مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا و شرایط اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در استرالیا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین در مورد مدارک لازم برای مهاجرت به استرالیا، مراحل ثبت شرکت در استرالیا و هزینه زندگی در استرالیا صحبت کنیم.
هزینه مهاجرت اقامت ثبت شرکت استرالیا شامل هزینه خرید خانه، هزینه های روزمره، هزینه مهاجرت به استرالیا و هزینه مالیات در استرالیا می باشد.
بهتر است قبل از اقدام برای دریافت اقامت استرالیا از طریق ثبت شرکت میزان مالیات در استرالیا به ویژه مالیات شرکت ها را بررسی کنید تا در این راه با مشکل مواجه نشوید. این مطلب توسط موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است. امیدواریم به پاسخ سوالات خود در این مطلب برسید.

اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید می توانید برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت استرالیا اقدام کنید. اما روش های دیگری مثل مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری، از طریق تحصیل و یا از طریق کار وجود دارد که قوانین مهاجرت به استرالیا در هر روش متفاوت است.
جهت اخذ اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت اقامت ثبت شرکت استرالیا می توانید با کارشناسان موسسه آتیه آفرینان ایرانیان تماس بگیرید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط ثبت شرکت در استرالیا 🔊

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

🔰 ثبت شرکت در استرالیا و شرایط عمومی آن
🔰 مهاجرت اقامت ثبت شرکت استرالیا
🔰 مدارک مهاجرت اقامت ثبت شرکت استرالیا
🔰 ثبت شرکت در استرالیا و مراحل ثبت آن
🔰 ثبت شرکت در استرالیا و طرح تجاری (بیزینس پلن)
🔰 دریافت کد اقتصادی برای ثبت شرکت در استرالیا
🔰 انواع روش مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در استرالیا
🔰 هزینه مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در استرالیا
🔰 قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت استرالیا
🔰 شرایط مهاجرت اقامت ثبت شرکت استرالیا
🔰 وضعیت اقتصادی استرالیا جهت مهاجرت اقامت ثبت شرکت استرالیا
🔰 مالیات مهاجرت اقامت ثبت شرکت استرالیا
🔰 شرایط اخذ اقامت دائم استرالیا
🔰 هزینه زندگی مهاجرت اقامت ثبت شرکت استرالیا
🔰 مزایای مهاجرت اقامت ثبت شرکت استرالیا
🔰 معایب مهاجرت اقامت ثبت شرکت استرالیا

ثبت شرکت در استرالیا و شرایط عمومی آن

استرالیا یک کشور توسعه یافته است که هر ساله تعداد زیادی از افراد خارجی برای سفر یا اقامت وارد خاک استرالیا می شوند. کشور استرالیا جز بزرگترین کشورهای دنیا محسوب می شود و دارای رتبه ششم است.
همچنین در کوچک ترین و قدیمی ترین قاره ی جهان وجود دارد. پایتخت استرالیا شهر کانبرا است. مساحت این کشور بیش از هفت میلیون و ششصد هزار کیلو متر مربع می باشد.
این شهر یک شهر سرسبز است و برای گردشگران شهر محبوبی است. از شهرهای معروف استرالیا می توان به سیدنی و ملبورن اشاره کرد. ملبورن را می توان پایتخت فرهنگی استرالیا نامید. جمعیت استرالیا 25 میلیون نفر می باشد و بیشتر افراد در مناطق ساحلی زندگی می کنند.
این کشور دارای 6 ایالت و دو قلمرو است.

ایالت های استرالیا عبارتند از:

  • ایالت نیو ساوت ولز که مرکز آن سیدنی است.
  • ایالت ویکتوریا که مرکز آن ملبورن است.
  • ایالت استرالیای غربی که مرکز آن شهر پرت است.
  • ایالت استرالیای جنوبی که مرکز آن آدلاید است.
  • ایالت تاسمانیا که مرکز آن هوبارت است.
  • ایالت کوینزلند که مرکز آن بریزبین است.

2 قلمرو استرالیا عبارتند از:

  • قلمرو شمالی که مرکز آن شهر داروین است.
  • قلمرو پایتخت استرالیا

ثبت شرکت در استرالیا و شرایط عمومی آن
ثبت شرکت در استرالیا و شرایط عمومی آن

استرالیا یک کشور پیشرفته است که موقعیت کار در آن وجود دارد. اقتصاد این کشور بر پایه بازرگانی و کشاورزی می باشد. کیفیت زندگی در استرالیا بالا است و برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف شرایط مهیا است.
استرالیا یک کشور ثروتمند است و بعد از سوئیس دارای رتبه ی دوم از لحاظ ثروتمند بودن مردم می باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد برای مهاجرت و دریافت اقامت استرالیا را انتخاب می کنند.
تعداد ایرانیانی که از روش های مختلف به استرالیا مهاجرت می کنند هر ساله بیشتر می شود. به ویژه ایرانیان با ثبت شرکت در استرالیا راه اندازی کسب وکار در این کشور اقامت استرالیا را دریافت کرده اند.
زبان رسمی در استرالیا زبان انگلیسی با گویش استرالیایی می باشد. در این کشور تعداد مهاجران ایتالیایی و چینی زیاد است و به همین دلیل این 2 زبان نیز در استرالیا وجود دارد.

