مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

تحصیل در فرانسه از گذشته مورد توجه بسیاری از متقاضیان از جمله ایرانی ها قرار گرفته است . فرد متقاضی برای تحصیل در کشور فرانسه نیاز به اخذ ویزای تحصیلی کشور فرانسه  دارد و اگر فردی بخواهد به عنوان دانشجو وارد این کشور شود قبل از هر کاری باید برای ویزای تحصیلی فرانسه اقدام نماید که البته برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه به مدارکی نیاز می باشد و این مقاله در رابطه با مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه می باشد .

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور فرانسه دارید می توانید مقاله ” تحصیل در کشور فرانسه ” را مطالعه نمایید.

لازمه دریافت ویزای تحصیلی فرانسه در ابتدا پذیرش از یک دانشگاه فرانسوی می باشد . جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه لازم به ذکر است که اگر فرد ملیت اتحادیه اروپا یا ملی از EEA، سوئیس، نروژ، ایسلند یا لیختن اشتاین را داشته باشد نیازی به ویزا ندارد و تمام مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه که نیاز دارد یک پاسپورت معتبر یا سایر شناسه سفر معتبر می باشد اما در غیر این صورت یعنی اگر فرد از هر جای دیگری از جهان باشد لازم است جهت تحصیل در فرانسه ، ویزای تحصیلی فرانسه را درخواست دهد که انواع ویزای تحصیلی فرانسه بسته به مدت تحصیل عبارتند از :

  • ویزای شینگن دانشجویی فرانسه (کوتاه مدت) : اگر مطالعات فرد کمتر از سه ماه طول بکشد و مطمئن باشد که دیگر نمی خواهد در کشور فرانسه باشد پس باید برای ویزای اقامت کوتاه مدت یا ویزای شینگن درخواست دهد که این نوع ویزا رایگان می باشد و قابل تمدید نیست.
  • ویزا برای امتحانات ورودی دانشگاهی در فرانسه : اگر فرد بخواهد یک یا چند آزمون ورودی دانشگاهی را در فرانسه شرکت کند باید برای این نوع ویزا درخواست دهد که درخواست برای این ویزا نیز به صورت رایگان می باشد که اگر بتواند در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر قبول شود،. بعد از آن می تواند واجد شرایط درخواست ویزای یک ساله باشد.
  • ویزای موقت بلند مدت فرانسه : ویزای تحصیلی دانشجویان طولانی مدت است که به فرد این امکان را می دهد تا در فرانسه برای مدت حداقل ۶ ماه تحصیل کند که این ویزای دانشجویی نیازی به درخواست ویزای اقامت به صورت جداگانه را ندارد.
  • ویزای طولانی مدت فرانسه : اگر فرد بخواهد در فرانسه طولانی تر از 6 ماه تحصیل کند، باید برای ویزای اقامت طولانی مدت درخواست دهد که این ویزا به عنوان یک مجوز قانونی برای حضور وی در فرانسه می باشد و بسته به مدت زمان تحصیل در فرانسه (معمولا 3 سال برای مدرک لیسانس، 2 سال برای کارشناسی ارشد و 4 سال برای یک دکترا) اعتبار دارد.

در مقاله ” مهاجرت به فرانسه ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به فرانسه اطلاعات کسب کنید .

حال مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه به شرح زیر می باشد :

  • اصل شناسنامه به همراه کپی از آن و ترجمه تائید شده توسط سفارت فرانسه جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه
  • اصل گذرنامه جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه با حداقل یک سال اعتبار، اگر گذرنامه کمتر از یک سال اعتبار دارد، باید آن را عوض کرد
  • کپی از  صفحه 3 و 4 گذرنامه متقاضی اخذ ویزای تحصیلی فرانسه به همراه صفحات دارای مهر و ویزا
  • تکمیل دو نسخه از فرم ویزای بلند مدت دانشجویی فرانسه
  • دو قطعه عکس جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه ( عکس خانم ها ترجیحا بدون حجاب باشد) و این دو قطعه عکس را باید بر روی فرم های ویزا چسباند.
  • رزومه (CV) به زبان فرانسوی و یا انگلیسی جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه
  • انگیزه نامه به زبان فرانسه یا انگلیسی به همراه اصل دیپلم های ایرانی و کپی از آنها و ترجمه تائید شده جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه (ارائه مدرک پیش دانشگاهی الزامی نیست)
  • اصل گواهی اشتغال به کار و یا برگه مرخصی جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه (در صورتی که فرد شاغل باشد می تواند این مورد را ارائه دهد، در غیر اینصورت نیازی نیست.)

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در فرانسه ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در فرانسه ” می باشد .

ویزای تحصیلی فرانسه

ویزای تحصیلی فرانسه

  • گواهی ثبت نام و یا پیش ثبت نام از دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی در فرانسه (همان نامه پذیرش است که با کپی آن هم می توان اقدام کرد و در زمان صدور ویزا اصل آن را ارائه دهد)
  • مدرک زبان فرانسه DELF ،TCF  جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه که اگر دوره فرد به زبان انگلیسی باشد، نیازی به ارائه این مدرک نیست .
  • نامه تمکن مالی فرد متقاضی جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه. تعهد محضری رسمی والدین و یا ضامن در ایران که باید فیش حقوقی به همراه گواهی کار و پرینت حساب بانکی ۳-۶ ماهه و ضمانت محضری رسمی برای تقبل هزینه فرد در فرانسه ارائه دهد و یا داشتن ضامن در کشور فرانسه که باید تعهد مالی برای پرداخت هزینه های وی، گواهی منابع مالی و صورت حساب بانکی به همراه کارت شناسایی و صورت حساب مالیاتی ارائه دهد.
  • آدرس محل اقامت در فرانسه (باید رزرو 10 ماهه برای خوابگاه خود در فرانسه و شهر محل اقامت ارائه دهد، همچنین اگر از دانشگاه خود خوابگاه گرفت است ، باید مدارک آن را نشان دهد)
  • هزینه بررسی پرونده ویزا معادل 25 الی 75 یورو است که باید به صورت نقد پرداخت شود .
  • هزینه بررسی مدارک 200 یورو به صورت نقدی.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
حسین

با سلام - حساب تمکن مالی باید بنام دانشجو باز شود یا بنام پدر نیز برای سفارت فرانسه قابل قبول است

آتیه آفرینان

سلام. هردو قابل قبول هست اما بهتر بوده بنام دانشجو باشد .

محمد رشیدی

ممنون از اطلاعات دقیق تون . خیلی متشکرم

آتیه آفرینان

خواهش می کنم. ممنون از انرژی که به ما میدین.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button