مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری در آمریکا جزو اقدامات مهاجرتی محبوب و پر طرفدار است. به جرئت می توان گفت که غالب مردم رویای مهاجرت به آمریکا را در سر دارند. برای این مهاجرت راه های گوناگونی وجود دارد. یکی از آنها را می توان دریافت اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری دانست. ناگفته نماند لازمه موفقیت در پروسه مهاجرتی، آگاهی دقیق از قوانین اخذ اقامت آمریکا است.
علاوه بر این ها باید از صفر تا صد شرایط اخذ اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری نیز مطلع شوید. به اضافه این که دید جامعی نسبت به هزینه زندگی در آمریکا داشته باشید. در چنین شرایطی است که می توان به نتیجه مهاجرت اقامت سرمایه گذاری آمریکا خوشبین بود؛ البته به دلیل سخت گیری های دولت آمریکا و سیاست های خاص آن، به ویژه در سال های اخیر شرایط بسیار فرق کرده است. به همین دلیل توصیه می شود مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری آمریکا را از طریق وکیل مهاجرت انجام دهید.

پروسه های مهاجرتی هرچه با اطلاعات کامل تری انجام گیرد، شانس دریافت ویزا، اقامت دائم، پاسپورت و تابعیت نیز افزایش می یابد. در انجام فرآیند مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری آمریکا همواره می توانید از مشاوره تلفنی رایگان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان استفاده کنید. در این صورت با آمادگی کامل در مسیر دریافت اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری گام بر خواهید داشت و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط سرمایه گذاری در آمریکا 🔊

مقدمه ای بر سرمایه گذاری در آمریکا

پیش از ورود به مبحث مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری آمریکا بهتر است کمی با این کشور آشنا شوید. آگاهی از موقعیت جغرافیایی و اوضاع کلی آمریکا شاید به اندازه قوانین اخذ اقامت آمریکا مهم نباشد؛ یا کسب اطلاع از آن مانند هزینه زندگی در آمریکا جزو اولویت های مهاجرین قرار نگیرد؛ حتی شاید به اندازه شرایط اخذ اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری هم به چشم نیاید! اما به هر حال برای دریافت اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری بهتر است نسبت به موقعیت آن اشراف داشته باشید.

ایالات متحده آمریکا کشوری متشکل از 50 ایالت است که در شمال قاره آمریکا قرار دارد. آمریکا از نظر میزان جمعیت در جایگاه سوم جهانی حضور دارد. پایتخت آن واشنگتن دی سی و پر جمعیت ترین شهرش، نیویورک است. سرمایه گذاری در آمریکا تنها مختص به این دوره زمانی نیست. بلکه آمریکا از گذشته های دور همواره مقصد مهاجران بسیاری بوده است.

شرایط عمومی سرمایه گذاری در آمریکا

امکانات شهروندی و سطح رفاهی آنقدر در آمریکا بالا است؛ که این کشور را به مقصدی محبوب برای سرمایه گذاری در آمریکا تبدیل کرده است. مساعد بودن شرایط اقتصادی و رفاهی موجب اعطای لقب سرزمین فرصت ها به آمریکا شده است. این کشور قدرتمند و پیشرفته اقتصادی قوی دارد که بر پایه تولید ناخالص داخلی واقع شده است. همه این ها دست به دست هم داده تا آمریکا از نظر سیاسی و روابط دیپلماتیک نفوذ فراوانی داشته باشد.

با چنین شرایطی مردم حق دارند که آمریکا را برای مهاجرت انتخاب کنند. برای این مهاجرت نیز راه هایی وجود دارد. یکی از راه های ورود به ایالات متحده آمریکا سرمایه گذاری است؛ یعنی همان پروسه مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری آمریکا که در این مقاله مورد بحث قرار داده ایم. در ادامه اطلاعات کاملی در مورد قوانین اخذ اقامت آمریکا و هزینه زندگی در آمریکا به دست خواهید آورد. به طور تضمینی از شرایط اخذ اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری نیز مطلع می شوید.