ویزای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا

در ابتدا لازم است این نکته را به شما بگوییم که اگر برای دریافت اقامت استرالیا می خواهید برای ثبت شرکت اقدام کنید، بهتر است راه های دیگر مهاجرت به استرالیا را مد نظر قرار دهید. روش مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا یک روش بسیار هزینه بر است که بسیاری از افراد از عهده ی آن برنمی آیند.
اما اگر قبلا سابقه مدیریت داشته اید و شرکت موفقی را راه اندازی کرده اید، می توانید به مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا فکر کنید. در این صورت با ثبت شرکت در استرالیا سود خوبی نصیب شما می شود. اما بدون داشتن تجربه موفق و آشنایی کامل با بازار استرالیا ثبت شرکت موفقیت آمیز نخواهد بود.

اگر می خواهید در استرالیا شرکتی ثبت کنید، باید در ابتدا بیزینس پلن قوی داشته باشید و این طرح تجاری را به سفارت استرالیا ارائه دهید. قبل از تهیه بیزینس پلن حتما در مورد بازار استرالیا و شرایط اقتصادی این کشور تحقیق کنید تا بیزینس پلن خود را هماهنگ با نیاز بازار استرالیا ارائه دهید و شانس خود را برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا بالا ببرید. برای اخذ ویزای استرالیا از طریق ثبت شرکت لازم که شما در کشور مبدا شرکت موفقی داشته باشید.
در این صورت می توانید برای ثبت شرکت در استرالیا اقدام کنید. در واقع شما یک شعبه شرکت یا نمایندگی شرکت در استرالیا راه اندازی کرده اید که می توانید از طریق اسپانسر شدن شرکت اصلی اقامت استرالیا را دریافت کنید.
دقت داشته باشید که تمام مدارک و وضعیت کسب و کار شما در کشور مبدا توسط استرالیا بررسی می شود. اگر شخص جرمی مرتکب شده و یا کسب و کار او ورشکست شده باشد نمی تواند برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا اقدام کند و امکان ثبت شرکت در استرالیا برای او وجود ندارد.

مدارک ثبت شرکت در استرالیا

جهت اقدام برای ثبت شرکت در استرالیا لازم است مدارک زیر را جمع آوری و به اداره مهاجرت ارائه دهید.

• مدارک شناسایی مثل شناسنامه و کارت ملی
• ترجمه مدارک شناسایی
• سند ازدواج به همراه ترجمه
• اثبات تمکن مالی با ارائه مدارک مالی به همراه ترجمه مدارک
• مدارک سابقه کار و فعالیت های شغلی به همراه ترجمه مدارک
• اثبات ارزش شرکت شخص متقاضی در کشور مبدا به مبلغ حداقل 400 هزار دلار استرالیا
• تکمیل فرم های درخواست که به صورت آنلاین باید پر شوند.

مدارک ثبت شرکت در استرالیا
مدارک ثبت شرکت در استرالیا

مراحل ثبت شرکت در استرالیا

همان طور که گفتیم در صورت داشتن شرکت در کشور مبدا می توانید به ثبت شرکت در استرالیا از طریق نمایندگی شرکت بپردازید. اگر خودتان در کشور مبدا شرکت ندارید اما مدیر یک شرکت هستید، می توانید شعبه ای از آن شرکت را در استرالیا ثبت کنید و از این طریق ویزای ثبت شرکت استرالیا را به دست آورید.
مراحل ثبت شرکت در استرالیا به صورت زیر است. در ادامه هر مورد را به طور کامل به شما شرح می دهید.

• ارائه بیزینس پلن به اداره مهاجرت استرالیا
• اثبات تمکن مالی شخص متقاضی
• بررسی صلاحیت شخص متقاضی برای مدیریت
• دریافت کد 11 رقمی اقتصادی
• استعلام و ثبت نام تجاری شرکت
• ثبت دامنه وبسایت شرکت

ثبت شرکت در استرالیا و طرح تجاری (بیزینس پلن)

در اولین قدم شما باید بیزینس پلن قوی ارائه دهید. این بیزینس پلن باید در جهت اقتصاد استرالیا باشد و تمام جزئیات و اهداف کسب وکار در آن قید شده باشد. در کنار بیزینس پلن تمکن مالی شما و صلاحیت شما به عنوان مدیر بررسی می شود.
بیزینس پلن ارائه شده باید اداره مهاجرت استرالیا را قانع کند که شما با راه اندازی شرکت در استرالیا می توانید علاوه بر سودهی برای خودتان در این کشور اشتغال زایی کنید و در جهت رشد اقتصادی استرالیا قدمی بردارید. به همین دلیل باید در کنار اهداف و برنامه های شرکت مدارکی را ارائه دهید که نشان دهد این طرح تجاری را در کشور مبدا پیاده کرده وموفق بوده اید.

