سالانه افراد زیادی جهت تحصیل در ایتالیا، این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند لذا دولت کشور ایتالیا براساس شرایطی برای این افراد این امکان را فراهم می نماید که ویزای همراه کشور ایتالیا را اخذ کنند. از حیث اهیمت، این مقاله به ویزای همراه کشور ایتالیا اختصاص داده شده است.

کشور ایتالیا با تاریخ و مزه های منحصر به فرد خود همواره مقصدی محبوب برای گردشگران بوده است . حتی مهاجران بسیاری علاقمند به تحصیل در این کشورند. البته راه های گوناگونی برای مهاجرت به ایتالیا وجود دارد.
افرادی که توانسته اند به صورت قانونی در ایتالیا اقامت داشته باشند می توانند برای خانواده خود درخواست صدور ویزای همراه نمایند. این فرد می تواند برای همسر و فرزند و یا والدین خود درخواست ویزا نماید.

لازم است افراد مدارک لازم برای ویزای همراه ایتالیا را با دقت و حوصله به سفارت تحویل نمایند. متقاضی، نیازمند nulla osta یا همان تأییدیه ورود است که کمتر از 6 ماه قبل توسط اداره مهاجرت ایتالیا صادر گردیده است.
باید به موقع درخواست خود را تسلیم نمایید تا وقت سفر شما به هم نریزد و یا اگر سفارت شلوغ است زمان لازم برای بررسی درخواست شما وجود داشته باشد.

ویزای همراه کشور ایتالیا

شرایط اخذ ویزای همراه کشور ایتالیا

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ویزای همراه کشور ایتالیا

فرد متقاضی جهت اخذ ویزای همراه کشور ایتالیا باید همسر، فرزند، یا والدین یک فرد غیراروپایی باشند که در ایتالیا اجازه‌ اقامت دارد. برای اخذ ویزای همراه در کشور ایتالیا ، فرد متقاضی نیازمند تأییدیه ورود است که کمتر از 6 ماه قبل توسط اداره مهاجرت ایتالیا صادر شده است.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای همراه کشور ایتالیا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای همراه کشور ایتالیا به شرح زیر می باشد:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای طولانی‌ مدت ایتالیا به‌ طور کامل (حتماً خود شخص متقاضی باید برای تکمیل و امضای فرم اقدام کند.)
  • آخرین عکس گذرنامه با ابعاد 3.5 در 4.5 از روبرو با پس‌ زمینه سفید
  • برای شهروندان غیر آمریکایی کارت ثبت‌نام و یا یک ویزای معتبر ایالت متحده به همراه نامه‌ ای از دولت ایالت متحده موردنیاز می باشد. همچنین برای شهروندان غیر آمریکایی مدارک اقامت مانند گواهینامه رانندگی یا مالیات بر درآمد دولت نیز مورد نیاز است.
  • گذرنامه و یا اسناد مسافرتی با توجه به برنامه‌ اقامتی در ایتالیا به مدت 3 ماه اعتبار ارائه شود و همچنین گذرنامه تا صدور ویزای ایتالیا نزد مرجع صادرکننده نگهداری می‌ شود. هزینه‌ ویزای کشور ایتالیا به‌ صورت کامل نقدی و یا کارت اعتباری به کنسولگری پرداخت گردد.
  • ارائه کپی اسناد شهروندی اروپا یا اتحادیه اروپا و یا گذرنامه با اعلان درخواست حضور اعضای خانواده در ایتالیا و سوگند نامه‌ داشتن پیش ‌نیازهای تعیین ‌شده توسط قانون
  • ارائه اسناد اداری مانند گواهی ازدواج، گواهی تولد و … که نشان‌ دهنده و اثبات‌ کننده رابطه‌ خانوادگی می باشد . لازم به ذکر است که افرادی برای اقامت دائم در ایتالیا از طریق ازدواج با یک شهروند ایتالیایی می‌خواهند اقدام کنند باید حتماً قبل از درخواست ویزا ازدواج خود را در کنسولگری ایتالیا به ثبت برسانند.
مدارک لازم جهت اخذ ویزای همراه کشور ایتالیا

تمامی مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای همراه کشور ایتالیا باید به ‌صورت اصل و فتوکپی شامل تمامی صفحات پاسپورت، کارت سبز، گواهینامه راهنمایی رانندگی و غیره می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
ویزای همراه چیست؟ ویزای همراه چیست؟

اگر شما یک دانش آموز یا دانشجوی بین المللی هستید یا یک فرد پذیرفته شده برای کار و یا حتی بیم...

مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه سریلانکا مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه سریلانکا

کشور سریلانکا از جمله کشورهای جنوب شرق آسیا می باشد که در نزدیکی کشور هند و در اقیانوس هند و...

مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه برزیل مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه برزیل

ویزای تحصیلی کشور برزیل جهت دانشجویان بین المللی که صادر شود به آن ها اجازه بردن همراه را ن...

نظرات کاربران
Call Now Button