کشور ایتالیا با تاریخ و مزه های منحصر به فرد خود همواره مقصدی محبوب برای گردشگران بوده است . حتی مهاجران بسیاری علاقمند به تحصیل در این کشورند. البته راه های گوناگونی برای مهاجرت به ایتالیا وجود دارد.
افرادی که توانسته اند به صورت قانونی در ایتالیا اقامت داشته باشند می توانند برای خانواده خود درخواست صدور ویزای همراه نمایند. این فرد می تواند برای همسر و فرزند و یا والدین خود درخواست ویزا نماید.

لازم است افراد مدارک لازم برای ویزای همراه ایتالیا را با دقت و حوصله به سفارت تحویل نمایند. متقاضی، نیازمند nulla osta یا همان تأییدیه ورود است که کمتر از 6 ماه قبل توسط اداره مهاجرت ایتالیا صادر گردیده است.
باید به موقع درخواست خود را تسلیم نمایید تا وقت سفر شما به هم نریزد و یا اگر سفارت شلوغ است زمان لازم برای بررسی درخواست شما وجود داشته باشد.

اگر علاقمند به تحصیل در ایتالیا هستید می توانید مقاله تحصیل در ایتالیا را جهت اطلاعات بیشتر مطالعه نمایید. در این مقاله اطلاعات مفیدی در این زمینه خواهید یافت.

مدارک لازم برای ویزای همراه ایتالیا

برای شما در اینجا لیستی از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای همراه ایتالیا آماده نموده ایم:

  • گذرنامه معتبر
  •  فرم درخواست ویزای طولانی‌ مدت ایتالیا که به‌طور کامل تکمیل و در کنسولگری ایتالیا امضا شود . در ضمن خود فرد متقاضی می بایست این فرم را تکمیل نماید.
  •  آخرین عکس گذرنامه با ابعاد 3/5 سانتی متر در 4/5 سانتی متر.
  •   ارائه
  •  کپی اسناد شهروندی اروپا یا اتحادیه اروپا و یا گذرنامه با اعلان درخواست حضور اعضای خانواده در ایتالیا و سوگند نامه‌ داشتن پیش ‌نیازهای تعیین‌شده توسط قانون در این کشور
  •  اسناد اداری مانند گواهی ازدواج، گواهی تولد و … که نشان ‌دهنده رابطه‌ خانوادگی شما با فرد در ایتالیا باشد. برای کودکان ، مجوز والدین فرزند برای اخذ ویزا صادر خواهد شد.

جهت اطلاع از شرایط اقامت و تابعیت در ایتالیا، گروه آتیه آفرینان مقاله اقامت در ایتالیا را آماده نموده است.

مدارک لازم برای ویزای همراه ایتالیا

توجه داشته باشید کسانی که برای اقامت دائم در ایتالیا از طریق ازدواج با یک شهروند ایتالیایی می ‌خواهند اقدام کنند باید قبل از درخواست ویزا ازدواج خود را در کنسولگری ایتالیا ثبت کنند.
لازم به ذکر است پاسپورت شما برای صدور ویزا نزد سفارت خواهد ماند . هزینه ویزا نیز به هیچ عنوان بازگردانده نمی شود حتی اگر درخواست شما رد شود .

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
بورسیه تحصیلی ایتالیا بورسیه تحصیلی ایتالیا

بورسیه تحصیلی ایتالیا یکی از روش های جذاب مهاجرت به این کشور است. گاهی اوقات ممکن است متقاض...

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

ایتالیا به داشتن برخی از بهترین دانشکده‌های پزشکی در اروپا افتخار می‌کند. رشته‌های پزشکی...

تحصیل در ایتالیا تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا یکی از پرطرفدارترین روشهای مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی برای ایرا...

نظرات کاربران
Call Now Button