همانطور که در مقاله های “ مهاجرت کاری ” به بررسی روش های مهاجرت پرداختیم و در مورد “اطلاعات کلی مهاجرت کاری” که یکی از این روش ها، مهاجرت کاری می باشد.
توضیحات کاملی ارایه دادیم و قول داده بودیم که به بررسی روش ها و قوانین کشورهای مختلف در این زمینه نیز مقاله قرار دهیم یک مقاله مرجع را برای شما دوستان عزیز فراهم کرده ایم.

مهاجرت از طریق ویزای کار به قبرس
مهاجرت از طریق ویزای کار به قبرس

اخذ ویزای کاری قبرس

کشور قبرس به خاطر نزدیک بودن به کشور ایران و داشتن شرایط کار مناسب، بسیاری از ایرانیان خواهان ورود به این کشور و اخذ اقامت هستند که کارشناسان موسسه آتیه آفرینان ایرانیان در مقاله “مهاجرت از طریق ویزای کار به قبرس” سعی بر آن دارند تا به شرایط کلی و قوانین مهاجرت و اخذ ویزای کاری کشور قبرس را بطور کامل توضیح دهند. با ما همراه باشید.

در زمینه برنامه های کاربردی برای کسب اجازه برای کار در قبرس در حالت کلی نسبت به کار ارائه گردیده و نظر کارفرمای کشور قبرس و ریجیستری بخش داخلی اداره مهاجرت قبرس توسط واحد مهاجرت پلیس بررسی خواهد شد. پرسه درخواست ویزا بایستی از طریق کشور مبدأ انجام پذیرد.
این سیر پرسه باید حتما توسط یک قرارداد کاری مهر شده توسط وزارت کار از وزارت کار و بیمه تأمین اجتماعی انجام پذیرد و در لیست مدارک به سفارت قبرس تسلیم گردد.

در کشور قبرس برای مهاجرت کاری و اخذ پیشنهاد کاری از این کشور باید درخواست در ابتدای امر توسط وزارت خانه امور مهاجرین بررسی گردد تا مشخص گردد این فرصت شغلی در کشور قبرس وجود ندارد و بعد شامل حال سایر افراد گردد.
سپس مدارک توسط سازمان مربوطه بررسی خواهد شد تا برای ورود فرد متقاضی از طرف وی و پیشنهاد کار او مشکلی وجود نداشته باشد . در آخر اجازه ورود و ویزا برای مهاجرت کاری وی صادر خواهد شد.

اخذ اقامت قبرس از طریق ویزای کار – اجازه کار برای شهروندان اتحادیه اروپا

برای افراد اتحادیه اروپا با ارائه گذرنامه معتبر و یا کارت شهروندی خود به راحتی می توانند وارد خاک قبرس شوند . اما برای افرادی که بخواهند بیشتر از سه ماه و یا اقامت کاری داشته باشند، بایستی یک سری شرایط را دارا باشند :

  • ظرف مدت 8 روز پس از ورود به خاک قبرس باید برای ثبت نام به اداره مهاجرت و ARC در شعبه مهاجرت محلی پلیس مراجعه نمایند و مبلغ 20پوند را برای صدور پرداخت نمایند.
  • درخواست برای گرفتن شماره بیمه تامین اجتماعی و تامین اشتغال در قبرس.
  • درخواست برای اجازه اقامت. بطوری که سه ماه قبل از انقضای آن به اداره ثبت احوال و اداره مهاجرت قبرس مراجعه کنند. برای اقامت باید از طریق شعبه محلی پلیس اقدام شود. از زمان در خواست اقامت، یک اقامت 6 ماهگی به فرد داده می شود و تا زمانی که اقامت وی صادر گردد بتواند در کشور قبرس اقامت داشته باشد.)

مهاجرت از طریق ویزای کار به قبرس | اخذ ویزای کاری قبرس | اجازه کار برای شهروندان اتحادیه اروپا
اجازه کار برای شهروندان اتحادیه اروپا