بعد از ارائه طرح تجاری به سفارت خانه و تایید بیزینس پلن شما توسط اداره مهاجرت استرالیا و اخذ شرایط مهاجرت اقامت ثبت شرکت استرالیا می توانید برای دریافت ویزا اقدام کنید.
اگر شما اقامت استرالیا را ندارید باید حتما یک شریک انتخاب کنید که شهروند استرالیا باشد. برای دریافت ویزای استرالیا لازم است شرکت اصلی در کشور مبدا اسپانسر شما شود، تا از طریق ویزای کار استرالیا به این کشور مهاجرت کنید و کارهای راه اندازی شرکت را انجام دهید.
زمانی که با ویزای کار برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا اقدام می کنید، شرکت اصلی باید تعهد بدهد که حقوق مشخصی را ماهانه به حساب شما در استرالیا واریز می کند.

ثبت شرکت در استرالیا و طرح تجاری (بیزینس پلن)
ثبت شرکت در استرالیا و طرح تجاری (بیزینس پلن)

دریافت کد اقتصادی برای ثبت شرکت در استرالیا

برای ثبت شرکت در استرالیا و دریافت اقامت حتما باید برای دریافت کد اقتصادی (ABN) اقدام کنید. کد اقتصادی یک کد 11 رقمی است که مخصوص کسب و کار شما صادر می شود. بدون این کد نمی توانید هیچ فعالیت اقتصادی انجام دهید.

مدارک لازم جهت درخواست کد اقتصادی استرالیا

  • ارائه اطلاعات شخصی و هویتی
  • مدارک مربوط به سابقه مدیریتی و فعالیت های اقتصادی
  • ارائه اطلاعات شخصی و هویتی شرکا
  • بیان دلایل درخواست کد اقتصادی
  • ارائه جزئیات کامل در رابطه با اهداف و نوع کسب وکار
  • اظهارنامه ای که مشخص کند اطلاعات و مدارک ارائه شده صحت دارند.

با دریافت کد اقتصادی شما می توانید نام شرکت خود را به طور رسمی ثبت کنید و جهت اقدامات دیگر مثل ارسال صورت حساب و سفارش کالا و خدمات با سازمان های دیگر به طور قانونی در ارتباط باشید.

انتخاب نام تجاری برای شرکت

حتما در اولین مراحل اقدام برای ثبت شرکت در استرالیا نام تجاری مناسب برای شرکت انتخاب کنید. برای تایید نام تجاری باید این نام را در سامانه ای بررسی کنید. این سامانه متعلق به کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا است که به اختصار ASIC نامیده می شود.

ثبت نام تجاری شرکت در خدمات ثبت کسب وکار

بعد از بررسی نام تجاری در سامانه کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا و اطمینان از تکراری نبودن نام تجاری باید این نام را در خدمات ثبت کسب و کار وارد کنید. برای این کار باید در سایت خدمات ثبت کسب و کار حساب کاربری باز کنید و درخواست خود را ثبت کنید.

نام تجاری که انتخاب می کنید، باید وضعیت شرکت و مسئولیت اعضای شرکت را بیان کند و نامی مرتبط با کسب وکار شما باشد. برخی نام ها نیاز به تایید نمایندگان دولتی دارند و برخی دیگر به دلیل توهین آمیز بودن و یا نشان دهنده غیر قانونی بودن کار نمی توانند به کار برده شوند.

دریافت کد اقتصادی مهاجرت اقامت ثبت شرکت در استرالیا
دریافت کد اقتصادی مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا

ثبت نام دامنه وب سایت

امروزه هر نوع کسب وکار و شرکتی برای گسترش فعالیت خود و پیشرفت شرکت باید یک سایت راه اندازی کند. در استرالیا سایت هایی با دامنه .com.au. یا .net.au. نیاز به کد اقتصادی دارد. برای ثبت دامنه خود می توانید از طریق وبسایت اداره دامنه ای یو اقدام کنید.

تفاوت ACN و ABN برای ثبت شرکت در استرالیا

اگر شما بخواهید در استرالیا بیزینسی راه اندازی کنید و قصد ثبت شرکت نداشته باشید، به کد ABN نیاز دارید. این کد تجاری مختص بیزینس شما است و با داشتن آن می توانید به فعالیت اقتصادی بپردازید. با استفاده از کد 11 رقمی ABN می توان برای ثبت نام تجاری بیزینس اقدام کرد.
اگر بخواهید در استرالیا ثبت شرکت انجام دهید به کدی به نام کد ACN نیاز دارید. این کد یک شماره 9 رقمی می باشد. اگر برای شرکت خود کد تجاری ABN را دریافت کرده باشید، دیگر نیازی به درخواست کد ACN ندارید. این کد 9 رقمی داخل کد ABN قرار گرفته است.

