سرمایه گذاری در استرالیا یکی از روش های اقامت در این کشور است. همچنین روش های زیادی برای اقامت استرالیا وجود دارد، از جمله مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق کار و یا مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج ممکن است.
در این مطلب می خواهیم به طور کامل به شما توضیح دهیم، که چگونه در استرالیا سرمایه گذاری کنید و از این طریق اقامت این کشور را به دست آورید.
همچنین شرایط اقتصادی و نرخ مالیات در استرالیا را شرح می دهیم تا قبل از راه اندازی کسب و کار دید مناسبی نسبت به میزان هزینه ها در استرالیا داشته باشید.

🔊 پادکست شرایط سرمایه گذاری در استرالیا 🔊 

سرمایه گذاری در استرالیا

استرالیا جز کشورهای ثروتمند محسوب می شود و در دنیا از شهرت خوبی در زمینه های مختلف برخوردار است. کیفیت زندگی در استرالیا در سطح بالایی است و آزادی اقتصادی این کشور را به یک کشور توسعه یافته تبدیل کرده است. قوانین در تمام جنبه های زندگی در استرالیا حرف اول را می زند. شاید برای افرادی که به استرالیا مهاجرت می کنند، در ابتدا قوانین شدید این کشور کمی سخت گیرانه باشد.

سرمایه گذاری استرالیا

روند درخواست ویزای سرمایه گذاری در استرالیا

روند درخواست ویزای سرمایه گذاری استرالیا یک روند بسیار قانونی و در چهارچوب قوانین مهاجرت است. همچنین اداره مهاجرت استرالیا برای یک سری درخواست ها الویت قائل می شود. در واقع برخی سرمایه گذاری ها در استرالیا سود بسیار بیشتری برای این کشور دارد و روند انجام اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری برای این افراد سریع تر انجام می شود.

اگر شما جز آن دسته از افراد هستید که کسب و کار موفقی راه اندازی کرده اید و یا در زمینه مدیریت در سطوح بالا دارای رزومه قوی هستید، می توانید اقامت استرالیا را از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی به دست آورید. بسیاری از افرادی که دنبال اقامت از طریق سرمایه گذاری هستند استرالیا را انتخاب می کنند.
شرایط اقامت سرمایه گذاری در استرالیا نسبت به بسیاری از کشورها به خصوص کانادا راحت تر است.
برای دریافت اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری نیازی به ارائه مدارک زبان نیست و همین که شما بتوانید در حد مکالمه بر زبان انگلیسی تسلط داشته باشید، کافی است.
همچنین تا زمانی که ویزای سرمایه گذاری در استرالیا را دریافت نکرده اید، احتیاجی به وارد کردن سرمایه در این کشور نیست. در صورتی که این شرط در بسیاری از کشورها برای دریافت اقامت سرمایه گذاری وجود دارد و ریسک مهاجرت را بالا می برد.

روند درخواست ویزای سرمایه گذاری در استرالیا

روش های اقامت از طریق سرمایه گذاری در استرالیا

روش های مختلفی برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری در استرالیا وجود دارد که با توجه به شرایط شما مثل سن و سابقه کار و همچنین میزان سرمایه و دارایی شما روش مناسبی برای دریافت اقامت سرمایه گذاری استرالیا وجود دارد.

روش های سرمایه گذاری در استرالیا به صورت زیر است:

روش های اقامت از طریق سرمایه گذاری در استرالیا

این روش ها برای سرمایه گذاری در استرالیا امکان پذیر است. اما همه ی آن ها امکان دریافت اقامت دائم استرالیا و تابعیت این کشور را ندارد. به طور کامل این چند روش را توضیح می دهیم تا بدانید برای سرمایه گذاری در استرالیا کدام روش مناسب شما است.

