کشور ترکیه از جمله کشورهایی می باشد که هزینه تحصیل در ترکیه در مقاطع مختلف دانشگاه های آن پایین است . سطح دانشگاه های این کشور بالا است و به دلیل کیفیت خوب آموزش و بورسیه های تحصیلی در ترکیه ، این کشور مورد توجه بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور قرار گرفته است . به علاوه افرادی که در کنکور سراسر در رشته مورد علاقه خود قبول نشده اند ، کشور ترکیه می تواند گزینه مناسبی برای ادامه تحصیل آنها باشد . برای اخذ پذیرش در دانشگاه های ترکیه و اخذ ویزای تحصیلی ترکیه مدارک و شرایطی لازم است که این مقاله در رابطه با مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه می باشد .

در مقاله ” مهاجرت به ترکیه ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به ترکیه اطلاعات کسب کنید .

لازم است بدانید که یکی از شروط پذیرش در دانشگاه های ترکیه داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و قبولی در آزمون ورودی این دانشگاه ها می باشد که هر دانشگاهی بسته به سطح آموزشی خود آزمونی را برگزار می کنند و دانشجویان با هر سنی و تنها با داشتن مدرک دیپلم می توانند در این آزمون ها شرکت کنند. زبان تحصیل در اکثر دانشگاه های کشور ترکیه به زبان ترکی استانبولی است . البته برای افرادی که به این زبان آشنایی ندارند دوره های آموزش  یادگیری این زبان برگزار می شود که بایستی مورد توجه متقاضیان ویزای تحصیلی ترکیه قرار گیرد . تاییدیه و مجوز شرکت دانشجو در دوره های آموزش زبان ترکی استانبولی جهت اخذ ویزای تحصیلی ترکیه از طریق مراکز همسان سازی تحصیلی وزارت آموزش پرورش ترکیه یا از طریق پذیرش در دانشگاه های کشور ترکیه امکان پذیر می باشد .

در صورتی که متقاضی تمایل به تحصیل با زبان انگلیسی را داشته باشد می تواند در کالج های انگلیسی زبان این کشور وارد شده و پس از آن در آزمون SAT شرکت نموده و وارد مقطع کارشناسی و یا گروه پزشکی شود.

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در ترکیه دارید می توانید مقاله ” تحصیل در کشور ترکیه ” را مطالعه نمایید

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه
مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

دانشجو پس از دریافت نامه پذیرش خود در دوره های زبان ترکیه بایستی به سفارت خانه ها و کنسولگری های دولت ترکیه در ایران مراجعه کند و پس از تایید، ویزای تحصیلی خود را اخذ کرده و از این طریق مجوز ورود به کشور ترکیه برای ادامه تحصیل را پیدا می کند. مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی ترکیه ۱ سال می باشد و دانشجو باید پس از ورود به کشور ترکیه تا قبل از یک ماه به اداره امنیت کشور ترکیه مراجعه نموده و دفترچه اقامت بگیرد. مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی ترکیه به شرح زیر می باشد:

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت ترکیه مقاله ” اقامت در ترکیه  ” را مطالعه بفرمایید .

  • کپی صفحه اول پاسپورت خود که در برگه A4 گرفته شده است که تاریخ انقضای پاسپورت نیز نباید کمتر از یک سال باشد
  • نامه ای که از دانشگاه مورد نظر جهت ویزای تحصیلی ترکیه اخذ شده بود
  • فرم تقاضای دانشجو برای اخذ ویزای دانشجویی ترکیه

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button