امروزه تحصیل در خارج از کشور دغدغه بسیاری از متقاضیان است به طوری که سالانه شاهد تعدادی زیادی تقاضای تحصیل در خارج از کشور هستیم . از مزایای تحصیل در آلمان این است که کشور آلمان یکی از مقصدهای پرطرفدار برای ادامه تحصیلی دانشجویان بین المللی در اروپا می باشد . به عبارتی کشور آلمان یکی از کشورهایی است که از دانشجویان بین المللی حمایت می کند و کشور بسیار مناسب برای ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی می باشد .  این کشور در میان سایر کشورها از نظر تحصیلی برتری بسیار بالایی دارد زیرا دانشگاه های آلمان در میان دانشگاه های برتر قرار دارد و برای فردی بسیار عالی و مثبت می باشد . بنابراین در سالهای اخیر مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پیشرفت و رونق زیادی داشته است و علت آن مزایای مثبتی از جمله دریافت بورسیه تحصیلی رایگان در آلمان می باشد . به طور کلی مزایای تحصیل در آلمان به شرح زیر می باشد :

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در آلمان ” را مطالعه فرمایید .

  • از جمله مزایای تحصیل در کشور آلمان، قرار گرفتن این کشور در قلب اروپا است . کشور آلمان قدرت صنعتی اروپا محسوب می شود و کشوری ست که از نظر صنعتی و اقتصادی در اتحادیه اروپا دارای جایگاه خاصی می باشد. و می تواند کشوری ایده آلی برای انتخاب دانشجویان و ادامه تحصیل باشد که یک دلیل آن شاید کم بودن هزینه های تحصیل در این کشور باشد.
  • هزینه تحصیل در آلمان به مراتب از کشورهایی چون آمریکا، استرالیا، کانادا و حتی مالزی و اغلب کشورهای اروپایی بسیار کمتر می باشد. به گونه ای که در اکثر دانشگاه‌های آلمان هزینه‌ی تحصیل تا ۷۰۰ یورو متغیر و با پرداخت هزینه‌ی ناچیزی دانشجو از خدمات دانشجویی مانند کارت دانشجویی و کارت تخفیف حمل نقل شهری و تخفیفات برای خرید برخی کالاها و دیگر خدمات برخوردار می‌شود.
  • از مهم‌ترین مزایای تحصیل در کشور آلمان، نوع ویزای دانشجویی است که به دانشجویان خارجی تعلق می‌گیرد . ويزای دانشجويی در آلمان برای تمام طول تحصيل می باشد . علاوه بر اين، دانشجویانی که در آلمان تحصیل می‌کنند امکان سفر به تمامی کشورهای عضو پیمان شینگن و سوئیس را با ویزای دانشجویی خود دارند. لازم به ذکر است که این ويزا محدوديت ورود نداشته و دانشجو به راحتی می‌تواند چندین بار به خارج از آلمان سفر کند .
مزایای تحصیل در آلمان | هزینه تحصیل در آلمان | بورسیه تحصیلی رایگان در آلمان | تحصیل در آلمان
مزایای تحصیل در آلمان | هزینه تحصیل در آلمان | بورسیه تحصیلی رایگان در آلمان | تحصیل در آلمان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به آلمان  شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به آلمان ” بیاندازید.

  • از دیگر مزایا می توان به این موضوع اشاره کرد که دانشجو بعد از یک سال می‌ تواند رشته تحصیلی خود را تغییر دهد و تعداد دفعات تغییر رشته تحصیلی نا محدود است که این امکان آزادی بیشتری برای پیدا کردن رشته مورد علاقه به دانشجو می‌دهد . بدین معنا که در صورت ورود به کشور آلمان با ویزای تحصیلی، درصورت پذیرش در رشته ای دیگر و دانشگاهی دیگر، امکان تغییر در کشور آلمان وجود داشته و به راحتی می توان در آن رشته جدید تحصیل کرد و برای تغییر ویزا نیازی به مراجعت مجدد به ایران و درخواست جدید نمی باشد.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در آلمان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در آلمان  ” می باشد  .

  • امکان تحصیل به زبان‌انگلیسی در برخی رشته‌ها (مانند فیزیک، شیمی، اغلب رشته‌های مهندسی، MBAو . . . ) وجود دارد .
  • فارغ‌التحصیلان خارجی از دانشگاه‌ های آلمان بعد از پايان تحصيل اجازه اقامت به مدت یک سال و نیم برای پیدا کردن کار در آلمان را دارند. درصورت پیدا کردن کار در آلمان و بعد از حداقل 2 سال کار و پرداخت مالیات، امکان درخواست برای دریافت کارت آبی (اقامت دائم) در آلمان وجود خواهند داشت.
  • امکان کار دانشجویی در حین تحصیل در کشور آلمان وجود داشته و این امر کمک به پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل در کشور آلمان می نماید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button