اخذ اقامت قبرس از طریق ویزای کار – مدارک مورد نیاز برای درخواست اقامت قبرس

  • ارائه گذرنامه و یا کارت شناسایی
  • قرارداد کاری که مهر شده توسط وزارت کار باشد.
  • ارائه کد اقتصادی از کارفرمرما
  • جهت تمدید ویزای کاری برای فرد اصلی که شهروند اتحادیه اروپا می باشد و اخذ ویزای کار برای همراهان فرد اصلی شهروند اروپایی، هزینه 5 پوند قبرس باید پرداخت شود.
  • عدم کسب اقامت مانعی بزرگ و اصلی برای ورود سریع به بازار کار می باشد. افراد متقاضی می توانند فرم در خواست را از رجیستری شهروندی، وزارت مهاجرین، وزارت کشور و از شاخه محلی مهاجرت پلیس دریافت نمایید.
  • اجازه اقامت در دوره اول 1 ساله تمدید خواهد شد. اگر فردی در مدت زمان این 1 سال کاری نداشته باشد و بی کار باشد. پس از اتمام دوره یک ساله امکان تمدید ویزای خود را نخواهد داشت.
  • اجازه اقامت برای افرادی که استخدام می باشند در مدت 5 سال هم صادر می گردد. شایان ذکر است برای افرادی که دچار بیماری و یا تصادف و یا عواملی نا خواسته دچار بی کاری موقت شده اند با دریافت گواهی از وزارت کار مشکلی برای آنان پبش نخواهد آمد.

اجازه اقامت موقت قبرس برای کار در زمان محدود

  • برای یک دوره اشتغال بیش از 3 ماه برای مواردی که نیازی به هیچ مجوزی ندارند.
  • برای یک دوره اشتغال بیش از 3 ماه به مدت محدود یک سال و یا برای افرای که در حال کار در ارائه خدمات در جمهوری می باشند.
  • برای شهروندان اروپایی که در زمینه ورزش شاغل می باشند و یا در کار خود اشتغالی می باشند. باید پس از مدت 2 سال اقامت آنان مجدد بررسی گردد.
  • برای مشاغل خاص در کشور قبرس از جمله: شغل وکیلی، پزشکی، دندان پزشکی، دامپزشکی، مهندسی، حسابداری، مهندسی برق که به شکل یک حرفه شناخته شود. در ابتدای امر صلاحیت کاری فرد متقاضی بررسی می شود.
    و سپس مدارک درخواست کننده را تصدیق می کنند. سپس بایستی در آزمون مربوطه شرکت کنند و در صورت قبولی در آزمون برای وی صلاحیت شهروندی بررسی خواهد شد. در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد، می تواند برای دریافت مجوز اقدام نماید.
  • برای کارفرمایی که به طور غیر قانونی فردی را برای کار بپذیرد مبلغ 500 پوند قبرس جریمه خواهد شد.

اجازه اقامت موقت قبرس برای کار در زمان محدود
اجازه اقامت موقت قبرس برای کار در زمان محدود

اخذ اقامت قبرس از طریق ویزای کار – دستیاران داخلی قبرس

با توجه به معیارهای تعریف شده توسط شورای مدیران برای استخدام دستیاران داخلی مهاجر برای دریافت جواز به شرح ذیل است:

  • افرادی که کار خود و همسرشان این می باشد که سهام اوراق بهادار اجتماعی را دریافت می نمایند و کودکان زیر 12 سال را دارند.
  • زمانی که یک خانواده دارای درآمد بیش از 30000 پوند در سال را داشته باشند.
  • هنگامی که زنان خارجی به مراقبت از افراد مسن، معلولان، افراد با نیاز های ویژه، افراد مبتلا به یک بیماری جدی می پردازند.

شرایط کار برای هنرمندان، نوازندگان، و گروه های هنری در قبرس

این نوع ویزای کاری برای اعطا و اجازه ورود و اقامت موقت و اجازه کار به هنرمندان خارجی تعلق می گیرد. لذا در صورتی که در رشته موسیقی و  رقص و انجام کار های هنری و سرگرمی را انجام دهند می توانند به اخذ ویزای کاری قبرس اقدام نمایند.
در این نوع ویزای کاری برای افراد هنرمند از طرف وزارت برای آنان کمک مالی ارسال می شود و کمک می کنند تا شرکت ها، هتل ها و افراد نیز همکاری نمایند. لذا در محل هایی خاص مانند سینما و… معرفی می شوند.

شرایط کار برای هنرمندان، نوازندگان، و گروه های هنری در قبرس
شرایط کار برای هنرمندان، نوازندگان، و گروه های هنری در قبرس

کارشناسان ما در موسسه آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی قبرس، تابعیت و اقامت کاری در قبرس را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه ویزای کاری قبرس می توانید با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در استرالیا کار در استرالیا

کار در استرالیا و شرایط اخذ انواع ویزای کار استرالیا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگ...

کار در چک کار در چک

کار در چک و شرایط اخذ ویزای کار چک در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگر قصد مهاجرت به چک ا...

مهاجرت کاری به ژاپن مهاجرت کاری به ژاپن

مهاجرت کاری به ژاپن یکی از کم هزینه ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت به کشور...