انواع روش های ثبت شرکت در استرالیا

در استرالیا برای ثبت شرکت 4 روش وجود دارد. هر کدام از این انواع شرکت میزان مالیات و قوانین مخصوص به خود دارند. به همین دلیل حتما باید زمان ثبت شرکت انواع شرکت را بررسی کنید و بهترین نوع شرکت که با کسب و کار شما متناسب است، انتخاب کنید.

انواع ثبت شرکت در استرالیا
انواع ثبت شرکت در استرالیا

ثبت شرکت یا Company

این نوع شرکت در استرالیا بسیار پر طرفدار است. حدود 99 درصد کسب وکارها در استرالیا از این روش شرکت خود را ثبت کرده اند. در این نوع شرکت مسئولیت افراد بسیار محدود می شود و دیگر شما مسئول بدهی های شرکت نیستید.

همچنین امکان افزایش سرمایه راحت تر بوده و می توانید به صورت قانونی برای شرکت شریک بگیرید و حتی بعد از رسیدن به درآمد آن را به شخص دیگری بفروشید. این نوع شرکت به خصوص برای کسب وکارهایی که ریسک بالایی دارند مناسب است.
در این نوع شرکت مالیات به صورت تصاعدی افزایش نمی یابد. بلکه مالیات این شرکت ها در استرالیا ثابت است. میزان مالیات مشخص شده 27.5 در صد می باشد.

ثبت شرکت در قالب شخص حقیقی (Soletrader)

این نوع ثبت شرکت در واقع ساده ترین و کم هزینه ترین ثبت شرکت است. در این نوع شرکت شما به عنوان یک شخص حقیقی تنها مالک شرکت هستید و می توانید برای خودتان کد اقتصادی دریافت کرده و نام تجاری ثبت کنید. در این روش تمام مسئولیت ها و تعهدات شرکت بر عهده شخص شما است و در قبال بدهی های شرکت مسئول هستید.
همچنین تمام سود شرکت متعلق به شما خواهد بود. در این نوع شرکت میزان مالیات کمتر است و حالت تصاعدی دارد. یعنی شما باید با افزایش درآمد خود میزان مالیات بیشتری پرداخت کنید.

ثبت شرکت در قالب شراکت (Partnership)

در این نوع شرکت حداکثر 20 نفر می توانند شراکت داشته باشند. هر کدام از اعضای شرکت باید به طور جداگانه کد اقتصادی دریافت کنند و هر کدام از شرکا در تعهدات و بدهی های شرکت مسئول هستند. در این نوع شرکت هزینه راه اندازی کم است و می توان به راحتی افزایش سرمایه انجام داد.

ثبت شرکت در قالب اتحادیه شرکت ها (Trust)

در این نوع شرکت شما در واقع مسئولیت نگهداری از دارایی ها و اموال دیگران را بر عهده دارید. شما با ثبت چنین شرکتی در میزان مالیات قابل پرداخت دارای امتیازهایی می شوید. از مزایای این نوع شرکت این است که دارایی و سرمایه شما حفظ می شود و می توانید سرمایه شرکت را افزایش دهید.

انواع روش های ثبت شرکت در استرالیا
انواع روش های ثبت شرکت در استرالیا

هزینه مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا

برای ثبت شرکت در استرالیا باید فرم درخواستی را به صورت آنلاین در سایت کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا (ASIC) پر کنید. هزینه ثبت شرکت در استرالیا حدود 400 دلار تا 506 دلار می شود.
همان طور که در بخش های بالا ذکر کردیم شما می توانید برای کسب و کار خود نام تجاری تعیین کنید. در استرالیا برای استعلام نام تجاری نیازی به پرداخت هزینه نیست.

قوانین ثبت شرکت در استرالیا

بعد از ثبت شرکت و قبل از راه اندازی آن باید تصمیم بگیرید چه قوانینی برای اداره شرکت تعیین شود. شما یا باید طبق قانون اساسی شرکت را اداره کنید و قانون اساسی شرکت را به همراه سوابق شرکت نگهداری کنید و یا از قوانین قابل تعویض در قوانین شرکت ها استفاده کنید.
برخی شرکت ها نیز از ترکیب هر دو مورد استفاده می کنند. اگر شرکت شما تنها یک عضو یا یک مدیر دارد، نیازی به تبعیت از قانون اساسی نیست. شرکتی که نمی خواهد اساس نامه داشته باشد، می تواند از قوانین قابل تعویض استفاده کند.
شما برای راه اندازی شرکت می توانید سهامداران و مدیران شرکت را انتخاب کنید. حداقل یکی از مدیران شرکت باید شهروند استرالیا باشد. همچنین این مدیران باید بالای 18 سال سن داشته باشند.

