کشور قبرس، کشور جزیره ای است که در شرق دریای مدیترانه واقع شده است که پایتخت آن شهر نیکوزیا می باشد. این کشور از شمال با ترکیه ، از جنوب با مصر، از شرق با سوریه و از غرب با کشور یونان همسایه می باشد . این کشور یکی از مقاصد مهم گردشگری دریای مدیترانه می باشد که سالانه بیش از 5 میلیون گردشگر را به سوی خود جذب می کند. کشور قبرس به دو بخش ترک نشین (شمالی) و یونانی نشین (جنوبی) تقسیم می شود که در آن هر دو زبان ترکی و یونانی رسمی هستند و در عین حال بیش از 90 درصد مردم بخش یونانی به زبان انگلیسی آشنایی دارند. مردم یونانی ارتودوکس و ترک ها مسلمان هستند. پافوس، لیماسول و پولیس از جمله شهرهای مهم کشور قبرس هستند که با برخورداری از جاذبه های گردشگری منحصر به فرد سالانه گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کنند. در این مقاله قصد داریم بیشتر با شهرهای مهم کشور قبرس آشنا شویم.

شهرهای مهم کشور قبرس
شهرهای مهم کشور قبرس

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت قبرس مقاله ” اقامت در قبرس ” را مطالعه بفرمایید.

برخی از شهرهای مهم کشور قبرس به شرح زیر می باشد:

  • شهر نیکوزیا در کشور قبرس

شهر نیکوزیا ، یکی از شهرهای مهم کشور قبرس می باشد که پایتخت و بزرگترین شهر قبرس شمالی است. جمعیت این شهر در حدود ۷۳۰۰۰ نفر بوده و ساختمان ‌های اداری دولتی، دفاتر نمایندگی ‌های کشورهای خارجی و همچنین مقر سازمان ملل در این شهر واقع شده اند . شهر نیکوزیا قبرس تنها پایتخت دوتکه شده در دنیا می ‌باشد که نیمی از آن در اختیار قبرس ترک و نیم دیگری از آن در اختیار قبرس یونانی می ‌باشد به طوری که این دو تکه توسط نوار سبز مرزی به دو نیم تقسیم شده است. طبق توافقات بین دو کشور، از سال ۲۰۰۳ میلادی عبور مرور شهروندان هر دو منطقه به یکدیگر بدون نیاز به مجوز و تنها با کارت شناسایی صورت می ‌پذیرد. مراکز اصلی دولتی در شهر نیکوزیا قبرس قرار دارند. همچنین سفارت خانه های سایر کشورها (نظیر ایران و آمریکا) در این شهر واقع شده اند. شهر نیکوزیا قبرس به دلیل دور بودن از دریا، کمتر مورد توجه توریست ها قرار می گیرد و اکثر ساکنین آن را خود قبرسی ها و یا خارجی هایی که برای کسب و کار و یا تحصیل به قبرس آمده اند تشکیل می دهند. از جاذبه های دیدنی شهر نیکوزیا منطقه قدیمی شهر یا Old Town آن می باشد  که با خیابان های سنگ فرش شده، مراکز خرید،کافه ها و رستوران های خود محیط جالبی را فراهم آورده است. همچنین مرکز خرید Cyprus Mall و فروشگاه بزرگ لوازم خانگی IKEA در قسمت مدرن نیکوزیا قرار گرفته است. هزینه مسکن در شهر نیکوزیا به دلیل موقعیت خاصی که این شهر دارد بالاتر از سایر شهرهای قبرس می باشد. به دلیل کوتاه بودن فاصله های بین شهرها در قبرس، در صورت نیاز می توان به آسانی از سایر شهرها به نیکوزیا رفت و آمد کرد. مسافران ایرانی برای رفتن به نیکوزیای شمالی دو راه دارند یا می توانند به صورت کشتی از راه کشور ترکیه و یا با مراجعه به سفارت قبرس در تهران، ویزای قبرس را گرفته و به نیکوزیای جنوبی بروند. پلیس مرزی کشور ترکیه مجوز یک روزه تا یک هفته ای ورود به نیکوزیای شمالی را برای فرد صادر می کند. صنعت اصلی شهر نیکوزیا بافت ابریشم می باشد و به همین دلیل صنایع دستی از مشخصه بارز این شهر می باشد. شهر نیکوزیای شمالی دارای مناظر و مناطق دیدنی فراوانی می باشد که می توان کاروانسرای کومار جیلارهان، مسجد سلیمیه، قلعه ی حسن پاشا که قصری بسیار بزرگ و سنگی با اتاق های تودرتو است و سینما نوستالژی نام برد.

