کشور لهستان، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان، از جنوب غربی با جمهوری چک، از جنوب با اسلواکی، از شمال شرقی با لیتوانی و روسیه (منطقه برون بومی کالینینگراد)، از شرق با بلاروس، از جنوب شرقی با اوکراین و از شمال با دریای بالتیک هم مرز است . این کشور از نظر مساحت شصت و نهمین کشور بزرگ جهان و نهمین کشور بزرگ اتحادیه اروپا می باشد. همچنین کشور لهستان از نظر جمعیت، سی و چهارمین کشور پرجمعیت جهان، هشتمین در قاره اروپا و ششمین در اتحادیه اروپا است. پایتخت کشور لهستان ، شهر ورشو می باشد. در ادامه قصد داریم شما را با شهرهای مهم کشور لهستان آشنا کنیم.

شهرهای مهم کشور لهستان
شهرهای مهم کشور لهستان

در مقاله ” مهاجرت به لهستان ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به لهستان اطلاعات کسب کنید.

شهرهای مهم کشور لهستان عبارتند از:

  • شهر ورشو در کشور لهستان

شهر ورشو، یکی از شهرهای مهم کشور لهستان و پایتخت این کشور است که بزرگترین شهر کشور لهستان می باشد. این شهر دهمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا از دیدگاه جمعیت است و از جمله شهرهایی می باشد که در رویدادهای جنگ جهانی دوم بگردیدت آسیب دید. ورشو در پی قیام در سال ۱۹۴۴ میلادی، به دستور آدولف هیتلر، پیشوای آلمان نازی، مورد حملات همه‌ جانبه زمینی و هوایی ارتش آلمان قرار گرفت و ۹۵ درصد شهر با خاک یکسان گردید و بر اثر این حملات بیش از ۲۰۰ هزار نفر از اهالی ورشو کشته شدند.

  • شهر گدانسک در کشور لهستان

شهر گدانسک یکی از شهرهای بزرگ و از بندرهای مهم در شمال کشور لهستان در کنار دریای بالتیک می باشد. پیشینه شهرنشینی در این شهر به قرن هفتم میلادی می‌رسد و رسماً سال ۹۹۷ میلادی را سال تأسیس شهر می‌دانند. در سده ‌های میانه شهر گدانسک گاه شهری مستقل و گاه مرکز دوک ‌نشین پومرانیا بود. در ۱۷۳۴ امپراتوری روسیه آن را اشغال کرد و در ۱۷۹۳ بخشی از پروس شرقی گردید. در دوره کشورگشایی‌های ناپلئون مدتی به عنوان شهر آزاد  می باشد و با شکست ناپلئون دوباره جزئی از پروس گردی که در ۱۸۷۱ بخشی از امپراتوری آلمان شد. این شهر از نظر جمعیت ششمین شهر و با مساحت ۲۶۲ کیلومتر مربع هفتمین شهر کشور لهستان از نظر وسعت محسوب می شود.

شهر گدانسک در کشور لهستان
شهر گدانسک در کشور لهستان

  • شهر شچچین در کشور لهستان

شهر شچچین، شهری در شمال غربی کشور لهستان می باشد که یکی از بزرگ‌ ترین و پرجمعیت ‌ترین شهرهای این کشور به ‌شمار می ‌آید.

  • شهر پوزنان در کشور لهستان

شهر پوزنان، یکی از شهرهای بزرگ و مهم کشور لهستان می باشد که در غرب این کشور، در نزدیکی مرز کشور لهستان و آلمان واقع شده است. این شهر از نظر جمعیت پنجمین شهر کشور لهستان می باشد و تا قبل از پایان جنگ جهانی دوم جزئی از آلمان بود و بعد از شکست آلمان نازی در جنگ دوم طی طرح پاکسازی قومی که توسط روسها و لهستانی ها در ایالات آلمانی پروس و پومرانی و سیلزی انجام شد اهالی آلمانی این شهر به مجبور به ترک شهر خود شدند و به مناطق غربی مهاجرت کردند و این شهر با سکنه جدید کشور لهستان به بخشی از کشور کشور لهستان بدل شد.

شهر پوزنان در کشور لهستان
شهر پوزنان در کشور لهستان

  • شهر کراکوف در کشور لهستان

شهر کراکوف یکی از بزرگ ‌ترین و قدیمی ‌ترین شهرهای کشور لهستان می باشد که این شهر در جنوب کشور لهستان  قرار گرفته و تا سال ۱۶۰۹ پایتخت کشور لهستان  بود. شهر کراکوف پس از ورشو دومین شهر بزرگ در کشور لهستان می باشد و یکی از مهم ‌ترین شهرهای فرهنگی اروپای مرکزی به ‌شمار می ‌آید. این شهر یکی از زیباترین شهرهای اروپا دانسته ‌اند و به آن لقب «فلورانس کشور لهستان » نیز داده شده است.

برای اقامت و تابعیت در لهستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در لهستان ” را مطالعه فرمایید.

  • شهر الشتین در کشور لهستان

شهر الشتین ، یکی از شهرهای شمال شرقی کشور لهستان  می باشد که بر کرانه رود وینا قرار دارد.

  • شهر کاتوویتس در کشور لهستان

شهر کاتوویتس، شهری صنعتی در جنوب کشور لهستان می باشد و شهر ورشو در ۲۶۰ کیلومتری شمال شرق این شهر قرار دارد. این شهر بین سال ‌های ۱۹۵۶ – ۱۹۵۳ توسط دولت کمونیست کشور لهستان به الینوگراد تغییر نام داد. شهر کاتوویتس شهری دانشگاهی می باشد و مراکز متعدد آموزشی و چند دانشگاه در این شهر مستقر هستند.

شهر کاتوویتس در کشور لهستان
شهر کاتوویتس در کشور لهستان

  • شهر کیلتس در کشور لهستان

شهر کیلتس، یکی از شهرهای جنوبی کشور لهستان می باشد.

  • شهر ژشوف در کشور لهستان

شهر ژشوف یکی از شهرهای مهم کشور لهستان در جنوب شرقی می باشد.

  • شهر اوپوله در کشور لهستان

شهر اوپوله، یکی از شهرهای جنوبی کشور لهستان در ساحل رودخانه اودر می باشد که مرکز استان اوپوله است.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در لهستان ” را مطالعه فرمایید.

شهر اوپوله در کشور لهستان
شهر اوپوله در کشور لهستان

  • شهر بیاویستوک در کشور لهستان

شهر بیاویستوک بزرگ ‌ترین شهر شمال شرقی کشور لهستان و دومین شهر پرتراکم این کشور می باشد که این شهر در نزدیکی مرز کشور لهستان  و بلاروس قرار دارد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور گرجستان شهرهای مهم کشور گرجستان

کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برا...

شهرهای مهم کشور بلژیک شهرهای مهم کشور بلژیک

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل ...

شهرهای مهم کشور بلغارستان شهرهای مهم کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفی...

نظرات کاربران
Call Now Button