بعد از انتخاب سهامداران باید مشخص شود که هر یک از اعضا چه میزان سهام داشته باشند. رایج ترین نوع تعیین سهام، سهام عادی می باشد.
در کنار این موارد شما باید مشخص کنید در کدام ایالت استرالیا می خواهید شرکت خود را ثبت کنید. باید هم آدرس اصلی کسب وکار و هم آدرس دفتر ثبت مشخص شود. ثبت شرکت در استرالیا ممکن است بیش از یک سال طول بکشد. شما باید برای راه اندازی شرکت در سال اول حداقل دو نفر را استخدام کرده باشید و بیمه و مالیات آن ها محاسبه شده باشد. گردش مالی شرکت در سال اول باید حداقل 300 هزار دلار استرالیا باشد.

شما به عنوان مدیر یک شرکت در استرالیا باید به یک سری قوانین و تعهدات عمل کنید که شامل موارد زیر است:

• از به روز بودن اطلاعات شرکت اطمینان حاصل کنید.
• سوابق شرکت و جزئیات مربوط به ثبت شرکت را بایگانی و نگهداری کنید.
• پرداخت هزینه های بررسی سالانه

شرایط مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا

شما با طی کردن پروسه مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا و انجام مراحل ثبت شرکت در استرالیا می توانید اقامت استرالیا را به دست آورید. اما دقت داشته باشید علاوه بر موارد ذکر شده باید شخص متقاضی شرایط مهاجرت اقامت ثبت شرکت استرالیا را داشته باشد.
مدرک تحصیلی و سابقه ی کار شما باید با نوع کسب و کار هماهنگ باشد. در این صورت می توانید برای اقامت استرالیا اقدام کنید. اگر همه ی موارد از نظر اداره مهاجرت استرالیا مورد تایید باشد ویزای 2 ساله یا 4 ساله استرالیا را دریافت می کنید.
اگر شغل و کسب و کار شما جز مشاغل مورد نیاز استرالیا برای بلند مدت باشد، ویزای 4 ساله برای شما صادر می شود. در غیر این صورت ویزای 2 ساله دریافت می کنید.

شرایط مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا
شرایط مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا


شرایط اخذ مهاجرت اقامت ثبت شرکت استرالیا به صورت زیر می باشد:

  • سن فرد متقاضی باید کمتر از 55 سال باشد. البته در برخی شرایط بعضی ایالت ها متقاضیان بالای 55 سال را نیز قبول می کنند.
  • باید حداقل سرمایه ی فرد متقاضی 200 هزار دلار باشد و پس از دریافت ویزا تا 2 سال فرصت دارد این سرمایه را به استرالیا منتقل کند.
  • حداقل باید 65 امتیاز به دست آورید. اگر از طریق کارآفرینی اقدام کنید ممکن است با امتیاز کمتری نیز قبول شوید.
  • سابقه کاری خوبی داشته و فعالیت های اقتصادی در حوزه کسب و کار خود داشته باشید.
  • از یکی از ایالت های استرالیا اسپانسر داشته باشید.
  • در 2 سال از 4 سال گذشته گردش مالی یا میزان فروش شما باید حداقل 500 هزار دلار باشد.

ثبت شرکت در استرالیا و وضعیت اقتصادی آن

کشور استرالیا در بسیاری از سازمان های مربوط به تجارت جهانی مثل اپک نقش پر رنگی دارد و با کشورهایی که قدرت اقتصادی بالایی دارند، توافق نامه هایی را امضا کرده است. این موضوع به رشد بیشتر و پیشرفت استرالیا کمک شایانی می کند.

استرالیا یک کشور ثروتمند است و میزان تولید ناخالص داخلی آن بالا می باشد. ایران و استرالیا در گذشته ارتباطات اقتصادی و تجاری زیادی با هم داشتند. در این چند سال هم ارتباط اقتصادی با استرالیا تا حدودی برقرار است و سرمایه گذاران ایرانی زیادی در این کشور سرمایه گذاری کرده اند.
استرالیا یک کشور مهاجر پذیر است و می توان گفت حدود 100 هزار ایرانی در استرالیا اقامت داشته و در آن جا زندگی می کنند.

مالیات ثبت شرکت در استرالیا

مالیات شرکت ها در همه ی کشورها دریافت می شود. اما قوانین پرداخت مالیات و میزان آن در هر کشور متفاوت است. در استرالیا با توجه به نوع شرکت و بیزینس پلن ارائه شده نرخ مالیات شرکت تعیین می شود.
در شرکت های استرالیا میزان ثابت مالیات 27.5 در صد می باشد. اما همان طور که گفتیم در شرکت هایی در قالب شخص حقیقی میزان مالیات نسبت به درآمد شرکت افزایش می یابد.

