مهاجرت اقامت سرمایه گذاری اسلواکی نسبت به برخی کشورهای اروپا پیچیدگی های کمتری دارد و بسیاری از افراد به دلیل نرخ پایین مالیات در اسلواکی و کم بودن هزینه زندگی در اسلواکی این کشور را انتخاب می کنند. در این مطلب روش های اقامت از طریق سرمایه گذاری در اسلواکی را بررسی می کنیم و قوانین مهاجرت به اسلواکی از راه های مختلف را بیان می کنیم.

برای مهاجرت به اسلواکی روش های زیادی وجود دارد. شما می توانید با مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق ازدواج و یا مهاجرت اقامت کاری اسلواکی را به دست آورید. از میان روش های مختلف در خصوص اخذ اقامت اسلواکی و مهاجرت به کشور اسلواکی می توان به اخذ اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری و مهاجرت به کشور اسلواکی از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک در اسلواکی که یکی از روش های جذاب اخذ اقامت اسلواکی محسوب می شود، اشاره کرد.
جهت اخذ اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت اقامت سرمایه گذاری در اسلواکی می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید.
در ادامه همراه ما باشید تا برای مهاجرت به اسلواکی آشنایی کلی با کشور اسلواکی پیدا کنید و انواع روش های اقامت از طریق سرمایه گذاری در اسلواکی را به شما معرفی کنیم. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط سرمایه گذاری در اسلواکی 🔊

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در اسلواکی

جمهوری اسلواکی کشوری محصور به خشکی در اروپای مرکزی است.جمعیت آن حدود ۵ میلیون نفر است و پایتخت این کشور براتیسلوا می باشد. واحد پول این کشور یورو است.
زبان رسمی آن زبان اسلواکی است که یک زبان هندواروپایی و از خانواده زبان های اسلاوی است. جمهوری اسل
واکی از غرب با جمهوری چک و اتریش، از شمال با لهستان، از شرق با اوکراین و از جنوب با مجارستان هم مرز است.
اسلواکی به همراه اسلوونی، لتونی و لیتوانی تنها کشورهای کمونیست سابق هستند که اکنون همزمان عضو اتحادیه اروپا، منطقه یورو، منطقه شنگن و سازمان ناتو می باشند.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در اسلواکی
مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در اسلواکی

اسلواکی از سال 2004 به اتحادیه اروپا پیوست و از سال 2009 واحد پول خود را به یورو تغییر داد. بافت کشور اسلواکی کاملا اروپایی و مدرن بوده و از معماری تاریخی برخوردار است. در این کشور مهاجران پناهنده وجود ندارند و به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل دارند برای مهاجرت اسلواکی را انتخاب کنند. زیرا مردم نسبت به مهاجران هیچ حس بدی ندارند.

اسلواکی از نظر اقتصادی کشوری توسعه یافته می باشد و با آلمان شریک تجاری هستند. به همین دلیل اقصاد آن به آلمان وابسته است. در چند سال اخیر اسلواکی از نظر تولید ناخالص داخلی به شرایط مطلوبی رسیده است و همین موضوع نشان می دهد با مهاجرت به اسلواکی و اخذ اقامت سرمایه گذاری اسلواکی می توان در یک کشور پیشرفته و رو به رشد زندگی کرد. در ادامه هزینه زندگی در اسلواکی و میزان مالیات در اسلواکی را برای شما توضیح می دهیم.

 مهاجرت اقامت سرمایه گذاری اسلواکی | مهاجرت به اسلواکی از طریق سرمایه گذاری  | شرایط اخذ اقامت سرمایه گذاری در اسلواکی
شرایط اخذ اقامت سرمایه گذاری در اسلواکی

روش های اخذ اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری

برای مهاجرت به اسلواکی از طریق سرمایه گذاری و دریافت ویزای سرمایه گذاری اسلواکی روش های مختلفی وجود دارد که با توجه به شرایط شما و امکان دریافت اقامت در روش های مختلف سرمایه گذاری می توانید مناسب ترین راه را انتخاب کنید.

