کشور روسیه ، پهناورترین کشور جهان می باشد که در شمال اوراسیا قرار دارد و نهمین کشور پرجمعیت دنیا محسوب می شود . این کشور با تراکم جمعیت 8.4 نفر در هر کیلومتر مربع از پایین ترین نرخ های تراکم جمعیت در جهان برخوردار است و بیشترین تراکم جمعیت آن در بخش اروپایی روسیه واقع شده است. کشور روسیه از 85 واحد فدرال به اضافه جمهوری کریمه تشکیل شده است که از این 85 واحد از 46 استان، 22 جمهوری، 9 سرزمین، 4 سرزمین، 4 ناحیه خودگردان، یک استان خودگردان و 3 شهر فدرال به نام های مسکو، سن پترزبورگ و سواستوپول می باشد. شهرهای مسکو، پایتخت و یازدهمین شهر بزرگ جهان به همراه سن پترزبورگ،نووسیبیرسک و یکاترینبورگ از مهمترین و پر جمعیت ترین شهرهای کشور روسیه می باشد که در این مقاله قصد داریم بیشتر به شرح شهرهای مهم کشور روسیه بپردازیم.

شهرهای مهم کشور روسیه
شهرهای مهم کشور روسیه

برای اقامت و تابعیت در روسیه روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در روسیه ” را مطالعه فرمایید.

برخی از شهرهای مهم کشور روسیه به شرح زیر می باشد:

  • شهر مسکو در روسیه

شهر ققنوس روس یا همان شهر مسکو یکی از شهرهای مهم کشور روسیه می باشد که پرجمعیت ترین و پایتخت کشور روسیه می باشد. در حال حاضر این شهر حدود ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و به عنوان پرجمعیت ترین شهر قاره اروپا و ششمین شهر پرجمعیت دنیا معروف است. شهر مسکو روسیه دارای آب و هوای قاره ای مرطوب و تابستان های معتدل و گاها گرم و مرطوب و زمستان های طولانی و سرد می باشد. این شهر در کنار رودخانه مسکو و در ناحیه مرکزی فدرالی در روسیه اروپایی قرار گرفته است. شهر مسکو پایتخت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی روسیه و قلب تپنده روس ها به حساب می آید. نام این شهر به دو شکل تفسیر می شود، عده ای بر این باورند که مسکو به علت این که در گذشته محل زندگی تعداد زیادی مسلمان بوده و تعداد زیادی مسجد در آن وجود داشته لقب ماسکو که به معنی شهر مساجد است، را گرفته که بعدها به مسکو تغییر یافته است ولی در تاریخ این کشور این شهر، به نام رودخانه مسکو نامیده شده است که در روسی قدیم به آن گراد مسکو به معنی شهر کنار رود مسکو می گفتند. از مناظر دیدنی شهر مسکو می توان به کرملین عظیم، کاخ اسقف، کلیسای جامع صعود مریم، ناقوس تزار، آرامگاه لنین، پارک گورکی و تئاتر بلشوی اشاره کرد. این شهر زادگاه بسیاری از بزرگان علم و ادب و هنر است که معروف ترین آن ها چخوف و چایکوفسکی می باشند . نمادی از شهر مسکو، جایی که گردشگران آن را به عنوان اولین جاذبه دیدنی این شهر انتخاب می کنند، کلیسای سنت باسیل می باشد که بنای دیدنی که قدمت آن ۴۵۰ سال است و توسط ایوان مخوف در میدان سرخ مسکو ساخته شده است.

شهر مسکو در روسیه
شهر مسکو در روسیه

  • شهر سن پترزبورگ در کشور روسیه

شهر سنت پترزبورگ روسیه ، یکی از مهم ترین شهرهای کشور روسیه می باشد که دومین شهر بزرگ روسیه پس از مسکو می‌باشد که در منتهی‌ الیه شمال‌ غرب این کشور در کنار رود نوا، در شرق خلیج فنلاند در دریای بالتیک واقع شده‌ است به همین دلیل این سن پتزربورگ به شهر آب راهه ها معروف است و در گذر زمان نام آن به سن پترزبورگ تغییر یافته است. شهر سن پترزبورگ، منطقه ای به این کوچکی خواستگاه بزرگترین و مهم ترین جنبش های هنری و فرهنگی روسیه و جهان بوده است. این شهر ، دومین شهر پرجمعیت روسیه پس از مسکو است و  حدود ۶ میلیون نفر در این شهر در حال زندگی هستند. نزدیک به ۱۰ اسم تا به حال برای این شهر انتخاب شده است. این شهر خانه شخصیت های بزرگ ادبی مثل پوشکین و داستایوسکی و موطن و آهنگ سازانی مثل شستاکویچ و راخمانیف می باشد. از مناظر دیدنی شهر سن پترزبورگ می توان به موزه هرمیتاژ، ساختمان ستاد عمومی، کلیسای جامع سن ایزاک، موزه روسیه و دژ پتروپل اشاره کرد.

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در روسیه دارید می توانید مقاله ” تحصیل در روسیه ” را مطالعه نمایید.