سرمایه گذاری در استرالیا از طریق کارآفرینی

روش سرمایه گذاری در استرالیا از طریق کارآفرینی روش بسیار پر طرفداری است. در این روش ویزای سرمایه گذاری به نام ویزای ساب کلاس 188 دریافت می کنید. شرایط این روش سرمایه گذاری در استرالیا به این صورت است که شما باید در کشور خودتان در 2 سال گذشته کسب و کاری داشته باشید و سپس برای دریافت اقامت سرمایه گذاری استرالیا از طریق کارآفرینی اقدام کنید.
از مزیت های این روش این است که نیازی به مدرک زبان ندارید. سن شما باید زیر 55 سال باشد. اما در برخی استان های استرالیا افرادی با سن بالای 55 سال می توانند برای دریافت ویزای کارآفرینی اقدام کنند. اعتبار این ویزا 4 سال و 3 ماه است و باید ابتدا از طرف یکی از استان های استرالیا تاییدیه دریافت کنید.
بعد از دریافت تاییدیه شما به استرالیا رفته و شرکت خود را ثبت می کنید. میزان سرمایه ای که باید در بیزینس وارد کنید حداقل 200 هزار دلار می باشد. به همین دلیل به این روش، روش سرمایه گذاری 200 هزار دلاری نیز می گویند.

بعد از راه اندازی کسب و کار در یکی از استان های استرالیا لازم است تا ثابت کنید در این مدت فعالیت اقتصادی انجام داده اید. برای این مورد باید در یک سال 2 کارمند استخدام کرده باشید. میزان فروش شما باید حداقل 300 هزار دلار باشد.

سرمایه گذاری در استرالیا از طریق خرید ملک

اگر می خواهید از طریق سرمایه گذاری در استرالیا اقامت دائم این کشور را به دست آورید، این روش برای شما مناسب نیست. از طریق خرید ملک در استرالیا به هیچ شخصی اقامت دائم تعلق نمی گیرد. اما این روش برای سرمایه گذاری روش خوبی می باشد. شما در این روند باید ابتدا درخواست خود را برای دریافت ویزا ارسال کنید.

با دریافت ویزای موقت می توانید به استرالیا مهاجرت کنید و در آن جا بعد از ارائه مدارک به هیئت بررسی استرالیا و اثبات عدم ایجاد خطر برای این کشور تاییدیه دریافت می کنید. دقت داشته باشید که شما برای خرید ملک در استرالیا لازم است مجوز دریافت کنید و خرید ملک بدون مجوز می تواند جریمه نقدی یا حبس در پی داشته باشد.

سرمایه گذاری در استرالیا و قیمت خرید خانه

هزینه ی خرید خانه در استرالیا فقط شامل هزینه خود ملک نیست. در کنار هزینه اصلی شما باید هزینه های جانبی با توجه به منطقه ای که ملک در آن قرار دارد، پرداخت کنید. مثلا اگر بخواهید خانه ای در کوئینزلند بخرید که ارزش آن 500 هزار دلار باشد باید برای هزینه انتقال و کارهای حقوقی ملک حدود 1800 دلار پرداخت کنید. هزینه عوارض برای شخصی که خانه اولی محسوب می شود، رایگان و برای افراد دیگر 8750 دلار می باشد. در صورتی که بخواهید برای خرید ملک وام دریافت کنید، هزینه درخواست وام در استرالیا 500 تا 600 دلار خواهد بود. پس در هنگام سرمایه گذاری در استرالیا از طریق خرید ملک دقت داشته باشید که به جز هزینه اصلی خانه چه مقدار باید برای موارد جانبی هزینه کنید.

در جدول زیر نگاهی به میانگین قیمت خانه در شهرهای مختلف استرالیا می اندازیم. قیمت های ذکر شده بر حسب دلار می باشد.

شهرمیانگین قیمت خانهمیزان تغییر در 12 ماه
سیدنی8400005.9%-
ملبورن6650001.5%-
بریزبن4900000.1%+
پرت4750003.6%-
هوبارت4200008.4%+

سرمایه گذاری در استرالیا از طریق ثبت شرکت

برای سرمایه گذاری در استرالیا از طریق ثبت شرکت لازم است که بعد از راه اندازی شرکتی در استرالیا خودتان مدیریت آن را برعهده بگیرید. یکی از شرایط اصلی برای دریافت ویزای سرمایه گذاری استرالیا از طریق ثبت شرکت داشتن یک بیزینس پلن قوی است. این بیزینس پلن باید دارای ویژگی هایی باشد که برای اقتصاد استرالیا مفید بوده و بتواند برای شهروندان استرالیایی اشتغال زایی کند.
سرمایه مورد نیاز برای اقامت استرالیا از طریق ثبت شرکت از 400 هزار دلار شروع می شود و می توان تا دو میلیون دلار نیز از این روش سرمایه گذاری کرد. شما با ثبت شرکت در استرالیا می توانید بعد از مدتی اقامت دائم استرالیا را دریافت کنید.

