کشور سوئیس یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان می باشد که با وجود کوچک بودنش زیبایی های طبیعی و دست نخورده ای دارد. اطراف این کشور را کوه های زیبا و بی نظیر آلپ با قله های پوشیده از برف در بر گرفته است که به جذابیت این کشور می افزاید. همسایه های کشور سوئیس، کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، اتریش و لیختن اشتاین می باشد. در بخش های مختلف مردم این کشور به زبان های آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی صحبت می کنند. از شهرهای مهم کشور سوئیس می توان به شهرهای بازل، ژنو، برن، لوزان و زوریخ اشاره کرد. با ما همراه باشید تا بیشتر شما را با شهرهای مهم کشور سوئیس آشنا کنیم.

شهرهای مهم کشور سوئیس
شهرهای مهم کشور سوئیس

برخی از شهرهای مهم کشور سوئیس عبارتند از :

  • شهر بازل در کشور سوئیس

شهر بازل یکی از شهرهای مهم کشور سوئیس می باشد که در شمال باختری سوئیس بر کناره رود راین واقع شده است و این نقش  عمده ‌ای به عنوان یک مرکز صنعتی برای صنایع شیمیایی و داروسازی بر عهده دارد. این شهر با هر دو کشور آلمان و فرانسه همسایه می باشد . این شهر با قدمتی طولانی در کنار رودخانه راین قرار دارد . شهر بازل یکی از مهم ترین شهرهای فرهنگی می باشد . این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه آن همواره برای صنعتگران و تاجران جذاب بوده است. شهر بازل سوئیس به عنوان یک شهر موفق در ورزش در کشور سوئیس مشهور می باشد. همچنین شهر بازل به همراه شهرهای ژنو، زوریخ و برن میزبان جام ملت های اروپا ۲۰۰۸ بود، تورنومنتی که کشورهای سوئیس و اتریش به طور مشترک میزبان آن بودند. همچنین شهر بازل به ‌عنوان یکی از مهم ‌ترین شهرهای فرهنگی در اروپا شناخته می ‌شود.

یکی از روش های مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به سوئیس ” اطلاعات کسب کنید.

شهر بازل در کشور سوئیس
شهر بازل در کشور سوئیس

  • شهر زوریخ در کشور سوئیس

شهر زوریخ سوئیس در دامنه رشته کوه های آلپ و در شمال مرکزی سوئیس واقع شده است و مرکز اصلی تجاری و بازرگانی و فرهنگی سوئیس می باشد. همواره شهر زوریخ در نظر سنجی های جهانی به عنوان بهترین شهر برای زندگی شناخته شده است. زوریخ مقر سازمان ملل متحد و سازمان جهانی صلیب سرخ و  ۱۵۰ سازمان بین المللی دیگر می باشد . شهر ‏‏‏‏زوریخ دروازه ورود به کشور سوئیس برای اکثر گردشگران سراسر دنیا می باشد. در حقیقت شهر زوریخ خود یکی از مقاصد مهم ‏گردشگری می باشد و از زیباترین شهرهای سوئیس نیز است. ساختمان هایی که قرن ها عمر دارند و در کنار رودخانه لیمات ‏واقع شده اند. شهر زوریخ اغلب به عنوان قدرت اقتصادی سوئیس به شمار می رود و به دلیل استانداردهای بالای آموزش و پرورش، بهداشت و حمل و نقل، این شهر اخیرا در رتبه بندی مرسر قرار گرفت. کوه های آلپ در دوردست ها دیده می شوند و بسیاری از گردشگران برای کوهنوردی به اطراف شهر زوریخ می ‏روند. سرگرمی و صحنه های فرهنگی شهر بسیار متنوع می باشد و یکی از بهترین مکان ها برای زندگی است.

  • شهر ژنو در کشور سوئیس

شهر ژنو یکی از شهرهای مهم کشور سوئیس می باشد و دومین شهر پرجمعیت سوئیس بعد از زوریخ است. شهر ژنو سوئیس بین کوه های لپ و جورا در جنوب غربی سوئیس در کنار دریاچه ژنو واقع شده است. شهر ژنو دومین قطب اقتصادی سوئیس می باشد و هشتمین شهر گران جهان است. زبان عمومی شهر ژنو فرانسه می باشد و یکی از بهترین شهرها برای اقامت در کشور سوئیس است . این مرکز مقر سازمان های متعدد بین المللی شامل سازمان ملل، صلیب سرخ و سازمان بهداشت جهانی می باشد . تعداد زیادی از دیپلمات ها و سیاستمداران رده بالا در شهر ژنو کار و زندگی می کنند و همچنین تاریخ غنی و مناظر خیره کننده ای را در این شهر مشاهده خواهد کرد. جاذبه های اصلی این شهر شامل مرکز خرید بزرگ، شهر قدیمی و دریاچه ژنو با چشمه معروف آن می باشد . افرادی که در ماه های زمستان در ژنو زندگی می کنند به بهترین شرایط اسکی در آلپ دسترسی دارند.

