صرافی های ایرانی در استانبول می توانند برای تجار و گردشگران به خصوص ایرانیان، بسیار مفید باشند. افرادی که به شهر استانبول می روند با مراجعه به صرافی های ایرانی در استانبول مسائل مالی خود را بر طرف نمایند.
سوالی که ذهن مسافران ایرانی را همیشه به خود مشغول نموده است و جزو دغدغه های بزرگی برایشان است، تبدیل کردن پول خود به ارز رایج کشور ترکیه می باشد.

امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و بتواند در روند بررسی صرافی های ایرانی در استانبول کمک بسزایی داشته باشد. همچنین برای پاسخ بهتر به سوالات خود در رابطه با صرافی های ایرانی در استانبول می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

برای اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به ترکیه کلیک کنید.

صرافی های ایرانی در استانبول

صرافی های ایرانی در استانبول و شرایط عمومی

شهر استانبول از موقعیت بسیار خوبی برای تفریح و تجارت برخوردار است که هر ساله گردشگران زیادی را به خصوص از کشور ایران به خود جلب نماید.
استانبول در امتداد اروپا و آسیا قرار دارد و به طوری که  توسط پل معروف بسفر، دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول، به یکدیگر متصل شده است و به همین دلیل ، شهر استانبول را در اصطلاح پلی میان دو قاره نام گذای کرده اند.
همچنین به عنوان بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر در کشور ترکیه شناخته شده است و همچنین بیشترین مراودات مالی و ارزی به دلیل وجود گردشگران و تجار فراوان، در شهر استانبول صورت می گیرد.

 ارز رایج کشور ترکیه لیر است که لیره جدید ترکیه (TRY با نماد YTL) در صرافی ها نشان داده می شوند. همچنین اسکناس‌های لیر ترکی با واحد های 200 ، 100، 50، 20، 10 و 5 لیره ارائه می شوند. سکه نیز با ارزش 1 لیره، 50، 25، 10، 5 و 1 کروش جدید ضرب می شود.
این شهر همواره برای افرادی که استانبول را مقصدی برای تجارت خود در نظر گرفته باشند نیز جذابیت های خود را دارد. همچنین هم مرزی کشور ترکیه با ایران سبب شده است که انتقال کالا و خدمات نیز به کشور ایران آسان تر انجام شود.
به همین منظور مراودات مالی بسیار زیادی بین تاجران ایرانی و ترک انجام می شود. به طوری که استانبول همواره مقصد پرطرفدار ایرانی ها جهت تجارت و داد و ستد قرار گرفته است.

برای اطلاعات بیشتر درباره خرید ملک ترکیه کلیک کنید.

فواید وجود صرافی های ایرانی در استانبول

افرادی که در استانبول به تجارت و داد و ستد مشغول باشند. به دلیل نداشتن کارت های اعتباری ترکیه در مسائل ارزی و مالی خود دچار مشکل می شوند.
زیرا پول را باید به صورت نقد بیاورند، از آنجایی که پول ایران در ترکیه مبادله نمی شود، لذا متقاضیان باید پول خود را تبدیل به یک ارز رایج کنند که مبادله آن در ترکیه زیاد باشد.
ارزهایی مانند دلار و یورو در استانبول بسیار زیاد قابل مبادله و تبدیل به لیر است به طوری که در برخی فروشگاه ها نیز به راحتی آن را چنج می کنند. اما در تجارت و داد و ستد به همراه داشتن پول نقد خطرات مخصوص به خود را دارد.

از این رو صرافی های ایرانی در استانبول، کمک بزرگی به بر طرف کردن این مشکل کرده اند و با گذاشتن دستگاه های کارت خوان ایرانی، در صرافی های خود، این مشکل را تا حدود بسیار زیادی برای افراد حل کرده اند.
همچنین اگر مسافر و گردشگری در استانبول، پول نقد خود را تمام کرده باشد با مراجعه به صرافی های ایرانی در استانبول و استفاده از دستگاه کارت خوان آنها می تواند مبلغ مورد نیاز خود را از حساب خود بردارد و پول نقد لیر دریافت نماید.