روش های اخذ اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری به صورت زیر هستند:

روش های اخذ اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری
روش های اخذ اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت سرمایه گذاری اسلواکی از طریق ثبت شرکت

حال این کشور یک اقامتی برای متقاضیان برای سرمایه گذاری آینده اسلواکی اعطا می نماید که در این روش شخص باید یک طرح توجیهی برای بیزینس و سرمایه گذاری خود ارائه دهد که این طرح جزء طرح های تصویبی دولت باشد در غیر این صورت طرح بیزینسی مورد تأیید قرار گرفته نخواهد شد.پس باید توجه داشته باشید که ارائه این طرح بسیار مهم می باشد.
برای این منظور شما نیاز به ثبت شرکت در اسلواکی نیز دارید و در ازای آن به شما یک کارت اقامت داده می شود که این کارت تا 5 سال تمدید می شود و نهایتا به شما اقامت دائم داده می شود.
سرمایه گذاری در کشور اسلواکی از طریق ثبت شرکت در این کشور امکان پذیر می باشد که بابت ثبت شرکت در کشور اسلواکی شخص در ابتدا بایستی بیزینس پلن و موضوعی که قصد راه انداختن شرکت در آن زمینه را دارد بابت به ثبت رساندن ارائه دهد تا این طرح به اخذ اقامت دائم کشور اسلواکی بینجامد.

ثبت شرکت در کشور اسلواکی بدین صورت می باشد که فرد در ابتدا می تواند یک سفر توریستی به اتحادیه اروپا انجام دهد و در این سفر کارهای ثبت شرکت از طریق وکلای معتبر در این کشور را انجام دهد هزینه تقریبی ثبت شرکت در این کشور حدود 12000 یورو می باشد و پس از طی کردن تمام مراحل قانونی و اداری به کشور خود برمی گردد و اقدام به دریافت ویزای سرمایه گذاری کشور اسلواکی می نماید و اقامت یک ساله اسلواکی را دریافت می کند در طول این یک سال شرکت می بایستی فعالیت داشته باشد و سالیانه مالیات پرداخت شود.
فرد با تمدید این شرکت هر ساله و با پرداخت مالیات بعد از گذشت 5 سال می تواند اقامت دائم کشور اسلواکی را اخذ نماید.در ضمن به محض اخذ کارت اقامت اسلواکی فرد می تواند در هر کدام از کشورهای اروپایی که مایل باشد تحصیل و کار و زندگی کند و فقط شخص اصلی به عنوان ثبت کننده شرکت باید سالی دو یا سه بار برای انجام کارهای قانونی و مالیاتی و تمدید اقامت خود و خانواده به اسلواکی سفر کند.
البته برای اتباع  خود کشور اسلواکی فقط 5000 یورو می باشد. البته این موضوع را باید مدنظر داشت که این مقدار هزینه از دست نمی رود بلکه متعلق به خود شخص و در حساب شرکت شخص موجود می باشد و این امکان وجود دارد که فرد یا با این شرکت کار کند و یا این که تنها با فعال نگه داشتن شرکت و پرداخت مالیات اقامت دائم اسلواکی را دریافت نماید.
در واقع برای تمدید اقامت به صورت سالانه نیاز به نشان دادن گردش مالی در حدود 30000 یورو در سال می باشد.

اخذ اقامت سرمایه گذاری اسلواکی از طریق ثبت شرکت
اخذ اقامت سرمایه گذاری اسلواکی از طریق ثبت شرکت

مهاجرت به اسلواکی از طریق سرمایه گذاری – دلایل ثبت شرکت در اسلواکی

در کشور اسلواکی سطح مالیات بسیار پایین است و همین طور مخارجی که برای نگهداری شرکت لازم می باشد بسیار اندک است.این مخارج شامل هزینه شرکت داری، هزینه حسابداری و هزینه های ثبت مالیات می باشد. این در حالی است که مخارج نگهداری شرکت در سایر کشورهای اروپایی بسیار بالاتر می باشد و از مزایای این طرح این است که شخص می تواند در سایر کشورهای زندگی و تحصیل کند، ملک و اتومبیل خریداری کند، از وام های بانکی استفاده نماید که البته در این صورت نیاز هست که شخص خودش را به شهرداری محل اقامت معرفی نماید تا بتواند از خدمات آن کشور استفاده کند.لازم به ذکر است که در این روش در ابتدا اقامت اسلواکی در اروپا را گرفته و پس از آنکه متقاضی با اطمینان خاطر، کارت اقامت را دریافت نمود اقدام به ثبت شرکت در اسلواکی نماییم و این خود مزیت بزرگی محسوب می شود که قبل از این که اقدام برای صرف هزینه برای ثبت شرکت نماییم می توانیم کارت اقامت را دریافت نماییم.این پروسه در حدود 5 ماه زمان نیاز دارد و شما می توانید در مدت 5 ماه اقامت اروپا را دریافت کنید.

