مهاجرت اقامت کاری ایتالیا یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نموده است. در این مقاله می خواهیم شرایط مهاجرت اقامت کاری ایتالیا را بررسی کنیم و به مدارک مهاجرت اقامت ایتالیا از طریق کار اشاره کنیم. همچنین به سوالاتی درباره قوانین مهاجرت به ایتالیا از طریق کار و مراحل درخواست برای اخذ ویزای کار در ایتالیا توضیحاتی کافی و دقیق به شما عزیزان ارائه می دهیم.

اگر قصد مهاجرت به ایتالیا را دارید، اقامت ایتالیا از طریق کار می تواند راهی مطمئن برای مهاجرت باشد. این کشور توسعه یافته به روش های مختلفی اجازه کار و کاریابی به افراد می دهد. همچنین قوانین مهاجرت به ایتالیا پیچیدگی های مخصوص به خود دارد.
این مقاله توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تالیف شده است. امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و پاسخ سوالات خود را در رابطه با مهاجرت اقامت کار ایتالیا می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

🔊 پادکست شرایط کار در ایتالیا 🔊

مهاجرت اقامت کاری ایتالیا و شرایط عمومی آن

ایتالیا یکی از کشورهای پیشرفته است که در جنوب اروپا واقع شده است. آب و هوای معتدل فصلی مطبوع و مدیترانه ای و تنوع جوی به همراه محیط آرام و لذت بخشی که در شهرهای ساحلی و کوهستانی ایتالیا به وجود آورده است، عامل مهمی در جذب و افزایش مهاجران بسیاری به ایتالیا شده است. مهاجرت به ایتالیا یکی از شیوه های اقامت در اروپا است. رشد و پیشرفت صنایع این کشور، ایتالیا را به یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا تبدیل کرده است.

ایتالیا، کشوری است به صورت یک شبه جزیره که پایتخت آن، شهر تاریخی رم است. جزیره های سیسیل و ساردنی، دو جزیره معروف ایتالیا در نزدیکی سواحل دریایی مدیترانه هستند. امروزه ایتالیا کشوری توسعه ‌یافته ‌است که از اصلی ترین قدرت های اقتصادی در دنیا و همچنین در بین کشورهای دنیا هشتمین کشور از لحاظ تولید نا خالص داخلی محسوب می شود.
کشور ایتالیا توانسته است با جمعیت حدود 60 میلیون نفر رتبه پنجم پر جمعیت ترین کشور در بین کشور های اروپا را کسب کند و به عنوان بیست و سومین کشور پر جمعیت در دنیا به حساب می آید و زبان رسمی حاکم در آن ایتالیایی است.

سالانه افراد زیادی به علت شرایط اقتصادی مناسب این کشور مطابق قوانین مهاجرتی به ایتالیا مهاجرت می کنند، اقتصاد ایتالیا در بخش های مختلفی فعال است، کشاورزی و صادرات محصولات، رشد بسیاری داشته است و شرکت های خصوصی با فعالیت در بخش شمالی این کشور موجب توسعه اقتصادی بیشتری شده است. صنایع غذایی، مواد شیمیایی، مد و پوشاک، آهن آلات و صنعت توریسم از مهم ‌ترین بخش‌ هایی است که اقتصاد ایتالیا را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

مهاجرت اقامت کاری ایتالیا و شرایط عمومی آن
مهاجرت اقامت کاری ایتالیا و شرایط عمومی آن

مهاجرت کاری به ایتالیا و ویزای کار در ایتالیا

بسیاری از افرادی که متقاضی برای مهاجرت به یکی از کشورهای اروپایی هستند، مهاجرت از طریق اخذ ویزای کاری را مد نظر دارند. این نوع مهاجرت شرایط ویژه ای دارد. به همین منظور برای افرادی که قصد دارند از طریق ویزای کاری برای اخذ اقامت اقدام نمایند، توصیه می شود تا با مشاورین مجرب موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان که در این زمینه تخصص و تجربه دارند، صحبت نموده و از راهنمایی هایشان بهره مند گردند.

