مزایای خرید خانه در ترکیه برای خارجیان و روش های خرید ملک در ترکیه در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به ترکیه از طریق روش های مختلفی مانند تحصیل، کار و سرمایه گذاری امکانپذیر می باشد که خرید خانه نیز از روش هایی است که متقاضیان زیادی را به خود جلب کرده است.
اگر قصد سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید خانه را دارید، بهتر است مزایای خرید خانه در ترکیه برای خارجیان را مورد بررسی و مطالعه دقیق قرار دهید. زیرا می تواند در تصمیم گیری شما موثر باشد.

در این مطلب به بررسی شرایط خرید خانه در ترکیه می پردازیم. امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و بتواند در روند بررسی مزایای خرید خانه در ترکیه برای خارجیان کمک بسزایی داشته باشد.
همچنین برای پاسخ بهتر به سوالات خود در رابطه با خرید خانه در ترکیه و مزایای آن، می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار در ترکیه برای ایرانیان کلیک کنید.

مزایای خرید خانه در ترکیه برای خارجیان
مزایای خرید خانه در ترکیه برای خارجیان

مزایای خرید خانه در ترکیه برای خارجیان و شرایط عمومی آن

کشور ترکیه بین دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است که این امر موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد این کشور را نشان می دهد. ترکیه با کشورهای بسیاری از جمله ایران، عراق، سوریه، یونان، قبرس، بلغارستان، نخجوان آذربایجان، ارمنستان و گرجستان همسایه مرز مشترک زمینی دارد.
از شمال با دریای سیاه و در جنوب غربی با دریای مدیترانه نیز مرز مشترک آبی دارد و همین عامل سبب شده است که اقتصاد ترکیه بر پایه تجارت از طریق دریا و کشتیرانی باشد و این از عوامل تاثیر گذار در رونق این کشور به حساب می آید. ترکیه از نظر اقتصادی در جایگاه بیستم جهان قرار گرفته است و از جمله کشورهایی می باشد که از لحاظ اقتصادی همچنان رو به رشد است.
زبان رسمی این کشور ترکی می باشد و افرادی که به زبان ترکی استانبولی تسلط داشته باشند می توانند بهتر مراودات و نیازهای روزانه خود را برطرف نمایند. واحد پول ترکیه لیر و دین رسمی ترکیه نیز اسلام است.

پایتخت این کشور شهر آنکارا و بزرگترین شهر آن استانبول است که توریست های بسیاری را به خود جلب کرده است. به همین جهت صنعت گردشگری نیز مهم ترین عامل کسب درآمد برای کشور ترکیه محسوب می شود.
به صورتی که در رتبه بندی جهانی به عنوان ششمین مقصد محبوب گردشگری شناخته شده است. همچنین صنعت ساخت و ساز نیز یکی دیگر از مشاغل درآمدزا در ترکیه به حساب می آید و با فروش خانه به خارجیان زیادی توانسته اند این صنعت را نیز گسترش دهند.
اقامت ترکیه و مهاجرت به ترکیه امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است به طوری که در سال های اخیر، ترکیه میزبان خارجیان زیادی بوده است. شمار زیادی از مهاجران نیز به مقصد خرید خانه به این کشور سفر کرده اند.
لازم به ذکر است کشور ترکیه علی رغم این که بخشی از آن اروپایی می باشد، اما هنوز هم نتوانسته است عضو رسمی اتحادیه اروپا به حساب بیاید و پذیرفته شود.

شرایط و مزایای خرید خانه در ترکیه برای خارجیان

شرایط اقتصادی و موقعیت جغرافیایی مناسب کشور ترکیه، باعث شده است این کشور همواره در مسیر رشد و توسعه باشد که از این رو مقصد خارجیان بسیاری شده است.
برخی از خریداران خانه به دنبال اقامت کشور ترکیه و برخی نیز به دنبال کسب سود هستند. مهاجرت به ترکیه از طریق خرید خانه مزایای بسیاری دارد که یکی از آنها، از بهترین روش های سرمایه گذاری در این کشور محسوب می شود که با شرایط خاصی منجر به اخذ اقامت این کشور می شود.

