مزایای تحصیل در فرانسه

کشور فرانسه در اروپای غربی واقع شده است و اولین کشور اتحادیه اروپا از لحاظ وسعت می باشد . این کشور به علت داشتن مناظر طبیعی زیبا و آثار مهم فرهنگی و تاریخی ، سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می نماید . یکی از راه های مهاجرت به فرانسه ، تحصیل در فرانسه می باشد . کشور فرانسه ، از استاندارد های بالای زندگی برخوردار است و مردمانی تحصیل کرده دارد که امید بالایی به زندگی دارند بنابراین مقصد مناسبی برای متقاضیان تحصیل در فرانسه می باشد . در این مقاله قصد داریم به بررسی مزایای تحصیل در فرانسه بپردازیم .

شما می توانید برای مهاجرت به فرانسه مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به فرانسه ” را مطالعه فرمایید .

مزایای تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه شامل مزایای زیر می باشد :

  • دانشگاه های فرانسه از اعتبار علمی بالایی درسطح جهان برخوردار هستند و دانشگاه های معروف و بزرگی در آن وجود دارند و در ایران نیز اکثر دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم می باشد. (دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در فرانسه)
  • کشور فرانسه تنها کشوری است که به دانشجویان خارجی خود کمک هزینه مسکن می دهد. این کمک هزینه بلاعوض بوده و به میزان درآمد ماهیانه دانشجو و شرایط اجاره محل زندگی او بستگی دارد. خوابگاه های این کشور اگر دولتی باشند هزینه ای حدود 120 تا 350 یورو و اگر خصوصی باشند مبلغ 400 تا 700 یورو در ماه از دانشجو دریافت می کنند.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی بسیار کم بوده و برای کارهای مختلف تحصیلی مبلغی حدود 100 تا 300 یورو در سال از دانشجو دریافت می شود. این هزینه در دانشگاه های خصوصی بالا بوده و مبلغی معادل 3 هزار یورو در سال از دانشجو مطالبه می شود. همچنین هزینه زندگی در فرانسه کمی بالا است. شهر های بزرگ فرانسه به خصوص پاریس از شهرهای گران دنیا محسوب می شود. هزینه زندگی حداقلی دانشجویی در شهرهای بزرگ فرانسه مانند پاریس بین 800 تا هزار یورو در ماه و در شهر های کوچکتر بین 600 تا 800 یورو در ماه متغیر است.
  • این کشور اجازه کار دانشجویی را می دهد و دانشجوی خارجی در هفته می تواند بین 20 ساعت کار کند .
  • از مهم ترین مزایای تحصیل در فرانسه سهولت تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کار می باشد . به عنوان مثال اگر متقاضی دانشجوی کارشناسی ارشد در فرانسه یا دکترا در فرانسه باشد و یا از موسسات عالی فارغ التحصیل شده باشد ، برای سفر بعدی به فرانسه ( ویزای توریستی فرانسه یا تجاری ) ، ویزای طولانی تر ( تا ۵ سال) به وی داده می شود . فارغ التحصیلان دانشگاه های فرانسه واجد شرایط برخورداری از شبکه گسترده ای از فرصت های شغلی فرانسه هستند که با شرکت های فرانسوی در سایر کشورها همکاری می کنند .
  • اعطای بورسیه تحصیلی در فرانسه از دیگر مزایای تحصیل در کشور فرانسه می باشد . پردیس فرانسه متقاضیان تحصیل در رشته های معماری ، بیوتکنولوژی ، مهندسی شبکه هوشمند ، علوم هسته ای ، مطالعات اروپایی ، فناوری نانو و علوم آب را برای دریافت کمک هزینه تحصیلی مورد حمایت قرار می دهد  .
  • تنوع فرهنگی از مزایای تحصیل در فرانسه می باشد زیرا کشور فرانسه دارای تنوع فرهنگی بسیار بالایی در دانشگاه ها می باشد و دانشجویان از لحاظ فرهنگ محلی ، سنت ها و مواد غذایی با مشکلات زیادی روبرو نیستند .

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت فرانسه مقاله ” اقامت در فرانسه ” را مطالعه بفرمایید .

مزایای تحصیل در فرانسه

مزایای تحصیل در فرانسه

  •  تحصیل بسیار کم هزینه در فرانسه در دانشگاه های دولتی
  • امکان اخذ تابعیت فرانسه پس از ۶ سال تحصیل در مقاطع فوق لیسانس به بالا
  • امکان همراه بردن همسر و فرزندان در زمان تحصیل در فرانسه
  • امکان جستجو برای کار در کشور فرانسه پس از پایان تحصیلات
  • امکان سفر به تمام کشورهای اروپایی بدون محدودیت
  • امکان کار حین تحصیل در فرانسه
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی و کم هزینه در فرانسه
  • سهولت تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کار در فرانسه

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در فرانسه   می توانید مقاله ” تحصیل در فرانسه ” را مطالعه فرمایید .

اما لازم است بدانید که یکی از بزرگترین معایب تحصیل در فرانسه، برگزار نشدن دانشگاه ها به زبان انگلیسی است. فرد برای تحصیل در فرانسه نیاز دارد به زبان فرانسه تسلط کامل پیدا کند و باید مدارک و دوره های لازم را برای یادگیری این زبان طی نماید. همچنین بورسیه های مختلفی برای دانشگاه های این کشور مد نظر قرار گرفته شده است ولی گرفتن این بورسیه ها کمی دشوار بوده و باید رزومه خوب و قوی برای به دست آوردن آنها ارائه داد . لازم به ذکر است هر دانشجویی که قصد تحصیل در فرانسه و یا هر کشور دیگری را دارد ، باید بداند که حداقل یکسال تحصیلی را از دست داده است ، به این معنا که زمان تحصیل ممکن است افزایش یابد و بالطبع هزینه های تحصیلی نیز افزایش خواهد یافت .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

 

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button