نرخ مالیات در این نوع شرکت ها طبق جدول زیراست:

درآمد بر حسب دلار استرالیانرخ مالیات تعیین شده
کمتر از 18200 دلارصفر
18200 دلار تا 37000 دلار19 سنت برای هر دلار درآمد بیشتر از 18200 دلار
37000 دلار تا 80000 دلارمبلغ 3572 دلار ثابت و مبلغ 32.5 سنت برای هر دلار درآمد بیشتر از 37000 دلار
80000 دلار تا 180000 دلارمبلغ 17547 دلار ثابت و مبلغ 37 سنت برای هر دلار درآمد بیشتر از 80000 دلار
بیشتر از 180000 دلارمبلغ 54547 دلار ثابت و مبلغ 47 سنت برای هر دلار درآمد بیشتر از 180000 دلار

فرقی ندارد در استرالیا اقدام به ثبت شرکت کرده باشید یا بیزینس کوچکی در استرالیا داشته باشید. سعی کنید همیشه فاکتورها و مدارک مربوط به خریدها را نگه دارید تا بتوانید در زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی مقداری از مالیات خود را به دلیل هزینه هایی که کرده اید، کم کنید.
اگر شما تا قبل از ماه جولای که باید مالیات سالانه پرداخت شود، کمتر از 12 ماه کار کرده باشید، می توانید مقداری از مالیات را تخفیف بگیرید. همچنین در استرالیا زوج هایی که فرزند ندارند، طبق FTB تا مبلغ 2100 دلار از مالیات آن ها می تواند برگردانده شود.

در استرالیا برای خرید خانه نیازی به پرداخت مالیات نیست. اما اگر خانه ی خود را اجاره دهید باید مبلغی را به عنوان مالیات پرداخت کنید. زیرا شما در واقع از این روش سرمایه گذاری کرده اید.
شما باید بعد از ثبت شرکت در استرالیا یک حسابدار استخدام کنید تا کارهای مالیاتی را انجام دهد. زیرا پیچیدگی های مالیاتی زیاد بوده و خود شما به تنهایی نمی توانید کارهای مربوط به مالیات را انجام دهید.
در استرالیا هنگام پرداخت های مالیاتی ممکن است با اصطلاحاتی روبرو شوید که نیاز است با آن ها آشنا باشید. به عنوان مثال ATO نام اختصاری سازمان امور مالیاتی استرالیا است که نام کامل آن Australian Taxation Office است.
شما بعد از مهاجرت اقامت ثبت شرکت استرالیا باید برای پرداخت های مالیاتی یک شماره پرونده مالیاتی دریافت کنید که به آن TFN می گویند و مخفف Tax File Number است.
اصطلاح دیگری که در کارهای مالیاتی استفاده می شود، Tax Return است. این اصطلاح در واقع برای هزینه های سالانه شما به کار می رود که با اثبات آن می توانید میزانی از مبلغ مالیات را از دولت پس بگیرید. همچنین در استرالیا برای مالیات بر درآمد سالانه از کلمه اختصاری PAYG استفاده می شود ک مخفف کلمه ی Pays as You Go می باشد.

مالیات ثبت شرکت در استرالیا
مالیات ثبت شرکت در استرالیا

شرایط اخذ اقامت دائم استرالیا

برای دریافت اقامت دائم استرالیا باید شخص متقاضی شرایط زیر را داشته باشد:

• سن متقاضی کمتر از 45 سال باشد. ( به طور کلی برای ثبت شرکت افراد زیر 55 سال شانس بالاتری دارند.)
• به مدت 3 سال در شرکت ثبت شده با عنوان شغلی ذکر شده فعالیت داشته باشد.
• ویزای 4 ساله دریافت کرده باشد. با ویزای 2 ساله نمی توان اقامت دائم استرالیا را به دست آورد.
• در آزمون زبان انگلیسی حداقل نمره را به دست آورده باشد.

هزینه زندگی در استرالیا

برای مهاجرت به هر کشوری باید هزینه زندگی در آن کشور را مد نظر قرار دهید. یکی از اصلی ترین هزینه ها برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت استرالیا هزینه خرید یا اجاره خانه است. در استرالیا نیز مانند هر کشور دیگری قیمت خانه با توجه به منطقه و ایالت مورد نظر متفاوت است. همچنین این که شما بخواهید در مرکز شهر خانه بخرید یا در حومه شهر بسیار تفاوت ایجاد می کند.

اگر شما بخواهید خانه ای یک خوابه در مرکز شهر اجاره کنید باید ماهانه مبلغ 1660.02 دلار پرداخت کنید. اما قیمت اجاره چنین خانه ای در حومه شهر ماهانه حدود 1266.39 دلار می باشد. افرادی که تمایل داشته باشند، خانه ای بزرگ تر اجاره کنند، باید به طور میانگین برای اجاره خانه در مرکز شهر حدود 2763.87 دلار و برای اجاره خانه در حومه شهر 1927.42 دلار ماهانه پرداخت کنند.
اگر قصد خرید خانه در استرالیا را داشته باشید، باید به طور میانگین برای هر متر مربع در مرکز شهر 8148.68 دلار پرداخت کرده و برای خرید خانه در حومه شهر برای هر متر مربع حدود 6046.88 دلار پرداخت کنید.