با توجه به سیاست های کشور ترکیه در این زمینه، امکانات زیادی را جهت جذب خارجیان علاقمند به خرید خانه در این کشور در نظر گرفته اند.
بازار املاک در کشور ترکیه نیز روز به روز در حال رشد است و هزاران ملک برای فروش و نیز صدها آژانس املاک در کشور ترکیه به وجود آمده است زیرا اتباع خارجی علاوه بر اخذ اقامت این کشور می توانند به سود قابل توجهی نیز دست پیدا کنند.
از این رو در طی سال های اخیر، خرید خانه در ترکیه، افراد زیادی را از کشورهای مختلفی، به خصوص ایرانیان به خود جلب کرده است. اتباع خارجی می توانند طبق قانون کشور ترکیه املاکی مانند خانه، دفتر کار، زمین، زمین کشاورزی خریداری نمایند.
چنانچه فرد متقاضی بخواهد زمین زراعی خریداری نماید و در آن خانه ای را بنا کند باید طی 2 سال به وزارت محیط زیست و شهرسازی اعلام کند.

شرایط و مزایای خرید خانه در ترکیه برای خارجیان
شرایط و مزایای خرید خانه در ترکیه برای خارجیان


خرید خانه برای اتباع خارجی دارای محدودیت هایی است که کشور ترکیه آن را به صورت قانون کلی درآورده است.

شرایط خرید خانه برای اتباع خارجی:

  • در کل کشور ترکیه اتباع خارجی می توانند در مجموع 30 هکتار ملک یا زمین غیر منقول بخرند.
  • در مناطق نظامی و ممنوعه کشور ترکیه اتباع خارجی نمی توانند ملکی را خریداری نمایند.
  • خانه مورد نظر برای خریداری باید از سوی وزارت مربوطه و یا سازمان‌های امنیتی مورد تائید قرار گیرد.
  • اگر خانه یا زمین خریداری شده مورد تایید وزارت ها و سازمان های مربوطه ترکیه قرار نگیرد، مهلت شروع پروژه ساخت ساختمان در زمینی که خریداری شده است تمام شود (قوانین ترکیه می گوید زمانی که تبعه خارجی زمینی در این کشور خریداری کند، 2 سال فرصت دارد که پروژه ساخت را شروع کند).
  • اگر مجوز پایان کار نداشته باشد، امکان ابطال قرارداد خرید خانه توسط کشور ترکیه امکان می پذیرد.
  • اتباع خارجی می توانند تا 10 درصد مساحت هر شهرستان در حوزه مالکیت خصوصی غیرمنقول را خریداری نمایند.
  • اتباع خارجی نمی توانند در روستاها اقدام به خرید زمین و خانه نمایند.
  • خرید خانه با متراژ های خیلی زیاد نیز محدودیت هایی برای اتباع خارجی وجود خواهد داشت.

بررسی مزیت امنیت در خرید خانه در ترکیه برای خارجیان

در سال های اخیر خرید خانه در ترکیه مورد توجه بسیاری از خارجیان قرار گرفته است. به طور قطع خریداران خانه باید ابعاد و مسائل مختلفی را بررسی کنند تا از کشوری که می خواهند در آن اقدام به خریداری خانه نمایند مطمئن شوند.
زیرا بعضی از دولت ها اموال خریداران خارجی را تصرف می نماید یا با اعمال سیاست هایی محدود کننده مانع از توسعه و رشد مغازه خریداری شده آنها می گردند که باعث ایجاد خسارت مالی زیادی می شود. طبق آمار وضعیت کشور ترکیه در زمینه مصادره اموال، نشان می دهد که سرمایه گذاری در ترکیه وضعیت مطلوبی ندارد.

