لیست مشاغل مورد نیاز در نروژ از جمله مسائلی است که آگاهی از آنها می توانند در روند اخذ ویزای کار و پیشنهاد کاری، بسیار موثر و مفید باشد. زیرا متقاضیان می توانند با اطاعات کافی، سطح دانش و مهارت خود را در شغل مورد نظر ارتقا دهند.
در این مقاله می خواهیم شرایط مهاجرت کاری نروژ را بررسی کنیم و به مدارک اخذ ویزای کار نروژ اشاره کنیم. در صورتی که قصد دارید مشاغل مورد نیاز در نروژ را بررسی کنید و برای کار در نروژ اقدام کنید، احتمالا سوالاتی از این قبیل برای شما ایجاد می شود.
شرایط کار و بازار کار نروژ چگونه است؟ نحوه یافتن کار و روش های کاریابی در نروژ چیست؟ میانگین درآمد نروژی ها چه مقدار است؟ شرایط دریافت ویزای کاری نروژ به چه نحوی است؟ و سوالات دیگری که پاسخ تمام آنها را می توانید در این مقاله مطالعه فرمایید.

این مطلب توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است. امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و بتواند در روند بررسی مشاغل کمک بسزایی داشته باشد.
همچنین برای پاسخ بهتر به سوالات خود در رابطه با مشاغل مورد نیاز و کار در نروژ، می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین کشورها برای مهاجرت کلیک کنید.

لیست مشاغل مورد نیاز در نروژ
لیست مشاغل مورد نیاز در نروژ

لیست مشاغل مورد نیاز در نروژ و شرایط عمومی

کشور نروژ یکی از کشورهای سردسیر در حوزه اسکاندیناوی است که در قسمت شمال اروپا در احاطه جنگل ها و فضای سبز این قاره قرار گرفته است. نروژ با کشورهای سوئد و فنلاند هم مرز است.
پایتخت این کشور شهر بزرگ اسلو است که مرکز علمی، اقتصادی و فرهنگی نروژ است. همچنین یک مرکز مهم بازرگانی دریایی و صنایع دریایی در اروپا شناخته شده است. اقتصاد نروژ شامل یک اقتصاد ترکیبی توسعه‌ یافته می شود که رشد قابل توجهی از زمان انقلاب صنعتی داشته است و بخش های مختلفی از آن در مالکیت راهبردی دولت قرار دارد.
با توجه به هیجانات دنیای اقتصاد که گریبان گیر تمام کشورها می شود این کشور نیز دچار واکنش های خفیف و ضعیفی می شود اما هیچ گاه دست از توسعه و رشد مداوم و موثر بر نمی دارد. به همین جهت همواره از اقتصادی با ثبات برخوردار است.

چرخه ‌های اقتصادی این کشور به میزان زیادی وابسته به منابع طبیعی است و دارای ذخایر بزرگ نفت خام، گاز طبیعی، معدن و آب شیرین است.
همچنین به دلیل رونق بالای کشاورزی در این کشور، صادرات فراوانی در خصوص محصولات کشاورزی و فراورده‌ های دامی وجود دارد. همچنین صنعت کشتیرانی و کشتی ‌سازی سال های زیادی است که جزو صادرات نروژ به حساب می آید.
از دیگر بخش های صادراتی کشور نروژ، می‌توان به تجهیزات نظامی، مواد شیمیایی و ماهی نیز اشاره نمود. دور تا دور کشور نروژ از دریا پوشیده شده است. اما بخش عمده‌ای از صادرات نروژ بر پایه صادرات منابع طبیعی به خصوص صنایع پتروشیمی که شامل اکتشاف و استخراج نفت و گاز استوار است.
روزانه حدود 3 میلیون بشکه نفت خام صادر می‌کند و به نسبت جمعیتی که دارد، جزو بزرگترین تولیدکننده غیر خاورمیانه‌ای نفت و گاز طبیعی جهان به حساب می آید. امروزه این امر سبب شده است که نروژ به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان محسوب ‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین کشورها برای مهاجرت کاری کلیک کنید.