برای اطلاعات بیشتر درباره پاسپورت کشور ترکیه کلیک کنید.

فواید وجود صرافی های ایرانی در استانبول

امکانات صرافی های ایرانی در استانبول

از آنجایی که در استانبول همواره مشکلات تبدیل ارز و جا به جایی های مالی برای ایرانیان وجود داشته است، لذا صرافی های ایرانی در استانبول امکاناتی را برای افراد فراهم آورده اند.
وجود دستگاه های کارتخوان ایرانی در صرافی های ایرانی استانبول، کار را برای افراد بسیار راحت کرده است. زیرا با افراد می توانند با برداشت از حساب خود و در ازای مبلغ ریالی پرداخت شده به صرافی از طریق دستگاه کارت خوان، لیر ترکیه دریافت می کنند.

در سال های اخیر با افزایش تعداد صرافی های ایرانی در ترکیه، امکان فروش ارز به دارندگان کارت های بانکی عضو شتاب نیز فراهم شده آمده است. از امکانات دیگر این صرافی ها، انتقال وجه مورد نظر به ایران یا از ایران به استانبول است که صرافی های ایرانی در استانبول برای افراد انجام می دهند.
صرافی های ایرانی در استانبول را می توان به راحتی پیدا کرد زیرا در پشت شیشه آنها عبارت کارت خوان ایرانی موجود است را می توان مشاهده کرد.

برای اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در ترکیه کلیک کنید.

لیست صرافی های ایرانی در استانبول

با توجه به اینکه سفر گردشگران و مهاجران ایرانی به استانبول همیشه زیاد است، صرافی های ایرانی در استانبول نیز با افزایش چشمگیری روبرو شده است. در بسیاری منطقه های توریستی و مراکز خرید در استانبول همچون منطقه تکسیم که حضور ایرانیان و تجمع آنها زیاد باشد، تعداد صرافی های ایرانی نیز افزایش پیدا کرده است.

بهتر است افراد برای انجام امور مالی در صرافی های ایرانی، حداقل به چند صرافی مراجعه کنند تا نرخ اصلی ارز دستشان بیاید، سپس به تبدیل و چنج پول یا دیگر مسائل ارزی خود نمایند.
لیست برخی از صرافی های ایرانی که در استانبول فعالیت می نمایند در زیر اشاره شده است. برای آگاهی از اطلاع دقیق تر از این صرافی ها می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس حاصل فرمایید.

لیست صرافی های ایرانی در استانبول

لیست برخی صرافی های ایرانی در استانبول

  • Aral dövüz      
  • Nizam dövüz   
  • Zeki dövüz      
  • Muteber dövüz           
  • Angün dövüz  
  • Ağaoğlu dövüz
  • Dadas dövüz   
  • Aydın gold dövüz        
  • Arkent dövüz  
  • Ser kıyametli maadenler        
  • Gazi dövüz      
  • kurborsa         
  • cetin dövüz     
  • Yazıcı altın dövüz        
  • صرافی سربست استانبول
  • صرافی پارسیان استانبول
  • صرافی کاسپین استانبول
  • صرافی پاسارگاد استانبول
  • صرافی مارسل گلوبال استانبول
  • صرافی اهورا استانبول
  • صرافی زرین استانبول
  • صرافی یازیجی آلتین دووز
  • صرافی هازندار
  • صرافی مرکز

بیشترین مناطقی که صرافی های ایرانی در استانبول وجود دارند؟

معمولا بهترین و بیشترین صرافی ها در بزرگ ترین شهر و در پر رفت و آمد ترین مناطق هر شهر قرار می گیرند. در شهر استانبول نیز در مناطق گردشگری که گردشگران ایرانی زیادی را در خود جای داده است، صرافی های ایرانی نیز بیشتر خواهد بود.
زیرا با وجود هتل‌ها، رستوران ها، مراکز تفریحی و مراکز خرید متعدد، مسافران زیادی در این مناطق وجود خواهند داشت. بازار بزرگ احتمالاً یکی از پر بازدید ترین مکان های دیدنی استانبول به حساب می آید و پس از آن در منطقه تکسیم در خیابان خیابان استقلال، بیشترین جمعیت از گردشگران ایرانی و به همان ترتیب صرافی های ایرانی نیز وجود دارد.

