کشور صربستان، کشوری محصور در خشکی می باشد که با هیچ دریا و یا اقیانوسی در ارتباط مستقیم نیست و این کشور که در جنوب شرقی اروپا قرار دارد، از شمال با مجارستان، از شرق با رومانی و بلغارستان ، از جنوب با جمهوری مقدونیه و مونته نگرو و از غرب با کشورهای کرواسی و بوسنی هرزگوین همسایه است. کشورهای منطقه بالکان همواره از تاریخ و فرهنگ غنی، جالب و متنوعی برخوردار بوده است و کشور صربستان نیز به عنوان یکی از این کشورها از این امر مستثنی نیست. تنوع فرهنگی و تاریخی در سراسر این کشور وجود دارد و همراه با مناظر چشم انداز طبیعی فراوان این منطقه را تبدیل به کشوری ایده آل برای سفر می کند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با شهرهای مهم کشور صربستان آشنا کنیم.

شهرهای مهم کشور صربستان
شهرهای مهم کشور صربستان

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در صربستان، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در صربستان ” است.

شهرهای مهم کشور صربستان به شرح زیر می باشد:

  • شهر بلگراد در کشور صربستان

شهر بلگراد، پایتخت کشور صربستان و بزرگترین شهر این کشور است که در طول سالیان متعدد همانند اکنون زیبا نبوده است، ولی اکنون یکی از اصلی ‌ترین مناطق گردشگری صربستان محسوب می شود و در ضمن بلگراد که در محل تلاقی دو رودخانه دانوب و ساوا قرار گرفته شده است، گذشته ‌ای پر تلاطمی داشته است، این شهر تا به حال درگیر 115 جنگ قرار گرفته است و 44 بار نیز سوخته و ویران شده است ولی امروزه این شهر در صلح و آرامش به سر می برد و میزبان رویداهای فرهنگی و هنری فراوانی از جمله نمایشگاه‌ های کتاب، فستیوال‌های موسیقی، فیلم و غیره می باشد  و از جمله مشهورترین مکان‌ های دیدنی بلگراد می‌ توان به قلعه بلگراد به همراه موزه‌ ها و کلیساهای این شهر اشاره کرد و از جمله موزه‌ های این شهر نیز می ‌توان موزه ملی و موزه نیکولا تسلا نام برد که در آن ‌ها هزاران آثار گرانبها نگهداری می ‌شوند.

  • شهر سوبتیتسا در کشور صربستان

شهر سوبتیتسا شهری در شمال صربستان می باشد که بیشترین تنوع نژادی را نسبت به سایر شهرهای این کشور داراست، ان شهر پنجمین شهر بزرگ صربستان می باشد و حداقل به 2 دلیل در سفر به این کشور بایستی از آن بازدید کرد. این شهر میزبان بالاترین جمعیت کاتولیک و هنری ‌ترین ساختمان‌ های صربستان نسبت به سایر شهرهای این کشور می باشد و شما با قدم زدن در این شهر فرهنگ مردم صربستان را کاملا لمس کرد و اینکه شهر سوبتیتسا میزبان بناهای تاریخی متعددی متعلق به دهه 1900 میلادی بوده و همین‌ طور بناها و آثاری در این شهر وجود دارند که سابقه آن ‌ها به دهه 1700 میلادی نیز می رسد. در سفر به شهر سوبتیتسا حتما به خرید از بوولیاک، یکی از بزرگترین مراکز خرید اروپا را نیز از دست ندهید.

شهر سوبتیتسا در کشور صربستان
شهر سوبتیتسا در کشور صربستان

  • شهر زرنجانین در کشور صربستان

شهر زرنجانین نیز یکی از شهرهای مهم کشور صربستان می باشد که زیبایی ‌های خاصی در خود جای داده است، شهر زرنجانین شهری کوچک در استان خود مختار وویوودینا صربستان است که تاریخ آن بسیار شبیه به سرگذشت شهر سوبتیتسا می باشد. این شهر در طی بمباران اواخر دهه نود یوگسلاوی توسط ناتو آسیب چندانی به آن وارد نشد و از آن جان سالم به در برد. به همین دلیل نیز هم‌ اکنون در شهر زرنجانین طیف وسیعی از ساختمان ‌های تاریخی زیبا وجود دارد.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در صربستان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در صربستان توضیح دادیم.