لیست مشاغل مورد نیاز در نروژ و ویزای کاری نروژ

کشور نروژ میزبان خوبی برای افراد ماهر و متخصص است و بستر مناسبی برای آنها فراهم می آورد. متقاضیان پس از بررسی لیست مشاغل مورد نیاز در نروژ، با توجه به رشته تحصیلی و تخصص خود، اقدام به ارسال رزومه خود به این کشور می کنند.
مهاجران 14درصد از کل جمعیت نروژ را تشکیل می دهند که حدود یک سوم از این افراد برای یافتن شغل اقدام به مهاجرت نموده اند. افرادی که برای مهاجرت کاری به این کشور اقدام می کنند می بایست شرایط لازم برای ورود به بازار کار این کشور را دارا باشند.
این شرایط شامل داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس، حداقل 3 سال سابقه کار در زمینه رشته تحصیلی و شرایط سنی مناسب برای ورود به بازار کار نروژ است. در کنار بهره مندی از شرایط اولیه بیان شده، متقاضی باید از طرف یک کارفرما در کشور نروژ پیشنهاد شغلی هم داشته باشد.

به طور معمول بازه زمانی پس از اخذ دعوت نامه تا حضور در کشور نروژ بین 4 تا 6 ماه تخمین زده شده است. افراد برای درخواست ویزای کار نروژ به یک پیشنهاد کاری یا job offer از یک کارفرمای نروژی نیاز دارند.
چنانچه متقاضی بتواند از سازمان یا شرکتی دعوت‌نامه دریافت کند، کارفرما باید با انتشار آگهی از نیروی کار داخلی نروژ و حتی کشور های حوزه شنگن نیز اطمینان حاصل کند. در صورتی که از فردی پیدا نشود که این شغل را بتواند انجام دهد، از نیروی کار خارجی استفاده می شود.
در این روش متقاضیان می توانند از سایت ها و موسسات کاریابی در کشور نروژ کمک بگیرند تا مشاغل مورد نیاز این کشور را پیدا کنند و برای شغل مورد نظر درخواست بدهند تا پس از پذیرش کارفرما، برای مصاحبه آماده شوند.

لیست مشاغل مورد نیاز در نروژ و ویزای کاری نروژ
لیست مشاغل مورد نیاز در نروژ و ویزای کاری نروژ

مدارک مورد نیاز ویزای کار نروژ

پس از بررسی شرایط کار و اطلاع کافی از مشاغل مورد نیاز در نروژ، برای اخذ مجوز کار و دریافت ویزای کار نروژ مدارکی مورد نیاز این کشور است. لازم به ذکر است ارائه مدارک به صورتی که سفارت از متقاضیان خواسته است، از اهمیت زیادی برخوردار است.
زیرا در صورت نقص یا کمبود در مدارک ممکن است کار به تعویق بیفتد یا کل درخواست کنسل شود. مدارک مورد نیاز ویزای کار نروژ به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه ی مدارک هویتی مانند، شناسنامه، کارت ملی و..
  • رزومه ی کاری و تحصیلی (CV)
  • مدارک تحصیلی
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای کار نروژ
  • دعوتنامه کارفرمای معتبر
  • پرداخت هزینه های صدور ویزا
  • بیمه سلامت
  • قرارداد کاری بین متقاضی و کارفرمای نروژی
  • ۲ قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی تمکن مالی

تمام مدارک علاوه بر نسخه اصلی باید یک نسخه به صورت ترجمه رسمی نیز برای سفارت ارسال می شود. همچنین کارشناسان خبره ما می توانند در صورت نیاز در کنار شما باشند تا در ارسال مدارک خود دچار مشکل نشوید و مرحله به مرحله شما را همراهی می کنند تا به مقصد مورد نظرتان برسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین کشورها برای مهاجرت ثبت شرکت کلیک کنید.