شرایط عمومی سرمایه گذاری در آمریکا
شرایط عمومی سرمایه گذاری در آمریکا

 استانداردهای سرمایه گذاری در آمریکا

سرمایه گذاری در آمریکا نیازمند بررسی امنیت سرمایه گذاری است. در واقع ابتدا باید با آنالیز مواردی همچون نرخ مصادره اموال، از میزان امنیت سرمایه گذاری در کشور مقصد مطمئن شوید. سپس می توانید برای دریافت اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری اقدام کنید. استاندادرهای سرمایه گذاری به اندازه قوانین اخذ اقامت آمریکا مهم و لایق توجه هستند.
بنابراین در سنجش شرایط اخذ اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری حتماً به استانداردهای سرمایه گذاری نیز دقت کنید. به ویژه از توجه به میزان امنیت سرمایه گذاری غافل نشوید. فاکتورهایی همچون هزینه زندگی در آمریکا جزو موارد عیان و شناخته شده هستند. دیگر همه متقاضیان مهاجرت اقامت سرمایه گذاری آمریکا از اهمیت آن مطلع هستند؛ اما توجه به نرخ مصادره اموال و چنین چیزهایی آنقدری که باید میان سرمایه گذاران جا نیفتاده است.

به همین دلیل کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان دست به کار شده اند. نرخ مصادره اموال که جزو مهم ترین استانداردهای سرمایه گذاری است را مورد تحلیل و بررسی قرار داده اند. قابل توجه متقاضیان مهاجرت اقامت سرمایه گذاری آمریکا، نرخ مصادره اموال در گستره عدد 1 تا 7 تعیین شده است.
هرچه این نرخ به عدد 1 نزدیک تر باشد یعنی سرمایه گذاری شما در کشور بیگانه ریسک کمتر و امنیت بیشتری دارد. طبیعتاً نزدیک بودن نرخ مصادره اموال به عدد 7 حاکی از بالا بودن خطرات سرمایه گذاری است؛ یعنی احتمال مصادره اموال متقاضیان مهاجرت اقامت سرمایه گذاری آمریکا توسط دولت وجود دارد. در بیان شرایط اخذ اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری باید بگوییم که نرخ مصادره اموال در این کشور عدد 1 است. این نرخ برای سالیان طولانی ثابت بوده است.
از این ها گذشته هنگام سرمایه گذاری در آمریکا، مورد دیگری نیز در زمره استانداردهای سرمایه گذاری جای می گیرد؛ یعنی میزان فساد نهاد های دولتی، قضایی و دادگاه ها. نرخ فساد دستگاه های نامبرده شده در سال 2005 کمتر از 1.6 درصد بوده و تا به امروز نیز حداقل 20 درصد کاهش یافته است.

شاخص های اقتصادی تاثیر گذار آمریکا

پیش از اقدام برای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری آمریکا باید دقتی همه جانبه به خرج دهید. این دقت باید در راستای کسب اطلاع از هزینه زندگی در آمریکا باشد. همچنین توجه به قوانین اخذ اقامت آمریکا نیز ضرورت دارد. به اضافه این که کلیه شرایط اخذ اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری را مدنظر قرار دهید؛ البته دریافت اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری نیازمند توجه به موارد دیگری نیز است. اینجا است که پای شاخص های اقتصادی تاثیر گذار به میان می آید.

مهم ترین شاخص اقتصادی که در سرمایه گذاری آمریکا باید مورد توجه قرار گیرد، به شرح زیر است:

شاخص های اقتصادی تاثیر گذار آمریکا
شاخص های اقتصادی تاثیر گذار آمریکا

موارد نامبرده شده تاثیر مستقیمی بر شرایط اقتصادی کشور مقصد می گذارند. در واقع با آنالیز این شاخص ها به اوضاع و احوال اقتصادی کشور مورد نظرتان پی خواهید برد. در این صورت است که می توانید با علم و اطمینان کامل به سراغ مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری آمریکا بروید. طبیعتاً چنین اقدام آگاهانه ای به طور قابل ملاحظه ای از میزان ریسک موجود می کاهد.