  1. اما یکی از مزیت های کشور ترکیه برای ایرانیان، توافق‌ نامه ای تجاری برای ارتقا و حفظ سرمایه‌ گذاری بین دو کشور ایران و ترکیه در خصوص معاهدات مالی و سرمایه ‌گذاری اتباع دو کشور، به امضا رسیده است که تا حدود زیادی سرمایه ‌گذاری شهروندان ایرانی را در ترکیه تضمین می نماید.
    این توافق نامه بین دو کشور ایران و ترکیه استانداردهای تجاری را تعیین می نماید و محیط مناسبی را برای فعالیت های اقتصادی آنها فراهم آورده است.
    همچنین این توافق نامه اجازه توقیف اموال خریداران خانه را به هیچ کدام از دولت‌ها نخواهند داد مگر در صورتی که خریداران مرتکب اعمال خلاف قانون کشور ترکیه که برای خرید خانه در نظر گرفته اند، شود.
  2. شاخص دیگری که خریداران قبل از خرید خانه در کشور ترکیه لازم است به آن توجه کنند، شاخص کنترل فساد است. کنترل فساد هر کشوری نشان ‌دهنده نظارت دولت و ارگان های آن کشور به سازمان ها و نهاد های مرتبط و غیر مرتبط است.
    در کشوری که فساد وجود دارد ادارات دولتی، دادگاه ها و دیگر ارگان های مربوط، قابل اعتماد نیستند و در صورت بروز اختلاف و مشکل، خریداران خارجی، نمی تواند حق و حقوق خود را از دولت و شهروندان آن کشور دریافت کند.
    کشور ترکیه با توجه به آمار شرایط خوبی در این زمینه ندارد اما خوشبختانه  با توافق نامه ای که بین 2 کشور ایران و ترکیه به امضا رسیده است، خریداران مغازه می توانند در بستر مناسب اقتصادی و بدون دغدغه از هدر رفت سرمایه، اقدام به خرید خانه در این کشور نمایند و این موضوع از مزیت های خرید خانه در ترکیه برای اتباع خارجی به ویژه ایرانیان به حساب می آید.

بررسی مزیت امنیت در خرید خانه در ترکیه برای خارجیان
بررسی مزیت امنیت در خرید خانه در ترکیه برای خارجیان

مراحل خرید ملک در ترکیه – مزایای خرید خانه در ترکیه برای خارجیان

اتباع خارجی که قصد سرمایه گذاری از طریق خرید خانه در کشور ترکیه را دارند. مراحل پیچیده و مختلفی را باید پشت سر بگذارند که به شرح زیر است:

  • انتخاب ملک و قیمت‌گذاری آن توسط کارشناس رسمی
  • بردن گذرنامه به دفتر اسناد رسمی جهت ترجمه
  • ثبت درخواست در سازمان ثبت ‌اسناد و املاک این کشور پیش از عقد هرگونه قراردادی توسط خریدار
  • تنظیم قرارداد برای خرید و فروش در ترکیه
  • خریدار باید مبلغی به عنوان پیش‌ پرداخت را به‌ حساب فروشنده واریز نماید (هنگام انتقال سند، خریدار باقی وجه را به‌ حساب فروشنده واریز می‌ نماید)
  • پس از واریز پیش ‌پرداخت، متقاضی باید وقت مصاحبه ‌ای از اداره مهاجرت ترکیه درخواست می‌ کند و در زمان تعیین شده به همراه تمامی مدارک برای مصاحبه به آنجا مراجعه کرده و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ‌ دهد.
  • افتتاح حساب در یکی از بانک هاب ترکیه توسط اداره مالیات
  • ارائه شماره مالیاتی توسط اداره مالیات
  • در انتها یک هزینه مالیات و عوارض که در حدود 4 درصد ارزش کل خانه است و بین طرفین تقسیم می شود

حضور یک وکیل قانونی که به زبان ترکی مسلط باشد می تواند بسیار کمک کننده باشد.

