بسیاری از افراد علاقه مند به ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی هستند و یکی از این کشورها، کشور ایتالیا می باشد. بنابراین یکی از راه های ورود به کشور ایتالیا ، تحصیل در ایتالیا می باشد. تحصیل در ایتالیا و در مقاطع مختلف تحصیلی دارای مزایای بسیاری می باشد که در این مقاله قصد داریم به شرح مزایای تحصیل در ایتالیا بپردازیم. برخی از مهمترین مزایای تحصیل در کشور ایتالیا عبارتند از:

  • هزینه بسیار مناسب تحصیل در ایتالیا با کیفیت آموزشی بالا : هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا متغیر و به طور میانگین از 230 الی 2300 یورو در سال بوده و برای دانشجویان بین المللی نیز هزینه های تحصیل یکسان می باشد. میانگین شهریه ۲۰۰۰ یورو در سال می باشد.

مزایای تحصیل در ایتالیا
مزایای تحصیل در ایتالیا

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در ایتالیا 2019 ”  به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در ایتالیا توضیح دادیم.

  • بورسیه های تحصیل در ایتالیا به میزان ۲۵۰۰ و ۵۰۰۰ یورویی برای متقاضیان ایرانی، فارغ از معدل تحصیلی : یک مزیت تحصیل در ایتالیا، وجود کمک هزینه های ۲۵۰۰ و ۵۰۰۰ یورویی در سال برای دانشجویان ایرانی است که فارغ از معدل و شرایط فارغ التحصیلی می توانند از استان محل تحصیل خود در ایتالیا دریافت کنند . این بورسیه ها از انواع بورسیه های دانشجویان ممتاز مجزا است و احتمال دریافت آن برای متقاضیان ایرانی بسیار بالا می باشد .
  • رتبۀ علمی بالای دانشگاه های ایتالیا در سراسر دنیا : دانشگاه های ایتالیا دارای شاخص علمی بالایی در سطح جهان هستند. بر اساس آمار در سال ۲۰۱۳، بیش از ۳۴ دانشگاه های ایتالیا در رتبه زیر ۹۰۰ دانشگاه برتر سطح جهان قرار گرفته اند.
  • تحصیل به زبان انگلیسی : بیش از 146 رشته جهت تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا و اکثریت دوره های تحصیل دکترا در ایتالیا به زبان انگلیسی ارائه می شود.

شما می توانید برای مهاجرت به ایتالیا مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به ایتالیا ” را مطالعه فرمایید.

  • دوره های مشترک تحصیلی در ایتالیا با دانشگاه های ممتاز اروپا ، کانادا و آمریکا : به دلیل اعتبار و قدمت بالای دانشگاه های ایتالیا، همواره تحصیل در دانشگاه های بسیاری در ایتالیا به صورت مشترک با دانشگاه های برتر دنیا برگزار شده و می شود. تحصیل در این دوره ها به طور همزمان علاوه بر تجربه زندگی و تحصیل در دو کشور، موجب می شود که دانشجو از دو دانشگاه یا حتی بیشتر، مدارک پایان دوره دریافت کند که به منزله تحصیل در آن مراکز بوده است. به عنوان مثال دوره مشترک کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران میان دانشگاه بولونیا ایتالیا و دانشگاه کلمبیا آمریکا با رتبه جهانی 9
مزایای تحصیل در ایتالیا
مزایای تحصیل در ایتالیا
  • شهرت جهانی در رشته هایی چون معماری، هنر، مهندسی، باستان شناسی، تاریخ و علوم اجتماعی
  • کیفیت و شاخص های بالای زندگی در کشور ایتالیا (شرایط و هزینه زندگی در ایتالیا به صورت با کیفیت ): کشور ایتالیا به واسطه عضویت در اتحادیه اروپا دارای استاندارد های بالایی در زمینه های مختلف از جمله بهداشت، خدمات اجتماعی، پوشش های بیمه ای و سایر موارد می باشد.

برای اقامت و تابعیت در ایتالیا روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در ایتالیا ” را مطالعه فرمایید.

  • تفاهمات فرهنگی و تاریخی بسیار با ملت ایران: هر دو کشور ایران و ایتالیا به دلیل داشتن تاریخ و تمدن دیرینه دارای مشترکات تاریخی و فرهنگی زیادی می باشند که آن را می توان به وضوح در زندگی روزمره و فرهنگ مردم هر دو کشور مشاهده کرد.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button