مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات و شرایط اخذ ویزای بازنشستگی امارات یا ویزای خود حمایتی امارات در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگر قصد دارید، در زمان بازنشستگی خود به امارات مهاجرت کنید، احتمالا سوالاتی از این قبیل برای شما ایجاد می شود. شرایط مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات چیست؟ با چه مقدار سرمایه می توان برای ویزای بازنشستگی امارات اقدام کرد؟ مدارک مورد نیاز مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات چیست؟
آیا با ویزای بازنشستگی امارات می توان اقامت دائم این کشور را به دست آورد؟ مزایای اخذ ویزای خود حمایتی امارات چیست؟ این مقاله که توسط موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده و در اختیار شما قرار گرفته است. پاسخ تمامی سوالات در ادامه ارائه شده و توضیحات جامعی در رابطه با مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات داده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای بازنشستگی امارات می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس بگیرید و مشاوره رایگان تلفنی داشته باشید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط تمکن مالی امارات 🔊 

شرایط عمومی مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات

امارات متحده عربی کشوری در شرق شبه جزیره عربستان است. این کشور با عمان و عربستان سعودی همسایه است. همچنین از طریق خلیج فارس با ایران و قطر مرز مشترک دارد. بخش بزرگی از امارات صحرا بوده و سواحل آن پوشیده از نمکزار است. بیشتر جمعیت امارات نیز در سواحل آن زندگی می کنند. این کشور از 7 شیخ نشین تشکیل شده، که در سال 1971 با هم متحد شدند. این 7 شیخ نشین عبارتند از:

7 شیخ نشین امارات
7 شیخ نشین امارات

بزرگترین شیخ نشین امارات ابوظبی و پس از آن دبی می باشد. حکومت امارات یک حکومت فدرال است و هر شیخ نشین دولت محلی مستقلی دارد. زبان رسمی امارات عربی بوده، اما به دلیل جمعیت زیاد مهاجران تقریبا تمام مردم امارات به زبان انگلیسی صحبت می کنند. حدود 20 در صد از جمعیت امارات افراد بومی بوده و 50 در صد افراد، هندی، پاکستانی و یا بنگلادشی می باشند. آسیایی هایی از کشورهای فیلیپین و مالزی نیز به امارات مهاجرت کرده و حدود 15 در صد از جمعیت را تشکیل می دهند.

واحد پول امارات درهم است. امارات کشور پیشرفته و مدرنی می باشد. در این کشور انواع محصولات و کالاهای اروپایی و آمریکایی به چشم می خورد. فروشگاه ها و رستوران های بزرگی در این کشور فعالیت می کنند. امارات به ویژه منطقه دبی در گردشگری پیشرفت زیادی داشته و از راه جذب توریست درآمد بالایی به دست آورده است.
امارات برای جذب بیشتر مهاجران برنامه های جدیدی تصویب و اجرا کرده است. به همین دلیل دیگر افراد خارجی تنها برای کار و کسب درآمد به این کشور مهاجرت نمی کنند. بلکه مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات و سرمایه گذاری در این کشور نیز مورد توجه قرار گرفته است.

مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات | اخذ ویزای بازنشستگی امارات
مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات | اخذ ویزای بازنشستگی امارات

نکاتی مهم اخذ ویزای بازنشستگی امارات

دولت امارات متحده عربی در سپتامبر سال 2020 ویزای جدیدی به نام ویزای بازنشستگی امارات را معرفی کرد. به این ویزا، ویزای خود حمایتی امارات نیز گفته می شود. امکان مهاجرت اقامت تمکن مالی امارات از برنامه های بازنشستگی دولت این کشور می باشد. ویزای بازنشستگی امارات به مهاجران مقیم و افراد خارجی بالای 55 سال این فرصت را می دهد، که بعد از اتمام اقامت کاری خود در امارات بمانند. این برنامه ابتدا در سال 2018 اعلام شد و یکی از مجموعه اصلاحاتی می باشد، که فرصت دریافت و نگهداری ویزای اقامت در امارات را برای افراد خارجی مهیا کرد.

