کشور بلاروس در اروپای شرقی واقع شده است که با کشورهای روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی و لتونی همسایه می باشد. از نظر تقسیمات کشوری بلاروس، این کشور از 6 استان به نام های مینسک، برست، ویتبسک، گومل، ماگیلیف و گرودنا تشکیل شده است که نام شهر مرکز استان و خود استان یکی است. پایتخت این کشور، شهر مینسک است و از جمله شهرهای مهم کشور بلاروس می توان به شهرهای برست، گرودنو، گومل، ماگیلیف و وینسک اشاره کرد. مساحت این کشور یک هشتم کشور ایران می باشد که در 160 مایلی دریای بالتیک قرار داشته و به دریای آزاد دسترسی ندارد. کشور بلاروس فاقد دریا می باشد ولی در این کشور رودخانه های پر آب زیادی وجود دارد.

شهرهای مهم کشور بلاروس
شهرهای مهم کشور بلاروس

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در بلاروس ” را مطالعه فرمایید.

برخی از شهرهای مهم کشور بلاروس عبارتند از :

  • شهر مینسک در کشور بلاروس

شهر مینسک یکی از شهرهای مهم کشور بلاروس می باشد که حدود 8/1 میلیون جمعیت دارد و مقری برای ادارات کشورهای مشترک المنافع است. این شهر مرکزیت استانی به همین نام می باشد. چون این شهر مرکز اقتصادی بلاروس محسوب می شود بالاترین نرخ ارتکاب جرائم را نیز دارد. شهر مینسک دارای قدمتی طولانی می باشد و به علت گذرگاه بودن به شهرهای مختلف اروپا همیشه محل جنگ های خونین بوده است. بعد از جنگ جهانی دوم محل این شهر تغییر کرد و شهر جدید مینسک در وسط یک پارک جنگلی احداث شد. این شهر آب و هوای معتدلی داشته و اغلب مردم آن پیروان مسیحیت هستند در عین حال اقلیتی یهودی در این شهر زندگی می کنند.

  • شهر گومل در کشور بلاروس

یکی از شهرهای مهم کشور بلاروس، شهر گومل می باشد و دومین شهر بزرگ در کشور بلاروس است. این شهر مرکزیت اداری این کشور را داشته و فاصله آن تا شهر مینسک حدود ۲۰۳ کیلومتر است.کاخ موزه گومل،سیرک گومل،آمفی تئاتر پوپت، مرکز جوانان، گالری هنر و کتابخانه منطقه ای گومل از آثار دیدنی و مهم در این شهر محسوب می شوند.

شهر گومل در کشور بلاروس
شهر گومل در کشور بلاروس

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در بلاروس، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در بلاروس ” می باشد.

  • شهر ویتبسک در کشور بلاروس

شهر ویتبسک یکی از شهرهای مهم کشور بلاروس و یکی از مناطق اداری مهم می باشد که لقب سرزمین دریاچه ها را دارد. این شهر حدود ۲ میلیون نفر که اکثریت آنها روسی و پیرو دین مسیحی هستند، در این شهر زندگی می کنند.

  • شهر برست در کشور بلاروس

شهر برست یکی از شهرهای مهم کشور بلاروس می باشد که با کشور لهستان هم مرز است . این شهر با جمعیتی بالغ بر ۳۱۱۰۰۰ نفر از مراکز علمی مهم در کشور بلاروس می باشد  که یکی از مهم ترین مراکز دانشگاهی دولتی این کشور که هم نام خود شهر است، در این منطفه واقع شده است. از جاذبه های گردشگری می توان به استادیوم بزرگ، موزه یادبود جنگ، موزه راه آهن ، موزه باستان شناسی و پارک شهر اشاره کرد.

  • شهر گرودنو در کشور بلاروس

از جمله مهمترین شهرهای کشور بلاروس می باشد و مرکز منطقه گرودنو است که در نزدیکی مرز لهستان و لیتوانی واقع شده است.

شهر گرودنو در کشور بلاروس
شهر گرودنو در کشور بلاروس

  • شهر باریساو در کشور بلاروس

شهر باریساو یکی از مهمترین شهرهای کشور بلاروس می باشد که در ناحیه باریساو واقع شده ‌است. این شهر ۴۵٫۹۷ کیلومتر مربع مساحت و ۱۸۰٬۱۰۰ نفر جمعیت دارد و ۱۶۹ متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است.

یکی از روش های مهاجرت به بلاروس از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به بلاروس ” اطلاعات کسب کنید.

  • شهر سالیهورسک در کشور بلاروس

شهر سالیهورسک یکی از شهرهای کشور بلاروس می باشد که ۹٫۱۹ کیلومتر مربع مساحت و ۱۰۸٬۷۹۲ نفر جمعیت دارد و ۱۵۳ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌ است.

شهر سالیهورسک در کشور بلاروس
شهر سالیهورسک در کشور بلاروس

  • شهر موگیلیف در کشور بلاروس

شهر موگیلیف در شرق کشور بلاروس واقع شده است و جمعیت این شهر در سال ۲۰۱۱ بالغ بر ۳۶۰٬۹۱۸ نفر بوده و سومین شهر بزرگ این کشور محسوب می‌شود.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور گرجستان شهرهای مهم کشور گرجستان

کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برا...

شهرهای مهم کشور بلژیک شهرهای مهم کشور بلژیک

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل ...

شهرهای مهم کشور بلغارستان شهرهای مهم کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفی...

نظرات کاربران
شی شی

سلام بهترین منطقه در مینسک برای زندگی کجاست یعنی اسم منطقه چیه و اینکه این شهر آپارتمان مدرن برای زندگی داره ؟

سارا جوادی

با سلام یکی از بهترین مناطق در مینسک منطقه праспект Незалежнасці می باشد که بله آپارتمان مدرن هم در ان منطقه هست

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button