در استرالیا نیز مانند کشورهای دیگر انواع ثبت شرکت وجود دارد که با توجه به شرایط و نوع کسب و کارتان باید یکی از این نوع شرکت ها را برای ثبت شرکت خود انتخاب کنید. در انواع شرکت میزان مالیات و قوانین حقوقی متفاوت است. بهتر است برای ثبت شرکت از متخصصان و مشاوران راهنمایی بگیرید تا میزان مالیاتی که پرداخت می کنید با کسب و کار شما همخوانی داشته باشد.

شرکت از نوع Soletrader

 این نوع شرکت ساده ترین نوع ثبت شرکت در استرالیا است و تنها یک مالک حقیقی دارد که برای اخذ اقامت سرمایه گذاری استرالیا این مالک حقیقی باسد خودتان باشید. در این روش مالیات مقدار مشخصی ندارد و با افزایش میزان درآمد شرکت میزان مالیات نیز افزایش می یابد. برای ثبت شرکت باید یک اسم برای شرکت و یک کد ABN ثبت کنید.

شرکت از نوع Company

اگر شرکتی که می خواهید راه اندازی کنید از نوع پر ریسک می باشد بهتر است از این روش اقدام کنید. در این نوع ثبت شرکت شما به یک حسابدار نیاز دارید. در این شرکت شرکا و سهامداران شرکت در مقابل بدهی های شرکت مسئولیتی ندارند. در واقع مسئولیت افراد به حداقل می رسد. نرخ مالیات این نوع شرکت در استرالیا 27.5 در صد می باشد.

شرکت از نوع Trust

در این نوع شرکت شما با اموال دیگران کار خود را راه اندازی و در واقع از اموال آن ها نگهداری می کنید. در این نوع شرکت شخصی که ثبت کننده نمایندگی است کمترین مسئولیت را دارد. ساختار شرکت و روند کارها در این نوع پیچیده است و میزان هزینه ها زیاد می باشد. تعهدات مالیاتی در شرکت از نوع Trust بالا بوده و پیچیدگی هایی دارد.

سرمایه گذاری در استرالیا از طریق ثبت شرکت

شرکت از نوع Partnership

این نوع شرکت توسط چند نفر از شرکا تاسیس می شود. حداقل تعداد مورد نیاز برای ثبت این نوع شرکت 2 نفر می شود. نحوه پرداخت مالیات شرکت به این صورت است که هر شخص به طور جدا مالیات بر درآمد خود را پرداخت می کند.

سرمایه گذاری در استرالیا از طریق خرید اوراق قرضه

اگر دنبال سرمایه گذاری در استرالیا هستید، خرید اوراق قرضه می تواند راه دیگری برای سرمایه گذاری باشد. هزینه ای که باید برای هر اوراق قرضه پرداخت کنید 100 دلار می باشد. شما از این روش و با داشتن سرمایه 5 میلیون دلاری می توانید اقامت استرالیا را دریافت کنید و باید این اوراق را برای 4 سال نگه دارید.

انواع ویزاهای سرمایه گذاری در استرالیا

استرالیا برای امکان مهاجرت افرادی که قصد سرمایه گذاری در استرالیا را دارند، راه های مختلفی قرار داده است و ویزاهای سرمایه گذاری مختلفی معرفی کرده است. این ویزاها به 4 دسته تقسیم می شوند.