مهاجرت به کشور ایتالیا از طریق اخذ ویزای کاری، یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور است. به طور کلی ماهیت اخذ ویزای کاری این کشور از نظر اصول اولیه و درخواست ویزا و ارائه مدارک، شباهت بسیار زیادی به کشورهای دیگر اتحادیه اروپا دارد. روال اخذ این ویزای کار ایتالیا به این صورت است که متقاضیان برای اخذ ویزای کار ابتدا باید یک پیشنهاد شغلی (Job Offer) از یک کارفرمای ایتالیایی داشته باشند.

روال اخذ ویزای کار ایتالیا

در حالت کلی افرادی که قصد مهاجرت کاری به ایتالیا دارند، لازم است به این نکته توجه داشته باشند که روال اخذ این نوع اقامت، نیازمند داشتند شخصی به عنوان کارفرما در کشور ایتالیا است. کارفرما باید برای شما پیشنهاد کاری بفرستد که این نوع اقدام نیز خود دارای قوانین سخت و پیچیده ای است.
کارفرما در ابتدا باید در روزنامه و اینترنت به مدت 3 ماه آگهی استخدام دهد، اگر در کشور ایتالیا برای این سمت شغلی کارجویی پیدا نشد، باید دوباره به مدت 3 ماه در کل اتحادیه اروپا که شامل 28 کشور است درخواست ارسال نماید. در صورتی که باز هم کارجویی پیدا نشد، کارفرما می‌تواند برای فرد مورد نظر خود درخواست کار را ارسال نماید.

با توجه به این که روال اخذ ویزای کاری مقداری پیچیده است، به متقاضیان پیشنهاد می شود که در ابتدا برای ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند و پس از اتمام دوره تحصیلی خود، ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند.
در مدت زمان تحصیل نیز در کشور مورد نظر امکان کار به صورت پاره وقت وجود دارد. این اجازه کار، فرصت مناسبی برای آشنا شدن با شرایط کاری کشور ایتالیا است. همچنین این امکان را به شما می دهد تا با کارفرمایان به صورت مستقیم در ارتباط بوده و به آسانی کار مورد نظر خود را پیدا کنید.

لازم به ذکر است، اشخاصی که موفق به دریافت ویزای کار ایتالیا می شوند، پس از گذشت 5 سال کار در ایتالیا و پرداخت مالیات و حق بیمه به دولت ایتالیا، می توانند درخواست اقامت دائم ایتالیا را از دولت داشته باشند. برای دریافت پاسپورت ایتالیایی، پس از گذرندان مراحل ذکر شده، افراد می توانند پس از 10 سال با رعایت کردن شرایط و الزاماتی همچون عدم ارتکاب به جرم و جنایت در مدت اقامت در ایتالیا و ادغام در جامعه و یادگیری زبان ایتالیایی، پاسپورت ایتالیایی خود را دریافت کنند.
با توجه به اینکه اقامت و تابعیت تفاوت هایی با یکدیگر دارند، این مورد انتخاب روش مهاجرتی را پیچیده می کند که دارای جزئیاتی هستند که نیاز به دقت کافی دارند. به همین منظور پیش از اقدام برای مهاجرت بهتر است از وکلای مجرب مهاجرتی برای مهاجرت به ایتالیا، مشاوره دریافت کرد.

روش دیگر اخذ ویزا کار در ایتالیا از طریق بلوکارت اروپا

بلوکارت (Blue Card) یا کارت آبی یکی از بهترین انواع اقامت دائم در اتحادیه اروپا است. درواقع بلو کارت اتحادیه اروپا یک اجازه اقامت و همچنین ارائه حقوق اقتصادی و اجتماعی برای اتباع خارجی واجد شرایط است که برای کار در یک کشور اتحادیه اروپا اقامت دارند.

امکاناتی که بلوکارت در اختیار اشخاص می گذارد این است که در یک کشور خاص از اتحادیه اروپا برای کار وارد شوند و بمانند. این کارت ورود متخصصان بسیار ماهر خارجی را در اتحادیه اروپا آسان می‌کند. این مطلب توسط موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تهیه شده است و کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعا و قانونا مجاز نیست.