9 مزایای خرید خانه در ترکیه برای خارجیان

خارجیانی که قصد خرید خانه در کشور ترکیه را داشته باشند از مزایای بسیاری بهرمند می شوند که بررسی آنها می تواند در نحوه تصمیم گیری خریداران خانه بسیار موثر واقع شود.
از مهم ترین مزایایی که می توان به آن اشاره کرد، خرید خانه در ترکیه برای اتباع خارجی، علاوه بر سود، اقامت نیز به آنها تعلق می گیرد. سرمایه گذاری در کشور ترکیه دارای مزایا و نقاط مثبتی است که افراد زیادی را در جهت جذب سرمایه آنها، به خود جلب کرده است که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

9 مزایای خرید خانه در ترکیه برای خارجیان

1. آب و هوای مناسب کشور ترکیه

متقاضیان زیادی کشور ترکیه را به دلیل آب و هوا و اقلیم مناسب، برای زندگی انتخاب می کنند. آب و هوای ترکیه معتدل است با وجود باران های سیل آسا، اما زمستان های نه چندان سرد و تابستان های نه خیلی گرم را می توان تجربه کرد. افراد می توانند با خرید ملک از چنین آب و هوایی در زندگی لذت ببرند.

2. دسترسی آسان به سیستم حمل و نقل

انواع سیستم حمل و نقل در کشور ترکیه به فراوانی یافت می شود که بسیار مقرون به صرفه نیز می باشد. این کشور دارای فرودگاه های بسیاری است که پرواز های داخلی و بین المللی زیادی با قیمت های مناسب وجود دارد.
برخی از این فرودگاه ها به عنوان ترانزیت هم در پروازهای خارجی استفاده می شود، به همین دلیل از امکانات بسیار خوبی نیز برخوردار است. در داخل شهر های ترکیه نیز به راحتی می توان به سیستم های حمل و نقل به قطار، مترو، اتوبوس و تاکسی ها دسترسی داشت.

3. هزینه زندگی در ترکیه

در هر کجای ترکیه و با یک حقوق متوسط، افراد می توانند به نیازهای اولیه خود به آسانی برسند. زیرا هزینه زندگی افراد متناسب با درآمد افراد مناسب و به صرفه می باشد.
از خورد و خوراک روزانه تا خرید و اجاره مسکن، همه با هر قیمتی در بالاترین کیفیت در دسترس تمام افراد جامعه قرار می گیرند. هزینه‌ های جاری زندگی در ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی بسیار پایین است.

4. قیمت خانه نسبت به ارزش آن

چیزی که واضح است، ملک ارزان در ترکیه فروخته نمی شود بلکه با قیمت معقول و تحت نظارت مراجع مربوطه است و قیمت ها بر اساس ارزش واقعی ملک تعیین می شود. اگرچه قیمت ملک نسبت به کشورهای اروپایی، مناسب و ارزان تر است.
تنها ملکی در ترکیه می تواند ارزان باشد که یا وام داشته باشد که تسویه نشده و یا دارای مالیات و بدهی پرداخت نشده به دولت ترکیه است. با هزینه ای که برای یک خانه کوچک در اروپا خریداری می شود، با همان قیمت می توان خانه ای بزرگ، ویلایی و چند خوابه در ترکیه خریداری نمود.
با توجه به آب و هوای مناسب و طبیعت زیبا و بکری که کشور ترکیه دارد، خرید ملک می تواند ارزشش را برای سرمایه گذاری و زندگی داشته باشد.

9 مزایای خرید خانه در ترکیه برای خارجیان
9 مزایای خرید خانه در ترکیه برای خارجیان

5. مالیات بر ارث

مالیات بر ارث در کشور ترکیه وجود ندارد. اگر متقاضی نیز بخواهد مالکیت خانه را به شخص دیگری واگذار نماید نیاز به پرداخت مالیت های سنگینی که در کشور های اروپایی دریافت می شود، نیست.

6. مالکیت صد در صدی خانه خریداری شده

در کشور ترکیه، سرمایه گذاران اگر ملکی را با هر متراژی که خریداری نمایند، با پرداخت مبلغ کل آن می توانند مالکیت صد در صدی آن را دریافت نمایند. ملک خریداری شده می تواند خانه یا زمین نیز باشد.

7. اخذ اقامت با خرید خانه در ترکیه برای خارجیان و خانواده شان

از مهم ترین مزایای خرید خانه در ترکیه، امکان اخذ اقامت این کشور است که با خرید خانه با هر متراژی می توان برای خود و خانواده اقامت دریافت نمود.
اگرچه مدت اقامت به میزان مبلغی که سرمایه گذاری می شود نیز بستگی دارد زیرا تنها در شرایطی اتباع خارجی می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند که مبلغی معادل 250 هزار دلار هزینه خرید خانه کرده باشند.