نرخ بیکاری در نروژ – لیست مشاغل مورد نیاز در نروژ

بررسی نرخ بیکاری در روند مهاجرت از طریق کار به کشور نروژ بسیار اساسی و مهم است. نرخ بیکاری مناسب و پایین می تواند رونق اقتصادی، توسعه صنایع، پویایی تجارت ها، کسب و کارهای بزرگ و کوچک را نشان دهد هرچه این نرخ پایین تر باشد رشد اقتصادی بالاتر است و شانس پیدا کردن و دریافت مجوز کار را برای افراد بالا می برد.
طبق آمار نرخ بیکاری در نروژ بسیار پایین است که در حدود 5% گزارش شده است و در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، بسیار مطلوب است. به همین جهت بازار کار نروژ ظرفیت خوبی مخصوصا برای افرادی که دارای تجربه و مهارت کافی دارند، است.
با توجه به شرایط اقتصادی توسعه یافته و نرخ پایین بیکاری، کار کردن در کشور نروژ مزایای بسیاری برای افراد متقاضی در این کشور فراهم کرده است.

نرخ بیکاری در نروژ
نرخ بیکاری در نروژ

لیست مشاغل مورد نیاز سال 2021 در نروژ

نروژ هر سال، لیستی از مشاغل مورد نیاز را منتشر می کند که شامل مشاغلی است که نیاز به مهارت و تجربه و همچنین تحصیلات آکادمیک دارد.
متقاضیان با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز نروژ و تطبیق تخصص خود با این مشاغل و همچنین توجه به نرخ بیکاری این کشور می توانند شرایط کاری کشور نروژ را بسنجند تا شانس خود را برای اخذ مجوز کار ارزیابی کنند. در صورتی که تخصص متقاضیان در لیست مشاغل مورد نیاز نروژ وجود داشته باشد و فرد دارای سابقه کار حداقل به مدت 3 سال در همان رشته داشته باشد، شانس بالایی برای اخذ مجوز کار نروژ پیدا می کند.
لیست مشاغل مورد نیاز هر کشوری می تواند در این زمینه اطلاعات کافی را به متقاضی کار بدهد و فرد متقاضی بتواند مهارت و تخصص خود را بررسی و ارتقا دهد.

برخی از مشاغلی که کشور نروژ در سال 2021 با کمبود نیرو با آن مواجه است شامل موارد زیر می شود:

  • مشاغل مهندسی در حوزه ساخت و ساز
  • زمینه های تحقیقاتی تحقیق و توسعه  R & D
  • مشاغل مربوط به حوزه توریسم (پیش خدمت، هتلداری،
  • حقوق
  • مشاغل مهندسی در حوزه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی
  • الکترونیک
  • تکنسین های ویژه برای مهندسی ارتباطات
  • متخصصین پزشکی فنی
  • حسابدار
  • توسعه دهندگان و برنامه نویسان اپلیکیشن های تحت وب
  • توسعه دهندگان و برنامه نویسان برنامه های تحت ویندوز و دیگر پلتفرم ها
  • پرستاری
  • تدریس و آموزش
  • مشاغل مربوط به غذاهای دریایی
  • مشاغل استارتاپی

در خصوص رشته مورد نظر خود می توانید با وکلای مجرب ما مشورت کنید تا اطلاعات دقیق تری در اختیارتان قرار دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین کشورها برای مهاجرت سرمایه گذاری کلیک کنید.