مهاجرت به اسلواکی از طریق سرمایه گذاری

  • مدارک هویتی
  • نام عدم سوء پیشینه
  • مدارک مالی مورد نیاز که باید پرینت حساب بانکی باشد و این حساب در ایران و حساب خود شخص می باشد.
  • مدارک هویتی همراهان
  • مدارک مربوط به آزمایشات پزشکی که این آزمایشات در کشور اسلواکی انجام می شود که شامل آزمایش خون و ادرار و اسکن سینه می باشد.

مراحل ثبت شرکت و اخذ اقامت سرمایه گذاری اسلواکی

برای راه اندازی شرکت در اسلواکی لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  • با توجه به نوع شرکتی که می خواهید ثبت کنید، فرم تجاری مربوطه را پر کنید.
  • تهیه اسناد و مدارک مورد نیاز برای ثبت در دفترخانه
  • اخذ گواهی ثبت شرکت
  • ثبت نام در اداره مالیات و دریافت شماره مالیات شرکت
  • درخواست مجوزهای لازم برای فعالیت در حوزه ی مورد نظر

مهاجرت به اسلواکی از طریق سرمایه گذاری
مهاجرت به اسلواکی از طریق سرمایه گذاری

مزایای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی

  1. نداشتن محدودیت سنی برای اخذ اقامت اسلواکی
  2. نیاز نبودن به مدرک زبان تخصصی مانند آیلتس
  3. دریافت اقامت اتحادیه اروپا و دریافت اقامت کشور اسلواکی
  4. امکان سفر کردن در هریک از کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین تحصیل و زندگی با اخذ اقامت اسلواکی
  5. امکان دریافت اقامت همزمان برای اعضای خانواده
  6. پایین بودن هزینه زندگی در اسلواکی
  7. پایین بودن ریسک سرمایه گذاری در اسلواکی
  8. پایین بودن مالیات در اسلواکی در مقایسه با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا
  9. امکان استفاده از سرمایه اولیه از همان زمان ورود بطوریکه مبلغی از سرمایه اولیه فرد بلاک نمی شود و قابل برداشت است.
  10. نیاز به استخدام کردن فرد یا افرادی در شرکت نمی باشد و در مقایسه با سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی دیگر که نیاز به استخدام یک یا چند نفر در شرکت وجود دارد.
  11. امکان استفاده از بیمه خدمات درمانی و افتتاح حساب ودریافت وام از بانک های اروپایی با ثبت شرکت اسلواکی
  12. امکان یادگیری زبان اسلواکی به صورت کاملا رایگان توسط مؤسسات دولتی در جمهوری اسلواکی
  13. امکان تحصیل رایگان برای فرزندان فرد سرمایه گذار تا مقطع دانشگاه در کشور اسلواکی
  14. امکان معرفی زن یا شوهر به عنوان سرپرست خانواده که در صورت معرفی زن به عنوان سرپرست خانوار، همسر او اجازه کار و استخدام رسمی می یابد.

حداقل سرمایه گذاری جهت ثبت شرکت در اسلواکی

اسلواکی تعداد زیادی سرمایه گذار خارجی را جذب می کند همین امر باعث شده که هر ساله تعداد زیادی شرکت در این کشور باز شود.روش ثبت شرکت در اسلواکی پیچیده نیست اما باید با شرایط لازم برای این کار آشنا باشید.قبل از شروع کسب و کار و ثبت شرکت در اسلواکی باید بدانید که برای این کار نیازمند کمک قانونی از یک شرکت حقوقی اسلواکی هستید چون باعث می شود که زمان کمتری را صرف کنید و در اسرع وقت شروع به کار کنید.شرایط ثبت شرکت در اسلواکی عبارتند از:

  • همه شرکت ها نیاز به حداقل سرمایه ثابت دارند.
  • همه شرکت ها نیاز به حداقل یک سهام دار و یک مدیر دارند.

برای ثبت شرکت در اسلواکی روش های مختلفی وجود دارد. اما یکی از پرطرفدار ترین و کم هزینه ترین روش ها برای ثبت شرکت در اسلواکی شرکت با مسئولیت محدود است، که شخص متقاضی می تواند با سرمایه حداقل 5 هزار یورو و داشتن بیزینس پلن قوی در اسلواکی سرمایه گذاری کند. اما اگر شخص بخواهد شرکت سهامی خاص یا عام ثبت کند نیاز به سرمایه ی بیشتری دارد. این سرمایه در شرکت های سهامی خاص و عام حداقل 25 هزار یورو می باشد.

