کشور کره جنوبی، کشوری در بخش جنوبی شبه جزیره کره در شرق آسیا می باشد که پایتخت آن شهر سئول است. این کشور در کنار دریای زرد (در غرب) و ژاپن (در شرق) و چین شرقی (در جنوب) و در همسایگی کشور کره شمالی (در شمال) واقع شده است. در ادامه با شهرهای مهم کشور کره جنوبی آشنا خواهیم شد.

شهرهای مهم کشور کره جنوبی
شهرهای مهم کشور کره جنوبی

برای اقامت و تابعیت در کره جنوبی روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در کره جنوبی ” را مطالعه فرمایید.

برخی از شهرهای مهم کشور کره جنوبی عبارتند از :

  • شهر سئول در کشور کره جنوبی

شهر سئول، یکی از شهرهای مهم کشور کره جنوبی می باشد که یک شهر مدرن و صنعتی است. این شهر یکی از بزرگترین شهرهای دنیا به حساب می ‌آید. محدوده پایتخت کره جنوبی (سئول به همراه محدوده وابسته به سئول) دومین محدوده متروپولیتن در دنیا محسوب می شود . این شهر قدمتی بالغ بر ۲۰۰۰ سال دارد و تقریباً یک چهارم کل جمعیت کشور کره جنوبی در این شهر زندگی می‌ کنند. در زمان‌های قدیم، دیوار بزرگی دور تا دور سئول وجود داشت که شهر را از حملات حیوانات وحشی، تجاوز دشمن و وقوع جرائم حفظ می‌ کرد و طی وقوع «جنگ کره» شهر سئول شدیداً تخریب شد، به همین دلیل پایتخت کشور کره جنوبی بایستی به مدت ۲ سال به «بوسان» منتقل می ‌شد که در طول این جنگ، کنترل شهر سئول به دست کره شمالی افتاد. با رشد جمعیت شهر سئول، امکانات حمل و نقل عمومی ناگزیر بهبود یافت که موجب شلوغی و پر ترافیک شدن این شهر شد.

  • شهر بوسان در کشور کره جنوبی

شهر بوسان دومین شهر بزرگ کره جنوبی محسوب می شود که در جنوب شرقی کره جنوبی واقع شده و بزرگترین منطقه‌ صنعتی کشور نیز به شمار می‌ رود. همچنین، بوسان پنجمین شهر پر رفت و آمد بندری جهان نیز تلقی می ‌شود. سواحل، رستوران‌ ها و کافه ‌هایی که در کرانه‌ دریایی شهر بوسان وجود دارد، این شهر را به مکانی گردشگری در تابستان تبدیل کرده است. به همین دلیل به بوسان لقب «پایتخت تابستانی کره جنوبی» را داده ‌اند. همچنین بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ ای جهان یعنی « شینسگائه» نیز در شهر بوسان قرار دارد. مردم شهر بوسان شدیداً به بازی بیسبال علاقه دارند؛ ورزش‌ های دیگری مانند بسکتبال، فوتبال، اسب ‌دوانی و دوچرخه‌ سواری نیز در این شهر طرفداران خاص خود را دارد. این شهر از نظر جغرافیایی، نزدیک‌ترین شهر به ژاپن است.

شهر بوسان در کشور کره جنوبی
شهر بوسان در کشور کره جنوبی

  • شهر دئگو در کشور کره جنوبی

شهر دئگو چهارمین شهر بزرگ کره جنوبی می باشد که در سال‌ های گذشته معروف به شهری صنعتی بوده است ولی اکنون با افت تولیدات نساجی، اقتصاد این شهر با رکود نسبی مواجه شده است. این شهر پس از سئول، دومین شهر بزرگ «درون مرزی» کره جنوبی محسوب می ‌شود. منظور از درون ‌مرزی، شهر غیر جزیره‌ ای می باشد و جمعیت خارجی این شهر بسیار اندک است. کوهستا‌ن ‌های بسیاری، دور تا دور شهر دئگو را احاطه کرده ‌اند که در برخی از آن ‌ها معابد بودایی‌ ها واقع شده است. یک نمایشگاه فرهنگی-هنری بزرگ در شهر دئگو وجود دارد. همچنین «جشنواره بین‌المللی اپرای دئگو» و «جشنواره نقاشی بدنی» از جمله معروف‌ ترین رویدادها و جشنواره‌ های این شهر محسوب می شوند. اگرچه شهر دئگو کلان ‌شهری بزرگ محسوب می ‌شود ولی توازن خوبی بین شهر و طبیعت وجود دارد زیرا چندین کوهستان در اطراف و پارک ‌های متعددی داخل شهر وجود دارد.