لیست مشاغل مورد نیاز سال 2021 در نروژ
لیست مشاغل مورد نیاز سال 2021 در نروژ

میزان حقوق در نروژ – لیست مشاغل مورد نیاز در نروژ

حقوق و دستمزد در هر کشور به عنوان مقصدی برای کار، از اهمیت فراوانی برخوردار است. میزان حقوق و دستمزد در کشور نروژ در هر شهر متفاوت است اما به طور کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد که هر کدام از آنها می تواند بر روی حقوق ماهیانه هر فرد تاثیر بسزایی داشته باشد. افرادی که سابقه کاری بالاتر دارند حقوق دریافتی آنها نیز به میزان سابقه آنها افزایش می یابد.
مقدار حقوق و درآمد در نروژ بیشتر از بسیاری از کشورهای اروپایی است و این بحث همچنین در مورد مشاغل سطح پایین هم درست است.
بر خلاف قاعده رایج در کشور نروژ، هیچ حداقل دستمزدی در قانون این کشور تعیین نگردیده است ولی با این وجود تقریبا تمامی افراد درآمد منصفانه ای دارند. در کشور نروژ کمترین درامد 90.434 کرون و بیشترین میزان درآمد 2.958.584 کرون در سال است.

شرایط کار در اکثر مشاغل، شامل 25 روز تعطیلات به اضافه 8-12 روز تعطیلات عمومی است. اگر فرد مجبور باشد بیش از 40 ساعت در هفته کار کند، اضافه کاری خواهد داشت. همچنین درآمد و حقوق بسیار بالا نسبت به عموم کشور های اروپایی، برای مشاغل وجود دارد. با توجه به اینکه نروژ کشوری است که در آن فرهنگ حفظ خانواده بسیار رایج است، این تفکر در محیط کاری نیز منعکس شده است.
به همین منظور مادران شاغل می توانند سالیانه با پرداخت 80% حقوق خود به دولت و یا 10 ماه با پرداخت 100% حقوقشان، مرخصی گرفته و نزد فرزندان خود بمانند.
در صورتی هم که فرزند بیمار داشته باشند می توانند بدون کسر از حقوق به مرخصی بروند. این کشور در حال حاضر شرایطی فراهم کرده که از گران ترین تا ارزان و کوچک ترین معاملات نیز بتوانند با کارت بانکی کار خود را پیش ببرند و تبدیل به جامه ای شوند که دیگر از اسکناس استفاده نکنند. میزان رضایت از حقوق در کشور نروژ نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار بالاتر است.

نحوه کاریابی در نروژ – لیست مشاغل مورد نیاز در نروژ

برای اخذ ویزای کار کشور نروژ، دانستن راه های جستجوی کار و نحوه کاریابی از اهمیت زیادی برخوردار است. روند پیدا کردن شغل در کشور نروژ برای افرادی که قصد دارند پیشنهاد یا دعوتنامه شغلی دریافت نمایند به دو صورت محقق می شود.
روش اول برای عموم افراد خارجی، از طریق سایت ها و موسسات کاریابی و همچنین بسیاری از روزنامه ها و مجلاتی که به زبان انگلیسی هستند، به راحتی در اختیارشان قرار می گیرد.
روش درخواست کار در کشور نروژ به صورتی است که ابتدا متقاضی باید رزومه کاری خود را برای کارفرما ارسال نماید و مشخصات و مدارک لازم را در خصوص اثبات کار خود ضمیمه آن کند. این نوع مراکز معمولاً با شرکت و کمپانی های مختلفی در ارتباط نزدیک می باشند و می توانند شرایط کاری آن ها را به درستی ارزیابی کنند.

 آنها با جلسات مشاوره ای که برای متقاضی تنظیم می کنند نیز می توانند او را برای بخش های مختلف فرایند کاریابی از جمله نوشتن CV و رزومه و روز مصاحبه نیز آماده کنند.
روش دوم مخصوص به دانشجویانی است که در این کشور به تحصیل پرداخته اند. این افراد شانس بیشتری برای اخذ دعوتنامه از کارفرماهای نروژی دارند. زیرا مدارک تحصیلی خود را از این کشور دریافت کرده اند و لذا با شرایط و قوانین کاری این کشور، آشنایی بیشتری دارند. در صورتی که انجام این روند برای شما مشکل است و نمی توانید انجام دهید نگران نباشید.
کارشناسان و مشاوران موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان با آگاهی کامل از شرایط و قوانین کشور نروژ راهنمایی ها و اقدامات لازم برای اخذ ویزا از این طریق را برای شما انجام خواهند داد.