شهر ژنو در کشور سوئیس
شهر ژنو در کشور سوئیس

  • شهر برن در کشور سوئیس

شهر برن یکی از شهرهای کشور سوئیس می باشد و پایتخت کشور سوئیس است. این شهر پرجمعیت بعد از ژنو, زوریخ و بازل می باشد. شهر برن سوئیس در شمال غرب کشور سوئیس واقع شده است. در این شهر مردم معمولاً به زبان آلمانی صحبت می کنند. شهر برن سوئیس یکی از زیباترین و جالب ترین شهرهای سوئیس است و چشم انداز اطراف برن موزه های یخ هستند. مشهورترین جاذبه این شهر یک برج ساعت قدیمی Zytglogge‏ است که ‏عروسک های متحرک دارد.

در مقاله ” تحصیل در سوئیس ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در سوئیس اطلاعات کسب کنید.

  • شهر لوزان در کشور سوئیس

شهر لوزان یکی از مهمترین شهرهای کشور سوئیس می باشد که در جنوب غربی کشور واقع شده است . این شهر یکی از شهرهای بخش فرانسوی زبان کشور سوئیس می باشد که در حدود 130 هزار نفر در این شهر زندگی می کنند .شهر لوزان بر روی سه تپه کشیده شده است و یه شهر فراز و نشیب معروف می باشد . شهر لوزان به علت داشتن دانشگاه های زیاد به شهر دانشجویی نیز معروف است. دانشگاه پلی تکنیک فدارل لوزان سوئیس و دانشگاه لوزان سوئیس دو دانشگاه معروف این شهر می باشند . این شهر با شور و نشاط یک شهر تجاری با محلی محبوب برای توریست ها می باشد  و کمیته بین المللی المپیک را در خود جای داده و جلوه خاص از ورزش و فرهنگ به خود بخشیده است. جاذبه های گردشگری شهر لوزان عبارتند از : کلیسای نتردام لوزان ، قصر رومین ، موزه المپیک ، موسسه هرمتیاژ ، گالری و پیست ها ی اسکی.

شهر لوزان در کشور سوئیس
شهر لوزان در کشور سوئیس

  • شهر زرمات در کشور سوئیس

شهر زرمات یکی از شهرهای مهم کشور سوئیس می باشد و از زیباترین شهرهای سوئیس از بسیاری جهات حائز اهمیت است . این شهر یک منطقه شهری بدون خودرو است. این شهر بیشترین ارتفاع را در اروپا دارد و به همین دلیل یکی از بهترین مناطق برای اسکی به شمار می رود. شهر زرمات سوئیس در دامنه کوه مشهور ماترهورن قرار گرفته است و مناظر بدیع کوهستانی را به بازدیدکنندگان عرضه می کنند. این شهر مقصد محبوبی برای کوهنوردان، اسکی بازان و عاشقان طبیعت بکر کوهستانی می باشد اما شهری ایده آل برای شکم گردان نیز محسوب می شود.

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت سوئیس مقاله ” اقامت در سوئیس ” را مطالعه بفرمایید.

  • شهر لوسرن در کشور سوئیس

شهر لوسرن یکی از شهرهای کشور سوئیس می باشد و یکی از مشهورترین و زیباترین شهرهای سوئیس است و در مرکز این کشور قرار گرفته است. بافت قدیمی شهر پر از ساختمان های قدیمی می باشد که در کنار دریاچه لوسرن قرار گرفته اند و مکانی ایده آل برای عکاسی و پیاده روی را به وجود آورده اند. با وجود تمام جاذبه های تاریخی و قدیمی، شهر لوسرن ظاهر مدرن و امروزی نیز کم ندارد و ساختمان های جدید و مناطق جدید شهر نمونه ای بی نظیر از معماری مدرن شهری را به نمایش می گذارند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور گرجستان شهرهای مهم کشور گرجستان

کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برا...

شهرهای مهم کشور بلژیک شهرهای مهم کشور بلژیک

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل ...

شهرهای مهم کشور بلغارستان شهرهای مهم کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفی...

نظرات کاربران
Call Now Button