ویزای 188 استرالیا

شما برای سرمایه گذاری در استرالیا می توانید اقدام به اخذ ویزای 188 استرالیا کنید. این ویزا از سال 2012 در قوانین مهاجرت استرالیا قرار گرفته است. در ویزای 188 باید ابتدا درخواست مهاجرت به استرالیا را برای اداره مهاجرت ارسال کنید و منتظر تایید و دعوت نامه باشید. بعد از ارسال دعوت نامه از شما خواسته می شود مدارک مورد نیاز را ارسال کنید. با اخذ ویزای 188 استرالیا می توانید به مدت 4 سال و 3 ماه در این کشور اقامت داشته باشید. اگر به تعهدات خود عمل نکنید، این ویزا تنها برای 2 سال تمدید می شود.

ویزای 188 برای موارد زیر صادر می شود:

اقامت از طریق ویزای سرمایه گذاری استرالیا

برای اخذ اقامت سرمایه گذاری استرالیا باید فرد کمتر از 55 سال سن داشته باشد و حداقل مبلغ 1.5 میلیون دلار در یکی از ایالت های استرالیا سرمایه گذاری کند. از مزایای این ویزا این است که به مدرک زبان نیازی نیست و شرط اصلی این است که یا در مدت 5 سال گذشته حداقل یک سال در کشور خودتان مالک یا مدیر شرکتی با سرمایه حداقل 1.5 میلیون دلار باشید و یا مدیریت شرکتی را بر عهده داشته باشید که 10 در صد از سهام آن به نام شما باشد.

اقامت از طریق ویزای کارآفرینی استرالیا

در این روش می توانید با مبلغ 200 هزار دلار اقامت سرمایه گذاری استرالیا را به دست آورید. شرط دریافت ویزای کارآفرینی این است که طرح تجاری شما از طرف یکی از ایالت های استرالیا مورد تایید قرار گیرد. این نوع ویزا بسیار پر طرفدار است. در قسمت اقامت سرمایه گذاری استرالیا از طریق کارآفرینی دریافت این نوع ویزا را به طور کامل به شما شرح دادیم.

اقامت از طریق ویزای سرمایه گذاری خاص استرالیا

در این نوع ویزا شخص برای دریافت اقامت سرمایه گذاری استرالیا لازم است حداقل 5 میلیون دلار سرمایه گذاری کند و در سیستم امتیازبندی حداقل 65 امتیاز دریافت کند تا بتواند توسط یکی از ایالت های استرالیا تاییدیه دریافت کند. در این نوع ویزا نیز داشتن مدرک زبان الزامی نمی باشد.

اقامت از طریق ویزای نوآوری تجاری استرالیا

افرادی که می خواهند تجارتی نوآور را تاسیس کنند و ایده جدیدی برای کسب و کار خود دارند می توانند از این طریق ویزای 188 استرالیا را دریافت کنند. برای دریافت این ویزا باید سن شخص کمتر از 55 سال باشد و نیاز به مدرک زبان با نمره آیلتس 6 است. در این روش نیز باید بیزینس پلن قوی ارائه دهید تا بتوانید مبلغ 200 هزار دلار از شرکتی که می خواهد اسپانسر شما شود دریافت کنید.

اقامت از طریق ویزای سرمایه گذاری پرمیوم استرالیا

در این نوع ویزا باید در سیستم امتیاز بندی حداقل نمره 65 را بگیرید. اما نیازی به مدرک زبان نیست. حداقل سرمایه مورد نیاز برای اقامت سرمایه گذاری استرالیا در این ویزا 15 میلیون دلار است که باید در یکی از ایالت های استرالیا سرمایه گذاری کنید.

شرایط اخذ ویزای 188 استرالیا به صورت زیر است:

  • پیشنهاد فعالیت کارآفرینانه در استرالیا و مطابق با نیازهای این کشور
  • سرمایه گذاری حداقل 200 هزار دلار در بیزینس مورد نظر
  • بیزینس پلن خود را به طور دقیق مطرح کنید (ترجمه شده به زبان انگلیسی)
انواع ویزاهای سرمایه گذاری در استرالیا

مزیت های ویزای 188 استرالیا به شرح زیر است:

  • امکان کارآفرینی در کشور استرالیا
  • زندگی به مدت 4 سال و 3 ماه در استرالیا
  • امکان مهاجرت به استرالیا برای خانواده
  • امکان ورود و خروج از استرالیا در زمان اعتبار ویزای 188
  • درخواست اقامت دائم و دریافت ویزای 888

هزینه ویزای 188 استرالیا

هزینه ی این ویزا برای متقاضی حدود 4045 دلار می باشد و برای هر یک از افراد خانواده هزینه ای جداگانه دریافت می شود. این هزینه به این صورت است که باید برای افراد بالای 18 سال حدود 2.025 دلار و برای افراد زیر 18 سال 1100 دلار پرداخت کنید. در کنار این هزینه اولیه هزینه های دیگری مثل هزینه تاییدیه پلیس یا هزینه خدمات بهداشتی را پرداخت کنید.