نحوه کاریابی در نروژ | لیست مشاغل مورد نیاز در نروژ
نحوه کاریابی در نروژ | لیست مشاغل مورد نیاز در نروژ

بررسی ویزای همراه در نروژ – لیست مشاغل مورد نیاز در نروژ

ویزای همراه از مهم ترین مسائلی است که اغلب متقاضیان متاهل نگران آن هستند که می توانند همسر و فرزندانشان را همراه با خود به کشور نروژ بیاورند یا نه؟
کشور نروژ امکاناتی را فراهم کرده است تا افراد متقاضی بتوانند در کنار هم اقامت داشته باشند. متقاضیان می توانند برای همراهان خود که شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال می شود، اقدام به درخواست ویزای همراه کنند.
در صورت درخواست و اجازه دولت نروژ، همراه متقاضی اجازه کار تمام وقت داشته و همچنین فرزندان زیر 18 سال حق تحصیل رایگان دارند و حتی اگر نیاز به تحصیل در دانشگاه داشته باشند نیز می توانند از تحصیل رایگان در نروژ بهره بگیرند.
نکته مهم دیگر این است که زمانی که متقاضی برای اقامت دائم و پاسپورت نروژ اقدام می کند، همراهان نیز می توانند برای اقامت دائم و پاسپورت نیز اقدام کنند.

شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه نروژ

متقاضیانی که دارای شغل ثابت و تمام وقت در نروژ دارند و درآمد کافی برای تامین هزینه های همراهانشان دارند می توانند برای همراهان خود درخواست داده و مدارک مورد نیاز را برای اخذ ویزای همراه کاری به سفارت کشور نروژ تحویل دهند.
همچنین باید توجه داشت که مدارک مورد نیاز یا باید در سایت سفارت بارگزاری شوند یا با پست سفارشی برای سفارت ارسال گردند. جهت اخذ ویزای همراه مدارک زیر مورد نیاز است:

مدارک اخذ ویزای همراه نروژ

پس از ارسال مدارک متقاضی در نهایت منتظر پاسخ بررسی مدارک می ماند تا مدارک بررسی شود و نتیجه نهایی به دست متقاضی برسد.
از جمله مواردی که شانس دریافت ویزای فرد را افزایش می دهد می توان به سوابق سفر پیشین به حوزه شنگن در 5 سال گذشته اشاره کرد و به طور طبیعی هر چه تعداد این سفرها بیشتر شود، همراه از شانس بالاتری برای اخذ ویزا برخوردار خواهد بود.

شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه نروژ
شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه نروژ

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در نروژ

به طور معمول افرادی که به دنبال ویزای کار به کشور نروژ می آیند، قصدشان اخذ اقامت دائم و پاسپورت این کشور است. افرادی که بتوانند از طریق ویزای کاری مجوز دریافت کنند در ابتدا اقامت موقت به آنها اعطا می شود.
متقاضیان اخذ اقامت دائم نروژ باید بعد از 3 سال کار در این کشور و پرداخت مالیات به دولت نروژ، درخواست اقامت نموده و با ارائه مدارک به اداره مهاجرت این کشور و ثابت کردن این که 3 سال در این کشور مشغول به کار بوده، اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.
اگر فرد در طی یک بازه زمانی 10 ساله بتواند ثابت کند که حدود 7 سال در نروژ اقامت داشته‌ است، تحت شرایطی می تواند درخواست تابعیت و پاسپورت این کشور را نیز داشته باشد.
افراد برای اینکه بتوانند تابعیت این کشور را به دست بیاورند، باید حدود 311 ساعت دوره آموزش زبان نروژی را گذرانده و بتوانند به این زبان تسلط کامل و نسبی پیدا کنند و همچنین در طول این مدت نیز نباید مرتکب جرم کیفری شوند.