در حال حاضر تنها افراد خارجی که در امارات زندگی می کنند و مقیم این کشور هستند، می توانند برای حفظ اقامت خود درخواست ویزای بازنشستگی امارات را بدهند. اما در آینده ای نه چندان دور این فرصت برای تمامی افراد خارجی ایجاد خواهد شد، تا بتوانند به راحتی برای مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات اقدام کنند. این نوع ویزا اولین ویزا در منطقه می باشد، که توسط وزارت گردشگری و بازاریابی بازرگانی با همکاری اداره کل امور اقامت و امور خارجه امارات متحده عربی ارائه شد. این ابتکار جدید دبی را به عنوان مقصد مطلوب برای بازنشستگی معرفی می کند.

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی امارات

برای مهاجرت اقامت تمکن مالی امارات و اخذ ویزای بازنشستگی امارات شخص متقاضی باید حداقل 55 سال داشته باشد. همچنین باید بیمه درمانی معتبر داشته و این بیمه امارات متحده عربی را پوشش دهد. لازم به ذکر است، بیمه درمانی باید قبل از ارسال درخواست برای ویزای خود حمایتی امارات دریافت شود. علاوه بر موارد ذکر شده شخص متقاضی باید یکی از شرایط زیر را دارا باشد:

  1. درآمد ماهانه حداقل AED 20000 (درهم امارات). این مبلغ تقریبا معادل 4600 یورو می باشد.
  2. سرمایه به میزان حداقل یک میلیون درهم (حدود 230 هزار یورو)
  3. مالکیت املاک و مستغلات در دبی به ارزش حداقل 2 میلیون درهم (حدود 460 هزار یورو)

برای مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات ترکیبی از موارد 2 و 3 (منابع مالی و املاک و مستغلات) به ارزش حداقل 2 میلیون درهم (حدود 460 هزار یورو) نیز ممکن است. در صورت مهیا بودن شرایط، پروسه اخذ ویزای بازنشستگی امارات حدود 15 روز طول می کشد.
ویزای بازنشستگی امارات برای متقاضی واجد شرایط، همسر و فرزندان وی معتبر است. فرزندان در صورتی می توانند از این اقامت استفاده کنند، که فرزند پسر زیر 18 سال و فرزند دختر زیر 21 سال باشد.
اگر سن آن ها بیشتر باشد، نمی توانند از این طریق در امارات اقامت داشته باشند و باید از روشی مثل ویزای تحصیلی اقدام کنند. برای مهاجرت اقامت تمکن مالی امارات هر یک از اعضای خانواده باید بیمه درمانی تحت پوشش امارات را دریافت کنند. ویزای بازنشستگی امارات 5 سال اعتبار دارد و با احراز شرایط ذکر شده، می توان ویزا را به صورت آنلاین تمدید کرد. دارندگان ویزا می توانند اشتغال مستقل در امارات داشته و به کار خود ادامه دهند.

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی امارات | مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات
شرایط اخذ ویزای بازنشستگی امارات | مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات

دلایل مهاجرت به امارات از طریق برنامه خود حمایتی

طبق برآوردهای سازمان ملل در سال گذشته امارات بیشتر از فرانسه و کانادا میزبان مهاجران بوده است. دولت امارات علاوه بر پذیرش مهاجر برای کار در امارات امکان اخذ ویزای بازنشستگی امارات را نیز در برنامه خود قرار داده است. اگرچه در حال حاضر این برنامه افراد مقیم امارات را هدف قرار داده است، اما به زودی این طرح در سراسر جهان گسترش می یابد و افراد زیادی می توانند دوران بازنشستگی خود را در امارات بگذرانند.
هدف از ویزای خود حمایتی امارات تقویت و توسعه اقتصادی کشور به عنوان یک مرکز تجاری و سرمایه گذاری می باشد. با اجرای گسترده این برنامه نیاز به خدمات و مراقبت های بهداشتی و درمانی در امارات بیشتر می شود. به همین دلیل امارات در حال بهبود شرایط و خدمات بهداشتی و درمانی خود می باشد.

امارات متحده عربی از افراد مالیات بر درآمد دریافت نمی کند. به همین دلیل این کشور برای بازنشستگان بسیار جذاب است. البته قوانین با توجه به کشور مبدا می تواند متفاوت باشد. برخی کشورها مثل انگلیس و اسپانیا با امارات قرارداد مالیات مضاعف بسته و افراد تنها به یک کشور مالیات پرداخت می کنند.
با مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات مهاجرت افراد خارجی افزایش پیدا کرده و خرید و اجاره مسکن در امارات بیشتر می شود. به همین دلیل افرادی که در بخش ساخت و ساز فعالیت داشته و یا سرمایه گذاری کرده اند، بیش از قبل پیشرفت خواهند کرد.

