با توجه به اینکه کشور اسپانیا یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن می باشد، متقاضیان پس از اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا به راحتی می توانند با قطارهای برون شهری به سایر کشورهای اروپایی مانند هلند، آلمان، فنلاند و غیره سفر کنند . بنابراین دانشجویان امکانات بیشتری برای تفریح در اختیار خواهند داشت و در ایام تعطیلات می توانند در کشورهای مختلف اروپایی تفریح کنند و همچنین دانشجویان پس از اتمام تحصیل می توانند در شرکت های معتبر اروپایی مشغول به کار شوند و اقامت دائم کشور مورد نظر را به دست آورند که از مزایای تحصیل در اسپانیا می باشد . از این رو تحصیل در اسپانیا می تواند شاه راهی جهت اخذ اقامت در کشورهای اروپایی و آمریکا در نظر گرفته شود . در این مقاله قصد داریم بیشتر به مزایای تحصیل در اسپانیا بپردازیم و به شرح زیر می باشد :

  • امکان تحصیل بدون مدرک زبان در کشور اسپانیا

امکان ادامه تحصیل بدون مدرک زبان برای متقاضیان تحصیل در اسپانیا فراهم شده است؛ بنابراین در صورتی که متقاضی مدرک زبان را با نمره کمتر از ۶ کسب کرده باشد می‌تواند از سوی دانشگاه ‌های اسپانیا پذیرش بگیرد و زبان انگلیسی یا اسپانیایی را هم زمان با تحصیل در دانشگاه بیاموزد . لازم به ذکر است که تنها برخی از دانشگاه‌ های اسپانیا امکان ادامه تحصیل بدون مدرک زبان را دارا می ‌باشند؛ بنابراین متقاضیان باید با مطالعه قوانین درج شده در وب ‌سایت دانشگاه و شرایطی که برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است، نسبت به ثبت نام در رشته تحصیلی مورد علاقه ‌شان در یک دانشگاه مشخص اقدام کنند .

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت اسپانیا مقاله ” اقامت در اسپانیا ” را مطالعه بفرمایید.

  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در کشور اسپانیا

امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز یکی از مزایای تحصیل در اسپانیا می ‌باشد زیرا بیشتر دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی که زبان بین المللی است مسلط هستند و قصد دارند در دانشگاه‌ هایی که درس‌ ها را به این زبان ارائه می‌کنند تحصیل کنند . دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با در دست داشتن مدرک آیلتس با نمره 6.5 به بالا می‌توانند از دانشگاه‌ های اسپانیا پذیرش بگیرند. نمره زبان ملاک ارزیابی دانشجویان دکتری هنگام ارائه بورسیه تحصیلی می‌باشد و تا هر اندازه دانشجو نمره بالاتری در آزمون زبان کسب کرده باشد، شانس بیشتری برای دریافت بورسیه تحصیلی در اسپانیا توسط دانشگاه خواهد داشت.

  • ارائه بورسیه‌ های تحصیلی به دانشجویان در کشور اسپانیا

دانشجویان تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در اسپانیا می‌توانند در طول مدت زمان تحصیل خود از بورسیه‌ ها و وام‌ های دانشجویی برای پرداخت شهریه دانشگاه استفاده کند.کمک هزینه‌ هایی که برای این دانشجویان در نظر گرفته شده به نسبت محدود است و تنها برخی از دانشجویان می‌توانند از آن استفاده کنند؛ بنابراین دانشجویان باید از تمکن مالی کافی جهت پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در کشور اسپانیا برخوردار باشند.اما تحصیل دکترا در اسپانیا که رقابت زیادی بین دانشجویان جهت اخذ پذیرش وجود دارد، دانشگاه بورسیه‌های تحصیلی با مبلغ ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ یورو در نظر گرفته است. با توجه به این که این مبلغ می ‌تواند شهریه دانشگاه و بخشی از هزینه تحصیل را پوشش دهد به عنوان یکی از مزایای تحصیل در اسپانیا در نظر گرفته می‌شود. بورسیه ‌ای که جهت ادامه تحصیل دکترا در اسپانیا ارائه می‌شود تنها برای دانشجویان نخبه ‌ای که نمره زبان آیلتس بالای 7 معدل بالای ۱۶ و رزومه علمی پژوهشی بسیار قوی برخوردار هستند در نظر گرفته شده است لذا دانشجویانی که از تمکن مالی کافی جهت ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دوره ۴ تا ۵ ساله برخوردار نیستند، با ارائه مدارک تعیین شده می ‌توانند با اخذ کمک هزینه یا بورسیه تحصیلی در این مقطع ادامه تحصیل دهند.