  • شهر دونجی میلانواچ در کشور صربستان

شهر دونجی میلانواچ یکی از شهرهای شرقی صربستان می باشد که در نزدیکی مرز رومانی واقع شده است و برای مسافرت مقصدی ایده‌ آل محسوب می‌ شود زیرا نزدیک به دریاچه ‌ای زیبا قرار گرفته است و توسط پارک درداپ که یکی از زیباترین مناطق گردشگری صربستان محسوب می شود، احاطه شده است و پارک درداپ در رود دانوب در نزدیکی قلعه گلوباک قرار گرفته است و میزبان گیاهان و حیوانات فراوانی می باشد که با زیبایی‌ های خاص خود یکی از مشهور‌ترین جاذبه های دیدنی صربستان محسوب می‌ شود و به همین دلیل نیز این شهر یکی از شهرهای مورد علاقه توریست ‌ها می باشد که به مناظر شگفت ‌انگیز طبیعت در سفر به کشور صربستان شهرت یافته است.

شهر دونجی میلانواچ در کشور صربستان
شهر دونجی میلانواچ در کشور صربستان

  • شهر نووی ساد در کشور صربستان

شهر نووی ساد نیز یکی از شهرهای شمالی کشور صربستان می باشد و نام آن در زبان صربی به معنی ” کوچ ‌نشین نو ” است و این شهر نیز همانند زرنجانین در منطقه وویوودینا واقع شده است و اینکه در واقع مرکز آن به حساب می ‌آید. شهر نووی ساد پس از بلگراد یعنی پایتخت صربستان، دومین شهر بزرگ صربستان بوده و بر کناره رود دانوب و نزدیک به ” کوه ‌های Fruska Gora ” می باشد و این شهر جوان و نوپا که با استانداردهای اروپایی و در سال 1964 میلادی توسط تاجرهای صربستانی ساخته شده است با توجه به موقعیت مناسبی که دارد، تبدیل به مرکز تجاری آن زمان شده بوده و هم اکنون نیز نقش بسیار مهمی را در اقتصاد صربستان ایفا کرده و می کند.

  • شهر ورانیه در کشور صربستان

شهر ورانیه یکی بزرگترین شهرهای جنوبی صربستان می باشد که نزدیک به مرزهای بلغارستان و مقدونیه واقع شده است. این شهر در ابتدا میزبان رومی ‌ها بوده و به همین دلیل نیز هم‌ اکنون در این شهر دارای تعدادی از بناها و قلعه‌ های رومی است که جذابیت خاصی برای گردشگران کشور صربستان دارد. همچنین در این شهر باقی ‌مانده‌ هایی از دوره عثمانی‌ ها نیز وجود دارد که از جمله آن ‌ها می ‌توان به حمام ترکی اشاره کرد. شهر ورانیه برای آشنایی با فرهنگ محلی مردم صربستان نیز شهر مناسبی به شمار می رود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به صربستان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به صربستان ” بیاندازید.

شهر ورانیه در کشور صربستان
شهر ورانیه در کشور صربستان

  • شهر نیس در کشور صربستان

شهر دانشگاهی و پر هیاهوی نیس سومین شهر بزرگ صربستان بوده و بین بلگراد و صوفیه و اسکوپیه قرار گرفته است. شهر نیس یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اروپایی به شمار رفته و قدمت آن به ۲۷۹ سال پیش از میلاد باز می‌ گردد. این شهر نیز همانند دیگر شهرهای تاریخی منطقه بالکان شاهد حکومت‌ های متعددی بوده و به همین دلیل نیز در آن نشانه ‌هایی از دوره‌ های رومی ‌ها، دوره بیزانس، عثمانی‌ ها و نهایتاً صرب‌ ها دیده می‌ شود. علاوه بر مجسمه کنستانتین، در مرکز شهر قلعه ‌ای نیز وجود دارد که در قرن هجدهم و توسط ترک‌ ها ساخته شده بود. بنایی ترسناک و منحصر به فرد به نام برج جمجمه در این شهر وجود دارد که از جمجمه صرب‌ هایی که توسط عثمانی ‌ها کشته شده ‌اند، ساخته شده است و یکی از منحصر به فردترین جاهای دیدنی کشور صربستان محسوب می‌ شود. در جنوب شرقی این شهر نیز چشمه آب گرم درمانی به نام نیسکا بانجا وجود دارد که در میان مردم محبوبیت بسیاری داشته و به درمان بیماری روماتیسم کمک می‌ کند. نیس یکی از قدیمی‌ ترین شهرهای اروپایی محسوب می شود و قدمت آن به ۲۷۹ سال پیش از میلاد باز می‌ گردد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور گرجستان شهرهای مهم کشور گرجستان

کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برا...

شهرهای مهم کشور بلژیک شهرهای مهم کشور بلژیک

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل ...

شهرهای مهم کشور بلغارستان شهرهای مهم کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفی...

نظرات کاربران
Call Now Button