ویزای استارتاپ کانادا چه کمکی به ما می کنید؟ آیا از شرایط خوبی که این نوع ویزا دارد اطلاع دارید؟ اگر ایده جدیدی دارید و می خواهید از طریق راه اندازی یک استارتاپ، در کانادا به فعالیت شغلی هم بپردازید، می توانید از ویزای استارتاپ کانادا استفاده کنید.
ابتدا باید از سازمان های مربوطه، نامه حمایتی بگیرید و سپس برای خودتان و خانواده اقدام لازم را انجام دهید. در مراحل بعدی شما می توانید کسب و کارتان را گسترش داده و همزمان در کشوری پیشرفته زندگی کنید.

ویزای استارتاپ کانادا

استارتاپ راهی برای ورود به کانادا

ویزای استارتاپ کانادا برای همه کشورها راهی است که فرصت های شغلی ایجاد کنند. در حقیقت می توانیم بگوییم کانادا مشتاق جذب فرصت های شغلی از این روش است و برایش تسهیلاتی هم در نظر می گیرد. کانادا در نظر دارد از این طریق نخبگان سراسر دنیا را جذب نماید.

چرا استارتاپ در کانادا

کانادا در میان کشورهای مختلف، وضعیت بسیار خوبی برای راه اندازی استارتاپ ها دارد. از نظر روند انجام امور هم گرفتن ویزای استارتاپ کانادا برای هم وطنان مان گزینه خوبی محسوب می شود.

یک ایده خلاقانه لازم دارید

اگر ایده ای داشته باشید که تا به حال توسط کسی ارائه و اجرا نشده می توانید به اجرای ایده تان در کاندا فکر کنید. البته که برای انجام این کار باید مراحلش را طی کنید. ایده شما باید شرایط رشد و پیشرفت را داشته باشد و در حقیقت پتانسیل عملی شدن را داشته باشد.

پس از آن باید از سازمان های مورد تایید کانادا، تاییدیه های لازم را بگیرید. شما باید بتوانید ثابت کنید که ایده تان ارزش سرمایه گذاری را دارد. پس از گرفتن نامه ساپورت که شرایط مالی را برایتان فراهم می کند، باید مراحل لازم را در اداره مهاجرت کانادا طی کنید.

در نهایت شما می توانید برای خود و خانواده تان اقامت و تابعیت کانادا را بگیرید.

مشاوره و تماس
021-72207

شرایط ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

برای این که بتوانید ویزای استارتاپ کانادا را بگیرید باید شرایط لازم را داشته باشید.

  • داشتن آیلتس 5 ضروری است.
  • باید نامه ساپورت بگیرید.
  • می بایست حداقل یک سال سابقه تحصیل در دانشگاه را داشته باشید.
  • گواهی عدم سوء پیشینه لازم است.
  • آزمایش های متعدد پزشکی برای تایید وضعیت سلامتی تان لازم است.
  • ضروری است حداقل برای مدت 6 ماه توانایی پرداخت هزینه های زندگی برای خود و خانواده تان را داشته باشید.

پادکست راهنمای دریافت ویزای استارتاپ کانادا

خلاصه راهنمای استارتاپ کانادا را در این پادکست می توانید بشنوید:

مراحل دریافت ویزای استارتاپ کانادا

مراحل مختلفی برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا وجود دارد. برای شروع کسب و کار استارتاپی تان در کانادا لازم است این مراحل را با دقت طی کنید.

  • ابتدا باید ایده تان را به روشنی مشخص کنید. ایده شما باید جدید و خلاقانه باشد. داشتن بیزینس پلن حرفه ای ضروری است.
  • دقت کنید که داشتن یک سازمان یا مجموعه حمایت کننده برای اجرای ایده تان ضروری است.
  • خب با سازمان حمایت کننده ایده تان، توافق کرده اید؟ حالا باید نامه ساپورت را دریافت نمایید. وقتی نامه ساپورت برای شما صادر می شود، همزمان نامه تعهد برای اداره مهاجرت کانادا هم ارسال می گردد.
  • اکنون که نامه حمایت هم در دستان شماست باید مدارک لازم را تهیه کرده و درخواست ویزا برای کار و اقامت را بدهید. حدود 3 تا 6 ماه طول می کشد تا جواب درخواست شما برای ویزای کانادا کار مشخص شود. در این مدت مراحل مربوط به اقامت شما هم در جریان است.
  • در صورتی که مراحل قبلی به خوبی پیش رفته باشد، سازمان های مربوطه شروع به فعالیت بر روی پرونده شما می کنند. اطلاعات از سازمان مهاجرت و نیز سازمان حامی گرفته شده و پس از بررسی های لازم، نتایج به اداره مهاجرت ارسال می شود.
  • اکنون دیگر می توانید با فراغ بال به اقامت تان و آینده استارتاپ خود فکر کنید.