حداقل سرمایه گذاری جهت ثبت شرکت در اسلواکی
حداقل سرمایه گذاری جهت ثبت شرکت در اسلواکی

موارد قابل توجه در رابطه با سرمایه گذاری در اسلواکی

  • در نظر داشته باشید شخصی که قصد ثبت شرکت در اسلواکی را دارد بایستی به ازای هر نفر همراه خود مانند همسر و فرزند زیر 18 سال 3500 یورو و یک مبلغی اندک هم بابت سرمایه ی شرکت در حساب شرکت بگذارد.
  • شرکت ثبت شده می تواند به دو صورت واقعی یا سوری به ثبت برسد و هم می تواند آن شرکت فعالیت داشته باشد و در ضمن درآمدزدایی نیز داشته باشد و همچنین شرکت می تواند به صورت سوری به ثبت برسد که در این حالت اسما شرکت وجود دارد و مالیات آن پرداخت می شود و نشان داده می شود که فعالیت دارد افرادی که فقط قصد اخذ اقامت دائم اتحادیه اروپا را دارند عموما از روش اخیر استفاده می نمایند.
  • جهت دریافت تابعیت کشور اسلواکی متقاضیان باید در امتحان زبان اسلواکیایی شرکت نمایند و پذیرفته شوند.
  • همان طور که ذکر شد از مزایای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی آن است که نیازی به حضوردائمی فرد در کشور اسلواکی نمی باشد و فرد می تواند در کشورهای دیگر حتی ایران اقامت داشته باشد و فقط در سال 1 یا 2 بار در این کشور حضور داشته باشد.
    برای تمدید اقامت و پرداخت مالیات اما با این وجود اگر که فرد بخواهد بیش از 6 ماه خارج از این کشور باشد مراتب به پلیس اتباع خارجه اطلاع داده می شود و شخص مورد پیگیری قرار می گیرد.

اخذ اقامت سرمایه گذاری اسلواکی از طریق کارآفرینی

برای دریافت اقامت کارآفرینی اسلواکی شما نیاز به ایده شغلی قوی دارید تا ثابت کنید بیزینس پلن شما به شرایط اقتصادی اسلواکی کمک می کند.
در صورتی که ایده شغلی شما مورد تایید قرار گرفت، باید برای دریافت پروانه ی تجاری اقدام کنید. شما با دریافت اقامت سرمایه گذاری اسلواکی از طریق کارآفرینی می توانید برای کار و تحصیل هر کدام از کشورهای اروپایی را انتخاب کنید و در این کشورها حساب بانکی افتتاح کنید.
همچنین با تمدید کارت اقامت می توانید تابعیت اسلواکی را برای خود وخانوادتان دریافت کنید. اما این روش معایبی نیز دارد. زمانی که شما می خواهید از طریق سرمایه گذاری در اسلواکی اقامت این کشور را به دست آورید، پروسه کارهای سفارت  نسبت به روش های دیگر کمی طولانی می شود. همچنین برای تمدید اقامت خود باید حداقل 6 ماه در یک سال اخیر در اسلواکی اقامت داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت سرمایه گذاری اسلواکی از طریق کارآفرینی
  • فرم درخواست (ترجمه شده به زبان اسلواکی)
  • پاسپورت معتبر ( اعتبار حداقل تا 18 ماه)
  • مدارک مالی برای اثبات سرمایه
  • مدارک هویتی
  • انجام معاینات پزشکی
  • ارائه بیزینس پلن
  • گواهی عدم سو پیشینه

اقامت سرمایه گذاری اسلواکی از طریق کارآفرینی | مهاجرت به اسلواکی از طریق سرمایه گذاری  | شرایط سرمایه گذاری در اسلواکی
اقامت سرمایه گذاری اسلواکی از طریق کارآفرینی

سرمایه گذاری در اسلواکی از طریق خرید ملک

اسلواکی برای افراد خارجی هیچ محدودیتی بابت خرید ملک قرار نداده است و تنها منع قانونی که برای افراد خارجی غیر مقیم وجود دارد، خرید زمین های کشاورزی می باشد. شما می توانید در اسلواکی ملکی را خریداری کنید و از آن برای تفریحات یا حتی اجاره و کسب سود استفاده کنید.
در این کشور نیز مانند بسیاری از کشورهای اروپایی شما باید مالیاتی را بابت سود اجاره به دولت پرداخت کنید. البته در اسلواکی برای انتقال ملک مالیاتی در نظر گرفته نشده است.
این نکته را باید بدانید که با خرید ملک در اسلواکی امکان دریافت اقامت اسلواکی برای شما وجود ندارد. شما فقط می توانید از این طریق در اسلواکی سرمایه گذاری کنید. به عنوان مثال اگر از طریق تحصیل یا از طریق کار در اسلواکی مهاجرت کرده اید، می توانید با خرید ملک در اسلواکی سرمایه گذاری کنید.