8. تنوع در خرید خانه

کشور ترکیه امکانات متنوع و زیادی را فراهم کرده است که سرمایه گذاران خارجی با هر نوع سلیقه ای بتوانند در این کشور خانه مورد نظر خود را خریداری نمایند. خانه هایی از نوع ویلایی، آپارتمان، مجتمعی و ساحلی را می توانند به راحتی انتخاب کنند.

9. تضمین سرمایه ‌گذاری در ترکیه

از مسائل مهم سرمایه گذاری در هر کشوری تضمین سرمایه و ریسک مصادره اموال است که خوشبختانه معاهده ای که بین دو کشور ایران و ترکیه به امضا رسیده است، نشان می دهد سرمایه آنها دچار ریسک نمی شود.

  • امکان اجاره آپارتمان خریداری شده
  • امکان فروش ملک پس از 3 سال
  • امکان افتتاح حساب بانکی و دسترسی به مسترکارت بین المللی
  • روند سریع و نسبتا راحت برای کسب اقامت و تابعیت کشور ترکیه برای خارجیان

هزینه های جانبی و مزایای خرید خانه در ترکیه

خرید خانه در ترکیه دارای هزینه های جانبی زیادی است که علاوه بر هزینه های اصلی خرید خانه، هزینه مالیات، مجوز های مختلف و ترجمه اسناد را نیز باید مد نظر گرفت. علاوه بر همه این ها هزینه زندگی در ترکیه نیز هست که شامل هزینه های اصلی خورد و خوراک و رفت و آمد می شود.
قبل از هر اقدامی نسبت به انتقال سند، هزینه ارزیابی خانه پیش روی خریداران است که داشتن آن در پروسه انتقال سند، اجباری است. ارزیابی خانه توسط موسسات مربوطه، به بررسی اطلاعات نقشه ، اطلاعات ثبتی در شهرداری و بررسی ارزش واقعی ملک است.
از مزایای مثبتی که می توان در این رابطه نام برد، ارزیابی خانه باعث می شود امکان کلاهبرداری سودجویان در این زمینه بسیار کم شود. هزینه گزارش ارزیابی خانه در ترکیه مبلغی در حدود 1500 لیر ترکیه است که باید به سازمان ثبت زمین و مستغلات پرداخت شود.

هزینه های انتقال مالکیت در ترکیه نیز می تواند بین خریدار و فروشنده مشترک باشد و 4 درصد ارزش واقعی ملک محاسبه می گردد. در صورت داشتن وکیل حقوقی برای انتقال سند، مبلغی به میزان 150 یورو نیز به آن افزوده می شود. هزینه املاک نیز معادل 2 درصد از قیمت فروش خانه است که مالیات بر ارزش افزوده نیز به آن اضافه می شود.
همچنین عوارض و مالیات هر ملک به صورت سالیانه برای خانه های شهری 0.2 درصد و برای خانه های حومه شهر 0.1 درصد باید پرداخت شود.
به طور کلی مجموع هزینه هایی که برای خرید خانه مورد نیاز است، در مقایسه با برخی از کشورهای اروپایی بسیار به صرفه تر است که از مزایای دیگر خرید خانه در ترکیه به حساب می آید. از همین جهت متقاضیان بسیاری را به دلیل هزینه کمتر و امکانات بیشتر، کشور ترکیه را برای خرید خانه و زندگی در این کشور انتخاب می نمایند.

هزینه های جانبی و مزایای خرید خانه در ترکیه
هزینه های جانبی و مزایای خرید خانه در ترکیه

مزایای خرید خانه در شهرهای مختلف ترکیه

موقعیت جغرافیایی کشور ترکیه یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های این کشور به حساب می آید و در میان آب های مرمره و اژه، دریای سیاه و دریای مدیترانه طبیعتی زیبا و منحصر به فرد واقع شده است.
به همین جهت آب و هوایی معتدل و دلچسب در کنار مناظر چشمگیر و روح بخش در شهر های مختلف ترکیه به وجود آمده است که افراد زیادی را برای زندگی در این کشور به خود جلب می نماید.

