کشور سوئد یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی می باشد که از نظر رفاه اجتماعی و سطح کیفیت تحصیلی جز ده کشور برتر دنیا به حساب می آید. یکی از راه های مهاجرت به سوئد ، تحصیل در سوئد می باشد. کشورهای اسکاندیناوی مانند کشور سوئد براساس شایستگی و توانایی دانشجو به فرد اهمیت و مزایا می دهد و لازم است بدانید که نظام آموزشی سوئد یکی از پیشرفته ترین نظام های آموزشی می باشد. لذا در این مقاله قصد داریم به مزایای تحصیل در سوئد بپردازیم.

مزایای تحصیل در سوئد

مزایای تحصیل در سوئد شامل موارد زیر است:

  • از جمله مزایای تحصیل در کشور سوئد ورود همراه دانشجو (همسر و فرزند) به صورت همزمان می باشد. معمولا در کشورهای اروپایی صدور ویزا برای همراهان بین 1 تا 3 ماه به طول می انجامد و در برخی موارد مانند اتریش حتی امکان عدم صدور ویزای همراه وجود دارد. اما چنانچه فرد موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئد شود، اداره مهاجرت سوئد کارت اقامت را برای دانشجو و فرزندان زیر ۱۸ سال و همسر همزمان صادر می کند و متقاضی و همراهان به اتفاق می توانند وارد کشور سوئد شوند.
  • در کشورهای اروپایی دانشجو هفته ای ۱۰ الی ۲۰ ساعت اجازه ی کار دارد و همراه اجازه کار ندارد ولی در کشور سوئد این شرایط فراهم شده که همراه هم اجازه کار داشته باشد. لازم به ذکر است که از نظر قانونی منعی برای کار وجود ندارد ولی در واقعیت برای هر کشوری که اقدام کند چند ماه اول فقط زمانی است که فرد با محیط آشنا شود و در شرایط محیط قرار بگیرد.
  • از دیگر مزایای تحصیل در سوئد  امکان تحصیل رایگان در سوئد برای همسر فردی می باشد که پذیرش در دانشگاه های کشور سوئد را اخذ کرده وجود دارد و چنانچه دانشجو بعد از یک ترم برای ترم دوم هزینه پرداخت کند همسر دانشجو می تواند از مزایای تحصیل رایگان در سوئد برخوردار شود یعنی اگر زن و یا شوهر هرکدام هزینه دانشگاه را پرداخت کنند، همسر می تواند بعد از یک ترم تا زمانی که نفر اول برای تحصیل هزینه پرداخت کند از تحصیل رایگان برخوردار شود و در ترم اول نیز می تواند از مزیت آموزش زبان سوئدی رایگان استفاده کند.
  • از دیگر مزایای تحصیل در سوئد، امکان تحصیل رایگان در سوئد برای فرزندان زیر ۱۸ سال می باشد. زمانی که دانشجو با فرزندان خود وارد کشور سوئد شود و پس از مراجعه به شهرداری و ثبت آدرس اقامتی خود می تواند مطابق آدرس سکونت به مدارس کشور سوئد معرفی شود و بین ۱۵ تا ۲۰ روز بعد فرزندان خود را به مدرسه بفرستد.
مزایای تحصیل در سوئد
  • از مزایای تحصیل در کشور سوئد برای فرزندان می توان به این نکته اشاره کرد که چنانچه فرزند متقاضی از سطح زبان انگلیسی یا سوئدی خوبی برخوردار نباشد برای تحصیل یک مترجم با فرزند در کلاس حضور پیدا می کند و تا زمانی که در سطح مورد قبول زبانی قرار نگیرد از خدمات مترجم بهره مند می شود. لازم به ذکر است که آموزش زبان مادری هم هفته ای یک روز به صورت رایگان صورت خواهد گفت.
  • یکی دیگر از مزایای تحصیل در سوئد این است که اگر دانشجو پذیرش دوره زبان در سوئد را اخذ کند دارای کارت اقامت ۶ ماهه خواهد بود و چون این پذیرش از نوع دانشگاهی است پس دانشجو توسط دانشگاه بیمه شده است و چنانچه پذیرش جهت تحصیل کارشناسی در سوئد و یا تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد باشد با توجه به اینکه ویزای فرد یک ساله خواهد بود کل همراهان نیز ازخدمات بیمه بهره مند خواهند شد. برخورداری از بیمه درمانی برای فرزندان که در حال تحصیل در سوئد باشند هم مقدور می باشد.
  • تحصیل دکترا در سوئد از دیگر مزایای تحصیل در کشور سوئد محسوب می شود. این مقطع رایگان، شغل و شامل حقوق می باشد. همچنین بعد از اتمام پروسه دکترا می توان اقامت دائم گرفت. البته لازم به ذکر است گرفتن پذیرش در مقطع دکترا به طور مستقیم از سال ۲۰۱۵ دیگر امکان پذیر نمی باشد و باید مجددا برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد اقدام کرد.
5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در سوئد تحصیل در سوئد

تحصیل در سوئد به دلیل در دسترس بودن امکانات رفاهی پیشرفته، رویای بسیاری از دانشجویان است. د...

کار در سوئد کار در سوئد

کار در سوئد برای ایرانیان همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مه...

مهاجرت به سوئد مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد دقیقا چه مزایا و معایبی دارد؟ برای مهاجرت به کشور سوئد چه شرایطی باید داشته ...

نظرات کاربران
Call Now Button