هزینه خرید ملک در مناطق وشهرهای مختلف اسلواکی متفاوت است. به عنوان مثال هزینه خرید خانه قدیمی در شهر های کم جمعیت حدود 120 هزار یورو و هزینه خرید خانه ای لوکس در پایتخت این کشور، شهر براتیسلاوا حدود 500 هزار یورو می باشد.

بررسی قیمت ملک در اسلواکی برای اخذ اقامت سرمایه گذاری اسلواکی

در چند سال اخیر قیمت ملک در اسلواکی به دلیل افزایش تقاضا بیشتر شده است. متوسط قیمت املاک در سراسر کشور اسلواکی با افزایش 8.6 در صد به حدود 1671 یورو برای هر متر مربع رسیده است. در همین چند ماه اخیر قیمت املاک 4.6 در صد افزایش یافته است.
در شهر براتیسلاوا پایتخت اسلواکی که گران ترین شهر در این کشور است میزان افزایش قیمت بیشتر بوده است و در طی 12 ماه 8.7 در صد رشد کرده است و به حدود 2231 یورو در هر متر مربع رسیده است.

نرخ بهره وام های مسکن در اسلواکی هر ساله کمتر می شود و این موضوع خود باعث افزایش تقاضا برای خرید ملک در اسلواکی است.

خرید ملک اقامت سرمایه گذاری اسلواکی  | مهاجرت به اسلواکی از طریق سرمایه گذاری | شرایط سرمایه گذاری در اسلواکی
خرید ملک اقامت سرمایه گذاری اسلواکی

سرمایه گذاری در اسلواکی از طریق خرید اوراق قرضه

شرکت های سهامی عام می توانند مدیریت اوراق قرضه را بر عهده بگیرند و افرادی که به اسلواکی مهاجرت می کنند از طریق خرید این اوراق قرضه دولتی سرمایه گذاری کنند. البته این روش نیز مانند روش خرید ملک تنها برای سرمایه گذاری در اسلواکی می باشد و امکان اخذ اقامت اسلواکی با خرید اوراق قرضه وجود ندارد.

مزایای سرمایه گذاری در اسلواکی و اخذ اقامت این کشور

مزایای اقامت سرمایه گذاری در اسلواکی | مهاجرت به اسلواکی از طریق سرمایه گذاری

در این مطلب شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری اسلواکی را برای شما شرح دادیم. اما شاید بخواهید بدانید چرا در میان کشورهایی پیشرفته می توان اسلواکی را برای سرمایه گذاری انتخاب کرد.

  • ثبات سیاسی و اقتصادی که فضای امنی را برای سرمایه گذاری ایجاد می کند.
  • کشوری که عضو اتحادیه اروپا و در منطقه شینگن است.
  • موقعیت جغرافیایی مطلوب و امکان صادرات به میزان زیاد
  • جز 10 کشور برتر در بهره وری نیروی کار
  • رتبه نهم جهان در فناوری های جدید و پتانسیل نوآوری بالا
  • زیرساخت عالی برای جذب سرمایه گذار
اقدامات مورد نیاز برای تمدید اقامت اسلواکی
  • ابتدا برای تمدید باید به وزارت دادگستری اسلواکی درخواست دهید.
  • سپس باید در اداره پلیس اسلواکی درخواست خود را ثبت کنید.
  • مدارک مورد نیاز مثل مدارک مالیاتی را جمع آوری کنید.
  • باید برای مراجعه به اداره پلیس اسلواکی هماهنگ کنید و همراه با خانواده به آن جا بروید.
  • در انتها می توانید کارت اقامت خود را از پلیس دریافت کنید.

اخذ اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری و بررسی وضعیت اقتصادی اسلواکی

وضعیت اقتصادی اسلواکی در شرایط مطلوبی است. از سال 1993 تا به امروز نرخ بیکاری در اسلواکی کاهش پیدا کرده است و میزان اشتغال افراد رو به رشد بوده است. در این کشور با افزایش میزان تولید ناخالص داخلی از بدهی های کشور کاسته شده و میزان بهره وری نیروی کار به حداکثر رسیده است.