مراحل مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات

برای مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات ابتدا باید بررسی کنید و بدانید کدام یک از شرایط صلاحیت برای اخذ ویزای بازنشستگی امارات را دارا می باشید. باید اسناد مربوط به اثبات تمکن مالی را به همراه مدارک تکمیلی (که در ادامه عنوان خواهد شد.) به آدرس RetireInDubai@dubaitourism.ae ایمیل کنید. پس از ارسال مدارک، درخواست شما در اداره اقامت و تابعیت دبی (DNRD) پردازش می شود.

با توجه به این که در حال حاضر این برنامه تنها در داخل امارات انجام می شود، از زمان ارسال درخواست 3 روز کاری زمان می برد، تا درخواست ویزای بازنشستگی امارات تایید شود. این مقاله توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده و در اختیار شما قرار گرفته است. هرگونه استفاده از مطالب آن و کپی برداری از آن خلاف قانون می باشد و از نظر شرعی حرام است.

مدارک موردنیاز ویزای بازنشستگی امارات

برای اخذ ویزای بازنشستگی امارات باید مدارک مورد نیاز را تهیه کرده و برای درخواست ویزای بازنشستگی ارائه داد. مواردی که در شرایط اخذ ویزای خود حمایتی امارات ذکر شد از مدارک مهم جهت ارائه می باشد. شما باید مستندات کاملی مثل سند مالکیت املاک و مستغلات و یا نامه ای از بانک برای اثبات موجودی حساب ارائه دهید. علاوه بر این موارد مدارک زیر نیز برای اخذ ویزا لازم است.

  • کپی پاسپورت متقاضی ، همسر و فرزندان (در صورت وجود)
  • کپی گواهی ازدواج (در صورت حمایت از همسر)
  • کپی ویزای فعلی شخص (اگر متقاضی مقیم امارات متحده عربی باشد)
  • کپی شناسنامه اماراتی متقاضی (اگر متقاضی مقیم فعلی امارات باشد)
  • کپی مدارک واجد شرایط بودن (همانطور که در شرایط مهاجرت اقامت تمکن مالی امارات توضیح داده شد.)
  • آدرس خانه فعلی (شماره ساختمان ، شماره خیابان ، منطقه ، شهر ، کشور)
  • شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل برای تماس

مدارک موردنیاز ویزای بازنشستگی امارات | مهاجرت و تمکن مالی امارات
مدارک موردنیاز ویزای بازنشستگی امارات | مهاجرت و تمکن مالی امارات

قوانین مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات

در حال حاضر امکان مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات و اخذ ویزای بازنشستگی امارات برای افراد غیر مقیم وجود ندارد و افرادی که قبلا برای کار وارد این کشور شده اند، می توانند برای ویزای خود حمایتی امارات اقدام کنند. امارات متحده عربی توافق نامه ای با سایر اعضای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس امضا کرده است. طبق این توافق نامه افراد خارجی که شهروند کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند، می توانند بدون ویزا به امارات مهاجرت کنند.
شهروندان کشورهایی مثل ایالات متحده آمریکا، استرالیا و اروپا نیز به راحتی می توانند ویزای امارات را دریافت کنند. ارسال مدارک به صورت آنلاین انجام شده و روند این پروسه بسیار راحت است. به همین دلیل دریافت اقامت کاری امارات و پس از آن مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات مسیر بسیار همواری برای افراد خارجی است، که می خواهند در امارات زندگی کنند.

قبل از مهاجرت به امارات بهتر است قوانین این کشور را بررسی کنید، تا دچار مشکل نشوید. به عنوان مثال در امارات جمع آوری پول برای خیریه بدون مجوز، حمل و نقل مواد غذایی دارای دانه خشخاش و عکاسی از مردم بدون اجازه آن ها جرم بوده و حکم زندان دارد. اگر در این کشور از تصادفات جاده ای عکسبرداری و فیلمبرداری کنید، به دلیل انجام تخلف اخراج شده و مجبور به ترک امارات می شوید. علاوه بر اخراج جریمه ای 5 رقمی برای شما صادر می شود.