شهر نیکوزیا در کشور قبرس
شهر نیکوزیا در کشور قبرس

  •  شهر نیکوزیای جنوبی در کشور قبرس

شهر نیکوزیا که با اهداف نظامی ، وسط دشت مزائوریا و روی رودخانه پریوس بنا شده است از همان ابتدا تا حالا پایتخت کشور قبرس بوده است. این شهر در اصل لدرا نام داشت و در دوران بیزانس به طور قابل ملاحظه ای گسترش یافت و در اوایل قرن شانزدهم، تحت سلطه ی فرمانروایان ونیزی قرار دارد. آب و هوای شهر نیکوزیای جنوبی بسیار مطبوع است که دارای تابستان های گرم و خشک و زمستان های نیمه بارانی می باشد و این شهر را یکی از آفتابی ترین پایتخت های جهان می شناسند. شهر نیکوزیای جنوبی دارای مناطق دیدنی بسیاری می باشد که می توان رصدخانه لدرا، مرکز خرید ارامس، بنیاد فرهنگی ماکادیوس و محله ی لایکی یستونیا نام برد. فرودگاه شهر نیکوزیا در جنوب غربی شهر واقع شده است و تنها امکان پروازهای محدودی را در داخل کشور دارد.

  • شهر گیرنه در کشور قبرس

شهر گیرنه، یکی از معروف‌ ترین شهرهای قبرس می باشد که مناظر زیبای توأمان کوه و دریای آن بسیار مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. این شهر در کنار جذابیت ‌های طبیعی خود دارای امکان تاریخی و فرهنگی دیدنی نیز است. تاریخ این شهر باستانی به اواخر جنگ تروژان بازگشته و طبق آخرین یافته‌ های باستان‌شناسی، این شهر زیستگاه و محل اسکان انسان ‌ها در عصر حجر (۳۰۰۰ تا ۵۸۰۰ سال قبل از میلاد مسیح) بوده است.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در قبرس ” را مطالعه فرمایید.

شهر گیرنه در کشور قبرس
شهر گیرنه در کشور قبرس

  • شهر لارناکا در کشور قبرس

شهر لارناکا روی شهر باستانی کیتون بنا شده و یکی از زیباترین شهر های ساحلی کشور قبرس می باشد. طبیعت زیبا، غذاهای لذیذ و تاریخ افسانه ای این شهر ، میزبانی همیشگی برای مسافرهای تمام دنیا به وجود آورده است. این شهر در ساحل جنوب شرقی قبرس واقع شده است و بزرگترین فرودگاه بین المللی کشور در این شهر واقع شده است. لازم به ذکر است که شهر لارناکا هرچهار فصل سال تفریحات مخصوص خود از ورزش های آبی و سواحل شلوغ و رنگارنگ در بهار و تابستان گرفته تا کوه های ترودوس و اسکی زمستانی را دارد . فصل بهار در لارناکا با وجود گل ها و آب و هوای معتدل، بهترین زمان برای سفر به این شهر می باشد. اقتصاد شهر لارناکا از سال 1975 میلادی در حال رشد می باشد به طوری که فرودگاه این شهر و بندرهای آن محل ورود 80 درصد از کالاهای جزیره قبرس را تشکیل می دهند. بنابراین این شهر برای کشور قبرس از اهمیت اقتصادی بالایی برخوردار است.صنعت توریسم در این شهر از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد به طوری که سه چهارم نیروی انسانی در بخش خدمات در این صنعت مشغول به فعالیت هستند. شهر لارناکا دارای مکان های دیدنی فراوانی می باشد که می توان کلیسای لازاروس ، تکیه حلا سلطان، موزه ی باستان شناسی و خیابان فینیگودس نام برد. فرودگاه اصلی قبرس در شهر لارناکا و در کنار دریا واقع شده است. شهر لارناکا مقصد اصلی گردشگران ایرانی بوده است و بسیاری از ایرانی ها در این شهر ملک خریداری کرده اند. شهر لارناکا بیشتر یک شهر توریستی محسوب می شود و در فصل زمستان تقریبا خلوت است و هزینه ملک در این شهر کمتر از شهرهای نیکوزیا و لیماسول می باشد. همچنین دومین بندرگاه در این شهر واقع شده و پروژه های زیادی در این شهر در حال انجام است. از جمله پروژه نمایشگاه دائمی کشور چین که برای ارتباط بین بازرگانان چینی و اروپایی در قبرس در حال احداث می باشد.