یکی از روش های مهاجرت به کره جنوبی از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به کره جنوبی ” اطلاعات کسب کنید.

  • شهر اینچئون در کشور کره جنوبی

شهر اینچئون در شمال غربی کره جنوبی واقع شده و سومین شهر بزرگ این کشور محسوب می ‌شود. این شهر ، شهری بزرگ و ساحلی است که ۲٫۹ میلیون نفر جمعیت دارد و تا سال ۱۸۸۳ میلادی که به یک شهر بندری بین ‌المللی تبدیل شد، تنها ۴۷۰۰ نفر جمعیت داشت. پس از مدت کوتاهی که شهر اینچئون به یک شهر بندری بین ‌المللی تبدیل شد، این مکان دروازه ‌ای برای معاملات تجاری و فرهنگی کره جنوبی با افراد خارجی شد. در شهر اینچئون، حدوداً ۵۰ هزار چینی زندگی می ‌کنند به همین علت و نیز به خاطر معاملات دوستانه ‌ای که بین چین و کره جنوبی وجود دارد، محله ‌ای برای زندگی آنها در این شهر در نظر گرفته شده که در واقع، تنها «محله‌ چینی» رسمی کره جنوبی می باشد. شهر اینچئون خود را «شهری انگلیسی» معرفی کرده و کلاس‌ های آموزش زبان انگلیسی را به طور رایگان برای شهروندانش برگزار می‌ کند. شهر اینچئون در تلاش است سایر شهرهای انگلیسیِ آسیایی مانند هنگ‌کنگ و سنگاپور را سرلوحه‌ کار خود قرار دهد.

شهر اینچئون در کشور کره جنوبی
شهر اینچئون در کشور کره جنوبی

  • شهر سئونگنام در کشور کره جنوبی

شهر سئونگنام یکی از شهرهای مهم کشور کره جنوبی می باشد که دهمین شهر بزرگ این کشور است و این شهر در قسمت شمال غربی کشور واقع شده است و سئونگنام اولین شهری بود که برای توسعه‌ پس از جنگ، توسط دولت برنامه ‌ریزی شد. شهر سئونگنام بسیار به شهر سئول نزدیک است از این رو، شرکت‌ های بسیاری برای فرار از شلوغی بیش از حد سئول، به این شهر می ‌آیند. شهر سئونگنام با جاذبه ‌های فراوانش، شهری فوق‌ العاده برای گردشگری به شمار می آید و همچنین در مرکز این شهر، وسایل حمل و نقل عمومی بسیاری برای رفتن به سئول وجود دارد.

  • شهر سوون در کشور کره جنوبی

شهر سوون در جنوب شهر سئول واقع شده است و تنها شهر کره جنوبی می باشد که هنوز هم دور تا دورش دیوار وجود دارد که خود به یک جاذبه‌ گردشگری تبدیل شده است. این شهر طی جنگ کره، کنترل شهر سوون چهار بار دست به دست شد که در پی آن، ضربات شدیدی بر بدنه‌ شهر وارد شد. از جمله شرکت‌ های بزرگ حاضر در شهر سوون می‌ توان به سامسونگ اشاره کرد که از سال ۱۹۶۷ تا کنون مشغول به فعالیت در این شهر است. همچنین مراکز اصلی سامسونگ نیز در این شهر قرار دارند. شهر سوون به پاکیزگی و وضعیت حمام ‌های عمومی خود می ‌بالد.

در مقاله ” تحصیل در کره جنوبی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در کره جنوبی اطلاعات کسب کنید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

5/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور گرجستان شهرهای مهم کشور گرجستان

کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برا...

شهرهای مهم کشور بلژیک شهرهای مهم کشور بلژیک

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل ...

شهرهای مهم کشور بلغارستان شهرهای مهم کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفی...

نظرات کاربران
Call Now Button