ویزای 888 و دریافت اقامت سرمایه گذاری استرالیا

شرط اصلی دریافت ویزای 888 استرالیا داشتن ویزای 188 است. ویزای 888 یک نوع ویزای اقامت دائم است. برای دریافت این ویزا باید متقاضی قبلا از طریق ویزای 188 به استرالیا مهاجرت کرده باشد و در زمان درخواست برای ویزای 888 ایالتی که در آن ساکن است، هنوز اسپانسری شخص را برعهده بگیرد. در واقع شما باید مجوز کسب وکار خود را داشته باشید تا بتوانید برای اقامت دائم استرالیا اقدام کنید.

شرایط دریافت ویزای 888 به صورت زیر است:

  • باید به صورت آنلاین اقدام کنید.
  • ویزای 188 استرالیا را داشته باشید.
  • باید اثبات کنید تجارت شما به فعالیت خود ادامه می دهد.
  • در دو سال گذشته حداقل یک سال در استرالیا اقامت داشته باشید.
  • اگر در آمد شرکت بالای 400 هزار دلار است باید حداقل 30 در صد از سهام شرکت به نام شما باشد.
  • اگر درآمد شرکت زیر 400 هزار دلار است باید حداقا 51 در صد از سهام شرکت به نام شما باشد.
  • حداقل 300 هزار دلار گردش مالی شرکت باشد.

مزایای دریافت ویزای 888 استرالیا به شرح زیر است:

ویزای 888 و دریافت اقامت سرمایه گذاری استرالیا

ویزای 132 و دریافت اقامت سرمایه گذاری استرالیا

ویزای 132 استرالیا برای مدیران موفق با سرمایه ی بالا و یا افرادی با ایده بسیار نوآورانه مناسب است. این ویزا یک ویزای اقامت دائم استرالیا است که شما می توانید با اخذ ویزای 132 استرالیا از زمان ورود به خاک این کشور اقامت دائم استرالیا را برای خود و خانوادتان دریافت کنید.
در این روش باید مبلغ حداقل 400 هزار دلار در استرالیا سرمایه گذاری کنید و بتوانید از یکی از ایالت های استرالیا دعوتنامه دریافت کنید. بعد از دریافت تاییدیه باید کسب وکار خود را در آن ایالت شروع کنید و فعالیت اقتصادی مفیدی برای استرالیا داشته باشید.
افرادی که ایده خاصی دارند اما سرمایه ی کافی برای راه اندازی کسب وکار خود ندارند می توانند در استرالیا شرکتی را پیداکنند تا اسپانسر ایده ی آن ها بشود. اگر ایده ی شما در حدی باشد که شرکتی بخواهد برای آن بالای یک میلیون دلار سرمایه گذاری کند شما می توانید ویزای 132 را دریافت کنید و از همان ابتدا با اقامت دائم استرالیا وارد خاک این کشور شوید.

برای دریافت ویزای 132 استرالیا باید مبلغی که قرار است در شرکت خود سرمایه گذاری کنید، قابل انتقال به استرالیا باشد. همچنین باید اثبات کنید دارایی های شما و همسرتان حداقل 1.5 میلیون دلار است که حداقل 400 هزار دلار آن وارد کسب وکار شده باشد که این دارایی شما از شرکت باید مربوط به دو سال از 4 سال گذشته باشد. علاوه بر دارایی خودتان از شرکت مورد نظر باید میزان گردش مالی شرکت در 4 سال گذشته حداقل در 2 سال سه میلیون دلار باشد.

