کشور لوکزامبورگ، کشوری کوچک در شمال اروپا می باشد که پایتخت آن شهر لوکزامبورگ است. این کشور با کشورهای آلمان، فرانسه و بلژیک همسایه است. کشور لوکزامبورگ با توجه به جمعیت ۶۰۰ هزار نفری خود از کشورهای ثروتمند اروپایی به حساب می آید. کشور لوکزامبورگ همواره شرایط سیاسی و اقتصادی با ثباتی داشته است. مناطق پست این کشور در گوت لاند واقع شده است که دو سوم مساحت این کشور را در بر می گیرند و دارای جمعیت بیشتری هستند و مناطق مرتفع در یک سوم شمالی کشور که اوسلینگ نام دارد و دارای جمعیت محدودی است. در این مقاله قصد داریم بیشتر با شهرهای مهم کشور لوکزامبورگ آشنا شویم.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در لوکزامبورگ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در لوکزامبورگ ” می باشد.

شهرهای مهم کشور لوکزامبورگ
شهرهای مهم کشور لوکزامبورگ

شهرهای مهم کشور لوکزامبورگ عبارتند از:

  • شهر لوکزامبورگ در کشور لوکزامبورگ

شهر لوکزامبورگ یکی از شهرهای مهم کشور لوکزامبورگ می باشد که پایتخت دوک نشین این کشور است. این شهر در جنوب کشور لوکزامبورگ و هم در زیرشگاه دو رود آلزت و پتروس واقع شده است. این شهر در قلب اروپا جای گرفته است، به گونه ای که فاصله آن از پاریس ۲۸۹ کیلومتر، از بروکسل ۱۸۸ کیلومتر و از کلن ۱۹۰ کیلومتر می باشد.

شهر لوکزامبورگ یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان بوده و به صورت یکی از مراکز مهم بانک ‌داری و اداری درآمده ‌است و مقر چندین نهاد مربوط به اتحادیه اروپا است از جمله دادگستری اروپا، دیوان حسابرسی اروپا و بانک سرمایه‌گذاری اروپا در این شهر واقع شده است. محدوده شهر لوکزامبورگ در اصل یک بخش شهرستان می باشد که رسماً عنوان شهر هم یافته و پایتخت دوک نشین بزرگ لوکزامبورگ اعلام گردیده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به لوکزامبورگ شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به لوکزامبورگ ” بیاندازید.

شهر لوکزامبورگ در کشور لوکزامبورگ
شهر لوکزامبورگ در کشور لوکزامبورگ

  • شهر کلیِروو در کشور لوکزامبورگ

شهر کلیِروو یکی از شهرهای مهم کشور لوکزامبورگ می باشد که در نزدیکی دره‌ باریک رودخانه‌ی کِلِرو (Clerve) واقع شده است . این شهر امکانات مختلفی را در اختیار بازدید کنندگان قرار داده و مملو از فرصت‌هایی برای گشت و گذار و لذت بردن از طبیعت زیبا و مسحور کننده می باشد و در قلعه این شهر نمایشگاه ‌های متعدد از آثار هنری عکاسان بنام، برگزار می ‌شود.

در مقاله ” تحصیل در لوکزامبورگ ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در لوکزامبورگ اطلاعات کسب کنید.

  • شهر اش-سور-آلزت در کشور لوکزامبورگ

این شهر مهم در ایالت اش-سور-آلزت (به لاتین: Esch-sur-Alzette Canton) ایالتی در کشور لوکزامبورگ است که در منطقهLuxemborg District  واقع شده‌، قرار دارد. اش-سور-آلزت ۲۴۲٫۷۷ کیلومترمربع مساحت و ۱۴۰٬۰۶۱ نفر جمعیت دارد.

شهر اش-سور-آلزت در کشور لوکزامبورگ
شهر اش-سور-آلزت در کشور لوکزامبورگ

  • شهر دیکیرش در کشور لوکزامبورگ

شهر دیکیرش یکی از مهمترین شهرهای کشور لوکزامبورگ می باشد که در شمال خاوری لوکزامبورگ در کنار رود زاور قرار گرفته و مرکز بخش و استان دیکیرش می باشد نام دیکیرش به معنی «کلیسای مردم» است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور گرجستان شهرهای مهم کشور گرجستان

کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برا...

شهرهای مهم کشور بلژیک شهرهای مهم کشور بلژیک

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل ...

شهرهای مهم کشور بلغارستان شهرهای مهم کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفی...

نظرات کاربران
Call Now Button