کشور مجارستان، بهترین گزینه برای ادامه تحصیل می باشد . شرایط اخذ ویزای تحصیلی مجارستان بسیار ساده تر از سایر کشورها بوده و فرد متقاضی با حداقل هزینه می توان در این کشور تحصیل کند . معمولا شرایط اخذ ویزای مجارستان ثابت بوده و به صورت سالانه با کمترین میزان تغییرات همراه است . به طور کلی برای این که شانس دریافت ویزای تحصیلی مجارستان برای فرد بیشتر باشد می توان به داشتن معدل بالا ، بلد بودن زبان انگلیسی در روز مصاحبه و داشتن شرایط سنی اشاره کرد . معمولا شهریه دانشگاه های مجارستان دارای تعرفه های مشخصی هستند که می توانند در قالب اقساط و یا به صورت جایگزین با کار انتخاب شوند . لازم به ذکر است که شرایط اخذ ویزای تحصیلی مجارستان در رشته های پزشکی نسبت به سایر رشته ها دشوارتر خواهد بود . مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان به شرح زیر می باشد .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در مجارستان 2019  ” را مطالعه فرمایید .

  • ۶ قطعه عکس ۴*۶ رنگی پاسپورتی با زمینه روشن
  • گواهی اشتغال به کار پدر و یا قیم برای گرفتن ویزای تحصیلی مجارستان : باید در سربرگ اشتغال پدر با مهر و امضا فراهم شود. در صورتی که سربرگ مورد نظر موجود نباشد می بایست از طریق یکی از موسسات این سربرگ تهیه گردد . محل اشتغال می بایست به طور دقیق مشخص بوده و دارای پروانه کسب باشد . لازم به ذکر است که برای پرداخت هزینه های تحصیلی و همین طور بلیط و بیمه باید در سربرگ محل اشتغال پدر یا قیم مهر و امضا شود. اگر فرد متقاضی کارمند ادارات دولتی است نیازی به سربرگ نبوده و برگه عادی کفایت می کند.
  • اگر فرد متقاضی کمتر از ۱۸ سال دارد می بایست گواهی تعهد ضمانت وی برای خروج از کشور توسط پدر ارائه شود.در صورتی که مادر فرد متقاضی متعهد پرداخت هزینه های تحصیل است باید تمام صفحات شناسنامه مادر کپی شده و در پرونده مدارک قرار بگیرد.
  • گواهی بانکی که می تواند به زبان فارسی دریافت شده و از طریق دایره اطلاعات اعتباری به زبان انگلیسی ترجمه گردد. در این گواهی مشخص می شود که وضعیت مالی فرد متقاضی به چه صورت است البته این بررسی بر روی موجوی حساب پدر و یا قیم فرد متقاضی صورت می گیرد .

در مقاله ” اقامت در مجارستان ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت مجارستان اطلاعات کسب کنید .

  • ترجمه رسمی سند ملکی پدر و یا قیم (در صورت وجود) باید عرضه شود، ترجمه باید از تمامی صفحات سند باشد
  • جهت تحصیل در دانشگاه بوداپست مجارستان باید دارای حداقل مدرک دیپلم بوده و کمتر از ۲۴ سال داشت .
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • پرداخت هزینه ویزای تحصیلی مجارستان بر اساس یورو
  • فرم تکمیل شده و تایپ شده سفارت همراه با امضاء دانشجو یا متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان
  • حضور به وقت در سفارت و ارائه مدارک فقط با وقت قبلی امکان پذیر می باشد .

شما می توانید برای مهاجرت به مجارستان مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به مجارستان ” را مطالعه فرمایید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان
مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان  – نکات مهم برای ویزای تحصیلی مجارستان

سفارت مجارستان از دانشجویان مصاحبه انگلیسی می کند بنابراین فردی که تصمیم به اخذ ویزای تحصیلی مجارستان دارد می بایست قبل از اقدام به این کار در کلاس های آمادگی زبان انگلیسی شرکت کند. این دوره ها اغلب به صورت فشرده بوده و دارای آزمون تعیین سطح می باشد و نیاز به زمان زیادی برای یادگیری حداقل های تعیین شده ندارد.دانشجویان بعد از ورود به مجارستان باید طی ۱۵ روز آدرس دقیق محل زندگی خود را اعلام کنند . پس از اعلام این آدرس می توانند از پلیس مجارستان کارتی دریافت کنند که بتوانند بدون مشکل در این منطقه زندگی کنند و در صورت تغییر آدرس محل زندگی باید به سرعت برای اعلام آدرس جدید اقدام گردد. دانشجو باید دقت کند که ۲ ماه قبل از پایان ویزای تحصیلی مجارستان اقدام به تمدید آن نماید، این روند در اداره مهاجرت و طبق قوانین خاصی صورت می گیرد. زمان مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی ۲ تا ۱۴ روز متغیر می باشد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button