شما با داشتن ویزای 132 استرالیا می توانید از زمان ورود به این کشور اقامت دائم استرالیا را دریافت کنید. همچنین امکان مهاجرت به استرالیا برای خانواده شما نیز وجود دارد. در کنار این موارد می توانید از خدمات رایگان بهداشتی و درمانی استرالیا استفاده کنید و در این کشور مشغول تحصیل بشوید.

شرایط دریافت ویزای 132 استرالیا به شرح زیر است:

  • سن متقاضی باید کمتر از 55 سال باشد.
  • مبلغ 400 هزار دلار در استرالیا سرمایه گذاری کند.
  • ارزش دارایی های فرد متقاضی به همراه همسر حداقل 1.5 میلیون دلار باشد.
  • گردش مالی شرکت در 4 سال گذشته حداقل 3 میلیون دلار باشد.
  • اگر دارایی شرکت کمتر از 400 هزار دلار است مالک 51 درصد از شرکت باشد.
  • اگر دارایی شرکت بیشتر از 400 هزار دلار است مالک حداقل 30 در صد آن باشد.
ویزای 132 سرمایه گذاری در استرالیا

ویزای 405 و دریافت اقامت سرمایه گذاری استرالیا

این ویزا برای بازنشستگانی صادر می شود که می توانند در استرالیا سرمایه گذاری کنند و کسب و کار موفقی داشته اند. در حال حاضر با این نوع ویزا نمی توان اقامت دائم استرالیا را دریافت کرد. اما احتمال دارد این حالت در قوانین مهاجرت استرالیا تغییر کند.
ویزای 405 یک ویزای اقامت موقت است که شخص می تواند با داشتن این ویزا 4 سال در کشور استرالیا اقامت داشته باشد و حداکثر تا 2 سال بتواند آن را تمدید کند.

امتیاز مورد نیاز برای دریافت اقامت سرمایه گذاری استرالیا

در بخش های بالا و دریافت ویزاهای مختلف گفتیم که برای اکثر آن ها شما باید حداقل 65 امتیاز دریافت کنید تا بتوانید تاییدیه بگیرید و روند اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری را طی کنید. در این سیستم امتیازبندی مواردی مثل سن، مدرک زبان انگلیسی، سوابق کاری، میزان سرمایه ومدارک تحصیلی اهمیت دارد. در این بخش امتیاز هر قسمت را به طور کامل برای شما بیان می کنیم.