اسلواکی در سال 2004 با پیوستن به اتحادیه اروپا رشد پایداری را تجربه کرد. به جز سال 2008 که بحران مالی در کل منطقه باعث آسیب به اقتصاد کشورها شد و اسلواکی نیز از این موضوع مستثنا نبود، در باقی سال ها وضعیت اقتصادی خوبی را تجربه کرده است.

نرخ تورم در اسلواکی جز تورم های پایین حساب می شود. میزان تورم در سال 2018 به عدد 2.5 در صد رسید و در سال 2021 رو به کاهش رفت و تا 1.5 در صد پایین آمد که عدد قابل قبولی می باشد.
بیشتر افراد در این کشور در بخش خدمات مشغول به کار هستند. حدود 61.8 در صد افراد در بخش خدمات، 36.1 در صد در بخش صنعت و 2.1 در صد در بخش کشاورزی مشغول کار هستند.

اسلواکی از نظر آزادی های اقتصادی در جهان دارای رتبه 65 و در منطقه دارای رتبه 32 است. اقتصاد این کشور دارای رتبه 60 در جهان می باشد. به طور کلی اقتصاد اسلواکی حدود یک دهه است رتبه متوسط خود را حفظ کرده است.

وضعیت اقتصادی اقامت سرمایه گذاری اسلواکی  | مهاجرت به اسلواکی از طریق سرمایه گذاری | شرایط سرمایه گذاری در اسلواکی
وضعیت اقتصادی اقامت سرمایه گذاری اسلواکی

نرخ مالیات در اسلواکی و اخذ اقامت سرمایه گذاری اسلواکی

در اسلواکی نرخ مالیات نسبت به کشورهای دیگر اروپا پایین است و از دلایل اصلی افراد برای مهاجرت به اسلواکی همین میزان مالیات کم است. مالیات بر درآمد در اسلواکی 21.8% می باشد. بالاترین میزان مالیات بر درآمد در اسلواکی 25 در صد است.

در مورد مالیات شرکتی نرخ پرداخت مالیات به این شکل می باشد که 21.8 در صد از سود شرکت بابت مالیات کسر می شود. شما برای تمدید اقامت خود باید در یک سال حداقل 16 هزار یورو درآمد از شرکت به دست آورده باشید، که میزان مالیات این مقدار درآمد 3500 یورو می شود.

اقدامات مالیاتی شرکت ها در اسلواکی برای تمدید اقامت سرمایه گذاری اسلواکی

در اسلواکی همانند بسیاری از کشورهای اروپایی تمدید اقامت سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت نیاز به رعایت دو مورد مهم دارد. نکته اول این که در این یک سال پرونده کیفری نداشته باشید و دوم این که پرداخت مالیات بدون هیچ مشکلی انجام شده باشد.

علاوه بر این دو مورد شما باید میزان درآمد شرکت در این یک سال، بیمه کارکنان و آدرس شرکت را ثبت کنید و ثابت کنید که در این مدت فعالیت شرکت شما برای اقتصاد اسلواکی مفید بوده است.

مراحلی که برای این پروسه باید طی کنید به صورت زیر است:

  • ابتدا باید در اداره مالیات اسلواکی ثبت نام کنید و کد مالیاتی مربوط به شرکت را دریافت کنید.
  • بعد از ثبت نام باید هر ماه  در سایت اداره مالیات میزان درآمد خود را وارد کنید.
  • علاوه بر ثبت ماهانه باید به صورت فصلی نیز میزان درآمد را در سایت اداره مالیات وارد کنید.
  • باید دفاتر قانونی برای حسابداری آماده کنید.
  • صورت های مالی باید به طور دقیق وارد شوند.
  • باید اظهارنامه مالیاتی را هر ساله در تاریخ مشخص پر کنید و به دولت ارائه دهید تا بتوانید اقامت خود را تمدید کنید.
  • بعد از ارسال اظهارنامه مالیاتی باید مالیات را پرداخت کنید.
  • برای مالیات بر ارزش افزوده نیز باید اظهارنامه مالیاتی پر شود و به دولت ارائه شود.

هزینه زندگی در اسلواکی

علاوه بر هزینه های سرمایه گذاری در اسلواکی که برای ثبت شرکت، کارآفرینی و خرید املاک متفاوت است، شما باید هزینه زندگی در اسلواکی را نیز در نظر بگیرید و با محاسبه این هزینه ها تصمیم به مهاجرت به اسلواکی بگیرید. اگر بخواهیم هزینه زندگی در اسلواکی را با ایران مقایسه کنیم، باید بدانیم هزینه مخارج زندگی در اسلواکی حدود 16.73% نسبت به ایران بیشتر است و برای اجاره خانه در اسلواکی نسبت به ایران باید 6.25 در صد پول بیشتری پرداخت کنید.