سازمان های حامی استارتاپ ها کانادا کدامند؟

این سازمان ها برای ویزای استارتاپ کانادا به سه دسته ونچر کاپیتال، انجل اینوستر و انکاباتور تقسیم می شوند.

  • ونچر کاپیتال ها ایده های بزرگتر را انتخاب می کنند که در واقع حداقل بخشی از مراحل رشد آن ها گذشته باشد. به شما توصیه می کنیم در مطرح کردن ایده خودتان با آن ها محتاط باشید. در حقیقت آنها کمی خودخواهانه با شما رفتار خواهند کرد و نگاهشان تنها به میزان پولی است که در می آورید یا درخواهید آورد.
  • انجل اینوستورها راحت تر از گروه قبلی با شما رفتار می کنند. آن ها در واقع، شرکت های متوسط و یا سرمایه گذاران شخصی هستند.

آن ها درصدی از سهام شرکت شما را دریافت کرده و در عوض کمک می کنند رو به جلو رشد کنید.

  • انکوباتورها دسته سوم از سازمان های حامی استارتاپ ها هستند که به آن ها مراکز رشد گفته می شود. آن ها با دریافت مبلغی پول، شرایط کار را برایتان فراهم می کنند. آن ها اطلاعات لازم برای شروع کسب و کار را در اختیار شما قرار می دهند. هم چنین شما می توانید در مورد راه های افزایش سرمایه هم آموزش های لازم را از انکوباتورها دریافت نمایید. کار دیگری که این دسته انجام می دهند این است که بر روند رشد شما نظارت کرده و پیشنهادات لازم را به موقع ارائه می دهند.
مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا

مفاهیمی که باید با آن ها آشنا باشید

وقتی صحبت از ویزای استارتاپ کانادا می شود، مفاهیم مختلفی مطرح می شود که خوب است با آن ها آشنا باشید.

نامه حمایتی

همان طور که در قسمت های مختلف این مطلب خوانده اید، دریافت نامه حمایتی از اولین کارهایی است که برای گرفتن ویزای حمایتی باید انجام دهید.

نامه حمایتی در واقع نشان دهنده این است که یکی از سازمان های مورد تایید کانادا، از ایده شما حمایت کرده و از نظر مالی ساپورت تان می کند. نامه حمایتی به صورت مستقیم برای شما ارسال می شود و حمایت کننده همزمان نامه ای برای اداره مهجرت کانادا هم ارسال می کند.

وقتی نامه حمایتی را دریافت کردید باید آن را در پرونده درخواست ویزای کار و اقامت دائم قرار داده و به اداره مهاجرت تحویل دهید.

منظور از گواهینامه تعهد را می دانید؟

وقتی حمایت کننده مالی، تصمیم جدی برای حمایت از شما می گیرد و نامه ساپورت را صادر می کند، همزمان نامه ای را به اداره مهاجرت هم ارسال می کند. در این نامه اعضای گروه و مشخصات طرح، مشخص می شود.

گواهینامه به صورت کلی اطلاعاتی درباره توافق بین متقاضی و سرمایه گذار را شامل می شود.

اعضای اصلی و غیر اصلی در استارتاپ

اعضای اصلی یا اعضای کلیدی، در واقع اعضایی هستند که نمی توان آن ها را از استارتاپ جدا کرد. این افراد کسانی هستند که پیش برد برنامه بدون آنها غیرممکن است. اگر افراد اصلی تایید نشوند پرونده افراد غیر اصلی هم تایید نخواهند شد.

اعضای غیر اصلی اعضایی هستند که نقش شان به انداره افراد اصلی مهم نیست. در واقع پروژه بدون این افراد هم می تواند ادامه داشته باشد. نبودن اعضای غیر اصلی نمی تواند لطمه زیادی به روند اجرای پروژه بزند.