نرخ بیکاری در آمریکا

در نمودار زیر نرخ بیکاری آمریکا قابل مشاهده است. همان طور که گفته شد نرخ بیکاری جزو شاخص های اقتصادی تاثیر گذار است. نمودار زیر حامل خبرهای خوبی برای متقاضیان مهاجرت اقامت سرمایه گذاری آمریکا خواهد بود؛ چرا که در سالهای اخیر میزان بیکاری در این کشور کمتر از 5 درصد بوده است.

نرخ بیکاری در آمریکا
نرخ بیکاری در آمریکا

تولید ناخالص داخلی آمریکا

در نمودار زیر میزان تولید ناخالص داخلی آمریکا به نمایش در آمده است. ناگفته می دانید که ایالات متحده آمریکا اولین و بزرگ ترین قطب اقتصادی دنیا به حساب می آید. میانگین تولید ناخالص داخلی سالانه آن حدود 13 هزار میلیارد دلار آمریکا است. بگذارید این طور بگوییم که نزدیک به 20 درصد از کل تولید ناخالص دنیا متعلق به کشور آمریکا است.

این آمار و ارقام کاملاً گویای ثبات و قوت اقتصاد این کشور هستند. به طوری که سرمایه گذاران خارجی بدون کوچک ترین نگرانی می توانند برای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری آمریکا اقدام کنند. می بینید که در بررسی شرایط اخذ اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری از هیچ جنبه ای نباید غافل شوید.

تولید ناخالص داخلی آمریکا
تولید ناخالص داخلی آمریکا

رشد اقتصادی آمریکا

رشد اقتصادی آمریکا
رشد اقتصادی آمریکا

انواع مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری آمریکا

همان طور که خودتان نیز حدس می زنید برای سرمایه گذاری در آمریکا شیوه های گوناگونی وجود دارد. منتها همه این سرمایه گذاری ها به اقامت دائم آمریکا ختم نمی شود. در چنین شرایطی لازم است متقاضیان مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری آمریکا عملکردی هوشمندانه داشته باشند. با نهایت دقت و هوشیاری به انتخاب از میان روش های سرمایه گذاری بپردازند. شیوه ای را برگزینند که به اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری بینجامد.

به همین دلیل است که کارشناسان ما همواره تاکید بر سنجش دقیق شرایط اخذ اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری داشته اند. به طور کلی اگر خواهان دریافت اقامت دائم آمریکا، تابعیت و پاسپورت آن هستید؛ اگر می خواهید ویزای سرمایه گذاری آمریکا شما را به نتیجه دلخواهتان برساند؛ باید نهایت دقت را در انتخاب روش مهاجرت اقامت سرمایه گذاری آمریکا به خرج دهید.
ناگفته نماند که جدا از بحث اقامت، آمریکا مقصدی عالی برای سرمایه گذاری نیز محسوب می شود. به ویژه که شرایط اقتصادی بسیار خوب و نرخ تولید ناخالص داخلی بالا را در کنار هم دارد. در میان روش های سرمایه گذاری در آمریکا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرید ملک
  • ثبت شرکت
  • خرید اوراق قرضه داخلی دولتی
  • کارآفرینی

سرمایه گذاری در آمریکا از طریق خرید ملک

خرید ملک یکی از رایج ترین شیوه های سرمایه گذاری در آمریکا است. منتها قوانین اخذ اقامت آمریکا در این مورد محدودیت هایی دارد. به این صورت که سرمایه گذاری در آمریکا از طریق خرید ملک تنها راهی برای سرمایه گذاری و کسب درآمد است. با نگاهی به شرایط اخذ اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری باید بگوییم که خرید ملک به اقامت دائم آمریکا منجر نمی شود.

بنابراین آن دسته از متقاضیان سرمایه گذاری در آمریکا که خواستار یک سرمایه گذاری موفق هستند؛ کشور خوبی را انتخاب کرده اند. منتها برای دریافت اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری باید به سراغ شیوه دیگری بروید. مشاوران موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شخصی شما بهترین روش مهاجرت اقامت سرمایه گذاری آمریکا را در اختیارتان خواهند گذاشت.