هزینه مواد غذایی در استرالیا

شما با مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا علاوه بر هزینه ای که برای سرمایه گذاری در شرکت در نظر گرفته اید، باید هزینه های روزمره را نیز در نظر بگیرید. در جدول زیر هزینه مواد غذایی که باید ماهانه آن ها را تهیه کنید، آورده شده است.


هزینه حمل و نقل در استرالیا

در صورتی که در استرالیا اتومبیل تهیه کنید برای هر لیتر بنزین باید 1.42 دلار هزینه کنید. اما اگر بخواهید برای رفت و آمد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، باید برای بلیط یک طرفه 4.40 دلار هزینه کنید که به صورت ماهانه هزینه شما حدود 150 دلار خواهد بود. قیمت تاکسی ها در استرالیا از 4.20 دلار شروع می شود و بابت هر یک کیلو متری که توسط تاکسی طی می شود باید 2.06 دلار پرداخت کنید.

مزایای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا

استرالیا یک کشور محبوب برای مهاجران است و سالانه افراد زیادی از روش های مختلف برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا اقدام می کنند. مزایای مهاجرت اقامت ثبت شرکت استرالیا عبارتند از:

• وضعیت اقتصادی مطلوب در استرالیا: این کشور در طی 26 سال از جهات مختلف اقتصادی همیشه رشد داشته است و در سال 2018 از لحاظ کیفیت زندگی، درمان، آموزش و اقتصاد آزاد رتبه سوم را در دنیا به دست آورده است.

• سرعت بالای اخذ ویزای استرالیا و شانس بیشتر برای دریافت اقامت استرالیا: درست است که کشور استرالیا قوانین مهاجرت سختگیرانه ای دارد، اما مراحل اخذ ویزا کوتاه است و نسبت به کشورهای دیگر پروسه اخذ اقامت سریع تر انجام می شود.

• امکان سکونت در شهرهای بزرگ با جمعیت کم: برای بسیاری از مهاجران که از شهرهای شلوغ و پر جمعیت به استرالیا مهاجرت کرده اند، امکان اقامت در شهرهای بزرگ استرالیا که جمعیت کمی دارند، مزایای زیادی دارد. در این شهرها به دلیل کم بودن جمعیت امکانات برای افراد مهاجر زیاد است.

مزایای مهاجرت اقامت ثبت شرکت در استرالیا
مزایای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت در استرالیا



• آب و هوای مناسب در استرالیا: این کشور دارای آب و هوای فوق العاده است و بسیاری از افراد از این جهت استرالیا را برای مهاجرت انتخاب می کنند. از شهرهای پر طرفدار با طبیعت بکر می توان به سیدنی، ملبورن و بریزبین اشاره کرد.

• ثبات اقتصادی بالا در استرالیا: در این کشور به دلیل ثبات اقتصادی و توجه به صنایعی مثل انرژی، کشاورزی، آموزش و گردشگری حدود 15 هزار شرکت بین المللی در استرالیا به فعالیت مشغول هستند و هر ساله سرمایه گذاران زیادی برای ثبت شرکت در استرالیا اقدام می کنند.

• وضعیت خوب اشتغال در استرالیا: در کشور استرالیا نرخ بیکاری بسیار پایین است و شرایط برای پیدا کردن شغل مناسب توسط مهاجران مطلوب است. استرالیا هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز خود را ارائه می دهد و مهاجران زیادی شانس دریافت اقامت استرالیا از این روش را دارند.

• امنیت بالا در استرالیا: کشور استرالیا از لحاظ امنیت دارای رتبه 10 در دنیا است. میزان امنیت در این کشور 86 در صد است که مهاجرت اقامت ثبت شرکت استرالیا را مطلوب می کند.

• امکان اخذ اقامت دائم برای افراد خانواده: در بسیاری از روش های مهاجرت به استرالیا می توان برای افراد خانواده شامل همسر و فرزندان اقامت دریافت کرد.

معایب مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا

در کنار مزایای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا زندگی در این کشور معایبی هم دارد. با در نظر گرفتن این مزایا و معایب می توان برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا تصمیم گرفت.