به صورت کلی اگر افرد اصلی یا وابستگان آن ها تایید نشوند، تایید یا عدم تایید افراد غیر اصلی بی تاثیر خواهد بود.

ورک پرمیت چیست؟

ورک پرمیت همان مجوز کار است. این مجوز باعث می شود در نقش یک کارآفرین قرار داشته و برای توسعه کسب و کار خود تلاش کنید. اعتبار ورک پرمیت تنها برای یک سال است. این مجوز به شما اجازه می دهد تا وقتی که درخواست اقامت دائم تان پیگیری می شود، بتوانید در کانادا کار کنید.

این مجوز کار به افرادی داده می شود که تعهدنامه حمایت را از سازمان های معتبر دریافت کرده باشند. قبل از این که درخواست اقامت دائم بدهید باید برای این مجوز اقدام کنید البته در صورتی که واجد شرایط دریافت آن باشید.

هزینه ویزای استارتاپ کانادا چقدر است؟

طبیعی است که به فکر هزینه هایتان باشید. اگر با ونچرها و انجل اینوستورها همکاری کنید آن ها مبلغی را به کسب و کار شما تزریق می کنند و نیازی به پرداخت مبلغ از طرف شما نیست. البته که این مراکز با ایده هایی همکای می کنند که برایشان سودآوری کافی در پی داشته باشد.

برای کار با انکوباتورها باید هزینه کنید. این هزینه ها برای آموزش و منتورشیپ است. بسته به شرایط و ایده شما، مبلغی که باید به انکوباتورها بپردازید، متفاوت خواهد بود.

علاوه بر این شما باید هزینه های مربوط به رسیدگی پرونده در اداره مهاجرت را هم بپردازید. این هزینه ها شامل ورک پرمیت، جاب آفر، ورک پرمیت همسر و ویزای بازدید فرزندان است. علاوه بر آن برای اقامت دائم به ازای خودتان، همسر و فرزندان هم باید مبلغ مشخص شده ای را پرداخت کنید.

تمکن مالی چقدر مهم است؟

مهم است که بتوانید هزینه های اولیه زندگی خود و خانواده تان را در یک سال اولیه اقامت در کانادا بپردازید. میزان تمکن مالی که از شما خواسته می شود به میزانی است که هزینه های همان یک سال را بپردازید. این میزان فقط برای این است که کانادا نگرانی ای از بابت هزینه های معمول شما نداشته باشد و نباید آن را با سرمایه گذاری اشتباه بگیرید.

حداقل مبلغ لازم به عنوان تمکن مالی کافی برای افراد مجرد، متاهل و بر اساس تعداد فرزندان متفاوت خواهد بود.

نکات مهم ویزای استارتاپ کانادا

شرایط لازم برای مجوز کار کانادا

برای این که بتوانید مجوز کار برای کانادا بگیرید باید شرایط لازم را داشته باشید. این شرایط عبارت است از:

  • ضروری است که به جز استان کبک، قصد زندگی در استان دیگری از کانادا را داشته باشید.
  • می بایست هزینه توافق کارفرما را کاملا پرداخت نمایید.
  • نیاز به داشن تعهدنامه و نامه حمایت دارید.
  • تمکن مالی به اندازه هزینه های 52 هفته زندگی، مورد نیاز است.

ورک پرمیت برای همسر و فرزندان

در صورتی که برای ورک پرمیت اقدام می کنید می توانید با شرایط خاصی برای همسر و فرزندان هم اقدام کنید تا همراه تان باشند.

  • همسر شما در صورتی که بخواهد در کانادا کار کند، می تواند اقدام کرده و فرم های مربوطه را تکمیل نماید.
  • فرزندان هم می توانند برای کار یا تحصیل در کانادا اقدام نمایند.

ثبت شرکت در برنامه استارتاپ

برای انجام این کار باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • بیزینس تان باید در کشور کانادا به مرحله عملیاتی برسد.
  • حداقل باید صاحب 10 درصد حق رای در شرکت باشید.
  • هیچ شخص دیگری نباید وجود داشته باشد که 50 درصد حق رای یا بیشتر درشرکت مربوطه داشته باشد.