اخذ ویزا کار در ایتالیا از طریق بلوکارت اروپا
اخذ ویزا کار در ایتالیا از طریق بلوکارت اروپا

اخذ ویزا کار در ایتالیا پس از تحصیل

یادآوری این نکته دارای اهمیت است که بعضی از راه های مهاجرت به ایتالیا مانند تحصیل به طور مستقیم منجر به اخذ اقامت دائم نمی شوند و فرد لازم است در مدت تحصیل خود از راه دیگری همچون کار پیدا کردن در این کشور اقامت دائم را دریافت نماید.

بعد از فارغ التحصیلی در کشور ایتالیا، افراد می توانند برای مدت زمان حداقل 6 ماه ویزای تحصیلی خود را تمدید کنند و یا برای تبدیل آن به انواع دیگر ویزاهای اقامتی ازجمله ویزای کار اقدام نمایند. از شروط اقدام برای اقامت دائم کشور ایتالیا حداقل ۵ سال زندگی در این کشور خواهد بود که 2 سال آن باید با کار و پرداخت مالیات باشد و از زمان ورود فرد به خاک این کشور و اخذ کارت اقامت این مدت محاسبه خواهد شد.
یافتن کار یکی از موثرترین کارها جهت اخذ ویزا ایتالیا است که پس از اخذ اقامت ایتالیا از طریق کار نسبت به اخذ تابعیت یا پاسپورت ایتالیا اقدام می شود.

تبدیل ویزای مخصوص تحصیل به کاری در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا یکی از روش‌های مناسب جهت افزایش شانس یافتن کار در کشور ایتالیا است. افرادی که از طریق تحصیل وارد این کشور می شوند، می توانند در صورت داشتن شرایط تا سقف 20 ساعت در این کشور کار کنند.
پس از پایان تحصیلات در ایتالیا، دولت این کشور بر اساس قوانین به مهاجرین خارجی مجوز می دهد تا به مدت یک سال در خاک این کشور بمانند و به کار مناسب خود را جستجو کنند.

در ایتالیا به 4 روش می توان برای یافتن کار مناسب اقدام نمود که عبارتند از:

4 روش یافتن کار در ایتالیا
4 روش یافتن کار در ایتالیا

مدارک مهاجرت اقامت کاری به ایتالیا

متقاضیان برای اخذ ویزای کار کشور ایتالیا نیاز به تهیه مدارک مورد نیاز سفارت آن کشور را خواهند داشت. علاوه بر این، اخذ مجوز اقامت از طریق کار و اقامت و زندگی در ایتالیا نیز در صورتی امکان پذیر است که متقاضیان، مدارک و اسناد مورد نیاز را به صورت کامل و بدون نقص و با چیدمان دقیق همان طوری که مورد تایید سفارت باشد به سفارت ایتالیا در محل سکونت خود ارائه دهند.
با توجه به این موارد، مدارک لازم مهاجرت به ایتالیا جهت اخذ ویزای کار در ایتالیا طبق موارد زیر است:

  • پاسپورتی که دارای حداقل 6 ماه اعتبار باشد
  • عکس پاسپورتی
  • رزومه کاری دقیق
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • اثبات محل اقامت در ایتالیا
  • گواهی ازدواج در صورت متأهل بودن و ترجمه با ایتالیایی
  • قرارداد کاری منعقد شده با کارفرمای ایتالیایی (شروع به کار، مدت قرارداد، میزان حقوق و مزایا، بیمه و مالیات و غیره) این قرارداد حتما باید توسط فرد متقاضی امضا شده باشد
  • اثبات تمکن مالی از بانک (صورت حساب بانکی حداقل در 6 ماه گذشته)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه رزومه و مدارک تحصیلی یا تخصصی
  • ارائه پرونده تکمیل شده از سوی کارفرما به کنسولگری
  • گواهی سلامت
  • بیمه
  • پرداخت هزینه مربوط به صدور ویزا (116 یورو)

پس از ارائه این مدارک به سفارت، کادر مربوطه به درخواست افراد رسیدگی می کنند و پس از قبول و تایید، نسبت به اخذ ویزای کاری متقاضی دستورات لازم را صادر می کنند. افراد نیز بر اساس کاری که پیدا کرده اند، از این طریق کارت اقامت کاری ایتالیا را دریافت خواهند نمود.