مزایای تحصیل در کشور اسپانیا

مزایای تحصیل در کشور اسپانیا

یکی از روش های مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به اسپانیا ” اطلاعات کسب کنید .

  • کم هزینه‌ تر بودن تحصیل در مقاطع مختلف در کشور اسپانیا

کم هزینه ‌تر بودن تحصیل در مقاطع مختلف نیز یکی دیگر از مزایای تحصیل در اسپانیا می باشد . هزینه تحصیل کارشناسی در اسپانیا بین ۷۵۰ تا ۱۲۰۰ یورو در سال،  برای مقطع کارشناسی ارشد در حدود ۹۰۰ تا ۳۳۰۰ یورو و برای دکتری بین ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو به ازای هر سال تحصیلی در نظر گرفته شده است . این مبلغ نسبت به هزینه ‌های در نظر گرفته شده برای تحصیل در سایر کشورهای اروپایی به نسبت کمتر می ‌باشد.همچنین با توجه به قوانین وضع شده در کشور اسپانیا، دانشجویان مقطع لیسانس از طریق اجازه کار به مدت ۱۰ ساعت در هفته، دانشجویان فوق لیسانس با اجازه کار به مدت ۲۰ ساعت در هفته و دانشجویان دوره دکتری با اجازه کار به مدت ۴۰ ساعت در هفته می‌توانند بخشی از هزینه‌های زندگی در کشور اسپانیا همانند هزینه خورد خوراک، حمل نقل، اجاره خوابگاه و… را تأمین کنند.

  • برتری دانشگاه‌ های اسپانیا در عرصه جهانی

دانشگاه‌ های اسپانیا جز برترین دانشگاه‌ ها در سطح جهان شناخته می‌شوند و مدرکی که توسط آن‌ها صادر می‌شود دارای اعتبار جهانی است بنابراین دانشجو پس از اتمام تحصیل می‌تواند در کلیه شرکت ‌های معتبر اروپایی مشغول به کار شود و تجربه کسب کند یا در سایر دانشگاهها جهت ادامه تحصیل پذیرش بگیرد. از برترین دانشگاه‌های اسپانیا می‌توان به دانشگاه بارسلونا اسپانیا ، دانشگاه کامپلوتنس مادرید اسپانیا ، دانشگاه گامیلو ژوسلا اسپانیا ، دانشگاه کاتولیک سن آنتونیو اسپانیا ، دانشگاه مستقل مادرید اسپانیا  و… اشاره کرد که افراد زیادی علاقه‌مند به ادامه تحصیل در آن‌ها هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در اسپانیا می توانید مقاله ” تحصیل در اسپانیا ” را مطالعه فرمایید .

از دیگر مزایای تحصیل در اسپانیا به طور اختصار می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • امکان اخذ پذیرش از سایر دانشگاه‌ های اروپایی جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر
  • امکان دریافت ویزای کاری اسپانیا سه سال پس از آغاز دوره تحصیل در اسپانیا
  • امکان اخذ اقامت دائم اسپانیا پس از ۵ سال تحصیل در اسپانیا
  • زندگی در کشوری آرام، مرفه و خوش آب و هوا در کشور اسپانیا
  • یادگیری زبان اسپانیایی به عنوان یکی از زبان‌های رایج در قاره اروپا و جهان
  • امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های با اعتبار و رتبه جهانی بسیار بالا کشور اسپانیا
  • تائید مدارک صادره از دانشگاه های اسپانیا توسط وزارت علوم ایران
  • دریافت ویزاي كار دائم در اسپانيا درست ۳ سال پس از شروع اقامت دانشجویي در آن
  • دریافت حق شهروندي و دریافت گذرنامه اسپانيا در صورت رسيدن مدت اقامت دانشجو به ۵ سال

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button