نظارت بر سازمان های حمایتی توسط دولت کانادا

سازمان های حمایتی خودشان تحت نظر دولت کانادا هستند. این کار از طریق فرآیند Peer Review انجام می شود. در این فرآیند، پلیس مخفی نظارت های لازم را انجام می دهد.

پلیس های مخفی استارتاپ تحت عنوان دو سازمان NACO و  CVCA فعالیت انجل و ونچر کپیتال ها را کنترل می کنند.

این فرآیند باعث می شود دولت مطمئن شود که تقلبی صورت نگرفته و معامله کاملا به صورت قانونی و با حفظ حقوق هر دو طرف صورت گرفته است.

گاهی ممکن است کنترل ها به صورت اتفاقی صورت گیرد و گاهی هم وقتی که آفیسر به هر مورد خاصی شک کند روند Peer Review شروع می شود. هدف آن است که پلیس از توافق ها و شرایط معامله آگاه شود. سرمایه گذار موظف است مدارک لازم را در اختیار پلیس مخفی قرار دهد تا همه موارد بررسی شود.

وظایف سازمان های حمایتی

سازمان های حمایتی برای ویزای استارتاپ کانادا قبل از این که نامه ساپورت را صادر کنند باید موارد مختلفی را مورد بررسی قرار دهند. همه این موارد در صورت لزوم توسط پلیس هم بررسی می شود.

  • متقاضی و صادر کننده نامه حمایتی چه توافق هایی داشته اند؟
  • سازمان های صادر کننده نامه حمیتی تا چه حدی همه موارد لازم را بررسی کرده اند؟
  • آیا تیم استارتاپ حفاظت از مالکیت معنوی استارتاپ را به خوبی پیش برده است؟
  • آیا استارتاپ در برنامه انکوباتورها شرکت کرده است؟
  • استارتاپ ایده های خوبی دارد؟ این ایده ها چقدر جای رشد دارد؟
  • وضعیت سهام به خوبی مشخص شده است؟
  • استارتاپ مد نظر به صورت قانونی در کانادا ثبت شده است؟

ویزای همراه از طریق استارتاپ

همه می دانیم که شغل و پیشرفت شغلی بخش مهمی از زندگی ماست اما بخش مهمتر خانواده و عزیزانمان هستند. کانادا سعی دارد این نیاز را در مورد همه روش های مهاجرتی مورد توجه قرار دهد.

وقتی برای ویزای استارتاپ کانادا اقدام می کنید و پذیرفته می شود همه اعضای خانواده شامل همسر و فرزندان زیر 22 سال می توانند ویزای همراه گرفته و شما را همراهی کنند.

** همزمان با شما همه اعضای خانواده هم می توانند برای اقامت دائم درخواست بدهند.

** برای متقاضیانی که از اعضای اصلی استارتاپ محسوب می شوند، درخواست ویزای کار امکان پذیر است. همسر فرد هم می تواند در کانادا کار کند و فرزندان هم اجازه تحصیل در کانادا و یا در صورت داشتن شرایط لازم، اجازه کار در کانادا را دارند.

همه استارتاپ ها موفق می شوند؟

در هیچ جای دنیا پیش فرض بر این نیست که قرار است همه استارتاپ ها موفق شوند. راه اندازی استارتاپ کلا با ریسک همراه است.

قبل از این که درخواست اقامت بدهید باید یی کار گرفته و استارتاپ را راه اندازی نمایید. شما با ویزای کار می توانید فعالیت هایتان را ادامه دهید. نحوه رشد استارتاپ شما توسط اداره مهاجرت بررسی شده و مد نظر قرار می گیرد. اگر استارتاپ تان در حال رشد باشد، شرایط برایتان خیلی بهتر پیش می رود و در غیر این صورت گرفتن اقامت دائم می تواند برایتان دشوارتر شود.

شانس شما برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا

تقاضا برای این ویزا زیاد است و از طرفی در چند سال گذشته ظرفیت آن هم کاهش یافته است. طبیعی است که در این شرایط، رقابت سنگینی را پیش رو دارید.

انتخاب ایده های درست و هوشمندانه و مشورت با متخصصان می تواند شانس شما را برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا افزایش دهد.