شرایط مهاجرت اقامت کاری ایتالیا از طریق اخذ ویزای کار

متقاضیان بین المللی کار در ایتالیا با تسلط به زبان ایتالیایی و داشتن تجربه و مهارت های کافی و تحصیلی می توانند با مشاوره و روشی مناسب به دنبال فرصت های شغلی باشند. همان‌طور که پیش تر به آن اشاره شد بخش های شمالی کشور مرکز تجمع شرکت ها و صنایع مختلفی است که بازار کار را رونق بیشتری بخشیده است.
به همین منظور متقاضیان کار در ایتالیا می توانند به جستجوی شغل مورد نظر خود در این بخش بپردازند. بخش های صنعت و خدمات، جایگاه ارزشمندی در بازار کار در ایتالیا دارند.

از آنجا که ایتالیا کشوری با تمدن و تاریخی پربار است و از جاذبه های دیدنی و باستانی بسیاری برخوردار است، گردشگری نیز جزو یکی از قطب های مهم اقتصادی این کشور زیبا رقم خورده است و همه ساله از سراسر جهان متقاضیان زیادی جذب این کشور می شوند.

به طور کلی قوانین کار در ایتالیا برای کارمندان و کارگران به این صورت است که به طور متوسط ​​39 ساعت در هفته کار می کنند و میانگین حداکثر هفته کاری 40 ساعت و 8 ساعت اضافه کاری است. روزهای کاری معمولا از دوشنبه تا جمعه از ساعت 8 صبح تا 1 بعد از ظهر است، یک ناهار دو ساعته و بعد از آن ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر کار می کنند.

شرایط مهاجرت اقامت کاری ایتالیا از طریق اخذ ویزای کار
شرایط مهاجرت اقامت کاری ایتالیا از طریق اخذ ویزای کار

انواع مهاجرت اقامت کاری ایتالیا از طریق اخذ ویزای کار

تعداد افرادی که از کشورهای خارج اتحادیه اروپا برای کار در ایتالیا به این کشور می آیند در چند سال اخیر رشد روز افزونی داشته است. بسیاری از آنان به عنوان نیروی های متخصص و برخی دیگر نیز بر اساس مجوزهای موقت کار به ایتالیا می آیند. جدا از نوع قرارداد کاری که بین یک کارگر خارجی و یک کارفرمای ایتالیایی بسته می گردد، اجازه کار الزامی است.

در اکثر موارد این نوع مجوزها باید توسط کارفرما گرفته شوند. بیشتر اجازه کارهای صادر شده طبق قوانین ایتالیا برای مدت حداقل 3 ماه و حداکثر دوره زمانی 2 سال است که قابل تمدید هم هستند.

انواع ویزای کار در ایتالیا موارد زیر را شامل می شود:

  1. مجوز کار فصلی که در دو زمینه کشاورزی و گردشگری داده می شود معنی آن این است که یک کارفرمای ایتالیایی که در یکی از این دو صنعت کار می کند می‌تواند بر اساس ویزای اشتغال فصلی خود، نیروی کار خارجی استخدام کند. به همین منظور، این شرکت باید درخواست خود را به وزارت کشور ارسال کند تا براساس آن، ویزای نیروی خارجی را که می خواهد وارد ایتالیا شوند، صادر شود. دانستن این نکته بسیار مهم است که اجازه کار فصلی دارای مدت اعتباری از 20 روز تا 3 ماه است.
  2. در مقابل اجازه کار فصلی، اجازه کار موقت است که مدت اقامت نامعلوم را در اختیار متقاضی قرار می دهد. این نوع اجازه کار یکی از بهترین نوع ویزا در بین متقاضیان کاری بین المللی است. کسانی که بر اساس اخذ ویزای موقت کاری در ایتالیا زندگی و کار کرده اند پس از 5 سال می توانند برای مجوز طولانی مدت اقدام نمایند. نکته قوت مهم مجوز طولانی مدت این است که اگر کارمند خارجی ایتالیا را ترک نماید، اجازه دارد دوباره بدون ویزا وارد ایتالیا شود.
  3. ویزای اشتغال باید توسط کارفرما پیگیری و به دست آید. برای این منظور، کارفرما می‌بایست از اداره مهاجرت (nulla osta) مجوز را دریافت کند. موارد زیر توسط کارفرما باید انجام شود:
  4. کارفرما باید یک قرارداد کار با مدت معین یا نامحدود را برای کارمند خود تضمین نماید.
  5. اسکان کارگر خارجی بر عهده کارفرما است.
  6. کارفرما باید پس از اتمام قرارداد کار، هزینه های زندگی کارمند خارجی خود را بپردازد.
  7. اعتبار مجوز اشتغال برای حداکثر 2 سال است.

شایان ذکر است ویزای خود اشتغالی مخصوص کارآفرینان خارجی است که می خواهند به ایتالیا مهاجرت کنند. این ویزا به آن‌ها حق انجام انواع مختلف کار را می دهد. مجوز کاری می‌تواند به اتباع بیگانه اجازه می دهد تا زمانی که قرارداد کار نامحدود منعقد شده را در اختیار دارند خود اشتغالی داشته باشند. این نوع مجوز کار ایتالیایی برای حداکثر مدت 2 سال صادر می شود.

کار در ایتالیا و نرخ بیکاری در ایتالیا

بسیاری از متقاضیان تصور می کنند برای مهاجرت کاری به ایتالیا از طریق ویزای کار، یافتن کار در ایتالیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی ساده تر هست؛ اما باید به این نکته توجه نمود که با توجه به افزایش رشد نرخ بیکاری در ایتالیا، تنها در رشته ها و مهارت های خاصی امکان در خواست اشتغال است.
لذا آن دسته از متقاضیانی که مهاجرت به ایتالیا از طریق کار را مد نظر خود قرار داده اند، باید با مشاوره نیازمندی های کاری این کشور را به خوبی بررسی نمایند تا در یکی از این نیازمندی ها که دارای رزومه مناسب و سوابق کاری و تحصیلی مفیدی هستند کار پیدا کنند.

یکی از اصلی ترین دلیل مهاجرت افراد به کشورهای صنعتی و بزرگ مانند ایتالیا را می توان کسب درآمد بالا و یافتن شغلی مناسب مطرح کرد. در نتیجه کشورهای بزرگ و صنعتی مورد تقاضای اشخاص زیادی هستند. بنابراین با در نظر گرفتن شرایط موجود در اتحادیه ی اروپا در حقیقت مهاجرت کاری به کشورهای اروپایی امکان پذیر نیست به غیر از شرایط خاصی که خود آن کشور نیاز به نیروی کار داشته باشد.

به سبب رکود اقتصادی در کشورهای جنوب اروپا نظیر کشور ایتالیا ثبات شغلی محدودیت پیدا کرده است. همچنین نرخ بیکاری هم از طرفی بالا می باشد و نمی توان از اخذ کسب و کار و درآمد اطمینان حاصل کرد. چون شهروندان این کشور در یافتن شغل با موانع روبرو می باشند و حتی در بعضی از موارد مردم خود ایتالیا کشورهای همسایه را مقصدی برای یافتن شغل مناسب خود انتخاب و مهاجرت کاری می کنند. کار در ایتالیا دارای ویژگی های خاص خود را دارا می باشد.

