در کشور های اروپایی به خصوص آلمان و اتریش شرایط ایده آلی برای تحصیل اتباع خارجی به وجود آمده و همچنین این دو کشور از نظام آموزشی رایگان برخوردارند و می تواند فرصت مناسبی برای افراد متقاضی ادامه تحصیل با شرایط هزینه ای مقرون به صرفه نسبت به سایر کشورها ایجاد کنند.

در این مقاله قصد داریم به مقایسه تحصیل در اتریش با آلمان بپردازیم که آیا تحصیل در آلمان بهتر است یا در اتریش . دو کشور اتریش و آلمان دارای شرایط بسیار مشابهی برای تحصیل در خارج از کشور هستند به همین دلیل دانشجویان از موسسه ما تقاضا دارند از بین این دو کشور یکی را برای تحصیل به آنها پیشنهاد نماییم.

از آنجا که تحصیل در هر دو کشور به زبان آلمانی و رایگان است و به طور کلی دارای نظام آموزشی یکسانی هستند ولی در این جا موضوعی که خیلی اهمیت دارد تفاوت تحصیل در آلمان و اتریش می باشد، عبارتند از:

  • با توجه به وسعت و جمعیت حاضر در کشور آلمان و تعداد دانشگاه هایی که در این کشور وجود دارد امکان تحصیل به زبان آلمانی و همچنین به زبان انگلیسی برای دانشجویان متقاضی در هر دو کشور فراهم است اما به دلیل تعداد دانشگاه های فراوان در آلمان تعداد دانشگاه هایی که تحصیل را به زبان انگلیسی ارائه می دهند به مراتب خیلی بیشتر از دانشگاه های اتریش می باشد.
  • همان طور که در مورد قبل اشاره شد کشور اتریش دارای دانشگاه های خیلی کمتری است اما همگی از رتبه جهانی خوبی برخوردار هستند، و شانس پذیرش فرد در دانشگاه های آلمان نسبت به دانشگاه های اتریش بالاتر است. برای بررسی دقیق تر، در جدول زیر به مقایسه رتبه جهانی دانشگاه های 2 کشور آلمان و اتریش آورده شده است :
نام دانشگاهکشوررتبه جهانینام دانشگاهکشوررتبه جهانی
دانشگاه مونیخآلمان46دانشگاه آخنآلمان179
هایدلبرگآلمان54دانشگاه تکنولوژی کالسروههآلمان183
دانشگاه فنی مونیخآلمان80دانشگاه فنی درسدنآلمان185
هامبولت برلینآلمان90یوهان ولفگنگ گوته فرانکفورتآلمان189
بنآلمان109دانشگاه ویناتریش189
دانشگاه آزاد برلینآلمان116دانشگاه پزشکی ویناتریش196
گوتینگنآلمان116دانشگاه ورزبورگآلمان197
دانشگاه هامبورگآلمان148یوهان ولفگنگ گوته ماینزآلمان200
ابرهارد کارلزآلمان159دانشگاه مونسترآلمان204
دانشگاه فرایبورگآلمان163دانشگاه ارلانگن نورنبرگآلمان228
  • شرایط پذیرش دانشگاه های دارای رتبه جهانی بالا در آلمان به مراتب سخت تر از دانشگاه های اتریش است زیرا در کشور آلمان متقاضی باید نمره آیلتس نزدیک به 6.5 و یا زبان آلمانی در سطح B2 را برای پذیرش ارائه کنند در صورتی که در کشور اتریش اغلب دانشگاه ها شرایط راحت تری برای پذیرش اعمال می کنند و برای افرادی که به دلایل مختلف نمی توانند این مدارک را تهیه کنند، کشور اتریش برای تحصیل مناسب تر خواهد بود .
مقایسه تحصیل در اتریش با آلمان
  • کشور آلمان به خاطر سرمایه گذاری های حساب شده ای که در بخش نیروی کار متخصص انجام داده است ، از شرایط اقتصادی خوبی برخوردار می باشد.
    کشور اتریش نیز از رفاه اجتماعی خوبی برخوردار است اما چون کشوری کوچک است که تمامی امکانات آن در پایتخت متمرکز شده است.
