کشور مکزیک در قاره آمریکای شمالی بین اقیانوس آرام و خلیج مکزیک واقع شده است که 123 میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن شهر مکزیکوسیتی می باشد. شهر مکزیکوسیتی پرجمعیت ترین شهر دنیا است. این کشور از شمال به ایالات متحده آمریکا و از جنوب به بلیز و گوآتمالا محدود می شود. همچنین اقیانوس آرام در غرب و جنوب، خلیج در شرق و دریای کارائیب در جنوب شرق این کشور قرار دارند . کشور مکزیک با حدود 2 میلیون کیلومتر مربع وسعت، چهاردهمین کشور وسیع دنیا و یازدهمین کشور پرجمعیت دنیا است. کشور مکزیک جز 10 کشور گردشگر پذیر جهان می باشد و سالانه میلیون ها نفر از سراسر جهان از این کشور بازدید می کنند. زبان اداری و کاربردی در کشور مکزیک ، زبان اسپانیایی می باشد اما این کشور یک زبان رسمی ندارد و از سال 2003 میلادی تعداد 62 زبان بومی سرخ پوستی نیز به عنوان «زبان های ملی» ثبت شده و رسمیت یافته است. این کشور بزرگترین کشور اسپانیایی زبان جهان می باشد و حدود یک سوم از کل اسپانیایی زبان های جهان در مکزیک زندگی می کنند. از نظر تقسیمات کشوری مکزیک، این کشور از 31 استان و یک بخش فدرال تشکیل شده است. در این مقاله قصد داریم بیشتر با شهرهای مهم کشور مکزیک آشنا شویم.

شهرهای مهم کشور مکزیک
شهرهای مهم کشور مکزیک

شما می توانید برای مهاجرت به مکزیک مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به مکزیک ” را مطالعه فرمایید.

برخی از شهرهای مهم کشور مکزیک به شرح زیر می باشد:

  • شهر مکزیکوسیتی در کشور مکزیک

شهر مکزیکوسیتی، یکی از شهرهای مهم کشور مکزیک می باشد که پایتخت این کشور است. این شهر به عنوان دومین شهر بزرگ جهان با بیش از 18 میلیون نفر جمعیت می باشد که یک شهر مهد تمدن و فرهنگ های مختلفی است. بسیاری از جاذبه های گردشگری و 1500 اثر تاریخی، صدها موزه و مناطق باستان شناسی در این شهر وجود دارد.

  • شهر گودالاخارا در کشور مکزیک

شهر گودالاخارا از جمله شهرهای مهم کشور مکزیک می باشد که پایتخت فرهنگی این کشور و زادگاه سبک موسیقی ال ماریاچی است. این شهر زیبا به علت زیباترین ساختارهای معماری و غذاهای لذیذ و بی نظیر و پارک های سرسبزش مشهور است. همچنین شهر گودالاخارا مکزیک بزرگترین منطقه در مکزیک است که در آن نمایش های سوارکاری انجام می شود.

شهر گودالاخارا در کشور مکزیک
شهر گودالاخارا در کشور مکزیک

  • شهر آکاپولکو در کشور مکزیک

شهر آکاپولکو شهر بندری در مکزیک است و از مراکز اصلی توریستی مکزیک می باشد که گردشگران زیادی را از سراسر دنیا جذب خود کرده است. این شهر دارای تفریحات شبانه مکزیک است و بهترین زمان سفر به این شهر، فصل زیبای زمستان است.

  • شهر موریلیا در کشور مکزیک

یکی از شهرهای مهم کشور مکزیک، شهر موریلیا می باشد که شهری زیبا با ساختمان هایی با آجر صورتی است که به علت وجود این بناهای صورتی رنگ به آن شهر صورتی نیز گفته می شود. شهر موریلیا مکزیک گردشگران زیادی را از اقصی نقاط دنیا به سوی خود جذب می کند و وجود بناهای صورتی رنگ خود به خود توریست ها را مجذوب خود می سازد. این شهر در میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در مکزیک می توانید مقاله ” تحصیل در مکزیک ” را مطالعه فرمایید.