کار در ایتالیا و نرخ بیکاری در ایتالیا
کار در ایتالیا و نرخ بیکاری در ایتالیا

کار در ایتالیا و مشاغل مورد نیاز 2022 ایتالیا

آگاهی از مشاغل مورد نیاز در کشور ایتالیا در پیدا کردن کار در این کشور کمک بسیاری به افراد می کند. متقاضیانی که قصد کار در کشور ایتالیا را دارند بهتر است از قبل با لیست مشاغل مورد نیاز در این کشور آشنایی داشته باشند و چنانچه حیطه کاری آن ها متناسب با این مشاغل بود برای کار در این کشور اقدام نمایند. افرادی که در مشاغل ذیل دارای تخصص و تحصیلات دانشگاهی هستند می توانند جهت کار در ایتالیا اقدام نمایند.

طبق گزارش های سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، شغل هایی که در حال حاضر به علت کمبود مهارت و توانایی پر تقاضا هستند و دارای بازار کار مناسب تری نسبت به سایر مشاغل هستند، به شرح زیر است:

  • رشته های کامپیوتر
  • آموزش و پرورش
  • الکترونیک
  • مکانیک
  • ریاضیات و محاسبات
  • معماران و طراحان سازه
  • متخصصین LAN و شبکه
  • مددکاری اجتماعی و روانشناسی
  • سونوگرافی
  • خودرو
  • ارتباطات مخابراتی
  • بیمه
  • ساخت انیمیشن
  • متخصصان ICT و IT
  • مهندسی فرآیند و مدیریت بحران
  • مدیریت بازرگانی و صنعتی
  • مشاغل مربوط به سلامت و بهداشت
  • توسعه دهندگان نرم افزار و تحلیلگران سیستم
  • متخصصان تدریس و آموزش
  • مدیران آموزش و دبیران با تجربه
  • متخصصان مارکتینگ
  • برنامه نویسان اپلیکیشن cross-platform

با توجه به این که عموم مردم کشور ایتالیا به زبان انگلیسی مسلط نیستند، یا در کل زبان انگلیسی نمی دانند، بنابراین بعید است که افراد بتوانند بدون داشتن درک قوی زبان ایتالیایی کار مناسبی پیدا کنند.
اما باید این نکته را هم در نظر داشت که داشتن توانایی و مهارت دانستن زبان انگلیسی به ویژه درزمینه گردشگری و آموزش بسیار ارزشمند خواهد بود. زیرا که کشور ایتالیا به سبب توریست فراوانی که دارد می‌تواند گزینه های شغلی خوبی را نیز در پی داشته باشد.

کار در ایتالیا و نحوه کاریابی در ایتالیا

کشور ایتالیا در رده کشور های ارائه دهنده ویزای جستجوی کار نیست در صورتی که کشورهای بسیاری ویزایی با عنوان ویزای جستجوی کار برای اتباع خارجی دارند که به کمک آن افراد می توانند با حضور در خاک کشور مورد نظرشان، به مدت شش ماه در جستجوی کار مناسب برای خود باشند.
به همین دلیل پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب از راه دور امری بسیار دشوار است که می توان با مشاوره گرفتن از افراد مجرب در این زمینه به سهولت کار کمک شایانی کرد. همان‌طور که در بالا گفته شد برای مهاجرت به ایتالیا از طریق کار افراد باید کارفرما داشته باشند و برای اینکه بتوانند کارفرما پیدا کنند باید رزومه قوی در حیطه کاری خود داشته باشند تا بتوانند برای کارفرما ارسال کنند.

سیستم کاریابی ایتالیا به صورت آنلاین امکاناتی را در اختیار متقاضیان قرار می دهد تا بتوانند برای شغل مورد نظرشان اقدام نمایند. به همین منظور کشور ایتالیا، موسسات کاریابی معتبری دارد تا به افراد راهنمایی های لازم را در جهت یافتن شغل مناسب یاری رسانند. متقاضیان کار در ایتالیا می توانند برای یافتن کار مناسب، قبل از مهاجرت به این کشور رزومه کاری خود را برای یکی از موسسات فعال درزمینه کاریابی ارسال کنند.

کلیه این مدارک باید مطابق قوانین کاری به زبان ایتالیایی فرستاده شوند، غیر از مواردی که زبان انگلیسی را هم مورد قبول قرار داده باشند. داشتن تخصص بالا، رزومه قوی و تحصیلات آکادمیک مهمترین اصل در پیدا کردن شغل مطلوب و کار در ایتالیا است.