    در حالیکه آلمان علاوه بر پایتخت، دارای چندین شهر بزرگ است که همگی از امکانات علمی صنعتی بالا برخوردار بوده و دارای اقتصاد پویایی هستند .کشور اتریش کمترین نرخ بیکاری در کل قاره اروپا را به خود اختصاص داده است .
    در خصوص بررسی مقایسه تحصیل در اتریش با آلمان ، هر دو کشور از نظر اقتصادی و رفاه اجتماعی تقریبا در یک سطح هستند . این دو کشور در کنار هم نسبت به کشورهای حوزه اسکاندیناوی مانند نروژ از اقتصاد قوی و آب و هوای بهتری برخوردار می باشند.
  • از آنجایی که آلمان کشوری صنعتی می باشد ، دانشگاه های آلمان بهترین گزینه ها برای تحصیل مهندسی در اروپا هستند و شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان برای دانشجویان فنی مهندسی نسبت به کشور اتریش به مراتب ایده آل تر می باشد .
  • تحصیل در آلمان برای تمام افراد قابل دسترس نیست یعنی افراد با هر سنی نمی توانند برای تحصیل وارد آلمان شوند ولی این شرایط محدودیت سنی در کشور اتریش وجود ندارد و در این کشور افراد با هر سنی می توانند برای تحصیل وارد اتریش شوند.
  • دانشگاه های آلمان اغلب مدارک تمامی دانشگاه های ایران را می پذیرند در حالی که در اتریش معمولا مدارک دانشگاه آزاد اسلامی ایران به سختی پذیرفته می شود.
    البته تعدادی از دانشگاه های آلمان نیز ممکن است برخی از مدارک ایران را نپذیرند. بنابراین مدرک متقاضی از عواملی است که تعیین می کند تحصیل آلمان بهتر است یا اتریش.
  • قابل توجه است که کشور اتریش دومین کشور پرطرفدار دانشجویان آلمانی است که تحصیلات خود را در تمام سطوح و یا حداقل بخشی از آن در خارج از کشور مطالعه می کنند. دانشجویان آلمانی 5 درصد از کل دانشجویان اتریش را تشکیل می دهند و این افزایش در 12 درصد در شهرهایی مانند سالزبورگ که نزدیک مرز آلمان هستند بیشتر می باشد . سالهاست که اتریش از دانشجویان آلمانی استقبال می کند.
    رشته هایی مانند پزشکی و روانشناسی ، که نیازی به امتحان ورودی در اتریش ندارند، محبوب ترین انتخاب دانشجویان آلمانی می باشد و این فقط موضوعاتی مانند پزشکی و روانشناسی نیست که دانشجویان خارجی را جذب کنند ؛ مطالعات ارتباطی ، علوم سیاسی ، آموزش و پرورش و حقوق نیز محبوب هستند .می توان از این دلیل به عنوان مدرکی ارزیابی اینکه تحصیل در آلمان بهتر است یا اتریش، استفاده کرد.
  • با توجه به اینکه کشور آلمان در سال ۲۰۱۹ هم پس از کشور کانادا مهاجر پذیرترین کشور جهان معرفی شده است ، بنابراین بدیهی است به دلیل شلوغی و ازدحام بیش از حد شرایط صدور ویزای دانشجویی آلمان نسبت به ویزای تحصیلی اتریش، سخت تر باشد.
    نوبت دهی های سفارت اتریش در تهران به مراتب قابل دسترس تر از سفارت آلمان می باشد و اخیرا تقاضای دانشجویان برای درخواست صدور ویزای دوره زبان در آلمان هم از دیگر دلایل شلوغی سفارت آلمان است .
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمنتیتس آلمان در سال 1836 با نام کالج مرسنتال شروع به کار نمود و در سال 1986 دانشگ...

راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان

اغلب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رویاهای خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد...

نظرات کاربران
Call Now Button