اخذ تمکن مالی امارات از طریق خرید ملک و مستغلات

برای انتخاب روش های کسب صلاحیت مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات می توان به راحتی با مقایسه هزینه ها بررسی کرد، کدام روش آسان تر است. در این بخش معیارهای مالکیت ملک به ارزش حداقل 2 میلیون درهم را بررسی می کنیم. یکی از مزیت های خرید ملک در امارات استفاده از وام های بانکی می باشد. با تامین وام مسکن امارات متحده عربی می توان تا حداکثر 80% قیمت ملک را از طریق بانک دریافت و تنها 20% از قیمت خانه را پرداخت کرد. بنابراین شما باید حدود 400 هزار درهم سرمایه داشته باشید.

این مقدار سرمایه بسیار کمتر از سرمایه مورد نیاز برای روش پس انداز یک میلیون درهم می باشد. همچنین از روش اثبات درآمد 20 هزار درهم در ماه نیز آسان تر است. بنابراین می توانید با تامین سرمایه مورد نیاز و دریافت وام مسکن در امارات ملکی را خریداری کنید، تا ویزای بازنشستگی 5 ساله برای شما صادر شود.
تامین سرمایه برای خرید ملک در امارات به نسبت دیگر روش ها آسان تر می باشد. شما می توانید با استفاده از وام مسکن، خدمات تامین مالی توسط توسعه دهندگان و اجاره بها هزینه های ویزای خود حمایتی امارات را تامین کنید. این امکانات در روش های دیگر وجود ندارد. بنابراین بهترین راه مهاجرت اقامت تمکن مالی امارات خرید ملک در این کشور می باشد.

مزیت های خرید ملک در امارات

با خرید ملک در امارات علاوه بر امکان مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات می توان در این کشور سرمایه گذاری کرد و از منافع و مزایای مالی بی حد و حصر امارات بهره برد. جذاب ترین جنبه های خرید ملک در امارات به شرح زیر است:

  1. حفظ ارزش سرمایه: در صورتی که قصد اجاره خانه در امارات را داشته باشید، باید ماهانه مقداری از سرمایه خود را صرف پرداخت اجاره کنید. در این صورت دارایی شما کم می شود. اما با خرید خانه در امارات می توانید علاوه بر اخذ ویزای بازنشستگی امارات، ارزش سرمایه خود را حفظ کنید.
  • درآمد حاصل از اجاره ملک: اگر از قبل در امارات خانه ای دارید، اما ارزش آن به 2 میلیون درهم نمی رسد، می توانید خانه ای به ارزش 2 میلیون درهم خریداری کنید. با اجاره این خانه درآمد ماهانه داشته و می توان اقساط وام مسکن را به راحتی پرداخت کرد.
  • افزایش سرمایه: در امارات قیمت ملک ثابت باقی نمی ماند و هر ساله در حال افزایش است. به همین دلیل با خرید ملک می توان سرمایه خود را افزایش داد.

قیمت ملک در امارات

بازار املاک امارات نوسانات زیادی داشته و تا حدودی غیر قابل پیش بینی می باشد. در حال حاضر به طور متوسط قیمت خرید هر متر مربع خانه در امارات 5918 دلار می باشد و برای خرید خانه 120 متری باید به طور میانگین 710160 دلار پرداخت کرد. اگر بخواهید چنین ملکی را اجاره داده و یا اجاره کنید، مبلغ اجاره حدود 3070 دلار می باشد.

قیمت خانه در مناطق مختلف امارات در جدول زیر عنوان شده است. قیمت ها برای هر فوت مربع در سال 2021 می باشد.

آپارتمان های شهر محمد بن راشد1337 درهم
مرکز شهر دبی1305 درهم
املاک و مستغلات دبی هیلز1194 درهم
آپارتمان های پالم جمیرا1101 درهم
آپارتمان های داماک هیلز782 درهم
آپارتمان های الفورجان761 درهم
برج های دریاچه جمیرا749 درهم
آپارتمان های دبی جنوبی651 درهم
ارتفاعات الخیل504 درهم

قیمت اجاره خانه در مناطق مختلف امارات در جدول زیر آورده شده است. (اجاره بهای ذکر شده مربوط به اجاره یک سال می باشد.)