  • هزینه اجاره خانه در اسلواکی

اگر تصمیم داشته باشید که در مرکز شهر خانه ای را اجاره کنید قیمت اجاره ماهانه برای خانه ای کوچک و یک خوابه حدود 465.81 یورو و برای خانه ای بزرگ تر که سه اتاق خواب دارد، حدود 770 یورو می شود. اگر بخواهید هزینه های خود را کم کنید می توانید به جای مرکز شهر خارج از این منطقه خانه اجاره کنید. هزینه اجاره خانه ی کوچک در این منطقه ماهانه 379.27 یورو و هزینه اجاره خانه ی بزرگتر حدود 620 یورو می شود.

برای خرید خانه نیز قیمت در مرکز شهر و در خارج از این منطقه متفاوت است. برای خرید هر متر مربع خانه در مرکز شهر باید حدود 2155.18 یورو و برای خانه ای خارج از مرکز شهر حدود 1628.41 یورو هزینه کنید.

  • هزینه مواد غذایی در اسلواکی
غذا در رستوران ارزان قیمت5 یوروغذا برای 2 نفر در رستوران متوسط30 یورو
یک لیتر شیر معمولی0.73 یورونان سفید 500 گرمی0.95 یورو
یک کیلوگرم برنج سفید1.16 یورو12 عدد تخم مرغ1.88 یورو
یک کیلوگرم پنیر محلی7.71 یورویک کیلوگرم فیله مرغ4.94 یورو
یک کیلو گرم گوشت گاو8 یورویک کیلوگرم سیب1.45 یورو
یک کیلوگرم موز1.54 یورویک کیلو گرم گوجه فرنگی2.25 یورو
یک کیلوگرم سیب زمینی0.81 یورویک کیلوگرم پیاز0.78 یورو
  • هزینه حمل و نقل در اسلواکی

از آن جایی که در کشور اسلواکی شما به عنوان فرد مهاجر می توانید اتومبیل تهیه کنید در صورت خرید خودرو باید نرخ بنزین را در این کشور بدانید. هزینه هر لیتر بنزین در اسلواکی 1.29 یورو می باشد. اگر بخواهید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، هزینه بلیط یک طرفه 0.8 یورو می باشد. برای استفاده از تاکسی باید برای هر یک کیلومتر راه یک یورو پرداخت کنید. شروع قیمت تاکسی ها از 3 یورو می باشد.

مزایای داشتن کارت اقامت اسلواکی

  • بدون نیاز به ویزا می توانید به کلیه کشورهای اتحادیه اروپا سفر کنید.
  • امکان تحصیل رایگان در کلیه کشورهای اروپا برای شما وجود دارد.
  • امکان کار و تجارت در کلیه کشورهای اروپا برای شما وجود دارد.
  • می توانید در کلیه کشورهای اتحادیه اروپا حساب بانکی افتتاح کنید.
  • می توانید ملک و یا خودرو در هر کدام از کشورهای اتحادیه اروپا با سند رسمی خریداری کنید.
  • برای اخذ ویزای آمریکا و کانادا مسیر شما راحت تر است.
  • با اخذ ویزای شینگن می توانید برای سایرین دعوتنامه ارسال کنید.

در کنار موارد ذکر شده مردم کشور اسلواکی دید مثبتی نسبت به افراد مهاجر و خارجی دارند که همین موضوع مهاجرت به اسلواکی را برای شما آسان تر می کند.

اخذ تابعیت اسلواکی و دریافت پاسپورت اسلواکی

پس از دریافت اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری می توانید هر سال اقامت خود را تمدید کنید. با گذشت 5 سال و نداشتن مسائل کیفری می توانید برای اقامت دائم اسلواکی اقدام کنید.
در اقامت موقت و اقامت دائم اسلواکی نیازی به ارائه مدرک زبان نیست اما اگر بخواهید برای تابعیت و دریافت پاسپورت اسلواکی اقدام کنید باید ابتدا مدرک زبان خود را دریافت کنید. اگر شما قوانین اسلواکی را رعایت کرده باشید و در زمان اقامت خود هیچ پرونده کیفری نداشته باشید، می توانید تابعیت اسلواکی را دریافت کنید.
یکی از معایب تابعیت اسلواکی این است که این کشور تابعیت مضاعف ندارد. به این معنی که با دریافت تابعیت اسلواکی تابعیت قبلی شما از بین می رود و نمی توانید از دو کشور تابعیت دریافت کنید.