اصولا پس از 3 سال اقامت پیوسته و کار در نروژ می توان برای اخذ اقامت دائم آن اقدام نمود. متقاضیان باید نشان دهند که توانایی تأمین هزینه های زندگی خود را داشته و سوء سابقه کیفری ندارند.
همچنین در حالت نرمال چنانچه بین 16 تا 67 سال سن داشته باشند می بایست همانطور که در بالا اشاره شد آموزش های اجباری مربوط به زبان نروژی و مطالعات اجتماعی این کشور را گذرانده و امتحانات آن را با موفقیت پشت سر بگذارند و یا اسنادی را ارائه دهند که نشان دهنده معافیت از این موضوع باشد.
در این راه دشوار یک وکیل حرفه ای با توجه به اینکه نسبت به قوانین مهاجرتی آشنایی کامل دارد می تواند فرآیندهای مربوط به مهاجرت را به راحتی برای متقاضیان انجام دهد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در نروژ
وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در نروژ

سخن پایانی لیست مشاغل مورد نیاز در نروژ

لیست مشاغل مورد نیاز در نروژ، در این مقاله مورد بررسی قرار گفت. از آنجا که اقامت نروژ به سبب استانداردهای بالای زندگی در این کشور، افراد بسیاری را مجذوب خود کرده است به همین جهت، بر آن شدیم پیرامون مسائل مهم راجع به ویزای کار نروژ و لیست مشاغل مورد نیاز در نروژ مطالبی را مورد مطالعه و بررسی قرار دادیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد.
نرخ بیکاری، مشاغل مورد نیاز 2021 نروژ، میزان دستمزد و نکات مربوط به قوانین و شرایط کاری نروژ و اخذ ویزای کار نروژ از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت.

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی، تابعیت و اقامت کاری در کشور نروژ  را ارائه خواهند داد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و به روز یا داشتن هر گونه سوال در زمینه مهاجرت به کشور نروژ از طریق ویزای کار با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز، می توانید با مشاوران مجرب ما در این امر تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.
همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول لیست مشاغل در نروژ

✳️ میزان درآمد در کشور نروژ چقدر است؟

در کشور نروژ کمترین درامد 90.434 کرون و بیشترین میزان درآمد 2.958.584 کرون در سال است

✳️ مشاغل مورد نیاز کشور نروژ کدامند؟

1. مشاغل مهندسی در حوزه ساخت و ساز
2. زمینه های تحقیقاتی تحقیق و توسعه  R & D
3. مشاغل مربوط به حوزه توریسم (پیش خدمت، هتلداری، حقوق)
4. مشاغل مهندسی در حوزه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و…

✳️ مدارک مورد نیاز ویزای کار در نروژ چیست>

1. پاسپورت معتبر
2. گواهی عدم سوء پیشینه
3. ارائه ی مدارک هویتی مانند، شناسنامه، کارت ملی و..
4. رزومه ی کاری و تحصیلی (CV)
5. مدارک تحصیلی
6. فرم تکمیل شده درخواست ویزای کار نروژ
7. دعوتنامه کارفرمای معتبر
8. پرداخت هزینه های صدور ویزا و…

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به نروژ مهاجرت به نروژ

مهاجرت به نروژ همواره متقاضیان خاص خودش را داشته است. طبیعتاً این افراد جویای آگاهی از روش ...

تحصیل رایگان در نروژ تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل رایگان در نروژ برای تمامی دانشجویان بین المللی یک مزیت مهم محسوب می شود. اگر قصد پذیر...

جاذبه های توریستی کشور نروژ جاذبه های توریستی کشور نروژ

کشور نروژ همیشه از نظر زیبایی مورد توجه گردشگران بوده است . این کشور هر چیزی که یک گردشگر ان...

نظرات کاربران
Call Now Button