سرمایه گذارانی که قصد خرید خانه در کشور ترکیه را دارند، با داشتن شناخت کافی از شهر های مختلف این کشور می توانند انتخاب بهتری با شرایط داشته باشند. خرید خانه برای خارجیان در اغلب شهر های مختلف ترکیه با شرایط رفاهی زیادی فراهم آمده است. همچینین پروژه های بسیاری متناسب با شرایط افراد ساخته شده است به طوری که سرمایه گذاران خارجی بتوانند با هر بودجه ای اقدام به خرید خانه نمایند. بیشترین شهر هایی که اتباع خارجی اقدام به خرید ملک در آن می نمایند به شهر زیر است:

شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیه

خرید خانه در شهر آنکارا یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری برای خارجیان به حساب می آید. خرید ملک در این شهر بسیار آسان است. موقعیت شهر آنکارا به سبب آب و هوای بسیار مناسب و سطح فرهنگ غنی و زندگی به دور از شلوغی و ازدحام، گزینه بسیار مناسبی به جهت خرید خانه است و مناسب افرادی که به دنبال یک زندگی آرام هستند، می باشد.
شهر آنکارا بر خلاف شهر استانبول و برخی شهر های دیگر، شهر توریستی کشور ترکیه به حساب نمی آید و گردشگر زیادی در سطح شهر به چشم نمی خورد به همین جهت ازدحام و شلوغی شهر های توریستی را ندارد.
طبق آخرین آمار سال 2021، میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در مرکز شهر آنکارا در حدود 7,250 TL لیر ترکیه می باشد و میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در حومه شهر آنکارا در حدود 4,821 TL لیر ترکیه است. شاخص هزینه های زندگی در شهر آنکارا طبق آمار اعلام شده، 11.05٪ ارزان تر از ایران است.

شهر استانبول قلب تپنده ترکیه

شهر استانبول مرز آسیا و اروپا و به عنوان بزرگترین شهر کشور ترکیه به حساب می آید. این شهر توریستی میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا است که مرکز اقتصادی کشور ترکیه لقب گرفته است، از این رو استانبول مورد توجه سرمایه گذاران زیادی به ویژه تاجران قرار گرفته است.
این شهر دارای آب و هوای مدیترانه ای است که منظره های بسیار زیبایی به خصوص در کنار آب فراهم آورده است. شهر استانبول با جمعیت زیادی که دارد به عنوان یک کلان شهر به حساب می آید، علاوه بر جاذبه های این شهر، جمعیت زیاد، شلوغی، ترافیک و حضور ملیت های مختلف در این شهر به وفور دیده می شود.
طبق آخرین آمار سال 2021، میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در مرکز شهر استانبول در حدود 10,626.46 TL لیر ترکیه می باشد و میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در حومه شهر استانبول در حدود  7,324.96 TL لیر ترکیه است. شاخص هزینه های زندگی در شهر استانبول طبق آمار اعلام شده، 4.07 درصد ارزان تر از ایران است.

مزایای خرید خانه در شهرهای مختلف ترکیه
مزایای خرید خانه در شهرهای مختلف ترکیه

شهر ساحلی آنتالیا

شهر توریستی و ساحلی آنتالیا دارای آب و هوای دلپذیر و مناظر و طبیعت کم نظیری است که سرمایه گذاران بسیاری را برای خرید خانه و استفاده از این امکانات ویژه جذب کرده است.
شهر آنتالیا سالانه میزبان گردشگران زیادی است که در پی استفاده از امکانات ساحلی این شهر می باشند. شهر آنتالیا یکی از پرتردد ترین فرودگاه‌ ها را در ترکیه دارد و رفت و آمد بسیاری به این شهر می شود.
در سال های اخیر بخش ساخت و ساز در این شهر بسیار رونق گرفته است و برای سرمایه گذاران خارجی امکانات بسیاری را برای خرید خانه فراهم آورده اند.
طبق آخرین آمار سال 2021، میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در مرکز شهر آنتالیا در حدود 6,786.78 TL لیر ترکیه می باشد و میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در حومه شهر آنتالیا در حدود 4,836.08 TL لیر ترکیه است. شاخص هزینه های زندگی در شهر آنتالیا طبق آمار اعلام شده، 12.54 درصد ارزان تر از ایران است.