  • شهر لیماسول در کشور قبرس

یکی از شهرهای مهم کشور قبرس، شهر لیماسول می باشد که بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر کشور قبرس است و پس از شهر لارناکا بزرگترین مجمع ایرانیان در این شهر قرار دارد. شهر لیماسول دومین شهر بزرگ قبرس است و حد فاصل شهرهای پافوس و لارناکا واقع شده است که کلان شهری شلوغ است که بقایای تاریخی زیادی را در خود جای داده است.شهر لیماسول بندری می باشد که تقریبا در جنوب و مرکز این کشور دارای بزرگترین پورت ترانزیت کالا در کشور قبرس و یکی از مهمترین بنادر ترانزیت کالا در اروپا و همین طور بزرگترین بندر ترانزیت کالا در مدیترانه نیز می باشد چون در منطقه ای بین آسیا ، اروپا و آفریقا قرار گرفته است. شاغل توریستی، تجارت و بانکداری و مالی در این شهر رونق دارد و تقریبا تمام شرکت های بین المللی در شهر لیماسول دفتری را راه اندازی کرده اند به این دلیل که شرایط بسیار خوب مالیاتی و آسانی راه اندازی و اداره کسب و کار در کشور قبرس می باشد . تقویم شهر پر از رویدادهای هیجان انگیز و جشن های خیابانی می باشد و سواحل ماسه ای بی کران شهر و آبهای گرم برای انواع ورزش های آبی مناسب هستند.

شهر لیماسول در کشور قبرس
شهر لیماسول در کشور قبرس

  • شهر آیاناپا در کشور قبرس

شهر آیاناپا یکی از شهرهای مهم کشور قبرس می باشد که در منتهی الیه شرق شهر لارناکا واقع شده است که از مناظر دیدنی کشور قبرس محسوب می شود. این شهر دومین مقصد محبوب جوانان دنیا می باشد که در دهه 1980 شاخته شده است.دریای فیروزه ای بی نظیر و سواحل فراموش نشدنی با شن های طلایی رنگ، هتل های زیبا و طلوع و غروب آن به یادماندنی می باشد. نام دیگر این شهر، شهر آیانیا می باشد تا چندین پیش این شهر با ماهیگیری ، صنایع کشاورزی و دامپروری مشهور بود اما امروزه به صورت یک شهرک و مرکز توریستی بزرگ تبدیل شده است. شهر آیاناپا دارای مناطق دیدنی فراوانی می باشد  که می توان به پارک آبی آفرودیت ،ساحل نیسی، غار طبیعی دریایی و خانقاهی که در دوران ونتینس ها ساخته شده و کلیسای آن در زیر زمین قرار دارد که در ورودی این کلیسا یک درخت 600 ساله به چشم می خورد ، اشاره کرد.

