مزایای تحصیل در ژاپن

کشور ژاپن در شرق آسیا واقع شده است که یکی از قدرت های اقتصادی در جهان می باشد و از نظر جمعیت دهمین کشور جهان شناخته شده است . شهر توکیو پایتخت ژاپن از گران ترین شهرهای جهان می باشد . زبان رسمی کشور ژاپن ، ژاپنی می باشد و یکی از سخت ترین زبان های دنیا برای یادگیری خارجیان به شمار می آید . مردمان ژاپن مردمانی بسیار خانواده دوست هستند و زن و مرد در خانواده و جامعه از برابر برخوردار هستند . یکی از راه های مهاجرت به ژاپن ، تحصیل در ژاپن می باشد و می توان گفت که زندگی و تحصیل در ژاپن می تواند تجربه بسیار خوبی برای فرد متقاضی تحصیل در خارج از کشور می باشد . لذا در این مقاله قصد داریم مزایای تحصیل در ژاپن را در اختیار متقاضیان تحصیل در خارج از کشور قرار دهیم .  تحصیل در ژاپن مانند سایر کشورها از مزایای برخوردار می باشد.

در مقاله ” تحصیل در ژاپن ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در ژاپن اطلاعات کسب کنید .

مزایای تحصیل در ژاپن

مزایای تحصیل در ژاپن عبارتند از :

  • حس مهمان نوازی زیاد در بین مردمان کشورژاپن
  • فرهنگ سنتی ژاپنی ها، ادب اجتماعی فوق العاده بالا، نظم اجتماعی تحسین برانگیز، امنیت کامل، رفاه و آرامش فکری، این کشور را محل مناسبی برای کسب یک تجربه جدید تبدیل کرده است .
  • امنیت اجتماعی بالای کشور ژاپن
  • داشتن دانشگاه های ژاپن با معتبر
  • اجازه ۴ ساعت کار دانشجویی در روز های غیر تعطیل و اجازه ۸ ساعت کار دانشجویی در روز های تعطیل
  • امکان یافتن کار پس از تحصیل در همه کشور های دنیا ( به دلیل معتبر بودن مدارک دانشگاهی )

در مقاله ” اقامت در ژاپن ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت ژاپن اطلاعات کسب کنید .

مزایای تحصیل در ژاپن – تحصیل در ژاپن

اما لازم است بدانید که سیستم دانشگاهای ژاپن طوری طراحی شده که پاسخگوی نیاز های داخلی این کشور باشد و این امکان وجود دارد که تجربه علمی کسب شده در طول دوره تحصیل در ژاپن به راحتی قابل استفاده در سایر نقاط دنیا نباشد. عیب دیگر تحصیل در ژاپن زبان تحصیل می باشد که در این کشور ژاپنی است که در این مورد دانشجویان شانس تسلط به زبان انگلیسی را از دست می دهند که فاکتور مهمی در فعالیت های علمی است. خصوصا کسانی که قصد دارند به کشورشان برگردند و در دانشگاه ها تدریس کنند باید به این نکته دقت کنند که کتب مرجع ژاپنی به هیچ وجه قابل استفاده نخواهد بود. البته میزان تسلط به زبان ژاپنی به رشته و مقطع تحصیلی فرد بستگی دارد. برای مثال در رشته های فنی و مهندسی تسلط به زبان ژاپنی چندان مهم نیست ولی در رشته های علوم انسانی دانشجو حتما باید بتواند از منابع ژاپنی استفاده کنند. دانشجویان تحصیل کارشناسی ارشد در ژاپن درگیری بیشتری با زبان ژاپنی دارند ولی دانشجویان تحصیل دکترا در ژاپن اغلب می توانند با استفاده از منابع انگلیسی مشکل خود را برطرف کنند. یکی از دلایلی که باعث شده دانشجویان از تحصیل در ژاپن صرف نظر کنند هزینه بالای تحصیل و زندگی در ژاپن می باشد .

مزایای تحصیل در ژاپن

مزایای تحصیل در ژاپن

هزینه زندگی در ژاپن ۲۴ درصد بالاتر از هزینه زندگی در ایالات متحده آمریکا است. همچنین دلیل دیگر صرف نظر دانشجویان از تحصیل در ژاپن و مهاجرت تحصیل به ژاپن عدم مهاجر پذیرش کشور ژاپن می باشد  بدین معنا که تابعیت و اقامت در ژاپن به افرادی که از طریق تحصیل وارد این کشور می شوند اعطا نمی شود و دانشجویان خارجی بایستی پس از پایان تحصیل در ژاپن از این کشور خارج شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به ژاپن شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به ژاپن ” بیاندازید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان  – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

1/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button