سرمایه گذاری در آمریکا از طریق خرید ملک
سرمایه گذاری در آمریکا از طریق خرید ملک

سرمایه گذاری در آمریکا از طریق خرید ملک منوط به شرایط خاصی است. به ویژه این که ابتدا باید اقامت این کشور را داشته باشید. مادامی که اجازه اقامت در آمریکا را نداشته باشید، مجاز به خرید املاک در آن نخواهید بود.
از این ها گذشته قیمت خرید ملک در آمریکا بسته به ایالت مور نظر و شرایط خودِ خانه متفاوت خواهد بود؛ بنابراین در هنگام مهاجرت اقامت سرمایه گذاری آمریکا از طریق خرید ملک این موضوع را مدنظر قرار دهید.

سرمایه گذاری در آمریکا از طریق ثبت شرکت

سرمایه گذاری در آمریکا از طریق ثبت شرکت راهی است که شما را به اقامت دائم این کشور می رساند. بگذارید این طور بگوییم سرمایه گذاری در آمریکا از طریق ثبت شرکت شیوه ای آسان برای اخذ اقامت دائم است. به دنبال آن نیز موفق به دریافت تابعیت و پاسپورت آمریکا می شوید.

منتها شرایط اخذ اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری ثبت شرکت پروسه ای طولانی، زمان بر، سخت و پیچیده دارد. این سختگیری ها اغلب بر هموطنان ایرانی مان اعمال می شود. در این صورت بهتر است سر و کله زدن با قوانین اخذ اقامت آمریکا را به وکیل مهاجرت بسپارید. از این ها گذشته برای مهاجرت اقامت سرمایه گذاری آمریکا از طریق ثبت شرکت راه آسان تری هم وجود دارد.

به عنوان یک سرمایه گذار ایرانی می توانید به سراغ شرکت های آمریکایی با مسئولیت محدود Off Shore LLC بروید. این شرکت ها از قبل در آمریکا ثبت و ایجاد شده اند؛ و متقاضیان مهاجرت اقامت سرمایه گذاری آمریکا به عنوان سهامدار به آن ورود می کنند. در این صورت است که موفق به دریافت اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری می شوید.

در قوانین اخذ اقامت آمریکا، سرمایه اولیه ای برای سرمایه گذاری در آمریکا از طریق ثبت شرکت تعریف نشده است؛ یعنی با هر مبلغی می توانید برای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری آمریکا از طریق ثبت شرکت اقدام کنید. تنها کافی است برآورد صحیحی از شرایط اخذ اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری داشته باشید.

انواع سرمایه گذاری در آمریکا از طریق ثبت شرکت

قابل توجه کسانی که سرمایه گذاری در آمریکا از طریق ثبت شرکت را انتخاب کرده اند؛ در بیانی کلی شرکت های قابل ثبت در ایالات متحده آمریکا به شرح زیر است:

انواع سرمایه گذاری در آمریکا از طریق ثبت شرکت
انواع سرمایه گذاری در آمریکا از طریق ثبت شرکت

سرمایه گذاری در آمریکا از طریق کارآفرینی در آمریکا

سرمایه گذاری در آمریکا از طریق کارآفرینی راهی برای ورود به این کشور است. سرمایه گذاری در آمریکا از طریق کارآفرینی به وسیله صدور ویزاهای E2 و EB5 صورت می گیرد. در ادامه بررسی بیشتری در مورد این ویزاها و قوانین اخذ اقامت آمریکا انجام می دهیم. در این صورت فرصتی برای برآورد شرایط اخذ اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری کارآفرینی می یابید.