ویزای استارتاپ چقدر طول می کشد؟

میزان زمان لازم برای رسیدگی به هر پرونده فرق دارد. این زمان با توجه به شرایط شما و نوع ایده تان تعیین می شود. به صورت کلی می توان گفت ویزای استارتاپ کانادا حدود 2 سال برای رسیدگی به پرونده های این چنینی را باید مد نظر قرار دهید. در صورتی که قصد دارید سریع تر وارد کانادا شده و کسب و کارتان را راه بیاندازید می توانید از ویزای کار استفاده کنید.

سرمایه گذاری برای ویزای استارتاپ

آیا می دانید چقدر سرمایه گذاری برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا لازم است؟ افراد زیادی فکر می کنند در این زمینه باید سرمایه گذاری کنند. باید بگوییم که این تصور کاملا اشتباه است.

در واقع وقتی می گوییم حداقل سرمایه مورد نیاز باید تامین شود، منظورمان سرمایه ای است که گروه های حمایتی در اختیار شما قرار می دهند. این مبلغ بسته به ایده شما و نیز سازمانی که قرار است از شما حمایت کند، متفاوت خواهد بود.

می توان بیش از یک حامی داشت؟

بله شما می توانید بیش از یک حامی داشته باشید. یکی از حامیان باید نقش اصلی را بر عهده داشته باشد. در مورد میزان حداقل سرمایه گذاری و این که کدام حامی چقدر می تواند از شما حمایت کند هم بستگی دارد که حمایت کننده ها در چه گروهی جای می گیرند.

نکات مهم در مورد ویزای استارتاپ کانادا

  • هر ایده ای را نمی توانید به عنوان ایده ویزای استارتاپ کانادا ارائه دهید. ایده شما باید خلاقانه بوده و پتانسیل رشد بالایی هم داشته باشد.
  • دقت کنید که تنها به آن دسته از سازمان های حمایتی اعتماد کنید که نام شان در سایت اداره مهاجرت کانادا ذکر شده است. اینجا هم مانند هر زمینه دیگری احتمال کلاهبرداری وجود دارد. مراقب باشید ایده هایتان را برای هر مجموعه ای افشا نکنید.
  • حداکثر 5 متقاضی می توانند از طریق یک بیزینس پلن به کانادا مهاجرت کنند. ضروری است که این افراد اولا حداقل 10 درصد حق رای داشته باشند و پس از آن حضورشان برای راه اندازی ایده مد نظر، ضروری باشد. اگر یکی از این متقاضیان مورد تایید قرار نگیرد، دیگران هم همین وضعیت را خواهند داشت!
  • پرونده شما ابتدا توسط سازمان حمایتی مربوطه و پس از آن توسط اداره مهاجرت کانادا بررسی می شود. احتمال دارد یک فرد مستقل هم پرونده تان را مورد بررسی قرار دهد.
  • ایده شما تنها کافی است که خلاقانه و با قابلیت رشد بالا باشد. نیازی نیست که این ایده به تخصص های قبلی شما مربوط باشد.
  • پاسپورت و دیگر مدارک هویتی خود را به هیچ عنوان در اختیار افراد یا شرکت های نامعتبر قرار ندهید.

استارتاپ باعث اقامت دائمی می شود؟

وقتی ویزای استارتاپ کانادا را دریافت می کنید، معمولا ابتدا به شما ویزای کار داده می شود. با این ویزا وارد کانادا شده و استارتاپ خود را راه اندازی می کنید. پس از آن می توانید برای اقامت دائم خود و خانواده تان اقدام نمایید.

این روش مخصوصا اگر به فکر اقامت دائم کانادا هستید ریسک پایینی داشته و برایتان مناسب است. مزیت مهم آن هم امکان همراهی خانواده می باشد.

5/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
سایت های کاریابی در کانادا سایت های کاریابی در کانادا

سایت‌ های کاریابی در کانادا یکی از متداول‌ترین راه‌هایی که جویندگان کار در کانادا استفاد...

کار در کانادا کار در کانادا

کار در کانادا با توجه به وسعت خاک کشور کانادا و جمعیت کمی که دارد تقاضای قابل توجهی دارد. ال...

لیست مشاغل مورد نیاز در ایالت کبک کانادا لیست مشاغل مورد نیاز در ایالت کبک کانادا

مهاجرت به ایالت کبک کانادا ،یکی از روش های مهاجرت به کانادا می باشد که طرفداران زیادی دارد ....

نظرات کاربران
Call Now Button