  • سن متقاضی

18 تا 24 سال: 20 امتیاز

25 تا 32 سال: 30 امتیاز

33 تا 39 سال: 25 امتیاز

40 تا 44 سال: 20 امتیاز

45 تا 54 سال: 15 امتیاز

سایر موارد : 0 امتیاز

  • مدرک زبان انگلیسی

آیلتس تا نمره 4.5: 0 امتیاز

آیلتس 5 (حرفه ای): 5 امتیاز

آیلتس 7 ( مهارت کامل): 20 امتیاز

  • مدرک تحصیلی

مدرک تحصیلی در رشته های مربوط به بیزینس و فناوری: 10 امتیاز

مدرک تحصیلی در سایر رشته ها: 5 امتیاز

  • سابقه کار

کمتر از 4 سال تجربه کاری: 0 امتیاز

4 سال تجربه کاری در 5 سال گذشته: 10 امتیاز

7 سال تجربه کاری در 8 سال گذشته: 15 امتیاز

  • سرمایه شخص متقاضی

سرمایه کمتر از 800 هزار دلار: 0 امتیاز

سرمایه 800 هزار دلار تا 1.3 میلیون دلار: 5 امتیاز

سرمایه 1.3 میلیون دلار تا 1.8 میلیون دلار: 15 امتیاز

سرمایه 1.8 میلیون دلار تا 2.25 میلیون دلار: 25 امتیاز

سرمایه بالای 2.25 میلیون دلار: 35 امتیاز

بهترین نوع سرمایه گذاری در استرالیا

یکی از پرطرفدار ترین روش های دریافت اقامت سرمایه گذاری استرالیا دریافت ویزای سرمایه گذاری 188 استرالیا و اقامت از طریق کارآفرینی می باشد. تقریبا 90 در صد افرادی که می خواهند در استرالیا سرمایه گذاری کنند، این روش را انتخاب می کنند.
در این روش شما به حداقل 200 هزار دلار نیاز دارید تا در یکی از ایالت های استرالیا اقامت دریافت کنید. به همین دلیل به آن اقامت 200 هزار دلار استرالیا نیز می گویند. اگر سابقه مدیریتی موفق دارید و یا بیزینسی موفق را راه اندازی کرده اید می توانید با داشتن سرمایه 200 هزار دلاری و ارائه بیزینس پلن خود اقامت استرالیا را دریافت کنید.
از طریق این روش می توانید بعد از مدتی اقامت دائم و پاسپورت استرالیا را دریافت کنید و از مزایای شهروندی استرالیا نیز بهره مند شوید.

بهترین نوع اقامت سرمایه گذاری استرالیا

نرخ مالیات در استرالیا

نرخ مالیات در استرالیا به موارد متعددی بستگی دارد. میزان مالیات افرادی که مقیم استرالیا هستند با میزان مالیات افراد خارجی متفاوت است. همچنین میزان درآمد و تعداد شغل هایی که ممکن است داشته باشید در روند پرداخت مالیات موثر است. اگر قرار است در استرالیا مشغول به کار شوید، ابتدا شماره پرونده مالیاتی خود را از اداره مالیات دریافت کنید. اگر پس از 28 روز که مشغول به کار شدید این شماره را دریافت نکردید، میزان مالیاتی که کارفرما از حقوق شما کم می کند بیشترین نرخ مالیات بر درآمد در استرالیا خواهد بود.

اگر میزان درآمد یا حقوق شما در سال کمتر از 18200 دلار باشد مالیات به شما تعلق نمی گیرد. اما در صورتی که بیشتر از این مقدار باشد تا درآمد سالانه ی 37 هزار دلار موظف هستید برای هر دلار بیشتر از 18200 مبلغ 19 سنت پرداخت کنید. در صورتی که درآمد سالانه ی شما بین 37 هزار دلار تا 80 هزار دلار باشد برای پرداخت مالیات باید به این شکل عمل کنید که مبلغ ثابت 3.572 دلار را به اضافه ی 32.5 سنت برای هر دلار بیشتر از 37 هزار دلار پرداخت کنید.
نحوه محاسبه ی مالیات افرادی که درآمد آن ها بین 80 هزار دلار تا 180 هزار دلار است به این صورت است که باید مبلغ ثابت 17547 دلار را پرداخت کرده و برای هر دلار درآمد بیشتر از 80 هزار دلار موظف هستند 37 سنت پرداخت کنند. درآمدهای بیشتر از 180 هزار دلار نیز مبلغ ثابت 54547 دلار را به اضافه ی 47 سنت برای هر دلار بیشتر پرداخت می کنند.

در مورد افرادی که مقیم استرالیا نیستند نرخ مالیات در استرالیا کمی متفاوت است. اگر درآمد سالانه ی این افراد کمتر از 120 هزار دلار باشد باید برای هر دلار 32.5 سنت پرداخت کنند و مبلغ ثابتی برای آن وجود ندارد. اما برای درآمدهای سالانه بین 120 هزار دلار تا 180 هزار دلار مبلغ ثابت 39 هزار دلار تعیین شده است، که برای هر دلار بیشتر از 120 هزار دلار باید 37 سنت به مالیات اضافه شود. افراد غیر مقیم که درآمد آن ها بیشتر از 180 هزار دلار باشد باید مبلغ ثابت 61 هزار و 200 دلار را به اضافه ی 45 سنت برای هر دلار بیش تر از 180 هزار دلار پرداخت کنند.

هزینه زندگی در استرالیا

اگر بخواهید بعد از دریافت اقامت استرالیا به این کشور مهاجرت کنید باید علاوه بر هزینه هایی که در مورد اقامت سرمایه گذاری استرالیا به شما توضیح دادیم هزینه های زندگی در استرالیا و هزینه اجاره خانه در استرالیا را در نظر داشته باشید. برای این منظور میانگین قیمت اجاره خانه و هزینه برخی مواد را برای شما ذکر می کنیم.

