مزایای تحصیل در ارمنستان

کشور ارمنستان در مرز شمالی کشور ایران قرار گرفته است و فاصله آن با کشور ایران کم می باشد که باعث می شود کشور ایده آلی برای تحصیل در آن باشد . پایتخت کشور ارمنستان شهر ایروان بوده و به طور میانگین حدود 3000 دانشجوی بین المللی در این کشور در مقاطع مختلف دانشگاهی در حال تحصیل هستند . کشور ارمنستان دارای دانشگاه های بسیاری می باشد که متاسفانه تمامی این دانشگاه ها دارای اعتبار علمی بالا نیستند و حتما قبل از انتخاب دانشگاه باید دقت شود تا در وزارت علوم ایران دارای اعتبار بوده و مورد قبول در ایران می باشند و همچنین کیفیت زندگی و سطح زندگی در ارمنستان نسبت به سایر کشورها پایین بوده که می تواند از معایب تحصیل در ارمنستان باشد . هزینه زندگی در ارمنستان پایین است که از مزایای تحصیل در ارمنستان محسوب می شود البته نسبت به کیفیت دانشگاه ها هزینه تحصیلی در این کشور همخوانی نداشته و به نسبت بالا است .

برای اقامت و تابعیت در ارمنستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در ارمنستان” را مطالعه فرمایید .

هزینه زندگی در ارمنستان حدود 400 تا 500 دلار در ماه می باشد که شامل اجاره خانه یا خوابگاه و خرج های دیگر می باشد .هزینه تحصیل در دانشگاه های ارمنستان سالانه حدود 1800 تا 4000 دلار بوده که بسته به رشته انتخابی برای تحصیل متفاوت خواهد بود . زبان تدریس تمامی دانشگاه های ارمنستان ، انگلیسی نمی باشد به خصوص مقاطع کارشناسی که باید دانشجو زبان ارمنی را فرا بگیرد که می تواند از معایب تحصیل در ارمنستان باشد و برای فراگیری زبان ارمنی دوره ای 6 ماهه در نظر گرفته شده است که دانشجوی خارجی باید آن را بگذراند . دانشگاه هایی نیز که به زبان انگلیسی برگزار می کنند باید مدرک معتبر انگلیسی مانند تافل و آیلتس ارائه شود .

کشور ارمنستان بهترین مکان برای ادامه تحصیل در مقاطع کار‌شناسی، کار‌شناسی ارشد، دکترا و دکترای تخصصی که بدون کنکور و پیش دانشگاهی و بدون نیاز به مدرک زبان می ‌باشد. مزایای تحصیل در ارمنستان به شرح زیر می باشد :

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در ارمنستان 2019 ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در ارمنستان توضیح دادیم .

مزایای تحصیل در ارمنستان

مزایای تحصیل در ارمنستان

  • برخورداری دانشگاهها از استانداردهای جهانی در کشور ارمنستان
  • پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در کشور ارمنستان
  • امنیت بالای اجتماعی در کشور ارمنستان
  • نزدیکی فرهنگی ارمنی با ایران
  • نزدیکی و امکان سفر زمینی به ایروان (هر روز یک تا 2 اتوبوس از تهران به ایروان در رفت و آمدند.)
  • قابل انتقال از کشور ارمنستان به ایران

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به ارمنستان شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به ارمنستان ” بیاندازید.

  • بدون کنکور و پیش دانشگاهی
  • دوره آمادگی یك ساله زبان در ارمنستان به عنوان پیش دانشگاهی پذیرفته می شود. ( در این دوره، زبان انگلیسی ، ارمنی ، ریاضیات و فیزیک تدریس می شود. در صورتی که از هر کشوری مدرک پیش دانشگاهی داشته باشید نیازی به گذراندن این دوره نمی باشد )
  • تایید مدارک توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button