ویزای سرمایه گذاری E2 آمریکا

حتی اگر کمی در مورد مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری آمریکا تحقیق کرده باشید؛ اکنون با ویزای سرمایه گذاری E2 آشنایی پیدا کرده اید. اگرچه این ویزا اصلی ترین ویزاهای سرمایه گذاری ایالات متحده آمریکا است؛ اما ظرفیت تعدادی و زمانی آن محدودیت هایی دارد. به طوری که در تعدادی مشخص و به مدت 2 الی 5 سال صادر می گردد.
بر اساس قوانین اخذ اقامت آمریکا کسی کهموفق به دریافت این ویزا شود؛ اجازه می یابد تا همسر و فرزندان زیر 21 سالش را نیز با خود همراه کند. شرایط اخذ اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری و دریافت ویزای E2 کمی خاص است؛ یعنی چنین ویزایی مستقیماً دریافت کارت سبز (Green card) را در پی ندارد. مگر این که به عنوان متقاضی مهاجرت اقامت سرمایه گذاری آمریکا ابتدا سرمایه خود را افزایش دهید. به تبع آن نیز تاثیر مثبتی بر اقتصاد آمریکا بگذارید و به آن رونق ببخشید.

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری آمریکا از طریق کارآفرینی و دریافت این نوع ویزا به 200 هزار دلار سرمایه اولیه نیاز دارد. چنان شیوه انتخابی تان برای کارآفرینی خریداری یک تجارت است، باید حداقل 50 درصد سهام آن کار و کسب را خریداری نمایید. در همین مبحث جا دارد موضوع مهمی را خدمت متقاضیان سرمایه گذاری در آمریکا عرض کنیم.
ویزای سرمایه گذاری E2 تنها برای اتباع کشورهایی صادر می شود که روابط حسنه ای با آمریکا دارند. با این تفاسیر ویزای نامبرده شده به سرمایه گذاران ایرانی تعلق نمی گیرد. وجود چنین پیچیدگی های در قوانین اخذ اقامت آمریکا است که مراجعه به وکیل مهاجرت را واجب می کند.

مهاجرت اقامت سرمایه گذاری آمریکا | مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در آمریکا | سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی در آمریکا
سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی در آمریکا

ویزای سرمایه گذاری EB5 آمریکا

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری آمریکا از طریق ویزای EB5 شرایطی مناسب را مهیا می کند؛ یعنی دارنده این ویزا در مدت زمان 12 الی 18 ماه می تواند درخواست کارت سبز آمریکا (Green Card) بدهد. شرایط اخذ اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری و ویزای EB5 این طور ایجاب می کند که حداقل 500 هزار دلار سرمایه اولیه داشته باشید.
مطابق با قوانین اخذ اقامت آمریکا مبلغ گفته شده برای مناطق محروم است؛ بنابراین کافی است سرمایه ای به مبلغ یک میلیون دلار در اختیار داشته باشید؛ سپس قادر به سرمایه گذاری در یکی از کار و کسب های موجود در آمریکا می شوید. متقاضیان سرمایه گذاری در آمریکا در این شیوه باید برای 10 نفر اشتغال زایی به صورت تمام وقت انجام دهند.

سرمایه گذاری در آمریکا از طریق کارآفرینی و ویزای EB5 مزایای قابل توجهی دارد از جمله این که:

  • نیازی به ارائه مدارک تحصیلات تکمیلی، زبان و حتی سابقه مدیریتی نخواهید داشت.
  • با گذشت 5 سال از سرمایه گذاری در آمریکا، سرمایه اولیه به شما باز پرداخت می شود.

با همه این ها بار دیگر قوانین اخذ اقامت آمریکا پیش پای هموطنان ایرانی مان سنگ انداخته است. به دلیل اختلافات موجود میان ایران و آمریکا چنین ویزایی برای سرمایه گذاران ایرانی صادر نخواهد شد؛ بنابراین این راه عملاً بر متقاضیان مهاجرت اقامت سرمایه گذاری آمریکا بسته شده است.