شهر موریلیا در کشور مکزیک
شهر موریلیا در کشور مکزیک

  • شهر مونتری در کشور مکزیک

شهر مونتری یکی از شهرهای مهم کشور مکزیک می باشد آمریکایی ترین و امن ترین شهر مکزیک نامیده می شود، این شهر در مجاورت آمریکا قرار دارد و تجارت و اقتصاد آن با آمریکا گره خورده است و پایه بسیاری از شرکت ‌های مکزیکی و بین ‌المللی که در مکزیک کار می‌کنند در این شهر است. جایگاه دوم را از دیدگاه ثروت در کشور مکزیک و جایگاه ۶۳ را درجهان دارد، با اقتصادی که تولید ناخالص داخلی آن در سال ۲۰۰۸ میلادی به ۱۰۲ میلیارد دلار می‌ رسد. شهر مونتری مکزیک دارای جاذبه های گردشگری فراوانی مانند کوههای «سرو د لا سیلا» و موزه هنر مدرن و تاریخ می باشد. این شهر پایتخت ایالت شمال خاوری نوئوو لئون در کشور مکزیک است و در کشور مکزیک به عنوان نهمین شهر بزرگ این کشور شناخته می‌شود. شهر مونتری با بالاترین درآمد سرانه در کشور یکی از پیشرفته ‌ترین شهرهای مکزیک می باشد و به عنوان یک شهر بسیار توسعه یافته در نظر گرفته می ‌شود.

  • شهر پوئبلا در کشور مکزیک

شهر پوئبلا تنها شهری در جهان می باشد که بین چهار کوه آتشفشان قرار گرفته است و به همین خاطر گردشگران فراوانی را به خود جذب کرده است، این شهر زیبا نیز در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در شهر پوئبلا مکزیک بناهای رنگارنگی وجود دارد که چشم توریستها را به خود خیره می کند، این بناها از رنگ های متضاد و درخشان تشکیل شده اند. سوغات این شهر سوغاتی های چرمی، سفالی و سنگی می باشد. رسیدن به این شهر زیبا با دو ساعت رانندگی از مکزیکو سیتی امکان پذیر می باشد.

شهر پوئبلا در کشور مکزیک
شهر پوئبلا در کشور مکزیک

  • شهر گوآناخوآتو در کشور مکزیک

شهر گوآناخوآتو یکی از مهمترین شهرهای کشور مکزیک می باشد که در قدیم به علت استخراج نقره و امروزه به علت خیابان های تو در توی آن هزاران توریست را از اقصی نقاط دنیا به خود جذب کرده است . این شهر جاذبه های فراوانی مانند موزه مومیایی و زیباترین ساختمان های باروک مکزیکی را دارد.

  • شهر اکاتپک در کشور مکزیک

شهر اکاتپک یکی از شهرهای مهم کشور مکزیک می باشد که در ایالت مکزیک در کشور مکزیک قرار دارد و ارتفاع این شهر ۲٬۲۵۹ متر است . امروزه شهر اکاتپک مکزیک، به خاطره بزرگی شهر مکزیکو سیتی بخشی از حومه این شهر به حساب می آید.

  • شهر تیخوانا در کشور مکزیک

شهر تیخوانا یکی از شهر بزرگ در کشور مکزیک و در مجاور با مرز آمریکا با سن دیگو در کالیفرنیا است که این شهر در ایالت باخا کالیفرنیا قرار دارد.

  • شهر پاچوکا در کشور مکزیک

شهر پاچوکا یکی از شهرهای قدیمی و تاریخی مکزیک می باشد که در ایالت ایدالگو قرار گرفته است . این شهر با مکزیکوسیتی حدود ۹۰ کیلومتر فاصله دارد و به راحتی می توان از پایتخت مکزیک به این شهر سفر کرد.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در مکزیک ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در مکزیک ” است.

شهر پاچوکا در کشور مکزیک
شهر پاچوکا در کشور مکزیک

  • شهر سیوداد خوارس در کشور مکزیک

شهر سیوداد خوارس یکی از شهرهای مهم مکزیک می باشد که در ایالت چیئوائوا در شمال مکزیک قرار گرفته است. این شهر در کنار رودخانه ریوگرانده واقع شده و شهر مرزی با خاک آمریکاست و با شهر ال پاسو در (تگزاس) هم مرز است. شهر سیوداد خوارس مکزیک بزرگترین و پر جمعیت‌ ترین شهر ایالت چیئوائوا در مکزیک به شمار می رود.

  • شهر مریدا در کشور مکزیک

شهر مریدا از جمله شهرهای کشور مکزیک می باشد که در ایالت یوکاتان قرار دارد و جمعیت آن طبق سرشماری سال ۲۰۱۰ میلادی ۹۷۰٬۳۷۷ نفر بوده است. نام مستعاری این شهر، شهر سفید است. این شهر در سال ۱۵۴۲ توسط فاتحان اسپانیایی در بالای شهر باستانی مایان ساخته شد و دارای ویژگی‌های متعدد از دوران استعماری می باشد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور گرجستان شهرهای مهم کشور گرجستان

کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برا...

شهرهای مهم کشور بلژیک شهرهای مهم کشور بلژیک

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل ...

شهرهای مهم کشور بلغارستان شهرهای مهم کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفی...

نظرات کاربران
Call Now Button