منطقه ویژه اقتصادی دبی (DIFC) – آپارتمان یک خوابه85000 درهم معادل 23142 دلارمنطقه ویژه اقتصادی دبی (DIFC) – آپارتمان سه خوابه150000 درهم معادل 40839 دلار
نزدیک برج خلیفه در مرکز شهر دبی – آپارتمان یک خوابه73000 درهم معادل 19875 دلارنزدیک برج خلیفه در مرکز شهر دبی – آپارتمان سه خوابه158000 درهم 43177 دلار
پالم جمیرا بزرگترین جزیره مصنوعی جهان – آپارتمان یک خوابه90000 درهم معادل 24503 دلارپالم جمیرا بزرگترین جزیره مصنوعی جهان – آپارتمان سه خوابه158000 درهم معادل 43017 دلار
جاده شیخ زاید نزدیک برج های امارات – آپارتمان یک خوابه73000 درهم معادل 19875 دلارجاده شیخ زاید نزدیک برج های امارات – آپارتمان سه خوابه115000 درهم معادل 31310 دلار
منطقه ابوظبی – آپارتمان یک خوابه74000 درهم معادل 20147 دلارمنطقه ابوظبی – آپارتمان سه خوابه140000 درهم معادل 38117 دلار

هزینه درخواست ویزای بازنشستگی امارات

علاوه بر سرمایه اصلی برای مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات که جز موارد اصلی برای اخذ ویزا بازنشستگی می باشد، هزینه های جزئی برای درخواست ویزا وجود دارد. البته این هزینه ها ناچیز بوده و نگرانی بابت پرداخت این مبالغ وجود ندارد. هزینه های ویزای بازنشستگی امارات عبارتند از:

  • هزینه ویزا: 888.75 درهم
  • هزینه های مربوط به معاینات پزشکی: 753 درهم
  • هزینه شناسه امارات: 572.50 درهم

بنابراین کل هزینه های مربوط به مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات 2214.25 درهم خواهد بود.

هزینه درخواست ویزای بازنشستگی امارات | مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات
هزینه درخواست ویزای بازنشستگی امارات | مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات

هزینه های زندگی در امارات

امارات به خصوص شهر دبی جز مناطق گران برای زندگی محسوب می شود. افرادی که از ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی به امارات مهاجرت می کنند، برای داشتن زندگی راحت به طور میانگین ماهانه 2000 دلار نیاز دارند.
اگر فرد با اعضای خانواده به دبی مهاجرت کرده باشد، برای تامین هزینه های زندگی خود و خانواده و اجاره خانه ای معمولی حدود 4000 دلار باید در نظر بگیرد. در جدول زیر می توانید هزینه های روزمره برای زندگی در امارات را مشاهده کنید. دقت داشته باشید، قیمت های ذکر شده میانگین مناطق مختلف امارات می باشد. در صورتی که بخواهید در شهر دبی زندگی کنید، هزینه ها بیشتر خواهد شد.

غذا در رستوران ارزان قیمت30 درهمغذا برای دو نفر در رستوران متوسط200 درهم
کاپوچینو17.92 درهمیک لیتر شیر معمولی5.76 درهم
قرص نان سفید (500 گرم)4.65 درهمیک کیلوگرم برنج سفید7.22 درهم
12 عدد تخم مرغ9.48 درهمیک کیلو گرم پنیر محلی34.90 درهم
یک کیلو گرم فیله مرغ24.32 درهمیک کیلو گرم گوشت گاو36.63 درهم
یک کیلو گرم سیب7.39 درهمیک کیلو گرم موز6.03 درهم
یک کیلو گرم پرتقال6.41 درهمیک کیلو گرم گوجه فرنگی5.21 درهم
یک کیلو گرم سیب زمینی3.54 درهمیک کیلو گرم پیاز3.17 درهم

ویزای خود حمایتی امارات و شاخص های اقتصادی تاثیرگذار

افرادی که برای ویزای خود حمایتی امارات اقدام می کنند، در واقع با سرمایه گذاری در این کشور اقامت امارات را به دست می آورند. به همین دلیل بهتر است، شرایط اقتصادی امارات را با طور کامل بررسی کنید و با اطلاع از وضعیت شاخص های اقتصادی تاثیرگذار بر اقامت برای مهاجرت تصمیم بگیرید.