سرمایه گذاری در آمریکا از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

در معرفی شیوه های سرمایه گذاری در آمریکا، خرید اوراق قرضه دولتی نقش پر رنگی دارد. نه تنها در آمریکا بلکه در سایر کشورها نیز امکان سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه داخلی فراهم است. خرید اوراق قرضه دولتی آمریکا علاوه بر سرمایه گذاری، اقامت دائم، تابعیت و پاسپورت این کشور را به همراه دارد. چنانچه سرمایه گذاری در آمریکا را از طریق خرید اوراق قرضه داخلی انتخاب کرده اید؛ باید بدانید که شرایط اخذ اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری در این شیوه، ریسک و خطراتی دارد.

خرید اوراق قرضه داخلی آمریکا افزون بر اقامت دائم و تابعیت آن از نظر اقتصادی نیز مزایای فراوانی دارد. به خصوص که رشد اقتصادی و نرخ تولید ناخالص داخلی آمریکا بسیار بالا است؛ بنابراین با دست گذاشتن روی این شیوه، به معنای واقعی اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری نصیبتان خواهد شد. هم به سودآوری می رسید و هم موفق به دریافت ویزا، اقامت دائم، تابعیت و پاسپورت آمریکا می شوید. در این صورت است که مهاجرت اقامت سرمایه گذاری آمریکا به نتیجه ای مطلوب ختم می شود.

 قوانین اخذ اقامت آمریکا حداقل سرمایه ای را برای خرید اوراق قرضه دولتی معین کرده است؛ بنابراین در مهاجرت اقامت سرمایه گذاری آمریکا باید مبلغ 1 میلیون دلار را صرف خرید اوراق قرضه نمایید. این پول برای بازسازی و عمرانی کشور آمریکا صرف می شود.

مزایای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری آمریکا

همان طور که گفته شد مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری آمریکا متقاضیان فراوانی دارد. دلیل این محبوبیت نیز به بالا بودن میزان رشد اقتصادی و پایین بودن نرخ مصادره اموال در این کشور مربوط می شود؛ البته سرمایه گذاری در آمریکا مزایای دیگری نیز دارد. در ادامه به بررسی مزایای دریافت اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری خواهیم پرداخت.

  • به واسطه سرمایه گذاری در آمریکا در کشوری مدرن با امکانات مالی و تولیدی فراوان ساکن خواهید شد.
  • پس از دریافت تابعیت و پاسپورت آمریکا همچون دیگر شهروندان آن از امکانات درمانی، تحصیلی، بهداشتی و غیره بهره مند می گردید.
  • با در دست داشتن ویزای آمریکا مجاز به سفر در بسیاری از ایالت های این کشور می شوید.
  • آمریکا شرایط مناسبی برای معامله های بین المللی فراهم کرده است؛ در نتیجه سرمایه گذارانی که قصد مهاجرت اقامت سرمایه گذاری آمریکا را دارند، از این بابت آسوده خاطر باشند. به ویژه که آمریکاه با پیشرفته ترین کشورهای دنیا قراردادهای تجاری بین المللی دارد.
  • دولت آمریکا شرایط خوبی را برای تولید کنندگان مهیا کرده است؛ یعنی صاحبان شرکت ها و مشاغل تولیدی مجالی می یابند تا تولیدات خود را بدون دردسر صادر کنند.
  • ایالات متحده آمریکا دارای یکی از بزرگ ترین بازارهای مصرف کننده دنیا است. تولید ناخالص آن به بیش از 20 ترلیون دلار می رسد. همین موضوع به خودی خود امتیازی عالی برای متقاضیان مهاجرت اقامت سرمایه گذاری آمریکا محسوب می شود.

مزایای مهاجرت اقامت سرمایه گذاری آمریکا | مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در آمریکا | شرایط اقامت سرمایه گذاری آمریکا
مزایای مهاجرت اقامت سرمایه گذاری آمریکا

معایب مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری آمریکا

مزایای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری آمریکا آن قدری زیاد است که این کشور همواره مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار دارد. منتها نباید بگذارید این امتیازات چشمتان را روی معایب سرمایه گذاری در آمریکا ببندد. شرایط اخذ اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری یک سری پیچیدگی ها و سختی ها دارد. این دشواری ها ناشی از دلایل سیاسی و تحریم های وضع شده در این کشور است.