شهر ازمیر

شهر ازمیر به عنوان سومین شهر بزرگ ترکیه و  شهری تجاری، صنعتی و بندری در ترکیه به حساب می آید. راه های حمل و نقل به آسانی در اختیار افراد قرار می گیرد به طوری که ایستگاه‌های متعدد مترو در تمام نقاط ازمیر وجود دارد.
طبق آخرین آمار سال 2021، میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در مرکز شهر ازمیر در حدود 9,373.52 TL لیر ترکیه می باشد و میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در حومه شهر ازمیر در حدود 6,500.39 TL لیر ترکیه است. شاخص هزینه های زندگی در شهر ازمیر طبق آمار اعلام شده، 12.67 درصد ارزان تر از ایران است.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت اقامت از طریق خرید خانه

خارجیان برای خرید خانه در کشور ترکیه نیاز به مدارکی دارند که برای سازمان ها و دفاتر اسناد و غیره مورد نیاز است. در صورت داشتن کسر مدرک ممکن است روند خرید و انتقال سند به تعویق بیوفتد و سرعت آن کند شود. به همین جهت پیشنهاد می شود که مدارک را به صورت منظم دسته بندی کرده و چک لیست نمایید.

  • اصل گذرنامه و ترجمه رسمی آن به زبان ترکی
  • سند ملک و تاییدیه سازمان ثبت اسناد و املاک
  • گزارش ارزیابی ملک
  • کد مالیاتی محلی
  • افتتاح حساب بانکی در یکی از بانک های مجاز ترکیه برای اتباع خارجی
  • مدارک مرتبط با محل سکونت سابقتان (مانند قبض آب)
  • دو قطعه عکس جدید رنگی از خریدار
  • یک قطعه عکس از فروشنده
  • بیمه نامه زلزله ملک
  • در صورت گرفتن وکیل، وکالتنامه رسمی

لازم به ذکر است به همراه داشتن یک مترجم رسمی مورد تایید اداره ثبت ترکیه از الزاماتی است که خریدار خارجی باید داشته باشد.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت اقامت از طریق خرید خانه
مدارک مورد نیاز جهت دریافت اقامت از طریق خرید خانه

مشاوره جهت خرید خانه در ترکیه برای خارجیان

متقاضیانی که علاقه مند به خرید خانه در ترکیه و اخذ اقامت این کشور هستند بهتر است قبل از هر اقدامی، با یک متخصص در این زمینه، مشاوره و کمک دریافت کنند تا در انجام تمام مراحل در کنارشان باشد و بتوانند به درست ترین و متناسب ترین شکل ممکن در روند کار و اتخاذ تصمیم درست عمل نمایند.
مشاوران ما می توانند تمام معایب و مزایای خرید خانه در ترکیه را برای شما عزیزان تشریح نمایند تا تصمیم گیری را برایتان راحت تر نماید. اگر خواهان مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه هستید، پیشنهاد ما این است که می توانید با مشاوران و وکلای ما به صورت تلفنی و رایگان تماس حاصل فرمایید تا برای تمام سوالات و ابهاماتی که در ذهن دارید پاسخ درست دریافت نمایید.

کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان، با بررسی دقیق و تخصصی شرایط فعلی شما، بهترین راهنمایی ها را می توانند در اختیار شما عزیزان قرار دهند تا هدفی که در سر دارید را تحقق بخشند.
در این راه دشوار یک وکیل حرفه ای با توجه به اینکه نسبت به قوانین مهاجرتی و مراحل ثبت و انتقال اسناد، آشنایی کاملی دارند، می تواند تمامی فرآیند های مربوط به خرید خانه را به راحتی برای افراد انجام دهد زیرا وکلای مهاجرتی در این زمینه مطالعات به روز داشته و به جزئیات آن آشنایی کامل دارند و می توانند سریع ترین و کم هزینه ترین راه در عین حال امن و مطمئن، برای خرید ملک در ترکیه را برایشان رقم بزنند.