شاخص های اقتصادی تاثیرگذار امارات
شاخص های اقتصادی تاثیرگذار امارات

بررسی رشد اقتصادی امارات

رشد اقتصادی هر کشوری وابسته به میزان تولید ناخالص داخلی می باشد. اگر تولید ناخالص داخلی نسبت به سال قبل افزایش یابد، رشد اقتصادی آن کشور مثبت خواهد بود. به طور معمول رشد اقتصادی مناسب برای کشورها 2 تا 3 در صد می باشد. اگر کشوری به رشد اقتصادی 5 در صد برسد، نشان دهنده شرایط مطلوب اقتصادی آن می باشد.
میانگین رشد اقتصادی در امارات متحده عربی از سال 1976 تا سال 2019 به میزان 4.82 در صد ثبت شده است. در 20 سال گذشته کمترین میزان رشد اقتصادی امارات مربوط به سال 2009 می باشد. در این سال رشد اقتصادی امارات منفی بود و عدد 5.24-  در صد به ثبت رسید. اما در بقیه سال ها رشد اقتصادی مثبت داشت. در سال 2019 میزان رشد اقتصادی امارات به 1.68 در صد رسید.

بررسی تولید ناخالص داخلی

یکی از موارد مهم در اقتصاد هر کشوری میزان تولید ناخالص داخلی می باشد. اگر قصد مهاجرت اقامت تمکن مالی امارات را دارید، باید بدانید اقتصاد این کشور پویا بوده و امکان بی ارزش شدن سرمایه شما وجود ندارد. این شاخص میزان تولید ناخالص داخلی در سال های مختلف را نشان می دهد. در این شاخص نرخ دلار ثابت محاسبه شده و تنها میزان تولیدات هر سال لحاظ شده است.
به طور کلی نمودار تولید ناخالص داخلی امارات یک نمودار صعودی بوده و هر ساله رشد داشته است. میانگین تولید ناخالص امارات از سال 1976 تا سال 2019 به 200.5 میلیارد دلار آمریکا رسیده است. در سال 2019 میزان تولید ناخالص داخلی امارات به 404.7 میلیارد دلار آمریکا رسید.

بررسی تولید ناخالص داخلی امارات
بررسی تولید ناخالص داخلی امارات

بررسی نرخ تورم در امارات

از آن جایی که با مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات و اخذ ویزای بازنشستگی امارات قصد زندگی در این کشور به مدت طولانی را دارید، باید میزان تورم را بررسی کنید. تورم در واقع قدرت خرید شهروندان نسبت به سال گذشته را نشان می دهد. در امارات میانگین نرخ تورم از سال 2008 تا سال 2019 عدد 2.4 در صد ثبت شده است. در سال 2018 نرخ تورم به 3.1 در صد رسید و در سال 2019 امارات تورم 1.9- را ثبت کرد.

بررسی نرخ تورم در امارات
بررسی نرخ تورم در امارات

بررسی نرخ مالیات در امارات

در کشور امارات متحده عربی مالیات بر درآمد شخصی و مالیات برای شرکت ها تعیین نشده است. به همین دلیل بسیاری از افراد برای اخذ اقامت کاری امارات اقدام می کنند. اما مالیات بر ارزش افزوده در امارات دریافت می شود. این قانون چند سالی است که تغییر کرده و مالیات 5 در صدی برای کالا و خدمات مختلف تعیین شده است. تا قبل از این قانون، هیچ مالیاتی برای افراد در امارات وجود نداشت.

بررسی استانداردهای سرمایه گذاری امارات

برای مهاجرت به هر کشوری باید استانداردهای زندگی و سرمایه گذاری در آن کشور بررسی شود. از آن جایی که مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات و اخذ ویزای بازنشستگی امارات نیاز به سرمایه گذاری یا خرید ملک در این کشور دارد، بهتر است مسائلی مثل ریسک مصادره اموال و شاخص کنترل فساد در این کشور بررسی شود.

