کسب تابعیت آلمان راه های متعددی دارد که یکی از این راه و روش ها ازدواج با یکی از اتباع آلمان می باشد. اگر شما به عنوان یک خارجی با شخصی که تابعیت کشور آلمان را دارد، ازدواج نمایید، می توانید به اقامت کشور آلمان و پس از آن به تابعیت کشور آلمان دست پیدا کنید. در کشور آلمان ازدواج با شخص آلمانی نیازمند درخواست برای اخذ تابعیت بوده و تا شما درخواست را ارائه نکنید، تابعیت به شما ارائه نمی گردد.

شما می توانید برای مهاجرت کاری به آلمان مقالۀ ” مهاجرت و اقامت کاری آلمان ” را مطالعه فرمایید.

اخذ تابعیت آلمان از طریق ازدواج

شرایط مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج به شرح زیر است :

  • گواهی نامه بانکی مبنی بر اثبات تامین یک سال هزینه زندگی شخص و همسر
  • دانش زبان آلمانی در سطح A1
  • زمان آشنایی با همسرتان و مدارکی جهت اثبات دوران نامزدی و ازدواج و آشنایی تان
  • اثبات مدرکی جهت نشان دادن محلی مناسب جهت اسکان زوجین

یکی دیگر از روش های مهاجرت به آلمان، ثبت شرکت در آلمان است.

اخذ تابعیت آلمان از طریق ازدواج

پس از ازدواج، متقاضی دریافت ویزا آلمان باید به سفارت آلمان در کشور خود مراجعه نموده و مدارک ثبت ازدواج و تقاضای خود را برای دریافت ویزای ازدواج ارایه نماید. پس از بررسی مدارک، در صورتی که صحت مدارک مورد قبول و تایید قرار گرفته باشد و مدارک شغلی و درآمدی شخص آلمانی نیز کفایت نماید، ویزای ازدواج صادر خواهد گردید. با صدور ویزای ازدواج آلمان شما می­ توانید وارد کشور آلمان شده و در این کشور اقامت 3 ساله داشته باشید. همچنین امکان کار و یا تحصیل در آلمان برای شما در کشور آلمان نیز وجود خواهد داشت.

اخذ تابعیت آلمان از طریق ازدواج
اخذ تابعیت آلمان از طریق ازدواج

همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت مقاله های ” حقوق مهاجرت ” و ” آشنایی با کشور آلمان ” را مطالعه بفرمائید.

کارشناسان و مشاورین ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و اقامت در المان را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه اخد تابعیت از طریق ازدواج در المان و چگونگی مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج و ارایه خدمات صدور ویزای ازدواج آلمان می توانید با ما در ارتباط باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در آلمان می توانید مقاله ” تحصیل در آلمان ” را مطالعه فرمایید .

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
علی متقی

با سلام من یک مرد ایرانی هستم ، ده سالی می شود که از همسر ایرانی ام جدا شده ام ولی هنوز طلاق نگرفته ام ، با این وجود خلال این سالهایی که تنها در تهران زندگی می کنم با خانومی آلمانی الاصل آشنا شده ام و پس از چند سال رابطه ی عاشقانه بالاخره تصمیم به ازدواج گرفتیم و بر همین مبنا ۳ سال پیش ازدواج کردیم ، تا این لحظه قصد مهاجرت نداشته ام اما گاهی به آن فکر می کنم ، آیا با توجه به اینکه هنوز از نظر قانونی همسر اولم را طلاق نداده ام ، البته در حال انجام آن هستم ، می توانم در خواست ویزای مهاجرت به المان نمایم ؟ لطفا توضیح بدهید سپاسگزارم

آتیه آفرینان

سلام بله برای پروسه مهاجرتی حتما لازم هست به صورت قانونی هم جدا شین.

زینب جعفری

با سلام و احتراممن یک دختر افغان متولد و ساکن ایران هستم و با یک جرمن نامزد کرده ام، ازدواج ما در سفارت افغانستان ثبت نشد چون ایشان افغان نیستند، در سفارت آلمان هم ازدواج ثبت نمیشود.پیوستن به خانواده نوبت گرفته ام ولی نمیدانم چطوری میشود ایا نیاز به ثبت ازدواج در کشور دیگری مثل ترکیه هستم تا راحت تر بتوانم برم یا با همین وضعیت نامزدی هم میشه کاری کرد.دوماه دیگه وقت مصاحبه ام میرسه درصورتیکه نمیدانم همسرم در آلمان باید چکاری انجام دهد و من در مصاحبه چه چیزهایی باید بگویم.ناگفته نماند که در یکی از دفاتر نزدیک محل سکونت در مشهد دفترچه ای به ما داده اند، ایا ترجمه دفترچه مذکور کمکی میکند؟ چون دفترخانه دیگری به ما گفتن که ازدواج خارجیها در ایران ثبت نمیشود. قبلا از راهنمایی شما کمال تشکر را دارم.با احترامی مجددجعفری

سارا جوادی

با سلام سرکار خانم جعفری ، از مدارکی که شما نیاز به ارائه به سفارت آلمان به منظور پیوست به خانواده هستید ، ترجمه رسمی عقدنامه می باشد. بنابراین راهکار شما ورود به آلمان و ثبت ازدواج آنجاست.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button