همانطور که در مقاله های “ مهاجرت کاری ” به بررسی روش های مهاجرت پرداختیم و در مورد “اطلاعات کلی مهاجرت کاری” که یکی از این روش ها، مهاجرت کاری می باشد توضیحات کاملی ارایه دادیم و قول داده بودیم که به بررسی روش ها و قوانین کشورهای مختلف در زمینه اخذ ویزای کاری ارمنستان نیز مقاله قرار دهیم یک مقاله مرجع را برای شما دوستان عزیز فراهم کرده ایم.

مهاجرت کاری ارمنستان ، اخذ اقامت ارمنستان از طریق کار ،اخذ ویزای کاری ارمنستان ، ویزای کار در ارمنستان ، سرمایه گذاری در ارمنستان ، کشور ارمنستان. کار در ارمنستان با توجه برای تجار مختلف می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. (آشنایی با کشور ارمنستان)

اخذ اقامت ارمنستان از طریق ویزای کار

جمهوری ارمنستان کشوری است در جنوب کشور گرجستان و شمال ایران که با داشتن یازده استان، دارای جمعیتی در حدود سه میلیون نفر است. بیش از 90 درصد مردم این کشور، ارمنی و کمتر از یک درصد آن، روس هستند. شهر ایروان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت، پایتخت ارمنستان است.

ارمنستان اقتصادی رو به رشد دارد و در بخش‌های خدماتی بسیاری نیز دارای موقعیت‌های مناسب شغلی است. بازار کار این کشور باعث شده تا مهاجرین زیادی به دنبال فرصت‌های شغلی مناسب در این کشور باشند.

گرایش های کاری در حال توسعه ‏ای مانند دارو‏سازی، معدن کاری، فلز کاری، تکنولوژی ارتباطات، ساختمان‏سازی، مهندسی مکانیک و غیره…باعث شده تا اخذ ویزای کار برای اتباع خارجی در کشور ارمنستان از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

نرخ بیکاری در کشور ارمنستان حدود 18 درصد تخمین زده می شود. حداقل حقوق و دستمزد قانونی 123 دلار در هر ماه تعیین می شود و متوسط ​​حقوق ماهانه حدود 390 دلار می باشد.

عموما دارنده ویزای ارمنستان مجاز به کار در ارمنستان نمی باشد، مگر این که مجوز کار داشته باشد.  متخصصین خارجی، صاحبان کسب و کار، مدیران و برخی از دسته های کارگران از شرایط مجوز کار معاف هستند.  انتقال کارکنان (ماهر یا غیر واجد شرایط) مستلزم اخذ مجوز کار و در صورت لزوم مجوز اقامت موقت است.

در ارمنستان، برای اخذ مجوز کار، تمایزی بین انتقال درون شرکتی، استخدام محلی یا استخدام قراردادی وجود ندارد. مجوز کار باید از طرف کارفرما به صورت قانونی درخواست شود و برای قرارداد استخدامی با زمان مشخص صادر شود.

مجوز کار دارای یک مدت مشخص است و از لحظه ای که مجوز کار اعطا
می شود، فرد خارجی می تواند در ارمنستان کار کند. پس از اخذ مجوز کار، فرد خارجی بایستی درخواست مجوز اقامت موقت را در اداره گذرنامه و پلیس در ایروان ارائه دهد. درخواست باید همراه با اسناد و مدارک لازم، از جمله نتایج آزمایش پزشکی باشد. کارت اقامت موقت در حدود 30 روز از تاریخ درخواست صادر می شود.

در حال حاضرطبق مقررات موجود، اخذ مجوز کار تنها 13 روز کاری بطول
می انجامد. کارفرما یا کارمند بایستی هزینه دریافت مجوز کار AMD 25،000 یا حدود 52 دلار و در صورت لزوم مجوز اقامت موقت (AMD 105،000 یا حدود 219 دلار را پرداخت کند.

دولت ارمنستان هنوز یک محل مشخص را  برای  سیستم اقامت از طریق  اخذ  مجوز کار برای اتباع خارجی قرار نداده است. بنابراین، در حال حاضر هیچ سهمیه ای یا  آزمونی مشخص برای  بازار کار اتباع خارجی و محدودیت های دیگری در استخدام کارکنان خارجی وجود ندارد.