بررسی استانداردهای سرمایه گذاری در امارات | ویزای بازنشستگی امارات
بررسی استانداردهای سرمایه گذاری در امارات | ویزای بازنشستگی امارات

بررسی ریسک مصادره اموال در امارات

توجه به این شاخص قبل از مهاجرت به هر کشوری بسیار اهمیت دارد. این شاخص از عدد یک تا هفت تعریف می شود. در کشورهایی که ریسک مصادره اموال به عدد 7 نزدیک باشد، احتمال سلب مالکیت با تغییرات سیاسی و حکومتی بالا می باشد.
در چنین شرایطی دولت آن کشور نیز برای جبران خسارت سرمایه گذاران و افراد خارجی اقدامی انجام نمی دهد. در امارات تا سال 2014 نرخ مصادره اموال عدد 3 بود. از سال 2015 تا امروز امارات توانسته این شاخص را روی عدد 2 ثابت نگه دارد. این موضوع نشان می دهد، شرایط برای مهاجرت اقامت تمکن مالی امارات مناسب است.

بررسی کنترل فساد در امارات

برای مهاجرت و زندگی در هر کشوری باید میزان کنترل فساد را نیز بررسی کرد. این شاخص نشان دهنده تلاش دولت برای کاهش استفاده از منابع عمومی برای منافع شخصی افرادی خاص می باشد. در کشوری که فساد به خوبی کنترل شود، امکان پیشرفت برای همه افراد ایجاد شده و شرایط اقتصادی در وضعیت بهتری قرار می گیرد. این شاخص از عدد 2.5- تا 2.5 تعریف می شود.
هرچه شاخص کنترل فساد کشوری به عدد 2.5 نزدیکتر باشد، شرایط بهتری داشته و در کنترل فساد بهتر عمل کرده است. میانگین کنترل فساد در امارات از سال 1996 تا سال 2019 عدد 0.92 واحد به ثبت رسیده است. در سال 2013 امارات با ثبت کنترل فساد 1.28 بالاترین نرخ کنترل فساد در چند سال پیاپی را ثبت کرد و در چند سال اخیر همیشه در این شاخص اعداد بالای یک را شاهد بوده است. در سال 2019 این شاخص به عدد 1.11 رسید.

مزایای مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات

مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات و زندگی در این کشور مزایای زیادی به همراه دارد. برخی از این مزایا به شرح زیر است:

  • عدم نیاز به پرداخت مالیات شخصی: مالیات بر درآمد در امارات دریافت نمی شود و مالیات هایی مثل مالیات بر مواد غذایی، نوشیدنی و سایر کالاها بسیار کم می باشد.
  • فرصت های شغلی گسترده برای اعضای خانواده: مناطق بزرگ شهری مثل ابوظبی و دبی اقتصاد تجاری پر رونقی دارند و همیشه برای پیشبرد اهداف در زمینه فناوری نیاز به استخدام افراد خارجی دارند.
  • تعادل میان منطقه شهری و منطقه ساحلی: شما در هیچ جای دنیا نمی توانید زندگی شهری و روستایی را این چنین ببینید. به راحتی می توانید در منطقه شهری کار کرده و تعطیلات را در ساحل بگذرانید.
  • پیشرفت چشمگیر امارات: در 20 سال گذشته دبی رشد سریعی داشته، به طوری که چنین رشدی در کشورهای دیگر مشاهده نشده است.
  • داشتن امکاناتی مثل رستوران های لوکس: برای افرادی که به دنبال تجربه های جدید غذایی و طعم های مختلف هستند، زندگی در دبی می تواند عالی باشد. این شهر پر از رستوران های متنوع است.
  • قطب حمل و نقل بین المللی: فرودگاه بین المللی امارات سومین فرودگاه پر تردد جهان است.
  • امنیت بالا در امارات: امارات امن ترین مکان در خاورمیانه برای گردشگران و ساکنان آن است. قوانین سختگیرانه ای در این کشور وجود دارد، که عملا جرم و جنایت را به حداقل می رساند.
  • اقتصاد قوی و پایدار: امارات اقتصاد خود را از نفت به صنایع مختلف فناوری و جهانگردی رسانده است. همین باعث اقتصاد در حال رشد و قابل اعتماد امارات شده است.
  • زندگی در کشوری با کیفیت بالا
  • امکان تجارت دوستانه در منطقه
  • زیرساخت عالی برای سرمایه گذاری های کلان
  • سیستم بانکی بسیار امن
  • نرخ پایین مالیات به نسبت بسیاری از کشورها
  • نیازی به یادگیری زبان عربی نیست و تسلط به زبان انگلیسی کافی می باشد.