وجود متعدد صرافی های ایرانی در منطقه تکسیم باعث شده است که گردشگران ایرانی، نگرانی بابت کمبود ارز نداشته باشند، زیرا به آسانی افراد می توانند با در دست داشتن کارت بانکی ایرانی خود از دستگاه کارتخوان ایرانی که در صرافی های ایرانی وجود دارد استفاده نمایند و ارز مورد نیاز خود را دریافت نمایند.
از دیگر مناطقی که صرافی های ایرانی در استانبول به وفور یافت می شود، می توان به مناطق لاله لی، سلطان احمد و بیلیک دوزو اشاره کرد. در مناطق ایرانی نشین مانند بیلیک دوزو نرخ های بهتری در ارزها ارائه می نمایند.

بیشترین مناطق صرافی های ایرانی در استانبول

مقایسه صرافی های ترک با صرافی های ایرانی در استانبول

معمولا پول نقد و ارزی مانند دلار و یورو در صرافی های استانبول که به نام DOVIZ شناخته می شوند، مبادله می شود. بیشتر صرافی ها تابلویی دارند که نرخ تبدیل ارز را به افراد نشان می دهد.
در صرافی های ترک امکان استفاده از کارت خوان ایرانی وجود ندارد. همچنین انجام امور حواله ای و جابه جایی ارز نیز برای ایرانیان امکان پذیر نیست. صرافی های مختلف ممکن است نرخ تبدیل ارز متفاوتی داشته باشند از این رو برای تبدیل ارز بهتر است نرخ تبدیل یکی دو صرافی را با یکدیگر مقایسه کرد.

همچنین لازم به ذکر است که بدترین صرافی ها در هتل ها هستند زیرا همیشه لیر را گرانتر از دیگر صرافی های ایرانی حساب می کنند. برای تبدیل ارز بهتر است به صرافی های بزرگ استانبول که در مناطق کاپالی چارشی و سلطان احمد وجود دارند مراجعه کرد زیرا نرخ های بهتری ارائه می دهند و مناطقی که گردشگر زیاد باشد نرخ لیر را گران تر می فروشند.

سخن پایانی

صرافی های ایرانی در استانبول در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که قصد سفر به استانبول را داشته باشید نیاز به همراه داشتن لیر ارز رایج کشور ترکیه دارید.
در این مقاله فواید وجود صرافی های ایرانی در استانبول، فواید وجود صرافی های ایرانی در استانبول، امکانات صرافی های ایرانی در استانبول، لیست صرافی های ایرانی در استانبول و بیشترین مناطقی که صرافی های ایرانی در استانبول وجود دارند، از جمله مواردی است که مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت.

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان برای رفاه حال شما عزیزان جهت اطلاع رسانی از صرافی های ایرانی در استانبول را ارائه خواهند داد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه صرافی های ایرانی در استانبول می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.
همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول

✳️ در کدام شهر استانبول صرافی های ایرانی بیشتری وجود دارد؟

در شهر استانبول نیز در مناطق گردشگری که گردشگران ایرانی زیادی را در خود جای داده است، صرافی های ایرانی نیز بیشتر خواهد بود.

✳️ در صرافی های استانبول پول نقد و ارزی به چه اسمی شناخته می شود؟

معمولا پول نقد و ارزی مانند دلار و یورو در صرافی های استانبول که به نام DOVIZ شناخته می شوند، مبادله می شود.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در ترکیه کار در ترکیه

کار در ترکیه همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به ترکیه ...

تحصیل در ترکیه تحصیل در ترکیه

دانشگاه های کشور ترکیه اعتبار علمی بالایی در مجامع بین المللی و مدرک علمی معتبری در تمام کش...

مهاجرت کاری به ترکیه مهاجرت کاری به ترکیه

مهاجرت کاری به ترکیه یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نم...

نظرات کاربران
Call Now Button