کشور یونان در جنوب ترین قسمت شبه جزیره بالکان و جنوب شرقی دریای مدیترانه واقع شده است. این کشور از شمال با آلبانی، بیروت و بلغارستان همسایه می باشد. از شرق این کشور با بخش اروپایی ترکیه هم مرز می باشد. در غرب کشور یونان، دریای ایونی و شرق دریای اژه و جنوب دریای لیبی است. کشور یونان دارای خط ساحلی طولانی در مدیترانه می باشد و بیشتر جزایر یونان در دریای اژه است. در این مقاله قصد داریم با شهرهای مهم کشور یونان آشنا شویم.

شهرهای مهم کشور یونان
شهرهای مهم کشور یونان

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در یونان ” را مطالعه فرمایید.

شهرهای مهم کشور یونان به شرح زیر می باشد:

  • شهر آتن در کشور یونان

شهر آتن یکی از شهرهای مهم کشور یونان می باشد و پایتخت و بزرگترین شهر این کشور است . این شهر یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است که دارای تاریخ ثبت شده بیش از 3400 سال می باشد. بزرگترین منطقه شهری آن، بیش از 4 میلیون نفر جمعیت دارد که شهر آتن را تبدیل به یکی از بزرگترین مناطق شهری اروپا می کند. شهر آتن که مرکز فرهنگی، اقتصادی و اداری یونان می باشد و تبدیل به یک مرکز کسب و کار بزرگ شده است. لازم به ذکر است که این شهر بسیار غنی و گران قیمت می باشد و علیرغم اهمیت مدرن بودن آن، آتن دارای نفوذ بسیاری از یونان باستان است، که خانه بسیاری از فیلسوفان یونانی می باشد و به یک پروتز دموکراسی تبدیل شده است.

  • شهر تسالونیکی در کشور یونان

شهر تسالونیکی یکی از مهمترین شهرهای کشور یونان می باشد و دومین شهر بزرگ کشور و پایتخت مقدونیه است. همچنین به دلیل داشتن سواحل زیبا مشهور است و میزبان رویدادهای فرهنگی مانند جشنواره فیلم تسالونیکی و نمایشگاه بین المللی می باشد. شهر تسالونیکی یکی از مقاصد سلطنتی امپراتوری بیزانس بوده است و پس از آتن این شهر دومین مرکز اقتصادی، فرهنگی، صنعتی و اداری یونان است. همچنین این شهر دارای آثار تاریخی از محل سکونت یهودیان، عثمانی و بیزانس است. شهر تسالونیکی یونان در قسمت شمالی خلیج واقع در شمال یونان قرار دارد و یک بندر بزرگ است، بنابراین فعالیت های اقتصادی زیادی در آن وجود دارد.

شهر تسالونیکی در کشور یونان
شهر تسالونیکی در کشور یونان

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در یونان، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در یونان ” است.

  • شهر پاتراس در کشور یونان

شهر پاتراس یکی از شهرهای مهم کشور یونان می باشد که سومین شهر بزرگ و منطقه ای سرمایه ی غربی یونان است و در قله کوه پناهایکون ساخته شده است. این شهر یک مرکز تجاری می باشد و در حالی که بندر آن نقطه تجاری و ارتباطی بین ایتالیا و اروپای غربی می باشد. اقتصاد شهر پاتراس براساس بخش خدمات عمومی، صنعت مالی، تدارکات و تجارت می باشد و سایر حوزه های اقتصاد عبارتند از تحصیلات عالی، ساخت و ساز و املاک، گردشگری و تولید. همچنین هر ساله این شهر، کارناوال بزرگترین و موفق ترین گوشتخوار در سراسر اروپا را میزبانی می کند. این شهر در سال 2006، با توجه به فرهنگ بومی این شهر، شهر پایتخت فرهنگی اروپا نامگذاری شد.

یکی از روش های مهاجرت به یونان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به یونان ” اطلاعات کسب کنید.

شهر پاتراس در کشور یونان
شهر پاتراس در کشور یونان

  • شهر پیرئوس در کشور یونان

شهر پیرئوس یکی از شهرهای مهم کشور یونان می باشد که چهارمین شهر بزرگ یونان است. این شهر در خلیج سارانیک واقع شده است و بخشی از منطقه آتن بزرگ است که یکی بزرگترین بنادر یونان در مسافربری اروپا می باشد و سومین مرکز بزرگ در سراسر جهان است. همچنین این شهر، مرکز حمل و نقل تجاری یونان است. لازم به ذکر است که این شهر دارای یک نمایش بزرگ از محله های مختلف است و یکی از گران ترین محله ها در تپه کاستلا واقع شده است. در اطراف شهر چندین محوطه باستان شناسی وجود دارد، مانند دروازه باستانی به بندر، Eetioneia.  یک مرکز بزرگ ورزشی یونان می باشد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور گرجستان شهرهای مهم کشور گرجستان

کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برا...

شهرهای مهم کشور بلژیک شهرهای مهم کشور بلژیک

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل ...

شهرهای مهم کشور بلغارستان شهرهای مهم کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفی...

نظرات کاربران
Call Now Button