همین امر باعث شده سرمایه گذاری در آمریکا ریسک و خطرات زیادی داشته باشد. به ویژه که پای سرمایه و پول شما در میان است. مهم تر از همه سیاست ها و قوانین داخلی آمریکا به سرمایه گذاران ایرانی اجازه ورود به بازارهای پر منفعت را نمی دهد. با توجه به شرایط اخذ اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری، اتباع ایرانی بابت بازدهی و سودآوری سرمایه شان دغدغه و مشکلات فراوانی خواهند داشت.

هزینه زندگی مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری آمریکا

هزینه زندگی در ایالات متحده آمریکا به طور متوسط 70.46 درصد بیشتر از ایران است؛ البته این مقدار بدون در نظر گرفتن اجاره بهای مسکن محاسبه شده است. مقدار اجاره در آمریکا به طور متوسط 155.16 درصد بیشتر از ایران است. میانگین هزینه زندگی در آمریکا هم سطح با کشورهای اروپایی و پیشرفته دنیا از آب در می آید.

البته گاهی مخارج درمانی در ایالات متحده آمریکا گران تر از اروپا یا کانادا است. با این حال بیشتر مخارج در آمریکا ارزانتر از کشورهای اروپایی تمام می شود. ناگفته نماند که سبک زندگی و شهر محل سکونت تاثیر قابل توجهی بر هزینه زندگی در آمریکا می گذارد. موضوعی که در سرمایه گذاری در آمریکا باید به آن توجه شود.

سرمایه گذاری در آمریکا و سخن پایانی

مهاجرت اقامت سرمایه گذاری آمریکا به طور کامل معرف حضور شما عزیزان قرار گرفته است. تا حدود زیادی با قوانین اخذ اقامت آمریکا آشنا شده و از چم و خم شرایط اخذ اقامت آمریکا نیز مطلع شده اید. به خصوص که اطلاعاتی در مورد هزینه زندگی در آمریکا کسب کرده اید. به اضافه این که مزایا و معایب دریافت اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری به طور روشن برای شما بیان شده است؛ در مجموع اطلاعات قابل توجهی در مورد مهاجرت اقامت سرمایه گذاری آمریکا کسب کرده اید.
چنانچه در مورد مهاجرت اقامت سرمایه گذاری آمریکا سوالی برایتان پیش آمده یا انتقاد و پیشنهاد یا حتی تجربه شخصی در امر مهاجرت دارید؛ می توانید زیر همین مقاله پیام بگذارید. در این صورت در اسرع وقت توسط کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان پاسخ دریافت خواهید کرد.

سوالات متداول در زمینه سرمایه گذاری در آمریکا

✳️ مزایای ویزای سرمایه گذاری EB5 آمریکا چیست؟

نیازی به ارائه مدارک تحصیلات تکمیلی، زبان و حتی سابقه مدیریتی نخواهید داشت.
با گذشت 5 سال از سرمایه گذاری در آمریکا، سرمایه اولیه به شما بازپرداخت می شود.

✳️ انواع روش های سرمایه گذاری در آمریکا چیست؟

خرید ملک، ثبت شرکت، خرید اوراق قرضه داخلی دولتی، کارآفرینی

✳️ بهترین روش سرمایه گذاری در آمریکا چیست؟

از بهترین روش های سرمایه گذاری در آمریکا، کارآفرینی و ثبت شرکت است.

✳️ چه ویزاهایی در سرمایه گذاری در آمریکا از طریق کارآفرینی صورت می گیرد ؟

سرمایه گذاری در آمریکا از طریق کارآفرینی به وسیله صدور ویزاهای E2 و EB5 صورت می گیرد.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه

نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه از مهم ترین مسئله ای است که در روش های خرید ملک در این مطلب م...

خرید ملک در ترکیه خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه یکی از روش هایی است که متقاضیان مهاجرت به ترکیه می توانند با شرایط ویژه ای...

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و اخذ ویزای سرمایه گذاری در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button