اخذ اقامت ارمنستان از طریق ویزای کار
اخذ اقامت ارمنستان از طریق ویزای کار

مراحل اقامت از طریق کار در ارمنستان

فرد خارجی وقتی از سوی کارفرمایی از ارمنستان استخدام می شود، با مدت یک سال کار در ارمنستان می تواند اقامت به صورت موقت را دریافت کند، و یا اینکه فردی  با سرمایه گذاری، خرید و یا اجاره ملک و مستغلات در ارمنستان، باید بتواند ثابت کند که توانایی کسب درآمد سالانه در این کشور را دارد و یا  پول سپرده در یک بانک دارد می تواند یک سال اقامت موقت بگیرد و پس از گذشت ۳ سال از اقامت خود برای اقامت دائم اقدام کند و همچنین با اقامت دوسال دیگر برای اخذ پاسپورت ارمنستانی اقدام داشته باشد.

دریافت اقامت دائم برای اتباع خارجی در صورتی امکانپذیر است که یکی از شرایط زیر را داشته باشند:

کارآفرینی و  انجام کسب و کار در ارمنستان

همسر، پدر و مادر، کودک، خواهر یا برادر، پدربزرگ یا مادر بزرگ و نوه شخص، یک شهروند ارمنی باشد و یا دارنده اجازه اقامت دائم با حداقل سه سال اقامت در این کشور و با منابع کافی مالی و مسکن باشد.

برای اقامت  از طریق کار در ارمنستان، فرد خارجی باید حتماً یک مسکن یا محل اقامت و گردش مالی در حساب بانکی خود داشته باشد. اجازه اقامت ویژه ای نیز وجود دارد که طی آن ممکن است توسط رئیس جمهور ارمنستان به افراد خارجی با تبار ارمنی که فعال در فعالیت های اقتصادی، کاری و یا فرهنگی در ارمنستان  هستند، اعطا  شود.

برای اخذ شهروندی ارمنستان پس از کار، فرد باید به طور دائم سه سال در ارمنستان اقامت داشته باشد و با زبان ارمنی و قانون اساسی ارمنستان آشنا باشد.

مدارک لازم برای اخذ مجوز کار:

* پاسپورت معتبر از متقاضی

* فتوکپی پاسپورت متقاضی و وضعیت بیوگرافی وی

* دو عکس پاسپورتی از متقاضی

* دو نسخه کامل ازفرم درخواست برای اخذ مجوز کار

* گواهی پزشکی با تأییدیه وضعیت سلامتی

* نامه از کارفرمایی در ارمنستان با اطلاعیه پیشنهاد کار، موقعیت شغلی و دستمزد متقاضی (روزانه،هفتگی یا ماهانه) در سمت کاری پیشنهادی

* گزارشی از پلیس  از شهر و محل اقامت متقاضی

* گزارشات سوء پیشینه از پلیس کشور محل اقامت متقاضی

* اثبات داشتن بلیط بازگشت و اثبات بودجه برای بلیط بازگشت

* هزینه های پرداختی برای درخواست مجوز کار

* گواهی ازدواج متقاضی در صورت لزوم

* دو نسخه تصدیق نامه شغلی

* سه نسخه کتبی از پست های شغلی متقاضی

* برای ویزای توریستی، تمدید مدت اقامت متقاضی در ارمنستان برای پوشش زمان انتظار

* نامه های مالی بانکی و گواهی ثبت نام متقاضی در صورتیکه خود کارمند باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در کشور ارمنستان مقاله “تحصیل در ارمنستان” را مطالعه فرمایید.

در صورتی که تمایل دارید برای دانشگاه های برتر کشور ارمنستان اقدام نمایید، موسسه آتیه آفرینان ایرانیان شما را در این زمینه همراهی می نماید.برای کسب اطلاعات تکمیلی تر و دریافت مشاوره اولیه رایگان می توانید با موسسه تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی ارمنستان ، تابعیت و اقامت کاری در ارمنستان را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه ویزای کاری ارمنستان می توانید با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button