شیوه دیگری به غیر از اقامت ثبت شرکت ترکیه را برای اقامت در ترکیه پیشنهاد می کنید؟

آتیه آفرینان

با سلام ، دوست عزیز با توجه به شرایطتان :سن،مدرک تحصیلی،سرمایه ...می توان به نتیجه رسید،جهت دریافت مشاوره با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

محسن

برای ثبت شرکت در ترکیه محدودیت سنی وجود داره؟

آتیه آفرینان

بله افراد بالای 18 سال می توانند اقدام کنند.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button