• سرعت پایین اینترنت به نسبت سایر کشورهای پیشفته ی دنیا
• هزینه بالای خدمات درمانی در استرالیا به ویژه خدمات دندان پزشکی
• وجود حیوانات در مناطق شهری استرالیا

مزایای دریافت اقامت دائم استرالیا

شما می توانید با مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا و کارآفرینی در این کشور اقامت دائم کشور استرالیا را دریافت کنید. اخذ اقامت دائم استرالیا مزایای زیادی دارد که برخی از آن ها را برای شما عنوان می کنیم.
• امکان دریافت پاسپورت کشور استرالیا
• بهره مندی از مزایای شهروندی استرالیا
• دریافت کمک هزینه تحصیلی
• امکان استفاده از تخفیفات دانشگاهی
• در صورت کم بودن درآمد امکان معافیت از مالیات وجود دارد.
• استفاده از بیمه درمانی

سخن پایانی ثبت شرکت در استرالیا

در این مقاله شرایط ثبت شرکت در استرالیا مورد بررسی قرار گرفت. از آن جایی که مهاجرت اقامت ثبت شرکت استرالیا روش هزینه بری می باشد، باید تمام شرایط مهاجرت و اقامت از طریق ثبت شرکت در استرالیا و قوانین راه اندازی کسب وکار در استرالیا را بررسی کنید.
شما می توانید با داشتن سابقه مدیریتی بالا و فعالیت اقتصادی موفق در حوزه کسب و کار خود شانس بالایی برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا داشته باشید.

ثبت شرکت در استرالیا نیاز به بیزینس پلن قوی دارد و می توان با طرح تجاری مناسب و همسو با بازار استرالیا و میزان سرمایه کافی برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت استرالیا اقدام کرد.
اگر تصمیم به مهاجرت اقامت ثبت شرکت استرالیا می توانید برای اطلاع از شرایط مهاجرت و اقامت ثبت شرکت استرالیا با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و مشاوره رایگان تلفنی دریافت کنید. همچنین می توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه ها که پایین همین مطلب قرار دارد، عنوان کنید. کارشناسان ما در کمترین زمان پاسخ شما را خواهند داد.

سوالات متداول در زمینه ثبت شرکت در استرالیا

✳️ سن متقاضی برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت در استرالیا باید چقدر باشد؟

سن فرد متقاضی باید کمتر از 55 سال باشد. البته در برخی شرایط بعضی ایالت ها متقاضیان بالای 55 سال را نیز قبول می کنند.

✳️ حداقل امتیاز متقاضی برای ثبت شرکت استرالیا چه مقدار باید باشد؟

حداقل باید 65 امتیاز به دست آورید. اگر از طریق کارآفرینی اقدام کنید ممکن است با امتیاز کمتری نیز قبول شوید.

✳️ مزایای اقامت دائم استرالیا چیست؟

امکان دریافت پاسپورت کشور استرالیا
بهره مندی از مزایای شهروندی استرالیا
دریافت کمک هزینه تحصیلی
امکان استفاده از تخفیفات دانشگاهی و…

✳️ هزینه ثبت شرکت در استرالیا چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت در استرالیا حدود 400 دلار تا 506 دلار می شود.

5/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
ثبت شرکت در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت ترکیه جز پر طرفدارترین ویزاهای ترکیه می باشد. در این مطلب می خواهیم شرایط ثبت شرکت ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال

مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم  و مدارک، قوانین، هز...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

نظرات کاربران
سحر

سلام وقتتون بخیر شرایط ثبت شرکت در آمریکا به چه صورت است؟

آتیه آفرینان

باسلام، دوست عزیز اگر به دنبال ثبت شرکت و سرمایه گذاری هستید در حال حاضر کشورهای لهستان، اسلواکی و... مناسب ترهستند.

نیوشا

سلام وقتتون بخیر شرایط کار در کشور چک به چه صورت است؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر، اگر به دنبال مهاجرت کاری می باشید مقاله ی "کاردرچک برای ایرانیان" اطلاعات زیادی را در اختیارتان می گذارد.

سپهر

سلام وقتتون بخیر آیا ثبت شرکت در استرالیا محدودیت سنی دارد؟

آتیه آفرینان

سلام شخص باید بالای 18 سال باشد.

مسعود

ممنون از مقاله بسیار خوبتون.

آتیه آفرینان

سپاسگذارم.

مینو

سلام وقتتون بخیر برای اقامت ثبت شرکت چه کشور های دیگری به جز استرالیا را پیشنهاد می کنید؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر مقاله های ثبت شرکت در کشور های اسلواکی ، لهستان ، کانادا ... کمک بسزایی در تصمیم گیریتان می کند.

رامین

سلام اگه دو یا سه نفر با هم اقدام به ثبت شرکت در استرالیا کنن، همشون با هم میتونن ویزا بگیرن یا هر کدوم باید جداگانه ثبت شرکت کنن؟

آتیه آفرینان

با سلام، پروسه هایی وجود دارد که این امر را ممکن ساخته اند ،جهت مشاوره و بررسی شرایطتان با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

ياسين

سلام. ممنون از مطالب مفيد و كاملتون

آتیه آفرینان

ممنون از نگاهتون دوست عزیز .

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button