نظرات کاربران
بابک شبستانی

مهاجرت به قبرس

مهرزاد بهنام نیا

درود و وقت بخیر .من حدود بیست ساله که سرویس کار خودرو هستم وشغلم تعویض روغنی و پنچرگیری هست.ولی حدود ۶سال بیمه دارم و به دنبال شغلی در قبرس شمالی میگردم .و اینکه کمتر از ۱۰۰۰۰ دلار سرمایه دارم و به دنبال ویزای کار میگردم اگر امکان داره لطفا راهنمای کنید .ممنونم .

آتیه آفرینان

با سلام دوست عزیز برای مهاجرت کاری نیازمند جاب آفر (پیشنهاد کاری) هستید، از طریق سایت های کاریابی یا به صورت محیطی می توانید پیگیری کنید. اگر واجد شرایط باشید به صورت تحصیلی برای دوره های زبان یا مقاطع دانشگاهی می توانید اقدام کنید. جهت دریافت مشاوره با شماره 02172207 تماس بگیرید.

Ahmad

سلام خسته نباشید من مدرک بین المللی اشپزی دارم زبان انگلیسی و یونانی در حد محاوره بلدم بودجه ۱۰۰ میلیون دارم بنظر شما میتونم برای کار به قبرس جنوبی مهاجرت کنم

آتیه آفرینان

با سلام با توجه به شرایطتان بایستی کارفرمایی پیدا کنید که مدرک آشپزی شما، مورد تایید ایشان باشد تا برایتان دعوتنامه ارسال کند و یا به صورت های دیگری وارد کشور قبرس شده و مشغول به جست و جوی کار شوید.

مهسا

سلام من ۲۸ سالمه.مدرس زبان انگلیسی و ترکی استانبولی هستم . آیا میتونم از طریق شغل خودم برای مهاجرت به قبرس اقدام کنم؟

سارا جوادی

با سلام بله درصورت یافتن شغل می توانید به این کشور مهاجرت کاری کنید.

حداد

سلام، اینجانب دارای مدرک مهندسی متالورژی، ۲۵ سال سابقه کار تخصصی، ۱.۵ سال دوره گروپ در آلمان اقامت داشته ام، مدرک زبان آلمانی از دورتموند، توانایی مکالمه انگلیسی و آلمانی، سن ۵۵ سال ، آیا امکان اخذ ویزای کار در کشور آلمان یا اروپا و یا کشورهای اطراف وجود دارد؟

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز با توجه به شرایط سنی شما پیشنهاد میکنیم برای تمکن مالی اتریش و یا فرانسه اقدام نمایید.

محمد

سلام من لوله کش اب هستم و مدرک فنی حرفهای دارم  و ۱۵ سال تو ایران دارم کار میکنم برای کار تو قبرس متونم اقدام کنم

سارا جوادی

با سلام برای ویزای کاری قبرس نیاز به دریافت قرارداد کاری دارید. خوشبختانه چون قبرس شمالی برای ورود ایرانیان ویزا نمی خواهد می توانید به راحتی وارد این کشور شوید و به جست وجوی شغل بپردازید . تسلط به زبان ترکی به شما بسیار کمک خواهد کرد.

محمد

برای کار فنی 23 ساله کارم نصب فروش اسانسور فعالیت دارم  آگه کار درقبرس پیدا بشه میرم

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز برای دریافت ویزای کاری کشور قبرس نیاز به یک قرارداد کاری با یک کارفرمای قبرسی دارید که کار راحتی نیست. چون الویت اول افراد ساکن در این کشور هستند. میتوانید با ورود به این کشور برای یادگیری زبان در خود کشور قبرس به دنبال کار باشید.

الهه

سلام خسته نباشید من مدرک مربی مهد دارم میتوانم کار پیدا کنم ممنون میشم از راهنمای. 

سارا جوادی

باسلام دوست عزیز ، برای دریافت ویزای کار قبرس درشغل معلمی باید به زبان ترکی استانبولی برای قبرس شمالی و یونانی برای قبرس جنوبی تسلط داشته باشید. حتی در مدارس بین المللی که زبان تحصیل انگلیسی هست ، کادر آموزشی باید به این زبان ها تسلط داشته باشند . درصورتی که مشکل زبانی نداشته باشید ، میتوان با گرفتن قرارداد کاری از این کشور ویزای کار رو به راحتی اخذ کرد.