مزایای اخذ اقامت و تابعیت کشور ترکیه از طریق خرید خانه

طبیعتا افرادی که برای خرید خانه در کشور ترکیه اقدام می نمایند، به دنبال دریافت اقامت و تابعیت آن کشور نیز می گردد. همان طور که پیش تر به آن اشاره شد، متقاضیان با خرید خانه در ترکیه می توانند اقامت این کشور را با شرایط خاصی دریافت نمایند که این از مزایای بسیار مهمی است که این کار دارد.
متقاضیان سرمایه گذاری برای اخذ اقامت و تابعیت کشور ترکیه، باید خانه ای به ارزش حداقل معادل 250 هزار دلار آمریکا، در ترکیه خریداری نمایند. این خانه می تواند تجاری یا مسکونی نیز باشد اما شرط لازم برای اخذ اقامت این است که ملک خریداری شده، به مدت 3 سال نباید فروخته شود.

لازم به ذکر است که سرمایه گذاران خارجی که با مبالغ پایین تر (زیر 250 هزار دلار آمریکا) اقدام به خرید خانه در ترکیه نمایند، می توانند برای خود و خانواده اقامت این کشور را دریافت نماید.
به این معنی است که در کمترین زمان هم سرمایه گذاری مفید صورت گرفته است و هم اقامت این کشور دریافت می شود. افراد با خرید خانه در این کشور و تمدید اقامت می‌ توانند اقامت دائم ترکیه را نیز دریافت کنید و از امکانات رفاهی و شهروندی این کشور استفاده نمایند.
متقاضیان برای دریافت اقامت دائم باید 5 سال در این کشور حضور مستمر داشته باشند می توانند تابعیت این کشور را به راحتی برای خود و خانواده شان را بدست آورند.

مزایای اخذ اقامت و تابعیت کشور ترکیه از طریق خرید خانه
مزایای اخذ اقامت و تابعیت کشور ترکیه از طریق خرید خانه

سخن پایانی مزایای خرید خانه در ترکیه برای خارجیان

مزایای خرید خانه در ترکیه برای خارجیان و نحوه دریافت اجازه اقامت در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، می توانید از طرق سرمایه گذاری در خرید خانه برای اخذ اقامت اقدام نمایید.
از آنجایی که سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید خانه در سال های اخیر به شدت توسط ایرانیان افزایش داشته است، لذا بر آن شدیم تا پیرامون مسائل مهم راجع به مزایای خرید خانه در ترکیه برای خارجیان مطالب را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد.
نحوه خرید خانه، شاخص های اقتصادی تاثیر گذار ترکیه، مدارک مورد نیاز، مراحل خرید خانه در ترکیه، هزینه های خرید خانه، بررسی شهر های مختلف ترکیه و مزایای خرید آن در کشور ترکیه از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت.

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی، تابعیت کشور ترکیه را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مزایای خرید خانه در ترکیه برای خارجیان می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.
همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول مزایای خرید خانه در ترکیه برای خارجیان

✳️ شرایط اخذ تابعیت و اقامت ترکیه از طریق خرید خانه چیست؟

متقاضیان سرمایه گذاری برای اخذ اقامت و تابعیت کشور ترکیه، باید خانه ای به ارزش حداقل معادل 250 هزار دلار آمریکا، در ترکیه خریداری نمایند. این خانه می تواند تجاری یا مسکونی نیز باشد اما شرط لازم برای اخذ اقامت این است که ملک خریداری شده، به مدت 3 سال نباید فروخته شود.

✳️ مزایای خرید خانه در ترکیه برای خارجیان چیست؟

1. آب و هوای مناسب کشور ترکیه
2. دسترسی آسان به سیستم حمل و نقل
3. هزینه زندگی در ترکیه
و…

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
نظرات کاربران
Call Now Button