  • شهر پافوس در کشور قبرس

شهر پافوس از جمله مهم ترین شهرهای کشور قبرس می باشد که در غرب کشور قبرس واقع شده همانند شهر لارناکا شهری توریستی است. این شهر زمانی پایتخت قبرس بود اکنون یکی از تفرجگاههای گردشگری این کشور به شمار می آید. دومین فرودگاه قبرس در این شهر واقع شده است و اکثر پروازهای ارزان قیمت اروپایی به این فرودگاه می روند. شهر پافوس قبرس از دیرباز مورد توجه توریست های انگلیسی بوده است و بیشتر انگلیسی هایی که در قبرس زندگی می کنند ساکن این شهر می باشند. هزینه املاک در این شهر واقعا استثنایی می باشد و در صورتی که فردی مایل به خرید ملک باشد پیشنهاد می شود حتما به این شهر سر بزند.در نزدیکی این شهر منطقه زیبای آفرودایت قرار گرفته که به اعتقاد مردم این منطقه زادگاه الهه عشق می باشد و جزو زیبایی های دیدنی قبرس محسوب می شود. شهر پافوس به واسطه ی برخورداری از پیشینه تاریخی کهن و گنجینه های باستان شناسی در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این شهر از دو منطقه اصلی به نام های کاتو پافوس و پانوپافوس تشکیل شده است  . کاتو پافوس بیشتر به واسطه قلعه قرون وسطایی، بندر ماهیگیری قدیمی، محبوبیتش در بین گردشگران و مردم محلی معروف شده است. سواحل ماسه ای، رستوران و امکانات تفریحی فراوانی در این منطقه وجود دارند وقایع و رویدادهای فرهنگی شامل اپراها، نمایشگاههای هنری و کنسرت پیوسته در این شهر رخ می دهد. منطقه پانو پافوس بازار قدیمی پر زرق و برقی دارد که پر از بوتیک و مغازه های مدرن می باشد و مناطق حومه شهر پافوس نیز به سرعت محبوبیتشان در حال افزایش است.

شهر پافوس در کشور قبرس
شهر پافوس در کشور قبرس

یکی از روش های مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به قبرس ” اطلاعات کسب کنید.

  • شهر پولیس در کشور قبرس

شهر پولیس یک شهر کوچک ساحلی می باشد که در شمال غربی قبرس در منطق پافوس قرار دارد. نام کامل آن پولیس کرای سوچوس می باشد  که به معنی شهر طلایی است. خلیج های وسیع که با آب های آبی رنگ و کوه های که با لایه های نازک رنگی پوشانده شده است چشم انداز فوق العاده و منحصر به فرد به این منطقه بخشیده است. این شهر، یک شهر مدرن می باشد و در محلی واقع شده است که زمانی شهر باستانی ماریون رونق داشت و اکنون برای افرادی که به دنبال داشتن یک زندگی راحت و آرام در این محیط شگفت انگیز هستند مطلوب می باشد . موزه محلی ماریون-ارسینوئه یک موزه جذاب می باشد که در این شهر قرار دارد. موزه شامل سه فضای نمایشگاهی از جمله سالن شماره یک و 2 و یک دهلیز می باشد. دیگر موزه ای که در این شهر وجود دارد موزه ی کالچر سنتر پافیوس می باشد  که در 15 اکتبر 2001 افتتاح شد. این منطقه در کشور قبرس به عنوان یک جاذبه اصلی برای مسافران منطقه ای قلمداد می شود از آنجایی که نزدیکترین مقصد اروپایی برای خاورمیانه و آفریقا می باشد. بندر ماهیگیر لاتسی این منطقه به واسطه غذاهای دریایی تازه اش معروف می باشد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور گرجستان شهرهای مهم کشور گرجستان

کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برا...

شهرهای مهم کشور بلژیک شهرهای مهم کشور بلژیک

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل ...

شهرهای مهم کشور بلغارستان شهرهای مهم کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفی...

نظرات کاربران
Call Now Button