  • شهر کازان در کشور روسیه

شهر کازان یکی از شهرهای مهم کشور روسیه می باشد که شهری قدیمی، فرهنگی و تاریخی است که به عنوان سومین پایتخت روسیه نیز شناخته می شود. این شهر هشتمین شهر پر جمعیت روسیه است و با جمعیتی حدود 1143000 نفر مرکز جمهوری تاتارستان است. شهر کازان مهم ترین شهر ورزشی روسیه محسوب می شود و آب و هوای این شهر در اغلب ایام سال شرجی است. شهر کازان بین منطقه ولگا و رود کازاناکی قرار رفته است. توسط قطار شهری، که کازان به مسکو متصل می شود و می توان بین این دو شهر با فاصله نسبتا زیاد به راحتی مسافرت کرد. از میان چندین شهری که به اندازه پایتخت روسیه معروف هستند، کازان از بقیه صنعتی تر می باشد.

شهر کازان در کشور روسیه
شهر کازان در کشور روسیه

  •  شهر سوچی در کشور روسیه

شهر سوچی یکی از شهرهای مهم کشور روسیه می باشد که در مرز غربی کشور روسیه واقع شده است . این شهر، یک شهر گردشگری می باشد که در سرزمین کراسنودار قرار دارد و با درازای ۱۴۵ کیلومتر طویل ترین شهر اروپاست. شهر سوچی شامل چهار ناحیه رسمی می شود، ناحیه سوچی مرکزی که هسته ی اصلی شهر و پیشرفته ترین و پرجمعیت ترین بخش آن می باشد و ناحیه لازاروسکو که بزرگترین ناحیه شهر و ناحیه ادلر که مرکز شبکه حمل و نقل شهر است. آب و هوای شهر سوچی نیمه گرم سیری می باشد و رطوبت آن بسیار زیاد است. شهر سوچی به عنوان میزبان بازی های المپیک زمستانی سال ۲۰۱۴ معرفی شد که این مسابقات در این شهر برگزار شد. مناظر دیدنی شهر سوچی عبارتند از: اقامتگاه تابستانی استالین، موزه هنر سوچی، پارک ربورا، آکواریوم ورد دیسکاوری و غارهای ورنتوسکا.

  • شهر نووسیبیرسک در کشورروسیه

شهر نووسیبیرسک یکی از شهرهای مهم کشور روسیه و سومین شهر بزرگ این کشور است و به دلیل داشتن محققان و دانشمندان برجسته، معروف است. در واقع این شهر بزرگ، مرکز اصلی فرهنگی و اقتصادی سیبری محسوب می شود و جمعیت این شهر در حدود ۱۵۶۷۰۰۰ نفر است. شهر نووسیبیرسک روسیه پر جمعیت ترین شهر قسمت آسیایی روسیه است و به دلیل رشد سریع اقتصادی و شهری، به شیکاگوی روسیه معروف است. این شهر زمستان های بسیار سردی دارد که در آن دما به ۲۰ درجه زیر صفر می رسد و میانگین دما در تابستان، ۱۵ درجه بالای صفر است. شهر نووسیبیرسک بعد از مسکو و سن پترزبورگ، سومین شهری است که کیفیت آموزشی بالایی دارد.

شهر نووسیبیرسک در کشورروسیه
شهر نووسیبیرسک در کشورروسیه

  • شهر یکاترینبورگدر کشور روسیه

شهر یکاترینبورگ یکی از مهمترین شهرهای کشور روسیه می باشد که چهارمین شهر پر جمعیت این کشور است. پر رونق ترین شهر روسیه از نظر اقتصادی محسوب می شود. این شهر آب و هوایی شرجی دارد و زمستانی طولانی پیش روی مردم است که میانگین دما به ۴۲ درجه زیر صفر هم می رسد و تابستان هایی خنک دارد که البته فقط ۲ ماه طول می کشد. شهر یکاترینبورگ اولین شهر اقتصادی روسیه به شمار می آید. در زمان جنگ های روسیه از آن به عنوان قلعه ی روسیه یاد می شد. آسمان خراش ویساتسکی در این شهر، بزرگترین و بلندترین آسمان خراش روسیه می باشد و از این شهر به عنوان مرکز علمی و تحقیقاتی روسیه هم نام برده شده است.

یکی از روش های مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به روسیه ” اطلاعات کسب کنید.

شهر یکاترینبورگدر کشور روسیه
شهر یکاترینبورگدر کشور روسیه

  • شهر امسک در کشور روسیه

شهر امسک یکی از مهم ترین شهرهای کشور روسیه می باشد که مرکز استان امسک در فدراسیون روسیه است. این شهر در جنوب غربی سیبری واقع شده و دومین شهر بزرگ در شرق کوه‌ های اورال به شمار می ‌آید. فاصله بین امسک تا مسکو ۲۷۰۰ کیلومتر می باشد. از جمله مکان های دیدنی این شهر می توان به کلیسای جامع امسک و خیابان لنین اشاره کرد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور گرجستان شهرهای مهم کشور گرجستان

کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برا...

شهرهای مهم کشور بلژیک شهرهای مهم کشور بلژیک

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل ...

شهرهای مهم کشور بلغارستان شهرهای مهم کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفی...

نظرات کاربران
Call Now Button