کار در ایتالیا و نحوه کاریابی در ایتالیا
کار در ایتالیا و نحوه کاریابی در ایتالیا

کار در ایتالیا و موسسات کاریابی در ایتالیا

در ابتدای کار برای پیدا کردن شغل در این کشور بهتر است افرادی که شهروند کشورهای اروپایی نیستند برای کاریابی در حد متوسط زبان ایتالیایی را بدانند. البته متقاضیان در برخی از مشاغل تخصصی و علمی و مهندسی با توجه به خاص بودن این رشته ها می توانند با زبان انگلیسی هم مشغول به کار شوند.
این موسسات با توجه به رزومه شخص و فرصت های شغلی موجود، پیشنهاد های شغلی را بررسی کرده و بهترین های آن را به شخص ارائه می دهند.
سایت های کاریابی فعال و معتبر کاریابی ایتالیا و بین المللی به شرح زیر است:

  • Workopp
  • Adami & Associati
  • Manpower
  • Inditex
  • Michael Page
  • EURES Job search
  • glassdoor
  • linkdin
  • jobOnline
  • Monster
  • Indeed
  • Cicca Lavoro
  • Jobs in Milan
  • Reed – Jobs In Italy
  • The Local Italy
  • Total Joba

موسسات کاریابی محلی این کشور زیر نظر وزارت کار و رفاه اجتماعی ایتالیا اداره می شوند. متقاضی کاریابی می توانند با مراجعه و ثبت نام در این مراکز اقدام به یافتن شغل مورد نظر خود کنند. برخی از موسسات کاریابی عبارتند از:

موسسات کاریابی در ایتالیا
موسسات کاریابی در ایتالیا

کار در ایتالیا و بررسی ویزای همراه

دولت ایتالیا برای افرادی که از خارج از اتحادیه اروپا برای کار به کشور ایتالیا مهاجرت می کنند و همسر و فرزندان زیر 18 سال دارند و می خواهند به عنوان همراهشان به کشور ایتالیا آمده و در کنار وی باشند، امکاناتی را در نظر گرفته است تا این افراد هم بتوانند خانواده خود را تحت عنوان ویزای همراه با خود بیاورند.

بر اساس قوانین ایتالیا، اعضای خانواده هر متقاضی در ابتدا برای الحاق در ایتالیا این امکان را دارند که برای ویزای اقامت موقت همراه درخواست ارسال کنند تا در سفارت ایتالیا در کشور مبدا که متقاضی شهروند یا مقیم آنجا هست رسیدگی گردد.
بر اساس قوانین ویزای همراه این کشور، اقامت موقت همراهان تا پایان اعتبار مجوز اقامت فردی ویزای کار را دریافت نموده است، صادر می شود.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای همراه ایتالیا

مدارکی که شخص جهت اخذ ویزای همراه ایتالیا باید به سفارت ایتالیا ارائه دهد، از این قرار است:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا (درخواست اقامت موقت ایتالیا) این فرم باید قبل از ارسال به زبان ایتالیا تکمیل و امضا شود
  • ارائه 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید با پس زمینه سفید تمام رخ
  • پاسپورت متقاضی به همراه پاسپورت شخص و یا اشخاص همراه (معتبر حداقل به مدت 6 ماه)
  • ارائه تمکن مالی کافی و مناسب (حقوق متقاضی کار در ایتالیا باید پوشش دهنده زندگی برای خانواده وی باشد)
  • اثبات محل سکونت (در محلی مشخص در کشور ایتالیا)
  • اثبات رابطه خانوادگی (ارائه اسناد اداری مانند سند ازدواج، گواهی تولد فرزندان و غیره که نشان‌ دهنده و ثابت کننده رابطه‌ خانوادگی به حساب می آید.)
  • عدم سوء پیشینه
  • ارائه رسید از پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای همراهان ایتالیا
  • ارائه مدارک مجوز اقامت ایتالیا (مدارک درخواست دهنده اصلی شامل کپی اسناد شهروندی اروپا یا اتحادیه اروپا و یا گذرنامه با اعلان درخواست همراهی اعضای خانواده در ایتالیا و سوگند نامه‌ داشتن پیش ‌نیاز های تعیین ‌شده توسط قانون کشور ایتالیا است)