مزایای مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات | مزایای ویزای بازنشستگی امارات
مزایای مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات | مزایای ویزای بازنشستگی امارات

معایب مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات

بهتر است قبل از مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات و اقدام برای گذراندن زندگی در امارات برای دوران بازنشستگی معایب و مشکلات این کشور را نیز بررسی کنید. در این صورت می توانید بهتر تصمیم گرفته و با دید باز برای اخذ ویزای بازنشستگی امارات اقدام کنید. معایب مهاجرت به امارات به شرح زیر است:

  • هزینه های زندگی در امارات به خصوص شهر دبی بالا است.
  • نقض برخی قوانین در امارات منجر به مجازات شلاق می شود.
  • در امارات محدودیت هایی برای خانم ها وجود دارد و این موضوع می تواند به خصوص برای افراد اروپایی مشکل بزرگی باشد.
  • آب و هوای امارات بسیار گرم می باشد.
  • زندگی در امارات به معنای زندگی در کشوری با رژیم سلطنتی مطلق است. امارات کشور دموکراتیک نیست.

سخن پایانی ویزای بازنشستگی امارات

مهاجرت و اقامت تمکن مالی امارات و شرایط اخذ ویزای بازنشستگی امارات در این مطلب بررسی شد. همچنین مدارک لازم برای اخذ ویزای خود حمایتی امارات، مراحل مهاجرت اقامت تمکن مالی امارات و مزایای مهاجرت به امارات توضیح داده شد. در مورد مهاجرت اقامت تمکن مالی امارات از طریق خرید ملک و قیمت خانه در مناطق مختلف این کشور مطالبی ارائه شد. در حال حاضر امارات ویزای بازنشستگی را تنها برای افراد مقیم این کشور صادر می کند، تا بتوانند در زمان بازنشستگی نیز در امارات زندگی کنند.
اما به زودی امکان صدور این نوع ویزا برای تمام افراد خارجی مهیا خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت اقامت تمکن مالی امارات می توانید با کارشناسان گروه آتیه آفرینان ایرانیان تماس بگیرید و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید. همچنین می توانید در پایین این بخش در قسمت دیدگاه ها سوالات خود را با ما در میان گذاشته و پاسخ خود را خیلی سریع دریافت کنید.

سوالات متداول در زمینه ویزای بازنشستگی امارات

✳️ مزایای مهاجرت به امارات چیست؟

عدم نیاز به پرداخت مالیات شخصی: مالیات بر درآمد در امارات دریافت نمی شود و مالیات هایی مثل مالیات بر مواد غذایی، نوشیدنی و سایر کالاها بسیار کم می باشد.
فرصت های شغلی گسترده برای اعضای خانواده: مناطق بزرگ شهری مثل ابوظبی و دبی اقتصاد تجاری پر رونقی دارند و…

✳️ هزینه درخواست ویزای بازنشستگی امارات چقدر است؟

هزینه ویزا: 888.75 درهم
هزینه های مربوط به معاینات پزشکی: 753 درهم
هزینه شناسه امارات: 572.50 درهم

✳️ شرایط اخذ ویزای بازنشستگی امارات چیست؟

درآمد ماهانه حداقل AED 20000 (درهم امارات). این مبلغ تقریبا معادل 4600 یورو می باشد.
سرمایه به میزان حداقل یک میلیون درهم (حدود 230 هزار یورو)
مالکیت املاک و مستغلات در دبی به ارزش حداقل 2 میلیون درهم (حدود 460 هزار یورو)

✳️ هزینه زندگی در امارات چقدر است؟

امارات به خصوص شهر دبی جز مناطق گران برای زندگی محسوب می شود. افرادی که از ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی به امارات مهاجرت می کنند، برای داشتن زندگی راحت به طور میانگین ماهانه 2000 دلار نیاز دارند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق تمکن مالی مهاجرت از طریق تمکن مالی

مهاجرت از طریق تمکن مالی و شرایط اخذ ویزای خود حمایتی در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. م...

اقامت و تابعیت پرتغال اقامت و تابعیت پرتغال

اقامت و تابعیت پرتغال و روش های مختلف اخذ تابعیت پرتغال در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد....

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی و شرایط زندگی، کار و درآمد در این مقاله مورد بر...

نظرات کاربران
Call Now Button