اخذ تابعیت اقامت سرمایه گذاری اسلواکی  | مهاجرت به اسلواکی از طریق سرمایه گذاری | شرایط سرمایه گذاری در اسلواکی
اخذ تابعیت اقامت سرمایه گذاری اسلواکی

برای دریافت تابعیت اسلواکی لازم است مدارکی را ارائه دهید که شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • کپی پاسپورت
  • مدارک شناسایی متقاضی
  • نداشتن پرونده کیفری
  • گواهی سلامت
  • پرداخت بیمه
  • مدارک ازدواج

مزایای دریافت تابعیت اسلواکی

شما با اخذ اقامت سرمایه گذاری اسلواکی و تمدید این ویزا می توانید به اقامت دائم اسلواکی و در نهایت به تابعیت این کشور برسید. با داشتن تابعیت اسلواکی مزایای زیر شامل حال شما وخانودتان می شود.

  • حق کار
  • حق تحصیل
  • حق دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی
  • حق حمایت های قضایی
  • دریافت یکی از قدرتمندترین پاسپورت ها و امکان سفر به 181 کشور از جمله آمریکا، کانادا، استرالیا و انگلستان
  • زندگی و کار در کشورهای عضو اتحادیه اروپا

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در اسلواکی مقاله” تحصیل در اسلواکی ” را مطالعه فرمایید.

نتیجه گیری

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کاملی در رابطه با قوانین مهاجرت به اسلواکی و شرایط اخذ اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری را برای شما بیان کنیم.
همان طور که گفتیم شما می توانید با ثبت شرکت و یا کارآفرینی در اسلواکی ویزای سرمایه گذاری اسلواکی را دریافت کنید.
اگر می خواهید با کمترین هزینه به اسلواکی مهاجرت کنید می توانید مهاجرت به اسلواکی از طریق کار را انتخاب کنید تا با کمترین هزینه به این کشور مهاجرت کنید. با وجود پایین بودن نرخ مالیات در اسلواکی ثبت شرکت در این کشور نسبت به کشورهای دیگر مناسب می باشد.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در کشور اسلواکی را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال می توانید با ما در ارتباط باشید تا مشاوران و کارشناسان ما شما را دقیق تر راهنمایی کنند.

سوالات متداول مهاجرت سرمایه گذاری در اسلواکی

✳️ مدارک درخواست تابعیت اسلواکی چیست؟

پاسپورت معتبر، کپی پاسپورت، مدارک شناسایی متقاضی، نداشتن پرونده کیفری، گواهی سلامت، پرداخت بیمه، مدارک ازدواج

✳️ هزینه زندگی در اسلواکی چقدر است؟

برای اجاره خانه در اسلواکی نسبت به ایران باید 6.25 در صد پول بیشتری پرداخت کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه

نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه از مهم ترین مسئله ای است که در روش های خرید ملک در این مطلب م...

خرید ملک در ترکیه خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه یکی از روش هایی است که متقاضیان مهاجرت به ترکیه می توانند با شرایط ویژه ای...

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و اخذ ویزای سرمایه گذاری در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
یاسمن

سلام وقتتون بخیر شرایط کار در اسلواکی برای ایرانی ها به چه صورت است؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر، هرآنچه که بایستی بدانید در مقاله ی "کاردراسلواکی برای ایرانیان" توضیح داده شده در صورتی که به اطلاعات بیشتر نیاز داشتید با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

علی

برای سرمایه گذاری در اسلواکی چقدر باید سرمایه داشته باشیم؟

آتیه آفرینان

با سلام. در مقاله سرمایه لازم به طور کامل ذکر شده است.

مصطفی

سلام شما چه کشور های دیگه ای به غیر از اسلواکی را برای اقامت سرمایه گذاری پیشنهاد می کنید؟

آتیه آفرینان

با سلام. کشور اسلواکی بسیار مناسب هست. و سرمایه گذاری در لهستان، سرمایه گذاری در کانادا و سرمایه گذاری در مجارستان هم پیشنهاد می کنیم.

شجاع مرادی

سلام خسته نباشید؟ امکان سرمایه گذاری در اسلواکی وجود دارد؟ممنون از سایت خوبتون

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر بله امکان سرمایه گذاری در اسلواکی وجود دارد، پیشنهاد می کنم مقاله ی ثبت شرکت در اسلواکی را هم مطالعه کنید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button