مهدی

سلام بنده قبرس جنوبی هستم ١٠ روز دیگه اجازه کارم میاد مهندس برق هستم برای پیدا کردن شغل شما می توانید کمک کنید

سارا جوادی

با سلام جناب آقای مهدی برای پیدا کردن شغل در قبرس شمالی ، میتوانید از طریق کاریابی های رسمی این کشور اقدام کنید.اسامی برخی از این کاریابی ها :1.دفتر کاریابی نیکوزیا2. دفتر کاریابی آکلانجیا3.دفتر کاریابی لاکتامیا 4.دفتر کاریابی لاتسیا5.دفتر کاریابی سولئا

مریم

سلام من لیسانس مدیریت جهانگردی دارم و 4 سال سابقه کار در هتل زبانمم خوبه به دلیل اینکه میگند قبرس شمالی از لحاظ بازار کار گردشگری کشور مطرحیه میخوام از طریق کار برای اون کشور اقدام کنم منتها نمیدونم از چه طریقی میتونم آفر شغلی پیدا کنم میشه راهنمایی کنید ممنونم

سارا جوادی

با سلام سرکار خانم مریم امکان کاریابی مستقیم از ایران برای کشور قبرس وجود ندارد.اقدامی که شما میتوانید انجام دهید از طریق دوره های زبان و یا کورس های اصلی دانشگاه های قبرس می باشد. با پیدا کردن کار در قبرس می توانید ویزای کاری خودتان را دریافت کنید. در صورتی که به اطلاعات بیشتر نیاز دارید می توانید همه روزه از ساعت 10 الی 18 با شماره 02172207 تماس بگیرید.

جمشید مندنی زاده

سلام من 55سال سن دارم دیپلمه. من چند شغله هستم اپراتور لیفتراک/آزمایشگر گل حفاری نفت و گاز/راننده شخصی /انبارداری وووووواردم. متقاضی کار در کشور قبرس میباشم.

سارا جوادی

با سلام جناب آقای مدنی زاده با توجه به اینکه برای ویزای کار قبرس نیاز به یک قرارداد کاری با یک کارفرمای قبرسی دارید و این پروسه برای اقام از ایران بسیار دشوار است ، پیشنهاد میکنیم برای دوره زبان در این کشور اقدام کنید و با پیدا کردن کار ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهید. در صورت داشتن هرسوالی با شماره 02172207 تماس بگیرید.

میثم

باسلامفقط برایه کارمیرم هرکاری بشه خودمن۴تامدرک فنی دادم ۲تامدرک کولراسپیلتمدرک میکانیکمدرک امدادنجات درحال حاظرمشقول کارهستم کولراسپیلت

سارا جوادی

با سلام جناب آقای میثم برای بررسی شرایط شما برای ویزای کار کشورقبرس نیاز به اطلاعات بیشتری از شما داریم. پیشنهاد میکنیم برای اطلاعات تکمیلی با شماره 02172207 تماس بگیرید.

میثم

فقط برایه کارمیرم هرکاری بشه خودمن۴تامدرک فنی دادم ۲تامدرک کولراسپیلتمدرک میکانیکمدرک امدادنجات

سارا جوادی

با سلام جناب آقای میثم برای بررسی شرایط شما برای ویزای کار کشورقبرس نیاز به اطلاعات بیشتری از شما داریم. پیشنهاد میکنیم برای اطلاعات تکمیلی با شماره 02172207 تماس بگیرید.

مهدی

باسلام من مجرد 32 ساله دارای 3 سال سابقه کار در کافی شاپ و رستوران غذتهای ایتالیایی .می خواستم ببینم برا کار میشه اومد اونجا rfvsشرایطی برا ما ایرانی ها هست؟ کافی شاپ های ایرانی مارو قبول میکننن یا خارجی حتی؟ با تشکر

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز شما امکان ورود قانونی به اکثر کشورها و امکان کاریابی مرتبط با تخصصتون رو دارید . پیشنهاد میکنم برای اطلاعات تکمیلی همه روزه از ساعت 10 الی 6 با شماره 22226777 تماس بگیرید.

محمد رضا

سلام من ۲۹سال سن دارم دیپلمه ام..شعل فعلیم تاسیسات ساختمان همه چیشو فولم.جوشکاری و لوله کشی ووو واردم...آیا میشه تو قبرس مناسب با کار اینجام کار پیدا کنم و برم یا نه ممنون میشم جواب بدین

سارا جوادی

با سلام محمدرضای عزیز ، کشورقبرس از لحاظ بازار کار کشور مطرحی نیست. به دلیل اینکه یک جریزه کاملا توریستیه. در صورتی که تصمیم دارید برای ویزای کار اقدام کنید پیشنهاد میکنیم سایر مقالات وب سایت گروه مهاجرتی آتیه آفرینان را درباره ویزای کاری آلمان و استرالیا مطالعه کنید. برای اطلاعات تکمیلی میتوانید همه روزه در ساعات ۱۰ الی۶ با شماره ۲۲۲۲۶۷۷۷ تماس حاصل نمایید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button