کار در ایتالیا و بررسی ویزای همراه
کار در ایتالیا و بررسی ویزای همراه

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در ایتالیا

لازم به ذکر است، اشخاصی که موفق به دریافت ویزای کار ایتالیا می شوند، پس از گذشت 5 سال کار در ایتالیا و پرداخت مالیات و حق بیمه به دولت ایتالیا، می توانند درخواست اقامت دائم ایتالیا را از دولت داشته باشند.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش‌ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و تابعیت و اقامت کاری در ایتالیا را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال می توانید با ما در ارتباط باشید.

سخن پایانی مهاجرت اقامت کاری ایتالیا

ویزای کار ایتالیا و شرایط اخذ آن، در این مقاله مورد بررسی قرار گفت. از آنجا که اقامت ایتالیا به سبب استانداردهای بالای زندگی در این کشور، افراد بسیاری را مجذوب خود کرده است به همین جهت بر آن شدیم پیرامون مسائل مهم راجع به ویزای کار ایتالیا و کار در ایتالیا مطالبی را مورد مطالعه و بررسی قرار دادیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد.
نرخ بیکاری، لیست مؤسسات کاریابی ایتالیا، مشاغل مورد نیاز 2021 ایتالیا، میزان دستمزد و نکات مربوط به قوانین و شرایط کاری ایتالیا و اخذ ویزای کار ایتالیا از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی، تابعیت و اقامت کاری در کشور ایتالیا را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و به روز یا داشتن هر گونه سوال در زمینه مهاجرت به ایتالیا از طریق ویزای کار می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفن دریافت نمایید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریابید.

سوالات متداول در زمینه کار در ایتالیا

✳️ روش های یافتن کار در ایتالیا چیست؟

1. استفاده از آشنایان که مناسب ترین روش کاریابی در ایتالیا است.
2. استفاده از سایت های کاریابی
3. استفاده از آژانس های کاریابی رسمی در ایتالیا
4. استفاده از مراکز معرفی نیروی کار در شهرهای مختلف کشور ایتالیا

✳️ ویزای اشتغال باید توسط چه کسی پیگیری شود؟

ویزای اشتغال باید توسط کارفرما پیگیری و به دست آید. برای این منظور، کارفرما می‌بایست از اداره مهاجرت (nulla osta) مجوز را دریافت کند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
بورسیه تحصیلی ایتالیا بورسیه تحصیلی ایتالیا

بورسیه تحصیلی ایتالیا یکی از روش های جذاب مهاجرت به این کشور است. گاهی اوقات ممکن است متقاض...

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

ایتالیا به داشتن برخی از بهترین دانشکده‌های پزشکی در اروپا افتخار می‌کند. رشته‌های پزشکی...

تحصیل در ایتالیا تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا یکی از پرطرفدارترین روشهای مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی برای ایرا...

نظرات کاربران
نیما

سلام وقتتون بخیر آیا برای کار در ایتالیا نیاز به مدرک زبان هست؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر، بله ارائه ی مدرک زبان حداقل آیلتس 6 لازم می باشد.

نسترن

سلام وقتتون بخیر من فوق لیسانس مکانیک دارم. آیا میتوانم با دریافت اقامت کاری در ایتالیا در رشته خودم در ایتالیا کار کنم؟

آتیه آفرینان

سلام وقتتون بخیر امکان مهاجرت کاری به این کشور وجود دارد اما با توجه به نرخ بیکاری در ایتالیا گزینه های آلمان ، اتریش، سوئد...پیشنهاد می شود.

حسینی

سلام ممنون برای اطلاعات کاملتون در رابطه با کار در ایتالیا

آتیه آفرینان

سلام سپاسگذارم از نگاهتون

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button