هزینه زندگی اقامت سرمایه گذاری استرالیا

اگر بخواهید خانه ای کوچک و یک خوابه در مرکز شهر اجاره کنید باید مبلغ 1663.65 دلار به صورت ماهانه پرداخت کنید. در همین منطقه مبلغ اجاره خانه ای بزرگتر و سه خوابه حدود 2789.24 دلار خواهد بود. اما اگر بخواهید هزینه اجاره خانه را کمی کمتر کنید. می توانید خارج از مرکز شهر خانه ای اجاره کنید. اجاره خانه ای کوچک و یک خوابه در این منطقه حدود 1265.99 دلار و خانه ای بزرگ تر حدود 1226.78 دلار خواهد بود.

هزینه مواد غذایی در استرالیا به این صورت است که باید برای غذای تک نفره در رستورانی معمولی حدود 20 دلار و برای غذای دو نفره در رستورانی بهتر حدود 90 دلار هزینه کنید. هزینه خرید یک لیتر شیر در استرالیا 1.64 دلار و هزینه قرص نان 2.82 دلار، برنج سفید 2.72 دلار و 12 عدد تخم مرغ 4.73 دلار خواهد بود.

از موارد مهم دیگر که باید در لیست هزینه های زندگی در استرالیا قرار دهید، هزینه حمل و نقل و رفت و آمد به محل کار است. البته این هزینه هم مانند هزینه های دیگر در ایالت های مختلف استرالیا متفاوت است. اما به طور میانگین هزینه بلیط یک طرفه در استرالیا 4.40 دلار بوده و کمترین میزان هزینه تاکسی 4.20 دلار می باشد. هزینه هر کیلومتر مسیر که توسط تاکسی طی شود 2.06 دلار بوده و در صورتی که خودروی شخصی داشته باشید برای هر لیتر بنزین باید 1.42 دلار هزینه کنید.

سوالات متداول

انواع ویزای سرمایه گذاری در استرالیا چیست؟

ویزای 188، ویزای 888، ویزای 132، ویزای 405

هزینه سرمایه گذاری از طریق اوراق چقدر است؟

هزینه ای که باید برای هر اوراق قرضه پرداخت کنید 100 دلار می باشد. شما از این روش و با داشتن سرمایه 5 میلیون دلاری می توانید اقامت استرالیا را دریافت کنید و باید این اوراق را برای 4 سال نگه دارید.

آیا میتوان سرمایه گذاری در استرالیا از طریق ویزای کارآفرینی اقدام کرد؟

روش سرمایه گذاری در استرالیا از طریق کارآفرینی روش بسیار پر طرفداری است. در این روش ویزای سرمایه گذاری به نام ویزای ساب کلاس 188 دریافت می کنید.

بهترین روش سرمایه گذاری در استرالیا چیست؟

یکی از پرطرفدار ترین روش های دریافت اقامت سرمایه گذاری استرالیا دریافت ویزای سرمایه گذاری 188 استرالیا و اقامت از طریق کارآفرینی می باشد. تقریبا 90 در صد افرادی که می خواهند در استرالیا سرمایه گذاری کنند، این روش را انتخاب می کنند.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در استرالیا کار در استرالیا

کار در استرالیا و شرایط اخذ انواع ویزای کار استرالیا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگ...

تحصیل در رشته پرستاری استرالیا تحصیل در رشته پرستاری استرالیا

تحصیل در رشته پرستاری استرالیا که از رشته های پر درآمد به شمار می رود می توانند سبب موفقیت ف...

تحصیل در استرالیا تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا رویای بسیاری از جوانان در سال 2023؛ دانشگاه های استرالیا با دارا بودن امتی...

نظرات کاربران
سحر

سلام وقتتون بخیر با سرمایه گذاری در استرالیا امکان دریافت اقامت دائم استرالیا وجود دارد؟

آتیه آفرینان

با سلام، بله سرمایه گذاری در استرالیا منجر به اخذ اقامت دائم می شود.

سپهر

با سلام برای سرمایه گذاری در استرالیا نیاز به مدرک زبان هست؟

آتیه آفرینان

با سلام، خیر الزامی به ارائه ی مدرک زبان نیست.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button